El Blog de Mario Prades

Posa't en contacte amb mi mitjançant el correo electrònic: tocderock@hotmail.com

martes, 8 de mayo de 2012

Un Toc de Rock 09/05/2012



Nota del Productor, realitzador i director:
Tots els programes exposats en aquest blog,
Disposen  d'un  enllaç  per descarregar-sels,
sempre situat a peu de pàgina

Foto feta al aeroport d'Eivissa per Mario Prades on veureu en primer
 pla el director de cinema Roman Polanski, a la dreta perdut a la foscó
 Narciso  Ibáñez  Menta  i  al fons  l'actriu  Silvia Tortosa.  Vem  anar al
 Festival  de  Cinema  d'Eivissa.

Un psicòpata i assassí tronat de nom Charles Manson va agafar el seu acòlit Tex Watson i li va ordenar "Tex, ve el 10050 de Cielo Drive i mata'ls a tots". Després, Manson va trucar tres de les seves noies: Patricia Krenwinkel, Linda Kasabian i Susan Atkins i las va manar que anessin amb Tex i que fessin tot el que ell els digués. Susan, un dels membres de La Família més devots de Manson, li va preguntar: "¿Això és Helter Skelter?". Charles va contestar: "Sí és l'hora de Helter Skelter". Helter Skelter és un joc de paraules que no té una traducció fàcil. Vindria a ser alguna cosa així com "confusió" i també és el nom que els anglesos donen a uns tobogans infantils. Així meteix és el títol d'una cançó dels Beatles composta només per Paul McCartney, però signada com era habitual pel tàndem Lennon & McCartney que escoltem ara per obrir Un Toc de Rock d'avui. Es clar que altres diuen que tot va començar per Charles Manson amb la portada del "Sgt Peppers".

Benvinguts a Un Toc de Rock

The Beatles – Helter Skelter 1968

Aquesta cançó estava inclosa en el novè disc de The Beatles, el llegendari "Àlbum blanc" publicat al novembre de 1968. Aquell hivern, Charles Manson, un hippie tronat d'Ohio, delinqüent habitual, músic psicodèlic, filòsof de la universitat de la vida i col.leccionista de serps, va aconseguir el disc i el va escoltar una i altra vegada mentre al.lucinava amb àcids i viatjava amb peyote. En aquest estat psicòtic, Manson "va descobrir" un codi ocult en les cançons de "Àlbum blanc". "Helter Skelter", era la predicció d’una guerra apocalíptica que segun ell, estava a punt d'esclatar entre negres i blancs. Els negres assassinarien a tots els blancs ... excepte a Manson i a La Família, la seva comuna de seguidors fanatitzats, que assistirien a la destrucció de la raça blanca ocults en un refugi subterrani i impenetrable en el desert californià. Charles Manson assegurava que una vegada assassinats tots els blancs, els negres s'adonarien que eren incapaços de governar Amèrica i La Família sortiria del seu refugi i prendria el poder. Els quatre, Tex, Patricia, Linda i Susan (les angelicals nenas a la foto), van pujar al cotxe i van anar fins al 10050 de Cielo Drive, a la casa de Benedict Canyon que el matrimoni del cineasta Roman Polanski i l'actriu Sharon Tate que estava embarassada de vuit mesos, li havian comprat al productor musical Terry Melcher, fill de Doris Day i amic del component dels Beach Boys Dennis Wilson. Melcher va conèixa a Manson a través de Dennis i fins i tot es va interessar per la seva música. Però opinava que aquella música li donava "males vibracions". El fiscal que va portar el cas sempre va assegurar que Manson creia que aquella era encara la casa de Melcher i que el motiu de la matança de 1969 va ser la venjança per no haver-se convertit en una estrella del rock. Manson que afirma ser el Diable i altres vegades Jesucrist, sempre ha negat "aquesta estupidesa". Tots els que es trobaven a la casa van ser salvatgement assassinats a trets, ganivetades i cops. La veritat es que tenia una llista de gent a la que matar, entre ells Liz Taylor, Frank Sinatra i altres, de fet volie acavar amb tots els personatges de Hollywood. Fa poc la Junta de Llibertat Condicional ha denegat la llibertat condicional a Charles Manson que cumpleix Cadena Perpétua, un home que mai s'ha penedit d'haver ordenat la matança i que clama que ell, en realitat, no ha matat a ningú.

Creedence Clearwater Revival – Bad moon rising 1969

Una de les cançons més populars de la Creedence Clearwater Revival a Espanya, grup nord-americà a qui es coneixia com CCR, és "Bad moon rising", La CCR estava integrada pel cantant, guitarrista i compositor John Fogerty, el guitarrista Tom Fogerty que es el seu germà, el baixista Stu Cook i el bateria Doug Clifford, tots ells nascuts l'any 1945 excepte Tom. Interpretaven un estil al que es coneix als Estats Units com Swamp rock, una barreja de zydeco, cajún, blues i rock, amb tocs country. Aquest tema es va incloure al "Green river", tercer àlbum d'estudi de la Creedence Clearwater Revival que es va editar el 3 d'agost de 1969. El LP va arribar al primer lloc en les llistes de pop d'Estats Units i al 20 a Anglaterra, on el single amb aquest tema va aconseguir la primera  posició, mentre que al seu país es va quedar en el segon lloc. Quan l'àlbum es va reeditar  l'any 2008 en versió CD es va incloure una versió d'aquesta cançó gravada en directe a Berlín, en un concert celebrat el 16 de setembre de 1971. La Creedence Clearwater Revival inicialment es va anomenar The Blue Velvets, però quan l'any 1965 van signar contracte amb el segell Fantasy Records van canviar a The Golliwogs i es va crear a El Cerrito, a Califòrnia. Després de realitzar el servei militar diversos dels seus components, van tornar a posar-se en marxa l'any 1967 i van passar a ser ja Creedence Clearwater Revival, iniciant-se una carrera brillant i plena d'èxits que va arribar fins a 1971 quan van sorgir problemes entre ells pel control financer de la banda que van acabar amb la marxa de John Fogerty que es va llançar en solitari, els judicis van durar fins al'any 1983, però això és una altra història.

Electric Light Orchestra – Last train to London 1979

La Electric Light Orchestra liderada pel cantant i guitarrista Jeff Lynne (Birmingham, 30 de desembre de 1947) arriba a Un Toc de Rock per portar-nos a Londres amb l'últim tren. Una bona cançó que es va editar en single i va ser un supervendes. "Last train to London" estava originalment inclosa en el disc "Discovery", editat al mes de juny de 1979 per Jet Records, distribuït a Espanya per CBS y reeditat el 12 de juny del 2001 en versió CD amb temas extra i una versió de la cançó de Del Shannon "Little Town Flirt". Al blog us poso la portada original espanyola del single, amb el títol en castellà. De l'àlbum "Discovery" es van extreure cinc singles d'èxit, "Shine a Little Love", "Your say Bring Me Down", "Last Train to London" que escoltem ara, "Confusion" i "The Diary of Horace Wimp". Va ser el primer àlbum de l'Electric Light Orchestra en aconseguir el primer lloc en les llistes d'èxits britàniques, entrant directament en aquesta posició i romanent en ella durant cinc setmanes. L'any 1997, "Discovery" va ser certificat com a doble disc de platí. Aquest àlbum no inclou el tercet de cordes integrat per Mik Kaminski, Hugh McDowell i Melvyn Gale, tot i que van aparèixa en els videos musicals de l'àlbum que van ser creats a manera de substitut d'una gira de concerts. Van ser acomiadats, tot i que Mik Kaminski tornaria al grup per a la gira de promoció de "Time" i per a la gravació de l'àlbum de 1983 "Secret Messages". A la portada de l'àlbum apareix l'actor Brad Garrett vestit de àrab. En aquesta gravació la ELO van ser Jeff Lynne (cantant, guitarra, piano i sintetitzador), Bev Bevan (bateria i percussió), Richard Tandy (piano, sintetitzador, clavinet i arranjaments orquestrals), Kelly Groucutt (baix i cors) i Louis Clark (arranjaments orquestrals).


Dire Strait – Sultans of swing 1978

Aquest és un dels principals temes en la carrera del grup britànic Dire Strait, la banda creada l'any 1977 a Londres per l'escocès Mark Knopfler (guitarra i cantant), amb el seu germà David Knopfler (guitarra), John Illsley (baix) i Pick Withers (bateria) i que es van dissoldre l'any 1995. La cançó es trobava en el seu primer disc titulat "Dire Strait" que es va publicar el 8 de Juny de 1978 a Anglaterra i va ser el principal single extret del disc, encara que va començar a vendre a l'octubre, aconseguint el lloc 10 tant al Regne Unit com als Estats Units, on el single va vendre 2 milions de còpies. El grup va gravar aquest single amb tan sols 100 lliures, tot el seu capital en aquells moments. En el tema expliquen la història d'una banda que toca en un característic pub al sud de Londres. En la seva lletra, Mark Knopfler, descriu un petit bar  amb un públic minoritari i entregat on es toca una música poc habitual en aquell temps, quan no es concebia que una banda de rock & roll pogués tocar amb trompeta o saxo. Així, Mark mostra la seva debilitat pel jazz i estils com el dixie i el honky tonk, dels que hi ha a la cançó. El tema va ser regravat per Dire Strait en diverses ocasions, es va incloure de nou en l'àlbum "Alchemy", al "Live at the BBC" i en el concert homenatge a Nelson Mandela pel seu 70 aniversari, on es poden comprovar com l'han anat variant al llarg dels anys. Aquesta versió que escoltem ara és la primera de totes, encara que anteriorment hi ha una gravada en directe que ara no se si s'ha arribat a incloure en la seva discografia original. Aquest primer àlbum va ser remasterizado i editat en versió CD el 19 setembre 2000.

The Young Rascals – Groovin’ 1967

Ara a Un Toc de Rock us porto el gran hit en la carrera d'aquesta bona banda novaiorquesa, The Young Rascals. El seu únic número U, però quin número U, tot un tros de cançó. The Young Rascals van funcionà des de 1965 fins l’any 1972, si bé en un moment donat van vamviar el seu nom i van passar a ser simplement The Rascals. Els componets del grup eren Eddie Brigati (cantant i pandereta), Felix Cavaliere (teclats i veu), Gene Cornish (guitarra), Robert Popwell (baix) i Dino Danelli (bateria), alguns d'ells venien de Joey Dee and the Starliters. "Groovin '" que va ser el seu gran hit, sense oblidar “Good Lovin” i “People Got to Be Free”, es va publicar el 4 d'octubre de l’any 1967 i hi ha una versió en castellà dels The Young Rascals i una altra en italià, encara que no les tinc, per tant no me les demaneu. Es un d'aquests discos que cada vegada que vaig a una fira de discos o una botiga de discos vells busco, però no trovo. ¿Vale?
The Young Rascals  

The Bee Gees – New York mining disaster 1941

La història musical de The Bee Gees, la banda dels germans Gibbs, està marcada per un abans i un després de la "Febre del dissabte nit". La veritat és que si em donessin a escollir jo em quedo amb la primera etapa i cançons com "Spicks and specks", "Words", "Wolds", "Massachusetts", "Holiday", "Hi, ho" i sobre tot aquesta que escoltem, amb una lletra esgarrifosa ja que compta una desgràcia que va passar viritablement. Va ser composada per Barry i Robin i es va incloure en el seu àlbum "Bee Gees' 1st", disc de debut internacional de The Bee Gees publicat el 14 juliol de 1967 a Anglaterra i a l'agost als Estats Units, va aconseguir la setena posició del Billboard. La caràtula de l'àlbum va ser dissenyada per Klaus Voormann, component de Manfred  Mann que també va fer la caràtula de l'àlbum "Revolver" de The Beatles. La cançó va ser versionada al castellà pel grupgranadí Los Ángeles i us la recomano perquè conegueu perfectamenete el sentit de la lletra, de fet al programa El Temps Passa que faig amb l'amic Quimet en aquesta mateixa emissora, centrat en el pop espanyol dels seixanta, l'hem posat. En aquella primera època The Bee Gees eren Barry Gibb (veu i guitarra), Robin Gibb (veu i orgue), Maurice Gibb (veu, baix, piano i mellotron) (Illa de Man, 22 de dicembre de 1949 – Florida, 12 de gener de 2003), Vince Melouney (guitarra solista) i Colin Petersen (bateria). Us explicaré una dada curiosa. L’any 1967 els Bee Gees van arribar a Londres procedents d'Austràlia, la seva intenció era que Brian Epstein, manager de The Beatles, els representés. Aquest es va negar i van ser contractats pel seu ajudant Robert Stigwood. Quan Stigwood li va dir a Brian Epstein que havia invertit milers de lliures en els Bee Gees, la resposta de Brian va ser: "Doncs són milers de lliures tirades". Es va equivocar. El 5 de Novembre de 1967, el component dels Bee Gees Robin Gibb i la seva núvia Molly que era secretària de Robert Stigwood, el seu mànager, anaven de viatge de tornada a Londres, malauradament, el tren en què viatjaven va descarrilar en Hither Green, cobrant-se l'accident 49 víctimes i 78 ferits. Robin i la seva nòvia van resultar il.lesos i el cantant va treure a diverses persones de la runas dels vagons. Al mateix temps, a molts quilòmetres de distancia, Maurice Gibb, el bessó de Robin i també component dels Bee Gees, es va aixecar de sobte del seu seient diet: "Alguna cosa dolenta li ha passat a Robin". Barry Gibb va manifestar després que aquest esdeveniment va fer que Robin (a la foto) es tornés més sensible i poc temps després va compondre un tema que va ser número U a mig mon, es tractava de "Massachusetts".

Bread – The air that I breathe 2002

Aquest tema era una composició d'Albert Hammond i ha estat molt versionat, però entre les grans interpretacions d'aquesta gran balada destaca la del grup britànic The Hollies i la dels nord-americans Bread. Us la he extret del seu disc recopilatori “Make It With You And Other Hits” editat l’any 2002. Eren de Los Angeles i Bread es movient dins d’una línia acústic-vocal molt al estil Crosby, Still & Nash. Son una banda que estan considerats els pares del soft pop. Al principi el grup Bread van ser un tercet integrat per David Gates, Jimmy Griffin i Robb Royer, però posteriorment van incloure al bateria Mike Botts que va passar a ser membre del grup. L’any 1971 Royer va ser reemplaçat per Larry Knechtel. Bread funcionaren de 1969 a 1973, però van tornar el 1977 per desfer-se dos anys més tard. Bread  encara realitzàren un tímid intent per tornar l’any 1996, però no va fructificar. La cançó més important en la seva carrera va estar "Make it with you", composta pel multiinstrumentista i cantant del grup David Gates que també va ser el productor i que aquí es va traduir com "Aconseguir-ho junts", va ser el millor single de Bread, tan a nivell vendes com posició a les llistes i es trobava en el seu segon àlbum titulat "On the Waters"que va ser editat l’any 1970, va ser l'únic número U en les llistes americanes dels Bread i va pujar al lloc 5 a Anglaterra, on va ser Disc d'Or. Per cert, un dels singles, la cançó “If” que es va editar l’any 1971, no es va clasificar en les llistes americanes, però la versió que va fer Telly Savales l’any 1975, va arrivar al primer lloc.

Elvis Presley – Don’t cry Daddy 1969
´
“No ploris papa” era una composició de Scott Davis que ElvisPresley va gravar entre els dies l5 i 21 de gener de l’any 1969. El single va arribar a número 6 als Estats Units i al lloc 8 a Anglaterra i es va posar a la venda el 11 de novembre de l’any 1969. Elvis Aaron Presley, El Rei, va néixa a Tupelo, Mississippi, el 8 de gener de 1935 i va morir a la seva casa de Memphis, un 16 d'agost de 1977. Durant la seva carrera, Elvis va protagonitzar 31 pel lícules, gairebé totes elles musicals, va gravar un total de 150 àlbums i va obtenir 14 nominacions als GrammyElvis és un dels artistes morts que més beneficis genera, és el negoci de la mort, uns se'n van, però els que queden intenten consolar-se recaptant diners i com més millor. RCA i BMG, les discogràfiques que tenen els drets dels discos d’Elvis Presley asseguren que el Rei ha superat ja els 1.000 milions de discos venuts des de l’any 1980. Vaig a contar-vos una cosa, el Coronel Parker, manager d'Elvis i veritable artífex del seu èxit, era tot un "coco" per als números i les operacions de màrqueting. Va fer que Elvis (a la foto fen la mili) que podia haver-se lliurat fàcilment, realitzés la mili, per descomptat va aconseguir que la fes a Alemanya. A l'estar un any fora del país, Elvis Presley estava exempt de pagar impostos a Hisenda pels seus ingressos, però el Coronel va forçar al Rei i aquest va abonar religiosament uns impostos que podia haver estalviat i a més a més va donar el seu sou militar a obres de beneficència, però com tot això es va realitzar amb càmeres i a bombo i platillo, tot Amèrica va saber com era de bo i admirable ciudadadà Elvis Presley.

Joe Dolan – To make me an island 1969

Una nit em trobava escoltant la ràdio a casa, serien les dues o tres de la matinada i no tenia son, sempre he sigut un animal nocturn. Va sonar aquesta cançó que era una novetat i em va agradar, fins al punt que després de vestir-me, vaig marxar al Drugstore del Passeig de Gràcia i a la botiga de discos em vaig comprar el single. Aixó es una cosa que vaig fer un parell o tres de vegades, un  altra amb el disc de la ELO que hem escoltan abans. El Drugstore no tancava en tota la nit i havia botigues i bars on gairebé trobaves de tot, als voltants de les galeries comercials havien també els xaperos esperant als seus clients i un dia potser us explicaré que ens va passar amb el meu soci Mikel Barsa Elton John al Drugstore de Madrid. El cantant irlandès Joe Dolan es deia realment Joseph Francis Robert Dolan i va néixa a Mullingar, el 16  d'octubre de 1939. Joe Dolan va morir a Dublín, a causa d'una hemorràgia cerebral, el 26 de Desembre de 2007. Aquest ha estat el tema més important de la seva carrera que va començar l'any 1958. Ell i el seu germà tocaven el saxofon en bandes locals de la seva ciutat. Joe Dolan va formar una banda pròpia que va anomenar The Drifters, res a veure amb el grup nord-americà del mateix nom. Poc temps després van passar a dir-se Joe Dolan & Drifters. Van treure el seu primer single, "The Answer to Everything" al setembre de 1964 i va pujar al lloc 4 en les llistes, però l'any 1968 es van separar i Joe Dolan es va llançar ja en solitari. "Teresa" i aquest "Fes de mi una illa", es pot dir que són les seves millors cançons, almenys les úniques que van funcionar a Espanya, ambdues publicades l'any 1969, encara que Joe Dolan ha estat en actiu fins la seva mort. En Mullingar, la seva ciutat natal hi ha una estàtua dedicada a aquest gran cantant amb poca difusió al nostre país, aixó si (foto al costat).

Kenny Rogers – Lady 1980

Kenny Rogers és una de les grans veus del country, tot i que alguns puristes li han criticat que sempre s'ha acostat i molt al pop.La veritat es que Kenny Rogers té cançons dignes d'escoltar-se a Un Toc de Rock i per això avui os porto "Lady", un "peaso cansión" de Kenny Rogers que vaig descobrir en un dels seus primers recopilatoris “Kenny Roger’s Greatest hits”. El tema va ser produït per Lionel Richie que també era el compisitor i es va publicar en single originalment l’any 1980. Es va classificar en la primera posició en les llistes de pop del Billboard i també en les de country. Kenneth Donald Rogers va néixa el 21 d'agost de 1938 a Houston, Texas. Va començar amb The Bobby Doyle Trio i va treballar amb diversos grups i cantants, entre ells The New Christy Minstrels on també militava Kim Carnes, però la seva etapa més brillant abans de començar en solitari va ser amb Kenny Rogers and The First Edition, destacant d'aquella etapa els singles "Something's Burning" i "Ruby, Your say Take Your Love To Town" que aquí la van traduir com "Ruby, no juguis amb l'amor". L’any 1976 Kenny Rogers va començar ja pel seu compte i a més del country, també ha incursionado en el swing i jazz.

Astrud Gilberto, Joao Gilberto & Stan Getz – The girl from Ipanema 1963

Avui en dia "La noia d'Ipanema" és al costat de "Brasil", els temes més representatius de la bossa nova i la mñusica brasilera. La primera versió que es va gravar d'aquesta cançó, composada per Vinicius de Moraes i Antonio Carlos Jobin l’any 1962, la va realitzar Joao Gilberto el 19 de març de 1963 i la gravació es va realitzar per la discogràfica Verve a Nova York. Va comptar amb el gran saxofonista de jazz Stan Getz i amb Antonio Carlos "Tom" Jobim al piano i es va publicar en el LP "Getz / Gilberto". Es clar que la cosa no acaba aquí. Com Joao no parlava anglès es va portar la seva dona, Astrud que era hostesa d'aviació perquè fes de traductora a las sesions de gravació. La lletra va ser adaptada a l'anglès per Norman Gimbel i el productor va decidir que pel fet que disposaven d'hores lliures en l'estudi en haver acabat abans d'hora, podien fer una versió en anglès enfocada com a single i per al mercat nord-americà. Aquí va començar el problema ja que la pronunciació de Joao era desastrosa. Finalment va ser Astrud que dominava diversos idiomes a causa del seu treball de hostessa, qui va voler ensenyar-li com havia de pronunciar-ho i se la va anar cantar ella. Quan finalment Joao va creure estar preparat, el productor li va dir: "Ja no cal. La versió en anglès ja està gravada". Havia gravat les pistes amb la veu d'Astrud i va realitzar les mescles sent avui en dia un dels millors temes de la història de la música i el llançament d'Astrud Gilberto com a cantant. Un altre dia, més endavant, escoltarem la versió de Vinicius o la de Jobin i us explicaré com va ser la composició d'aquest gran gran tema dedicat a una “bella garota” carioca per que l’historia es molt interesant.
La cantant brasileira Astrud Gilberto

Antoine – Cosa hai messo nel caffè 1969

A França va sorgir un enfrontament entre dos cantants de pop amb tocs de cantautor, Eduard que portava unes chollas fins a la cintura que molts estàvem convençuts que eren falses i Antoine amb els cabells llargs, però no tant. És clar que més tard l'enfrontament va ser entre aquest últim, molt més pop i modern i el rockanrolero Johnny Halliday que va arribar a compondre i gravar, referint-se a Antoine, la cançó "Pèls llargs idees curtes". Us porto un tema, publicat per Discos Vogue l'any 1969, un dels millors d'Antoine, interpretat en italià i amb el qual va participar al Festival de San Remo 69, amb arranjaments depurats i  connotacions jazzístiques, al meu parer un dels millors que  va escriure i va gravar, encara que la seva cançó més popular va ser "Les Élucubrations d'Antoine". De fet Antoine va gravar uns quants temes en italià i ja havia intervingut en el Festival de San Remo de 1968 amb "La Tramontana" que va defensar conjuntament amb el grup espanyol Los Catinos, encara que em sembla que no van guanyar. Antoine era el nom artístic de Pierre Antoine Muraccioli, afincat a França, però nascut a Tamatave, Madagascar, el 4 juny 1944 i que despres s'en va anar a Italia definitivament i va tindre fins i tot el seu propi show de televisió.

Alain Barrièrre – Ma vie 1964

Una de les millors cançons del pop francès que van arribar a l'Espanya de principis dels seixanta va ser aquest tema del cantant francès Alain Barrièrre que la va gravar també en castellà, encara que avui escoltarem la versió original en l'idioma de Molière. Alain Barrièrre va néixa a La Trinité-sur-Mer, Bretanya francesa, el 18 de novembre de 1935. L’any 1963 va representar al seu país en la Vuitena Edició del Festival d'Eurovisió a Londres el 23 de març d'aquell any, el mateix en el què José Guardiola ho va fer en nom d'Espanya. La cançó més important de la seva carrera va ser aquesta que escoltem ara a Un Toc de Rock i de fet Alain Barrièrre ha viscut sempre de rendes d'aquest tema, tot i tindre una interesant carrera discogràfica, fins que al setembre de 2003 es va retirar dels escenaris amb 71 anys d'edat. Aquesta cançó va ser molt versionada aquí al país i la van interpretar i van gravar des Micky y Los Tonys a Los Catinos, passant per Luis Gardey i José Guardiola, però destaca la versió que van realitzar Los Mustang.
El frances Alain Barriere

Malo – Suavecito 1972

Us vaig parlar d'ells fa ja uns quans programes, Malo va ser la banda liderada per Jorge Santana, nascut el 13 de juny de 1951 i germà de Carlos Santana. Jorge Santana es, al igual que el seu germà, un extraordinari guitarrista, encara que més decantat cap al latin jazz. De fet Carlos sempre ha dit que el seu germà es millor guitarra que ell. Aquest tema que us porto ara a Un Toc de Rock es trobava en el seu primer treball titulat "Malo" i publicat l’any 1972. En tres anys Malo van treure quatre discos i més tard Jorge Santana va gravar ja en solitari, encara que acompanyat per membres del grup Malo, per incorporar-se després a la Fania All Star de Tito Puente, la superbanda del Latin-Jazz. Amb el seu germà Carlos van gravar un disc com "Santana Brothers" on versionen "Blues latino", una cançó del guitarra espanyol Javier Vargas i el "Concierto de Aranjuez" del mestre Rodrigo. Jorge Santana també ha acompanyat el seu germà en dos dels seus discos.
Malo, una extraordinaria banda que de "malo" sols tenia el nom. 
Jorge Santana sentat al mig

La dita per finalitzar el programa d’Un Toc de Rock per avui és un altra de Leopoldo Abadia (Saragossa, 1933), professor d'economia i escriptor conegut pels seus anàlisis de la crisi econòmica en clau d'humor. Que amb la seva aguda ironia va manifestar:


Espanya és com una família mal administrada que es gasta 
 els diners en tonteries  i quan els necessita  per alguna cosa
  realment vital, dons ja no els té


Acabem per avui Un Toc de Rock. Foto el camp i toco el dos, no sense emplaçaros al proper programa, des de la xarxa d’emisores de la Federació de Ràdios Locals de Catalunya que emeten el programa, Altafulla Ràdio, Ràdio L’Hospitalet de l’Infant, Ràdio Cap de Creus, Ràdio Trinitat Vella i Ona La Torre, us deixo en bona companyia. Sigueu bons i bones i no feu res que jo no faria.

Apa! Ens veiem pel món.

Mario Prades

No hay comentarios:

Publicar un comentario