El Blog de Mario Prades

Posa't en contacte amb mi mitjançant el correo electrònic: tocderock@hotmail.com

lunes, 6 de mayo de 2013

Un Toc de Rock Programa 07-05-2013

Nota del Productor, realitzador i director:
Tots els programes  exposats  en aquest blog,
Disposen  d'un  enllaç  per descarregar-s’els,
sempre situat a peu de pàgina

El passat disapte la colla del carrer Bassegoda i voltants ens vam reunir a les Caves Torre Blanca de Sant Sadurní de Noia per fer un dinar. No érem tots, ni de lluny, però els que vam poder anar, per suposat amb les respectives dones, ens ho vam passar molt bé, sobre tot a la sobretaula quan els records i les anècdotes de juventut i infantesa van ser protagonistas. Aqui us deixo algunes fotografies.

Començarem avui Un Toc de Rock escoltant una novetat, un disc publicat al febrer passat, però el nostre viatge a través del temps en ales de la música avui ens portarà a dècades passades i escoltarem cançons que formen part de la nostra banda sonora i altres que possiblement descobrim junts, però que es troben dins de la història musical dels últims 100 anys. Avui viatjarem per Anglaterra, Escòcia, Estats Units, Austràlia i França, per tant i arrencant motors ens posem en marxa, des de la xarxa d’emissores de la Federació de Mitjans de Comunicació Locals de Catalunya i totes aquelles que emeten el programa, obro la barraqueta, jo soc Mario Prades i us diré alló de

Benvinguts a Un Toc de Rock

The Courteeners – Are you in love with a motion 2013

El passat 4 de febrer es va publicar "Anna", tercer àlbum dels britànics The Courteeners, una bona banda d'indie creada a Manchester i integrada per Liam James Fray (guitarra i cantant), Michael Campbell (bateria i cors), Daniel "Conan" Craig Moores (guitarra) i Mark Joseph Cuppello (baix). Amb ells i aquest tema "Enamorat amb un sol moviment" que us he extret del nou àlbum, comencem avui Un Toc de Rock. The Courteeners van debutar amb el single "Cavorting" que es va publicar el 6 d'agost de 2007, però no va ser fins al segon single "Acrylic", editat el 22 d'octubre del mateix any que van aconseguir classificar-se en les llistes britàniques, arribant a la posició 44. El seu primer àlbum titulat "St Jude ", produït per Stephen Street va aconseguir el quart lloc i va representar el seu llançament definitiu. A Anglaterra "Anna" es va publicar uns dies abans que a Espanya i el 6 de febrer va aconseguir el primer lloc en les llistes britàniques. En total The Courteeners han publicat al seu país tres àlbums, 3 EP's i 9 singles, encara que em sembla que aquest és el primer que s'edita al nostre país.

Roger Waters – The Pros and Cons of Hitch Hiking part. 10 1984

La carrera de Roger Waters sense Pink Floyd és força interessant i si bé jo vaig desbubrir al Roger Waters individualista quan l’any 1970 i paral·lelament al grup va publicar "Music from the body". No va ser fins que es va editar l'àlbum "The Pros and Cons of Hitch Hiking" el 30 d'abril de 1984 i al qual aquest tema que escoltem ara donava títol que es va plantejar definitivament el adeu al grup. La veritat és que aquesta obra, la història d'un home de mitjana edat viatjant en automòbil per Europa central i anhelant portar al llit a una autoestopista que ha recollit, havia de ser gravada per Pink Floyd, però els seus companys van rebutxar l'obra i van triar "The Wall", de fet per aixó l'àlbum recorda i molt l'estil de Pink Floyd. Els problemes eren continus entre ells, de fet tot el referent a drets va haver de derimirse en els tribunals i la sentència va ser molt curiosa ja que uns tenien dret a utilitzar el nom, però Roger Waters a cobrar royaltis. Va ser molt enrevessat... Coses dels jutges. En aquest àlbum va comptar amb bones col·laboracions, entre elles el director Michael Kamen, l'actor Jack Palance, el saxofonista David Sanborn i el guitarrista Eric Clapton. L'àlbum va ser certificat Disc d'Or l'abril de 1995, pràcticament deu anys després de la seva publicació. George Roger Waters va néixer el 6 de setembre de 1943 i va ser un dels fundadors de Pink Floyd per, després que Syd Barrett fos expulsat pels seus molts problemes amb les drogues, convertir-se en el líder del grup, cantant i baixista, a més de compositor de molts temes rellevants de la banda. Va deixar oficialment a Pink Floyd l’any 1985. De fet penseu si va ser traumàtica la ruptura que va trigar 16 anys en tornar a tocar amb els seus antics companys. És clar que parlant de Pink Floyd i de cales, tractem de milions de lliures esterlines. L’any 2010 el grup havia venut més de 250 milions de discos, només als Estats Units es comptabilitzaven 74 milions d'àlbums oficialment. El disseny i grafisme de l'àlbum "The Pros and Cons of Hitch Hiking" va ser de Gerald Scarfe, el mateix que va realitzar “The Wall”.

J.J. Cale – Carry on 1980

Escoltarem ara a Un Toc de Rock a J.J. Cale que és un dels bons guitarristes i compositors nord-americans, encara que la seva obra no s'ha divulgat en excés aquí al país. Jo el vaig descobrir amb aquesta cançó que us porta ara, el “Carry on”, un tema que vaig escoltar una nit per la ràdio. Es tota una historia. L'endemà vaig anar a la botiga a comprar-lo, però no va haver manera de trobar-ho i finalment vaig desistir. És clar que després vaig esbrinar la causa. Jo vaig escoltar el nom d’aquell intèrpret al que no coneixia i buscava Gigi Keil o alguna cosa similar i clar, no el vaig trobar. Anys més tard vaig saber com se escribia i llavors vaig poder fer-me amb el disc. J.J. Cale va néixer a Tulsa, Oklahoma, el 5 de desembre de 1938. Mai va ser amant de grans escenaris ni va buscar el número 1, però le seves cançons han sigut molt versionades. Eric Clapton es va donar a conèixer massivament amb una de les seves composicions “Cocaine”, també els líders del rock sureny, Lynyrd Skyner, van convertir en èxit dues de elles: "Call  me the Breeze" i "I got the same old blues", fins i tot John Mayal i també Carlos Santana van versionar un tema seu "Sensitive kid" i és que les seves peces són bones, molt bones i la seva manera de tocar completament original. És clar que si jo hagués de recomanar un dels seus discs, seria "Shades", un LP del 1980 i on es trobava la cançó que estem escoltan ara i també “Cloudy day”, una gran balada instrumental que escoltarem un altre dia a Un Toc de Rock i que tanca el disc, és tracte d’una peça instrumental i molt llarga, plena de connotacions jazzístiques i compta amb Grover Wasighton Jr. al saxo junt a un gran número de músics de qualitat. Us explicaré una curiositat, durant un temps vaig tindre un cosi afegit (era cosí germà d’una de les meves ex) i em va explicar que aquest LP el regalava a totes les seves xicotes.

Jacques Dutronc – Il est cinc heures, Paris s’eveille 1968

El cantant i compositor Jacques Dutronc va ser un dels grans del pop francès des de mitjans dels 60. Va ser director artístic de la discogràfica francesa Vogue i es va casar amb la cantant i actriu Françoise Hardy l’any 1981, encara que tots dos vivien junts, en “pecat” com es deie llavors, des de 1969 i els dos eren cares familiars per a aquells que fullegabem el Salut Les Copains que no penseu malament, no era cap revista porno arrivada de França, es tractaba d'una revista musical francesa de molta difusió. La parella segueixen junts i resideixen a Monticello, a l'illa de Còrsega, amb uns 30 gats. Les lletres de Jacques Dutronc sempre van ser interessants i tot i ser un cantant de pop molts els consideraven un cantautor a l'ús. En aquesta cançó, editada com a cara A d'un single l’any 1968, ens explica les coses que pots trobar-te en la ciutat de París a les cinc del matí, quan la ciutat es desperta per la majoria i altres s’en van a dormir. Va passar la censura franquista de l'època tot i explicar que a aquestes altes hores de la matinada en aquell París que es desperta o sent va a dormir, trobes des de prostitutes a travestís i altre gent "de mal vivir". Es clar que els censors de l'epoca tan sols deurian veure aixó de les cinc de la matinada i l'acció de llevar-se, per tant, aquells que es llévan a les cinc son els que van a treballar, bona gent i va colar. Jacques Dutronc va néixer el 28 abril 1943 precisament a París i també ha incursionat en el mon del cinema.

France Gall – Viens je t’emmene 1978

La cantant i actriu francesa France Gall es diu en realitat Isabelle Geneviève Marie Anne Gall i va néixer a París, el 9 d'octubre de 1947. Filla del lletrista Robert Gall, amb només 15 anys l'editor Denis Burgeois li va aconseguir el seu primer contracte amb el segell Phillips. La van posar a treballar amb Serge Gainsbourg i el seu primer single va ser "Ne sois pas si béte" que va sonar per primera vegada a la ràdio el dia del seu 16 aniversari. France Gall va ser una de les estrelles del pop francès dels 60 gràcies sobretot al tema "Poupée de cire, poupée de son" que va ser tot un hit, inclus a Espanya. Aquest tema que sona ara a Un Toc de Rock es va editar en single l’any 1978 i al pais el va publicar el segell Hispavox i com podreu comprovar els que entreu al blog, la caràtula indica clarament que va ser número U a França. Però la cançó que la va col·locar en les llistes de mig món va ser "Ella, elle l'a" que estava dedicada a la cantant de jazz Ella Fitzgerald i era de l’any 1988. Voleu una anécdota: El director de cinema Bernardo Bertolucci li va propossar a France Gall el rol protagonista femení que finalmente va ser per l’actriu Maria Schneider a la pel·licula "L’últim tango a Paris" de l’any 1972, però es que la cantant i actriu France Gall, després de llegir el guió el va rebutjar. Aixó de la mantega sembla ser que no li va fer massa gracia.

Gilbert Becaud – Je reviens te chercher 1967

L'any 1967 el gran cantant, pianista i compositor francès Gilbert Bécaud va publicar un single amb aquest tema "Je Reviens Te Chercher" que en anglès es va titular "What 's The Good Of Goodbye" y en castellà “Volveré a buscarte”, rés a veure les traduccions amb el títul original que hagues sigut “Jo et donaré suport”. A la cara B va incloure "Les Cloches", ambdues eren composicions del propi Gilbert Bécaud. La cançó s'ha reeditat en moltes ocasions i l'any 1978 va donar títol a un doble recopilatori de grans èxits que es va reeditar posteriorment en versió CD. Gilbert Becaud fou un dels grans de la cançó en el veí país. Cantant, pianista i bon compositor. Cançons seves les van gravar des de Elvis Presley a James Brown, passant per Petula Clark, Vicky Carr, Neil Diamond, els Everly Brothers, Sinatra, Bob Dylan i un llarguíssim etc. Tocava sempre amb un piano trucat, és a dir les potes no tenien la mateixa mida i això feia que estigués lleument inclinat i Gilbert Becaud podia, des de la palestra, controlar el públic a simple vista. Un altre anécdota de Gilbert Becaud es que sempre va fer servir corbates estampades, us explicaré el per qué. Quan Gilbert Becaud va acabar els estudis de piano i acompanyat per la seva mare, va presentar-se en un piano-bar intentat buscar treball, el propietari del bar li va dir que era impossible contractar-lo tenint en compte que la imatge d'etiqueta i el prestigi del seu establiment requeria l'ús de corbata i ell no en portava. Com Gilbert Becaud anava acompanyat de la seva mare que portava un vestit blau amb punts, van sortir fora, ella, una mara de vella escola, es va arrencar del olan del seu vestit un tros i allà mateix, a la porta li va fabricar una corbata a punts, de manera improvisada. Gilbert Becaud va tornar al bar i després d'escoltar-lo tocar va ser contractat. El que no farà una mare! Després d'aquell dìa, Gilbert Becaud es va presentar sempre en públic fen servir corbates estampades. Va ser amant d'Edith Piaff, un dels molts i va deixà cançons immortals com "Et maintenant” o “Natalie”. Gilbert Becaud va néixer a Toulon el 24 d'octubre de 1927 i va morir a París un 18 de desembre de 2001 a causa d'un càncer de pulmó. Li deien "El Senyor dels 100.000 volts" per la canya als escenaris.
Tomba de Gilbert Becaud

Jackson Browne – Stay 1978

Montse em va preguntar si recordava que existia aquesta cançó amb sornegueria i és cert, no l'hem punxat mai a Un Toc de Rock, per tant i atenent als seus desitjos que són ordres per a mi, pobre de mi si no, aquí teniu aquest tema, possiblement el més recordat a Espanya del cantant, compositor i guitarra nord-americà Jackson Browne que va incloure en el seu LP "Running On Empty" que va publicar el 6 de desembre de 1977 i va ser número 3 a les llistes del Billboard. Per cert la cançó que donava títol a l'àlbum es va incloure a la banda sonora de la pel·lícula "Forrest Gump". A Espanya el single amb "Stay" es va publicar mesos després que als Estats Units. És clar que ara i mentre l'escolto m'adono que la Montse m'ha pres el pèl ja que la vam posar fa tres o quatre temporades, però com és una bona cançó està molt bé que soni de nou. El nord americà Jackson Browne va néixer a Alemanya, concretament a Heidelberg, el 9 d'octubre de 1948. Curiosament en el nostre país a Jackson Browne el identifiquem amb el tema "Stay" que escoltem ara, però que es tractava inicialment d'una versió de farciment i gravada en directe que es va publicar, com us deia, al LP "Running on Emty" i com cara B d'un single i que a més no era seva, es tractava d'un tema compost per a Maurice Williams l’any 1953, quan tenia 15 anys d'edat i que va ser gravada pel el seu propi grup Maurice Williams & The Zodiacs l’any 1960 i va aconseguir el primer lloc en les llistes el 21 de novembre de 1960. El 1990, la versió original de Maurice Williams & The Zodiacs havia venut més de 8 milions de còpies. A Espanya i tornant a Jackson Browne, van ser més espavilats i Hispavox el va treure en single, però ja com a cara A, en aquesta ocasió no van fotre la pota. Al blog us he posat la caràtula del single espanyol que va comprar la meva germana i jo li "vaig demanar prestat". També va ser versionada pels britànics The Hollies, The Four Seasons, The Virginia Wolves, Andrew Gold, Cyndi Lauper, fins i tot la va gravar Jorge Drexler en el seu disc "Cara B", entre molts altres que la van gravar i molts més que sense gravar-la l'han interpretat en directe. La veritat és que Jackson Browne va realitzar dues versions diferents, va canviar part de la lletra i la va tornar a incloure també en el seu LP "Nowhere". En total Jackson Browne te 12 àlbums d’estudi, sis més entre directes i recopilatoris i més de 40 singles, però a Espanya es el noi del “Stay”, coses que passan.

Brooks & Dunn – Building Bridges 2005

Kix Brooks (Shreveport, Louisiana, 12 de mag de 1955) i Ronnie Dunn (Coleman, Texas, 1 de juny de 1953) cantants i compositors nord-americans, integren aquest bon duet de country music que van començar l'any 1990 a Nashville i sonaran ara a Un Toc de Rock. Aquest tema es trobava en el seu àlbum d’estudi "Hillbilly Deluxe" que van publicar el 30 d'agost de 2005 i va ser disc de Platí als Estats Units i Disc d'Or a Canadà, aconseguint la primera posició en les llistes de country del Billboard i el tercer en les de pop. L'àlbum va ser produït per ells dos al costat de Tony Brown i van comptar amb un munt de bons músics, entre ells Eddie Bayers (bateria), Tom Bukovac (guitarres acústiques), Jim Horn (saxo), J. T. Corenflos  (guitarres), Stuart Duncan (mandolina), Bob DiPiero (guitarra), John Wesley Ryles (cors), Dan Dugmore (guitarra), Glenn Worf (baix),  Brent Mason (guitarra), Reese Wynans (piano, orgue Hammond i teclats), Bryan Sutton (guitarra), Charles Rose (trombó), Greg Morrow (percussió i bateria), Bill Payne (piano) i un munt de músics més, només fen els cors eren més de deu. El tema que estem escoltant "Building Bridges" es va publicar en single i va aconseguir el quart lloc en les llistes de country del Billboard i el 66 en les de pop. Tot i ser pràcticament uns desconeguts a Espanya, Brooks & Dunn porten publicats 10 àlbums d'estudi, 5 recopilatoris de grandes èxits, 50 singles dels quals 26 han estat número 1 i un disc de nadales, a més de 36 videoclips musicals.

The Climax Blues Band – The Last Chance Saloon 1994

Es deien originàriament Chicago Climax Blues Band, però van decidir escurçar, només una mica, el seu nom. Els The Climax Blues Band són britànics i es van crear l’any 1968. La seva música sempre ha estat una fusió d'estils sorgits de R & B que ha anat variant segons les èpoques. Els membres originals de The Climax Blues Band eren els guitarres Peter Haycock i Derek Holt, al costat del teclista Arthur Wood, Richard Jones al baix, George Newsom a la bateria i el cantant, saxo i harmònica Colin Cooper que va morir el 3 de juliol de 2008, però per el grup han passat un munt de músics al llarg de la seva carrera musical. Aquesta cançó, una de les més representatives de la seva àmplia discografia i així mateix una gran balada, us la he extret del doble CD “25 Years 1968-1993” que The Climax Blues Band van editar l’any 1994. Al mes de maig de l’any passat el segell Major League Productions Ltd va treure al mercat una grabació inédita del grup, un directe que era un concert d’una gira que van fer l’any 1976 i que es va titular “Climax Blues Band/World Tour 1976”.

The Bee Gees – Too much heaven 1979
Sempre he dit que hi ha un abans i un després de la “Febre del dissapte a la nit” a la carrera musical dels Bee Gees i ho reitero. Ara escoltarem al programa d'avui d'Un Toc de Rock als germans Gibbs i una de les grans balades de la segona època dels The Bee Gees, es trobava dins de l'àlbum "Spirits Having Flown" que van publicar després de l'exitós "Febre del dissabte a la nit" i que es va editar l’any 1979 i va aconseguir el primer lloc a les llistes dels Estats Units. També el tema ho va aconseguir, però ja va ser l’any 1981. Barry va néixer l'1 de setembre de 1946 a Douglas, Illa de Man, els bessons Robin i Maurice ho van fer el 22 de desembre de 1949, amb 38 minuts de diferència. Maurice Gibbs va morir el 12 de gener de 2003 i Robin va morir a Londres el 20 de maig del passat any 2012. Us explicaré una dada curiosa. L’any 1967 els Bee Gees van arribar a Londres procedents d'Austràlia, volien triumfar, la seva intenció era que Brian Epstein, manager de The Beatles, els representés. Aquest es va negar i van ser contractats pel seu ajudant Robert Stigwood. Quan Stigwood li va dir a Brian Epstein que havia invertit milers de lliures en els Bee Gees, la resposta de Brian va ser: "Doncs són milers de lliures tirades". Es va equivocar de totes totes.

Natalie Cole – Old man 2006

El 2 de maig de 2006 la cantant de color Natalie Cole (Los Angeles, 6 de febrer de 1950) va publicar l'àlbum "Leavin'" on va realitzar coquetejos amb el country i el rock, com comprovareu escoltant aquest tema que sona ara a Un Toc de Rock i que us he extret del disc gran que va pujar al lloc 97 en les llistes de pop del Billboard i al 16 en la de R & B. Natalie Cole ha aconseguit 9 Grammy i ha estat nominada 11 vegades més. Filla del gran cantant Nat King Cole, gràcies a la tècnica va realitzar un duet amb el seu pare amb la cançó "Unforgettable" que ha estat un dels temes més aclamats de la seva àmplia carrera discogràfica. Va tenir molts problemes amb les drogues i l'alcohol, però es va recuperar i va prosseguir el seu camí musical. Natalie Cole segueix en actiu. El 16 de juliol de 2008, Natalie Cole va anunciar que se li havia diagnosticat una hepatitis C probablement causada per l'abús de drogues. El tractament amb fàrmacs molt agressius li van causar efectes secundaris, entre ells fatiga, dolors musculars i deshidratació. Abans de rebre un trasplantament de ronyó el 20 de maig de 2009, Natalie Cole havia estat rebent diàlisi tres vegades per setmana. Retornà als escenaris el 9 de setembre de 2009, al Hollywood Bowl de Los Angeles. És clar que per això d'aconseguir un ronyó per a un trasplantament no hi ha res millor que ser una persona pública ja que quan va explicar que estava pendent d'un donant en un programa de televisió, van començar a ploure els correus electrònics oferint ronyons.

Glenn Frey – For sentimental reasons 2012

Glenn Frey, component de Eagles, té un nou disc en solitari que es va editar l’any passat, apartant-se del seu estil habitual country-rock, en aquest cas es tracta d'un treball ple de swing i reminiscències jazzístiques, amb un munt de versions de clàssics del jazz. L'àlbum es titula genèricament "After hours" i s'ha editat el 8 de maig del 2012 als Estats Units, encara que al nostre país no va veure la llum fins octubre o novembre. Va arribar al lloc 116 en Estats Units i al 92 a Anglaterra. Aquest tema que escoltem ara és tot un clàssic escrit per William "Pat" Best que va ser un dels fundadors del grup The Four Tunes al costat de Deek Watson i els primers que la van gravar van ser Watson's Quartet amb Joe King com a solista, l'any 1945 i al llarg de la història de la música ha estat molt versionada, destacant la que va realitzar Nat King Cole l'any 1946 i que va arribar a la primera posició als Estats Units, però hi ha altres versions destacables com les de Linda Ronstadt, Raul Malo, Rod Stewart, Natalie Cole, Sam Cooke, Marvin Gaye, Ella Fitzgerald, Dean Martin i uns quants més. El cantant, pianista, guitarra, compositor i actor Glenn Lewis Frey va néixer  el 6 de novembre de 1948 a Detroit, Michigan. Va formar la seva primera banda anomenada The Disciples que més tard passarien a ser The Subterraneans, a l'escola secundària, més tard s'incorporaria a The Mushrooms amb els que gravaria un single. Quan es va traslladar a Los Angeles formaria un duet amb J. Souther i va acompanyar tocant la guitarra i fent cors a Bob Seager fins que li van oferir entrar a Eagles, amb els que va obtenir els seus millors èxits, encara que la seva carrera en solitari té bones produccions. Durant molt de temps Glenn Frey va tenir seriosos problemes amb les drogues i ha confessat que prenia de tot, en excés i sense cap control fins que va decidir fer un gir complet i va deixar el món de les drogues, estabilitzant la seva carrera.

Patsy Cline – Crazy 1961

Encara que ubicada dins l'univers de la música country, aquesta extraordinària balada va ser el gran èxit en la carrera de la cantant nord-americana Patsy Cline, un tema que com podreu comprovar està molt més proper al pop o al soul que al country que ella interpretava. El single de Patsy Cline va arribar al lloc 9 en les llistes de pop del Billboard i al segon en les de country. El veritable nom de Patsy Cline era Virginia Patterson Hensley. Cline era el cognom del seu primer marit, Gerald Cline, un magnat de la construcció amb qui es va casar l'any 1953 i del qual es va divorciar al 1957. Patsy Cline va néixer a Winchester, Virginia, el 8 de setembre de 1932 i va morir a l'edat de 31 anys quan l'avió en què volava des de Kansas City es va estavellar a la localitat de Camden, a l'estat de Tennessee, el 5 de març de 1963. Malgrat la seva prematura mort Patsy Cline va ser una de les cantants més influents en la música popular americana i el country-folk. "Crazy" va ser escrita per Willie Nelson quan començava i inicialment la va titular "Stupid", però davant la negativa reacció de productors i discogràfiques va decidir canviar-li el títol. Us explicaré una curiositat, Willie Nelson va compondre la cançó per al cantant Billy Walker, però aquest la va rebutjar en considerar-la que no seria un hit. Finalment la va gravar Patsy Cline i va ser publicada com single el 16 d'octubre de 1961, estava inclosa en el seu LP "Patsy Cline Showcase" que s'havia editat un parell de mesos abans. L’any 1985 es va estrenar una pel·lícula sobre la vida de Patsy Cline titulada "Sweet Dreams", en la qual el paper de la cantant va ser interpretat per Jessica Lange. Per cert, es diu que les sessions de gravació del tema van resultar molt dures i esgotadores per Patsy Cline ja que es trobava convalescent d'un accident de trànsit i tenia un parell de costelles trencades. Això li produïa dolors quan cantava el tema i no aconseguia arribar als tons més alts. Finalment es va prendre un parell de dies de descans i l'orquestra va gravar les bases musicals. Dos dies més tard, Patsy Cline va arribar a l'estudi de gravació caminant amb crosses i va decidir gravar la part vocal d’una sola presa per evitar qualsevol problema. Es va realitzar el 21 agost 1961 i va resultar perfecta. Per cert que en moltes de les seves gravacions, el guitarrista és el gran Hank Garland que també va tocar amb Elvis Presly i Roy Orbison.

Mark Knopfler – Going Home (Theme of The Local Hero film) 1983

"Local Hero" és una d'aquestes pel·lícules que avui en dia es recorden casi solsament per la seva extraordinària banda sonora, un álbum que ha estat un dels millors discos de Mark Knopfler en solitari. Aquesta peça que ens porta Mark Knopfler per rancar Un Toc de Rock per avui, és el tema central i possiblement la millor cançó de l'àlbum i l’escoltarem ara concluent el programa. Es tracta d’una cançó "in crescendo" d'una qualitat extrema que jo feia servir en algunes ocasions com a música de fons, quan dirigia el programa "El Sendero a lo Desconocido", dedicat a la parapsicologia, a Antena 3 de Ràdio. I es que jo també havia fet d'Iker Jiménez, es clar que era l’any 1984 i no se si Iker havia nascut ancara. El guitarrista, cantant i compositor escocès Mark Freude Knopfler que va ser líder del mític grup Dire Staits, una de les millors bandes britàniques del anys 80, va néixer a Glasgow, Escocia, el 12 d'agost de 1949 i l'escoces Mark Knopfler està considerat com un dels millors guitarres del món. Ara bé, quan Mark Knopfler va començar, ells mateix ha confessat que imitava al guitarra del grup britànic Sniff’n’The Tears.

La dita d’avui per concloure el programa es del gran compositor Wolfgang Amadeus Mozart que va dir parlant de la poesia:


La poesia ha de ser filla obedient de la música

Tanco per avui Un Toc de Rock i us deixo ambbona  companyia, la de la xarxa de emissores de la Federació de Mitjans de Comunicació Locals de Catalunya i totes aquelles que emeten el programa. Fermo la barraqueta i toco el dos, a reveure,

Apa! Ens veiem pel món.

Mario Prades

Enllaç perdescarregar-se el programa  (Link todowload the radio program)

No hay comentarios:

Publicar un comentario