El Blog de Mario Prades

Posa't en contacte amb mi mitjançant el correo electrònic: tocderock@hotmail.com

martes, 17 de febrero de 2015

Un Toc de Rock 09-42

En diverses ocasions us he dit que els anys setanta a Espanya van ser dominats comercialment pels solistes, fins i tot recordo que vam fer un programa íntegrament amb cantants dels 70 i us vaig parlar de les grans veus valencianes d'aquella e'poca, avui a Un Toc de Rock tindrem aquestes veus sorgides al Llevant espanyol i escoltarem a Francisco, Juan Bau, Juan Camacho, Nino Bravo, Bruno Lomas, Camilo Sesto i algun altre, junt a Ángela Carrasco, Danny Daniel amb Donna Hightower, Joan Baptista Humet, Lorenzo Santamaría i altres, encara que iniciarem el nostre recorregut per la música amb Miguel Bosé que va començar mostrant una imatge de ambigüitat sexual que el va convertir en icona per a moltes i molts de la seva generació. Sóc Mario Prades i ara, per a totes les emissores que emeten el programa, obriré la barraqueta i començaré dient, com ja es una costum

Benvinguts a Un Toc de Rock

Miguel Bosé – Linda 1977

Els començaments en la carrera de Miguel Bosé com a cantant, van estar molt bé orquestrats. És clar que no hem de deixar de reconèixer el seu mèrit ja que per tal de preparar correctament els balls a l'escenari, per posar un exemple, es va buscar un bon coreògraf i va estar assajant sense parar i de forma molt dura durant molt de temps. No hi havia res d'espontani en les seves aparicions en televisió espanyola, tot estava assajat amb detall, però resultaven perfectes i d'això es tractava. Al mateix temps es va vendre la seva imatge sumida en l'ambigüitat sexual que si Pinto que si Valdemoro. Però la seva qualitat com a cantant i la llarga carrera musical de Miguel Bosé a demostrat que era molt més que un jove amb padrins volent triomfar. Fill del torero Luis Miguel Dominguín i l'actriu Lucia Bosé, va néixer a Panamà el dimarts 3 d'abril de 1956 i el seu padrí va ser Luchino Visconti. L'any 1977 va signar contracte amb CBS, per la seva subdivisió Epic que habitualment treia els discos d'artistes espanyols. Aquest mateix any s'edita el seu primer àlbum i el primer single és la cançó "Linda", una versió d'un tema del grup italià I Pooh. Va ser un èxit i una bona carta de presentació. Van seguir altres hits com "Super Superman", "Amiga", "Te amaré" i tantes cançons. Encara que jo crec que el longeu èxit de Miguel Bosé s'ha degut i molt, a la sàvia tasca de la seva manager, Rosa Lagarrigue, tota una professional que ha sabut dosificar les aparicions, gires i discos de Miguel Bosé a fi d'anar mantenint la seva popularitat. És clar que així i tot, es calcula ha venut més de 20 milions de discos a tot el món.

Lorenzo Santamaría – Rosy 1971

Vaig descobrir a Llorenç de Santamaria com a solista amb aquest tema. Jo en aquella época anava a ballar amb els amics i amiges de la Colla Bassegoda-Bonvehi-Torns, molts  diumenges a la tarda, a un Club del Passeig de Gràcia de Barcelona, crec que era el Club 21, però no em feu gaire cas, estava a l'altura del carrer Aragó. Allà vaig escoltar per primera vegada "Rosy" i vaig saber que després de deixar els Z-66 l'any 1970, ja treballava en solitari, però Lorenzo Santamaría no va començar amb aquesta cançó, era ja el segon o tercer single... i jo sense assabentar-me. Lorenzo Santamaría és un bon amic i a més està afegit als "Amics de Un Toc de Rock" des del facebook de Montse Aliaga. El veritable nom de Lorenzo Santamaría és Llorens Roselló Horrach i va néixer a la població mallorquina de Santa Maria del Camí, el 21 de febrer de 1946, d'aquí el seu nom artístic que va adoptar quan es va separar dels Z-66 per llançar-se en solitari a principis dels 70. L’any 1965 Lorenzo Santamaría va formar la seva primera banda a la qual va anomenar  Los Chelines, però van seguir altres com Los Bríos i Los Fugitivos, fins arribar als Z-66. Encara que l'amic  Llorens sempre va ser un impenitent rockanroler, inicialment la seva carrera en solitari va estar marcada per les grans balades romàntiques i avui no pot deslligar-se de cançons com "Si tu fueras mi mujer”, “Para que no me olvides”, “Por ese amor”, “El último beso " o “Rosy” que sona ara, però no hem d'oblidar altres cançons de Lorenzo Santamaría plenes de canya, com "Quise ser una estrella de rock and roll", "Blue jeans" i un dels seus millors discos, el CD "Corazón de rock and roll” que va publicar ja en els anys noranta i que va estar produït per Carlos Segarra. De fet i al meu paré, es el millor disc en la carrera del amic Llorens de Santamaría.

Mari Trini – Cuando me acaricias 1970

Publicat l'any 1970, aquest va ser un dels singles que millor es van vendre a la carrera de Mari Trini, amb el tema que escoltarem ara a la cara A i "Un hombte marchó" a l'altre costat i es va extreure de l'àlbum "Amores" i tot i que ja havia publicat un àlbum anteriorment amb RCA, aquest és el seu primer treball per Hispavox. Va comptar amb els arranjaments musicals i la direcció del director Waldo de los Ríos (7 de setembre de 1934, Buenos Aires - 28 de març de 1977, Madrid) i Rafael Trabucchelli com a productor, un home que va morir el 28 de setembre del 2006. La murciana Mari Trini va ser una de les grans veus del panorama pop espanyol en els anys setanta, surgida des de els seixanta, si bé ella sempre va estar molt propera a la cançó d'autor, de fet va compondre la majoria de les seves cançons. Jo de Mari Trini recordo un àlbum que va publicar l’any 1975 interpretat en francès i que va representar un canvi conceptual en el concepte musical en què la tenia ja que fins aquell moment les seves cançons s'acostaven més al folk i a la cançó d'autor, de fet val a dir que va residir i va treballar cinc anys a França abans de llançar-se a Espanya. La veritat és que la meva primera ex la coneixia de quan eren críes, ambdues eren de Caravaca de la Cruz, a Múrcia, Mari Trini va néixer el 12 de juliol de 1947 i la meva ex al maig de 1945, ambdues van ser veïnes. Es calcula que al llarg de la seva carrera Mari Trini, de nom complet Maria Trinitat Pérez de Miravete Mille, va vendre més de deu milions de discos pel que en 2005 el SGAE li van atorgar un Disc de Diamant. La seva carrera va estar molt lligada a la de la productora Mariní Callejo i sempre es va dir que eren alguna cosa més que amigues. El rictus dels seus llavis era a causa d'una malformació causada per una malaltia que la va afectar en la seva infantesa, crec que va ser poliomielitis, però no estic segur, és clar que tot i superar la malaltia, li va deixar seqüeles físiques. Avui en dia parlar de Mari Trini és recordar cançons com "Yo no soy esa”, “Amores”, "Un hombre marchó", "Escúchame", "Cuando me acaricias" que escoltem ara i tantes altres que van marcar la carrera d'aquesta bona cantant que va morir el 6 d'abril de 2009 a Múrcia, a causa d'un agreujament en la malaltia que patia des de feia anys

Francisco – Latino 1981

En moltes ocasions i parlant dels solistes que van funcionar comercialment en els anys setanta han sorgit les veus valencianes, potents, de qualitat i ara anem a escoltar els millors solistes que ens van arribar des de terres valencianes per fer-nos gaudir amb les seves cançons, tots ells veus de primera qualitat. Començarem aquest recorregut pel Llevant espanyol escoltant un cantant que segueix estant al capdamunt del candeler, us parlo de Francisco i per això us he seleccionat aquest tema que va ser amb el que el vam conèixer popularment "Latino", una composició de Pablo Herrero i José Luis Armenteros i amb aquesta cançó va representar a Espanya en el Festival de l'OTI de 1981 que es va celebrar a Mèxic, tornant a repetir al 92 amb “Adónde voy sin ti”. De nóm complert Francisco González Sarrià va néixer a Alcoi, Alacant, el 5 de febrer de 1959. Quan va començar es va presentar en diversos festivals que tenen lloc a València, però és al programa “Gente Joven” de Televisió Espanyola on arriba la seva oportunitat en quedar en segona posició. La carrera de Francisco ha estat plena d'èxits, destacant temes com “La chica del póster”, “Tú ni te imaginas” o “Ya no me duele estar sin ti” i curiosament en els noranta es trasllada a Barcelona per rebre classes de cant líric, cosa que sol succeir, quan succeeix, però a l'inrevés ja que són molts els cantants que des del món de la lírica es passen al pop, el contrari com és aquest cas és l'inusual.

Juan Bau – Dama del Amanecer

Una altra de les grans veus valencianes que van sorgir i van col·lapsar les llistes de vendes a l'Espanya dels anys 70 va ser Juan Bau al qual escoltarem ara amb una de les seves millors cançons "Dama del amanecer". Es el cantant, productor i compositor valencià Juan Bau, també un amic d’Un Toc de Rock des de el facebook que ens coordina l’estimada Montse Aliaga i que crec segueix en actiu. Possiblement la cançó més popular en la carrera de Juan Bau i el single que millor es va vendre, va ser "La estrella de David", però aquesta que escoltem ara o "Natacha i jo" que escoltarem un altre dia, no desmereixen o fins i tot superen "La estrella de David”, Es tracta de Juan Bau, aquest amic d'Un Toc de Rock que va començar el seu periple musical l’any 1971 i que va néixer a Aldaya, València, el 24 de desembre de 1948, el seu nom complet és Joan Baptista Conca Moya, primer va formar part del grup Los Pikes i fent versions cantant en un  angles molt sui generis, abans de començar en solitari amb una carrera brillant. Juan Bau és una de les grans i potents veus sorgides al País Valencià, al costat de Nino Bravo, Bruno Lomas, Francisco, Michel, Camilo Sesto, Juan Camacho i tants altres més, molts d’ells ja no estàn entre nosaltres, però queda el seu record i les seves cançons. Juan Bau va ser una de les millors i més potentes veus del pop espanyol durant els anys setenta i crec que encara es troba en actiu.

Juan Camacho – A ti, mujer 1975

Juan Camacho va morir de manera tràgica quan estava a la cresta de l'onada, a causa d'un accident de trànsit sofert el 8 d'agost de 1982 a Tordesalas, Sòria, camí d'un concert que es tenia que realitzar a Ourense. Degut a l’accident Juan Camacho va quedar en coma i finalment va morir a l'hospital Francisco Franco (actual Gregorio Marañón) de Madrid el 21 d'octubre de 1982. El cantant va néixer a València un 16 de febrer de 1947. Ara faré una miqueta d’historia, Juan Camacho va ser ens els anys seixanta el cantant de Los Satelites, Los Ciclones, Los Angeles Negros i Los Diapason's, per incorporar-se més tard a Los Relámpagos, que curiosament eren un grup instrumental, on ell tocava la guitarra i va cantar sols en un parell de temes. L’any 1975 es presenta al 17º Festival de Benidorm aconseguint la victòria amb la cançó que avui escoltem "A ti, mujer", una de les més populars de la seva carrera, junt a “Júrame”, “Un año más” i tantes altres que van marcar la seva trayectoria profesional, truncada per aquell accident.

Nino Bravo – Un beso y una flor 1972

Con us deia les terres valencianes han donat bones veus al pop espanyol, però la Gran Veu va ser Nino Bravo, de veritable nom Luis Manuel Ferri Llopis, va néixer a Aielo de Malferit, València, un 3 de agost de 1944 i va morir també en accident de trànsit. Escoltarem ara una de les seves cançons més recordades i també de la que més satisfaccions li va donar. Va ser escrita per José Luis Armenteros i Pablo Herrero dels quals hem parlat anteriorment i que havien deixat a Los Relánpagos i des de feia anys treballaven com a compositors i productors. La cançó va donar títol a un àlbum i també es va extreure com single, tant el disc gran com el petit van arribar a xifres de venda molt importants, sent un dels discos més venuts dels 70. A finals de 1962 Nino Bravo va crear el conjunt Los Hispánicos, amb els seus amics Félix Sánchez i Salvador Aranda. Quan es van desfer ell es va incorporar com a cantant a Los Superson amb els quals va estar fins que es va llançar ja en solitari. De fet els seus companys de Los Superson van acompanyar a Nino Bravo com a banda de suport, ja en solitari i fins la seva mort. Després de la mili Nino Bravo es va llançar com a cantant solista al Festival de la Cançó de la Vall d'Uxó l’any 1968. Curiosament el seu primer èxit va arribar amb "Te quiero, te quiero” l’any 1970, una cançó que Augusto Algueró va compondre per Raphael, però a l'andalús el tema no li va semblar bé i no va voler publicar-lo tot i haver-lo gravat, el mateix va succeir amb Carmen Sevilla i Lola Flores. Finalment la va gravar Nino Bravo, va ser el seu gran èxit i va ser designada "Cançó de l'estiu". El matí del dilluns 16 d'abril de 1973, Nino Bravo acompanyat pel seu guitarrista i amic José Juesas Francés i del Dúo Humo, van de València cap a Madrid. Havien parlat de viatjar en avió, però finalment Nino Bravo va decidir fer-ho en el seu acabat d'adquirir automòbil, un BMW 2800 de 1970 amb la matrícula GC-66.192 (a la foto desprès del accident) comprat de seguna ma. Al terme municipal de Villarrubio, en un revolt en què aquest mateix mes havia succeït un altre accident mortal, el cotxe conduït pel cantant va sortir-se de la carretera i va donar diverses voltes de campana. Nino Bravo i els ferits van ser traslladats en vehicles particulars a Tarancón, a 13 quilòmetres, al petit hospital de Santa Emilia, regit per monges mercedàries i allí van rebre les primeres cures, sent traslladats amb l'única ambulància que disposaven a Madrid, a 80 quilòmetres de distància. No obstant això, a escassos quilòmetres de la capital, el cantant Nino Bravo va morir. Després de la seva mort es va publicar el seu disc pòstum titulat "... i volumen 5" que va incloure 10 cançons gravades setmanes abans de la seva mort. Entre elles es troba "Amèrica, Amèrica" que es va convertir en tot un himne i en un dels seus grans èxits. També dins d'aquest disc apareix l'única cançó que va compondre Nino Bravo al llarg de la seva carrera, paradoxalment titulada “Vivir”.

Bruno Lomas – Llévame a la Luna 1968/1990

Un altre veu valenciana molt destacable i que també ens va deixar degut a un accident de trànsit va ser Bruno Lomas i a mi una etapa de Bruno Lomas que sempre m’ha encantat és aquella en la qual va gravar tot un seguit de cançons plenes de swing que fregaven el jazz. “Llévame a la Luna” que escoltarem ara és un d'aquests temes. “Fly me to the Moon”, tot un clàssic que fins i tot va gravar Frank Sinatra. Aquesta cançó que Bruno Lomas, de veritable nom Emilio Baldoví Menéndez, amb la seva poderosa veu recrea a plaer, es trovaba inicialment al LP “Cara y Cruz de Bruno Lomas” que es va publicar l’any 1968 i va ser recuperada després de la seva mort en un doble disc recopilatori editat l’any 1990. Bruno Lomas va ser inicialmente component de Los Milos, després es llançaria en solitari sent un dels millors cantants de la seva època i obtenint èxits sense parar. Val a dir que va ser el primer cantant espanyol que va gravar un LP en directe, a un teatre de Barcelona, amb un só nefast, però va ser el primer. Bruno Lomas havia nascut a Xàtiva el 14 de juny de 1940 i va morir en accident d'automòbil quan conduïa un Mercedes 250, a la carretera de la Pobla de Farnals, un 17 de agost de 1990, quan es trobava a punt de reiniciar la seva carrera. EMI va treure a continuació el doble LP recopilatori de Bruno Lomas que ja estava pactat i del que us he parlat abans, entre el cantant i la discogràfica abans de la seva mort i que es va titular "Bruno Lomas 1940-1990", però el disc amb cançons noves que també havien signat, mai va poguer gravar-se, la mort amb la seva dalla ho va impedir.

Joan Baptista Humet – Clara 1980

En diverses ocasions hem escoltat a Un Toc de Rock al valencià Joan Baptista Humet que va morir a Barcelona, el 30 de novembre del 2008 a causa d'un càncer d'estómac, doncs anem a escoltar-lo un altre vegada i per això us he seleccionat la cançó més representativa de la seva carrera, aquesta que sona ara. En ella Joan Baptista Humet ens parla d'una jove amb problemes molt seriosos amb les drogues que la porten a la seva destrucció. Es va incloure en l'àlbum "Hay que vivir" que va editar l'any 1981, encara que el single havia sortit e l’any 1980 i li va obrir les portes del mercat llatí americà. D'origen valencià, Joan Baptista Humet i Climent va néixer a Navarrés el 4 de gener de 1950, encara que va criar-se a Terrassa i la seva carrera discogràfica està marcada per cançons en castellà i català, tant en l'època de la dictadura com amb l'arribada de la democràcia. No va ser mai un cantautor a l'ús i els seus temes eren molt complets musicalment parlant i propers al pop. L'any 1968, amb tan solo18 anys debuta actuant en un teatre a Terrassa, compartint escenari amb Joan Manuel Serrat. Durant dos anys es converteix en el teloner dels concerts de Lluís Llach, encara que les seves cançons mai van tenir un caire polític. En la seva discografia destaca també "Gemma", una cançó dedicada a la seva germana petita, malalta de poliomielitis que va ser el seu primer gran èxit i al costat de "Terciopelo" i la que escoltem ara són els seus temes més representatius. Durant algun temps va comptar amb el mestre Josep Maria Bardagí que es va encarregar dels arranjaments i la direcció musical dels seus discos, però també va treballar amb Francesc Burrull. El seu últim treball discogràfic va ser "“Solo bajé a comprar tabaco”, amb producció i arranjaments de Josep Más Kitflus.

Pablo Abraira – Gavilán o paloma 1977

Nascut a Madrid l'1 de juliol de 1949, Pablo Abraira que es va donar a conèixer al substituir a Pedro Ruy Blas com a cantant del grup Los Grimm a finals dels seixanta amb els que va gravar el que va ser l’últim disc de la banda, va ser un dels solistes més populars la dècada següent gràcies a cançons com "O tú o nada" amb la qual va debutar l'any 1976 i que al costat de "Gavilán o Paloma", editat l’any 1977 que escoltarem avui a Un Toc de Rock, són els seus temes més recordats, tot i que te un bon grapat de cançons i discos gravats. Aquesta es va incloure a l’àlbum “30 de febrero”, el seu primer disc en solitari i per supossat, també es va publicar en single. Als vuitanta Pablo Abraira, com molts dels grans solistes espanyols de la dècada anterior, es va establir a Miami, tot i que crec que actualment torna a residir a Espanya. És un dels Amics d'Un Toc de Rock del Facebook que ens coordina Montse Aliaga. Per cert vull fer esment que també va intervindre en diversos musicals, entre ells la versió espanyola de "Evita" en la que va representar el paper de Che Guevara, substituint a Patxi Andión i també a "Jesucristo Superstar" on va suplir a Camilo Sesto. Aquest tema es va tornar a incloure en el CD "Grandes éxitos", un àlbum que es va publicar ja en els noranta i en el qual apareixia en la portada sense el seu característic mostatxo.

Danny & Donna – El vals de las mariposas 1971

Donna Hightower ens va deixar el 19 d'agost del 2013, la seva veu s'ha apagat, pero resurgirà de nou cada vegada que escoltem alguna de les seves cançons. Avui farem un petit homenatje a aquesta gran cantant de jazz nord americana de color que durant els anys setanta es va afincar al pais i va conseguir un gran èxit amb “El vals de las mariposas” cantada a duet amb Danny Daniel, un altre dels grans cantants de pop espanyol en els anys setenta, amb el que ella mantenia una relació sentimental, si bé es tracta d’un tema molt comercial i allunyat del estil habitual de Donna Hightower,  el jazz i el soul. L’any 1970 y després de participar en el 3er Festival de la Canción de la Costa del Sol, va editar-se el seu primer single en castellà “Soy feliz”. La cantant de color había nascut a Caruthersville, Misuri, el 28 de diciembre de 1926. Pel que fa a Danny Daniel, néix a Gijón, un 30 de juliol de 1942 i va formar part de diversos grups en els seixanta. El seu mentor va ser Bonet de San Pedro. En un estudi de gravació va conèixer a Donna Hightower i van sorgir cançons compostes i interpretada per ambdós, unes vegades a duet i altres cadascun individualment. Entre elles "Dreams like mini" i sobretot destaca "El vals de las mariposas" el seu gran éxito que escoltem avui. Danny Daniel va compondre per a molts cantants, entre ells Julio Iglesias i Daniel Velázquez. Individualment els seus grans hits van ser " Viento de otoño", " Niña no te pintes tanto" i "Esa eres tú”. Es va marxar a Miami i es va quedar a viure allà, encara que crec que fa alguns anys va tornar a Espanya. Es un altre dels Amics d'Un Toc de Rock, al facebook de Montse Aliaga.

Emilio José – Puerto pescador

El cantant i compositor Emilio José és un home al que avui es recorda per cançons molt poppis i bastant intrascendents, però que quan va començar era un cantautor de vella escola. Aquí us porto una de les millors cançons de Emilio José, a qui vaig tindre l'oportunitat de conèixer quan vaig produïr un dels seus concerts que es va fer a la sala Galas de Salou, a finals dels 80 i al que coneixia, no per la seva faceta professional que és àmpliament coneguda per tots, jo sabia d'ell per referències d'un dels meus supervisors a Telefònica, l'amic Paco Salvador. En aquells temps, us parlo dels anys setanta, els parts mensuals per cobrament de comissions els portava en avió cada mes un supervisor de Barcelona a Madrid, per tal que poguéssim cobrar a fi de mes, és clar. Solia fer-ho l’amic Paco i sempre els comentava que trucava per telèfon a Emilio José – de fet els haviem escolt parlant - i aquest l'esperava a l'aeroport, portaven els fulls de cobrament i totels informes a la central i després començava la gresca. José Emilio López Delgado va néixer a Fernán Núñez, Còrdova, el 16 de juny de 1950, molt bon any, si senyor. "Puerto pescador" es va publicar en single, però estava inclosa en el seu primer LP "Campo herido" publicat per Belter l’any 1972. Crec que va ser el seu primer single, però no estic segur d’aixó, a la cara B trovabem “Desponsorio de un lucero”. Emilio José va ser un dels grans cantautors dels 70 i els 80 i ho comprovareu escoltan aquesta cançó, però la seva carrera va ser molt propera al pop, gràcies a cançons com "Soledad". Jo penso que el canvi de Belter a Hispavox va comercialitza massa les cançons d'Emilio José.

Ángela Carrasco – Oye, guitarra mía 1978

Nascuda a la República Dominicana, Ángela Carrasco és una de les més importants veus femenines de l'àmbit llatí i també va funcionar comercialment i bé, aquí a Espanya. L'any 1978 i dins del seu àlbum de debut a Espanya titulat així mateix "Ángela Carrasco", apareix aquesta cançó que compartirem ara a Un Toc de Rock i que editada en single, va ser un dels seus millors èxits al país i una bona carta de presentació. De nom complet Ángela Altagracia Carrasco Rodríguez, va néixer el 23 de gener de 1951 a Manzanillo. Entre els seus grans èxits trobem "Quererte a ti", "No me puedo quejar", "Lo quiero a morir", "Quiéreme", "Ahora o nunca", "Si tú eres mi hombre", “Boca Rosa” o "Alguien como tú". Quan va arribar a Espanya, a principis dels 70, va comptar amb l'ajuda del seu mentor i amic Camilo Sesto que va ser l'autor de la majoria de les seves cançons. De fet abans de començar a gravar ja havia participat en la versió espanyola del musical "Jesucristo Superstar" que va produir i protagonitzar Camilo Sesto, Ángela Carrasco va interpretar el paper de Maria Magdalena, era l'any 1975, però a l'agost de 1976, Carrasco va deixar la obra per ser mare del seu primer fill. Ángela Carrasco també va treballar en altres musicals i en programes de Televisió Espanyola, va ser una de les hostesses de "¡Señoras y Señores!" Que dirigia Valerio Lazarov, per cert, les altres dues hostesses eren Norma Duval i Carmen Platero a la qual conec personalment, tot un trio de dames per a una partida de pòquer. A dalt al blog, us he posat una foto en què estic amb Carmen Platero, Mirta Miller i uns amics en un sopar.

Camilo Sesto – Getsemaní 1975

Una altra de les grans veus sorgides al país valencià és Camilo Sesto i encara que a mi veure'l actualment em resulta més aviat patètic, no per això deixo de reconèixer que posseïa una de les veus més potents del pop espanyol. Camilo Sesto va ser un dels ídols juvenils per a les adolescents dels anys 70, de fet era el cantant preferit de la meva germana Anna, curiosament Pili, la seva millor amiga, era fan de Miguel Bosé, amb el qual hem començat el programa d'avui. Aquest tema amb el qual acabarem Un Toc de Rock per avui, us ho he extret de la banda sonora de l'obra teatral "Jesucristo Superstar" que va protagonitzar i va produir Camilo Sesto, de fet va comprar els drets de l'obra per a Espanya i es va estar representant uns quants anys, primer protagonitzada per ell i posteriorment crec que va ser Pablo Abraira. Com us deia abans, la protagonista femenina va ser Ángela Carrasco en el paper de Maria Magdalena. També intervenia Teddy Bautista, què va ser polèmic president del SGAE, per cert que rés més s'ha sabut de l'afer, sembla que hi hagi hagut un gran interès en què la cosa es tapés i ja no se'n parla, de fet Teddy feia el paper de Judes Iscariot ¿Premonició? De veritable nom Camilo Blanes Cortés, va néixer a Alcoi el 16 de setembre de 1946 i es va canviar el cognom quan va començar la seva carrera en solitari, sota la batuta de Juan Pardo que li va produir els seus primers discos. Camilo Sesto va començar com a cantant a Los Dayson, un conjunt de la seva terra que va gravar un EP, amb els que es va anar a Madrid per participar en un concurs de televisió que no van guanyar i ell decideix quedar a la capital del Regne. Intervé a la pel·lícula "Los Chicos del PREU" i s'incorpora a Los Botines substituint a Manolo Pelayo que havia començat en solitari i amb Los Botines va gravar un disc, finalment comença en solitari amb l'èxit internacional que tots coneixem.

La frase per acomiadar el programa d'avui la va dir Benjamin Franklin (1706-1790), estadista i científic nord-americà i crec que avui tindríem de tornar a tenir-la en compte i molt, tal com estan les coses


"Aquells que cedirien la llibertat essencial per
 adquirir   una  petita  seguretat  temporal,  no
 mereixen  ni llibertat  ni  seguretat”

Acaba Un Toc de Rock i toca baixar la barraqueta per avui i fotre el camp, però us deixo amb companyia de totes aquelles emissores per les que ens escoltes i compartim records i música del ahir i també del avui, dues vegades per setmana o si ens l’escoltis via internet a través del blog o el facebook de Montse Aliaga, jo sóc Mario Prades i plego fins el proper programa.

Apa, ens veiem pel món

Mario Prades

No hay comentarios:

Publicar un comentario