El Blog de Mario Prades

Posa't en contacte amb mi mitjançant el correo electrònic: tocderock@hotmail.com

lunes, 28 de octubre de 2013

Un Toc de Rock 08-11

Nota del Productor, realitzador i director:
Tots els programes  exposats  en aquest blog,
Disposen  d'un  enllaç  per descarregar-s’els,
sempre situat a peu de pàgina

En el programa d’avui tindrem una mena de “batiburrillo” d’estils musicals molt variats. Escoltarem duets, tercets, grups i solistes de amdos sexes. Escoltarem música dels anys setenta i molt més propera i fins i tot us he portat a la cantant i actriu nord americana Barbra Streisand cantant-nos una peça en castella. Ara anem a començar Un Toc de Rock, des de La Xarxa de Comunicació Local i totes aquelles emissores que emeten el programa, obro la barraqueta, soc Mario Prades i us diré allò de

Benvinguts a Un Toc de Rock

Celtas Cortos – El blues del pescador 2010

Avui obrim Un Toc de Rock des del àlbum dels vallisoletans Celtas Cortos "Introversiones" que es va posar a la venda el 31 d'agost del l’any 2010, un disc que està ple de bones versions, jo us porto ara una d’elles, "El Blues del Pescador", la versió que els Celtas Cortos fan del gran èxit "Fisherman's Blues" del grup escoces-irlandes The Waterboys. I és que en aquest disc, la banda liderada per Jesús Cifuentes, es dedicaven a fer versions de cançons que els van motivar en el seu moment, una cosa que sembla haver-se possat de moda des de fa tres o quatre anys al panorama musical espanyol. Celtas Cortos es van crear l’any 1984 a Valladolid i avui només queden quatre dels membres originals, liderats per Jesus Cifuentes. Van començar sent un grup instrumental, però l’incorporació de veu a les seves cançons a partir del LP "Gente inpresentable" publicat l’any 1990 va ser un encert i els va obrir el mercat espanyol fins arribar a les 180.000 còpies venudes del disc, si bé él que els va consagrar va ser "Cuéntame un cuento" que es va editar al març de 1991. L'any 2002 Jesús Cifuentes els va deixar si bé ja tenia una carrera paral·lela en la què destaca l'àlbum "El caimán verde". L’any 2006 va tornar a reunir Celtas Cortos, encara que amb molts canvis en la seva formació. Actualment Celtas Cortos son Alberto García (violí i trombó), Óscar García (baix), Jesús H. Cifuentes (guitarras i veu), Goyo Yeves (saxo i whistles), Antón Davila (gaites, flautes i whistles), Diego Martín (bateria) i José Sendino (guitarras). L’any passat van treure un doble disc gravat en directe i que es va titular “Vivos y directos”. A la foto Mario Prades amb Celtas Cortos i unes amigues.

Duncan Dhu – Cien gaviotas 1986

Els de Sant Sebastià es van donar a conèixa popularment amb aquest tema “Cien gaviotas” que estava inclòs en el seu LP "Canciones" publicat l’any 1986. Duncan Dhu van ser un grup que és van crear el 4 d’agost de 1984 i eren el veneçolà d'ascendència espanyola Mikel Erentxun Acosta que havia estat cantant del grup Los Aristogatos, Diego Vasallo Barruso cantant i baix de Los Dalton i Juan Ramón Viles Mitxelena guitarra i bateria també dels Dalton. L’1 de febrer de 1985 signen el seu primer contracte amb la companyia independent Grabaciones Accidentales, segell creat per membres del grup Esclarecidos i que anys més tard será comprada per DRO i posteriorment per WEA, contribuint amb dues cançons al disc recopilatori "La única alternativa" que no consta dins de la seva discografia oficial, però que avui en dia, el disc és peça buscada per cuasi tots els col·leccionistes. El disc "Canciones" era el seu segon treball i va ser produït per Paco Trinidad i el "Cien gaviotas" va ser declarat single de l'any per moltes emissores de ràdio. Encara que ja tots sabem malauradament com funciona això, qüestió de "money". Però el que ningú els pot negar és que del LP van arrivar a vendre més de 175.000 còpies, una cosa a tenir en compte. Juan Ramón Viles els va deixar l’any 1989 i la ruptura és dramàtica i acaba als jutjats. Tant Mikel com Diego van mantenir el grup en marxa, però amb alts i baixos i projectes paral·lels, Diego va crear Cabaret Pop i Mikel va començar en solitari. Però Duncan Dhu van ser un dels grups més importants durant els 80 i això no els hi treu ningú. El LP “El grito del tiempo” editat l’any 1987 i que va vendre més de 400.000 copies va fer que es declarés a Duncan Dhuel grup espanyol amb més vendes del 1987”.

Ella Baila Sola – Que se te escapa el negro 1996

Marta Botía Alonso (Madrid, 15 de setembre de 1974) i Marilia Andres Casares (Conca, 17 de desembre de 1974) que es coneixien des de l'escola, després de fer cors en un grup de rock van crear Ella Baila Sola que es va posar en marxa l’any 1996. Fixant-se amb atenció en la lletra, ens adonem de que Ella Balla Sola en aquesta cançó fan un crit contra el racisme amb un toc de sa bon humor. Per demostrar-ho us diré que aquest tema, originalment titulat "Que se te escapa el negro" i publicat en el seu primer disc de l’any 1996, us el he extret del doble CD benèfic “Tu y yo con los mismos derechos”, un àlbum contra el recisme que va editar Serdisco-Zafiro un any més tard i en el que van col·laborar amb es seves cançons des de Serrat a Sabina, passant per Malevaje, Rosendo, Suburbano, Aute, Loquillo, Labordeta, Raimundo Amador, Rosana, Gabinete Caligari, Celtas Cortos, Manolo Tena, Ana Belén, Víctor Manuel, Milladoiro, Ismael Serrano, Carlos Cano, Miguel Ríos, Pablo Guerrero, Enrique Morente, Gran Jefe, Academia Palanca, Imanol, Javier Krahe, Luis Pastor i per supossat, Ella Baila Sola. Amb il.lustracions de Forges en el llibret interior. Tornem al grup, l'any 2002 Ella Baila Sola es van separar i Marta Botía va editar un primer àlbum en solitari titulat "Cumplir lo prometido". Però l’any 2010 Marta Botía va tornar a posar en marxa Ella Baila Sola i van treure nou disc, "Despierta", encara que amb el nom abreujat a EBS, suposo que per problemes legals amb la seva excompanya ja que sembla ser que la separació va ser traumàtica i en el nou disc, contava amb Rocío Pavón substituint a Marilia.

Carlos Baute i Marta Sánchez – Colgada en tus manos 2008

El veneçolà Carlos Roberto Baute Jiménez, nascut el 8 de març de 1974 a Caracas és conegut artísticament com Carlos Baute i aquesta cançó que us porto avui a Un Toc de Rock és una de les més populars de la seva carrera, gravada a duo amb la cantant espanyola Marta Sánchez. La cançó es va incloure en l'àlbum “De mi puño y letra”, editat el 29 d'octubre de 2008 i que va ser el primer disc amb temes compostos per ell publicat des de 2005. D'aquesta cançó es van incloure dues versions, una de Carlos Baute en solitari que va sortir en single a l'agost del mateix any i la segona amb Marta Sánchez que es va editar simultàniament a l'àlbum, encara que la veritat és que no estic segur de la data exacta de publicació ja que algunes fonts citen l'1 d'abril com la data en què va sortir el CD. De l'àlbum es van extreure tres o quatre senzills i l'any 2011 el veneçolà va publicar un nou disc titulat “Amarte bien” que hem de reconèixer no va tenir l'èxit d'aquest. Va començar a treballar en solitari l’any 1994, que hem de reconèixer no va tenir l'èxit d'aquest. Va començar a treballar en solitari el 1994, però Carlos Baute va debutar discogràficament l’any 1999 amb “Yo Nací Para Querer", si bé ell i amb 13 anys d'edat va formar part del grup Los Chamos, als que va deixar per començar pel seu compte.

Lorca – Frío de Siberia 2004

De l’àlbum “Serpiente Con Tacón”, tercer disc de Lorca i que va publicar l'any 2004, sent la seva última producció discogràfica d'estudi fins a la data, us he seleccionat aquest tema per escoltar ara en el programa. La veritat és que Lorca va publicar un disc en directe l'any passat i el 2011 un àlbum que només es va vendre digitalment "La freqüència perfecta". Lorca va néixer a Madrid el 10 de juliol de 1976 i el seu nom complet és José Alfonso Lorca. Quan va començar va formar part del duo Ciencies Naturales amb Salva Dávila i que van arribar a gravar un parell de discos, encara que inicialment es van fer dir Sin Rumbo. Per cert, en el concert que es va gravar per a l'àlbum "Lorca en directe", a la sala The Causeway de Madrid, el dia 9 de març de 2012, col·laborava també Salva Dávila.
El cantant i compositor madrileny Lorca

Alicia y Nubes Grises – Hombre y mujer

Amparo Granados, manresana, dient-se artísticament Alícia i de la qual es deia que era néta del compositor Enrique Granados, després d'una carrera musical com a solista bastant anodina que va començar als dotze anys i en la qual destaca el tema "El profesor" i també haver guanyat un festival, es va unir l’any 1970 a Antonio Bernal i Jaime Martín i va sorgir Alicia i Nubes Grises. El primer senzill que van publicar Alicia y Nubes Grises va ser "Hombre y mujer" que escoltem avui a Un Toc de Rock, editat l'any 1970 per EMI-Regal. A mitjans dels 70 Alicia va deixar el grup al casar-se, per cert, crec que ho va fer amb un nebot de Juan Antonio Samaranch que em sembla recordar era abocat i aquest fet va suposar una aturada que semblava haver desmembrat al grup, però Jaime Martín i Tony Bernal incorporen a una nova cantant anomenada Joanna i segueixen ja sols com Nubes Grises. Realment va ser l'etapa més brillant d'aquest tercet vocal català. Jo coneixia a Tony (a la foto) que quan van començar a Alicia y Nubes Grises era representant de l'empresa Laminados i Muelles, SA. En aquella època jo treballava com a cap de magatzem a Transfer SL, una firma situada a la Bordeta (a Can Batlló)  que fabricava els aspiradors Tornado i TR a Espanya. Nubes Grises es posen de nou en marxa i van canviar de discogràfica, fitxen per Ariola que s'havia instal·lat recentment a Espanya, l’any 1974. BMG-Ariola aposta per ells i els posa a Tony Ronald com a productor. Nubes Grises es revaloren i prenen un aire més actual gravant cançons compostes per  Tony Bernal. L'any 1975 editen "El solitario" que possiblement fos el seu major èxit i amb ella es presenten al Festival d'Almeria i guanyen, col·locant el single a la tercera posició en les llistes de vendes espanyoles, encara que ja sabeu que aquestes llistes són poc de fiar . L'any 1976 Joanna els deixa en quedar-se embarassada i és substituïda per Ángela amb la qual l'any 1977 gravarien un altre dels seus èxits més importants, el single "Marinero". Anys més tard Joanna s'incorporaria com a cantant a l'Orquestra Plateria. El 1978 i després de treurer el seu segon LP "Así somos" Nubes Grises es desfan. Van ser un dels millors grups vocals de la dècada dels setanta.

Arena Caliente – Nenita despreocupada 1973

En el món de la música existeixen productes efímers, flors d'un estiu que donen popularitat i èxit a un cantant o grup, però que no tenen continuïtat i poc després d'aconseguir xifres de vendes molt importants amb una sola cançó, desapareixen del panorama musical. És el cas del grup Arena Caliente, quatre noies de molt bon veure que eren bailaoras en un tablao flamenc de Madrid, a les que escoltem ara i amb aquest tema es van convertir en supervendes i van aconseguir una popularitat de curta durada. Van ser precursores de l'anomenat gipsy rock, la fusió de flamenc, rumba i pop. Elles formaven part de l'elenc artístic del Tablao Las Brujas, situat a prop de l'estació del metro San Bernardo, a la capital del regne, un local típic del sud enfocat bàsicament als turistes que visitaven Madrid. Arena Caliente l'integraven les sevillanes Ana Dorado i Charo Aracil al costat de Reyes Jiménez i Pepi Benítez, elles al tablao compaginaven el cant i el ball, encara que com us deia, es tractava d'un espectacle més enfocat al guiri que l'amant del flamenc ortodox. Van ser descobertes pel guitarrista Isidro Sánchez que actuava al local i era germà de Manolo Sanlúcar. Ell que era compositor també, en veure-las cantar i ballar va pensar en crear un grup de noies que sense fer cançó amb sabor andalús, si mantinguessin un aire aflamencat a cavall de la rumba i el pop. Van debutar l'any 1972 amb el single "Mátame" que tot i funcionar, no va cobrir les expectatives que CBS havia posat en elles, però la casa de discos va augmentar el desemborsament promocional i al setembre les va col·locar en el primer lloc d'una d'aquestes cadenes re ràdio formula. Amb el seu tercer single, aquesta "Nenita despreocupada" si van aconseguir els cims de les llistes "comprades". Os diré que el tema inicialment havia d'anar a Eurovisió, però a la fi va ser Peret qui ens va representar aquell any. Aquest tema compta amb una obertura a càrrec d'una orquestra simfònica que li dóna un aire a vals centreeuropeu que per moments peca de grandiloqüència. El single va incloure "Dame la mano" a l'cara B. Posteriorment també treballarien amb Felipe Campuzano, Honorio Herrero i Julio Seijas que van compondre cançons per a elles. Pepi es va casar amb el cantaor Pepe de Lucía, Charo amb Miguel Pérez, futbolista del Real Madrid, també es casaria l'Ana i finalment el grup va desaparèixer.

Sau – Nomes ho faig per tu 1992

Ara escoltarem a Sau que van ser el millor grup de pop-rock en català de la història. Ells i Sopa de Cabra van consolidar la potència i qualitat de la música que es feia des de Catalunya i per a Catalunya. La revàlida va arribar amb el macro concert celebrat el 14 de juny de 1991 en el Palau Sant Jordi on a part dels dos grups, també van estar Els Pets i els ja desapareguts Sangtraït. Ningú s'esperava el resultat, però el recinte es va omplir de gom a gom. Després Sau va tornar a omplir, en aquest cas, la plaça de toros La Monumental de Barcelona, amb el seu "Concert de mitjanit" que ha quedat com un dels millors discos en directe del pop-rock català i del que us he extret aquesta cançó una de les históriques del duet. Sau eren Pep Sala i Carles Sabater Hernández que va néixer el 21 de setembre de 1962 a Barcelona i va morir el 13 de febrer del 1999 a Vilafranca del Penedès a causa d'una aturada cardiorespiratòria, després d'un concert. Sempre resulta dolorós enterarte que una persona a qui admires per la seva vida professional ens deixa, però si a més a més és un amic encara és més dur. Tant ell com Pep eren bons amics meus, de fet amb Pep encara mantenim aquesta amistad, Avui recordem a Sau i a Carles Sabater a Un Toc de Rock amb aquesta cançó, des de La Xarxa de Comunicació Local i aquelles emissores que emeten Un Toc de Rock. La veritat és que horas d’ara no se que podrie dir-vos de Sau i que no us hagi dit ja, per tant...

Rock Gaià – Dona de nit 1992

Aquest cançó podria considerar-se tota una balada per la història que ens relatan els Rock Gaià que ens parlen a la lletra de "Dona de nit" d'una jove prostituta que treballa en el Casc Antic de la ciutat de Tarragona per poder mantenir al seu fill. La noia acaba enamorant-se d'un client i quan fa l'amor amb ell ja no és només sexe per diners, però un nefast dia el xicot s'equivoca de nom mentre es troben al llit i ella sent que alguna cosa es trenca dins del seu cor. Ja ho diu el texte “al equivocar-se de nom la va fer plorar”. La veritat es que la lletra es molt bona i musicalment la cançó també es molt complerta. Eren de l'Alt Gaià i responien al nom de Rock Gaià, per no oblidar-se de les seves arrels. Van publicà aquest CD l’any 1992 a través del segell Salseta Discos i en aquest enregistrament integraven aquest bon grup, encara que desaprofitat, Paco Aguadé (baix), Eduard López (guitarres), Josep Sánchez (guitarres), Ramón Cruz (teclats), Ton Salvat "El Titus" (bateria) i Pep Boada (veu i kazoo). El productor va ser Jordi Deu. Els Rock Gaià van dedicar el disc a Vilabella, al riu Gaià i a Josep Rovira "Micolín". A sota us poso dues fotografies del seu últim concert, fet a Vilabella del Camp, el 15 de juliol de 2006.

Trigo Limpio – Muñeca 1975

Avui tornarem a escoltar a Un Toc de Rock a Trigo Limpio i ho farem amb la seva cançó de debut i de la que us vaig la passada temporada. Trigo Limpio va ser un dels bons grups vocals que a l’Espanya de la transició es van dedicar a fer un pop molt proper al folk i amb bons joc de veus. Eren Amaya Saizar, Iñaki de Pablo i Luis Carlos Gil. Aquesta cançó que us porto ara, una composició d’ells inclosa com a cara A del seu primer single, es un dels temes més importants que van treure Trigo Limpio i molts la consideren la seva millor cançó o al menys la més auténtica. Es va gravar al novembre de 1975 i es va incloure en el seu primer LP “Trigo Limpio”, editat l’any 1978. Més tard van coneixa a Juan Carlos Calderón que els hi va composar algunes de les seves millors cançons, però molt més enfocades cap el mon musical més comercial. Trigo Limpio van representar a Espanya en el Festival de l'OTI de 1977 que es  celebra a Xile, amb "Rómpeme, mátame", conseguin un tercer lloc i també van anar a Eurovisió, a l’any 1980, amb "Quédate esta noche", encara que en aquest últim festival la noia que cantava era Patricia Fernández, Amaya havia marxat poc abans per crear el grup Bravo. Trigo Limpio van funcionar de l’any 1970 al 1980. Amaya es va unir al grup Txarango, ja en els noranta, al costat de Ana Bejarano, Roberto Uranga i José Ipiña, ex-components de Mocedades i un tal Javier. Per cert que van treure un CD genial titulat "Todo tiene su sitio bajo el cielo" que va ser poc valorat, però a mi sempre m'ha agradat pel seu caire tan a folk americà. Aquesta cançó que escoltem ara a Un Toc de Rock es una peça tendra i romàntica que ens parla dels amors de la juventut i com la distancia pot arrivar a estaballar-ho tot, si bé un dels seguéis aferrat al seu amor de joventut. Es una bona lletra.

Barbra Streisand – Evergreen 1976

Barbra Streisand és una gran cantant i a més una bona actriu. En moltes de les bandes sonores de les seves pel·lícules ha cantat. Aquest tema que interpreta en castellà, formava part del film "A star is born" que ella va protagonitzar al costat del cantant i actor Kris Kristofferson l’any 1976 i que de fet era el remake d'un film del 1954 que van protagonitzar Judy Garland i James Mason i que al seu torn era el d'un altre de 1937, amb la música completament actualitzada al moment i molt country, això si. La banda sonora, publicada al novembre de 1976, interpretada per ambdós cantants, es va mantenir durant sis setmanes al número 1 del Billboard i l'àlbum va ser quatre vegades Disc de Platí als Estats Units, Disc de Platí a Anglaterra i Austràlia i disc d'or en un munt de països. De fet es calcula que les seves vendes a tot el món van superar els 15 milions de discos. Aquesta cançó en castellà es va incloure com bonus track, així com una versió del tema en francès i una altra en italià, de fet "Evergreen" va ser qualificada com la millor cançó del disc. De la cantant, directora de cinema, productora i moltes coses més, Barbra Streisand que us podria dir? Té un nas que aparentment la fa lletja, molt lletja, però crec que tot i ser una paradoxa, aquí rau precisament el seu gran atractiu físic. És una “Devora hombres” i les  seves histories amorosas amb actors, cantants i polítics són aixó, història. Ella es diu en realitat  Barbara, però quan es va publicar el seu primer disc i al igual que va passar amb Dionne Warwick, va haver una errada d'impremta, es van mengar una lletra i no es van donar compte fins que el disc ja estava a les botigues i se li va quedar el "Barbra". Actriu, cantant, compositora, productora i directora de cinema, va néixer el 24 d'abril de 1942 amb el nom de Barbara Joan Streisand, en el si d'una família jueva a Williamsburg, Nova York. El cantant de country Kris Kristofferson que també es dedica al cinema, es el yayo de la nisaga “Blade”, va néixer a Texas, un 22 de Juny de 1936.

Maria del Mar Bonet – L’aguila negra 1971

La cantautora mallorquina Maria del Mar Bonet es va donar a coneixer masivament amb aquesta cançó que va publicar el segell Barclay i curiosamenet i tot i ser una bona cantautora, aquesta es una versió i la va portar al èxit la cantant francesa Barbara, però la de Maria del Mar Bonet va arrivar a ser Disc d’Or, ja al 1971. Maria del Mar Bonet i Verdaguer va néixer a Palma de Mallorca el 27 d'abril de 1947 i era germana del també cantautor Joan Ramon Bonet, membre d'Els Setze Jutges i que va ser qui la va recomanar l'any 1967 perquè ella també formés part d'aquesta agrupació pionera de la Nova Cançó si bé ella es va englobar dins d’una nova tendensia que es va dir la Novissima Cançó que era  el mateix, però fet per gent mes jove, entre els que es trovaben Rafael Subirachs, Maria Amèlia Pedrerol i Lluis Llach. La primera vegada que va actuar en públic va ser al pati del mallorquí Castell de Bellver, a Palma, dins el 1er. Festival de la Cançó Catalana de Palma, al costat de Raimon, Núria Feliu, el seu germà Joan Ramon Bonet i uns quants jutges més. Per cert, us explicarem una curiositat, quan va arrivar l’hora de actuar Maria del Mar Bonet va tenir un atac de pànic i no volia sortir a l'escenari, finalment el seu germà la va convèncer i ella va convèncer al públic assistent, degudament assegut en cadires plegables de fusta, com estava manat. Aixo de veure un concert dret es cosa molt més moderna. L'acte crec que va ser organitzat per Joventuts Musicals de Palma, però no estic segur del tot

Domenico Modugno – La distancia es como el viento

Aquest home ha estat la millor veu del pop italià, el gran entre els grans. El cantant Domenico Modugno va crear escola i va establir les bases del que després seria l'estil romàntic italià que tan bé va funcionar a nivell vendes en els 70 i els 80 i que segueix tenin un bon mercat. Domenico Modugno va néixer a Polignano a Mare el 9 de gener de 1928 i va morir a la seva residència de la reserva natural de Lampedusa, un 6 de agost de 1994. Suposso que avui en dia i tal com estan les coses al nort d’Àfrica i tots aquest que hi arribaven am patera a la seva estimada illa de Lampedusa i tal com deu estar ara, el cantant te que estar removen-se a la seva tomba. Domenico Modugno deíxà darrere seu temes inoblidables com "Dio, come ti amo", "Piove" i al costat del tema que estem escoltant, "La distancia", una gran cançó d’amor que ara ens canta en castellà. Es clar que el seu gran èxit va ser “Volare” que en realitat es titulava "Nel blu dipinto di blu" i de la qual va realitzar una versió discotequera als 80, barrejant altres temes, Francesco Napoli i que es va vendre com xurros omplint les pistes de discoteques a tot el món. Francesco Napoli també es un dels Amics d'Un Tock de Rock, al facebook de Montse Aliaga. Domenico Modugno va participar en 12 ocasions al Festival de SanRemo, però ell no te el record.

Julio Iglesias – El último verano 1995

He de reconèixer que Julio Iglesias ha sonat molt poques vegades a Un Toc de Rock, tot i que reconec que és el cantant espanyol amb més projecció internacional i les xifres de vendes dels seus discos fan embogir, tot i que també reconec que els anys no perdonen i la seva popularitat ja no és el que era. Aquest estiu va actuar al Camp de Mart, a Tarragona i malgrat que l'aforament del recinte no sobrepassava els dos milers de persones, no es va poder omplir. És clar que els preus abusius de les entrades tampoc van ajudar en res. En general la seva obra musical arriba a resultar-me “cansina”, però no per això deixo de reconèixer que té també cançons bones i altres, menys, que són “molt bones”. Per això i per que vosaltres de vegades a través del correu electrònic em demaneu que les posi, Julio Iglesias ja Agost Catedrals, sona ara a Un Toc de Rock per tancar el programa. Aquesta cançó que em veu demanar, es trobava a l’àlbum “La carretera”, editat l’any 1996 i que la veritat, reconec és un bon disc. Es calcula que al llarg de la seva carrera Julio José Iglesias de la Cueva, el seu nom complet, ha actuat per un total de més de 60 milions de persones als cinc continents. Un accident de tràfic el va obligar a deixar el futbol, recordeu que era porter del Reial Madrid. A les 2 de la matinada del 22 de setembre de 1963, Julio Iglesias al costat d'un grup d'amics i quan venien de festa, va tenir un accident de cotxe a Madrid. Van ser atesos d'urgències a l'Hospital Eloy Gonzalo i tots coincideixen que ell van sobreviure de miracle. Julio Iglesias que en aquell moment tenia sols 20 anys, va quedar semiparalític i no tenia cap esperança de tornar a caminar. La veritat és que a la seva recuperació i aixó no surt al film “La vida sigue igual”, va tindre molt a veure el seu pare, el doctor Julio Iglesias Puga que va tancar la seva consulta per dedicar-se plenament al seu fill. Julio Iglesias va néixer a Madrid, a les 2 de la tarda del 23 de setembre de 1943, a l'antic hospital de maternitat del carrer Mesón de Paredes. Segons fonts de la seva discogràfica, Julio Iglesias ja ha venut més de 300 milions d'àlbums en tot el món.


La frase d'avui és del periodista i escriptor uruguaià Eduardo Galeano, considerat com un dels més destacats escriptors de la literatura llatinoamericana que va manifestà


“La política es com un violí, s’agafa amb l’esquerra,
però es toca amb la dreta”

Tancaré per avui Un Toc de Rock i fotré el camp, però abans us deixaré amb companyia de La Xarxa de Comunicació Local i totes aquelles emissores que emeten el programa. A reveure i fins el proper programa

Apa! Ens veiem pel món.

Mario Prades

No hay comentarios:

Publicar un comentario