Tots els programes exposats en aquest blog,
Disposen d'un enllaç
per descarregar-s’els,
sempre situat a peu de pàgina
El nostre viatge en el temps i els records a través de la
música ens portarà de visita per diverses dècades, però començarem escoltant
rock del que es feia a l'Espanya dels setanta. De la dècada anterior us
recuperaré la primera "cançó protesta" de la història del rock espanyol,
escoltarem una peça per als supersticiosos i per descomptat, recorrerem la
península Ibèrica recuperant cançons que de bon segur us diran coses. Per tant
i des de La
Xarxa de Comunicació Local i totes aquelles emisores que
emeten el programa, conecto la nostra máquina del temps que es mou amb energia
musical, una energia sana i neta que no contamina, jo soc Mario Prades i obro
la barraqueta dient
Benvinguts a Un Toc de Rock
Leño – Maneras de vivir 1981
El dia 12 de febrer de l’any 1978, el grup Leño, integrat en
aquell moment per Rosendo Mercado (guitarra i veu), Chiqui Mariscal (baix) i
Ramiro Penas (bateria), debuten a la sala Alcalá Palace de Madrid, com teloners
d'Asfalto. Després del primer disc Mariscal deixa el grup i serà substituït pel
tarragoní Tony Urbano, bon amic meu. Ramiro també era de Tarragona i tots dos
havien tocat abans en el grup Coz, dels que sortiria Barón Rojo i que escoltaren
després. Aquesta és una de les seves millors cançons i us la he extret de
l'àlbum "En directe" que es va gravar el dies 25, 26 i 27 de març de 1981 a la sala Carolina, a
prop del seu local d'assaig. En el concerto i la grabación col·laboran Manolo
Morales al saxo i una quasi desconeguda, en aquells moments, Luz Casal fen
cors. De fet es va fer una memorable gira anomenada “Rock de una noche de
verano” amb Miguel Ríos, Leño i Luz Casal. Quan Leño es va desfer l'octubre de
1983, Rosendo va seguir en solitari, Ramiro es va integrar a Llámalo X i
després li vaig perdre la pista i Tony, amb el seu germà Àngel que crec que ara està per América, van crear el
grup Ausentes. Rosendo va estar en diverses ocasions a casa meva, a Cambrils,
entre Salou i Vilafortuny. La primera vegada que va venir, assegut al sofà i no
veient a través del finestral res més que mar Mediterrani em va comentar que
estava flipant. S'acabava de comprar un pis a Madrid, planta 22. I em va dir
textualment "Desde mi casa veo todo un mar de antenas, pero este es un Mar
de Verdad". Tots dos a la foto aquell dia. Aquest any se publicat una caixa amb totes les gravacions de Leño, un llibre i també han rebut un Disc d’Or.
Mario Prades amb Rosendo i Tony Urbano
Coz – Las chicas son guerreras 1981
Abans hem parlat de Coz, doncs bé, Coz era el grup dels
germans De Castro, amb Tony Urbano al baix i Ramiro a la bateria. Feien un rock
dur, amb canya, i van fitxar per la multinacional CBS, aquí van començar els
problemes. Abans el grup es va reestructurar ja que Ramiro s’en va anar a Leño
i van quedar els germans De Castro al costat de Tony Urbano al baix i Paco
García, ex Eva Rock, a la bateria. Després de diversos canvis més va arribar el
moment d'entrar en l'estudi per gravar un LP i quina és la sorpresa d'Armando i Carlos De Castro
quan la companyia els presenta temes per a ells molt més lleugers i edulcorats
que els que interpreten habitualment, aixó si cançons molt més comercials. Els
germans De Castro sols van participà en la grabación del single “Más sexi!!” i
s’en van anar per crear Barón Rojo, Tony va fotre el camp cap a Leño al costat
de Ramiro i Rosendo, i així, amb el grup ja controlat per la casa de discos,
amb nous membres i sense rebels en la formació, obedients i acatant ordres, es
va publicar "Las chicas son guerreras" que és un bon tema, però
excessivament comercial i allunyat del heavy rock que Coz interpretaven. Aquell
àlbum portava el nom de la cançó per títol i es va publicar l’any 1981. L'any 1982, produïts
per Vicente "Mariscal" Romero, graven a Londres "Duro",
també per CBS. No té èxit i poc després, obtenen la carta de llibertat. L’any
1984, Coz va muntar el seu propi segell discogràfic, Cable Records, i publiquen
"Romper la red" una clara alegoria al seu anterior segell i que tot i
rebre bones crítiques, no els va tornar la popularitat. Avui es recorda
perfectament a Barón Rojo, però pocs recorden a Coz, excepte per aquest tema.
La formación que va gravar aquest disc eren Cutu de la Puente, Juan Márquez, Tony
de Juan i Eduardo Pinilla i aquesta cançó va estar composada per Juan Márquez.
Amb els germans De Castro, com us deia, sols es va gravar “Más sexi!” que era de l’any 1979. Al
2006 i quan Juan Márquez va tornar dels Estats Unit on trevallaba a la Sony, va reestructura el
grupo i Coz van tornar a la carretera. L’any 2008 van gravar el disc “Revuelta”
i la banda eren Juan Márquez (baix i cantant), Enrique Ballesteros (bateria),
Miguel Ángel López Escámez (guitarra solista) que havie tocata amb Panzer i
Harakiri i finalment Antonio G. Tejada (guitarra) i van comptar amb les
col·laboracions de Juan Olmos (teclat i veu) i Javier Mira (guitarra).
JSH – Me quema tu amor 2013
L'amic Antoni Escañuelas que milita com a bateria en el grup
Batak i és tècnic a Ràdio Caldes, emissora que també emet Un Toc de Rock, als
seus oients saludo afectuosament, em va fer saber que forma part d'un projecte
paral·lel anomenat JSH que és l'abreviatura de Johnny Shepherd & The
Hurricanes, una bona banda de rock amb un caire entre dur i urbà, dels que ara
compartim al programa el tema “Me quema tu amor”. A més d'Antoni Escañuelas a
la bateria, en el grup JSH trobem a Joan Pastor (cantant), Jordi López
(guitarrista) i Carles Ceacero (baixista). Aquest tema es troba en el seu segon
àlbum, enregistrat als estudis Bubonera Records, en els quals també han gravat
gent com Mojinos Escozíos, Miki Puig, Fangoria i molts altres i ha estat
produït per Luís Robisco. El CD s'ha editat a través del segell AUA Music i ha
estat finançat gràcies a les aportacions dels seus fans a través de la web
Apadrina Un Artista.
Els catalans Johnny Shepherd & The
Hurricanes, coneguts com JSH
Lone Star – Mi calle 1968
Aquesta cançó gravada el mes de novembre de l’any 1.968 i
posada a la venda a principis de decembre, és pot calificar com la primera
Cançó Protesta del rock espanyol. La lletra, molt dura, ens parla de barris
marginals i podríem ubicar-la geogràficament en carrers de l'actual Raval de
Barcelona, a la zona de Robadors, Tapias o Conde del Asalto, l'actual Nou de la Rambla, però això és pura
especulació per la meva part. Es tractava d'una composició del grup i es va
publicar en un single editat per EMI amb la cançó "Thinkin' of you" a
l'altre cara. “Mi calle” es una de les pecés més importants en la carrera dels
barcelonins Lone Star, als que avui en dia es coneix el el mon de la música com
“La leyenda” i va ser composada per ells. Va ser un dels seus singles que
millor es va vendre. Quan es va editar l’any 1968, Lone Star estava integrat
per Pere Gener, Joan Miró, Rafa de la
Vega i Enrique López a la bateria que a finals de 1969 seria
substituit per Luis Masdeu. La cara B que va ser composada sols per el
guitarrista de Rocafort de Queralt, Joan Miro. La peça va ser regravada per
Lone Star en els anys 90, el grup eren en aquell moment Pere Gener i Álex
Sánchez que és el guitarrista que va sustituí a Joan Miró i al que vaig
conéixer de quan va tocar amb una gira de Radio Futura com músic de soport, la
resta de músics en la nova grabación van ser de l'estudi de Pere Gener que es
diu El 7º de Caballería i es va incloure en un CD publicat l’any 1998 i titolat
“Hacia el futuro”. Curiosament, ha sigut l'ultim disc gravat per Lone Star fins
el moment, si bé fa un any o dos van treure un disc en directe, però estaba gravat l'any 1968, si bé la EMI com era en clau de jazz no va volguer editar-ho en el seu moment.. Volem recordar que al Nadal de 1970 els Lone Star es van convertir
en l'únic grup espanyol que ha actuat a un portavions nord americà, el JFK,
devant de 6 o 7 mil persones entre marineria i oficialitat que s'esperaven un
grup de copla o rumba molt espanyol i es van trobar amb una lliçó de R & B,
el concert va ser tot un èxit.
La Guardia
– Venecia sin mí 2009
La cançó es trova dins de l'àlbum "Tumbado al borde de la Luna" que la banda
granadina La Guardia
van publicar l’any 2009 a
través del segell Vale Music. Avui de la banda original només queda el cantant
i guitarra Manuel España. Van debutar el 1983 com La Guardia del Cardenal
Richelieu. L'any 1985 guanyen el Ier certamen de pop rock Villablanca a
Fuengirola i aixó els va valer gravar el seu primer disc "En noches como
esta", però va ser "Vámonos", l'àlbum que els va obrir les
portes del mercat espanyol. L'any 1990 s'edita "Cuando brille el sol"
que els va consolidar. La
Guardia es va separà a principis del 97 després d'haver venut
més d'un milió de discos. La
Guardia eren inicialment Manuel España guitarra i veu, al
costat de Joaquin Almendros a la guitarra, Emilio Muñoz enfront de la bateria i
Juan Enrique Moreno a qui coneixien com "Conejo" al baix. Aquest
últim va morir el 19 de desembre de 1994. El grup va reprendre de nou la
carretera i el 2009 es va gravar aquest disc comptant amb Manuel España com a
líder, Javi Cano, nascut el 17 de Març de 1972 i que va tocar amb Baby Powder,
Doni Mariachi Three, Jack López, The Crawdadies i la banda de Manolo Tena i
s'encarrega del baix, a més de Jean Louis Barragán a la guitarra que va tocar
amb Culto al Deseo, Gradhen, Tránsito i Los Cocodrilos i finalment Paco
Vilamayor a la guitarra, nascut el 9 de gener de 1963 en Carrizosa, Ciudad Real
i que va militar en Octopus, Viuda Negra (no els de Tarragona que despres es
converirien en Desire), Alto Voltaje, Gradhen i Tráfico. Per cert que la
primera vegada que La Guardia
va actuà a la provincia de Tarragona ho va fer al Morell, a una festa
aniversari de Radio El Morell i jo vaix fer la producció del concert.
M-Clan – Inmigrante 2008
Fa un parell o tres de setmanes van escoltar la cançó “Roto
por dentro” dels murcians M-Clan i us vaig parlar dàquesta que escoltarem ara a
Un Toc de Rock. L’any 2008 els M-Clan
van treure el CD “Memorias de un espantapájaros” que va incloure aquest tema amb
una lletra molt interessant que ens parla de racisme i marginació. La veritat
és que al meu modest parer és una de les millors cançons de l'àlbum, si no la
millor de totes i per això ara us l'he portat a Un Toc de Rock per gaudir-la
tots junts. Del grup original actualment ja només queden Carlos Tarque i
Ricardo Ruipérez, i a l’actual formació també i trovem a Iván González al baix
i Coki Jiménez que s'encarrega de la bateria. Però pel grup han pasant músics
com Santiago Campillo (guitarra), que formava part de M-Clan desde els sus
inicis fins a l’any 2001 i que despres s’en va anar a Los Rebeldes, Juan
Antonio Otero (batería), Pascual Saura (baix) i Alejandro Climent (teclats),
junt a Carlos Raya (guitarra) i Íñigo Uribe. Per cert, ja us ho havie dit, però
us ho recordaré, una associació d'aquestes de no-fumadors va posar a parir als
M-Clan perque a la portada d’un dels seus últims discs Carlos Tarque i Ricardo
estàn fumant... Pecat mortal! Poca feina es el que tenen alguns i també molta
intolerancia.
Manolo Tena – Tocar madera 1992
I ara una cançó per a els supersticiosos, i és que hi ha
gent que son molt supersticiosa. Creuen que trobar-se un gat negre, potser passà per sota d'una
escala, abocar la sal, trencar un mirall, els dimarts o divendres i tretze i tantes altres
coses, poden portar conseqüències no sempre agradables... Mala Sort. Persones
que opinen que existeixen els mals auguris i que les coses mai succeeixen
perquè si. És clar que els que creuen en aquestes coses tenen una solució...
Tocar fusta. Jo recordo aquell gallec que quan li van preguntar si creia en les
meigas va dir: "Creder, creder, non credo, pero haberlas ailas". Aquesta cançó
de Manolo Tena que escoltarem ara a Un Toc de Rock i que és titula aixi “Tocar
madera”, tracta sobre aquestes coses en las que molts i creuen, si bé mai ho
reconeixen, es trobava en l’àlbum "Sangre española", segon i
possiblement el millor disc d'aquest veterà que va aconseguir superar els seus
molts problemes amb les drogues i l'alcohol, estabilitzant la seva carrera.
Manolo Tena, nascut a Madrid el 21 de desembre de 1951. Personatge mític de la
“movida madrileña”, Manolo Tena va formar part del grup Cucharada amb el qual
gravaria dos singles i el LP "El limpiabotas que quería ser torero",
l’any 1979. Quan es van desfer va crear una altra bona banda de rock, el trio
Alarma!!!, per començar l’any 1988 en solitari amb una interessant
trajectòria. "Sangre española" es va gravar als Estats Units,
aconseguint el mig milió de còpies venudes. Manolo Tena va ser el primer
artista espanyol que va posar un dels seus discos a la venda sols mitjançant
Internet, es tractave de “Insólito” que va treure l’any 2000 i aixó va fer que
les cases de discos i sobretot las emisores de ràdio-fórmula el posesin a la
“Llista Negra” i es que aquesta emisores treballan sols per Diners, si pagas
sones, si no pagues es que deus de ser molt dolent i aixó es una de las grans
malalties que patéix la música nacional, als Estats Units aixó de pagar per ser
escoltat sería considerat un delicte federal, recordeu el “Cas Payola”, aquí la Payola es una pràctica
habitual.
La Unión
– El San Francisco 1986
Aquesta cançó ens parla de miseries i ganes de surtir del
“forat”, fins el punt de oblidar les lleis i cometre actes penats. L’historia
es centra en una parella amb final tràgic inclós. Us la he estret del que en la
meva opinió, és el millor disc de La
Unión, "4 x 4" publicat l’any 1986. Va ser un àlbum
amb seqüela. Als pocs mesos de la publicació i per donar suport a la gira, Wea
va treure un Mini-LP de La Unión
amb algunes cançons del "4 x 4" gravades en directe i amb una diferència
significativa en la portada, les calces blanques de la model de la foto havien
desaparegut, però no és que fos sense roba interior, és que s'havian
"esborrat" de la imatge. Aquest Mini-LP de La Unión no va sortir a la
venda, es va utilitzar només per a promoció a nivell premsa i mitjans selectius
i Sabeu una cosa? A mi van enviar-me aquest disc i encara el tinc en perfecte
estat. És peça de coleccionistes. La
Unión eren inicialment Rafa Sánchez, Luis Bolín, Mario
Martínez i el teclista Íñigo Zabala que els va deixà per incorporar-se com
ejecutiu al segell Wea. El seu primer hit va ser "Lobo Hombre en
París" amb producció de Nacho Cano i sobre una obra de Boris Vian. La Unión han venut més de 2
milions de discos, rebent l’any 2006 un doble disc de diamant per la seva
carrera discogràfica. Aquest LP del que he tret la cançó va ser disc de platí. Us explicaré una anécdota: A
finals dels 80 La Unión
van participar en un Gran Musical de la Cadena SER que es va celebrar a l'Avinguda dels
Màrtirs, a Reus, era gratuït. Ells només van ser entrevistats, al costat
d'altres molts artistes que van realitzar curts play-backs, però els que si
actuaven eren Toreros Muertos. Amb Mario, Luis i Rafa va vindre Pablo Cubells,
cap de promoció a Catalunya de WEA, amic meu i que a més havia estat, quan es dedicava a
això, el primer disc-jockey que va gravar un disc de mescles en sessió, abans
de Mike Platines i Javier Usia i molt abans de Tony Peret i José María
Castells, tots quatre amb allò dels "Max Mix". Doncs bé, quan després
d'haver estat realitzant fotografies del concert a l'escenari estàven parlant
Pablo i jo a la zona de back-stage, darrere de l'escenari, una ampolla buida de
vidre de Coca-cola, de les antigues, va caure del cel sobre el seu cap i es va
trencar... l'ampolla, el cap persort no, però amb el meu cotxe vaig tindre que portar-lo fins a l'Hospital Sant Joan de Reus. Allà i mentre es trobava a
urgències realitzant-le la cura se'ns van reunir Rafa, Mario i Luis i vam tenir
l'oportunitat, macabra això si, de parlar amb tranquilitat. Pel que sembla el
culpable va ser un gamberro situat entre el públic que va llançar l'ampolla en
un arc aeri amb tan mala sort que en arribar a terra va ensopegar amb el cap
del pobre Pablo Cubells. Feig broma, però podia haver estat molt seriós, mai es
va descobrir qui havia estat. De fet no se ni tan sols si es va investigar o es
va presentar denúncia. A la foto feta a una festa de caps de promoció de les
discogràfiques amb oficina a Barcelona, Pablo es el tercer per la dreta.
Mojinos Escozíos – Semos Los Mojitos
Los Mojinos Escozíos tenen un nou àlbum al carrer que es va
publicar el passat 11 de juny i que es titula genèricament "Semos unos
máquinas". Hem de reconèixer-li una cosa al grup liderat per El Sevilla i
és la tenacitat i la perseverança, no paren de treballar i Los Mojinos Escozíos
van traient discos sense parar, la qual cosa demostra que es venen, cas
contrari podeu tenir la plena seguretat de que la discogràfica ja els hagués
rescindit el contracte, no oblideu mai que són empreses i treballen per obtenir
beneficis i això és una cosa que no els podem criticar, fan exactament el
mateix que qualsevol altra empresa del sector privat. Aquest és el seu 15è
disc. En aquest tema d'alguna manera deixen clar que es diuen "Los
Mojinos" i no "Los Mojitos" com els anomena la gent confonent el
seu noble nom. La veritat és que dins del parlar andalús, el “mojino” és aquell
lloc en el qual l'esquena perd la seva dignitat. Recordo la primera vegada que
ens vam veure El Sevilla i jo, va ser arran del seu primer disc que va editar
Horus al 96 i es va titular “Mojinos Escozios” i Miguel Ángel Rodríguez va vindre a casa meva per presentàr-me el disc, per tal que li fes una entrevista
per al Diari de Tarragona. Es va sorprendre quan li vaig dir que el seu estil
s'assemblava i molt al dels andalusos No me pises que llevo Chanclas, però El
Sevilla va reconèixer que era cert, si bé tots dos vam coincidir en que
musicalment Los Mojinos eren molt més complets. Los Mojinos Escozios són Miguel
Ángel Rodríguez "El Sevilla" (cantant i harmònica), Juan Carlos Barja
"Zippy" (baix i cors), Juan Ramón Artero "Chicho"
(guitarra), Vidal Barja Jr "Vidalita" (guitarra) i Vidal Barja
"El Puto" (bateria). La veritat és que quan van començar els crítics
no donaven ni un duro pel seu futur i mireu-los, segueixen al peu del canó i
tenen un públic fidel.
Lejos de Allí – Ana y Silvia 1989
Lejos de Allí van ser un grup andalús amb bons
instrumentistes, cançons alegres i lletres interessants, composades per ells
mateixos que reflectien problemes i situacions típicament anherentes a la
joventut, el que va fer que arribessin al públic jove immediatament. És clar
que des de la casa de discos els van forçar a mantenir la seva línia per tal de
seguir sonant a les emissores de ràdio-fórmula i això a la llarga va significar
canvis i finalment Lejos de Allí es van desfer. Eren sevillans i van publicar
tres discos, l'últim l'any 1993, però la cançó més popular en la seva carrera
va ser aquesta que escoltem ara a Un Toc de Rock i que es va extreure del seu
primer disc "Lejos de Allí", editat l'any 1989. El tema es va editar
en format single i maxi-single. Lejos de Allí ens narren la història de dues
amigues des de la infantesa que creixen i
evolucionen al mateix temps, mantenint els seus llaços d'amistat, tot i
que ambdues són molt diferents, tant de caràcter com físicament. Lejos de Allí
es centrava al voltant de Iván García-Pelayo i Mané Larregla (a la foto), si bé
durant un temps van ser tres. "Te siento ausente" va ser el seu segon
disc i es va editar l'any 1993. Encara traurien un tercer "Canciones"
i finalment van dir adéu. Mané Larregla (a la foto) es dedica als arranjaments musicals i
va ser l'impulsor del "Homenaje a Jesús de la Rosa" de Triana i és
guitarrista de Distrito 14.
Rebeca – Mi ciudad 1997
L'any 1997 el segell Max Music va publicar
"Rebelde", segon treball discogràfic de Rebeca, de nom complet Rebeca
Pous del Toro que ara sembla haver tornat de nou a la popularitat i crec que ha
tret un disc nou, però no estic segur d'això. Rebeca va néixer a la Ciutat Comtal l'1 de
novembre de 1978 i és filla de la cantant Franciska que va ser popular a
mitjans dels seixanta i neboda del també cantant Eliseo del Toro que aquest si
va tenir una brillant carrera en els seixanta com a cantant de pop. La veritat
és que des de fa uns anys Rebeca surt als programes del "Coraçao" per
raons diverses, que si el seu pare en lloc de ser José María Pous potser era
Jesús Hermida, que si ella tenia asuntillos de sexe i cor amb algun que altre
famós... en fi, això no és el que a nosaltres ens interessa ja que a Un Toc de
Rock escoltem i parlem de música. Jo vaig conèixer a Rebeca quan la vaig
entrevistar arran de la publicació d'aquest àlbum del que us he extret el tema
que escoltem ara i que francament, no se perquè no l’havia posat mai perquè la
veritat és que està molt bé, la resta del dis es bastant fluixet. És una
composició amb música de Richard Román i lletra d'Óscar i Andrés de Palma. Per
cert, en aquella època Rebeca era núvia del bateria d'un grup de rock, crec que eren Los Bisontes, però no estic segur. Per cert que us diré una cosa, en la biografia en anglès de
Rebeca consta que el seu oncle és Eliseo del Toro, diuen textualment "A
famous Puerto Rico singer", greu error, Eliseo del Toro és també de Barcelona.
Raul Malo – Sombras 2010
Aquesta versió d'un gran èxit del cantant i compositor
mexicà Javier Solís, nascut l'1 de setembre de 1931 a Nogales i que va
morir el 19 d'abril de 1966 a
Ciutat de Mèxic, ens la porta Raul Malo des del seu àlbum "Sinners and
Saints" que va publicar el 5 d'octubre de 2010 i la cançó està cantada en
espanyol. És el seu últim treball en solitari fins el moment. Pràcticament en
tots els seus discos Raul Malo inclou alguna que altra cançó en la nostra
llengua. Es tracta del líder i cantant del grup The Mavericks, una banda a
cavall del country-rock i el tex-mex que es van desfer l'any 2003, però que ara
han tornat a unir-se de nou per gravar i fer gires, de fet en Un Toc de Rock ja
hem escoltat recentment alguna cançó del seu últim treball discogràfic. La
veritat és que Raul Malo de "malo" només té el cognom ja que és un
bon cantant i compositor. De nom complet Raúl Francisco Martínez-Malo Jr. Va
néixer el 7 d'agost de 1965 a
Miami, Florida. A més de ser líder del grup The Mavericks, també va formar part
paral·lelament de la millor súper-banda del tex-mex, Los Super Seven.
Kansas – Polvo en el viento 1977
Ara anem a escoltar per tancar Un Toc de Rock un dels millors temes del rock i una de les primeres cançons que van incloure secció de corda, es a dir violins en el seu contexte, dins del rock. Es clar que aixó no es veritat, els primers en fer-ho van ser el grup Flock a finals dels anys seixanta que portaven un violí eléctric. Jo us porto ara a Kansas i el seu "Dust in the wind", “Pols en el vent”, cantat en castellà, un tema inclòs en el cinquè àlbum "Point of Know Return" que el grup nord americà Kansas va publicar l’any 1977 i que va ser 4 vegades Disc de Platí. En anglès, és clar. La cançó es va incloure a la banda sonora del film "Destino final 5" i sona cada vegada que s'acosta una cosa dolenta. En la seva versió original va arribar al lloc 6 del Billboard, el 22 d'abril de 1978, encara que va ser número 1 en gairebé tot el món. És una de les primeres peces acústiques de Kansas 1984, però van tornar l'any següent i segueixen en actiu. Originalment eren el baixista Dave Hope, el bateria Phil Ehart, a la guitarra Kerry Livgren, al costat del cantant Lynn Meredith, els teclistes Don Montre i Dan Wright i el saxofonista Larry Baker. Pel grup han passat altres músics com Steve Morse, John Elefante, Robby Steinhardt, etc. En aquest tema van incloure violins i això li donà aquest aire de genialitat que té. Entre les moltes versions que s'han realitzat hi ha una molt destacable, cantada en castellà, a càrrec de Bertín Osborne. És clar que per dir-ho hem podrieu tildar d’hortera, pero si dieu aixó es que no heu escoltat la versió de Bertín.
La dita per acabar el programa està extreta d’una cançó del
gran cantant i compositor italià Domenico Modugno que va dir:
“Per l'amor la distància és com el vent: Apaga
els focs
petits, però revifa els grans”
Tancaré per avui Un Toc de Rock i tocaré el dos, peró us
deixaré amb companyia de La
Xarxa de Comunicació Local i totes aquelles emissores que
emeten el programa. Nens, nenes, porteu-se bé.
Apa! Ens veiem pel món.
Mario Prades
No hay comentarios:
Publicar un comentario