El Blog de Mario Prades

Posa't en contacte amb mi mitjançant el correo electrònic: tocderock@hotmail.com

martes, 18 de noviembre de 2014

Un Toc de Rock 09-20

En diverses ocasions us he comentat que els anys 70 van significar el domini al país, comercialment parlant, de duets, tercets i sobretot solistes. Avui el nostre viatge musical pel passat, pels records, envoltats de música, estarà protagonitzat per grans solistes dels 70, encara que molts d'ells havien començat la dècada anterior com a cantants en grups. Escoltarem a Juan Bau, Nino Bravo, Mari Trini, Lorenzo Santamaría, Jeanette, Bruno Lomas, Mochi, Micky, Aute, Serrat, Alberto Bourbon i altres, tot i que obriré la barraqueta amb Miguel Gallardo i la cançó amb la qual es va donar a conèixer “Recordando a Glenn”. Ara i des de les emissores per las que ens escoltes, ens posem en marxa, conecto la nostra especial màquina del temps que es mou amb energia musical que no contamina i anem a recordar, anem a tornar a viure un altre vegada. Soc Mario Prades i premo el botó dient 

Benvinguts a Un Toc de Rock

Miguel Gallardo – Recordando a Glenn 1974

José Miguel Gallardo Vera, amb el que començaré Un Toc de Rock d’avui, un dels grans solistes dels anys 70, va néixer a Granada, el 29 de setembre de 1949, però des de petit va residir a Barcelona, on va començar a funcionar profesionalment, primer como a cantant amb un parell de grups, entre ells crec que Los Kifers, per després llençar-se en solitari. Miguel Gallardo va morir a causa d'un càncer, a Madrid, un 11 de novembre del 2005. Va ser un dels més importants solistes dels anys 70, gràcies a cançons com la que estem escoltant ara i que va ser el seu primer gran èxit, si bé despres va marxar-se a viure i treballar als Estats Units. Dins de la llarga discografia de Miguel Gallardo cal destacar “Hoy tengo ganas de tí", un single que va superar els 2 milions de còpies venudes. L’any 1988 Miguel Gallardo va ser nominat als Grammy i el 1990 va rebre el premi de l'Associació de Crítics de l'Espectacle de Nova York, com a millor cantant llatí. L’any 1990 va editar el seu últim disc i va deixar els escenaris per dedicar-se a la composició i producció, tornan cap a Espanya. Les seves cançons han estat gravades per Azucar Moreno, Sergio Dalma, Ana Torroja, Ana Belén, Alejandra Guzmán, Estel, Greta y Los Garbo, Millars, Los del Río i Missiego, entre molts altres.

Lorenzo Santamaría – Blue Jeans 1974

Aquí al país als pantalons blue jeans sempre se'ls ha anomenat "Pantalons texans" i és incorrecte ja que els pantalons texans eren a ratlles i molt cenyits per calçar dins de les botes, els utilitzaven els texans per muntar a cavall pel que en ocasions portaven també pegats de cuir al cul i als camals. Els blue jeans van ser l'invent d'un jueu anomenat Strauss que va comprar tots els excedents de tendes de campanya de l'exèrcit, després de la guerra de la Secessió i els va reconvertir en gruixuts pantalons reblats, no cosits, que utilitzaven bàsicament els miners a California, no els cow-boys de les pel·lícules. Als Blue Jeans va dedicar l'amic Lorenzo de Santamaría aquesta cançó, un dels seus grans éxits i on es explica l’historia dels pantalons. Es va editar en single l’any 1974 amb “Solo puedo darte...amor” a l’altrecara. El seu veritable nom és Llorens Roselló Horrach i va néixer a Santa Maria del Camí, a Mallorca, el 21 de febrer de 1946, d'aquí el seu nom artístic que va adoptar quan es va separar dels Z-66 per llançar-se en solitari a principis dels 70. L'any 1965 va formar la seva primera banda a la qual va anomenar Los Chelines, però van seguir altres com Los Bríos i Los Fugitivos, fins arribar als Z-66. Encara que l'amic Llorens sempre va ser un impenitent rockanroler, inicialment la seva carrera va estar marcada per les grans balades romàntiques i avui no pot deslligar-se de cançons com "Si tu fueras mi mujer”, “Para que no me olvides”, “Por ese amor”, “Rosy” o “El último beso ", però no hem d'oblidar altres cançons de Lorenzo Santamaría com "Quise ser una estrella de rock and roll", "Blue jeans" que escoltem ara i un dels seus millors discos, el CD "Corazón de rock and roll" de 1995. Llorenç és un bon amic i a més està afegit als "Amics de Un Toc de Rock" que ens coordina des de el seu facebook l’estimada Montse Aliaga.

Bruno Lomas – Ven sin temor 1972

Havia estat component del grup valencià Los Milos i un bon dia, Emilio Baldoví Menéndez els va deixar i va marxar-se cap a França on el van convertir en Bruno Lomas. Quan va tornar es va rebotar amb els seus companys de Los Milos, llavors ja Los Top-Son i va crear Las Estrellas de Fuego i al poc temps va començar en solitari l’any 1966, si bé primer es va fer acompanyar per Los Rockeros durant uns anys. Va ser un dels nostres millors cantants rockers en els 60 i a mitjans dels 70 es va retirar. Es clar que abans va fer dues pel·lícules. Bruno Lomas va néixer a Xàtiva el 14 de juny de 1940. Va ser el primer artista espanyol de la seva época que va gravar un LP en directe, va ser al Teatre Calderón de Barcelona, de molt poca qualitat, aixó si, peró tot un document historic. Quan finalitzaven els 80 el cuquet que li rosegava per dins i una oferta d'EMI li van fer replantejar-se la seva retirada i Bruno Lomas va decidir tornar a gravar i als escenaris. Es trobava en plena forma i va voler tornar pels seus fueros. Va marxar-se a Madrid i va signar contracte amb la casa de discos, traurien primer una recopilació dels seus vells èxits i prepararien temes nous per al següent treball que sortiria entre sis mesos i un any després. Tots aquells plans de futur de Bruno Lomas es van truncar a la carretera quan, conduint un Mercedes 250, va tenir un accident de trànsit prop de la Pobla de Farnals, el 17 d'agost de 1990. EMI va publicar el doble LP amb el títol "Bruno Lomas 1940-1990", avui un disc per al record, però el nou no va arribar a gravar-se mai. Bruno Lomas era un aficionat a les armes i sempre va dedicar cançons a la Guàrdia Civil i aixó li va implicar algun problema i va arribar a rebre amenaces d'ETA, però també era un conductor esbuxarrat, amant de la velocitat i li agradava conduir els seus cotxes, sempre potents, a tot el que donaven de si. Això li va passar factura a Bruno Lomas i va pagar amb la seva vida quedant avui com una gran veu en el record de la nostra història musical. Aquesta cançó que escoltem ara es trobava a un single de 1972 i es una versió del “How do you do” que era dels Mouth and MacNeil & The Windows, però va tornar a ser versionada no fa massas anys pel grup també valencià Seguridad Social.

Mari Trini – Una estrella en el jardín 1982

La murciana Mari Trini va ser una de les grans veus del panorama pop espanyol en els anys setanta, surgida des de els seixanta, si bé ella sempre va estar molt propera a la cançó d'autor, de fet ella va compondre la majoria de les seves cançons. En el programa d'avui, dedicat a grans solistes dels anys 70, us porto ara una de les millors veus femenines de la década, tot i que aquest tema es dels vuitanta. Us he seleccionat aquesta cançó que crec recordar va ser utilitzat per a un anunci de cerveses, em sembla que era precisament Estrella Damm, però d'això no n'estic segur. La cançó va donar títol a un àlbum publicat l'any 1982 i també va ser un dels singles que es van extreure, però posteriorment va donar títol a diversos recopilatoris. Jo de Mari Trini recordo un àlbum que va publicar interpretat en francès, publicat l’any 1975 i que va representar un canvi conceptual en el concepte musical en què la tenia ja que fins aquell moment les seves cançons s'acostaven més al folk i a la cançó d'autor, de fet val a dir que va residir i va treballar cinc anys a França abans de llançar-se a Espanya. La veritat és que la meva primera ex la coneixia de quan eren críes, ambdues eren de Caravaca de la Cruz, a Múrcia, Mari Trini va néixer el 12 de juliol de 1947 i la meva ex al maig de 1945, ambdues van ser veïnes. Es calcula que al llarg de la seva carrera Mari Trini, de nom complet Maria Trinitat Pérez de Miravete Mille, va vendre més de deu milions de discos pel que en 2005 el SGAE li van atorgar un Disc de Diamant. La seva carrera va estar molt lligada a la de la productora Mariní Callejo i sempre es va dir que eren alguna cosa més que amigues. El rictus dels seus llavis era a causa d'una malformació causada per una malaltia que la va afectar en la seva infantesa, crec que va ser poliomielitis, però no estic segur, és clar que tot i superar la malaltia, li va deixar seqüeles físiques. Avui en dia parlar de Mari Trini és recordar cançons com "Yo no soy esa”, “Amores”, "Un hombre marchó", "Escúchame", "Cuando me acaricias" i tantes altres que van marcar la carrera d'aquesta bona cantant que va morir el 6 d'abril de 2009, a l'Hospital Universitari Morales Meseguer de Múrcia, a causa d'un agreujament en la malaltia que patia des de feia anys

Jeanette – Frente a frente 1981

Jeanette és una cantant que es va fer popular quan va formar part de Pic Nic, una banda barcelonina mítica de finals dels seixanta a cavall del pop i el folk, sobretot gràcies al seu hit "Cállate niña" que va escriure la mateixa cantant, però quan el grup es va desfer ella va llançar-se en solitari amb una carrera interessant i amb bastants èxits. En solitari Jeanette va triomfar amb temes com "Soy rebelde" i "Por qué te vas", aquesta última una cançó que va arribar a classificar-se en les llistes del Billboard americà entre les primeres posicions. En els noranta es va incorporar a l'elenc de Mágicos 60 i Mágicos 70, al costat de Tony Ronald, Micky, Lorenzo Santamaría, Karina, Elsa Baeza i altres que es van anar canviant. Janette Anne Dimech va néixer a Londres, el 10 d'octubre de 1951 de pare nord-americà i mare canària, però es va fer musicalmente a Barcelona. "Frente a frente" que escoltem ara a Un Toc de Rock, es va incloure en el seu segon LP "Corazón de poeta", editat l’any 1981 i que es un dels seus millors discos, gairebé totes les cançons, aquesta també, van ser composicions del jerezà Manuel Alejandro i la seva esposa Purificació Casas, encara que aquesta consta en els títols de crèdit com Ana Magdalena que era un seudonim. L'àlbum va ser Disc de Platí a Espanya i arreu del món porta venudes més de 25 milions de còpies. Aquest tema també va ser versionat i molt bé, per Enrique Bunbury, inclosa en el seu disc “Las consecuencias”.

Joan Manuel Serrat – Els Falziots 1973

Un dels millors i més complets àlbums en la carrera de Joan Manuel Serrat és "Per al meu amic" que va publicar el segell Oliba propietat de Serrat i que va distribuir Edigsa l'any 1973 amb arranjaments i direcció musical a càrrec del mestre Antoni Ros Marbà i del que us he extret aquest tema, alegre i festiu que escoltem ara a Un Toc de Rock. És una de les cançons que avui pràcticament no es recorden del Noi del Poble Sec, però que a mi sempre em va agradar. Val a dir que Serrat sempre ha estat la meva debilitat musical i la veritat és que tampoc he fet res per posar-hi remei, ja m'està bé així. Fa molts anys que Serrat i jo ens coneixem, va ser arran de la publicació de "El Sur también existe" amb poemes de Mario Benedetti, quan el vaig fer una entrevista per Diari de Tarragona al Pavelló d’Esports de Montjuic. Encara recordo, anys després, quan i arran de complir els seus cinquanta anys vaig fer un article al Diari sobre la seva història musical i felicitant-lo. Vaig rebre a casa un postalón que em va remetre per correu postal, donant-me les gràcies per tot i dient-me que se sentia ric per tenir bons amics. Per el meu arxiu encara corre el postalón. A la foto que us poso al blog hem veureu amb Joan Manuel Serrat i la cantant Mara Castel. Per cert, la totalitat de la discografia de Joan Manuel Serrat en discos de vinil va ser reeditada en versió CD entre 1990 i l’any 2007. Joan Manuel Serrat Teresa va néixer a Barcelona, al Poble-Sec, tot i que veritablement va néixer a la Clínica de l’Aliança, un 27 de desembre de 1943 i sempre va estar vinculat a Tarragona. Va estudiar per a torner a la Universitat Laboral de Tarragona i amb la seva família estiuejava al Càmping l'Esquirol, entre Salou i Cambrils, la mili la va fer a Castillejos, també a Tarragona.

Luis Eduardo Aute – Una de dos 1984

Un altre dels grans cantautors que va començar en els anys seixanta formant part de diversos grups, entre ells Los Flaps, Pekenikes, Los Tigres o altres fins que es va llantar en solitari, es Luis Eduardo Aute que reflecteix en aquest tema els costums liberals dels anys 70 aquí a Espanya, quan vem passar d'una repressió sexual impresionant a una llibertat total i que rotzave el llibertinatge. Eran époques en les que el que estava de moda era ficar-se al llit amb la parella d'un altre i quan també vem descobrir que era allò del "Menage a Troi". La veritat es que en aquella època jo em vaig especialitzar en deijar-me lligar per dones casades. Aquesta peça es trobava en el disc "Cuerpo a cuerpo" que Luis Eduardo Aute Gutiérrez (Manila, Filipines, 13 de setembre de 1943) va publicar l’any 1984. Per cert que en aquesta cançó i com a colofó després de demanar-li al marit de la dona amb la qual s'entén que visquin els tres junts ja que ella "no quiere perderse ningún tren", li diu que se la canvia per dos de quinze. Fa molts anys que Eduardo i jo ens coneoxem, si be ara també fa anys que no ens veiem, peró encara recordo com es descollonava un dia quan li vaig preguntar si en les seves cançons i a part de política i sexe i havie alguna cosa més. Una altra cançó d'Aute amb lletra molt conflictiva, tractan temes sexuals de moda, va ser "Vaya Faena" en la què ens narra un fet real que va succeir a Madrid, quan un home li va explicar a la seva dona que la deixava per anar-sen a viure amb un trasvestit i ella amb una cuchilla i d'un tall, el va deixar sense alló que penga. Tot hem fa mal sols de pensar-ho!

Alberto Bourbon – Uniforme de franela 1975

Escoltarem a Un Toc de Rock un dels cantautors sorgits en els 70 molt propers al pop-rock que van treure discos molt interessants, Alberto Bourbon, però que no va tenir la repercussió que la seva qualitat mereixia. Aquest tema, es trovaba al àlbum "Años de amor" de 1975 i va ser el últim single que va publicar Alberto Bourbon, té una lletra molt bona on ens parla d'amors de joventut i records del passat i tot i ser la millor cançó de la seva carrera, no hem d'oblidar "Antes de ti no hubo antes" que es va vendre molt millor. Alberto Bourbon era fill d'un diplomàtic francès assentat a Espanya i es va quedar al nostre país. Quan Alberto Bourbon va deixar els escenaris no va abandonar la música i és va dedicar a compondre bandes sonores, entre elles "Memorias de Leticia Valle" l’any 1979 o "El jardín secreto" al 84, Alberto Bourbon també va compondre per a altres cantants, entre ells Massiel, Rocío Jurado, Mocedades, Marisol, Nydia Caro, Donna Hightower i molts més. A la foto veureu a Alberto Bourbon amb Rocío Jurado. Va publicar 7 singles, el primer l’any 1968 i l'últim que és el que estem escoltant ara, el 1975 i també dos LP's. Per cert, una altra de les seves grans cançons amb una lletra molt interessant és "Cuando seamos viejos" o “Antonio”. Jo creia que Alberto Bourbon ja havie mort, però no us ho podia assegurar ja que a internet hi ha molt poca informació d’Alberto Bourbon, però Luis del Olmo en un dels seus programes va llegir un poema d’Alberto Bourbon i ho va confirmar, és mort. La seva obra ha estat recuperada i editada en versió CD per el segell Rama Lama.

Juan Bau – La Estrella de David 1973

Juan Bau es un altre dels Amics d’Un Toc de Rock des de el facebook que ens coordina l’estimada Montse Aliaga i ara i ja que parlem dels solistes que van omplir l’univers musical espanyol dels anys setenta, l’escoltarem. Possiblement la cançó més popular en la carrera de Joan Bau i el single que millor es va vendre, va ser "La estrella de David" que es la cançó que us he portat ara i es va publicar en single l’any 1973. Juan Bau, aquest amic, va començar el seu periple musical en solitari l’any 1971, va néixer a Aldaya, València, el 24 de desembre de 1948 i el seu nom complet és Joan Baptista Conca Moya, si bé primer va formar part del grup Los Pikes i fent versions cantant en un  angles molt sui generis, abans de començar en solitari amb una carrera brillant. Juan Bau és una de les grans i potents veus sorgides al País Valencià, al costat de Nino Bravo, Bruno Lomas que em escoltat abans, Francisco, Michel, Camilo Sesto, Juan Camacho i tants altres, molts d’ells ja no estàn entre nosaltres, però sempre queda el seu record i les seves cançons. Juan Bau va ser una de les millors i més potentes veus del pop espanyol durant els anys setenta i crec que encara es troba en actiu i també fa de productor

Nino Bravo – Es el viento 1969

Com us deia, les terres valencianes han donat grans veus al pop espanyol, però la gran veu del pop espanyol dels setanta va ser Nino Bravo. De veritable nóm Luis Manuel Ferri Llopis, va néixer a Aielo de Malferit, València, un 3 de agost de 1944 i va morir en accident de trànsit a Villarrubio, Conca, el 16 d'abril de 1973. A finals de 1962 Nino Bravo va crear el conjunt Los Hispánicos, amb els seus amics Félix Sánchez i Salvador Aranda. Quan es van desfer ell es va incorporar com a cantant al grup Los Superson amb els quals va estar fins que es va llançar ja en solitari. De fet els seus companys de Los Superson van acompanyar a Nino Bravo com a banda de suport, ja en solitari i fins la seva mort. Després de la mili Nino Bravo es va llançar com a cantant solista al Festival de la Cançó de la Vall d'Uxó l’any 1968. Aquest tema que escoltem ara a Un Toc de Rock, va ser el seu primer senzill i igual que "Como todos" que va ser l'altra cara, eren composicions de Manuel Alejandro. Curiosament el seu primer èxit va arribar amb "Te quiero, te quiero” l’any 1970, una cançó que Augusto Algueró va compondre per Raphael, però a l'andalús el tema no li va semblar bé i no va voler publicar-lo tot i haver-lo gravat, el mateix va succeir amb Carmen Sevilla i Lola Flores. Finalment la va gravar Nino Bravo i va ser el seu gran èxit i va ser designada "Cançó de l'estiu". El matí del dilluns 16 d'abril de 1973, Nino Bravo acompanyat pel seu guitarrista i amic José Juesas Francés i del Dúo Humo, van de València cap a Madrid. Havien parlat de viatjar en avió, però finalment  Nino Bravo va decidir fer-ho en el seu, acabat d'adquirir, automòbil, un BMW 2800 de 1970 amb la matrícula GC-66.192 (a la foto 1 desprès del accident) comprat de seguna ma. Al terme municipal de Villarrubio, en un revolt en què aquest mateix mes havia succeït un altre accident mortal, el cotxe conduït pel cantant va sortir-se de la carretera i va donar diverses voltes de campana. Nino Bravo i els ferits van ser traslladats en vehicles particulars a Tarancón, a 13 quilòmetres, al petit hospital de Santa Emilia, regit per monges mercedàries i allí van rebre les primeres cures, sent traslladats amb l'única ambulància que disposaven a Madrid, a 80 quilòmetres de distància. No obstant això, a escassos quilòmetres de la capital, el cantant Nino Bravo va morir. Després de la seva mort es va publicar el seu disc pòstum titulat "... i volumen 5" que va incloure 10 cançons gravades setmanes abans de la seva mort. Entre elles es troba "Amèrica, Amèrica" que es va convertir en tot un himne i en un dels seus grans èxits. També dins d'aquest disc apareix l'única cançó que va compondre Nino Bravo, paradoxalment titulada “Vivir”.

Bertín Osborne – Amor mediterráneo 1981

Avui podem dir que el nom de Bertín Orborne no li és desconegut pràcticament a ningú a Espanya, però no tots recorden que es va donar a conèixer gràcies a la seva faceta de cantant, en els anys setanta i aquesta que escoltarem ara és la cançó amb la que el vam descobrir i també el seu primer èxit, composada per Danilo Vaona, encara que es va publicar ja al 1981. De fet Bertín va debutar l'any 1971 al Festival de la Canción de El Escorial, on no va guanyar, però no va signar contracte discogràfic fins l’any 1980. Aquesta cançó que es va publicar en single, va donar títol al seu primer àlbum, publicat també en 1981. De verdader nom  Norberto Joan Ortiz Osborne, va néixer a Jerez de la Frontera un 7 desembre 1954. En la seva carrera professional destaca la faceta de presentador de televisió, sobretot en programes on la gent menuda, aquells "locos bajitos" que deia Gila, eren protagonistes. Ha publicat 23 discos grans oficialment, encara que hi ha alguns més fora de la seva discografia oficial, destacant “Quiero Estar Contigo”, molt proper al country rock, àlbum que reconec és genial, amb dues grans versions, una del "Dust in the wind" de Kansas, en castellà i una altra és "Animal nocturno" de Ricardo Arjona.

Luis Fierro – Reconciliación 1977

La curta carrera d'aquest guitarra i cantant que va ser el líder del grup Los Tifones des de 1961 fins que els va deixar sent substituït per Phil Trim que va convertir el grup en Los Pop-Tops, està marcada per un parell de temas "Ella"que vam escoltar fa poques setmanes i aquest que sona ara a Un Toc de Rock “Reconciliación”. Anys més tard Luis Fierro va tornar a incorporar-se als Pop Tops encara que com a guitarra i segona veu, romanen al grup fins la seva disolució i l’any 1977 es va llançar definitivament en solitari amb aquest extraordinari LP amb el seu nom per títol genèric i on trovaben aquestes bones cançons. Hi havia altres temes molt interessants com "Mía", "No, no hay ha nadie más", "Así, solo así", etc. Alguns d'ells ja els hem compartit a Un Toc de Rock. La producció d'aquest LP, així com els arranjaments i la direcció orquestral, van estar a càrrec de Ramón Arcusa, component del Dúo Dinámico, si bé aixó es curios per que en aquelles époques Ramón Arcusa era director artístic del segell EMI, però aquest disc el va publicar RCA. La veritat es que no recordo que Luis Fierro hagues tret cap altre álbum. Ah! També va liderà el Luis Fierro Quartet (a sota a la foto) i crec que seguéix en actiu.

Juan Erasmo Mochi – Amada mía 1978

Al programa d’avui escoltarem un altre bon solista surgit en els anys seixanta, Mochi que més tard va passar a dir-se Juan Erasmo Mochi i es va fer molt popular en els anys seixanta quan va presentar un dels millors programes de televisió de la dècada duarada, em refereixo a programes musicals, és clar. Es tractava de "Escala en Alta Fidelidad", al qual es coneixia popularment com "Escala en Hi-Fi" i que va ser precursor dels playbacks a la tele. Però Mochi, ja que com us deia aixó de Juan Erasmo ho vam saber ja en els 70, va tenir també una brillant carrera com a cantant melòdic. Recordo una gran versió que va realitzar de "La Hiedra", un maravellos bolero. Aquesta gran balada que sona ara la va editar en single l’any 1978. Mochi va néixer a Barcelona el 24 de gener de 1943, provenia d'una família de casa bona i va viure una joventut molt bohèmia viatjant per Europa amb una guitarra i interpretan temes de Brassens i Brel. Va marxar-se cap a Mallorca i allà el van acompanyar Los Beta Quartet, per crear més tard The Runaways als que va deixar i aquests es convertirien en Mike & The Runaways i posteriorment els seus components passarien a Los Bravos, Z-66 i Zebra. La seva popularitat com a presentador va fer que aparegués en el cinema, Mochi va protagonitzar el film "Megatón Ye Ye" amb Maria José Goyanes i Micky. Va tenir diversos matrimonis, més que jo, uns a Espanya i altres a l’Amèrica llatina, on es va traslladar i també un munt de fills. L’any 1984 torna a Espanya i es va dedicar a la producció d'artistes, gent com Los Chichos, Paolo Salvatore, Silvia Tortosa, María Jiménez, Sara Montiel, Joselito, Rosa Valenty, Mari Trini, Betty Misiego, etc. Es un dels Amics del programa al facebook que ens coordina Montse Aliaga.

Micky – El chico de la armónica 1971

Aquest tema amb el que conclou Un Toc de Rock per avui, aquest recorregut per els solistes espanyols dels anys setenta, va ser el gran hit en la carrera de Micky, ja en solitari i separat definitivament de Los Tonys. Es tracta d'una composició de Fernando Arbex (Madrid, 18 de maig de 1941 - Madrid, 5 de juliol de 2003) i que també va ser el productor del single que es va editar l'any1971. El single va ser Disc d'Or i al blog teniu una foto de quan s'els va fer el lliurament del guardó a tot dos. Miguel Ángel Carreño Schmelter, veritable nom de Micky, va néixer a Madrid l’any 1943, en els 60 va ser un dels cantants més populars de l'estat, formant part de Micky y Los Tonys, tot i que no van ser precisament un grup supervendes, però Micky, al qual es coneixia com "l'home de goma", apareixia en moltes de la pel·lícules musicals de l'època i això va contribuir i molt, a la seva popularitat. L’any 1977 Micky va representar Espanya al Festival de la Cançó d'Eurovisió que es va celebrar a Wembley, amb el tema "Enseñame a cantar" i va obtenir el novè lloc. Des de fa uns quants anys, compagina les seves pròpies actuacions amb l'agrupació Màgicos 60-70.

La frase d’avui es de Mahatma Gandhi (1869-1948), político i pensador indi que va dir


“Correran rius de sang abans  que conquistem
 la nostra llibertat, però aquesta sang haurà de
 ser  la  nostra”

Acaba Un Toc de Rock per avui i recullo els trastes per tocar el dos,  però abans de baixar la barraqueta, us deixaré amb bona companyia, la de totes aquelles emissores per les que sortim a les ones, per les que compartim músics envoltada de records d’un passat més o menys llunyà. Soc Mario Prades i ara un dic adeu fins el proper programa

Apa, ens veiem pel món

Mario Prades

No hay comentarios:

Publicar un comentario