El Blog de Mario Prades

Posa't en contacte amb mi mitjançant el correo electrònic: tocderock@hotmail.com

lunes, 24 de octubre de 2016

Un Toc de Rock 11-13


El programa estarà avui ple de mestissatges i a Un Toc de Rock realitzarem un recorregut per grups i cantants que van saber barrejar pop-rock amb sons molt calents. Iniciarem el nostre viatge des de la província de Tarragona i escoltarem a El Son de la Chama, Bongo Botrako i La Soul Machine, però també comptarem amb Pablo Bicho, Radio Futura, Jarabe de Palo, Ciudad Jerdín, Girasoules, Los Especialistas, José Luis Iglesias Pibe, Esmeralda Grao, La Orquesta Platería i així mateix La Reina de la Salsa, Celia Cruz. Ens posem en marxa des de todas las emissores per les que ens escoltes dues vegades cada setmana o internet, si t’el descarregues des del blog, el facebook de Montse Aliaga o les webs d’aquelles emissores que ho permeten. Sóc Mario Prades i obro la barraqueta de nou. Ja sabeu que sempre sou

Benvinguts a Un Toc de Rock

El Son de la Chama – Contra el viento 2016

Començarem el nostre viatge pels records musicals dels últims cent anys a Reus, la capital del Baix Camp, escoltant a Un Toc de Rock aquest tema a càrrec de El Son de la Chama, extret del seu segon i últim treball discogràfic fins el moment “Somos” que s'ha gravat als RPM Estudis de València i publicat, a mitjans de març d'aquest any, per Kasba Music, igual que el primer “Consciencia” que es va editar l'any 2013, encara que anteriorment ja havia tret una maqueta. Per a l'enregistrament del nou treball discogràfic han comptat amb les col·laboracions d'Anita Kuruba de Canteca de Macao i de Josep Pancho de La Raíz. La veritat és que els set músics que integren El Son de la Chama són de Reus i també de Tarragona, liderats per Sisco Romero (compositor i cantant) i Pablo Camacho (guitarra), al costat del seu fundador, el saxofonista Aleix Garrido. Per cert, recentment El Son de la Chama han anunciat que de moment el grup fara un descans sense dates de retorn.
El Son de la Chama, un bon grup surgit a Reus, la capital del Baix Camp

Bongo Botrako – Todos los días sale el sol

Aquesta cançó que avui escoltarem a Un Toc de Rock i que si no estic errat va ser escollida com a sintonia sonora per una Volta Ciclista, us l'he extret del primer treball discogràfic de Bongo Botrako, editat l’any 2010 i titulat genèricament "Cada dia sale el sol" i al que la peça d'alguna manera donava títol, si bé i amb anterioritat havien publicat ja una maqueta. En aquesta peça conten amb la col·laboració de La Pegatina. Des de la seva pàgina webb els nois de Bongo Botrako han anunciat que de moment faran una parada que esperan no sigui un Adeu, més be un Fins a la vista! La veritat és que aquesta bona banda nascuda a Tarragona és digne d'atenció, en els 8 anys que porten treballant és que no paraven i s'han inflat de realitzar concerts, tant en territori espanyol com a França, Holanda i altres païssos. El grup l'integraven Uri Giné (cantant) que va ser el fundador, al costat de Nacho Pascual (guitarra), Xavi Vallverdú (teclats), Gorka Robert (bateria), Xavi Barrero (trompeta), Óscar Gómez (saxo) i David García (baix). La seva música es una fusió de cultures molr del carrer i pot ser aixó es el que els ha donat tanta popularitat, de fet a la seva música molts la denominen “punk parranda”. Darrera sur deixen publicats, fins el moment, dos álbums d’estudi, un en directe i una maqueta. Esperem que hi hagi continuitat i Bongo Botrako tornen ben aviat.

La Soul Machine – Flor de Passión 2015

L'amic Quimet Curull, amb el qual realitzo el programa El Temps Passa i que és també un bon músic, em va descobrir a aquest nombrós grup de Falset, a Tarragona, als quals jo he de confessar que no coneixia tot i que porten més de 15 anys desgranant bon soul amb tocs de rhythm and blues des del Priorat. Ell els va veure en directe en un concert i va quedar al·lucinat per l'extrema qualitat de La Soul Machine. Aquest tema que compartirem ara en Un Toc de Rock, ple de connotacions salseras, us el he extret del seu àlbum “Terra Negra” en el qual tots els temes, a excepció d'un cantat en anglès, estan interpretats en català. Aquest és el segon disc de La Soul Machine que van debutar l'any 2010 amb "Soul.cat" en el qual les deu cançons eren versions, però en aquest segon disc que s'ha fet esperar, la veritat, tots els temes estan composats per ells a excepció de dues versions. El títol del nou disc “Terra Negra” que es va posar a la venda el 4 de setembre del 2015, no ha estat escollit a l'atzar, com ens expliquen ella mateixos. “Terra negra” integra tres conceptes importants per a la banda: la música negra, la terra negra del Priorat (a causa de la llicorella) i els vins negres. L'objectiu es traslladar aquest caràcter al nou disc de música negra feta per gent del Priorat. Per cert, la Soul Machine també van gravar a finals d'any una nadala i aquest estiu han estat, si no estic equivocat, els protagonistes de la cançó de l'estiu de TV3, encara que no estic segur del tot perquè he de confessar que jo reconec que contemplo poc la televisió i mai veig la televisió autonòmica catalana, la considero massa manipulada.

Radio Futura – Veneno en la piel 1990

Des del cinquè disc d'estudi de Radio Futura, una de les bandes icòniques de la movida madrilenya, compartirem ara a Un Toc de Rock aquest tema que és el que donava títol a l'àlbum. Quan es va gravar Radio Futura eren els germans Santiago (veu i guitarra) i Luis (baix) Auserón, al costat d'Enrique Sierra i Ollie Halsall (guitarres elèctriques) i Antonio Moreno, anomenat Tacita, a la percussió que a la gira va ser substituït per Antonio Vázquez. Aquest va ser l'últim disc que podem dir va incloure material nou ja que després de la gira de presentació el grup es va separar al 1992, encara que abans publicarien l'àlbum “Tierra para bailar”, compost gairebé exclusivament per remescles d'antics temes, es tractava de complir els seus compromisos amb la discogràfica BMG-Ariola. La veritat és que en l'enregistrament de “Veneno en la piel”, un disc amb connotacions molt caribenyes, la funció del guitarrista Enrique Sierra va ser mínima ja que al 1989, durant la gira de presentació de “Escuela de calor El directo de Radio Futura”, havia patit un vessament cerebral que el va deixar temporalment semiparalitzat d'un braç i va ser substituït per Ollie Halsall que era un músic habitual de Kevin Ayers i que va morir el 1992, encara que en alguns concerts, el guitarra va ser Álex Sánchez de Lone Star. El tema es publicar així mateix en format single sent número 1 en vendes, cosa que també va aconseguir l'àlbum. De fet del LP es van extreure en total tres singles, inclòs aquest: “Corazón de tiza” i “El amigo desconocido”. Quan Radio Futura es va separar, després d'haver celebrat un concert a Las Rozas, Madrid, havien realitzat un total de 439 concerts en onze anys. Curiosament en els seus inicis, l'alma mater de Ràdio Futura era Hemilio Molero, però quan van fitxar per Ariola després del "Enamorado de la moda juvenil" que va treure Hispavox, es va parlar que la discogràfica va exigir al grup que Hemilio els deixés ja que no donava la imatge de banda juvenil. Jo l'hi vaig preguntar una vegada a Santiago Auseron sobre aquest tema en una roda de premsa i es va mostrar bastant ofès, però no va contestar a la meva pregunta, es va anar pels Cerros d'Úbeda. Us explicaré una curiositat, quan jo era director artístic de La Fàbrica de Reus, em va trucar Paz Tejedor, manager de Ràdio Futura per demanar-nos un favor. La banda tenia disposada una gira per Catalunya i a una setmana vista se'ls havia caigut una data, això representava despeses i ella pretenia que jo els contractés per actuar a La Fàbrica. Li vaig exposar clarament que el nostre aforament era poc més de 1000 persones ben atapeïdes i que per tant no podíem pagar el seu caché. Finalment i tenin en compte que la data els hi quedaba pentxada, és va arribar a un acord i els vam salvar la papereta. Això si, aquell dia va pagar entrada tot el món i a més a 1.500 pessetes, una cosa inusual ja que a la província mai s'havien sobrepassat les mil en una entrada. Vem omplir a rebentar. Com a suport a Enrique Sierra (Madrid, 29 de juliol de 1957 - 17 de febrer del 2012), el seu guitarra que no estave bé de salut, Radio Futura havien contractat a Álex Sánchez (a la foto 2 amb Santiago d'esquena)), el guitarrista de Lone Star i en aquell temps director de la revista Popular 1. Ells pretenien que Álex fos cap a Madrid per assajar, però ell els va dir que no, que li enviessin els discos, les partitures i l'ordre de les cançons. Es van veure per primera vegada al nostre concert, van assajar un parell d'hores a la tarda i tot va anar sobre rodes, Radio Futura van lucinar de com tocava Álex Sánchez i és que fins allavors sembla que no s'adonaven que la veterania és un grau.

Pablo Bicho – Las cosas llegan 1998

Encara recordo al gallec Pablo Bicho, de veritable nom Pablo Constenla Lera, nascut a A Estrada l’any 1965, quan, al costat del cap de promoció d'Arcade, la seva companyia discogràfica, van vindre a casa meva perquè li fes una entrevista per Diari de Tarragona i portar-me el seu segon disc en solitari. Quan vam acabar i abans de marxar-se, Pablo Bicho va agafar el CD i me'l va dedicar. No em va donar temps ni a dir-li que escrivís dins, ho va fer a la portada i al blog teniu la mostra. Aquest tema donava títol al CD de Pablo Bicho "Las cosas llegan" que va ser produït pel recordat Miguel Gallardo i es va gravar en els estudis Kirios de Madrid. Als teclats trobem a Francis Amat que també va fer els arranjaments i va portar la direcció musical. Va comptar amb Javier Pedreira (guitarra), Mario Carrión (bateria), Justo Lera (baix) i Nico Roca a la percussió, al costat d'una bona secció de metalls dirigits per Lulo Pérez que tambétoca la trompeta. Els cors van ser d'Héctor Lera i Gustavo di Nobile. No m'ho va confessar, però em vaig adonar que hi havia una pregunta que li molestave i se la feien gairebé tots els que el entrevistaven, no vaig caure en l'error i crec que això va ser el que va fer que la comversa fora distesa i amena. I és que tots lligaven que abans havia format part d'un grup amb el seu cognom artístic i li preguntaven perquè havia abandonat a Surfin' Bichos, ignorant que ell mai havia militat en aquesta bona banda de rock, Pablo va ser component de Los Bichos, un grup gallec de curta vida professional i un sol disc. Encara que va començar amb només 14 anys al grup Bajo Presupuesto i després a Radio Oceano. Fins ara Pablo Bicho ha gravat quatre o cinc CD's. Ha format duet amb el violinista Manu Clavijo i junts actúen a espais reduïts. Pablo Bicho va néixer a A Estrada, Pontevedra. Aquest tema està a cavall entre el pop-rock i la salsa i mereixia sonar en el programa d’avui d’Un Toc de Rock.

Girasoules – Flaco consuelo 1996

Sorgits al País Valencià, trobàvem aquesta bona banda que responia al nom de Girasoules i des del seu segon àlbum “Rompe tu silencio”, produït per KC Porter que va tocar la trompeta en un dels temes, que es va editar al 1996 i es va gravar a Los Angeles, sent el seu primer treball per el segell EMI, us he seleccionat per compartir ara a Un Toc de Rock aquest tema. En la gravació van comptar amb bones col·laboracions, entre elles trobàvem a Kurt Bisquera a la bateria, el guitarrista Michael Thompson, Lee Sklar que era baixista de Phil Collins i Luis Conte, un bon percussionista que havia tocat amb Madonna i també Phil Collins. Girasoules es van crear a principis de la dècada dels 90 i van estar en actiu fins al nou segle. Els seus components eren Quique Tarrasó (cantant i guitarra acústica), Fernando Martínez (guitarra), Javier Vela (baix) i Ramón Vela (bateria), sense oblidar a Javier Ros que també va ser membre del grup durant un temps. Van debutar discogràficament l'any 1995 amb "Cuestión de suerte” que va ser produït per Juan Luis Giménez de Presuntos Implicados, encara que anteriorment ja havien publicat un disc autofinançat del qual només es van editar 1000 còpies, titulat “A tu lado". En total van treure a la venda quatre discos, l'últim "Cuenta conmigo" l’any 2001 i finalment es van separar. La veritat és que Girasoules van ser un grup de gran qualitat musical que van saber trobar el contrapunt just entre la música amb tocs llatins, el rock americà i el pop britànic, però tot i això, mai han estat reconeguts com la seva vàlua es mereixia.

Ciudad Jardín – Beber y bailar 1993 / 2003

Ciudad Jardín eran una banda de Madrid englobada dins de l'anomenada "Movida madrileña". Els líders eren el cantant Rodrigo de Lorenzo que abans havia estat guitarrista del grup Ella y Los Neumáticos, al costat de Eugenio Haro Ibars que va ser també guitarra amb Glutamato Ye Ye, el grup liderat per Iñaki Fernández i que es va mantenir en Ciudad Jardín fins a la seva mort l'11 d'abril de 1991 a causa de la SIDA, tot i que algunes bios diuen que va morir l’any 1994. El 1987 se'ls uneixen Paco R. Musulen i Luis Elices que tocaven en Objectivo Birmania. La mort d'Eugenio deixa a Rodrigo de Lorenzo com a únic líder de la banda que va continuar traient discos fins a 1996. Poc després, Ciudad Jardín després d'un concert a la sala Suristán de Madrid, es van separar. El tema l’extrec del recopilatori “Veinte Éxitos Pasados Por Agua” que és va publicar el dos de gener de 2003, si bé originalment es trobava al’álbum “Primero así, y luego más” de l’any 1990. Van ser els pioners, o un dels grups pioners, en fer rock amb tocs salseros. Una cosa que molts diuen que va crear Jarabe de Palo i altres que Radio Futura, Juan Perro, La Marabunta o Pedro Bicho, però no, els primers del moder pop-rock amb tocs de salsa van ser Ciudad Jardín. Es clar que de fet ja en els 60 ho havien fet molts altres, entre ells Los Llopis i Los Mustang. El seu primer disc el van gravar l’any 1984, peró al fer fallida la casa de discos Golstein, propietat de Ramón Recio, no va arrivar a editarse fins l’any 1999, paradoxalment va ser el seu últim disc, despres van treure aquest recopilatori. Ciudad Jardín van aconseguir l’èxit amb la cançó "Emmanuel Negra en el Valle de los Zombis" que es va incloure en el seu primer disc editat "Falso" de 1985 i en el single amb el tema van utilitzar per la portada la coneguda fotografia del soldat republicà caient abatut, de Robert Capa, això si, ells la van fer retocar.

Los Especialistas con Lucrecia – Vanidad masculina 1998

Una altra peça a cavall entre el pop-rock i la salsa caribenya ens la porta a Un Toc de Rock el grup aragonès Los Especialistas, un tercet en el que algun dels seus components havian militat paral·lelament al grup de Cambrils Los Gatos Locos i també a Enfermos Mentales i Acto Fallido. En aquest tema amb una lletra divertida en la qual ens parlen del mascle llatí que se les menja a totes, col·labora la cantant cubana establerta a Catalunya, Lucrecia i la peça està plena de marxa salsera. Los Especialistas eren Fernando de la Figuera (guitarra), Santiago del Campo (veu, saxo i flauta) i J. Ramon Marcen (guitarra) i en aquest enregistrament també col·labora Laurent Castagnet a les bateries i programacions de caixes de ritme, encara que no recordo ara si ho va fer en aquest tema o no, al costat de Lucrecia (a la foto) i Chonchi Heredia. Los Especialistas van comptar per a les gravacions amb Frederic Gallardet (piano), Antonio Ramos (baix), Quino Béjar (percussió),  Rudy Visetel (trompeta), José Luis Calvo (saxo) i Francisco Garcia Vega (trombó de vares). L’àlbum es va gravar en els estudis Eurosonic entre els mesos de juny i juliol de l’any 1998 i va ser produït per ells tres. Durant un temps eren quatre i va formar part del grup César Navarro (baix). En total Los Especialistas van gravar 6 discos i sembla ser que tenien preparat un de nou que no acaba de veure la llum. Aquest tema que escoltem ara a Un Toc de Rock es trobava en el seu tercer treball discogràfic i es va titular "Un pez en la maleta", l’àlbum va ser editat per BMG Ariola l’any 1998.

José Luis Iglesias Pibe – El Mar de Cádiz 2014

A Un Toc de Rock hem escoltat ja en algunes ocasions temes a càrrec d'Arriaga, un pseudònim sota el qual es trobava aquest genial guitarrista bilbaí que ara està gravant cançons plenes de qualitat instrumental amb el seu propi nom José Luis Iglesias i al que també es coneix com "Pibe". Aquest tema m'ho va passar ell mateix i forma part d'un munt d'enregistraments que ha realitzat sota el títol genèric “Temas nuevos instrumentales”, encara té un altre amb cançons on ha inclòs veu i una instrumentació més completa que escoltarem un altre dia. José Luis Iglesias Pibe durant els anys 70 i 80 va formar part de diversos grups a Bilbao entre els quals he de destacar Mezcla o La Quinta Reserva, d'aquest últim es va publicar recentment un recull, però ell és un experimentat músic de sessió i he treballat en diferents produccions amb artistes de la talla de Juan Pardo, Rocío Jurado, Amaya Saizar o Chiquetete entre molts altres. També ha treballat com a músic en gires i ha format part de les bandes d'acompanyament de Mocedades, Massiel, Juan Pardo, Sergio Dalma o Azúcar Moreno, entre d'altres. Fa uns anys es va incorporar al retorn d'una banda mítica, el primer grup de rock progressiu i simfònic de la música espanyola i els primers que van utilitzar un moog i un melotrom, estic referint-me a Los Módulos, substituint a Pepe Robles, el seu fundador. Amb Los Módulos i l'any 2000 va publicar l'àlbum "Pensado y hecho en la intimidad". Treballa en el seu estudi preparant sense parar cançons noves, com aquesta que compartim avui a Un Toc de Rock i us recomano entreu a la seva pàgina web on trobareu més informació i sobretot bona música. Encara que no acabaré sense dir-vos que José Luis Iglesias Pibe” també ha composat 2 Òperes Rock.

Orquesta Platería – Pedro Navaja 1979

L'Orquestra Platería es va formar al 1974. El tema "Pedro Navaja" que compartim ara a Un Toc de Rock, publicat l’any 1979 i que donava títol al seu segon disc, els va popularitzar a tot l’Estat, fins al punt que molts no recorden ara que la cançó és una versió, es tractava d’una composició de Ruben Blades que va ser el primer a gravar-la i portar-la a l'èxit i asseguren que és de la Platería. Estava liderada per Manel Joseph que anteriorment havia militat en el grup Dos + Un i es van crear per a una única actuació a la sala Zeleste del carrer Platería, la nit del 31 de desembre de l’any 1974, d'aquí va prendre el nom. En total han gravat 16 àlbums, destacan un, editat al 2002, que era un homenatge a  Gato Pérez. L’últim que ha tret fins el momento es de l’any 2011 i es va titular “35 Tacos”. Per cert, de la formació original només quedava Manel Joseph. La Orquesta Platería van ser una gran formació de ball, encara que potser sempre han patit d'una tècnica excessivament depurada que et feia gaudir molt contemplant un dels seus concerts, però si es tracta de ballar, jo confeso que em quedo amb La Salseta del Poble Sec. L’any 2014 La Orquesta Platería van fer una gira d’acomiat i van dir Adeu al seu públic. A la foto La Orquesta Platería al Festival Canet Rock.

Celia Cruz – Bolero, bolero 1996

Quan parlem dels soneros cubans no ens referim als cantants del són cubà, els soneros són aquells autèntics trobadors que improvisen la lletra d'una cançó sobre la marxa. Celia Cruz que en aquesta cançó ens demostra que va ser una auténtica sonera, va ser la Dama de la Salsa, la Reina dels ritmes calents i va encunyar el terme "Azucar" pel seu gran èxit “Azucar negra”. Aquest tema que us porto ara a Un Toc de Rock té una lletra que es un compilat de troços de cançons i títuls de diversos boleros populars, forman tots ells una cançó i es trobava en la banda sonora del film "Como un relámpago" de Miguel Hermoso, una pel·lícula protagonitzada per Santiago Ramos i Assumpta Serna. De veritable nom Ursula Hilaria Celia de la Caridad Cruz Alfonso, la cubana va nèixer a La Habana el 21 d’octubre de 1925, si bé l’any del seu naixement es ductos. Abans de llançar-se en solitari va formar part de les orquestras Gloria Matancera, Sonora Caracas i La Sonora Matancera, també va formà part de l’espectacle “Las mulatas de fuego”. El 15 de juliol de 1960, ja instaurada la revolució cubana dirigida per Fidel Castro, sorgeix un contracte per a la Sonora Matancera a Mèxic. Celia Cruz mai tornaria a trepitjar la seva estimada terra cubaba, tot i la mort dels seus pares i va manifestar que mentre estiguessin vius els germans Castro i el seu règim dictatorial, mai tornaria a Cuba, ni viva ni morta. Va treballar i molt amb Tito Puente i la Fania All Stars. La tarda del 16 de juliol de 2003, Celia Cruz va morir a casa seva, a Fort Lee (Nova Jersey). Després de la seva mort, el seu cos embalsamat, va ser portat a Miami i Nova York, de manera que tots poguessin retre-li homenatge. El seu enterrament va reunir més de 150 mil persones a Miami i similar quantitat a Nova York. El enterrament de Nova York va constituir un dels més grans que es recorda a la ciutat dels gratacels, superant fins i tot al de Judy Garland a l'any 1969.

Esmeralda – “Pa” los pesares 1996

De nom complet Esmeralda Cayuelas Grao, va néixer a Orihuela, el 7 de febrer de 1968. És una compositora, cantant i productora que va guanyar l’any 1994 al Festival de Benidorm amb la cançó "Fuego y miel", composada per Rosana Arbelo. Aquest tema que escoltem ara a Un Toc de Rock, es trobava també en la banda sonora del film "Como un relámpago" de Miguel Hermoso, de la que is he parlat abans escoltant a Celia Cruz, protagonitzada per Santiago Ramos i Assumpta Serna. En la banda sonora es recollien temes a carrec de Celia Cruz, Caco Senante, Garibaldi i per sopossat Esmeralda Grao, tot i que aquesta signa sols com Esmeralda, val a dir que els títols de crèdit d’aquest CD que va publicar Home Discos, una subdivisió de Manzana, l’any 1996, estan tan malament explicats que no saps quina cançó interpreta cada un d'ells i has d'anar deduint-lo. Aquest tema és el que obre l'àlbum, per cert, no us negaré que tot i aixó, es un disc molt interessant.

Jarabe de Palo – Como quieres ser mi amiga 1998

Acabarem aquest programa d’Un Toc de Rock que avui ha estat ple de mestizatge musical amb aquesta cançó que es trobava a l’àlbum “Depende”, segon treball de Jarabe de Palo i que es va editar l’any 1996 sota producció de Joe Dworniak i es va gravar als estudis Moody de Londres. Jarabe de Palo es Pau Donés, nascut a Montanuy, Hosca, el 11 d'octubre de 1966, va militar en diversos grups abans de posar en marxa Jarabe de Palo que per cert ara es diuen Jarabedepalo, així tot junt. Va començar juntament amb el seu germà Marc, amb el qual va formar el J. & Co Band i posteriorment Dentaduras Postizas. Després de viatjar a Cuba va escriure "La Flaca" que va donar títol al seu primer disc, però que en principi i al costat del CD al complet, va passar amb més pena que glòria fins que un any més tard, el seu manager i la discogràfica van pactar amb la marca Ducados de cigarrets i va ser utilitzada per l'espot de televisió del CD "Caracter Latino" i llavors el disc va començar a vendre's, superant el milió de còpies a Espanya i Amèrica Llatina.Allò va fer que molts reconeguessin en Jarabe de Palo al grup que va iniciar el rock llatí, oblidant que ja ho havien fet altres anteriorment. Avui os ho he demostrat i segur que els que hem escoltat avui tampoc va ser els primers perquè dins de la Ona Laietana havien grups que van fusionar rock, pop i sons llatins com L'Orquestra Mirasol, fins i tot Los Mustang van gravar a principis dels 70 “La batea”, en aquesta línea, sense oblidar a Los Llopis a principis dels anys seixanta. Si és que tot està inventat a la vinya del Senyor. Per cert, el dia 1 de septiembre del passsat 2015, Pau Donés, va anunciar a través de les xarxes socials que es veia obligat a cancel•lar la gira del grup a causa d'un càncer de còlon que li va ser detectat feia 20 dies i del qual va ser operat a l'hospital Vall d'Hebron de Barcelona. Jarabe de Palo va anul·lar els més de 30 concerts que tenia previst oferir a Espanya i Amèrica. L'inici de gira havia de ser el 15 de setembre. Per sort sembla ser que s'ha recuperat.

La frase per tancar el prograna d'avui és del gran cantautor argentí Atahualpa Yupanqui, un payador de vella escola molt proper al poble ras i que va manifestar


“He vist tanta pobresa que vaig pensar amb
tristesa: Déu per aquí no ha passat”

Conclou per avui Un Toc de Rock i ara tocaré el dos, però us deixaré en companyía de totes les emissores per les que ens escoltes dues vegades per setmana o internet si t’el descarregues del blog, el facebook de Montse Aliaga o les webs d’aquelles emissores que ho permeten. Sóc Mario Prades i toca baixar la barraqueta, ens retrobarem en el proper programa.

Apa, ens veiem pel món

Mario Prades

No hay comentarios:

Publicar un comentario