Nota del Productor, realitzador i director:
Tots els programes exposats en
aquest blog,
Disposen d'un enllaç
per descarregar-s’els,
sempre situat a peu de pàgina
Avui començarem el programa a les illes Balears, però
passarem per Saragossa, Madrid, Barcelona, Sevilla,
Sant Sebastià, Màlaga i fins i tot
ens traslladarem al
Brasil per escoltar
al llarg d'Un Toc
de Rock, sobretot bona música. De fet també escoltarem a
un guitarrista clàssic de Palència que fusiona pop i flamenc, per acabar a Grècia. El
d'avui serà un programa molt
viatger amb un
sol nexe comú... la música i que espero us agradi.
Per tant ara i des
de la xarxa d’emissores de la
Federació de Mitjans de Comunicació Locals de Catalunya i
totes aquelles que emeten Un Toc de Rock, jo conecto els motors de la nostra
màquina del temps i començarem un viatge por els nostres records i us diré alló
de
Benvinguts a Un Toc de Rock
Susie Q – Un loco sin tí 1993
Obriré el programa d'avui amb un grup
mallorquí que va adoptar un nom curiós, molt clàssic del R & B i
estretament vinculat als Creedence Clearwater Revival. La cançó es trobava en
el seu segon i crec que últim disc "Que difícil es ser feliz",
publicat l’any 1993 i que va comptar amb Toni Pastor com a enginyer de so i
productor, en la meva opinió personal és molt superior en qualitat musical que
el seu disc de debut amb el nom de la banda per títol. Suzie Q van guanyar la VII ª Edició del Concurs
Pop-Rock a Palma i això els va servir per gravar el seu primer disc, encara que
ells ja havien participat en aquest popular concurs en diverses edicions
anteriors. Es van crear l’any 1986 i eren inicialment Félix Marquès (veu i
guitarra), Luis Vegas (baix i cors), Manuel Martín (guitarra) i Fernando
Carballo (guitarra). Un any més tard se'ls uniria el bateria Toni Calafat que
després seria substituït per Gerardo, a qui es coneixia com "El Rus"
ja que estudiava aquest idioma i posteriorment per Jorge Mateos, amb el qual
van guanyar el popular concurs. Per cert, durant pràcticament un any Luis Vegas
va ser substituït per Jimmi Armengol, un baixista que havia format part de
Música Nostra, Zentauro o Juanito Percha y Los Colgaos i que va formar part del
grup fins que Luis Vegas va tornar d'Anglaterra. També Fernando Carballo els va
deixar, però no va ser substituït i ells van seguir com a quartet. Els quatre
nois de Suzie Q van ser els que van gravar el CD del qual us he extret aquest
tema que escoltem ara. Es van desfer poc després encara que l’any 2000 van
tornar a reunir-se per gravar un tema que es va incloure en un recopilatori de
grups mallorquins. Manuel Martín va formar part posteriorment del grup Más Ruido, Lluís Vegas es va incorporar a King Kong, Jorge Mateos és bateria
professional i ha estat membre del grup de Chenoa. Altres components van crear
un grup de versions anomenat Los Osbornes i paral·lelament algun d'ells toca a
Piper. Félix actua en solitari i format acústic.
Els Susie Q en una actuació
Más Birras – Cass, la chica más guapa de la ciudad
1988
Es van donar a conèixer gràcies
a la cançó "Apuesta por el rock and roll"
que es va convertir en tot un himne gràcies al suport
de Jesús Ordovás i van arribar a gravar
cinc discos. L'història de Cass, una de les seves millors cançons, és molt
interessant i ens
parla de la mort en un accident de tràfic de "La noia més maca de la ciutat", estava composada per Gabriel Sopeña en col·laboració amb el poeta José Luis Rodríguez, adaptant un text de Bukowsky. El
tema obria el seu mini-LP
"Otra ronda", editat pel segell Interferències
l'any 1988. Els Más Birras eren un grup de rock de
Saragossa creat l’any 1985 que va funcionar fins 1993. Más Birras es va crear després de disoldres el grup Golden Zippers i estaba integrat per Mauricio Aznar (guitarra i veu) que
era el seu líder, Miguel Mata (baix),
Víctor Jiménez (bateria) i Mariano Ballesteros (saxo) i va
comptar amb la constant col·laboració del músic i compositor aragonès Gabriel Sopeña. Durant un temps van
tindre un segon guitarra, el músic Quino
Díaz que després del tercer disc va ser substituit per Josu García. Más Birras es van desfer l’any 1993.
El seu líder, Mauricio Aznar (a
la foto), va crear després Almagato, grup que feie una mena de
fussió de folklore argenti i en el que seguia treballant quan va morir l’any
2000 i Gabriel Sopeña es va unir
a Loquillo encarregan-se així
mateix dels arrengaments i de la composición de moltes de les seves cançons. Gabriel Sopeña també va gravar en
solitari.
La Oreja de Van Gogh – Muñeca de trapo 2006
Aquesta cançó
que us porto ara a Un Toc de Rock es trobava en l'últim àlbum que La Oreja de Van Gogh van gravar comptant amb
l’Amaia Montero com a solista. El
grup es van formar a Sant Sebastià, l’any 1996 i van ser una de les bandes més
importants del pop espanyol durant el final del segle i principis del XXI. Es
clar que si bé La Oreja de Van Gogh van començár sent una formació prácticament de culte que és
produïen ells mateixos els seus discos, van passar a convertirse en una banda
de llistes d’èxits molt comercial quan van fitxar per una multinacional, cosa
que passa amb els grups molt sovint. La Oreja de Van Gogh estava integrat per Pablo
Benegas, Álvaro Fuentes, Xabi San Martín, Haritz Garde i Amaia Montero que després d'editar l’àlbum "Guapa / Más
guapa" l’any 2006, els va deixar l'any següent per llançar-se ja en
solitari. La veritat és que tant el grup amb la nova cantant Leire Martínez, com Amaia Montero pel seu compte, no és
que hagin tingut trajectòries excessivament brillants des de llavors. Crec que
la separació no va ser una bona idea per a ningú, peró a vegades l’afan de
protagonisme i els cants de sirena de les cases de discos porta aquestas coses.
Loquillo – El rompeolas 1987
“El Rompeolas”
va ser una composició de Sergio Fecé
que és va incloure per primera vegada al disc “Morir en primavera” de 1987, si
bé despres s’ha inclós a un munt de recopilacions i directes. Us explicaré una
cosa que va succeir en una roda de premsa després d'un concert de Loquillo i sobre aquest disc i
comprobareu el seu taranna. Una de les periodistes, d'una emissora de ràdio
fórmula molt important, admiradora de Loquillo
i a la qual se li queia la bava mirant al noi del Clot, li va preguntar
sobre això del títol de l'àlbum i en què estació de l'any li agradaria morir...
ell cantant despòtic i prepotent, en aquells moments, no ara, la humiliar
públicament devant de tots els companys de premsa, dient-li que possiblement
ella no sabia que el títol es referia a la Primavera de Paris del 68 i que no tenia ni
idea de res. Sobren totes les paraules. Sobretot les que Loquillo va dir. José María Sanz va néixer el 21 de
desembre de 1960 al barceloní barri del Clot. Anava per jugador de bàsquet,
però va guanyar la música. El primer grup que va formar es va dir Teddy Loquillo y sus Amigos, al costat
de Carlos Segarra, però passaren
amb més pena que glòria. L’any 1980, va sorgir Loquillo y Los Intocables, amb els quals va arribar a gravar un
disc i alguns singles. Loquillo va tindre que anar a fer el soldat i la mili va
trastornar els seus plans i en tornar de complir amb els seus “deures amb la
pàtria” es va trobar amb Sabino Méndez
que l’estava esperant amb un grup preparat i van sorgir Loquillo y Los Trogloditas. Curiosament no van debutar a
Catalunya, ho van fer a Tomelloso (Ciudad Real) a l'estiu de 1983. De 1987 a 2005 el director
musical del grup va ser el teclista Sergio
Fecé que per cert va produïr un dels mes grups, els lleidatans Adhesivo. Un bon dia jo vaig
organitzar un concert de Loquillo y
Trogloditas a la discoteca Torn de
l’Hospitalet de l’Infant i allí vaig tindre els meus problemes amb Loquillo que va aceptar una roda de
premsa i finalment no va volguer fer-la. Jo vaig tindre que excusar-lo, però la
veritat es que estaba en unes condicions que no podía sortir devant dels
mitgans i aixó que durant un temps es va dedicar a criticar a Sabino Méndez. Aixó em va ser explicat
per gent del seu grup.
Patricia Oliver – Si vas a venir 1998
Poca
informació us puc donar de Patricia
Oliver i això que la vaig tenir al meu despatx de Vilaseca quan va
treure aquest CD que va venir a presentar-me i li vaig fer una entrevista que
es va publicar al Diari de
Tarragona, peró ara no recordo masas cosas de l’entrevista i no he trobat la
cinta. Però us puc dir que les seves cançons són molt bones i d’ella puc dir
també que entronca ritmes de rock amb connotacions de cantautora. Ella es
cantant, guitarrista i compositora i Patricia
Oliver va publicar aquest disc amb el tema que escoltem ara a Un Toc de Rock, com a primer tall. Es
va titular "Un sitio en mi corazón" i va ser publicat pel segell
Arcade l’any 1998 i va estar produït per Carlos Oliver. Patricia
Oliver va comptar amb les col·laboracions de Enzio Filippone a les bateries i percussió, Carlos Oliver al baix, José Nortes a la guitarra, Carlos Raya (guitarres), Boris Alarcón (piano i teclats), Phil Shillman (violí) i crec que
encara hi havia algú més que hem deixo. Excepte una o dues cançons, totes las
que recull el CD van ser composades per la mateixa Patricia Oliver.
Toni Xuclà i Gerard Quintana – I si...?
El guitarrista català Antoni
Xuclà Galindo que
va néixer a Barcelona l'any
1955, és conegut artísticament com Toni
Xuclà. Aquest tema
que us hem preparat
donava títol a un CD que es va publicar l'any 1999
a través
de Música Global, però curiosament crec que no
consta en la seva discografia publicada al Wikipedia, però si a la de la seva
pròpia pàgina web. Toni Xuclà és un dels més prestigiosos
guitarristes del panorama català actual i aquest CD s'obre
amb la versió instrumental
d'aquest tema, encara que nosaltres us hem
seleccionat la que
s'inclou al final, tancant
el CD que compta amb
la veu de Gerard Quintana
i en aquesta cançó
també intervenen, a més del guitarrista, compositor
i productor Toni
Xuclà, Juanjo Muñóz
de Gossos a la guitarra acústica, Víctor Uris
a l'harmònica, Jordi
Ruiz al baix, Santá
Salas a les percussions i Oswaldo Noa a la bateria. És clar que
en el CD van col·laborar
altres històrics de la música
a Catalunya com Carles Benavent, Chris Juanico,
Toti Soler, Xavier
Ibáñez i Germán
Díaz. Toni Xuclà
ha publicat sis àlbums
en solitari i l'any 2000 va formar amb
Chris Juanico i
Juanjo Muñoz el
grup Menaix a
Truà que el passat 23 de febrer
van actuar al Casino de Constantí i també
forma part de Taima Tesao. Ha produït
treballs de Ginesa
Ortega, Gema 4, Maria
Salgado, Miquel Gil, Sopa de Cabra,
Ovidi Montllor, Pau Alabajos, Ivette Nadal i Turnez i Sesé.
Ha col·laborat amb Ja t’ho
Diré, Georges Moustaki, Tomatito, Armando Manzanero, Toti Soler, Gato
Pérez, Shuarma, Patriarcas de la
Rumba i Maria del Mar Bonet, entre altres.
Suburbano – La Tierra se mueve 1993
Tornem a
escoltar a Un Toc de Rock a Bernardo Fuster i Luis Mendo, els components de Suburbano, un dels millors grups de
l'estat i grans compositors poc valorats pel gran públic malgrat la seva
qualitat i la dilatada obra, ara escoltarem a Suburbano i un altre gran cançó, una de les moltes que tenen i on
parlan de l’intolerancia citàn a gent com Miguel Servet i a Galileo.
Es trobava al álbum “Fugitivos” que van editar l’any 1993. Entre els músics que
els van acompanyar a la gravació estaven Tino di Geraldo, Bili
Villegas i Nacho Saenz de Tejada,
junt a Fermín Aldáz i Cuco Pérez que havien sigut membres de
Nuestro Pequeño Mundo i als
teclats Pedro Navarrete, ex de Radio Futura. Aquest disc va
representar la tornada de Suburbano als
escenaris ja que feia anys que es dedicavan solament a les bandes sonoras. La
veritat és que Suburbano sempre
va ser un grup que va navegar a contracorrent, quan estava de moda el rock ells
van fer folk, quan el folk va començar a ser més popular en les emissores, ells
van fer rock... i malgrat tot van continuar funcionant i amb indiscutible
qualitat. La prova la tenim en la seva discografia que sense ser brutal, Suburbano té una quantitat molt
important de discos gravats i sobretot bandes sonores de pel·lícules, sèries de
TV i cançons que han interpretat ells i altra gent. Van ser la banda
d'acompanyament d'Aute i aquest
els va recolçà en tot moment perquè tinguessin entitat pròpia, cosa que no va
fer Sabina amb Viceversa, ja que no va parà fins
conseguir desfer-los i quedar-se amb Pancho
Varona. Suburbano també
van acompanyar a Vainica Doble, Pablo Guerrero, Luis Pastor, Ana Belén i fins i tot el mateix Joaquín Sabina. Bernardo
Fuster i Luis Mendo son
dos dels bons compositors espanyols, autors de temes com
"Makynavaja", "Arde París", “Alou”, “La mujer de tu vida” o
"La puerta de Alcalá". La seva primera actuació en públic va ser el 3
de maig de 1979, a
la sala El Gayo Vallecano, una
cooperativa de teatre independent en el barri de Vallecas. Per cert tots dos
músics van ser o són, propietaris del segell discogràfic Avispa Records i jo
confesso la meva debilitat per aquests músics y las seves cançons. Os explicaré
una curiositat, Bernardo Fuster
había gravat a Alemanya, l’any 1974, un disc titulat “Manifiesto”, prohibit a
Espanya i dedicat a atacar al régim de Franco
i a favor de los FRAP (Front Revolucionari Antifascista i Patriotic),
una mena d’ETA que van sapiguer di adeu quan va ser el moment de fer-ho, no com
els asesins bascos que ara diuen que deixan les armes, però no les antreguen ni
donen la cara, anan a sobre de víctimas per el mon. Bernardo Fuster va gravar aquest disc sota seudonim, fen-se dir
Pedro Faura, eren temps de dictadura.
Roberto Carlos – Lady Laura 1978
Una de les grans veus brasileres de la segona meitat del segle XX ha estat Roberto Carlos, autor d'innumerables cançons plenes de qualitat i a Un Toc de Rock no el escoltàvem des de la passada temporada per això us he seleccionat ara aquest tema que de fet, em va ser sol·licitat mitjançant un correu electrònic per una amiga, seguidora del programa des de fa anys, segons em manifesta queixant-se del poc que programo a Roberto Carlos. Aquest bell tema ens parla de l'amor d'una mare. alguna cosa que en massas ocasions no valorem fins que la perdem. De fet jo recordo a la meva germana dien-ho i he de reconèixer que tenia raó. Ella s'ho mereixia tot, em va donar sempre el seu amor i el seu suport incondicional i ara que es va allunyar per reunir-se amb el meu pare al record del qual va romandre sempre fidel des que va morir, ella era de vella
escola, ningú pot imaginar quan la enyoro. Aquest tema es va publicar en single l’any 1978 i és una de les millors cançons de Roberto Carlos, encara que reconec que temes com “El gato que está
triste y azul”, “El progreso” o “La distancia” són molt més populars. Roberto Carlos Braga va néixer a Cachoeira de Itapemirim, un 19 d'abril de 1941. Va
començar sent un cantant de rock and roll en la línia d'Elvis, però un accident de cotxe va canviar el rumb de les seves
cançons portant-lo a una línia molt més melòdica. Té 120 milions de discos venuts a tot el món, rècord per a un cantant
llatinoamericà i ha guanyat un Grammy l’any
1994, gràcies a la cançó "Si el amor se va". Les seves cançons estan
prohibides a Cuba a causa de que en la dècada dels 70 i durant una actuació al Festival Internacional de la Cançó de Viña del Mar,
a Xile, va dedicar una cançó a Lucía
Hiriarte de Pinochet, esposa d'Augusto
Pinochet Ugarte, llavors
dictador xilè. A més a més, Roberto
Carlos sempre s'ha mostrat contrari a la ideologia comunista i ho ha
manifestat públicament en moltes ocasions, aixó fa que molts no vulguin saber
rés d’ell, però nosaltres a Un Toc de Rock busquem el cantant i compositor no
les seves idees polítiques.
Carlos Rodríguez – Mujer Crisálida 1997
L'any 1997 el segell PDI
va publicar un CD del cantautor Carlos Rodríguez
titulat "Échale sal" del que us he
extret aquesta cançó que ara compartiré amb
tots vosaltres a Un Toc de Rock. Aquest tema obra l’àlbum que ens parla de dolor i
solitut mentes vas per la ciutat. Es un bon tema, pero vull destacar un altre
cançó del CD, molt divertida i en la qual un marcià es perd per una ciutat qualsevol de la
nostra geografia. Deixa la seva nau espacial en
un carrer, en doble fila i un guàrdia municipal
amb molt mala
llet decideix multar-lo
després de demanar-li tots els documents
del vehicle i en
adonar-se que no té ni la itv ni l'impost de circulació i
davant la "xuleria" del nostre marcià que es diu Marcelino,
el zel del policia fa que el detingui i se'l endugui a comissaria. Vaga un problema! Es una bona peça que
escoltarem un altre dia i la rao es simple, la vem escoltar fa pocs dies a
Troba – Dors i he pensat que la deixaré descansar unes setmanes i després la
recuperaré per tots volsaltres. La veritat és que poc puc dir-vos d'aquest
cantautor llevat que el CD està molt bé i té bones cançons, es va
gravar a l'abril de 1977 en els estudis Barcelona
So amb Jordi
Vidal com a tècnic de so sota la direcció
de Montserrat Ros. Les guitarres van estar
a càrrec del propi Carlos Rodríguez i
Diego Rey i va comptar amb
Joan Barcons al oboè i Mari
Carmen Ros, Montserrat
Ros i Eduardo
Doncos als cors.
Carlos Rodríguez pertanyia
a un col·lectiu barceloní
de cantautors anomenat
Taller La Revuelta del qual formaven part Diego
Rey, Gabriel Maugeri i el xilè
Nelson Poblete que
va ser el creador del col·lectiu
amb el qual de
vegades van col·laborar Joaquín
Sabina, José Antonio
Labordeta i Daniel
Viglietti, Als membres del
Taller La
Revueta els podíem
veure actuant en
algunes ocasions al Llantiol
de Barcelona que creiem recordar era propietat de
l'humorista Eugenio. Carlos
Rodríguez es movia
molt per Màlaga d’on crec que era
oriünd i residia,
encara que no estic segur. Carlos Rodríguez va publicar el gener del 2000 un CD titulat “El Granjero”
Maldonado – La nueva Atenas 1993
El periodista Manuel Molina
afirma a l'entrada del llibret inclòs al CD
"Crisálida" de José
María Maldonado "Si vols ser universal
explica la vida de la gent del teu poble" i aquesta frase defineix
perfectament el contingut de l'àlbum que em va arribar signat com Maldonado
l’any 1993 i que
es va gravar en els estudis Sound &
Production de Sevilla, entre els mesos de gener i setembre de
1993. En molts dels temas que s’inclueixen en aquest àlbum
Maldonado, autor de lletra
i música de totes les cançons, ens fa un passeig
pel sud de la península. Ell és de Sevilla i el
seu amor al Sud ho demostra
fent un recorregut per ciutats, rius
i llocs de la
seva Andalusia natal. De fet pràcticament
tots els temes
que configuren aquest treball de Maldonado tracten
en els seus textos de la seva terra i vull fer referència a
un tall molt breu
en el que escoltem la veu de Luis Cernuda,
tot un document sonor.
Aquesta cançó que ara us he seleccionat, segon tall del CD, ens parla de feste
i nous deus. El productor i arranjador va ser Manito
Narváez que també
va incloure els teclats. Al CD també van
col·laborar Michel Salomó (guitarres), Merilé Ros (cors), Ayako
Sakamoto (piano), Sitín Ubreda (guitarra)
i Isabel Fayos (cors).
Vargas Blues Band – Blues Latino 1994
Javier Vargas,
nascut a Madrid l’any 1958, és un dels grans guitarristes del rock i blues
espanyol. Va viure a l'Argentina i després d'estar tocant amb grups
nord-americans als Estats Units, es va venir cap a Espanya i va tocar a la
banda de Miguel Ríos i va
acompanyar a altres artistes. Ha creat diversos grups, entre ells jo destacaria
a RH+, però la seva consolidació
i reconeixement va arribar quan va posar en marxa la Vargas Blues Band, amb qui ha gravat més de quintze àlbums d'estudi i tres en directe.
Aquest tema que escoltem ara a Un Toc
de Rock és una composició instrumental de Javier Vargas i el cantant Jeff
Espinoza que inclus van gravar-la els germans Carlos i Jorge Santana
en el seu àlbum "Santana Brothers" i "Blues Latino" donava
títol a un CD de la Vargas Blues Band que es va publicar l’any 1994.
Un àlbum en què va comptar amb las col·laboracions de Chris Rea, Junior Wells,
Flaco Jiménez, Agustín Carbonell "Bola", Miguel Morell, Nako Goñi,
Ramón Arroyo, Shellah Cuffy, Elena Figueroa i Andrés
Calamaro. En aquest CD la Vargas Blues Band l'integren Javier Vargas (guitarres), Jeff Espinoza (cantant), Miguel Ángel Collado (teclats), Pedro Barceló (bateria), Alfonso Pérez (piano, òrgan i cordes),
Juan Carlos Mendoza (baix) i Gino Pavone (percussió). Es va gravar
en els estudis Trak de Madrid a
la tardor de 1993 i la producció va estar a càrrec del propi Javier Vargas. El juliol de 1996 Javier Vargas toca al costat de Carlos Santana a París, en un
memorable concert. Va tornar a actuar amb Santana l'any 1998
a París i Madrid, a més de participar en la gira
espanyola del premiat disc "Supernatural" de Santana, l'any 2000, en els concerts de Madrid, Barcelona i
Saragossa.
José Luis Encinas – Mi único y verdadero amor 1997
Un dels bons guitarristes espanyols és
José Luis Encinas i ara us el ho porto perquè junts, gaudim d'aquesta bella
cançó que sense perdre l'aire flamenc, està carregat de connotacions
jazzístiques. Us l'he extret del seu CD "Duende" que el músic va
publicar l’any 1997. Compta amb Tito Duarte a la percussió, Carlos Quintero als
teclats, Román Martín a la guitarra, Manuel Machado a la trompeta, Eduardo
Gràcia s'encarrega del baix, Enrique Valiño toca el violí i Javier Monforte la
guitarra acústica, mentre que José Luis Encinas ens delecta amb la seva
espectacular manera de tocar la guitarra espanyola, la veritat és que és un
dels grans estilistes nacionals de l'instrument, a un nivell comparable a Paco
de Lucía, Tomatito o Manolo Sanlúcar. José Luis Encinas va néixer a Palència
l’any 1966, encara que va créixer a Salamanca. Va començar de forma autodidacta
amb la guitarra elèctrica i fent rock, però quan va començar els seus estudis
es va dedicar a la guitarra clàssica i poc a poc es va anar decantant pel
flamenc. És clar que en els seus principis i a Madrid va tocar en un grup de
rock que es van cridar Tiempo Muerto. L'any 1991 aconsegueix el títol de professor
al Conservatori Superior de Música de Madrid. Es trasllat als Estats Units per
realitzar un màster. Va gravar el seu primer disc l’any 1995 amb temes clàssics
i realitzar concerts per Alemanya i Estats Units. "Duende" que pot
ser qualificat realment com el seu primer treball real, va ser el disc que el
va convertir en popular encara que el seu estil que fusionava tendències va ser
criticat per molts puristes. Amb aquest CD m'ha passat una cosa curiosa, he
trobat diverses fonts d'Internet que diuen es va publicar l’any 1998, però jo
veient la contraportada i tinin el CD a les mans, que va editar el segell Virgin Records, vec que indica
clarament 1997. És clar que va ser imprès a Holanda, però dubto que això hagi
influït, possiblement sigui un error, o d'impressió del CD o d'interpretació en
les fonts de la xarxa ja que no disposa de número de Dipòsit Legal.
Nana Mouskouri – Libertad
Acabarem el
programa d’avui d’Un Toc de Rock
esccoltan a la gran cantant Nana
Mouskouri. Aquesta cançó és un fragment de l'ària del
"Nabucco" de Verdi posada al pop. Nana Mouskouri va néixer a Creta, el 13 d'octubre de 1934 i és la
millor veu femenina amb projecció internacional sorgida des de Grècia, ha venut
més de 200 milions de discos. El seu veritable nom és Ioanna Músjuri, i va començar sent cantant del grup "Los
Atenienses", on va conèixer al seu marit George Petsilas, del qual es va separar després. Anys més tard es
va casar amb André Chapelle, qui
era i segueix sent el seu productor. Es va ficar en política, censurant la
dictadura militar grega i donant suport a la democràcia fins a la seva
restitució l’any 1974. El seu amor pels nens va portar a Nana Mouskouri a ser ambaixadora de la UNICEF l’any 1993 i després va representar a
Grècia al Parlament Europeu l'any 1994.
La
frase per tancar el programa d’avui de Un Toc de Rock es del periodista Jesús Hermida
que va dir amb molta sapiesa:
“Benaventurat aquell que no tenint res a dir,
s'absté de demostrar-ho”
Conclou Un Toc de Rock i jo tocaré el dos, però
abans de marxar us deixo amb companyia de la xarxa de emissores de la Federació de Mitjans de Comunicació Locals de Catalunya i totes aquelles
que emeten el programa. Tanco la barraqueta. Porte-se bé i sigueu bons i bones.
Apa! Ens veiem pel
món.
Mario Prades
No hay comentarios:
Publicar un comentario