
A finals dels anys
vuitanta i durant els
noranta vam descobrir
que hi havia una cosa molt dolenta anomenada
aluminosi que era
una mena de
càncer per a
molts edificis construïts en els
seixanta. Prenent com a
inspiració l'
aluminosi,
Armando i l'Expreso de Bohemia van gravar la cançó amb
què començarem avui
Un Toc de Rock. Per descomptat en tindrem molt més,
Bars,
Tomeu Penya,
La Granja,
Gossos,
Tino del Pozo,
Abel Pinto,
Cafe Quijano, el nicaragüenc
Hernaldo Zúñiga
i molts altres, per finalitzar el viatge per la nostra banda sonora escoltant
els barcelonins
Hamartigenia. Molta música, variada i tota bona. Per tant i des
de
La Xarxa de
Comunicació Local i totes aquelles emissores que emeten el programa, començarem
parlant d’
aluminosi.en aquest recorregut per els
records, la
nostra banda sonora.
Obro
la barraqueta, soc
Mario Prades i us diré...
Benvinguts a Un Toc de Rock
Armando y el Expreso de Bohemia – Aluminosis en el corazón
1998

La cançó que escoltarem ara a
Un Toc de Rock us l'he extret
d'un CD d'
Armando y El Expreso de Bohemia titulat "Falso rayito de
luna" que es va editar l’any 1998. La banda està liderada per Armando
Soria, un home nascut a Pamplona i establert a Barcelona. Van començar l'any
1985 anomenant-se sols
Expreso de Bohemia, van treure un o dos discos brillant
amb llum pròpia el tema "Aluminosis en el corazón" que es va incloure
inicialmente en el àlbum “Fórmula magistal”, publicat l’any 1993, però aquesta
cançó, composada, lletra i música per
Armando Soria, va ser regravada i recuperada
en aquest CD que va veure la llum l’any 1998.
Armando va cambiar la producció i
els

arrengaments originals i la cançó te més
canya i més
brillantor. En aquest
enregistrament signat com
Armando y el Expreso de Bohemia, els músics són, a
més de
Armando Soria (veu),
Edurne Remirez (cors),
Jaime de Burgos (teclats i
piano),
Marco Quintilla (guitarras),
Salvador Suau (bateria),
Cinto Bonell
(baix),
Pep Poblet (saxos),
Kiko Serrano (órgan),
Pepe Fardaña (guitarra
espanyola),
Álex Ambar (palmas),
Jordi Ribas (gralla),
Didac Ruiz (percusions)
i penso que em deixo algun altre.
Els cors els fan les cinc noies del grup The Capsa’s Teenagers.
Armando Soria, líder del grup i composior de la cançó
La Granja
– Los chicos quieren diversión 1988
La Granja
ens van arribar des de Palma de Mallorca, es van crear l'any 1986 i van ser una de
les bones bandes de
rock de la seva època i encara que no van aconseguir un
èxit clamorós si han deixat rere seu bones cançons com aquesta que escoltem
avui. Van gravar en total
7 àlbums i
un EP. És clar que em sembla que
La Granja estan de nou en
actiu i que preparen nou disc que pot representar el seu retorn a les llistes
d'èxits.
La Granja
eren inicialment
Guillermo Porcel (veu),
Carlos Garau (baix),
Miguel Gibert
(bateria i lletrista) i
Kiko Riera (guitarra). L'any 1986 es van presentar al
concurs Pop-Rock de Palma i el van guanyar, cosa que els va permetre gravar el
seu primer disc "La Granja"
que es va publicar l’any 1987. El 1989 s'incorpora al grup
Pablo Ochando a la
guitarra i teclats. A finals dels noranta el grup es va desfer i
Guillermo
Porcel, líder del grup va marxar-se cap a les Canàries... d'illa en illa i tir
perquè em toca, tot i que tres anys més tard retorna a Mallorca i
La Granja torna a posar-se en
marxa. Aquest tema es va publicar en single l’any 1988 amb "Anita
Reyes" a l'altra cara i es va extreure del seu àlbum “Soñando en tres
colores" que va publicar el segell Tres Cipreses mitjançant DRO.
Café Quijano – La
Lola 1999

El pare dels
germans Quijano posseïa a la ciutat de Lleó un
pub que es deia
La Lola
i en el que ells van iniciar el seu camí musical emulant a
Los Panchos i fent
boleros. Quan
Cafè Quijano van començar a funcionar com a grup van compondre
aquest tema que va ser un dels seus grans èxits, possiblement la cançó més
popular de la seva carrera. Es va incloure en el segon àlbum d'estudi “La
extraordinaria paradoja del Sonido Quijano” que es va publicar l'any 1999,
encara que si parlem d'àlbums jo em quedo amb "La Taberna del Buda" que
van editar l'any 2001.
Cafè Quijano està integrat per els
tres germans Quijano,
Manuel,
Óscar i
Raúl, tots ells

de Lleó. Havien començat l'any 1996 i quan va
arribar el 2004 decideixen separar-se i emprendre camins diferents.
Manuel
Quijano és el que possiblement hagi tingut una trajectòria en solitari més
destacable, però no comparable a la del grup unit i tornen a reunir-se el 2010. L'any 2012 es van
posar les piles i van tornar a gravar com
Cafè Quijano un disc ple de boleros,
de fet es va titular "Orígenes: El bolero", del qual ja hem escoltat
algun tema a
Un Toc de Rock i el passat 2013 van treure una segona part. En
total el grup
Cafè Quijano ha publicat set àlbums, un d'ells un "grans
èxits".
Hernaldo Zúñiga – Siglo XX 1984/2001

Avui escoltarem a
Un Toc de Rock a un home nascut a Managua,
Nicaragua, el 2 de juny de 1955, és el cantant, cantautor i compositor
Hernaldo
Zúñiga, una de les figures musicals de l'Amèrica Central. Musicalment es va fer
a Xile on es va traslladar la seva família després del terrible terratrèmol que
va assolar Nicaragua l'any 1972 i primer va estudiar dret. Per cert, quan va
començar com a professional va venir a viure a Espanya i residia a
Cala d'or, a
Mallorca. Aquest tema us el he extret del seu CD "Grandes éxitos" que
va publicar l'any 2001 i es tracta d'una versió, una de les poques que s'han realitzat
en espanyol, del tema "American Pie" de
Don McLean que aquí
Hernaldo
Zúñiga ha retitulat "Siglo XX" i que originalment va donar títol a un
àlbum publicat l'any 1984. Vala dir que la peça més important en la carrera de
Hernaldo Zúñiga va ser "Procuro olvidarte", avui en dia tot un clàsic. La cançó és el gran hit en la carrera del cantautor nord americà
Don McLean,
en la seva versió original va mantenir-se
dues setmanes en el
primer lloc del
Billboard i en la cançó ens explican
que la música va morir el dia en què van morir
Buddy Holly,
Ritchie Valens i
The Big Booper, en accident de

aviació, però no diu noms en cap moment. En el
LP "American pie" de
Don McLean, publicat l’any 1971 i amb aquesta cançó com a peça
estrella, també trobàvem una gran balada "Vincent" i queva passar la
censura franquista a Espanya a l'opinar els censors que era una simple cançó
d'amor i de fet ho era, però un amor entre dos homes, avui en dia cosa aceptada
per cuasi tothom, però impensable a l’época franquista. Un dia d'aquests la
escoltarem i us parlarem d'ella. El que pocs van saber és que el tema
"American pie" si va ser censurat. En la versió original de
Don
McLean editada a Espanya es van suprimir un parell de frases sent superposat un
xiulet. Es van eliminar "
The Father, the Son and The Holy Ghost (El Pare,
el Fill i l'Esperit Sant)" i "
My hands were clenched in Fists of rage
(premia els punys amb ràbia)" en les que aquells dignes censors,
protectors dels valors morals i l'esperit nacional dels espanyolitos de a peu,
van saber veure immediatament que havien de tenir un doble sentit. Segur que
si, a ells no se'ls escapava res.
Abel Pintos – Flores en el río 2010

“
No quiero buscar un Te Quiero, en un casillero de objetos
perdidos”, això ens diu el cantant i compositor argentí
Abel Pintos en la seva
cançó “Flores en el río” que ara sonarà a
Un Toc de Rock. És un bon tema amb
una lletra interessant que deixare al vostre criteri, ens parla de posar els
peus a terra, d'acceptar les coses com són, però sense conformar-se tampoc en
excés.
Abel Pintos va néixer a Bahía Blanca l'11 de maig de 1984 i tot i que en
els seus tres primers discos se'ns presentava com un cantautor a l'ús, molt
compromès amb el
folklore del seu país, a partir d'aquí va començar a
evolucionar i avui dia la seva música està molt més

propera al pop i al rock,
en la línia de
León Gieco. Us l'hem extret del seu àlbum
"Revolución", publicat l’any 2010 i en el qual col·labora, no en
aquest tema, la cantant
Marcela Morelo. Aquesta cançó va ser un dels dos
senzills que es van extreure del disc. Per cert el febrer del 2004
Abel Pintos va
participar al
Festival Internacional de la Canción de Viña del Mar amb la cançó “Bailando
con tu Sombra (Alelí)", composada per
Víctor Heredia i dins l'apartat de
música folklòrica, guanyant dues
Gavines de Plata, el trofeu que s'atorga als
guanyadors en el certamen, una com a
Cançó Guanyadora i una altra per
Millor
Intèrpret.
Gossos –
Autopista humana (Human Highway) 1995

“
Com pot ser que el món sigui tan violent i el meu perill
sigui la pròpia gent?” Això es pregunten els manresans
Gossos des d'aquesta
cançó, una composició de
Neil Young que ells van versionar en un CD en el què
un munt d'artistes catalans, entre ells
Sau,
Joan Bibiloni,
Sopa de Cabra,
Bars,
Els Pets,
Lax’n’Busto,
Marc Grau,
Ossifar,
Matamala i uns quants més, van
interpretar cançons del cantant, guitarra i compositor canadenc i que es va
publicar l'any 1995 per DiscMedi, es va titular "Com un Huracà versionant
a Neil Young". La producció va córrer a càrrec de
Marc Grau. La veritat és
que en aquesta cançó ens retrobem a aquells
Gossos dels seus inicis, quan
basaven el seu repertori en cançons acústiques i bons jocs de veus, en una
línies que va fer que se'ls comparés amb els nord-americans
Crosby, Still, Nash
& Young i els va obrir les portes al mercat discogràfic català. Finalment
l’any 2002 van incorporar al bateria
Santi Serratosa i es van electrificar
totalment gravant el CD "El Jardí del Temps" a l'any següent. L'estiu
de 1993, els manresans
Oriol Farré,
Juanjo Muñoz,
Natxo Tarrés i
Roger Farré es
van unir per crear
Gossos i des de llavors s'ha de reconèixer que han tingut
una carrera que han sabut mantenir, amb algun daltabaix, però jo em quedo amb
els seus tres primers discos. L'any 2000
Gossos van decidir gravar un CD en
castellà "De viaje" que no va ser ben rebut pels seus seguidors, que
el van interpretar com una

comercialització del grup, cosa que no era certa,
qualsevol banda que es preï no vol quedar-se estancada i intenta arribar a la
major quantitat possible de públic, llevat dels curts de mires que prefereixen
quedar-se sempre
entre quatre barres. És clar que el mateix va succeir amb
Sopa
de Cabra i se'ls va criticar molt oblidant que en els seus inicis cantaven en
català, castellà i anglès, potser és que aquells que els criticaven i
sabotejaven els seus concerts ni tan sols coneixien la trajectòria de
Sopa de Cabra i es limitaven a intentar
imposar una sola llengua en una terra plural. Fins
SAU que sempre es van negar
a cantar en castellà, s'havien plantejat gravar en
anglès. És clar que quan hi
ha poc de nou que donar molts prefereixen seguir sent el que
és manté a casa en
lloc de sortir a lluitar fora. Els teus sempre et volen i accepten tot el que
els pots donar, sobretot si a sobre es reben subvencions. Per aixó hi ha grups
que des de fa anys res aportan de nou al mercat discogràfic català, això si,
saben utilitzar la llengua com a bandera oblidant que Catalunya és molt més que
barretina, gralles i banderes.
The Privados – Alma de Blues 1994

Com a presentació d'aquesta bona banda de blues, us diré que
Elena Tovar (cantant) i
Basilio Montes (guitarra i cantant) els líders de
The
Privados, són grans compositors i seu és el tema "Alma de Blues" que
escoltem ara en la versió dels seus autors i que va canviar per complet la
carrera de
Presuntos Implicados. Aquest disc del que us he extret la cançó, es
va gravar en directe i format acústic, cosa que avui en dia se'ns fa estrany en
formacions de
R & B, però que són les veritables arrels del gènere. L'àlbum
es va gravar en
Clan Cabaret d'Alacant l'any 1994 i d'ell us extraiem la peça. Aquest CD es va titular "Doce cançiones desnudas más una" i cal
destacar que en l'actuació no porten baixista, tot i que els temes estan
muntats com si l'hagués, quelcom que li dóna un toc molt curiós. En el grup i a
més de
Basilio (a la foto)
i
Elena també trobàvem a
Esmeralda (cors),
Laura Heaven (cors),
R. Martí (guitarra slide),
J.L. Escolano (guitarra) i
Pierre León (saxo). Es
recullen temes propis i algunes versions, entre elllas "Mercedes
Benz" de
Janis Joplin que la va deixar incompleta amb la seva mort,
"Wondelful tonight" d'
Eric Clapton, "Stand by me woman" de
Lenny Kravitz, “Tequila sunrise” dels
Eagles i el "Whel stop the
rain" dels
Creedence Clearwater Revival.
Basilio Montes va néixer a la
localitat manxega de Herència, a Ciudad Real, el 20 d'abril de 1955, va
començar l'any 1980 formant a Alacant al costat de
Carlos Goñi de
Revolver, la
seva primera banda que es va anomenar
Garaje i va funcionar fins l'any 1984.
Posteriorment va formar part de la banda d’acompanyament de
Ramoncín i
paral·lelament va crear el seu propi grup
The Privados.
The Privados en directe, a sota Basilio Montes
Tino del Pozo – ¡Que Dylan me perdone! 2009

Aquest tema es troba recollit en l'àlbum “Sangre, tequila y
limón”, el últim disc fins ara, publicat per
Tino del Pozo l'any 2009 i que va
comptar amb la producció del guitarra
David Palau. El van acompanyar en
l'enregistrament
David Simó,
Jordi Portaz,
Toni Mateos,
Pablo Sastre,
Pep
Poblet,
David Soler,
Caro Guiral i altres. El cantant, guitarra i compositor
Tino del Pozo, a cavall entre el
rock i la
cançó d'autor, té lletres molt
interessants i encara que mai ha estat artista de llistes de ràdio-fórmula, té
una destacable carrera amb cançons que mereixen sonar a
Un Toc de Rock.
Tino
del Pozo va néixer a Castuera, Badajoz, l'any 1958, però de nen la seva família
va emigrar a Barcelona. Va començar a escriure lletres als 14 anys i l'any 1984
va gravar, amb l'ajuda de
Frank Mercader, un dels grans músics catalans que va
formar part de
Los Gatos Negros,
Salvajes i la banda de
Tony Ronald, una
maqueta titulada “La lluvia que mató la crisis”, però mai va arribar a
publicar-se en

format vinil. L'any 1993
Mónica Green va cantar quatre cançons de
Tino del Pozo en el seu disc
"Sayonara" i allò li va començar a obrir noves portes. Amb l'ajuda
del productor
David Palau va treure el seu primer disc, encara que va ser
produït per
Frank Mercader, es tracta de “Usted no sabe quien soy yo”, editat
per Horus l'any 1995 i amb el que jo vaig descobrir a
Tino del Pozo, en propers
programes escoltarem alguna cançó d'aquest àlbum. Va ser l'any 1996 quan es va
publicar “Hazme una señal”, aquesta vegada amb AZ Records que era de
Braulio
Paz, també propietari de l'empresa de so i llums
Triple Onda. Va treure un
altre disc l'any 2000 "Al Sur del Norte" a duet amb
Frank Mercader.
Per cert, actualment té una empresa d'informàtica, però crec recordar, no sé si
estaré equivocat que
Tino del Pozo era als vuitanta o noranta, propietari de la
Cadena Los Tigres.
Tomeu Penya – Cabrera

La cançó es va incloure al disc “Tomeu” publicat l’any 1987
i també va ser cara B d’un single amb “Així, així” al altre costat. Os porto
ara a
Un Toc de Rock un bon amic. Ens coneixem des de fa més de 25 anys.
Aquesta cançó del mallorquí
Tomeu Penya es una peça dolça, acollidora i podriem
pensar inmediatament al escoltarla que es tracta d'una cançó d'amor, però
aquesta “
Musa de un poeta”, la “
Tierna y dulce compañera” no és una dona, es
tracta de l'illa de Cabrera, sita al sud de Mallorca. Es una illa paradisíaca,
una reserva natural que partany al municipi de Palma de Mallorca. Es un
privilegiat ecosistema que s'ha salvat de la invasió turística i que pertany
des del 29 de abril de 1991 al
Parque Nacional Marítimo Terrestre del
Archipiélago de Cabrera. Curiosament s'ha salvat dels devastadors
turistes
gracias a la presencia
militar ya que l'any 1916 es va convertir en una base de
las forças armades.
Tomeu Penya en la seva cançó ens demana que siguem
respectant l'orden natural que s'ha establert a la petita illa i que Cabrera
sigui sen el que és. Aquesta cançó la va

incloure
Tomeu Penya dins del seu
álbum “Tomeu”, publicat l'any 1987, on la cançó més important va ser “Plou” que
per cert, en un concert que va realitzar al
Parc de Sant Jordi de Reus, me la
va dedicar des de l'escenari mentre que jo estaba amagat en mig del públic. En
aquest LP "Tomeu", colaboran
Deborah Carter,
Joan Bibiloni,
Toni Cuenca,
Jesús Palazón,
Miguel Figuerola i el grup
Carritx i Roses.
Bartomeu Nicolau Morlà, nom
veritable de
Tomeu Penya, va nèixer a Vilafranca de Bonany l'any1949 i al 1992
va rebre el
Premi Nacional de Música de la Generalitat de
Catalunya per el seu disco “Sirena”.
Arriaga – El último suspiro 1996

Al programa d'avui d'
Un Toc de Rock escoltarem a un
extraordinari guitarrista espanyol molt poc conegut,
José Luis Iglesias,
anomenat artísticament
Arriaga. La veritat és que poca informació us podré
donar d'
Arriaga que no recordo que haguéssim escoltat mai al programa, encara
que de fet això és totalment fals ja que
Arriaga sona en cada un dels programa
pel fet que una de les seves cançons forma part de la nostra careta d'entrada i
sortida. Crec recordar que era basc, però no estic tampoc segur. Aquest tema
obria el CD “Algo más que una guitarra” que
Arriaga, aquest extraordinari
guitarrista amb reminiscencies de
Carlos Santana, va publicar a través del
segell Barsa Promociones propietat de l'amic
Mikel i que es va editar l'any
1996 i en el qual tots els temes, excepte dos, són composicions del propi
guitarrista que també va realitzar la producció de l'àlbum. Compta amb les
col·laboracions de
Toni García,
Antonio Reyes,
Teresa Sayas,
Arturo Sanz i
Álvaro Martialay. Es
Arriaga, un home que mereix ser escoltat i us el recomeno
des de el programa.
José Luis Iglesias,
cinegut artísticament Arriaga
America – Hermana de cabellos dorados 1975
America, aquest tercet britànic integrat per dos
nord americans
Gerry Beckley (nascut el 12 de setembre de 1952, a Fort Worth, Texas)
i
Dan Peck (nascut l’1 de noviembre de 1950 a Panama City, Florida), al costat del
anglès
Dewey Bunnell (nascut el 19 de gener de 1951 a Yorkshire) van sorgir
l’any 1970 a
Anglaterra i es caracteritzaven per les seves bones harmonies vocals i el seu
so acústicen una linea propera als
Crosby, Still & Nash. El seu tema més
emblemàtic va ser indiscutiblement "A house with no name", pero
aquest que escoltem ara a
Un Toc de Rock “Sister Golden Hair”, va ser també un
dels més relevants a la seva carrera musical i també el van interpretat en

castellà i com a prova aquí el teniu sonan per a tot vosaltres a
Un Toc de
Rock.
America van ser un bon grup que encara segueix en actiu, però sense
Dan
Peck que els va deixar, és a dir que actualment
America són un duet.
Dan va
morir posteriorment, el 24 de juliol de 2011
a les Illes Caimán, tenia 60 anys d’edad. Set dels
àlbums de
America van ser produïts per
George Martin, el que també va ser
productor dels
Beatles. Aquesta cançó que escoltem ara va ser compossada per
Gerry Beckley i es va incloure en la versió original en angles al LP “Hearts”,
de 1975. Va ser versionada al 2007 per el grup
The Dandy Warhols i també ha
sigut interpretada per un parell de triunfitos.
Bars – Com roba mullada 1996

A l’àlbum “Dolces mentides” que el grup
Bars va publicar
l'any 1996 i que va ser el seu tercer disc d'estudi, us he extret aquest tema
que escoltem ara a
Un Toc de Rock, des de
La Xarxa de
Comunicació Local i totes aquelles emissores que emeten el programa. Una cançó plena d'
amor i
dolor, l'etern joc de
la tercera en discòrdia, l'amant que només obté les sobres que deixa la dona.
La veritat és que aquest tipus de relació a tres bandes solen acabar molt
malament i rara és la vegada que el marit deixa a la dona i s'en va amb el seu
amant i la cosa funciona, us ho dic a través de la veu de l'experiència. Amb 7
discos a l'esquena i més de
15 anys de trajectòria,
Bars son un dels millors
grups de
rock -
blues dins de les nostre terres catalanes.
Bars eren la cantant
Montse Llaràs que va formar part dels grups
Xarxa i
Crack Blues dels que van
surgir els
Bars, junt a
Xavier Tomàs 
(bateria),
Xavi Rubio (harmònica i veus),
Jordi Garròs (guitarres) i
Tony Moyà (baix). Actualment i despres de cambis
constants a la formació, crec que junt a
Montse i
Tony, els únics que queden
dels antics components, es troven
Josep Maria Vilà "
Koki",
Jordi
Mourelo i
Charlie Oliver.
Bars van començar a treballar l'any 1987, però no va
ser fins dos anys després que van gravar el seu primer disc. Avui
Bars estan
gairebé oblidats discogràficament, les noves generacions pot ser no volen
recordar que
Bars van ser una de les millors bandes catalanes de la història,
amb qualitat demostrada al llarg dels anys si bé els embarassos de la seva
cantant els va apartar dels escenaris en masses ocasions.
Asfalto – Haley 1986/1987

I ara escoltarem a
Un Toc de Rock el grup
Asfalto. L'any
1987
Julio Castejón i
Enrique Cajide eren propietaris del segell discogràfic
Snif Records, en aquella època jo era el delegat de vendes i promoció a
Catalunya del segell i en el catàleg hi havien discos d'artistes com
Asfalto,
Topo,
Piñón Fijo,
Jerusalem i uns quants més.
Julio va tenir la idea de
seleccionar els temes més carismàtics en la carrera d'
Asfalto i regrabarlos de
nou utilitzant la, en aquelles èpoques, moderna tecnologia, però comptant en
cadascuna d'elles amb els mateixos músics que les havien gravat en el seu
moment, a excepció de
Miguel Oñate que no va intervenir. Allà, en l'àlbum
"1972-1987 ... 15 anys de música", ens vam tornar a retrobar amb
temes mítics del
rock espanyol com "Capitán Trueno",
"Rocinante", "Días de escuela" i un d'inèdit "El
teatro de la vida ". Entre les cançons que es trobaven en aquest
excel·lent àlbum d'
Asfalto es trobava "Halley" que va ser la cançó
estrella de l'àlbum "Corredor de fondo" que havien publicat a través
de Snif el 1986, just un any abans. En aquesta cançó el cantant és
Ricardo Benítez, conegut com
Richie i que era mallorquí. Per cert que vaig escoltar a la companyia
comentaris

sobre que
Richie va deixar el grup perquè vivint a Madrid, quan
treia el cap a la finestra de casa seva "
No podia veure el mar". Aixó
es calcom que sols podem entendre aquells que hem viscut de cara al mar.
Asfalto es va crear al barri de Vallecas, el 1972 i inicialment es van dir
Los
Tikets. Segueixen en actiu, encara que de la formació original ja només queda
J
ulio Castejón. L'any 1978
Asfalto es van convertir en el primer grup de rock
espanyol que va actuar al
Marquee Club de Londres. La millor formació d'
Asfalto
va ser la integrada per
Lele Laina,
José Luis Jiménez,
Julio Castejón i
Enrique
Cajide (a la foto), però pel grup van passar bons músics, com el recordat bateria
Teddy Barrios que ja va morir,
Jorge García Banegas,
Miguel Oñate,
Richie i
tants d'altres.
Hamartigenia – Blues for parking

Se'ls va comparar a
Triana, però
Hamartigenia eren un grup
amb etiqueta pròpia i a més amb àmplia experiència en això de pujar als
escenaris ja que diversos dels seus components tocaven paral·lelament en
orquestres de ball i això enriqueix i molt el bagatge musical. Jo recordo nois
de grups que començaven venint al meu despatx buscant mànager. Alguns,
titubejant i gairebé avergonyits, reconeixien que havien tocat o tocaven en
orquestres i grups de ball i sempre els deia el mateix,
és el millor començament
que podíem tenir per arribar a entendre'ns perquè demostrava que quan agafaven
el seu instrument, sabien el que feien.
Hamartigenia estaven liderats pel
compositor
Raúl Bule. Aquest tema us el he extret del seu primer CD, titulat
"La consagración de lo inutil" al qual va seguir "El consjo del
lobo". Però em sembla recordar un altre disc "El hombre que no sabía
dormir". Crec que van treure un single o dos més i els he perdut la pista,
però sonaven així de bé i amb
Hamartigenia i aquesta bona cançó, conclou
Un Toc
de Rock per avui.
La frase per acabar el programa d’avui es del director
d’orquestra italià Claudio Abbado que va dir en certa ocasió:
“L'educació musical és, en realitat, l'educació de l'home”
Tancaré per ara Un Toc de Rock, però abans de tocar el dos,
us deixaré amb companyia de La
Xarxa de Comunicació Local i totes aquelles emissores que
emeten el programa. Avui tancaré la barraqueta, soc Mario Prades i us diré
a reveure.
.
Apa! Ens veiem pel món.
Mario Prades
No hay comentarios:
Publicar un comentario