Les Germanes Serrano primer i José Guardiola després, amb
poques setmanes de diferència, van gravar les primeres cançons pop en català
després de la Guerra
Incivil, com ja us vaig explicar en un dels programes de la
temporada passada en què vam tractar sobre els veritables inicis del rock en
català. Avui ho ampliarem ja que he rebut un correu demanan que ho fagi. Per
tant a Un Toc de Rock farem història de la música moderna a la nostra terra,
tindrem grups i cantants que en els 60 i principis dels 70 van ser pioners
cantant en català i tot i que el metratge del programa no ens permet
escoltar-los a tots, avui tindrem a Els Dracs, Els 3 Tambors, Els 7 d’Aquí, Ia i Batiste, Els 5 Xics, Lone
Star, Lucky Guri i cantautors com Raimon, Serrat, Maria del Mar Bonet, Llach o
Gloria, però començarem escoltant Els Picapedrers que ens versionaran als
Beatles. Tot això us arribarà mitjançant les emissores per las que escoltes el
programa i sota la mirada represiva dels "grisos", ara toca obrir la barraqueta. Soc Mario Prades i com sempre, us dic
per possarnos en marxa alló de
Benvinguts a Un Toc de Rock
Els
Picapedrers – Un billet a comprat 1965
En els anys seixanta va començar a sorgir el pop-rock fet en
català i diversos segell discogràfics van començar a treure productes en la
nostra llengua, bàsicament va ser Edigsa el primer a especialitzar-se i si bé
el seu producte estrella van ser els cantautors de la Nova Cançó, Els Setze
Jutges, també sorgeixen una sèrie de conjunts que cantaven en català, entre
ells Els Xerracs, Drums, Bonds, Quixot's Quartet, Picapedrers i molts altres, encara que els seus
primers treballs van ser amb Francesc Heredero que posteriorment passaria a
cantar en castellà, Grau Carol, Salvador Escamilla i tants altres. També
Concèntric, a mitjans de la dècada, es va dedicar a potenciar la música i cançons
en llengua vernacla i malgrat que el seu director musical era Francesc Burrull,
les idees d'un dels propietaris, Josep Maria Espinàs, eren clares, tot havia de
sonar a cantautor i per això les seves produccions sonaven pobres, musicalment
parlant pel que fa a baixos i bateria, en la gran majoria. Aquest disc, un EP
d'Els Picapedrers, amb el que començarem el programa d’avui, publicat per
Edigsa l’any 1965 és un dels pocs que van gravar aquests quatre joves catalans.
La cançó que escoltem ara es la seva versió del "Ticket to ride", una
de les cançons més populars de The Beatles, encara que el tema va ser
versionada i molt en llengua castellana, no recordo cap altra versió en català,
cosa que no vol dir que no és fessin altres, la memòria ja no respon com abans
i internet quan es busca informació d'aquest tipus de grups es mostra molt poc
generós. Tornant a Els Picapedrers, en aquest mateix disc també versionen un
altre peça dels de Liverpool, “Help”, titulant-la "Ajuda’m" que va
donar títol a la seguna pel·lícula dels Beatles, junt a "Xarada" que
era de la pel·lícula del mateix títol i "Adéu amor". Crec que aquest
és l'únic disc que Els Picapedrers van gravar, però no estic segur d'aixó.
Els Dracs – Es la meva vida 1966
Els Dracs obrien un EP publicat per Concèntric l'any 1966
amb el tema “Nomes pensava en tu” que era la seva versió en català de l'èxit
del grup britànic The Animals, però en el disc també es van incloure
"Colors" que era una versió del hit de Donovan, "És la meva
vida" que va ser un cover del tema "You were on my mind" de We
Five i que es la que escoltarem ara a Un Toc de Rock i "Quan" que era
del cantant italià-belga-frances Salvatore Adamo. Aquest Va ser el seu setè EP,
tot i que encara traurien un altre, també en català, en el qual es trobava
"Visca la Patum",
finalment es van desfer. Ara bé, l’any 1981 el segell Edigsa publicaria un LP
que recollia tots els seus èxits en català gravats amb Concèntric i que va
titular-se “La Casa
del Sol Naixent”. Els Dracs, també van gravar en castellà i molt, anomenant-se,
això si, Los Dracs i els discos surtien al carrer mitjançant el segell Alma.
Els Dracs van treure un EP on hi havia la seva versió de "La casa del sol
naixent" i cal a dir que va ser el disc més venut del catàleg del segell
Concentric. El sextet, liderat pel cantant Jordi Carreras, va treballar des de 1964 a 1971 i van gravar 4
EP 's en català i un grapat en castellà.
Els Dracs eren el cantant Jordi Carreras, al costat de Miguel Olivé, Vicente
Carós, Faustino García, Manuel Cordero i Alfredo Pla. L’any 1966 van ser el
primer conjunt de rock que va actuar al Palau de la Música Catalana, a
Barcelona. Després de desfer-se els hi vaig perdre la pista, però he sabut que
el bateria Vicenç Carós havia mort el 20 de gener de 2010, als 63 anys d'edat.
Els 3 Tambors – El noi dels cabells llargs
Els 3 Tambors van ser un bon grup pioner del rock en català,
un dels millors del pop-folk de les nostres terres junt a Els Dracs i van
treure unes quantes cançóns que avui en dia formen part de la nostra historia
musical. De fet Els 3 Tambors només van gravar dos EP's i val a dir que Els 3
Tambors no eren tres, eren quatre, els germans Jordi i Albert Batista, junt amb
Gabriel Jaraba i Josep Maria Farran. Els components de Els Tres Tambors en
aquells moments inicials, quan van treure aquest primer disc, tenient poc mes
de quinze o setze anys, Jordi que ere el mes gran, en tenia 17 quan van
començar. Els 3 Tambors van ser una de les millors bandes catalanes dels anys
seixanta i la llavor de grups com Màquina! o Ia i Batiste i els seus components
van incorporar-se més tard al Grup de Folk i després grups de l’Ona Laietana. En aquest EP, el tema
principal va ser "Cançó del noi dels cabells llargs" que escoltarem ara, al costat de
"Romanço del fill de vídua" que era una versió
de Bob Dylan que ells van fer seva. També hi trobavem en el disc
"Matí", junt a "S'ha parat un rellotge" que sempre han
estat dos temes relegats a l'oblit per l'èxit dels primers, tot i que valien la
pena de ser escoltats.
Gloria – Per Sant Joan 1969
A la sombra de Els Setze Jutges i la Nova Cançó, surgen toda
una serie de cantautores, però també les noies van ser protagonistes i ara us he portat a Glòria que amb la seva germana gran, Maria Pilar van ser dues de les veus solistes rellevants a meitat de la dècada. L'any 1969 Joan Manuel
Serrat va gravar aquesta cançó i la va portar a l'èxit cantada en català, però
al mateix temps la van gravar Juan y Junior en castellà i també va ser un hit.
De fet la cançó havia estat escrita per Juan Pardo i Antonio Morales que a
aquelles alçades ja no signaven conjuntament, ho feien amb els seus dos noms i
Serrat va realitzar l'adaptació de la lletra al català. Aquesta interessant
versió ens la porta Glòria que la defensar i amb ella va guanyar, conjuntamente
amb Serrat, al Festival de la
Cançó de la
Mediterrànea que és celebrava a Barcelona. Es va incloure a
un single editat per Edigsa l’any 1969 amb “Jo crec en tu” a l’altre costat.
Tot i que Glòria va començar com a cantautora i dins de la Nova Cançó, mai va
formar part d'Els Setze Jutges que quan Glòria va iniciar els seus passos per
el mon de la música ja començaven a estar bastant cremadets. Va tindre una
interesant carrera i es va retirar quan es va casar, però en els setanta va
tornar i es va dedicar a cantar en castellà per arribar al mercat espanyol i
llatí i entre els seus singles més reeixits es troba "Contra viento y
marea". Glòria Preses Canals va néixer a Barcelona l’any 1952 i era
germana de la també cantant Maria Pilar i jo les vaig descobrir en les matinals
de música catalana que es feien al cinema Gayarre de Sants, a Barcelona,
organitzats pel programa "Barcelona Internacional" de Ràdio Juventud la Voz de Cataluña que dirigien i
presentaven inicialment Josep Maria Bachs i Àngel Casas, al costat d'un tercer
del qual no recordem el nom. A Glòria la va acompanyar durant un temps el gran
guitarrista Fernando Orteu. Un bon dia li van proposar representar Espanya al
Festival d’Eurovisió, no recordo ara l'any, a mitjans dels setenta, però ella
no va acceptar ja que llavors estava embarassada. Per cert, durant el any 1969,
quan es va editar aquest disc, Gloria, la seva germana Maria Pilar, Serrat i
Núria Feliu fan fer una gira conjunta per Catalunya i el País Valencià amb molt
d’èxit.
Maria del Mar Bonet – L’àguila negra 1971
Una altre interesant cantautora, en aquest cas surgida a
Palma de Mallorca, es María del Mar Bonet que es va donar a coneixer masivament
amb aquesta cançó que va publicar el segell Barclay i curiosamenet i tot i ser
cantautora, es tracta d’una versió i la va portar al èxit la cantant francesa
Barbara, però la versió de Maria del Mar Bonet va arrivar a ser Disc d’Or, ja
al 1971. Maria del Mar Bonet i Verdaguer va néixer a Palma de Mallorca el 27
d'abril de 1947 i era germana del també cantautor Joan Ramon Bonet, membre
d'Els Setze Jutges i que va ser qui la va recomanar l'any 1967 perquè ella
també formés part d'aquesta agrupació creadora de la Nova Cançó si bé es va
englobar a una nova tendensia que es va dir la Novissima Cançó
que era el mateix, però fet per gent mes
jove, entre els que es trovaben Rafael Subirachs, Maria Amèlia Pedrerol i Lluis
Llach. La primera vegada que va actuar en públic va ser al pati del mallorquí
Castell de Bellver, a Palma, dins el 1er. Festival de la Cançó Catalana de Palma,
al costat de Raimon, Núria Feliu, el seu germà Joan Ramon Bonet i uns quants
jutges més. Aquí al blog de Un Toc de Rock hi trobareu una foto d'aquest
esdeveniment. Per
cert, us explicaré una curiositat, en aquest recital Maria del Mar Bonet va
tenir un atac de pànic i no volia sortir a l'escenari, finalment la van
convèncer entre el seu germà i Núria Feliu i ella va convènca al públic
assistent, degudament assegut en cadires plegables de fusta, com estava manat.
Aixo de veure un concert dret es una cosa molt més moderna. L'acte crec que va
estar organitzat per Joventuts Musicals de Palma.
Raimon – El Pais Basc 1968
Ens va arribar des del Pais Valencià i val a dir que Raimon
sempre ha estat molt reivindicatiu en les seves lletres, dures i incisives. En
aquesta cançó ens parla d'Euskadi, en aquelles èpoques País Vasco, és una cançó
que també es va gravar en directe molts anys després de la original i amb la
censura ja abolida. Degut a aquella censura Raimon havie tingut problemes a
Euskadi. De fet al mes de juny de 1976, Raimon no va poder actuar a la
localitat basca de Vergara per que li va ser negat el permís governatiu, també
van ser prohibits els recitals que havia de celebrar a Vitòria el dia 12, a Ormeitegui el 15, a Hernani el 19 i a
Deusto el 24. Aquest tema s'havia editat
inicialment en un single publicat l'any 1968 amb "D'un temps d'un
país" a la cara B i un any abans en un EP amb tres temes diferents.
Raimon, de veritable nom Ramon Pelegero Sanchís, va néixer a Xàtiva el 2 de
desembre de 1940, en "el carrer Blanc", un lloc que nomena en alguna de les seves cançons. Però el que pocs recorden és que inicialment va formar
part del grup Los Milos, amb Bruno Lomas, Salvador Blesa i Vicente Castelló,
però a ell això del rock and roll no acabava d'omplir-lo, era més
reivindicatiu i per això va començar en solitari. Mai va voler formar part
d'Els Setze Jutges, tot i que va actuar habitualment amb ells, opinava que
estaven al servei de la burgesia catalana. La foto (feta per Mario Prades)
correspont a la seva actuació al 1er Festival de la Cançó Catalana de
Tarragona que jo vaig produïr i es va celebrar al Camp de Mart, curiosament
aquest festival de cançó en català en el que van actuar també Núria Feliu i
Pere Tapies i va estar presentat per el showman Sebastià, va ser patrocinat per
Caja de Madrid.
Es tracta d'una de les millors composicions de Lluís Llach i
va ser versionada, amb un ritme molt més actualiçat, pel grup balear Ocults que
van comptar ambla col·laboració del mateix Lluis Llach, una de les bandes de
rock en català, en aquest cas en mallorquí, sorgides en els vuitanta. Llach ens
parla d'un "País Petit" en el què “quan el sol se'n va a dormir, mai
no està segur d'haver-lo vist veritablement, per això torna al dia següent, per
estar segur que està allà, de que l’ha vist”. “Pais petit” es va incloure en el
seu álbum “Verges 50”,
publicat l’any 1980 i va estar escrita per ell, com la resta de cançons. Quan
parlem de Lluís Llach, el Noi de Verges, automàticament surt a la llum el
caràcter reivindicatiu de les seves cançons i quan es parla dels seus inicis
sorgeix "L'Estaca", “La gallineta” i tantes altres, però Lluís
Llach (Girona, 7 de maig de 1948), al igual que va succeir amb Raimon, la seva
discogràfica el va obligar a participar en una de les edicions del Festival
Internacional de la Cançó
de la Mediterrània
que és celebrava anualment a Barcelona i que no es va dir Festival
Internacional de Barcelona ja que des de Madrid la dictadura ens ho va
prohibir. O va fer amb la cançó “A cara o creu” i va cantar aquesta tema en
català i com era habitual en els festivals de l'època, eren dos a defensar-la,
per separat clar, per tant també la va cantar Dolors Lafitte, era l'any 1968 i
va ser l'últim festival que es va celebrar, no perquè hagués participat Lluís
Llach, no sigueu dolents la culpa va ser de Massiel i el “La, La,La”, ja us ho
explicaré un altre dia..
Joan Manuel Serrat – La primera 1973
El més important dels cantautors surgits en els anys
seixanta va estar Serrat que va saber passar-se al castellà sense deixar de
gravar en català i ser aceptat. La seva carrera va saber consolidar-se en els
setenta. En aquest maravellos tema Joan Manuel Serrat ens parla d'una “primera
vegada”, de com l'hi hages agradat molt més trobarse amb una noia tímida i
verge, a la que conquerir amb tendresa i molt d'amor, perè te que conformar-se
amb una dona de la vida i pagar aquell amor en lloguer, però reconeix que l'hi
està molt agraït ja que ella mai li va mentir en rés i sempre va ser del tot
sincera amb ell. La cançó es trobava a un dels millors àlbumes de Joan Manuel
Serrat, el Noi del Poble Sec, publicat l'anys 1973, titulat “Per el meu amic”,
editat per el segell Edigsa l'any 1973 i que va comptar amb arrengaments
musicals i va estar dirigit per el mestre Antoni Ros Marbà. A mi d'aquesta
cançó que escoltem ara a Un Toc de Rock, m'agrade aquella frase casi del final
que diu “Benevolent li agraden verges al adolescent, però com voste, es menga
el que troba per el carrer”. Una gran veritat. Serrat, de nom complert Joan
Manuel Serrat Teresa, va nèixer a Barcelona el 27 de decembre de 1943, a la Clínica de l’Aliança, tot
i que sempre es diu que va neixer al Poble Sec, on es va criar. Va estudiar per
a torner a la
Universitat Laboral de Tarragona i amb la seva família
estiuejava al Càmping l'Esquirol, entre Salou i Cambrils, la mili la va fer a
Castillejos, també a Tarragona. Com podeu comprobar, sempre vinculat a
la provincia de Tarragona. La totalitat de la discografia de Joan Manuel Serrat
en discos de vinil va ser reeditada en versió CD entre 1990 i el 2007. A la foto Mario
Prades amb Serrat i la cantant Mara Castel.
Els 7 d’Aquí – 400 infants negres 1967
Aquesta cançó es trobava en el primer EP, publicat per
Concentric l’any 1967 del grup Els 7 d’Aquí. El seu cantant es deia Jordi Camps
i en aquest disc trobem una bona versió de "Nit de Llampecs", encara
que jo hem quedo amb la de Los Relámpagos, tot i ser instrumental. Els 7 d'Aquí
eran un bon grup integrat, es clar, per 7 components, per aixó el nom, nois i
noies, es trobaven a cavall entre el folk, el gospel i el pop, encara que no
van arribar a convertir-se mai en estrelles malgrat els seus bons jocs de veus.
En el EP també troben la cançó “Nomes tu”, composada per Carlos Sist que crec
era component del grup. Els 7 d’Aquí van guanyar el tercer premi en el concurs La Festa de la Cançó Catalana de
Ràdio Barcelona. Aquest EP que porto avui es va gravar en els estudis Sonotone.
La cançó era del cantautor i poeta frances Jean Ferrat (a la foto a sota).
Els 5 Xics – Quant un home vol una dona 1968
També a Valencia es feie bona música pop rock i ara per
demostrar-ho us porto a Els 5 Chics que van ser una bona banda valenciana
creada al barri del Cabañal i que va estar en actiu de 1965 fins l’any 1983.
Tot i que moltes fons els engloben dins del rock en català, ells sempre van
gravar en castellà, però un dia Els 5 Xics es van despenjar amb una gran versió
del "Quan un home vol a una dona" cantada en valencià i que va ser el
gran èxit en la carrera del cantant de color nord americà Percy Sledge. A la
cara B es recullie “Un poco de cariño”. Els 5 Chics van gravar moltes cançons,
aquesta que os portem ara va ser publicada per Regal l’any 1968. Entre els
components de Els 5 Xics, encara que no se si va intervenir en aquest
enregistrament, destaca el cantautor i guitarra Remigi Palmero, al costat del
bateria Ramón Asensio, el cantant José
Luis Ballester, José Llusar que també va
actuar com a productor, Antonio Riza a la guitarra i Vicente Gay al baix i saxos,
a més del organista Bernardo Adam Ferrero. Els 5 Xics van ser declarats "El Mejor Grupo Valenciano de su Época", és clar que aixó també ho van dir de
Los Huracanes. Els 5 Xics van gravar amb diferents segells: Session, Regal,
Unic, Ekipo, Dipolo i Val-disc. De fet cinc ho van ser sols al principi, van
arribar a contabilitçarse fins a 7 músics. En total van gravar 14 discos
petits, entre EP’s i singles i ja a l'any 1983 el seu primer LP. El segell Rama
Lama Music va treure l’any 1997 un doble CD amb totes les gravacions de Els 5
Xics, és molt interessant i us el recomano des de Un Toc de Rock. Per cert us
haureu adonat que he escrit el nom del grup de dues formes diferents i és que
ells van signar en els seus discos de les dues maneres, en uns com Els 5 Xics i
en altres com Els 5 Chics.
Ia i
Batiste – Chichonera’s Cat 1975
A mitjans dels anys 60 surgeix el Grup de Folk, on hi havia
gent que es trobava entre dues aigües, entre elles Maria del Mar Bonet que
pertanyia a les dues agrupacions, als Jutges i el Grup de Folk. En aquest
trobavem a gent com Jaume Arnella, Xesco Boix que sembla ser que es va
suicidar, Eduard Estivill, Joan Boix i Amadeu Bernadet que integraven Falsterbo
3, Pau Riba, Jordi Pujol i Cortès, Albert i Jordi Batiste, Jaume Sisa, El Cachas, Oriol
Tramvia, Consol i Ramon Casajoana, Gabriel Jaraba, Josep Maria Camarasa, Jaume
Vallcorba o Josep Molí, entre altres. Avui podriem dir que el Grup de Folk, amb
l’ajuda de molts altres, va ser el veritable embrió del que fa surgir la Ona Leietana i
l’actual rock en catalán. A finals dels 60 i principis de la següent dècada,
els músics catalans més progressius i "moderns" van començar a
barrejar-se creant grups d'efímera vida fins que tot va eclosionar i va sorgir
la "Ona Laietana". Ia Clua provenia del grup Dos + Un, mentre que
Jordi Batiste havia estat component dels 3 Tambors i Màquina!. El seu segon
disc, orientat ja cap el rock progressiu amb tocs folk i cantat íntegrament en
català va ser el LP "Chichonera's Cat" del qual us he extret aquest
tema que escoltem ara a Un Toc de Rock i que donava títol. Va ser publicat pel
segell Oliba, propietat de Joan Manuel Serrat que d'alguna manera va ser el seu
mentor ja que Dos + Un eren habitualment el seu grup teloner i es va distribuir
mitjançant Edigsa. En la gravació tenen a Josep Más Kitflus als teclats i Max
Sunyer a la guitarra que per aquella época militaven a Iceberg, un altre banda mítica, el bateria
Francis Rabassa que tocava amb Barcelona Traction i abans crec que amb Los
Gatos Negros i els Kroner’s de Tony Ronald, el baixista Jordi Clua, germà de Ia
i ex component de Dos + Un i que tocava en aquella època amb Fusioon, però crec
que encara em deixo algun. Van gravar 2 LP's si bé en els 90 van tornar a
ajuntar-se i van gravar un doble en directe i un altre CD, "Esfera
Malheur" ja l'any 1995. Precisament la foto que os he posat al blog és del
dia que van venir a casa meva, a Cambrils, per portar-me aquest CD. Jordi
Batiste ha gravat en solitari i amb diferent projectes, entre ells Els Miralls
de Dylan. Ia Clua va morir el dimarts 13 de setembre de 2011, d'un càncer i amb
ell s'en va una part molt important del rock fet en català, però sempre tindrem
les seves cançons per poguer recordar-lo.
Lone Star – L’amor s’en va 1977
El grup català Lone Star, als que es coneix com “La Leyenda”, també han gravat
en català, si bé sols ho van fer en una ocasió, publicat un single i
maxi-single ja en els anys setanta amb dues cançons. Aquesta es una d'elles,
inclosa en aquest disc, si be en el seixanta van publicar una versió de “El
cant dels Ocells” de Pau Casal en clau de jazz, però no tenia massa clar si era
cantada o solsament instrumental, finalment i despres d'escoltarla, he
confirmat que era instrumental. Lone Star, la banda liderada per el cantant i
pianista Pere Gener, son l’únic conjunt de rock espanyol que ha actuat en un
portaavions nord-americà, el JFK, el Nadal de 1970. La marineria i oficialitat
del vaixell de guerra del pais de les barres i estrelles, esperava un grup de
folklore espanyol que els hi cantes copla o rumba i es van trobar amb una lliçó
de R & B i en anglès, idioma que Pere Gener (a la foto actual) domina ja que va estar vivint i
estudiant piano a Anglaterra gracies a una beca, abans de crear Lone Star.
Aquesta bona cançó inclosa en aquest single amb “Punta d’Alba” a l’altre cara,
es va editar a través del segell Phonic al 1977, val la pena escoltar-la i per
aixó sona sona ara a Un Toc de Rock. El batería en aquesta gravació va ser
Josep Maria Vilaseca “Tapi” que va néixer el 17 de setembre de 1952 i va morir
d’una cirrosis el 28 de maig de 1996, el guitarra Àlex Sánchez, la direcció
musical va ser de Jordi Doncos que crec també va ser el baixista. Per cert,
quan van començar a gravar a l’any 1963, la discogràfica en els seus discos,
els primers EP’s, els van fer constar com Conjunto Lone Star. El guitarra als
anys 60 va ser el tarragoní Joan Miró que en els 70s’en va anar amb el grup de
Francesc Heredero, o pot ser seria amb Eliseo del Toro, ara no ho tinc clar..
Lucky Guri
& Peter Roar – And I love her
Per acabar el programa d’avui escoltarem una cançó d’un álbum
que és un disc genial i peça de col·leccionisme, un LP sense desperdici
publicat per el segell Discòbolo ja en els anys setanta que recull versions en
clau de jazz de temes de The Beatles i titulet-se “He desenterrat els Beatles”.
És clar que es tracta d'un disc de luxe en el qual, al gran pianista català
Lucky Guri i el saxofonista Peter Roar, es troben acompanyats per Carles
Benavent al baix, Salvador Font a la bateria i Max Sunyer a la guitarra. Max em
va dir un dia que mai se m’acudís comentar-li a Lucky Guri que tenia aquest
disc perquè Lucky em demanaria que l'hi regalés ja que ell no el tenia i sabent
com soc, jo em quedaria sense ell. A aquesta cançó, la seva versió en clau de
jazz de “Mi gran amor le di”, com es va traduïr el títul en castellà aquí al
pais, ells li han imprès un bon ritmillo jazzístic. Resulta curios que en nou temporades de Un Toc de Rock he punxat molt poques peces d’aquest disc, tot i
la seva qualitat. L'àlbum ha sigut reeditat en versió CD digitalitzat, fa un parell d'anys per el segell Picap, crec que ha estat, però invertint l'órdre del nom de tots dos músics i a la portada, la foto es la mateixa, també han afagit els de la resta de músics que hi tocan. Lucky Guri va formar part del mític grup Barcelona Traction,
un dels mes reconeguts de la denominada Ona Laietana. Despres de haver-se
recuperat d'una llarga enfermetat, Lucky Guri, aquest gran pianista i organista
nascut a Calella, sembla que torna a estar en actiu. Per cert que desde feia
anys acompanyaba a Núria Feliu en els seus concerts i també crec que a Laura
Simó. La veritat es que tenin un disc com aquest m'adono que li trec poc suc i
em proposo posar més cançons del “Waw... We are digging The Beatles!”, però aixó serà en propers programes per qué ara tanquem la barraqueta. Paraula.
La dita d’avui es de Benjamin Franklin (1706-1790), estadista
i científic nord americà que va dir una frase molt adient per polítics al us
“Qui compra allò superflu, aviat haurà de
vendre el que és necessari”
vendre el que és necessari”
Tancaré Un Toc de Rock per ara, però abans de baixar la barraqueta, us
deixaré amb bona companyia, la de la totes aquelles emissores des de les que
surto al aire per poguer arrivar fins a tu que l’escoltes. Jo soc Mario Prades,
fins el proper programa. Porteu-se bé
Apa, ens veiem pel món
Mario Prades
No hay comentarios:
Publicar un comentario