El Blog de Mario Prades

Posa't en contacte amb mi mitjançant el correo electrònic: tocderock@hotmail.com

martes, 2 de abril de 2013

Un Toc de Rock Programa 03-04-2013

Nota del Productor, realitzador i director:
Tots els programes  exposats  en aquest blog,
Disposen  d'un  enllaç  per descarregar-s’els,
sempre situat a peu de pàgina

L’any 1993 i en ple desenvolupament del CD, el segell DRO va realitzar una campanya promocional del nou format d'àudio amb el primer treball de la cantautora Inma Serrano, un dels M-Clan i un grup del qual ara no recordo el nom, si bé penso que eren els Def Con Dos, però no estic segur. Aquests tres CD's es van posar a la venda al preu de 1000 pessetes unitat, uns sis euros, enfront de les més de tres mil (18 euros) que costava al mercat un compac disc. Aquella promoció va funcionar i les discogràfiques haurien d'haver prestat atenció a ella. Els costos de fabricació d'un compacte són molt més econòmics que els d'un vinil, però sortien molt més cars i avui en dia els preus d'un CD segueixen sent prohibitius. Molt queixar-se de la pirateria, amb la qual jo estic en contra, però quan durant un temps vaig estar negociant amb diverses publicacions l'edició de CD’s promocionals per regalar amb diverses revistes, amb impostos de SGAE inclosos, els tiratges minims de 1000 còpies no superaven les 300 pessetes unitat (1,8 euros). Com més tiratge més baixa el cost unitari. Senyors, està que l'empresa privada vulgui tenir beneficis, però Tan abusius? Des de la xarxa d'emissores de la Federació de Mitjans de Comunicació Locals de Catalunya i aquelles que emeten Un Toc de Rock jo obro la barraqueta dient alló de sempre

Benvinguts a Un Toc de Rock

Inma Serrano – De sobra lo sabes 1993

Aquesta cançó amb la qual anem a començar el programa d'avui es trobava en el primer treball de la cantautora alacantina Inma Serrano amb el seu nom per títol, aquest del que us parlava anteriorment i que va sortir a la venda a preu econòmic i va resultar un experiment amb bons resultats ja que es va vendre molt i va donar a conèixer a aquesta dona que va residir a València, Barcelona i finalment va establir la seva residència a Madrid. En aquest CD va comptar amb la col·laboració d'Antonio Carmona. La banda que la va acompanyar en l'enregistrament d'aquesta cançó que escoltem ara estava integrada per John Parsons (guitarra), Paco Bastante (baix), Pedro Barceló (bateria), Gino Pavone (percussió), Antonio Sauco (piano i teclats) i Sol Pilas i Araceli als cors. Actualment Inma Serrano, nascuda a Alacant l'any 1968 el seu propi segell discogràfic Cerebro Demente Records. A més de cantant i compositora també ha realitzat tasques de productora i ha treballat amb Lorca, Armando y El Expreso de Bohèmia, Tontxu, etc. i també ha estat jurat d'Operación Triunfo un parell de temporades. La veritat és que m'agradaria saber la seva "veritable" opinió d'un programa com aquest, ella que és autora de les seves pròpies cançons. Per cert, l'any 2008 va publicar un àlbum en llengua catalana titulat "Inma I" que un any més tard va versionar en castellà. En total Inma Serrano ha tret nous àlbums.

Brighton 64 – Solo hasta el final 2012

A finals del 2012, crec que va ser al novembre, el grup barceloní Brighton 64 va publicar l'àlbum "Esta vez va en serio" que ha representat el retorn d'un grup mític del moviment mod a Espanya que es va crear a principis de la dècada dels 80, avui molt més propers al rock. Liderats pels germans Albert i Ricky Gil, als quals sempre he apreciat molt des que ens vam conèixer i amb els que vaig produir el primer concert que es va realitzar al Moll de Costa de Tarragona. En aquell concert el cartell eren a més de Brighton 64, Los Enemigos i Seis Disparos, encara que he de reconèixer que va ser un veritable fracàs ja que es tractava de finals del mes d'octubre, amb un fred que pelava i en un recinte inèdit a aquests efectes, el públic es va imaginar que era a l'aire lliure i això, sumat al fet que la policia va organitzar controls i escorcolls en els dos  accessos al port de Tarragona, va fer que el públic es tirés enrere. Va ser un veritable desastre econòmic ja que el empresari, un desaprensiu de Vilaplana, no va pagar ni als grups ni als que van treballar en l'esdevenimentjo tampoc vaig cobrar. Els únics que van percebre els seus honoraris va ser l'empresa de seguretat i és que el "bon home" va voler tenir en tot moment les esquenes cobertes. Tornant a Brighton 64, van triomfar sobretot amb "Barcelona blues" i "La casa de la bomba". Després de desfer-se es van reconvertir en Brigatones per passar posteriorment a ser Matamala. Al costat de Reyes Torio els germans Gil eren propietaris del segell Al•leluis Records. Actualment i amb Albert i Ricky Gil trobem a Tino Peralbo a la bateria i el teclista Jordi Fontic. Brighton 64 van prendre el seu nom de les famoses batalles entre mods i rockers que van tenir lloc a les platges de Brighton l'any 1964.

Manu Chao – Me gustas tú 2000

Aquest tema van demanar-m’el mitjançant un correu ja fa molt de temps i jo creia haver-lo punxat, però m’el tornan a reclamar i aquí el teniu, sonant a Un Toc de Rock. De fet no m’indicaven el títol, però quan em comentava aquesta amiga que la cançó de Manu Chao estava inclosa en la banda sonora d'una pel·lícula de Robert Rodriguez, segur que es tracta d'aquesta que va formar part de la banda sonora de "Once upon a Time in Mexico" en què van intervindre Antonio Banderas, Johnny Deep i Salma Hayek. Manu Chao es diu en realitat Jose Manuel Arturo Tomás Chao i encara que és d'origen gallec, va néixer a París el 21 de juny de 1961 i es va donar a conèixa quan formava part del grup francès Mano Negra. Per cert que també s'ha fet dir professionalment Oscar Tramore. Aquest tema es trobava originalment en el seu segon àlbum en solitari titulat "Próxima Estación: Esperanza" del 2000 i que es va editar als Estats Units el 5 de Juny de 2001. Per cert que aquest disc va rebre una demanda per part de l'empresa que gestiona el metro de Madrid ja que Manu Chao va utilitzar sense permís una gravació de la megafonia del ferrocarril suburbà anunciant aquesta estació. La veritat és que a mi Manu Chao em cau malament des del 11/S. Ell havia d'actuar aquest dia a Palma de Mallorca i a causa del atemptat contra les torres bessones es van suspendre en gairebé tot el món els concerts programats i el seu també. Manu Chao va exigir cobrar igual ja que a ell va manifestar que ni li anava ni venia el que havia succeït a Nova York, demostrant un incivisme total i que amb tots els seus aires de antiglobalització i tota la resta de perafernalia que es munta, no és res més que un pesseter sense respecte per les víctimes. Ja que no es tractava realment d'una suspensió, era un ajornament a una altra data com a símbol de dolor per tots els que havien mort i li pagaven les despeses patides.

Ramón del Pomar – En ti me quedaré 1997

Recordo que quan l'amic Mikel Barsa em va enviar aquest CD que acabava de publicar em va comentar que Ramón del Pomar era tot un personatge de la nit de Madrid. Cantant, compositor, escriptor, poeta i crec que també actor, Ramón del Pomar va treure aquest disc "Tigres, Tauros i Reptiles" l'any 1997 amb totes les cançons, lletra i música, escrites per ell i que la veritat és molt interessant i si Medes, secretària de Mikel, em va comentar que a ella li agradaven altres cançons de l'àlbum, a mi aquesta que us he seleccionat em va impacte al moment i per això avui la compartirem a Un Toc de Rock. La producció va estar a càrrec de Mariano Lozano que també va realitzar els arranjaments i les programacions i va comptar amb José Mari Guzmán, Mercedes Resino, Carmen i Amaya Castillo, Fernando Martín, Elena Briz i un munt més de gent als cors, Fernando Jiménez, Miguel Herrero, Rafael Gutiérrez i el propi Ramón del Pomar a les guitarres, Óscar Iglesias al baix i Juan Barrio al piano. Tots els temes es van gravar i van barrejar-se en els Estudis Box de Madrid. L'àlbum va tenir el suport de la Regidoria de Cultura i Esports de Cantàbria. Luis Ramón García del Pomar al qual es coneix com El Chinito, va publicar fa un parell d'anys un llibre titulat "Memorias de un pegaplatos" i en l'acte de presentació que va ser tot un espectacle, va comptar amb la col·laboració d'un munt d'amics, entre ells els ballarins Aruna Nisad i Mohamed el Sayed, al costat de Michelle Calvó que va cantar el tema "Sentimientos", compost pel càntabre Ramón del Pomar i que formava part d'aquest disc "Tigres, Tauros i Rèptils". Ramón del Pomar va formar part a principis dels vuitanta, al costat de Patricia A. de Lorenzana, Mavi Margarida i Ricardo Llorca, del grup Línia Vienesa, un grup de neoromántics que hem de reconèixer no va tenir l'èxit que ells s’esperaven. Les fotografies corresponen a una actuació a la Sala Rockola.
Linea Vienesa a la Sala Rockola

Loquillo y Trogloditas – Los ojos vendados 1994

L'any 1994 el segell Avispa Records propietat de Luis Mendo i Bernardo Fuster, van editar un doble CD benèfic titulat "Amnistia Internacional" els beneficis anaven destinats a la campanya “Vidas silenciadas, Contra los homicidios políticos y las desapariciones forzosas” en el que van posar cançons, moltes d'elles inèdites, artistes de la talla d'Aute, Medina Azahara, Chavela Vargas, Mikel Erentxun, Los Secretos, Diego Vasallo, Pablo Guerrero, Manolo Tena, Acadèmia Palanca, Rosendo, Tam Tam Go!, Enrique Morente, Juan Perro, Burning, Los Rodríguez, Miguel Ríos, Los Ronaldos, Os Resentidos, El Último de la Fila, Luis Pastor, Celtas Cortos, Tahúres Zurdos, Suburbano, Ruper Ordorika, Lluís Llach, Pedro Guerra, Còmplices i em sembla que em deixo algun, per cert, la producció no va comptar amb cap mena de subvenció oficial. En aquest doble CD també es va incloure aquest tema que escoltem ara a càrrec de Loquillo y Trogloditas amb una lletra molt dura que ens parla de represió i violencia. Crec que aquesta va ser una de les cançons inédites que es van incoure en aquest doble CD. La banda estave liderada por José María Sanz Beltrán, nascut el 21 de desembre de 1960 en el barceloní barri del Clot. El primer grup que va formar es va dir Teddy Loquillo y sus Amigos, al costat de Carlos Segarra, però van passar amb més pena que glòria. L’any 1980, va sorgir Loquillo y Los Intocables, amb els quals va arribar a gravar un disc i alguns singles. Va tindre que anar-sen a fer el soldat i la mili va trastornar els seus plans, però en tornar de complir amb els seus “deures amb la pàtria” es va trobar amb Sabino Méndez que l’estava esperant amb un grup preparat i van sorgir Loquillo y Los Trogloditas (a la foto). Curiosament no van debutar a Catalunya, ho van fer a Tomelloso (Ciudad Real) a l'estiu de 1983. De 1987 a 2005 el director musical del grup va ser el teclista Sergio Fecé que per cert va produïr un dels mes grups, els lleidatans Adhesivo.

Xil Ríos – Xirarei

Ara a Un Toc de Rock ens en anem cap a terres gallegues. Xosé Antón Xil Ríos, conegut artísticamet com Xil Ríos, va néixer a Moaña, Galícia. Es tracta d'un cantautor que va començar la seva carrera l’any 1971 al Festival "Dorna" de Vigo on va quedar segon, després de Joan Baptista Humet, al que escoltarem desprès, amb el tema "Un Anaco de pan". Xil Ríos va ser vetat pels censors impedint-li sortir a la televisió espanyola durant el franquisme per que les seves cançons contenien temàtiques reivindicatives dels drets dels mariners de la seva terra galega. Xil Ríos té gravats més de trenta discos, a més d'haver col·laborat en set o vuit discos compartits i benèfics i aquesta és una de les seves cançons més populars i festives. És clar que cal anar amb compte amb els gallecs perquè es diu que si et trobes un en un ascensor, mai sabràs si puja o baixa. És broma, el meu cunyat Jaume és gallec i el respecto molt. Mira, a Un Toc de Rock li dedicarem ara aquest tema, clar que a ell li agraden molt més els Milladoiro. Els escoltarem un altre dia.
El cantautor gallec Xil Ríos

Andrés DoBarro – O tren 1970

A més a més del famós "O tren" el cantant gallec Andrés DoBarro va gravar un munt de cançons tant en castellà com en la seva llengua gallega, però aquesta es la més coneguda. Es va incloure en el seu àlbum "Me llamo Andrés Lapique DoBarro", el seu primer disc i va publicar-se l'any 1970 íntegrament cantat en gallec, en el qual també s'incloïa "San Antón" i “Teno saudade”. La lletra de "Teno saudade" era de l'escriptor gallec Xavier Alcalá i la música era del propi Andrés DoBarro. L'àlbum es va vendre molt bé, sobretot gràcies al single "O tren" que es va publicar el 3 de novembre de 1969 i va ser el primer tema en gallec que va aconseguir ser número 1 en vendes a l'estat espanyol, una cosa que crec que no s'ha tornat a repetir. En els seus enregistraments i directes l'acompanyava el grup Los Sprinters, liderats per Manuel Varela al qual es coneixia com "O Tranquilo" i amb ells va participar en la pel·lícula "En la red de mi canción" que va protagonitzar al costat de Concha Velasco i en la qual si bé la veu en les cançons era la d'Andrés DoBarro,a la pel·lícula va ser doblat per un actor de veu ja que el seu fort i tancat accent gallec no va ser del gust de la productora cinematogràfica. El seu tercer disc, editat l'any 1974 va ser el començament del declivi. L'any 1976 Andrés DoBarro desapareix de l'escena musical espanyola i es trasllada a Mèxic, tenint molts problemes amb les drogues i l'alcohol que finalment li va provocar una cirrosi hepàtica. L'any 1984 va tornar a Espanya i finalment va morir el 22 de desembre de 1989, pacticament en el oblid. El segell Ramalama va publicar l'any 2003 un doble CD amb tots els èxits de Andrés DoBarro i que es va titular “Todas sus Grabaciones en RCA 1969-1972”.    
Jaume Escala – Jo vic a Barcelona 1983

Cantautor molt proper al rock, Jaume Escala que va començar militant en el grup Jara, també es locutor de ràdio i escriptor. L'any 1983 va publicar un single en el qual la cançó estrella va ser aquesta, composada per ell, en la qual ens parla de la seva ciutat natal, on va arribar al món l’any 1958. El single, publicat per Belter, va comptar amb la col·laboració del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya. La banda d'acompanyament estava integrada per Rufo Iranzo (bateria i percussió), Quim Ollé (flautes), Marc Fajertag (guitarres), Ferran Saló (violí) i Ernest Manchón (piano). Jo conec a Jaume Escala des de fa molts anys, de fet a principis dels noranta i quan jo dirigia una xarxa comercial que comercialitzava targetes American Expres, va treballar durant un breu període de temps per a mi. Sempre em va va caure molt . Es va retirar amb l'arribada del nou segle després d'haver publicat aquest single que va ser la seva carta de presentació i dos àlbums "Terres de Catalunya" (1993) i "Nascuts a Catalunya" (1999), sense oblidar un parell o tres de discos infantils de Carme Solé Vendrell en els que ell va escriure la música. Per cert que en els seus discos també ha inclòs alguna que altra versió.

Azuzena – Estrella del Rock 1988

Azuzena va ser la principal veu femenina del heavy espanyol en els anys vuitanta. Cantant del grup Santa amb els que va treure dos àlbums, per desavenecias amb Jero i el mànager del grup, Jesús Caja, ella que els tenia molt ben posats, va abandonar Santa en plena gira de “No hay piedad para los condenados” fent-los una bona butifarra i amb un "Aquí us quedeu amb els vostres protagonismes". Per substituir-la van haver de portar d'Argentina a Leonor Marchessi que tot i ser una bona cantant, no li arribava ni a la sola de les sabates. És clar que no hem d'oblidar que en aquelles èpoques Jesús Caja era un capo del rock dur a Espanya i Azuzena es va trobar amb molts problemes. Jo la coneixia bé i en diverses ocasions quan anava a Madrid passava per casa seva, un pis que compartia amb l'ex de Tony Martínez de Los Bravos. Aquest tema que us he portat ara a Un Toc de Rock donava títol al seu primer disc en solitari, editat l’any 1988 i es tracta de la versió d'un èxit de Mina. Encara publicaria un altre àlbum "Liberación", l’any 1989, amb el qual tornaria a les seves arrels més heavy-rock. Azucena Martín Dorado Calvo va néixer el 12 de desembre de 1955 en el barri de Vallecas, a Madrid. Després de participar en un parell de musicals entra a formar part del grup Huracán que liderava Manuel de Dios Ponce. Juan Luis Serrano i Fernando Sánchez de Obús la presenten el guitarrista Jeronimo Ramiro que posa la guitarra en una maqueta que presenten com Viuda Negra, no confondre amb el grup del mateix nom de Tarragona. Després van passar a dir-se Santa i fitxen amb Zafiro per publicar l'àlbum "Reencarnació" al qual va seguir "No hay piedad para los condenados". Sota producció de Pepe Loeches Azuzena ja en solitari va gravar "Estrella del Rock" que hem de reconèixer no era tan heavy com molts s'esperaven, però estava molt bé. Va comptar amb un munt de bons amics, entre ells els nois de Casablanca, Leo Vignola de Raza i José Barta que en aquella època crec que militava a Júpiter, però no estic segur. Després del segon disc es va retirar del món musical i va obrir un pub a Madrid. El 31 de gener del 2005 Azuzena Martín Dorado és trobada morta a casa seva, es deia que estava replantejant-se tornar als escenaris.

Sopa de Cabra – Passaran uns anys 1992

Aquesta és una de les millors cançons del avui no tan desaparegut grup gironí que liderava el cantant Gerard Quintana, al costat del guitarrista Josep Thio, tots dos amb una interessant carrera en solitari que va començar quan el grup es va desfer l’any 2001. Aquest tema es trobava en l'àlbum "Girona 83-87. Somnis de carrer" que va publicar Salseta Discos l’any 1992 i que va representar el seu últim treball amb el segell de Salvador Escribà ja que havien fitxat per BMG-Ariola. Es tractava de cançons rebutjades en el seu moment i entre les quals hi havia aquesta que sona avui a Un Toc de Rock i que és un "Peaso cansión". Clar que després de la serie de concerts que van realitzà per el seu aniversari i l’èxit de convocatòria de públic, no m’extranyaria que la banda s´ho replantegés i tornés a la carretera. Van començar dien-se conjunto Ninyin's Mine Workers Union Band i en els seus inicis, Sopa de Cabra cantaba en català, però també en angles i castellà, cosa que sembla van oblidar tot aquells que els criticaven quan van gravar en castellà o potser no van molestar-se en volguer sapiguer-ho mai.
Els gironins Sopa de Cabra

Joan Baptista Humet – Clara 1980

Quan hem escoltat a Xil Ríos us he parlat del valencià Joan Baptista Humet que va morir a Barcelona, el 30 de novembre del 2008 a causa d'un càncer d'estómac, doncs anem a escoltar-lo i per això us he seleccionat la cançó més representativa de la seva carrera, aquesta que sona ara a Un Toc de Rock. En ella ens parla d'una jove amb problemes molt seriosos amb les drogues que la porten a la seva destrucció. Es va incloure en l'àlbum "Hay que vivir" que va editar l'any 1981, encara que el single havia sortit el 1980 i li va obrir les portes del mercat llatí americà. D'origen valencià, Joan Baptista Humet i Climent va néixer a Navarrés el 4 de gener de 1950, encara que va criar-se a Terrassa i la seva carrera discogràfica està marcada per cançons en castellà i català, tant en l'època de la dictadura com amb l'arribada de la democràcia. No va ser mai un cantautor a l'ús i els seus temes eren molt complets musicalment parlant. L'any 1968, amb tan solo18 anys debuta actuant en un teatre a Terrassa, compartint escenari amb Joan Manuel Serrat. Durant dos anys es converteix en el teloner dels concerts de Lluís Llach, encara que les seves cançons mai van tenir un caire polític. En la seva discografia destaca també "Gemma", una cançó dedicada a la seva germana petita, malalta de poliomielitis que va ser el seu primer gran èxit i al costat de "Terciopelo" i la que escoltem ara són els seus temes més representatius. Durant algun temps va comptar amb el mestre Josep Maria Bardagí que es va encarregar dels arranjaments i la direcció musical dels seus discos, però també va treballar amb Francesc Burrull. El seu últim treball discogràfic va ser "“Solo bajé a comprar tabaco”, amb producció i arranjaments de Josep Més Kitflus.

Albert Hammond – Necesito poder respirar 2010

En l'àlbum "Legend" que Albert Hammond va publicar l'any 2010 i que va tenir la seva continuïtat en "Legend II" publicat l'any passat, Albert Hammod recupera cançons escrites per ell que van ser èxit versionades per altres. Aquest tema interpretat en anglès per The Hollies l'any 1974 i titulat "The air that I breathe" és una de les seves millors composicions al costat de "It never rain in sounthern Califòrnia" i és que avui en dia molts obliden que Albert Hammond a més de cantant, també s'ha dedicat a la composició per a molts artistes, entre ells The Fortunes, Roy Orbison, Leapy Lee, Joe Dolan, Blue Mink, Michael Chapman, Hank Williams Jr, Olivia Newton-John, Barry Manilow, Simple Red, Cass Elliot, Art Garfunkel, Leo SayerWhitney Houston, Tina Turner, Lani Hall, Aretha Franklin, Elton John, Julio Iglesias i Willie Nelson. Albert Hammond va començar a l'Espanya dels anys seixanta formant part dels grups The Dimond Boys i despres el duet Albert & Richard. Es va marxar a Anglaterra per crear Family Dogg i més tard llançar-se ja en solitari. Albert Hammond va néixer el 18 de maig de 1944, moltes biografies diuen que a Londres, però jo recordo que en els seixanta es parlava que havia nascut en el Penyal de Gibraltar, per aixó el seu fort acent andaluz quan parla castellà. El 19 de juny de 2008 Albert Hammond va ser inclòs en el Saló de la Fama, precisament en l'apartat de compositors. Es el pare del cantant i guitarra dels The Strokes i el fill es diu Albert Hammond Jr.

Jennifer Rush – Si tú eres mi hombre 1985

El tema més important en la carrera de la cantant nord americana Jennifer Rush és indiscutiblement "The power of love" de la qual ella era co-autora i que va arribar a interpretar-la en castellà, aquesta és la versió que us he portat i que és va titular “Si tú eres mi hombre”. Es clar que la versió original en anglès i que es va publicar en single l’any 1985 va arribar al número U en gairebé tot el món, excepte als Estats Units on només va aconseguir el lloc 57, arribant-se a vendre milions de còpies a tot el mon. Es trobava en el LP "Movin" de Jennifer Rush. En la gravació i fent cors es trobaven Celine Dion i Laura Branigan. Va aconseguir entrar al Llibre Guinness dels Rècords com "El senzill d'una solista femenina més venut en la història de la indústria musical britànica". Va mantenir el rècord fins a 1992, any en què Whitney Houston amb el single "I Will Always Love You" el va superar. Jennifer Rush va néixer a Queens, Nova York, el 28 de setembre de 1960. De casta li ve al llebrer, es diu, amb ella és així ja que el seu pare Maurice Stern, era un cantant d'òpera, la seva mare era pianista i els seus germans, Bobby i Stephen Stern, també són músics. Tot i que aquest no és el seu disc més venut, és l'únic que realment va arribar a funcionar al nostre país. Aquesta es la versió que va fer en la nostra llengua, per que ens enterem de tot el que la noia diu.

Cómplices – ¿Verdad que sería estupendo? 1991

Acabarem Un Toc de Rock per avui escoltant una meravellosa cançó en la qual Teo Cardalda i María Monsonis li donen la volta a la truita i ens expliquen com tot un seguit d'expressions vinculades a la guerra i la violència, podrien tenir realment una altra explicació molt més bella i agradable. Bastant utòpica, la veritat, però "Oi que seria fantàstic?". Aquesta cançó s'incloïa en el seu àlbum "Está llorando el sol" que van publicar l'any 1991 i també en el disc recopilatori "Complices 20 años" que es va editar el 2010 la van gravar comptant amb la col·laboració de Huecco. Quan es va desfer el grup Golpes Bajos, una banda gallega mítica del pop nacional, Teo Cardalda va crear el 1987 un dels millors projectes del pop espanyol, Cómplices, al costat de María Monsonis, la seva parella. Inicialment  Cómplices eren, a més a més de Teo i María, Tino DiGeraldo i Billy Villegas. El seu primer treball discogràfic va ser "Manzanas" que es va publicar el 1988. L’any 2001, María Monsonis  decideix deixar el duet, perquè amb tant enrenou no pot dedicar-se als 5 fills que té amb Teo i es que posiblement tots dos van obrir la “biblía” a un full equivocat que deie “Quereos y multiplicaos...” aixó es broma Eh! Així que l’any 2002 Teo Cardalda, ja en solitari, edita el novè disc titulat "A veces", però van tornar a gravar junts l’any 2003. De fet també va fer una gira i van gravar un CD en directe amb el seu company Germán Coppini, recuperant per un breu periode de temps a Golpes Bajos. En total Cómplices han editat 13 àlbums.

La frase d'avui és l'escriptor tarragoní Manuel Lara, un home a qui conec i malgrat haver tingut poc tracte, sento estima i em sento molt afí a ell, la diu en el seu llibre "El aprendiz" que va publicar l'any passat, referint-se a la "estona" que la mare permet que el nen jugui abans d'enviar-lo al llit i que es podria aplicar a moltes coses del nostre entorn:


"Com es mesura una estona? Per a la mare ha sigut
llarg, però per al nen ha estat molt curt

Conclou Un Toc de Rock, però abans de fotre el camp us deixaré amb companyia de la xarxa de emissores de la Federació de Mitjans de Comunicació Locals de Catalunya i totes aquelles que emeten el programa. Jo soc Mario Prades, fins el proper programa.

Apa! Ens veiem pel món.

Mario Prades

No hay comentarios:

Publicar un comentario