
Avui a
Un Toc de Rock ens retrobarem amb
Los Hermanos Dalton
que més de
deu anys després, han tornat a l'estudi de gravació i al setembre
passat van publicar nou disc, però en aquest
recorregut per l'ahir, més o menys
recent, en el nostre
viatge pels records i
la història musical dels últims cent
anys, també tindrem a
Suburbano,
Ana Belén i Víctor Manuel,
Josep Thió,
Diego
Torres,
Sau,
Bruno Lomas,
Dani Flaco,
Loquillo i alguns més. Per tant i sense
més dilacions, ara i des de les
emissores per les que ens escoltes o per
la
xarxa si t’el descarréguers del
blog o el
facebook de
Montse,
obriré la
barraqueta. Sóc
Mario Prades i us diré alló de
Benvinguts a Un Toc de Rock
Los Hermanos Dalton – Hacia el huracán 2014

Obrirem
Un Toc de Rock amb un tema extret del nou treball
discogràfic de
Los Hermanos Dalton, publicat el 23 de setembre del passat 2014
i titulat genèricament “
Revolución”, publicat pel segell granadí Wild Punk
Records i que ha representat la tornada als estudis de gravació de Los Hermanos
Dalton després de
més de deu anys. Es van crear a San Fernando, Cadis, l’any
1991 i són els germans
Josema,
Jesús i
Carlos Gómez Oneto, juntament amb els
seus pares, que de vegades els fan cors i a més els deixen lloc en el seu
estudi de gravació, al que anomenen
la Factoria Dalton i
en una de les cançons de l'àlbum han comptat també amb la seva germana
Àngela
al piano. Quan començaven van guanyar el concurs de maquetes
Pop Rock 91,
organitzat a la seva ciutat natal i graven el seu primer disc "
Luces de
Hollywood", un mini-LP que contenia set versions. Guanyen així mateix un
concurs de maquetes a
Radio 3, era 1992, també van obtenir, després d'haver
gravat ja el seu primer àlbum, el premi al
Millor Grup Revelació que

els va
atorgar
Jesús Ordovás. Van tenir problemes ja que DRO, el seu segell
discogràfic no va voler publicar un dels seus últims discos, era l'any 2002,
temps d'
Operación Triunfo i les cases de discos s'ho pensaven molt, però
finalment i set anys després ells mateixos van editar “
Esperando una señal”. A
partir del 2010 es dediquen a fer concerts acústics i es complementaven als
escenaris amb
Octavio Perondi a les percussions i
Benji Montoya a l'acordió,
mandolina i guitarra acústica, un any més tard van publicar un directe. Ara han
tornat a la formació original i als estudis, caldrà seguir de prop la seva
carrera a partir d'aquest moment. En total
Los Hermanos Dalton han publicat
5
àlbums,
2 Mini-LP i
dos directes, a més de
16 singles.




Lax’n’Busto – Emiliano Zapata 1998

En aquest tema que escoltarem ara a
Un Toc de Rock, el grup
del Vendrell
Lax'n'Busto ens parlen del líder revolucionari mexicà
Emiliano
Zapata (Morelos, 8 d'agost de 1879 - Chinameca, 10 d'abril de 1919) que va ser
assassinat. Es trobava en l'àlbum "
Si" que van publicar a través del
segell DiscMedi l'any 1998 i que va ser el seu sisè disc. Fou una de les
cançons més carismàtiques del grup que en aquella època encara comptaven amb el
cantant
Pemy Fortuny Soler (a la foto). El 20 d'octubre de 2006, en el darrer
concert de la gira que estaven fent
Pemi Fortuny va anunciar, via el
fòrum de
LNB, que deixava el grup. Entre les diverses raons, va dir que volía dedicar
temps a
aquelles persones que no han tingut la sort a la vida que ha tingut
ell. Se'n va anar a viure a Sierra Leona i va participar en diverses
iniciatives
solidàries, fou substituit per
Salva Racero. Els
Lax’n’Busto son
actualment
Jaume Piñol Mercader (bateria i cors) nascut a El Vendrell el 20 de
juliol de 1971, el baixista
Jesús Rovira Costas nascut també a El Vendrell el
24 de maig del 1968, el guitarra
Cristian G. Montenegro que va néixer a
Vilafranca del Penedès un 15 d'octubre del 1970, el teclista
Eduard Font,
nascut a Torroella de Montgrí el 11 de novembre del 1975 i que havia militat a
Sopa de Cabra i
Glaucs i finalment el nou cantant
Salva Racero Alberch que és
manresà i va néixer el 8 d'agost de 1976.




Danza Invisible – A este lado de la carretera 1988

Els malaguenys
Danza Invisible van versionar aquest tema de
Van Morrison i ho van fer així de bé. A la lletra ens parlen de
diferències
socials d'un costat i l'altre de la ciutat, on
depenent del lloc en que et
trobes ets
millor o
pitjor, sense tenir en compte que l'
ésser humà, bo o
dolent, és el mateix estigui on estigui. Jo vaig redescobrir la cançó en un
disc recopilatori, un doble CD titulat "
Más que coches" i
Danza
Invisible era l'únic grup espanyol que van incloure, compartin pistes amb
ZZ
Top,
Lynyrd Skynyrd,
Blue Brothers i altres del mateix nivell.
Danza Invisible
es van crear a Torremolinos i va ser fundat per
Ricardo Texidó juntament amb
Chris Navas i
Manolo Rubio, provinents del grup de
punk Adrenalina, l’any 1981.
Poc després, va entrar
Antonio Gil a la guitarra i
Javier Ojeda, que va
substituir a
Ricardo Texidó com a cantant i aquest es va dedicar solsament a la
bateria. Jo créia que
Antoñito havia mort, però per sort m’equivocava.
Danza
Invisible van guanyar el
Concurs de Rock Alcazaba,

organitzat per l'Ajuntament
de Jerez de la Frontera,
el que els va permetre gravar el seu primer senzill amb "
Mis ojos hacia
ti". Aquesta cançó que estem escoltant es trobava originalment en el seu
LP "
A Tu Alcance", publicat l’any 1988.Jo els vaig tenir actuant a la
discoteca Torn de l'Hospitalet de l'Infant i es va omplir a rebentar. Per cert, salutacions als oidors
d’Hospitalet i Vandellos. El bateria
Ricardo Texidó va deixar
Danza Invisible
l’any 1993 per llançar-se com cantant i compositor en solitari, debutant amb el
disc "
Texidó".
Danza Invisible han editat en total
19 discos i
conseguit
7 Discos d’Or i
2 de Platí. Paral·lelament
Javier Ojeda (a la foto) ha tret dos
àlbums en solitari.




La Granja
– Los chicos quieren diversión 1988

També les Illes Balears havien estat una font inesgotable de
grups i artistes aportats al
rock espanyol i en els vuitanta trobem a
La Granja que escoltarem ara.
Ens van arribar des de Palma de Mallorca, es van crear l'any 1986 i van ser una
de les bones bandes de
rock de la seva època i encara que no van aconseguir un
èxit clamorós si han deixat rere seu bones cançons com aquesta que escoltem
avui. Van gravar en total
7 àlbums i
un EP. És clar que em sembla que
La Granja estan de nou en
actiu i que preparen un disc que pot representar el seu retorn a les llistes
d'èxits.
La Granja
eren

inicialment
Guillermo Porcel (veu),
Carlos Garau (baix),
Miguel Gibert
(bateria i lletrista) i
Kiko Riera (guitarra). L'any 1986
La Granja es van presentar al
concurs Pop-Rock de Palma i el van guanyar, cosa que els va permetre gravar el
seu primer disc "
La Granja"
que es va publicar l’any 1987. El 1989 s'incorpora al grup
Pablo Ochando a la
guitarra i teclats. A finals dels noranta es va desfer i
Guillermo Porcel,
líder del grup va marxar-se cap a les Canàries... d'illa en illa i tir perquè
em toca, tot i que tres anys més tard retorna a Mallorca i
La Granja torna a posar-se en
marxa. Aquest tema es va publicar en single també a l’any 1988 amb "
Anita
Reyes" a l'altra cara i es va extreure del seu àlbum “
Soñando en tres
colores" que va publicar el segell Tres Cipreses mitjançant DRO, el segell
independent més important de la seva época, fins que va ser absorvit per una
multinacional, crec que va ser WEA.




Diego Torres – Color esperanza 2001
Chenoa,
India Martínez,
Lamari de
Chambao,
Leire de
La Oreja de Van Gogh,
Mai Meneses de
Nena Daconte,
Paula Rojo,
Susana de
Efecto Mariposa,
Luz Casal i
Rozalén han participat en
l'enregistrament de "
Color esperança", un tema que es va presentar el
17 d'octubre del 2013 i és un projecte benèfic de l'
Associació Espanyola Contra
el Càncer per donar suport a la lluita contra el càncer de mama. Ha comptat amb
la col·laboració de la
Societat General d'Autors d' Espanya i
Cadena 100. Ara a
Un
Toc de Rock us he portat la
versió original d'aquest tema que va ser gravat per
Diego Torres, aquest la va incloure en el seu àlbum “
Un mundo diferente",
publicat l'any 2001, el tema és una composició del també

argentí
Coti Sorokin que per cert, després també la
van gravar comptan amb la colaboración de
Dani Martín. Aquest àlbum de
Diego
Torres va vendre més de
cinc milions de còpies, va obtenir un
Grammy i en la
gira de presentació va omplir
13 dies consecutius el
Luna Park, el popular
recinte situat a Buenos Aires.
Diego Antonio Torres va néixer a Buenos Aires el
9 de març de 1971 i és fill de l'actriu i cantant argentina
Lolita Torres. Va
començar com a actor i paral·lelament formava part del grup
La Marca, de 1989 a 1991. Va debutar
l’any 1993 amb l'àlbum "
Diego Torres". Per cert, el 3 de maig de 2003
va cantar "
Color esperança" a Madrid en la
trobada de la joventut
mundial amb el
Papa Joan Pau II.




Dani Flaco – Otra piel 2014

L'any passat, concretament al mes de febrer,
Dani Flaco va
publicar un nou treball discogràfic, un àlbum titulat “
Versos y madera”, un
disc del que ja us vaig parlar fa poc escoltant a aquest bon
cantautor i que ha
pogut sortir al carrer gràcies a les aportacions dels seus seguidors, a través
del mètode del
crowdfunding i del que jo us he seleccionat aquest tema per
compartir ara a
Un Toc de Rock i en el qual ens parla de la
monotonia i la
rutina
a les
relacions de parella, la qual cosa aboca a la
infidelitat. Habitualment
canta en castellà, però també ha tret algun que altre disc en català, alguna de
les seves cançons, en tots dos idiomes, ja les hem compartit en el programa. La

veritat és que les seves lletres acostumen a ser pràcticament sempre
dures i
incisives, reflectint
situacions molt quotidianes que en moltes ocasions
podríem trobar-nos a la volta de la cantonada.
Daniel Sánchez García es un noi
de Bellvitge nascut el 10 de maig del 1977 i que anava per operari de la
SEAT, com els
Estopa, però
ell va asdevenir en
cantautor. Avui ja tots el coneixen pel seu nom artístic de
Dani Flaco, un apel·latiu que li van posar en la seva joventut, per la seva
extrema primesa.




Loquillo y Trogloditas – Los ojos vendados 1994

L'any 1994 el segell Avispa Records propietat de
Luis Mendo
i
Bernardo Fuster, va editar un doble CD benèfic titulat "
Amnistia
Internacional" els beneficis anaven destinats a la campanya “
Vidas
silenciadas, Contra los homicidios políticos y las desapariciones forzosas” en
el que van posar cançons, moltes d'elles
inèdites, artistes de la talla d'
Aute,
Medina Azahara,
Chavela Vargas,
Mikel Erentxun,
Los Secretos,
Diego Vasallo,
Pablo Guerrero,
Manolo Tena,
Acadèmica Palanca,
Rosendo,
Tam Tam Go!,
Enrique
Morente,
Juan Perro,
Burning,
Los Rodríguez,
Miguel Ríos,
Los Ronaldos,
Os
Resentidos,
El Último de la Fila,
Luis Pastor,
Celtas Cortos,
Loquillo y Trogloditas que escoltem ara,
Tahúres Zurdos,
Suburbano,
Ruper Ordorika,
Lluís Llach,
Pedro Guerra,
Còmplices i ens sembla que em deixo
algun, per cert, la producció no va comptar amb
cap mena de subvenció oficial.
La gent d’Avispa no volien
lligams ni
duetes. En aquest doble CD també es va
incloure aquest tema que escoltem ara a
Un Tos de Rock en el programa d’avui, a
càrrec de
Loquillo y Trogloditas amb una lletra
molt dura que ens parla de
represió i
violencia. Crec que aquesta va ser una de les cançons inédites que
es van incloure en aquest doble CD. La banda estave liderada por
José María
Sanz Beltrán,

nascut el 21 de desembre de 1960 en el barceloní barri del Clot.
El primer grup que va formar es va dir
Teddy Loquillo y sus Amigos, al costat
de
Carlos Segarra, però van passar amb més pena que glòria. L’any 1980, va
sorgir
Loquillo y Los Intocables, amb els quals va arribar a gravar un disc i
alguns singles. Va tindre que anar-sen a fer el soldat i la
mili va trastocar
els seus plans, però en tornar de complir amb els seus “
deures amb la pàtria”
es va trobar amb
Sabino Méndez que l’estava esperant amb un grup preparat i van
sorgir
Loquillo y Trogloditas. Curiosament no van debutar a Catalunya, ho van
fer a Tomelloso, Ciudad Real, a l'estiu de 1983. De 1987 a 2005 el director
musical del grup va ser el teclista
Sergio Fecé que també va ser el productor
dels
Adhesivo, un grup lleidatà que portava jo. A la foto
Mario Prades amb una de les seves ex i
Loquillo.




Fuego con Carme Canela – Route 66 1994

Ara us
porto al programa d’avui tot un clàssic del rhythm and blues i el títol
original és "(Get Your Kicks On) Route 66". Va ser escrita per
Bobby Troup per el
Nat King Cole Trio qué van ser els primers en enregistrar-la
l’any 1946.
Hi ha una altra
gran versió de Perry Como de 1959 i l'han gravat fins els Rolling Stones,
passant per Tom Petty, The Outlaws, Chuck Berry, The Brian Setzer Orchestra, Bob
Dylan i moltisims mes. La veritat és que es tracta d'un tema que han
tocat gairebé tots els músics
de rock,
blues,
jazz i
R & B. El dia 19 de
març de 1993 a
la
sala Otto Zuzt de Barcelona, dirigida en aquells temps pel meu amic
Fede
Sardà, es va instal·lar un estudi mòbil i el grup barceloní
Fuego! va gravar un
CD titulat "
Let's play the blues" del que us extrec aquest tema que
compta amb la col·laboració de la barcelonina
Carme Canela (a la foto), una de
les millors veus del
R & B,
blues i
jazz de Catalunya. L'àlbum es va gravar
en el curs de
dos concerts realitzats en dies consecutius i es va editar a
finals de 1994 a
través del segell AZ Records propietat de
Braulio Paz. Va ser un treball de
Fuego! ple de qualitat i
R & B amb versions i cançons pròpies que també va
comptar amb les col·laboracions de
Big Mama Montse,
Dani Nel-lo,
Julio Lobos,
Jaco Abel,
Vicente Zumel,
Patrice Manget i uns quants més.
Fuego! eren la banda
creada per el guitarrista
Joan Vinyals (Barcelona, 1958), al costat de
Enric
"
Nota"
Parés,
Xavi "
Bubu"
Prats i
Jacint Bonell. Encara que
en

aquest disc crec que eren un trio.
Joan Vinyals a l’any 1972 forma el grup
Fuego! amb
Jordi Bonell i
Andreu Simón, amb els que no ha parat de fer
actuacions des d'aleshores. Uns anys més tard forma part del grup
Arsenik, amb
els qui toca música pròpia orientada al
Rythm'n Blues i
pop. Durant un temps va
acompanyà al cantant gitano
Chango. Va ser o és profesor del
Taller de Músics
de Barcelona i va formar part de
Bocanegra,
Box Office,
Joan Vinyals Trio,
Ia i
Batiste,
Cece Giannotti-Joan Vinyals,
Estamos Reunidas,
Guitarras Mestizas, a
la vegada que toca i col·labora amb molt diversos músics:
Ramoncín,
Luz Casal,
Yoko Ono,
Zé Eduardo,
Lousisana Red,
Juan Perro,
Johnny Mars,
Alex Warner,
Big
Mama Montse,
Dani Nel·lo,
Companyia Elèctrica Dharma, etc. Precisament el dia
que hem va regalar aquest CD feie un concert amb la
Dharma, crec que va ser a Reus, al
Parc de Sant Jordi, o pot ser era amb
Los Rebeldes, ara no ho tinc clar.

L'extraordinari guitarrista català Joan Vinyals
Suburbano – Alou 1996

En un parell d’ocasions hem escoltat al programa a aquesta
extraordinària parella de compositors i músics,
Luis Mendo i
Bernardo Fuster
que són membres de
Suburbano, de fet el grup són ells dos. L'any 1996 van
treure un CD titulat "
De cine" en el qual van incloure una sèrie de
temes seus compostos per
pel·lícules i
sèries de televisió i entre ells es
trobava aquest que escoltem ara a
Un Toc de Rock. És clar que aquesta és
l'única cançó del CD que
no pertany a cap banda sonora, però està vinculada,
tant en música com lletra, amb "
Las cartas de Alou" de
Moncho
Armendariz, de la que van fer la música i ells mateixos van explicar que els
venia de gust fer una cançó amb
un text vinculat a la història del personatge
central del film. També es va incloure en el disc “
Fugitivos”. “
Las cartas de
Alou” es una pel·lícula que tracta el tema de l'inmigració il·legal a Catalunya,
emigrants sudsaharians treballant la terra a Lleida, las relacions entre

un
d'ells i una noia del poble, els
problemes anherents i l'explotació, pero no
sols
del espanyol sobre de l'africà, també ens retrata l'
explotació del africà
per gent de la seva mateixa raça. Es una lletra interesant, sobre tot si has
vist el film. Els músics que els acompanyen en la gravació de "
Alou"
van ser
Tino DiGeraldo (bateria),
Billy Villegas (baix),
Cuco Pérez (acordió) i
Lorenzo Solano (saxos), però al CD també van col·laborar
Elena Robles (baix),
Fermín Aldaz (violí) i
Roger Castro (bateria).
Suburbano sempre va ser un grup
que va navegar
a contracorrent. Quan estava de moda el
folk ells tocaven
rock,
quan el
rock es va imposar es van dedicar al
folk... en fi, coses que passen
fins en les millors famílies. Van ser la banda d'acompanyament de
Luis Eduardo
Aute que sempre els va animar a mantenir la seva pròpia carrera paral·lela.




Josep Thió
– Ballant entre centaures 2006

A
Un Toc de Rock anem a escoltar ara al que va ser guitarra
de
Sopa de Cabra,
Josep Thió que va treure un àlbum genial l’any 2006, es va
titular "
5000 nits" i d'ell us he extret aquest gran tema. Una bona
cançó que al meu parer és una de les millors del seu millor disc.
Josep Thió no
té una carrera discogràfica massa abundant, només
tres discos dels quals aquest
era el segon, després de la dissolució del grup gironí, al costat de
Sau els
millors del
rock en català, tot i que cap dels dos està en actiu, ara bé jo tinc
duptes sobre si els
Sopa funcionen o no. Va néixer a Barcelona el 1965.
Sopa de
Cabra va funcionar de 1989 a
2001. Vull aclarir ara una questió.Vaig rebre ja fa temps un correu d'una oient
que em preguntava per l'
origen de les fotografies exposades al
blog. És simple.
Veureu. Durant més de
13 anys vaig ser
redactor i
crític musical al
Diari de
Tarragona i també vaig treballar com a "
Freelance" per a algunes
revistes musicals especialitzades i altres que no ho són com "
La Voz de la Costa Dorada".
Sempre em va semblar una "
putada" fer venir un fotògraf a un concert,
amb els horaris d'aquests i tenint en compte

l'hora en què finalitzen perquè al
final, després de tirar un munt de fotografies,
li publiquessin una i és clar,
li
paguessin UNA. Em vaig comprar una
Pentax de segona mà i em vaig dedicar a fer
les fotos jo. Una altra font molt important són les discogràfiques que et
remeten moltíssimes
fotografies de promoció per tal que siguin utilitzades. En
altres ocasions i quan no trobo material adequat el trec de
les caràtules o
l'
hi demano als
propis artistes que en gairebé tots els casos t’autoritzen el
seu ús i també d'altres que em fan arribar amigues i amics, sobretot perquè,
amb l'excusa de la foto,
puntxi cançons d'aquells que a elles o a ells,
els
agraden. Per cert, us diré que
Josep Thió també ha col·laborat en diverses
ocasions amb el grup mallorquí
Fora des Sembrat.


Sau – Boig per tu 1992

Fa un parell de temporades, en un dels programes d'
Un Toc de
Rock vam escoltar aquesta cançó en la versió que ha fet
Shakira i per la qual
se l'ha criticat ja que l'ha gravat en català, a més de en castellà. Tranquils
que ara no us parlaré de
intolerancia. Des de el doble àlbum "
Concert de
mitjanit", us porto al programa d’avui aquesta bona cançó de
Sau, el que
va ser el millor grup de
pop-rock en català de la història. Ells i Sopa de
Cabra van consolidar la potència i qualitat de la música que es feia des de
Catalunya i per a Catalunya. La revàlida va arribar amb el
macro concert
celebrat el 14 de juny de 1991 en el
Palau Sant Jordi on també van estar
Els
Pets i els ja desapareguts
Sangtraït. Ningú s'esperava el resultat, però el
recinte
es va omplir de gom a gom. Aquest tema correspon al disc doble gravat
en directe per
Sau a la
plaça de toros La Monumental de Barcelona amb un recinte també ple
de gom a gom, a l’any 1992 sota el títol "
Concert de mitjanit" en el
què a més de
Luz Casal, a la que trobem en aquest tema que ella també va gravar
en castellà dins de la seva pròpia discografia, el guitarra i productor

canadenc
Robbie Robertson que va ser líder de
The Band, el també guitarra i productor britànic
Phil
Manzanera i
Carlos Segarra i
Dani Nel-Lo, membres de
Los Rebeldes. La banda que
els va acompanyar la integraven
Ramon Altimir,
Pep Sánchez,
Quim
"
Benítez"
Vilaplana,
Jordi Mena i
Gerry Duffy. La cançó es va gravar
inicialment i va ser un dels seus millors èxits, a l'àlbum "
Quina
nit", de 1990. Si bé el primer
Disc d'Or ho van aconseguir els xicots de
Sau amb el doble "
El més gran dels pecadors", de 1991. Eren
Pep Sala
i
Carles Sabater Hernández que va néixer el 21 de setembre de 1962 a Barcelona i va morir
el 13 de febrer del 1999 a
Vilafranca del Penedès a causa d'una aturada cardiorespiratòria, després d'un
concert. Tant ell com
Pep eren bons
amics meus i avui recordem a
Sau i a
Carles
a
Un Toc de Rock amb aquesta cançó, des de les
emissores que emeten el programa
per a Catalunya i Balears.




Bruno Lomas – Llévame a la Luna 1968/1990

Un gran veu surgida en el Pais Valencià, molt destacable i
que ens va deixar degut a un accident de trànsit va ser
Bruno Lomas i a mi una
etapa de Bruno Lomas que sempre m’ha encantat és aquella en la qual va gravar
tot un seguit de cançons plenes de
swing que fregaven el
jazz. “
Llévame a la Luna” que escoltarem ara és
un d'aquests temes.
“Fly me to
the Moon”, tot un clàssic que fins i tot va gravar Frank Sinatra. Aquesta
cançó que
Bruno Lomas, de veritable nom
Emilio Baldoví Menéndez, amb la seva
poderosa veu recrea a plaer, es trovaba inicialment al LP “
Cara y Cruz de Bruno
Lomas” que es va publicar l’any 1968 i va ser recuperada després de la seva
mort en un
doble disc recopilatori editat l’any 1990.
Bruno Lomas va ser
inicialmente component de
Los Milos, després es llançaria en solitari sent un
dels millors cantants de la seva època i obtenint èxits sense parar. Val a dir
que va ser el
primer cantant espanyol que va gravar
un LP en directe, a un
teatre de Barcelona, amb un só nefast, aixó si, però va ser el primer.
Bruno
Lomas que va començar a un grup

que es deia
Los Milos, uns histórics de la
música valenciana, havia nascut a Xàtiva el 14 de juny de 1940 i va morir en
accident d'automòbil quan conduïa un
Mercedes 250, a la carretera de la Pobla de Farnals, un 17 de
agost de 1990, quan es trobava a punt de reiniciar la seva carrera. EMI va
treure a continuació el doble LP recopilatori de
Bruno Lomas que ja estava
pactat i del que us he parlat abans, entre el cantant i la discogràfica abans
de la seva mort i que es va titular "
Bruno Lomas 1940-1990", però el
disc amb cançons noves que també havien signat, mai va poguer gravar-se, la
mort amb la seva dalla
ho va impedir. Per cert, va protagonitzar dues pel·lícules.




Ana Belén y Víctor Manuel – Aleluya 2015

I acabarem el programa d'avui amb un tema extret de l'últim
treball d'
Ana Belén i
Víctor Manuel titulat “
Canciones regaladas” i que està
configurat íntegrament
per versions. Aquest tema amb el qual tanquem
Un Toc de
Rock també ho és, es tracta d'una composició del canadenc
Leonard Cohen, encara
que la veritat és que a mi em va agradar sempre molt més la versió que va
realitzar el desaparegut
Tim Buckley (14 de febrer de 1947 - 29 de juny de
1975) que la del seu autor. La versió que han realitzat
Ana i
Víctor, a ritme
de
swing amb connotacions molt
jazzístiques, és francament genial i és que en
general tots els temes d'aquest nou disc estan impregnats de
jazz i
swing, el
que li dóna

un aire molt agradable i acollidor , fins i tot cançons del més pur
pop dels 80, com el tema d'
Alaskay Dinarama “
¿Cómo Pudiste Hacerme Esto a Mi?”
que la veritat, ara sona a nova i l'escoltarem un altre dia.
Maria del Pilar
Cuesta Acosta, veritable nom d'
Ana Belén, va néixer a Madrid el 27 de maig de
1951, mentre que
Víctor Manuel San José Sánchez, ho va fer a Mieres del Camino,
Astúries, un 7 de juliol de 1947. Es van conèixer durant el rodatge de la
pel·lícula "
Morbo", un film de terror en el qual
Ana Belén es passava
gairebé tota la pel·lícula mig nua, dirigida l'any 1972 per
Gonzalo Suárez, un
film que ha sabut envellir i no desmereix amb els anys, la cosa va acabar en
casament i mira per on, encara segueixen junts.




La frase d'avui és del matemàtic, científic de la computació,
criptògraf i filòsof britànic. Alan Turing (Paddington, Londres, 23 juny de
1912 - Wilmslow, Cheshire, 7 de juny de 1954), considerat un dels pares de la
ciència de la computació, sent el precursor de la informàtica moderna que va
dir.
“Només podem veure una mica del futur, però prou
per
adonar-nos que encara hi ha molt a fer”
Conclou per avui Un Toc de Rock i jo toco el dos deixan-vos
en companyia de les emissores per les que escoltes el programa dues vegades per
setmana, a part de les repeticions, si ho fas mitjançant el teu receptor de
ràdio o per la xarxa si t’el descarregues des de el blog o el facebook de
Montse. Sóc Mario Prades i tancaré la barraqueta fins el proper programa.
Adeu-siau.
Apa, ens veiem pel món
Mario Prades
No hay comentarios:
Publicar un comentario