Sempre he sigut aficionat a la fusió d'estils,
crec que aquesta barreja enriqueix a uns i altres, sigui quina sigui la
tendència musical que prenguem com a referència. Per això he decidit que Un Toc
de Rock avui estarà ple de fusió musical prenent el flamenc i la rumba, gèneres
que podríem dir són cosins germans, encara que d'orígens geogràfics molt
diferents, com a punt de partida. En el nostre viatge a la Història dels últims 100
anys de la Música
comptarem amb Kiko Veneno, La
Troba Kung Fú, Mayte Martín amb Tete Montoliu, Antonio
Carmona, Navajita Plateá, Serrat acompanyat per Paco de Lucia, Manolo Sanlucar,
José Luis Encinas, Pata Negra i acabarem amb El Pescailla i Peret que van ser
els creadors de la rumba catalana, però començarem escoltant El Barrio i el
tema "He vuelto", on precisament ens parla de fusionar estils
musicals. Em poso en marxa en aquest recorregut que realitzem dues vegades per
setmana des de les emissores per les que surto a l’aire o internet, si us
descarregueu el programa del blog, el facebook de Montse o les webs de les
emissores que ho permeten. Obro la barraqueta de nou, jo sóc Mario Prades
Benvinguts a Un Toc de Rock
El Barrio – He vuelto 2014
Començarem aquest programa que fusiona ritmes del
sud amb jazz, rock i altres tendències escoltant a El Barrio amb aquest tema
que us he extret de l'àlbum “Hijo del Levante” que es va posar a la venda el 21
d'octubre del 2014 i que va ser el primer single que es va publicar. L'àlbum ha
estat triple Disc de Platí. Havien passat tres anys des que es va editar
“Espejos”, al 2011 i es va retirar, la cançó parla precisament del seu esperat
retorn. El Barrio realment es diu José Luis Figuereo Franco i va néixer el 4 de
juny de 1970 a
Cadis i va començar a tocar la guitarra amb tan sol 9 anys d'edat, és clar que
als 14 anys, va treballar en tablaos de Còrdova i Madrid, acompanyant a
cantaores com Juana la del Revuelo i posteriorment a bailaors com Antonio
Canales i Sara Baras, a la Venta
del Gato. Però ell no volia centrar la seva carrera en la guitarra, volia
cantar i finalment, ja al 1996, aconsegueix publicar el seu primer disc com a
cantautor “Yo sueno flamenco” que va editar el segell Senador i passa ja a ser
El Barrio, sempre amb el seu identificatiu barret, però no va ser fins que va
publicar el seu tercer disc “Mal de amores” que va començar a funcionar
comercialment fora de la seva terra, tot i que realment va ser amb “La Fuente del deseo”, publicat
al 2000 que es va donar a conèixer massivament. La veritat és que El Barrio en
les seves cançons sempre ha utilitzat la crítica social i ha reivindicat moltes
de les coses que succeeixen a la nostra societat i ha tractat temes tan
espinosos com el tràfic de drogues, els problemes dels gai, els malalts
d'Alzheimer, etc. De fet, quan es va retirar després de "Espejos" es
va dedicar a escriure i les seves cançons segueixen reflecteixen temes
quotidians que succeeixen al nostre voltant.
Kiko Veneno – Volando voy 1998
Ara a Un Toc de Rock escoltarem aquesta alegre i
desenfadada cançó a ritme de rumbilla que va ser el gran èxit en la carrera de
Camarón de la Isla,
però havia estat escrita per a ell per Kiko Veneno i jo us he portat la versió
que va realitzar el propi autor. Es diu que Kiko Veneno quan va escriure temes
per al disc "La leyenda del tiempo" de Camarón, publicat l’any 1979,
on es va incloure originalment aquest tema, va proposar al productor Ricardo
Pachón agafar estrofes de poemes de Federico García Lorca i unir-les entre si
creant peces noves i musicarlas donant el ritme flamenc que segons ell, els
poemes necessitaven. Va ser un bon resultat i avui és una de les cançons
clàssiques parlan del repertori de Camarón i per descomptat de Kiko Veneno.
Curiosament ell no la va enregistrar fins l’any 1998, incluen-la a l’àlbum
“Puro Veneno”, publicat per el segell BMG-Ariola. Malgrat la seva forta
vinculació amb Andalusia, Kiko Veneno va
néixer a Figueres, Girona, el 3 d'abril de 1952 i el seu veritable nom és José
María López Sanfeliu, clar que Kiko Veneno es va criar a Cadis, era fill de
militar i posteriorment va viure a Sevilla. Va estudiar Filosofia i Lletres i
va viatjar per Europa i Estats Units, on va assistir a molts concerts i una
vegada va confessar que va ser precisament en els Estats Units on ell va
descobrir el flamenc o potser hauríem de dir que el va redescobrir. L'any 1975, a Sevilla, va
conèixer als germans Amador i amb Rafael i Raimundo va crear el grup Veneno on
fusionaven rock i flamenc i que el 1977 publicarien el seu primer àlbum. L'any
1981 Kiko Veneno va publicar el seu primer disc en solitari "Seré mecánico
por tí", des de llavor te una bona trajectoria.
La Troba Kung Fú – Clavell morenet
2007
El cantant i acordionista Joan Garriga abans de
crear La Troba Kung
Fú va ser el líder del grup Dusminguet, una de les bandes de rock en català
transgressores a finals dels 90 i principis del nou segle i va ser el
compositor de molts dels temes d'aquesta banda avui desapareguda que va
publicar tres àlbums. Quan Dusminguet es van desfer Joan Garriga va col·laborar
en projectes d'Amparanoia i Xerramequ Tiquis Miquis. L'any 2005 decideix crear La Troba King Fú, al
costat de Muñeco (percussió), Marià Roch (baix), Muxaxo (guitarra rumbera), Pep
Terricabras (bateria) i Toti, en una línia musical que s'acosta i molt a la rumba blanca, la
rumba catalana de Peret i el Pescailla, encara que molts actualment
identifiquen la rumba catalana amb La Troba Kung Fú i altres grups actuals, oblidant
als creadors del gènere o a Los Amaya, Rumba 3, fins i tot Los Manolos, sense
adonar-se que tot està inventat a la vinya del Senyor, de fet la moderna rumba
catalana te el seu origen en La Orquesta Mirasol. La lletra d'aquesta rumbeta que
he seleccionat perquè l’escoltem a Un Toc de Rock és molt dura, tot i que
s'amaga darrere d'una capa d'alegria i ritme rumbero. Ens parla d'un
delinqüent, un facinerós al que finalment la llei aplica la pena més dura de
totes, la pena de mort. La cançó es va incloure a la banda sonora de la
pel·lícula "El triunfo" de Mireia Ros i sobre una novel·la de
Casavella. Per cert.”Clavell morenet” va ser el títol de l’àlbum, editat l’any
2007, va ser la gent qui va fer que fos així mateix el de la cançó de La Troba Kung Fú que
veritablement es diu “La cançó del lladre”.
Pata Negra – Blues de la Frontera 1981
Els germans Raimundo (26 de maig de 1959, Sevilla)
i Rafael Amador (Sevilla, 1960) van crear Pata Negra després de deixar a Kiko
Veneno amb el que formaven el grup Veneno. Van realitzar un mestissatge entre
flamenc i blues molt interessant que van denominar blueslería i "El blues
de la frontera" és, junt a “Pasa la vida”,
possiblement el seu millor tema. Donava títol al primer LP publicat per
Mercury l’any 1981 i va ser reeditat per Nuevos Medios al 1987. En total Pata
Negra van gravar 5 LP's, 1 directe i quatre recopilacions. Després del quart
disc d'estudi dels dos germans es van separar, tenien mols problemes amb les
drogues, en les dues direccions i la cosa va acabar com el Rosari de l’Aurora.
Raimundo va anar primer amb Arrajatabla i despres es va llançar per el seu
compte, junt a la seva guitarra a qui anomena Gerundina, a ella va dedicar-li
el seu primer disc en solitari publicat l’any 1995, i Rafael per la seva part,
es va quedar amb el nom del grup i encara va publicar el cinquè disc de Pata
Negra. Van funcionar de l’any 1981 fins al 1995. Durant aquesta nova etapa Pata
Negra va actuar a El Morell, a Tarragona, os adjunto un retall de premsa que
vaig publicar a Diari de Tarragona, anunciant el concert. Raimundo i Rafael
Amador Fernández va néixer en el barri de Las Tres Mil Viviendas, a Sevilla.
Antonio Carmona – Así (gota a gota) 2017
Tenim a Un Toc de Rock un tema del nou disc en
solitari d'Antonio Carmona, enrere ha quedat Ketama, una de les millors bandes
fusionant jazz i flamenc, encara que la comercialitat els va ser imposada quan
van fitxar per una multinacional del disc, fins al punt de deixar enrere el seu
estil inicial i començar a ser una fàbrica de temes per a les llistes de ràdio
fórmula, el que els va donar molts diners i fama, però els va allunyar de la
seva idea original i de la música purista que realment els agradava fer. El nou
àlbum de Antonio Carmona “Obras son amores”, tercer disc en solitari del que va
ser cantant de Ketama, s'ha publicat el passat 21 d'abril i s'ha gravat en
estudis de Madrid, Caños de Meca (Cadis) i Miami. Ha comptat amb la col·laboració de músics veterans com el trompetista Manuel Machado, el bateria
Pedro Barceló, el guitarrista Ricardo Marín, o el baixista Marcelo Fuentes i
músics joves com el seu nebot Juanito Carmona. Per cert, el primer single que s'ha
extret de l'àlbum ha estat "Mencanta" que està dedicat al seu pare,
el guitarrista Juan Habichuela que va morir al 2016. Antonio Carmona Amaya va
néixer a Granada el 21 de maig de 1965 i va crear Ketama juntament al seu
germà, Juan José Carmona Amaya "El Camborio" i el seu cosí José
Miguel Carmona Niño "Josemi", als quals es van sumar altres músics,
José Soto "Sorderita" i Ray Heredia que va morir el 17 de juliol de
1991, encara que es van produir canvis en la formació i va passar entre
d'altres Josemi Carmona,. Se'ls va englobar dins d'un moviment anomenat Los
Jóvenes Flamencos que va sorgir com a contrapunt molt diferenciat a la “movida”
madrilenya. L'àlbum que els va consolidar va ser "De Akí a Ketama",
publicat l'any 1995 i que va superar el milió de còpies venudes i els va valer
el Premi Ondas al Millor Àlbum (1995), Premi Ondas al Millor Grup Espanyol
(1996) i Premi de la música a la categoria de Millor Cançó de l'any 96.
Manolo Sanlucar – Caballo negro 1974
Us porto ara a un dels grans del flamenc i un
dels grans èxits comercials del guitarrista andalús Manolo Sanlucar va ser
aquest tema que escoltarem ara i que es va publicar en single l'any 1974.
“Caballo negro” va representar una veritable novetat portant el flamenc a
nivells de popularitat mai sospitats fins aquell moment, creant el que es va
anomenar el "Nou flamenc". La cançó a ritmillo de rumbeta, es va
incloure a l'album "Sanlucar", un dels seus discos que millor s'han
venut i que va sortir a la venda ja a l'any 1975. De veritable nom Manuel Muñoz
Alcón i considerat com un dels guitarristes més importants de l'actualitat.
juntament amb el desaparegut Paco de Lucía, Vicente Amigo, Tomatito i
Serranito, Manolo Sanlucar va néixer a Sanlúcar de Barrameda, Cadis, el 24 de
novembre de 1943 i el seu mestre va ser el guitarrista Javier Molina. Va
guanyar un premi amb tan sols 8 anys el que el va portar a formar part de l'elenc artístic de Pepe Pinto i Pastora Pavón, començant una trajectòria
ascendent. Amb 14 anys acompanyava a Pepe Marchena i després a Manolo el
Malagueño, també va tocar amb La
Paquera de Jerez durant cinc o sis anys. Li proposen formar
part del tablao Les Brujas, el prestigiós local madrileny, en el qual també
actuaven Terremoto, el Chato de la
Isla, Romerito de Jerez i altres artistes. És quan comença a
gravar els seus propis discos, debutant amb “Recital Flamenco” al 1968. Des de
llavors la seva carrera ha estat imparable amb 22 àlbums gravats oficialment.
Durant un temps va acompanyar a Rocío Jurado. Per cert, Manolo Sanlucar és el
compositor de l'Himne d'Andalusia i l’any 2015 va rebre la Medalla d'Or al Mèrit en
les Belles Arts.
Joan Manuel Serrat amb Paco de Lucia – Salam
Rashid 1998
La veritat es que jo sento una especial debilitat
per Joan Manuel Serrat, al que avui us porto de nou a Un Toc de Rock, i
escoltarem un bon tema que és tota una crida contra la descriminación de l'home
només pel color de la seva pell i el seu pais d’origen. Els somnis dels
extrangers del sud que arriven al pais pensant que aquí “lliguem els gossos amb
llonganisses” i és troban amb la crua realitat. Encara que i tal com el Noi
reflecteix en la lletra d'aquesta extraordinària cançó que compta amb la
col·laboració d'un altre gran entre grans, el guitarrista Paco de Lucía (tots
dos a la foto) que ens va deixar el 25 de febrer de l’any 2014 quan es trovaba
a Méxic. Ens parla que no tot és tan bonic ni tan lleig, ni tan dolent ni tan
bo com es pretén quan l'altruisme cega la raó i només volem veure una part de
la veritat. Aquest tema es va incloure en un dels millors discos de Serrat
"Material sensible", un bon àlbum tot i que no és un dels més
recordats del Noi del Poble Sec. Es va publicar l'any 1989 i està cantat en
català, no hem d'oblidar que Serrat alterna les seves produccions en les dues
llengües, català i castellà. En aquest disc també van col·laborar Ana Belén i
el saxofonista navarro Pedro Iturralde, considerat com un dels millors del món.
La producció, arranjaments i direcció musical de l'àlbum va estar a càrrec de
Josep Maria Bardagí (Barcelona, 11 d'octubre de 1950 - 24 de febrer del 2001).
Totes les cançons del disc estan escrites lletra i música per Serrat, excepte
"La Lluna"
que la lletra la van escriure Serrat i el polític i poeta mexicà Jaime Sabines
que per cert, va morir l'any 1999. En aquest àlbum s'incloïen també dues
cançons históriques en la carrera de Joan Manuel Serrat com “Kubala” i
“Barcelona i jo”.
Mayte Martín amb Tete Montoliu – La Hiedra 1996
Ara i dins del que podriem dir un altre forma de
mestissatge musical, us he seleccionat a Un Toc de Rock aquest tema amb Mayte
Martín, una cantant de flamenc, interpretant al costat del gran pianista de
jazz Tete Montoliu, un romàntic bolero que ens parla d'estimar com l'heura,
enganxat a tu. La veritat és que aquest gran bolero es diu en algunes fonts de
la xarxa que és del trio Los Panchos i si bé es cert que aquests la van gravar
i van portar a l'èxit, molt abans que ells la va gravar el peruà Lucho Barrios
(Callao, 22 abril 1935 - Lima, 5 de maig de 2010) que suposo va ser el seu
autor, tot i que tinc dubtes sobre si va ser un compositor italia el seu autor.
De fet recordo que en els anys seixanta Mochi va realitzar a Espanya una bona
versió que es va publicar en un dels seus EP s. A mi aquest tema hem porta
records d'una festa major en un barri perifèric de Tortosa, creu recordar que
es deia Horts del Cony, a la carretera que portava a Amposta, allà, en una
vacances i mentre l'orquestra la tocava, amagat dins d'un búnquer, restes de la Guerra Incivil li
vaig explicar un “cuentecito” a l'orelleta a una noia, tres o quatre anys més
gran que jo, tot i que avui i recordant-ho des de la perspectiva de que només
tenia 14 anys, estic convençut que el “cuentecito” m’el va explicar ella. La
cançó us la he extret de l'àlbum "Free boleros" que Mayte Martín i
Tete Montoliu van gravar l'any 1996, segon disc de la cantant, de nom complet
Maria Teresa Martín Cadierno, nascuda a Barcelona el 19 d'abril de 1965 i de la
qual ja hem escoltat algun tema al programa. Per el que respecta a Tete, es
deie en realitat Vicenç Montoliu i Massana i va nèixer a Barcelona un 28 de
març de 1933, va morir el 24 de agosto de 1997. Va ser un dels pianistas de
jazz amb més fama i reconeixement internacional, tot i ser invident.
José Luis Encinas – Una de fiesta 1997
Un dels bons guitarristes espanyols és José Luis
Encinas i ara us el porto perquè junts, gaudim d'aquesta bella cançó que sense
perdre l'aire flamenc, està carregat de connotacions jazzístiques i tocs
calents de salsa caribenya. Us l'he extret del seu CD "Duende" que el
músic va publicar l’any 1997. Compta amb Tito Duarte a la percussió, Carlos
Quintero als teclats, Román Martín a la guitarra, Manuel Machado a la trompeta,
Eduardo Gracia s'encarrega del baix, Enrique Valiño toca el violí i Javier
Monforte la guitarra acústica, mentre que José Luis Encinas ens delecta amb la
seva espectacular manera de tocar la guitarra espanyola, la veritat és que és
un dels grans estilistes nacionals de l'instrument, a un nivell comparable a
Paco de Lucía, Tomatito o Manolo Sanlúcar. José Luis Encinas va néixer a
Palència l’any 1966, encara que va créixer a Salamanca. Va començar de forma
autodidacta amb la guitarra elèctrica i fent rock, però quan va començar els
seus estudis es va dedicar a la guitarra clàssica i poc a poc es va anar
decantant cap el so aflamencat. És clar que en els seus principis i a Madrid va
tocar en un grup de rock que es van anomenar Tiempo Muerto. L’any 1991 aconsegueix
el títol de professor al Conservatori Superior de Música de Madrid. Es
trasllada als Estats Units per realitzar un màster i allí va gravar el seu
primer disc l’any 1995 amb temes clàssics i realitzar concerts per Alemanya i
Estats Units. "Duende" que pot ser qualificat realment com el seu
primer treball real, va ser el disc que va convertir a José Luis Encinas en
popular encara que el seu estil que fusionava tendències va ser criticat per
molts puristes. Amb aquest CD m'ha passat una cosa curiosa, he trobat diverses
fonts d'Internet que diuen es va publicar l’any 1998, però jo veient la
contraportada editada per el segell Virgin Records, vec que indica clarament
1997. És clar que va ser imprès a Holanda, però dubto que això hagi influït,
possiblement sigui un error, o d'impressió del CD o d'interpretació en les
fonts de la xarxa ja que no disposa de número de Dipòsit Legal
Navajita Plateá – Frío sin tí 1996
Amb Navajita Platea em va passar una cosa
curiosa. Era un grup que excepte la cançó "Noches de bohémia" no
m'havia interessat mai, la veritat és que a mi la música amb gust a sud no em
diu masses coses i ha de tenir molta qualitat instrumental per cridar la meva
atenció. “Noches de Bohémia” és possiblement la cançó més coneguda en la carrera
del duet Navajita Plateá que es van crear a Jerez de la Frontera i ua l'he extret
del CD "En Família" que Navajita Plateá van publicar l’any 2003 i en
el qual al meu parer, també s'incloïa la millor cançó del duet, una peça
titulada "Frio sin tí", però jo vaig descobrir la cançó “Frío sin ti”
de Navajita Platea en un CD compilatori
que va editar el segell Virgin al 97 o potser seria el 98 i on nomes hi havien
tres o quatre peces nacionals, totes les altres eran extrangeres i des del
primer moment em va conquistar. De fet aquesta cançó la van incloure en el seu
disc “Contratiempos” que es va publicar l’any 1996 y va ser el seu segon àlbum.
Navajita Plateá segueixen sense acabar de agradar-me, però aquest tema és un
“peaso cansión” de aquest duet de Jerez format per Ildefonso de los Reyes
(Jerez, 1969) i Francisco Carrasco Soto (Jerez, 1976). Per tant i sonant a Un
Toc de Rock, aquí teniu el que, al meu entendre és la millor cançó en la
carrera de Navajita Plateá.
El Pescailla – Extraños en la noche 2011
Al programa d'avui parlaré també de la rumba
catalana i els seus orígens i ho faré escoltant el que al costat de Peret, està
considerat el seu creador, es tracta del guitarrista i cantant Antonio
González, conegut artísticament com El Pescaílla. Peret i Antonio González van
crear un estil de tocar la guitarra anomenat "el ventilador" que és
la font de la que va brollar un rierol que quan esdevé cabalós riu va passar a
ser la Rumba Catalana.
Eclipsat per l'ombra de Lola Flores, la seva dona, El Pescaílla era un gran
artista amb carrera pròpia i molt important, però que va supeditar-la a la de
la seva dona fins que molts pràcticament van oblidar tot el gran artista que
ell era. En aquesta ocasió el porto realitzant a ritme de rumbeta una
interessant versió del ja clàssic "Extraños en la noche" que va
popularitzar a tot el món Frank Sinatra i que us he extret d'un disc recuperant
antics enregistraments que es va titular “Tiritando”, editat al 2011. Antonio
González va néixer al barceloní barri de Gràcia l'any 1925 i va morir a Madrid
el 12 de novembre de 1999. De fet aclariré que la rumba catalana va sorgir de
la fusió entre rumba cubana i sons flamencs, precisament entre els gitanos del
barri de Gràcia i els de la plaça del Sol d'Hostafrancs. La catalogadacom a "Primera
rumbera" va ser Granito de Sal, en els anys 20 del passat segle, però això
és un error ja que ella interpretava al Paral·lel barceloní rumba cubana. La
rumbeta catalana sorgeix ja imparable de la mà de Gato Pérez, un argentí
afincat a Catalunya que cantava rumbes moltes vegades en català, però els que
podem considerar pares de l'actual rumba catalana són Mirasol Colors que l’any
1977 van gravar "La
Rumba Criminal" i aquest és l'antecedent més directe de
la actual rumba catalana, un antecedent molt allunyat en el temps de La Troba Kung Fu dels que
he trobat fonts a la xarxa que els cataloguen com a autors de la rumba
catalana, fins hi tot parlen de Los Manolos com a creadors, res més allunyat de
la realitat. L'any 1974 es va crear l'Orquesta Mirasol, en la qual militava
inicialment l'extraordinari saxofonista Ricard Roda i que més tard es
reconvertiria en Mirasol Colores, enfocant la seva música més cap a la salsa i
la rumbeta que al jazz original dels seus inicis. Un dels cantants va ser Manel
Joseph que va formar més tard l'Orquestra Plateria i que havia estat component
de Dos + Un. És clar que en els setanta van sorgir dues tendències dins de la
clàssica rumba aflamencada creada per Peret i El Pescaílla, la rumba blanca amb
gent com Rumba 3, Maruja Garrido, fins i tot Los Manolos i Los Amaya, entre d'altres, i l'anomenada
rumba taleguera, els seus màxims exponents van ser Los Chichos, Los Chungitos,
Los Calis i molts més.
Peret – El mig amic 2000
I acabarem el programa escoltant a l'altre pilar
sobre el qual s’assenta la rumba blanca, Peret, encara que en aquesta ocasió us
he seleccionat un dels seus temes més coneguts, però compta en aquest
enregistrament amb la col·laboració del grup Dusminguet, dels quals hem parlant
al principi del programa. Us el he extret d'un àlbum titulat “Peret, Rey de la Rumba”, editat per Virgin al
2000 i en el qual es recullen els seus principals èxits, gravats amb bones
col·laboracions. A més de Dusminguet que participen en tres i quatre dels
temes, trobem a Macaco, Ojos de Brujo,
Amparonoia, David Byrne queva ser lider dels Talking Heads, El Gran Silencio,
Estopa, Fermín Muguruza, Jarabe de Palo, Jean, Los Enemigos, Manuel Malou,
Nilo, Profesor Ángel Dust, Tonino Carotone, Mastretta i Sargento García. Pedro
Pubill Calaf, al costat del "Pescaílla", com us he dit, van ser els
creadors de l'autèntica rumba catalana, aquest estil musical basat en un
sistema de tocar la guitarra anomenat “el ventilador” i que avui semblen haver
descobert aquestes noves generacions de pop-rock-rumba en català, sense adonar-se
que tot està inventat. Peret va néixer a Mataró, el 26 de març del 1935.
Gairebé perd tots els seus diners a causa d'una d'aquestes religions que
sorgeixen i mengen el “tarro” a la gent per vuidarlis la borsa. Això si, el van
fer "reverend" i tot. Per sort va reaccionar a temps i va sortir-sen,
es va treure el perruquí que l'obligava a portar la discogràfica des que va
gravar el seu primer disc i va tornar als escenaris i ha gravar. Per cert que
el seu veritable primer disc el va gravar l’any 1947 i avui crec que no el
recorda ningú i és que va ser un sonor fracàs que el va convertir en venedor
ambulant. Al 1998 va ser guardonat amb la Creu de Sant Jordi. Va morir a Barcelona, un 27
d’agost del 2014.
La dita d’avui, llarga, la va dir Robert F.
Kennedy que al igual que el seu germa JFK, també va ser assesinat:
“Cada vegada que girem el cap cap a un altre
costat
quan veiem violacions a la llei, quan tolerem el que
sabem que està malament, quan tanquem els ulls i
les orelles als corruptes perquè estem massa
ocupats o tenim massa por, quan no som capaços de
parlar alt i clar, assestem un cop contra la llibertat,
la decència i la justícia”
quan veiem violacions a la llei, quan tolerem el que
sabem que està malament, quan tanquem els ulls i
les orelles als corruptes perquè estem massa
ocupats o tenim massa por, quan no som capaços de
parlar alt i clar, assestem un cop contra la llibertat,
la decència i la justícia”
Acabara per avui Un Toc de Rock, però us quedareu
en companyia de les emissores per les que el programa surt a l’aire dues
vegades cada setmana o via internet, si t’el descarregues del blog, el facebook
de Montse Aliaga o les webs de totes les emissores que ho permeten. Sóc Mario
Prades i ara baixó la barraqueta fins el proper programa.
Apa, ens veiem pel món
Mario Prades
No hay comentarios:
Publicar un comentario