El Blog de Mario Prades

Posa't en contacte amb mi mitjançant el correo electrònic: tocderock@hotmail.com

lunes, 18 de abril de 2016

Un Toc de Rock 10-53


Iniciarem el nostre recorregut per la història del rock a Colòmbia i us porto per començar a Juanes i Carlos Vives, però en el nostre viatge musical al passat, al fons dels nostres records des d'Un Toc de Rock també tindrem avui a Gato Pérez, Santi Vendrell, Antonia Font, M-Clan, Danza Invisible, Duncan Dhu, Los Burros, Luz Casal, Cesaria Évora que era de Cabo Verde i els alemanys Scorpions, cantant així mateix en castellà. Connectarem els motors de la nostra màquina del temps, des de les emissores per les que sortim a l’aire dues vegades cada setmana o bé per internet, en el cas de que et descarreguis el programa del blog o el facebook de Montse Aliaga. A mi em toca obrir la barraqueta un altre vegada, recordant-vos que sóc Mario Prades i que tots i totes sempre sou

Benvinguts a Un Toc de Rock

Juanes – La camisa negra

Cantant, compositor, arranjador i guitarrista colombià, Juanes, de nom real Juan Esteban Aristizábal Vásquez, va néixer el 9 d'agost de 1972 a Medellín. Va començar com a cantant a un grup de rock del seu pais que es feien dir Ekhymosis, amb els que va gravar cinc àlbums. Al llarg de la seva carrera musical ha venut més de 15 milions de còpies a tot el món dels seus quatre primers àlbums, però el tema "La camisa negra" que escoltem ara per començar Un Toc de Rock, és la seva cançó més representativa, escrita per Juanes i Octavio Mesa, la peça va ser número 1 en diversos països d'Amèrica Llatina i es va publicar com a tercer single al setembre de l’any 2004, dins del LP "Mi sangre", un àlbum de Juanes que ell sol va superar els 4 milions de còpies venudes. De fet va ser número 1 en 43 paissos a reu del món. És clar que amb "La vida... es un ratico" va superar els 6 milions. Avui Juanes sona a Un Toc de Rock. El ritme de la cançó es una barrega entre un estil folklóric conegut com música de carrilera i pop. Us explicaré una curiositat sobre aquesta cançó de Juanes que escoltem ara. A Itàlia es va associar alló de "Camisa negra" amb l'uniforme feixista de la gent de Mussolini i això va portar problemes en molts clubs nocturns i associacions de tendència neonazi on s’escoltava la peça i en els què s'arribava fins i tot a saludar-se amb la mà dreta aixecada en una clara salutació feixista, però Juanes ho va desmentir totalment, encara que ho va justificar dient "la gent pot interpretar la música de moltes maneres". La cançó va ser censurada a la República Dominicana per considerar que alguns versos tenen un doble sentit amb clara intenció sexual.

Carlos Vives – La gota fría 1994

A Espanya vam descubrir a un altre cantant colombià, Carlos Vives, gràcies al seu àlbum “Clásicos de la provincia” publicat el 22 de febrer del any 1994 i sobre tot per la cançó "La gota fría" que escoltatem avui. L’àlbum a Espanya va tenir dues portades molt diferents ja que després d'haver-ho publicat, la discogràfica Polygram va creure que la fotografia, molt fosca i poc definida, no era massa comercial i el van reeditar amb una caràtula diferent. Aquest es un disc que estava ple de vallenato, un estil musical molt típic de Colòmbia i América del Sud, la seva terra i que la veritat, contrastava amb el aspecte més aviat rocker del cantautor i també actor Carlos Vives que de nom complet és diu Carlos Alberto Vives Restrepo i va néixer a Santa Marta un 7 d’agost de l’any 1961 i al llarg de la seva carrera musical ha guanyat en total sis Grammy i te el récords de nominacions. Aquesta cançó parla de noms importans dins del  vallenato como Lorenzo Morales que era indi yumeca i va morir l’any 2011. Val a dir que Carlos Vives va començar com actor fent series, els populars “culebrons”. De fet “Clásicos de la provincia” i aquesta cançó que escoltem ara a Un Toc de Rock va ser la seva carta de presentación aquí al pais i de fet, el seu primr gran èxit en el món de la música, tot i portar gravats cinc discos, en propers programes escoltarem més cançons de Carlos Vives i d'aquest disc i us parlaré de tot aixó.

Antonia Font – S’Estel d’Aquari 1999

Antonia Font són un grup mallorquí que van ser considerats en el seu momento com la gran revelació del pop català fa s’aixó ja uns quants anys i que estan liderats pel guitarra i compositor Joan Miquel Oliver, que també ha publicat en solitari i ha composat per a una altra gent, al costat del cantant Pau Debon, Pere Manel Debon (bateria), Jaume Manresa (teclats) i Joan Roca (baix). El grup Antònia Font va començar a treballar l’any 1997 gravant una maqueta, des d'aquell moment ha tret vuit discos, el primer d'ells al 1999 i el segon titulat "A Rússia", es va editar el 17 de febrer de  2001 i va ser declarat el Disc Català de l'Any. Entre molts altres premis, van rebre el Premi Nacional de Música de Catalunya el 2008. Aquesta cançó que escoltem ara a Un Toc de Rock us l'he extret del seu primer disc amb el nom del grup per títol, amb producció de Tomeu Janer i que conté cançons de temàtica molt galàctica. L’any 2011 van publicar "Lamparetes". Van treure un altre disc “Vostè és aquí” el 9 d’octubre del 2012 i es van separar l’any sigüent, al 2013. Per cert que mai han aclarit realment el perquè del seu nom ja que en el grup no hi ha cap noia, però sembla ser que es tractava del nom d'una amiga de Llucmajor, companya d'estudis a la universitat, que va ser el primer nom que els va venir al cap quan van decidir unir-se a la moda de grups amb un nom propi sense relació amb cap membre de la banda.

Danza Invisible – El Club del Alcohol 1985

Aquest tema va ser el que va donar a conèixer masivamente al país el grup malagueny Danza Invisible i es trobava en el LP "Maratón", quart àlbum de Danza Invisible, publicat l’any 1985. Els Danza Invisible es van crear a Torremolinos i va ser fundat per Ricardo Texidó juntament amb Chris Navas i Manolo Rubio, provinents del grup de punk Adrenalina, l’any 1981. Poc després, va entrar Antonio Gil a la guitarra i Javier Ojeda, que va substituir a Ricardo Texidó com a cantant i aquest es va dedicar sols a la bateria. Jo i no se perqué, creia que Antoñito havia mort, però per sort m’equivocava. Danza Invisible van guanyar el Concurs de Rock Alcazaba, organitzat per l'Ajuntament de Jerez de la Frontera, el que els va permetre gravar el seu primer senzill amb la cançó "Mis ojos hacia ti". Jo els vaig tenir actuant a la discoteca Torn de l'Hospitalet de l'Infant i es va omplir a rebentar, va ser un bon concert. El bateria Ricardo Texidó els va deixar l’any 1993 per llançar-se com cantant i compositor en solitari, debutant amb el disc "Texidó". El darrer treball d’estudi de Danza InvisibleTía Lucía” es va editar l’any 2010 i seguin la moda, tot son versions, amb cançons de Gato Pérez, Hilario Camacho, Michael Jackson, Eddy Grant i atres, aquí al programa ja em escoltat alguna cançó del disc. Després van treure “Treinta tacos” al 2012 i “Danza total”, però crec que aquest son discos de grans èxits. Al llarg de la seva carrera Danza Invisible han editat en total 21 discos i coseguit 7 Disc d’Or i 2 de Platí. Aquesta cançó que com us deia es trovaba al LP "Maratón" de l’any 1985 i també es va publicar en format single.

M-Clan – Llamando a la Tierra 1989/2001

Hi ha cançons que s'identifiquen amb un artista fins al punt de fer-nos oblidar, en moltes ocasions que es tracta d'una versió i arribem a relegar a l'oblit al seu intèrpret original. És el cas, entre altres, de "La Puerta de Alcalá" que no és d'Ana Belén ni de Víctor Manuel, és de Suburbano, una altra d'Ana Belén és "L'home del piano" i l'autor va ser Billy Joel o "Pedro Navaja" que no és de la Orquestra Plateria, és de Rubén Blades. Tot i que molts són els que afirmen que aquest tema que escoltem ara a Un Toc de Rock és dels M-Clan, la veritat és que es tracta d'una versió del "Serenade from the stars" del grup nord-americà Steve Miller Band, això si, els murcians M-Clan fan una versió genial i per això sonen ara al programa d’avui. Es va incloure en el segon disc dels M-ClanUsar y tirar”, publicat l'any 1999, si be jo us la he extret del següent, un acústic en directe titulat “Sin enchufe” que van publicar el 25 de gener de l’any 2001. Després de la grabación d’aquest álbum, un dels fundadors de la banda, el guitarra Santiago Campillo va fotre el camp i van haver-hi problemas legals per els drets del nom. En aquesta grabación M-Clan eren Carlos Tarque (cantant), Ricardo Ruipérez (guitarra i cors), Santiago Campillo (guitarres), Juan Antonio Otero (bateria) i Pascual Saura (baix), però van tindre un grapat de col·laboracions. Es va gravar en els Estudis El Álamo de Madrid. Del grup original actualment ja només queden Carlos Tarque i Ricardo Ruipérez, i a l’actual formació també i trovem a Iván González al baix i Coki Jiménez que s'encarrega de la bateria. Però pel grup han pasant músics com Santiago Campillo (guitarra), que formava part de M-Clan desde els sus inicis fins a l’any 2001 i que despres s’en va anar a Los Rebeldes, Juan Antonio Otero (batería), Pascual Saura (baix) i Alejandro Climent (teclats), junt a Carlos Raya (guitarra) i Íñigo Uribe. Per cert, us ho he dit en diverses ocasions, però ara ho repetiré, una associació d'aquestes de no-fumadors a possat a parir als M-Clan perque a la portada d’un dels seus discos “Para no ver el final”, Carlos Tarque i Ricardo Ruipérez estan fumant... Pecat mortal! Poca feina es el que tenen alguns i també molta intolerancia.

Duncan Dhu – No puedo evitar (pensar en ti) 1986

Escrita per Mikel Erentxun, aquesta cançó es va incloure en el segon àlbum del grup donostiarra Duncan Dhu titulat genèricament “Canciones”, editat l'any 1986 i va ser el tercer single que es va extreure de l'àlbum, convertint-se en una de les cançons més populars del grup, de fet els de Sant Sebastià es van donar a conèixer popularment amb el tema “Cien gaviotas” que estava inclòs també en el LP "Canciones". Duncan Dhu és van crear el 4 d’agost de 1984 i eren el veneçolà d'ascendència espanyola Mikel Erentxun Acosta que havia estat cantant del grup Los Aristogatos, Diego Vasallo Barruso cantant i baix de Los Dalton i Juan Ramón Viles Mitxelena guitarra i bateria també dels Dalton. L’1 de febrer de 1985 signen el seu primer contracte amb la companyia independent Grabaciones Accidentales, segell creat per membres del grup Esclarecidos, contribuint amb dues cançons al disc recopilatori "La única alternativa" que no consta dins de la seva discografia oficial, però que avui en dia, el és peça buscada per els col·leccionistes. El disc "Canciones" era el seu segon treball i va ser produït per Paco Trinidad i el "Cien gaviotas" va ser declarat single de l'any per moltes emissores de ràdio. Encara que ja tots sabem malauradament com funciona això, qüestió de "money". Però el que ningú els pot negar és que del LP van vendre 175.000 còpies, una cosa a tenir en compte. Juan Ramón Viles els va déixar l’any 1989 i la ruptura és dramàtica i acaba als jutjats. Tant Mikel com Diego van mantenir el grup en marxa, però amb alts i baixos i projectes paral·lels, Diego va crear Cabaret Pop i Mikel va començar en solitari. Però van ser un dels grups més importants durant els 80 i això no l'hi treu ningú. La cançó va ser versionada per Rosana per a l'àlbum “Cien gaviotas dónde irán... Un tributo a Duncan Dhu” que es va publicar al 2005 i també per Sole Giménez. A la foto Mario Prades amb Mikel Erentxun. 

Scorpions – Vientos del cambio 1990

Un gran tema de la historia del rock que ara ens arriba al programa d’avui d’Un Toc de Rock, és el "Wind of Change" dels Scorpions, una de les millors bandes de hard rock, alemanys i aquesta una de les seves millors balades. La cançó ens parla de la Perestroika i el canvi polític a Rússia, arrel de la caiguda del Mur de Berlin, ara que l'escoltem en castellà podem adonar-nos de la qualitat del missatge que té i que ens parla de la amistat i de que tots, estiguem al costat que estiguem del mur, som realment iguals amb els mateixos desitjos i idèntics somnis de llibertat, tots som germans. Scorpions va ser fundat l’any 1965 pel guitarrista Rudolf Schenker i el bateria Wolfgang Dziony. En els seus inicis, Rudolf era també el cantant del grup fins que per cap d'any de 1970, el germà petit de Rudolf i també guitarrista, Michael Schenker, al costat del ex cantant de Copernicus, Klaus Meine, s'uneixen a Scorpions. Des d'un principi Klaus i Rudolf, van decidir compondre en anglès i aquest ha estat un dels seus  signes d'identitat. Aquest tema originalment i en la seva versió en anglès es va incloure al disc "Crazy World" que es va publicar el 6 de novembre de 1990 i el single amb la cançó, composada per Klaus Meine i que va vendre 14 milions de còpies, va sortir l'abril del 1991. Val a dir que Scorpions són la banda alemanya que més discos ha venut al llarg de l'historia. Per cert que les portades dels discos de Scorpions han estat censurades en molts països, un dels seus àlbums censurats més populars va ser "Virgin killer", a sota teniu la portada censurada. En aquest enregistrament que escoltem ara, Scorpions eren Klaus Meine (cantant) que en aquesta gravació també toca el whistling, al costat de Matthias Jabs (guitarres i cors), Rudolf Schenker (guitarres i cors), Francis Buchholz (baix i cors) i Herman Rarebell (bateria i percussió).

Luz Casal – Ella y yo 2013

La gallega Luz Casal va publicar el 26 de novembre de l’any 2013 un treball discogràfic titulat genèricament “Almas gemelas” que es va gravar en els estudis East West de Los Angeles amb producció de Javier Monforte i Luz Casal. L'àlbum es va publicar en dos formats, un de normal amb 11 cançons en castellà i un altre De Luxe per a l'estranger, en el qual es van incloure 7 temes més, interpretats en portuguès, francès i italià. La compositora argentina Claudia Brant ha escrit tres dels temes del disc, un d'ells aquest que us he seleccionat per escoltar a Un Toc de Rock. La cançó és, segons explicava la pròpia Luz Casal "Una mirada optimista cap a la malaltia" i el títol es una clara al·legoria sobre el càncer del que va semblar recuperar-se, però que es va agreujar i ara sembla haver-se recuperat per segona vegada, ella mateixa deia que molts li demanaven que escrivís sobre la seva malaltia, però no es va veure mai capaç d'escriure un llibre, per això l'ha tractat en aquesta cançó que en escoltar-la en una primera audició pot semblar que el text parla d'una relació d'amor entre dues dones. De fet cal reconèixer que si en el seu anterior treball discogràfic, un recorregut pels seus èxits, regravats de nou, titulat "Un ramo de rosas" que va treure l'any 2011 la seva veu mostrava un retrocés i una certa afonia, en aquest àlbum s'ha recuperat. Tot i que el seu estil s'ha anat tornant més baladero amb els anys, recordem els seus principis, molt rockers, fins i tot una memorable gira que va recalar a Tarragona capital, sota el títol "Rock de una noche de verano" i en la què van participar Miguel Ríos, Leño i Luz. María Luz Casal Paz va néixer a Boimorto, la Corunya, el 11 de novembre de 1958 i malgrat el que es va estar parlant durant molts anys, no tenia cap parentiu amb el recordat Tino Casal. Per cert que a la platja de l'Arrabassada, a Tarragona, es va celebrar un concert gratuït de Luz Casal, organitzat per l'ONCE, crec recordar, encara que ara no tinc clar l'any, crec que va ser a finals dels 80. En plena actuació el tren va envestir gent del públic que s'havien situat incorrectament a les vies i que amb la potencia de só no es va asabentar de l'arribada del tren, allò va traumatitzar i molt a Luz Casal que durant anys no va voler tornar a actuar a Tarragona.

Los Burros – Disneylandia 1987

Ara al programa d’avui d'Un Toc de Rock us porto tota una curiositat. Crec que pràcticament tots i totes, recordeu a El Último de la Fila que ara han tornat per fer un o dos concerts i recollir cales. Donçs bé, escoltarem a Los Burros, un dels grups histórics del rock fet a Catalunya i cantat en castellà, aixó si. Primer van ser Los Rápidos, després i amb l’incorporació de Quimi Portet que venia dels Kul de Mandril, van arribar Los Burros i aquests es van reconvertir més tard en El Último de la Fila. Aquest tema que sona ara es del LP "Rebuznos de amor" i és l'única cançó de l’època com Los Burros que El Último de la Fila tocava en els seus concerts, però curiosament i si escolteu atentament, apreciareu que el “caracoleo” andalús en la veu de Manolo García, tan característic de El Último de la Fila, aquí brilla per la seva absència cosa que a mi sempre m’ha fet pensar, coneixent a Manolo i el seu entorn, que el toc a Sud de la seva veu és una postura per tindre un estil propi i comercial que ja van crear en els 60 els sevillans Smash i en els 70 van consolidar Triana, tot i que encara avui escoltem de tant en tant que el rock andalús és una creació de El Último de la Fila. Tot el que pot arriva a fer el marketing! Per què penseu que va deixar el grup Quimi Portet? Estava fart de ser un fruit d'estadístiques i el resultat d'una operació comercial amb discos i gires programades i estudiades per el seu funcionament comercial, res més, això si, controlada per ells mateixos a través de la seva empresa Can Produccions. Aquesta cançó, com us deia, es va incloure inicialment en el LP de Los Burros "Rebuznos de amor" editat l'any 1983 i desprès es va recullir en el doble "Los Burros" on s'incluïen els seus dos discos i que es va publicar ja l'any 1987 en vinil, aquest i “Jamón de Burro”. De fet val a dir que Manolo García va començar com cantant d’orquestes i el que millor se li donava era cantà imitant a Camilo Sesto, sense cap acent andalús. A la foto Mario Prades amb El Último de la Fila.

Cesaria Évora – Bésame mucho 1998

La cançó va tenir problemes amb la censura franquista quan va publicar-se per primer cop aquí al país i no es va tractar de raons polítiques, com es podria pensar, va ser cal com de molt més ridícul. Al cast i moralment pur censor, això de besar-se i a més a més besar-se... molt, no li va semblar gens decent. La veritat és que els censors amb les seves decisions dràstiques i els seus talls d'tisora indiscriminada van cometre veritables atrocitats en nom dels bons costums i els valors morals que van retallar brutalment música, literatura i cinema. La cançó es va poder vendre a les botigues de discos, però les emissores de ràdio van tenir prohibit punxar-la durant molts anys. "Bésame mucho" va ser escrita l’any 1940 per la pianista i compositora mexicana Consuelo Velázquez que al seu torn es va basar en l'obra d'Enrique Granados "La Maja i el Ruiseñor" de la suite "Goyescas". Emilio Tuero va ser el primer a gravar-la, però el que la va fer mundialment coneguda va ser el xilè Lucho Gatica. Demostran alló de que els censor no tenian ni idea del que feian es que l’any 1999 va ser declarada la cançó en idioma espanyol més cantada i gravada de la història, excloent d’aquesta llista les nadales i el “Cumpleaños feliz”, per soposat. Cesària Évora que ens la canta ara, va ser la Reina de la Morna, estil musical africà entroncat amb el fado portuguès, se la coneix aixó mateix com Miss Perfumado. La veritat és que també es deia a Cesária Évora amb l'àlies de la Diva dels Peus Descalços, per la seva costum de presentar-se descalça als escenaris i en públic, en solidaritat amb els sense sostre i les dones i nens pobres del seu país.Cesária Évora va néixer a Mindelo, Cabo Verde, el 27 d'agost de 1941. Als 16 anys, Cesária va començar a cantar en bars i hotels i, amb l'ajuda d'alguns músics locals, va guanyar més notorietat a Cabo Verde, i va ser proclamada la "Reina de la Morna". En 1975, any en què Cabo Verde va adquirir la independència de Portugal, Cesária Évora, frustrada per qüestions personals i amb problemes econòmics agreujats per la situació política del país, va deixar de cantar per poder sostenir la seva família. Va tenir problemes molt seriosos d'alcoholisme que va saber superar. Finalment i un munt d'anys més tard va tornar a la música des de Portugal i l’any 1988 va tornar a gravar. "Miss Perfumado”, un àlbum de 1992 va ser el disc que la va consolidar com la gran artista que era. Curiosament Cesária Évora es va convertir en una estrella internacional als 47 anys d'edat. Ens les seves cançons acostumava a parlar de la llarga i amarga història d'aïllament del seu país i del comerç d'esclaus, així com de l'emigració, ja que es diu que el nombre de capverdians que viuen a l'exterior és més gran que la població total del país. L’any 2004 Cesària Évora va guanyar el Grammy al Millor àlbum contemporani de world music per "Voz de amor". L'any 2007 el president de França Jacques Chirac li va atorgar la medalla de la Legió d'Honor. Cesária Évora va morir el dissabte 17 de desembre de 2011, als 70 anys, a l'Hospital Baptista de Sousa, a Mindelo, on es trobava internada amb un quadre d'insuficiència respiratòria i un edema pulmonar. Unes hores abans de la seva mort seguia fumant i parlant amb totes les persones que passaven a saludar-la.

Santi Vendrell – El rodamon 1983

"El Rodamon" és una cançó amb una lletra molt interessant que ens parla d'algú que va ser i ja no és. De fracassats que han deixat de somiar i es conformen amb el que el destí, trist, despietat i cruel, els ha ofert per a el seu infortuni. Possiblement inspirada en "L'home del piano" de Billy Joel que a Espanya va versionar i molt bé, Ana Belén i que ja hem escoltat a Un Toc de Rock. El seu nom complet és Santiago Vendrell Palazón i el cantautor català va néixer a Sant Boi de Llobregat, el 22 de novembre de l’any 1959. Després d'haver format amb Miguel Murga, el duet Miquel i Santi, l’any 1981 Santi Vendrell es va llançar en solitari. Aquest és en la meva opinió, un dels seus millors temes. Es trobava al LP "Molt personal", publicat l’any 1983. Le veritat es que Santi Vendrell va fotre la pota quan, crec que va ser l'any 1984, va fer declaracions posan a parir als locutors de ràdio dien que no es punxave rés de música en català i aixó li va portar problemes perque si bé en la majoria d'emissores comercials era veritat, les emissores municipals en posaven i molt, de fet jo recordo que posava tot el que arrivaba a les meves mans, dins d'un mínim de qualitat, es clar. En aquella época treballava a Ràdio Cambrils. Santi Vendrell va tenir també problemes amb CIU pel fet que aquest partit polític va utilitzar una de les seves cançons en una campanya electoral, sembla ser que sense la autorització de Santi Vendrell. Ara bé, aquestas cosas nosaltres sempre diem que es tenen que posar en “cuarentena” perquè moltes vegades la gent s'aprofita de campanyes publicitàries i després volen separar la seva imatge d'elles perquè s'adonen que els ha tancat moltes portes d'ajuntaments on el color polític és un altre. Quelcom que malauradament també passa massa sovint.

Gato Pérez – Todo sexo femenino 1982

A la lletra d'aquesta cançó Gato Pérez ens explica la història d'un jove que es fa home en una casa plena de dones amb els problemes que això comporta ja que "les veus agudes" s'uneixen en "clara unanimitat" per tal d'imposar el criteri de "les lleones". És clar que quan es casa té una filla i així afegeix "dues veus noves al cor familiar". La cançó es va incloure al disc “Prohibido maltratar a los gatos” que es va editar a l’abril de 1982, després de que hagues tingut el seu primer atac de cor i va estar versionada anys més tard per Luis Eduardo Aute en un disc tribut a Gato Pérez. Cas curios el d’aquest home. Argentí, afincat a Barcelona i fen rumbes moltes vegades en catalá. Jo sentia quan era viu i segueixo sentint ara que miola per algú més alt, una gran admiració per ell, per les seves qualitats humanes i per la seva qualitat com artista. Vaix arribar a conèixer-lo encara que no es pugui dir que mantinguéssim una gran amistat. L'última vegada que van estar parlant va ser en un concert que va realitzar a l'antiga sala Bikini de Barcelona, quan presentava el seu disc "Ten" que va publicar l’any 1987 Picap, el segell de l'amic Joan Carles Doval. Aquest argentí conegut com Gato Pérez va arribar a Barcelona l'any 1966 i el seu veritable nom era Xavier Patricio Pérez Álvarez, va néixer l'11 d'Abril de 1951 a Buenos Aires, va morir a Caldes de Montbui, un infaust 18 d’octubre del 1990. Ell va ser el que va inventar i va encunyar el terme "Ona Laietana" que va donà nom al moviment musical autòcton català que va sorgir en els anys 70. Abans de llançar-se en solitari, Gato Pérez va formar part del grup Secta Sònica, un altre históric de l’Ona Leietana. L’any 1981 va patir un primer infart, problemes de salut i la fatiga produïda pels seus problemes cardíacs el van obligar a deixar l'alcohol i dosificar les seves actuacions i finalment va ser reclamat per un empresari molt més Alt perquè actuessi ja només per a Ell, però ens va deixar les seves cançons i mentre aquestes sonin, Gato Pérez seguirà viu en els nostres records.

La dita per acabar avui és del guitarrista i cantant Lemmy Kilmister (Burslem, Anglaterra, 24 desembre de 1945 - Los Angeles, Califòrnia, 28 de desembre del 2015) i que va ser el fundador del grup Motörhead:


“Si creus que ets molt vell per al rock and
roll... llavors és que ho ets”

Tancaré Un Toc de Rock, però abans de tocar el dos, us deixo en la companyia d’aquelles emissores per les que sortim al’aire dues vegades per setmana o bé per internet si t’el descarregues des del blog o el facebook de Montse Aliaga. Sóc Mario Prades i ara em tocarà baixar la barraqueta un altre cop, però tornarem a retrobar-nos en el proper programa. Porteu-se bé

Apa, ens veiem pel món

Mario Prades

No hay comentarios:

Publicar un comentario