De
vegades cançons que s'inclouen com a farciment en algunes pel·lícules són
vells èxits moltes vegades oblidats. És el cas de la cançó que farem servir
avui per començar Un Toc de Rock i que va anar un grand hit de Perry Como. Per
descomptat tindrem molt més i escoltarem l'actor Robert Mitchum cantant un
calypso, Harry Belafonte, Anne Murray, The Manhattan Transfer, Jacques Dutroc,
Pierre Groscolas, France Gall, Phil Carmen, Abba, Albert Hammond i uns quants
més. Bona música per a la banda sonora de la nostra vida, cançons per a
"recordar". Per tant i des de La Xarxa de Comunicació Local i totes aquelles
emissores que emeten el programa, obriré amb “Papa loves mambo”, com us deia
tot un clàsic que ens porta Perry Como, un dels grans crooner dela seva época.
Obro la barraqueta, soc Mario Prades i us dic alló de
Benvinguts
a Un Toc de Rock
Perry
Como – Papa loves mambo 1954
Obrirem
escoltant aquesta cançó que ens porta Perry Como, un dels grans crooners
nord-americans i que vaig decidir punxar a Un Toc de Rock quan la vaig escoltar
no fa gaire temps en una pel·lícula de recent estrena, sona amb els títols de
crèdit finals, però ara resulta que tinc la cançó aquí a punt, però no recordo
en què film sonava. La cançó va ser escrita per Al Hoffman, Dick Manning i Bix
Reichner. Perry Como acompanyat per l'Orquestra d'Hugo Winterhalters la va
gravar a Nova York a l'agost de 1954 i va arribar al quart lloc en les llistes
del Billboard. Per cert, d'aquest tema s'han realitzat unes quantes versions,
jo us destacaria les de Nat King Cole i Bing Crosby. Acabo de recordar-ho, la
cançó es va incloure en la banda sonora de “Red 2”, però de fet s'ha inclòs en
un munt de films, entre ells “Ocean's Eleven”, “Regreso al futuro 2”, “Everybody's Fine”, etc.
fins i tot en un espisodio de la sèrie “Perdidos”. Pierino Ronald Como, conegut
artísticament com Perry Como, va néixer a Canonsburg, Pennsylvania, el 18 de
maig de 1912 i va morir a Florida un 12 de maig de 2001, des de feia temps
patia Alzheimer. A mitjans dels anys 30 va ser el cantant de la Freddie Carlone’s
Band i més tard de la Ted
Weems Orchestra, fins que l'any 1945 es va llançar en
solitari amb gran èxit. Ha venut milions de discos a tot el món i us explicaré
una curiositat, sempre va gravar per al segell RCA-Victor amb els que va signar
el seu primer contracte a l'any 1943.
Robert
Mitchum – Matilda, Matilda 1957
L’actor
Robert Mitchum va ser una de les grans estrelles del cinema, un dels durs de
Hollywood i el seu nom complet era Robert Charles Durman Mitchum, va néixer a
Bridgeport, Connecticut, el 6 d'agost de 1917 i va morir a causa d'un emfisema,
l'1 de juliol de 1997, a
Santa Bàrbara, Califòrnia. Al llarg de la seva carrera com actor va filmar un
total de 115 pel·lícules, una xifra rellevant si tenim en compte el seu rol
protagonista. Però Robert Mitchum va començar com a cantant i va gravar dos
LP's, el primer "Calypso is like so..." que es va editar a l’abril de
l’any 1957 mitjançant el segell Capitol Records i d’ell us he extret aquesta
cançó que també va ser un dels millors èxits de Harry Belafonte, si bé va ser
"Ballad of Thunder Road" el primer single que va publicar Robert
Mitchum, del seu primer LP, ja a l’any 1958 i es va classificar en el lloc 62,
romanent 21 setmanes en llistes. Però ara “Matilda”, aquesta bona cançó que
també ens arriba a ritme de calypso, l'escoltes a Un Toc de Rock. El segon disc
que va publicar es va titular "That Man, Robert Mitchum, Sings", però
es va editar ja a l'any 1967. Crec recordar que en tres o quatre de les seves primeres
pel·lículas va cantar, entre elles “Riu sense retorn”. Aixó el expert en cinema
de l’emissora us ho podrà dir millor que jo.
Harry
Belafonte – Days-O (Banana boat song) 1956
Harry Belafonte que va ser considerat el Rei
del Calypso, sobretot gràcies a l'èxit d'aquest tema que avui escoltem a Un
Toc de Rock, sense oblidar una altra de les seves grans cançons
"Matilda", de la qual hem escoltat abans la versió de Robert Mitchum.
"Banana boat (Day-O)" és una cançó originalment a ritme de mento, un
estil musical jamaicà i es diu que va inspirar el "Hill and Gully
Rider" de Shirley Bassey. De fet a ritme mento - folk, "Banana
Boat" era un cant popular dels carregadors de bananes en els ports
jamaicans, una cançó tradicional de la que veritablement s'ignora l'autor. És
clar que consta com el seu autor Irving Louis Burgie que de fet va ser el
compositor de tots els temes del LP "Calypso", tercer àlbum d'Harry
Belafonte i que va editar l'any 1955 i també ha escrit cançons per altres
intèrprets, al costat del lletrista William Attaway. El single va ser número 5 a les llistes del Billboard
en 1957, però el primer que la va gravar va ser Stan Freberg l'any 1950.
Aquesta cançó, en la versió que va realitzar Harry Belafonte, es va incloure a
la banda sonora del film “Beetlejuice” de 1988. Harry Belafonte, aquest cantant
i actor de color, va néixer a Manhattan, Nova York, l'1 de març de 1927. El seu
disc "Calypso", va ser el primer LP d'un home de color que va
aconseguir un milió de còpies venudes als Estats Units. Gran activista social,
Harry Belafonte ha participat en moltes tasques humanitaris, entre elles el disc "We are
the word", de fet l’idea d’aquest disc solidari va ser del seu representat
Ken Kragen. És, des de 1987, ambaixador de l'UNICEF per la seva tasca per els
drets dels nens africans. L’any 2001 va iniciar una campanya contra la sida a
Sud-àfrica. En total Harry Belafonte te una quarentena de LP’s publicats.
Bert
Kaempfert – Afrikaan beat 1961/2005
Redescobrim
aquesta cançó en el remake que es va fer del film "Ninette i un Senyor de
Múrcia", la nova versió estrenada l'any 2005, que estava protagonitzada
per Elsa Pataki i Carlos Hipólito i aquesta cançó que curiosament és dels anys
seixanta, la mateixa època de quan es va rodar la primera pel·lícula, és la
peça clau de la seva banda sonora. Va ser composada per l'alemany Berthold
Kämpfert, al qual és coneixia artísticament com Bert Kaempfert. El tema es va
incloure en un àlbum publicat l'any 1961, encara que es va editar en single un
any després, el 1962, arribant al lloc 42 en les llistes del Billboard
nord-americà. Curiosament i malgrat que la seva popularitat va decréixer a
partir dels anys 70, va ser l'època en què més concerts va realitzar al
capdavant de la seva orquestra, a partir de 1974, destaca que va realitzar al
London Royal Albert Hall. Nascut el 16 d'octubre de 1923, Bert Kaempfert va
morir el 21 de juny de 1980,
a l'edat de 56 anys, després de patir un vessament
cerebral, a la casa que posseïa a Mallorca, on vivia, poc després de realitzar
una brillant gira per gran Bretanya. Us explicaré una curiositat, una de les
seves composicions, el tema "Strangers in the Night", era utilitzat
per Jimi Hendrix pel sol de guitarra quan interpretava "Wild Thing", la
primera vegada que ho va fer va ser al Festival de Monterrey, en l'any 1967.
Kid
Creole & The Coconuts – Don’t taje away my coconuts 1984
Amb
un estil mestissatge de jazz, salsa caribenya i tocs de rock, el cantant i
guitarra canadenc Thomas August Darnell Browder va crear a finals dels setanta
aquest grup i va adoptar el nom artístic de Kid Creole, al costat d'un trio de
ballarines i cantants als que es coneix com The Coconuts i una orquestra. Kid
Creole anava vestit sempre dins d'un estil anomenat zoot suit, molt de moda en
els anys cinquanta entre la gent de color a la costa est nord-americana i és
que ell es va criar al Bronx de Nova York, encara que va néixer a Mont-real,
Canadà, l'any 1950. El seu primer àlbum es va publicar el 1980, però Kid Creole
& The Coconuts va aconseguir el primer èxit comercial amb el disc
"Tropical Gangsters" editat l'any 1982, però no va ser fins principis
de la dècada dels noranta que va aconseguir el reconeixement internacional.
Aquesta és la cançó més recordada a Espanya de Kid Creole & The Coconuts,
encara que va passar pràcticament desapercebuda al seu país. Jo us l'he extret
d'un recopilatori editat l'any 1993 "The Best of Kid Creole & The
Coconuts", però és de mitjans dels vuitanta. També la van incloure com
bonus track en la reedició en CD de l'àlbum "Doppelganger" que es va
realitzar en 2002, encara que el disc originalment era de setembre de 1983. Jo
crec que als Estats Units la cançó va ser inicialment cara B d'algun single i
rescatada en les recopilacions, perquè m'he estat repassant els seus àlbums de
l'època i no l'he trobat en cap. Escrita per Thomas Darnell, a Espanya es va
publicar al juny de 1984 en versió single i maxi single i va ser el seu millor
èxit.
The
Manhattan Transfer – Twilight Zone 1980
El
grup de Nova York The Manhattan Transfer van realitzar una cosa que pocs
artistes s'haurien atrevit a fer, van agafar la sintonia d'una sèrie de
televisió que pràcticament tothom identifica i coneix, en aquest cas va ser
"La Dimensió
desconeguda" i la van versionar donant-li un caire personal que converteixen
la cançó en una cosa molt especial i quelcom que possiblement en un altre grup
qualsevol hagués estat una horterada, amb The Manhattan Transfer esdevé una
peça digna de sonar a Un Toc de Rock i aquí la teniu. La cançó va ser escrita
per Bernard Hermann per a la sèrie de televisió que en anglés es va titular
"Twilight Zone" la traducció correcta hauria estat "La Zona Crepuscular"
i el single amb aquest tema a càrrec de The Manhattan Transfer es va publicar
l'any 1980 a
través del segell Atlantic que a Espanya va distribuir Hispavox. Manhattan
Transfer, aquesta gran banda vocal a cavall del jazz, swing, rock i ritmes
llatins, es va formar a Nova York l’any 1972, un dia plujós, quan Tim Hauser i
Laurel Massé van compartir un taxi. Després van conèixer a Janis Siegel, en
aquells moments cantant d’un grup folk i la van convèncer per unir-se al seu
projecte musical. La formació inicial es va completar amb Alan Paul, galant i
cantant a Broadway. L'1 d'octubre de 1972 es considera la data en què el grup
Manhattan Transfer es va crear. El seu primer disc amb el nom del grup es va
editar l’any 1975. El 1978 Laurel Massé va patir un greu accident de trànsit i
es va retirar momentàniament de la música, sent substituïda per Cheryl Bentyne.
"Cuéntame" va ser la cançó que els va obrir les portes del mercat
europeu, al costat de "Chanson d'amour", encara que són els temes més
criticats pels seguidors del grup al considerar-los molt patxanguers
Jonathan
Richman & The Modern Lovers– Egyptian reggae 1977
L’any
1977 el quartet nord americà Jonathan Ritchman & The Modern Lovers van
editar l'àlbum "Rock and roll with The Modern Lovers" del que aquest
tema que es va publicar en single, va ser la peça estrella. Escoltan-ho obrirem
el programa d’avui. Jonathan Richman & The Modern Lovers estaven liderats
pel compositor, cantant i guitarra Jonathan Michael Richman, nascut el 16 de
maig de 1951 a
Natick, Massachusetts, al costat del teclista Jerry Harrison (21 de febrer de
1949) que posteriorment tocaria amb The Talking Heads, el bateria David
Robinson (2 abril 1949) que també formaria part deTalking Heads, DMZ i The
Cars, sense oblidar el contrabaixista Greg Curly Keranen que venia del grup The
Rubinoos amb els que crec va tornar poc després d'editar aquest àlbum, el
tercer en la carrera del grup, sent substituit per Asa Brebner. Ara bé, el
primer baixista que van tindre va ser Ernie Brooks. Jonathan Richman té una
interessant carrera en solitari, però aquest tema que és instrumental, va
marcar un abans i un després d'aquest cantant i guitarra que té gravats en
total 15 discos d'estudi i tres en directe. Per cert aquest single es va
publicar als Estats Units amb "Ice Cream Man" a la cara B i a Europa
va ser canviat per "Roller Coaster By The Sea".
The
Pebbles – Incredible George 1969
“Incredible
George” va ser l'únic single dels belgues The Pebbles que va funcionar una
miqueta al nostre país. Estava produït per Alain Milhaud, el mateix que va ser
productor de Los Bravos, Los Pop-Tops i altres grups espanyols d'aquelles
èpoques i amb molt d'encert. La banda The Pebbles va ser creada a Bélgica per
Fred Bekky i Bob Baelemans, dient-se inicialment The Fredstones i ells van ser
els únics membres "fixos" ja que pel grup The Pebbles van passar un
munt de músics entre ells els baixistes Mel Gielen, Axel Van Duyn i Patrick
Wijnants, els bateries Louis de Laat, Cel De Cauwer i Johnie Verhas i els
teclistes Luk Smets i Tim Turcksin. Aquest tema que us porto avui és un dels
seus hits més importants i es tracta d'una mena de telegrama adreçat a George
Harrison i dien-li el molt que els hi agrada i reivindicant la tasca del
llavors ancara component dels The Beatles. El single dels The Pebbles es va
editar a través del segell Poplandia que a Espanya va ser distribuït per RCA.
Pierre
Groscolas – Jumbo 1971
Recordo
amb afecte un amic de la colla del carrer Bassegoda a Barcelona, que es deia
Justo. Ell i la seva família acabaven de tornar de França on el seu pare va
emigrar per poder treballar i em va regalar aquest single de Pierre Groscolas i
vaig descobrir a un gran cantant que mai va publicar discos aquí al país. Ara
ho compartiré amb vosaltres. A un dels sopars que vem fer els de la colla, tots
amb pràcticament els seixanta anys cumplits i la majoria superats, vaig
asabentarme que Justo era mort, ho sento i molt, era un bon company i junts
haviem fet algunes de molt sonades. Pierre Groscolas va néixer a Lourmel,
Algèria, el 29 d'octubre de 1946, però va créixer a Toulouse. Té una brillant
carrera com a cantant, però encara més com a compositor. Aquest va ser el seu
primer single, el seu debut i es va publicar l'any 1971 amb "Fille du
vent" a la cara A, peró jo os porto "Jumbo" que és trovaba a
l'altra cara. Aquest tema jo l'havia punxat en discoteques mòbils, sobre tot a
festes organitzades als Campings i en el moment en que la cançó de Pierre
Groscolas sonava, els francesos es llançaven a la pista. Os vaig dir en un
programa de la passada temporada que la punxariem i ja es hora de fero. Jo crec
que la discogràfica és va equivocar
al possar-la a la cara B ja que per la seva época “Jumbo” era molt més
apropiada per ser la cançó estrella del single, tot i que l’altre era una gran
balada. Pierre Groscolas és l'autor de l'òpera rock "Hamlet" de
Johnny Hallyday, de l’any 1976.
France
Gall – Elle, elle l’a 1987
Escoltem
ara a Un Toc de Rock la cançó que va col·locar en les llistes de mig món a la
cantant France Gall, va ser "Ella, elle l'a" una peça que estava
dedicada a la gran cantant de jazz Ella Fitzgerald i que es va publicar el 24
d’agost de l’any 1987 i es va tornar a publicar, en aquest cas en versió
maxi-CD, al març de 1988. Al mes de maig de l’any 2008 la cançó va tornar a
pugar a les llistes, però aquesta vegada en la versió que va fer la cantant
britànica Kate Ryan que en aquesta ocasió la va col·locar també a les llistes
americanes. La cantant i actriu francesa France Gall es diu en realitat
Isabelle Geneviève Marie Anne Gall i va néixer a París, el 9 d'octubre de 1947.
Filla del lletrista Robert Gall, amb només 15 anys l'editor Denis Burgeois li
va aconseguir el seu primer contracte amb el segell Phillips. La van posar a
treballar amb Serge Gainsbourg i el seu primer single va ser "Ne sois pas
si béte" que va sonar per primera vegada a la ràdio el dia del seu 16é aniversari.
France Gall va ser una de les estrelles del pop francès dels 60 gràcies
sobretot al tema "Poupée de cire, poupée de son" que va ser tot un
hit, inclus a Espanya. Voleu una anécdota: El director de cinema Bernardo
Bertolucci li va propossar a France Gall el rol protagonista femení que
finalmente va ser per l’actriu Maria Schneider, a la pel·licula "L’últim
tango a Paris" de l’any 1972, però es que la cantant i actriu France Gall,
després de llegir-se el guió el va rebutjar. Aixó de la mantega i sortir
despullada sembla ser que no li va fer massa gracia.
Jacques
Dutronc – Il est cinc heures, Paris s’éveille 1968
El
cantant i compositor Jacques Dutronc va ser un dels grans del pop francès a
mitjans dels 60. Va ser director artístic de la discogràfica francesa Vogue i
es va casar amb la cantant i actriu Françoise Hardy l’any 1981, encara que tots
dos vivien junts, en “pecat” com es deie llavors, des de 1969 i els dos eren
cares familiars per a aquells que fullegabem el Salut Les Copains que no penseu
malament, no era cap revista porno, es tractaba d'una revista musical francesa
de molta difusió. La parella segueixen junts i resideixen a Monticello, a
l'illa de Còrsega, amb uns 30 gats. Les lletres de Jacques Dutronc sempre van
ser interessants i tot i ser un cantant de pop molts els consideraven un
cantautor a l'ús. En aquesta cançó, editada com a cara A d'un single l’any
1968, ens explica les coses que pots trobar-te en la ciutat de París a les cinc
del matí, quan la ciutat es desperta per la majoria i altres s’en van a dormir.
Va passar la censura franquista de l'època tot i explicar que a aquestes altes
hores de la matinada a París trobes des de prostitutes a travestís i altre gent
"de mal vivir". Es clar que els censors de l'epoca tan sols deurian
veure aixó de les cinc de la matinada i l'acció de llevar-se, per tant, aquells
que es llévan a les cinc son els que van a treballar, bona gent i va colar.
Jacques Dutronc va néixer el 28 abril 1943 precisament a París i també ha
incursionat en el mon del cinema.
Phil
Carmen – On my way in L.A.1985
Ara
a Un Toc de Rock escoltarem a un gran guitarrista, el canadenc Phil Carmen.
Aquest tema es va publicar en single i crec que va ser el primer disc de Phil
Carmen que va editar-se a Espanya, es va posar a la venda a través del segell
PDI i va sonar, encara que no com tan gran músic es mereixia. Aquesta bona
cançó es trovaba en el LP “Walkin' the Dog”, de l’any 1985 y que va estar
produit per ell mateix. Quedi constància que jo vaig descobrir a Phil Carmen
amb aquest single que em va encantar des del principi, tot i que també es va
editar un maxi-single amb una versió llarga, no la reduïda del senzill que es
el que escoltem ara. Phil Carmen es diu realment Herbert Hofmann i va néixer a
Montreal el 14 de febrer de l’any 1953, encara que des de fa temps resideix a
Suïssa. L’any 1975 Phil Carmen va formar el duet Carmen & Thompson amb el
baixista Mike Thompson. També té una carrera paral·lela amb el grup Clover Leaf
en el qual milita la seva germana i que es dediquen al country-rock, però Phil
Carmen és un extraordinari guitarrista de jazz-fussion amb una carrera com a
solista lucinant i plena de qualitat. A Un Toc de Rock ja l’hem escoltat en
altres ocasions i tornarem a fer-ho perque te bones cançons, tot i que vull
dir-vos que des de 1996 crec que no ha publicat res de nou gravat en estudi.
Això si, ha tret 18 àlbums.
America
– Horse with no name 1972
America
era una tercet que emulant a Crosby, Still, Nash & Young, van sorgir a
Anglaterra, tot i que Gerry Beckley (12 de setembre de 1952, Fort Worth, Texas)
i Dan Peek (1 de novembre de 1950, Panama City, Florida), eren nord-americans i
juntament amb el britànic Dewey Bunnell van crear aquest bon grup anomenat
America. La seva carrera va estar marcada amb bones cançons que van pujar a les
llistes com "Sister Golden Hair", "Ventura Highway",
"Tin Man", "Daisy Jane" o "Lonely People", però
el seu gran èxit va ser aquest "Cavall sense nom" que els va donar a
conèixer i es trobava en el seu primer LP "America" que va ser número
1 als Estats Units durant 5 setmanes i va pujar al 14 a Anglaterra superant el
milió d'unitats venudes. Es va gravar en els Trident Studios & Morgan
Studios de Londres l’any 1971. El single amb "A Horse With No Name"
es va publicar el 31 de gener de 1972 i va estar produït per Ian Samwell, si bé
originalment es va dir "Desert Song". L'àlbum es va publicar
inicialment sense aquesta cançó que es va gravar posteriorment i es va incloure
en una nova edició ja el 1972 que sí incloïa el "Cavall sense nom" i
que es va mantenir 3 setmanes també en el primer lloc del Billboard. En la
gravació van col·laborar Dave Atwood (bateria), Ray Cooper (percussió), Kim
Haworth (bateria) i David Lindley (guitarres). Dan Peek va deixar el grup l’any
1977 i va morir el 24 de juliol de 2011 a les Illes Caiman, als 60 anys d'edat.
Els seus dos companys encara segueixen mantenin America en actiu.
Anne
Murray – Snowbird 1970
Inicialment
aquest tema va ser una simple i bona cançó de country-pop, però el "Ocell
de neu" que ens porta Anne Murray, amb el pas del temps es va anar
convertin en una nadala. La cantant Anne Murray és una de les millors veus
sorgides al Canadà, molt valorada al seu pais i amb una trajectòria molt
brillant, encara que els seus discos no apareguin en el mercat espanyol. No hem
de confondre aquesta Anne Murray amb la mezzosoprano irlandesa del mateix nom.
La nostra Anne Murray va néixer el 20 de juny de 1945 a Springhill, Nova
Escòcia, al Canadà. Aquest tema que va ser el primer gran èxit de Anne Murray,
es va incloure en el seu segon LP titulat "This Way Is My Way",
editat l’any 1970 i que va arribar al lloc 14 de les llistes. Anne Murray té
una carrera discogràfica impressionant, us diré que només de discos de nadales
ha gravat 7 i entre directes i recopilacions ha publicat 14, a part dels discos
d'estudi qué com us podeu imaginar, son un bon grapat. No crec estar errat si
us dic que Anne Murray i Celine Dion son les millors veus femenines del Canadà.
Albert
Hammond – The air that breathe 1972
Albert
Hammond va començar a Espanya formant part dels grups The Diamond Boys i el
duet Albert & Richard, també crec recordar que van tocar amb Los Flaps. A finals
dels seixanta es va marxar cap a Anglaterra per crear el grup Family Dogg i més
tard llançar-se ja en solitari amb temes com aquell en què ens deia que mai
plovia en el Sud de Califòrnia, però una faceta seva poc coneguda és la de
compositor i és una de les més importants. Albert Hammond va néixer el 18 de
maig de 1944, moltes biografies diuen que a Londres, però jo recordo que en els
seixanta es parlava que havia nascut en el Peyal de Gibraltar. Tornant al compositor, ha escrit cançons per a The Fortunes, Roy Orbison, Leapy Lee, Joe Dolan, Blue Mink, Michael
Chapman, Hank Williams Jr, Olivia Newton-John, Barry Manilow, Simple Red, Cass
Elliot, Art Garfunkel, Leo Sayer, Whitney Houston, Tina Turner, Lani Hall,
Aretha Franklin, Elton John, Julio Iglesias i Willie Nelson, entre molts
altres. Aquesta cançó que escoltem ara ha estat gravada també per The Hollies,
va ser escrita per Albert Hammond i Mike Hazlewood i es va incloure a l'àlbum
"It Never Rains in Southern California", de 1972. El 19 de juny de 2008
Hammond va ser inclòs en el Saló de la
Fama, precisament en l'apartat de compositors. Es el pare del
cantant dels The Strokes, i el seu fill es diu Albert Hammond Jr.
Abba – The winner takes it all 1980
"El
guanyador s'ho emporta tot", la cançó amb la que tancarem Un Toc de Rock
d’avui, va ser un dels grans èxits d'ABBA ja al final de la seva carrera, un
títol curiós tenint en compte que quan es va gravar l'àlbum, de les dues
parelles uns ja estaven separats, s'havien divorciat l'any 1979 encara que
prosseguia la unió professional. Crec recordar que l'altre parella es va
divorciar el 81, un any després, però no estic segur. El tema va ser cara A
d'un single amb "Eleine" a l'altre costat i es va extreure de l'àlbum
"Super Trouper" que s'havia editat el 21 de juliol de 1980. Va ser
número 1 a
Anglaterra i arribar a la vuitena posició als Estats Units . La cançó va ser
escrita per Björn Ulvaeus i Benny Andersson, comptant amb Agnetha Fältskog com
veu solista principal. El quart component d'ABBA era la cantant Frida, de
veritable nom Anni-Frid Lyngstad. Es diu que Björn Ulvaeus va reflectir en la
lletra de la cançó que inicialment s'havia de titular "The Story of my
Life", tot el seu divorci. "The winner takes it all" ha estat
considerada al llarg de la història com una de les millors cançons d'ABBA, un
dels grups més venedors de la seva època i que van sorgir en la seva Suècia
natal donant-se a conèixer internacionalment quan van guanyar el Festival de
Eurovisió de 1974 amb el tema "Waterloo", clar que ara us explicaré una
curiositat, ABBA ja s'havien presentat anteriorment a la selecció de candidats
a Eurovisió, un any abans, però van ser rebutjats per no tenir prou qualitat.
Vaja Lumbreras! El nom ABBA és un acrònim format per les primeres lletres del
nom de cada membre: Agnetha, Björn, Benny, Anni-Frid... ABBA.
La frase per tancar el programa d'avui és de l'advocat i polític Miquel Roca Junyent parlant de la Constitució, de la qual ell va ser un dels pares:
"Les
normes, o evolucionen canviant o evolucionen interpretant-l’es, el que no pot
ser és que pretenguem petrificarles”
Acabarem
Un Toc de Rock, però abans de marxar amb la música cap un altre lloc, us
deixaré amb la bona companyia de La
Xarxa de Comunicació Local i totes aquelles emissores que
emeten el programa. Jo soc Mario Prades i ara, abans de tancar la barraqueta,
us diré adéu per avui.
.
Apa!
Ens veiem pel món.
Mario
Prades
No hay comentarios:
Publicar un comentario