El reggae és un gènere musical que sorgeix a Jamaica en els
anys seixanta i si bé el terme s'utilitza per englobar diversos estils típics
de l’illa, el reggae és nét del ska i fill del rocksteady, encara que algunes
fonts diuen que el seu veritable origen hauríem de buscar-lo en la fusió de
calipso amb mento i rock. Va ser adaptat com a música de referència per als
rastafaris i l'estil està lligat al consum de marihuana, al costat d'una
cultura centrada en el retorn de la gent de color al continent negre del qual
procedeixen. El seu autèntic
rei va ser Bob Marley i avui tindrem molt reggae i ska per començar, clar que
acabarem escoltant a The Walker Brothers, The Edge amb Sinëad O’Connor, Bon
Jovi, Urge Overkill o Lobo, entre altres. Per tant i des de totes aquelles emissores que emeten Un Toc de Rock, anem a obrir la barraqueta
escoltan música jamaicana amb la primera cançó a ritme de reggae que va
col·locar-se en les llistes anglesas i ens la portarà Desmond Dekker. Jo soc
Mario Prades i ara us dic alló de cada programa.
Benvinguts a Un Toc de Rock
Desmond Dekker – Israelites 1968
La primera cançó considerada reggae que va classificar-se en
les llistes britàniques va ser "Israelites" del cantant i compositor
jamaicà Desmond Dekker (St. Andrew, Jamaica, 16 de juliol de 1941 - Londres 25
de maig de 2006) amb la que començarem el programa d’avui, i la va gravar
acompanyat del grup The Aces, en el qual es trobaven Wilson James i Easton
Barrington Howard. El seu nom complet era Desmond Adolphus Dacres, aquest tema
va ser compost per ell i Leslie Kong, es va gravar a l'octubre de 1968 i va ser
una de les primeres cançons de reggae-ska en convertir-se en èxit
internacional, tot i el fort accent jamaicà de Desmond Dekker que feia molt
difícil la comprensió de les seves lletres per a l'audiència fora de Jamaica.
L'any 1969 el single va arribar al número 9 del Billboard i va ser número 1 al
Regne Unit, Holanda, Jamaica, Sudàfrica, Canadà, Suècia i Alemanya Occidental.
La cançó va aparèixer gairebé dos anys després que Desmond Dekker es fes
conegut amb "Rude boy". És clar que uns quants anys abans ja va
col·locar en les llistes de mig món una cançó a ritme de reggae-ska la
cantant Millie Small, es tractava del "My Boy Lollipop", però el
gènere va ser revalidat definitivament per Desmond Dekker que va morir a causa
de un atac de cor. L'any 1987 el grup d'ska català Skatalà va gravar una versió
d'aquesta cançó en la qual canviaven la lletra i la van titular “Embolingats”.
Millie
Small – My boy Lollipop 1964
Millie Small, de la que us he parlat abans, va ser una
cantant d'origen jamaicà amb tocs de ska i doo wop en les seves cançons i que
va triomfar amb aquest tema "My boy Lollipop" l’any 1964. El seu nom
complet era Millicent Dolly May Small i va néixer el 6 d'octubre de 1946 a una plantació de
sucre de Clarendon. Va gravar per el segell Island Records i va funcionar de
1963 fins l’any 1972, si bé després ha realitzat actuacions i va gravar un altre disc
no fa molts anys. De fet en la seva amplíssima carrera, en anys em refereixo,
no en produccions discogràfiques, Millie Small només ha gravat dos LP's, el
primer es titulava igual que la cançó que escoltem ara "My Boy
Lollipop" i es va publicar l’any 1964, el segon "Time Will Tell"
era del 2004. 40 anys entre cada disc. Això si que és dosificar-se, però molt,
pot ser massa. Per cert, des de fa anys resideix a Singapur. Aquesta cançó a
Espanya va ser versionada en el seu momento per Los Antifaces i recordo un
altra bona gravación, creac que a carrec del Dúo Radiant’s.
La cantant jamaicana Millie Small, a sota el segon disc
The
Locomotive – Rudi’s in love 1968
També aquest tema va ser versionat a Espanya, destacant la
que van realitzar Los Bravos, cantant-la també en anglès, a més d'una altra
molt interessant a càrrec dels barcelonins Jorge Querol y Los Go Go, en aquest
cas en castellà però ara a Un Toc de Rock anirem de versió original i per això
us he seleccionat al grup britànic The Locomotive que van ser els primers a
gravar-la, corria l'any 1968. The Locomotive es van crear a Birmingham, el 1965
i van estar en actiu fins 1970. el grup va ser una idea del saxofonista Chris
Wood (24 de juny de 1944 - 12 de juliol de 1983), abans d'incorporar-se a
Traffic, i el bateria Mike Kellie (24 de març de 1947) que posteriorment
s'uniria a Spooky Tooth i després a The Only Ones, clar que pel grup van
desfilar una gran quantitat de músics, en total 14 o 15. Aquest tema va ser el
segon single de The Locomotive i va incloure "Never Set Me Free" a la
cara B, aconseguint el lloc 25 en les llistes britàniques, encara que no va arribar
a classificar-se en els Estats Units. Encara van publicar tres singles més i un
únic àlbum "We Are Everything You See" que es va editar l'any 1970 i
va ser recuperat en versió CD digitalitzat el 1995 i de nou en el 2000 Després
de la seva dissolució alguns components van decidir seguir però passant a
anomenar-se The Dog That Bit People que traurien un LP l'any 1971, encara que
no hi va haver continuïtat i Mick Hincks i Bob Lamb es van unir després a Tea
and Symphony.
Bob Marley
– Is this love 1978
Bob Marley va ser l'indiscutible Rei del reggae, ocupant el
tron sense cap mena de dubte ni ningú que pogués fer-li ombra. De fet i després
de la seva mort es va parlar i molt sobre qui seria el nou rei, barrejant-se
diversos noms, entre ells Eddy Grant o Jimmy Cliff, fins i tot el seu fill
Ziggy Marley, però el tron del reggae segueix vacant àdhuc avui dia. Aquesta
cançó que us he seleccionat ara és el tema que va donar a conèixer a Espanya a
Bob Marley & The Wailers, que la van incloure en 1978 a l'àlbum
"Kaya". Va ser recuperada posteriorment en el disc "Babylon by
Bus", gravat en directe a París el mateix any, Per cert, us explicaré una
curiositat, al vídeo d'aquesta cançó, produït i filmat al Centre Keskidee Arts
de Londres; apareixia la model Naomi Campbell amb tan sols set anys d'edat, va
ser la seva primera aparició oficial. Bob Marley va ser una pàgina important de
la història musical i un dels noms mítics de la música del segle XX, es deia
veritablement Robert Nesta Marley Booker i va néixer el 6 de febrer de 1945 a Nine Mile, Jamaica.
L'11 de maig de 1981, amb tot just 36 anys d'edat i en la cúspide de la seva
carrera, Bob Marley moriria en un hospital de Miami, convertint-se en llegenda.
Bob Marley després de patir una sobtada atròfia al coll i quedar-se sense veu
en un concert celebrat al Madison Square Garden de Nova York i malgrat els
consells mèdics, en sentir-se recuperat va decidir presentar-se al dia següent
en el Teatre Stanley de Pitsburgh. Aquella actuació del 23 de setembre de 1980
va ser el seu últim recital. Li van diagnosticar un tumor cerebral que es va
estendre ràpidament i va acabar amb la seva vida. Va ser un activista per la
tornada del poble negre a l'Àfrica i un fervent rastafari, admirador de
l'anomenat Rei de Reis, Haile Selassie que va ser l'últim emperador d'Etiòpia.
No se que opinaria Bob Marley del que està succeint a l'Àfrica avui en dia. Va
patir diversos atemptats, tant ell com la seva esposa Rita i components del seu
grup The Wailers. Després d'un d'aquests tirotejos en el qual va resultar
ferit, va tornar de seguida als escenaris dient "La gent que està tractant
de fer aquest món pitjor no es pren ni un dia lliure, com podria prendre-mel
jo? Cal il.luminar la foscor". Després de la seva mort, moltes de les cançons
inèdites que va deixar, es diu que van ser signades pel seu fill Ziggy Marley
que les va gravar en els seus propis discos, una cosa que també es diu va fer
Sean Lennon amb cançons del seu pare John Lennon.
Eddy Grant
– I don’t wanna dance 1982
A Eddy Grant, de veritable nom Edmond Montague Grant i
nascut a Plaisance, La Guyana,
el 5 de març de 1948, el van considerar en principi el possible successor de
Bob Marley en el tron del reggae, però malgrat la seva qualitat no va arribar a
la alçada. La meva opinió personal és que la seva etapa bastant extrafolaria
com a cantant del grup The Equals, amb les seves aparicions en televisió,
concerts i portades de discos amb els cabells tenyit de ros en clar contrast
amb el to fosc de la seva pell, no el van ajudar en res. El seu gran èxit
comercial va ser el hit "Gimme hope Jo'anna", però anys abans,
concretament el 1982 a
Anglaterra i al juliol de 1983 als Estats Units, trauria aquest tema que us he
seleccionat per escoltar ara a Un Toc de Rock i que va ser la cançó que el va
llançar a tot el món com a solista. Aquest tema va ser un dels singles que es
van extreure de l'àlbum "Killer on the Rampage", editat l'any 1982.
El LP es va col·locar en el Top 10
a Anglaterra i també als Estats Units i el single amb
aquest tema va arribar a la primera posició. L'any 1972 Eddy Grant va deixar
The Equals per llançar-se en solitari i va mantenir una bona carrera fins al
1988 ja que malgrat l'èxit del "Gimme Hope Jo'anna", a partir d'aquí
va començar a anar en declivi. Us explicaré una història: Una vegada em va
trucar un representant de València oferint-me una data lliure en la gira d'Eddy
Grant. Aquell any havia publicat el seu gran hit "Gimme hope
Jo'anna", dins del seu disc "File under rock" (1988) i es
trobava a la cresta de l'onada. Em va semblar un preu i un artista interessant
i la vaig oferir a una serie de clients. Van acceptar contractarlo a la
discoteca Torn de l'Hospitalet de l'Infant. A quinze dies del concert vaig
esbrinar, a través d'Hispavox, la seva discogràfica que Eddy Grant no estava de
gira, de fet havia acabat una gira mundial i es trobava de vacances a les
Bermudes. Tot era una estafa del valencià que pretenia cobrar el 50% anticipat.
Sense dir-li rés, el vaig fer venir a "cobrar" i quan es trobava ja a
la sala i entre l'espasa i la paret, va confessar que Grant no venia de gira.
Va tenir la barra i el cinisme d'oferir-nos els Status Quo a millor preu i aixó
sí, els volia cobrar anticipat, és clar. Estic convençut que després de la
"reunió" va trigar molts anys a tornar per Tarragona, si és que ha
tornat alguna vegada. Vaig contactar amb Pino Sagliosto, un dels bons promotors
de concerts internacionals al pais, a fi de recuperar els dos concerts d’Eddy
Grant contractats a Espanya, el de L’Hospitalet del Infant i un altre a Onda,
Castelló, però no es van poguer localitzar dos dels components de la banda,
casi vem estar a punt de poguer portar-lo i salvar la gira i els clients.
Alpha
Blondy & The Wailers – Bloodshed in Africa 1986
Un dels artistes negres més importants del continent africà
és Alpha Blondy, encara que es va traslladar a França i va obtenir l'èxit des
del veí país. En moltes ocasions li va cantar a la unió dels pobles i
l'eliminació de totes les barreres que ens separen per causa de religió o
races, barrejant en els seus temes texts en dioula, la llengua del seu país,
Costa d'Ivori, també anglès, francès, hebreu, àrab i llengües africanes com
baoulé, malinké, wòlof i ashanti, donant-li a les seves cançons sempre un caire
reivindicatiu, però amb tocs de bon humor, com aquest tema en la gravació del
qual el va acompanyar el grup The Wailers que van ser la banda del recordat Bob
Marley. Aquest tema es trobava en el seu cinquè àlbum, “Jerusalem”, editat
l'any 1986 i és una de les més importants cançons de la seva carrera, junt a
“Brigadier Sabari” que es de l’any 1989, “Apartheid is Nazism”, “Abortion is a
Crime” o la que dona títol al LP que és un crit clamant per la unitat dels
pobles a la ciutat santa, aquella en la què les religions es barregen amb més
intensitat, “Jerusalem”. Alpha Blondy, de veritable nom Seydou Koné, va néixer
l'1 de gener de 1953 a
Dimbokro, Costa d'Ivori. Va estudiar anglès a la Universitat de
Columbia. Alpha Blondy va inventar la paraula "Démocrature" que ell
tradueix com "democratura", combinació de democràcia i dictadura i
l'ha usat en moltes cançons per qualificar alguns governs africans. Un dia va
explicar que el seu nom artístic el va prendre de la paraula que usava la seva
àvia per qualificar que era "Bandit", però com no ho pronunciava bé,
ella deia Blondy, pel que el seu pseudònim significa "El Primer
Bandit". Alpha Blondy ha gravat en total 13 àlbums al llarg de la seva
carrera, el primer l'any 1982,
l'últim "Mystic Power", el passat 2013.
Jimmy Cliff – Wild world 1970
Cat Stevens va escriure aquesta cançó i el cantant de color
Jimmy Clif va realitzar una extraordinària versió l'any 1970 a ritme de reggae que
és la que escoltarem ara a Un Toc de Rock. Cat Stevens la va gravar a l'àlbum
"Tea for the Tillerman" publicat també l’any 1970. El cantant,
pianista, guitarra i compositor Jimmy Cliff, de veritable nom James Chambers,
va néixer l'1 d'abril de 1948
a St James, Jamaica i va començar gravant en la seva
pàtria, encara que l'èxit no sobrepassava les seves fronteres. L'any 1964 Jimmy
Cliff va signar contracte amb el segell britànic Island Records i llavors es va
traslladar a Anglaterra, realitzant un debut internacional amb l'àlbum
"Hard Road to Travel". Des dels seus inicis a Jamaica va treballar
sempre amb el productor Leslie Kong que va morir a causa d'un atac al cor l'any
1971. Jimmy Cliff porta gravats més de 50 àlbums al llarg de la seva àmplia
carrera musical, l'últim ha estat "Icon" que s'ha publicat el passat
any, de fet el 2013 també va publicar un directe i un recopilatori. Val a dir que la
carrera discogràfica de Jimmy Cliff mai ha tingut un single d'aquells que
considerem arrasadors, però es estable i està plena de bons discos que tot i
que mai han arribat al cim de les llistes de vendes, les xifres no han estat
malament, té un bon mercat.
Big
Mountain – Baby, I love your way 1994
La banda nord-americana de reggae Big Mountain, creada l'any
1991 a
San Diego, Califòrnia, es va col·locar en les llistes de mig món gràcies a
aquesta versió que van realitzar l'any 1994 del gran èxit de Peter Frampton que
l'havia publicat originalment al setembre de 1975 i la va incloure en el seu
àlbum "Frampton". El single amb aquest tema, interpretat per el grup
Big Mountain en anglès i a ritme de reggae, va arribar a la sisena posició a
Estats Units i a la segona a Anglaterra, superant l'èxit obtingut pel seu
autor. Es va incloure a l'àlbum "Unity", publicat el 19 de juliol de
1994 i que va ser el segon disc de Big Mountain. Aquest tema es va incloure en la banda sonora del film "Reality bites" que va protagonitzar, també l'any 1994, l'actriu Wynona
Ryder. El grup estava integrat en els seus inicis per Joaquin McWhinney
"Quino" (cantant), Jerome Cruz (guitarra), Gregory Blakney (bateria),
Lance Rhodes (bateria), Manfred Reinke (teclats) i Lynn Copeland (baix). El
grup nord americà Big Mountain es van donar a conèixer amb el tema "Touch
My Light" que van publicar a l'estiu de 1993. Per cert, aquesta cançó
que sona ara també la van gravar en castellà i ja l'hem escoltat a Un Toc de Rock.
Bon Jovi –
Room At The End of The World 2013
El 12 de març del passat any 2013 Bon Jovi va publicar a
Espanya el seu dotzè àlbum d'estudi, un disc titulat "What About Now"
del qual us he extret aquesta cançó que escoltarem ara a Un Toc de Rock, encara
que a Estats Units es va editar el 8 de març, va ser produït per John Shanks.
Bon Jovi està liderat pel cantant i actor Jon Bon Jovi, tot i que el seu veritable nom és Jon Francis
Bongiovi, nascut a Sayreville, Nova Jersey; el 2 de març de 1962. Bon Jovi es
crea l'any 1983 i la formació original era Jon Bon Jovi (cantant), Richie
Sambora (guitarra), David Bryan (teclats), Tico Torres (bateria) i Alec John
Such (baixista), aquest últim els va deixar en 1994 i va ser substituït, encara
que de manera no oficial per Hugh McDonald. Richie Sambora, ànima del grup al
costat de Jon Bon Jovi, va abandonar la banda l'any 2013, després de
l'enregistrament d'aquest àlbum, per llançar-se en solitari amb "Aftermath
of the Lowdown", sent substituït en l'última gira per Phil X. Aquest disc
va superar les set-centes mil còpies venudes a tot el món, sent el disc menys
venut de Bon Jovi al llarg de la seva història. Quan començaven i curiosament,
tot i que amb els seus dos primers àlbums van superar els 3 milions de discos
venuts, va ser amb el seu tercer treball "Slippery When Wet",
publicat el 18 d'agost de 1986, que van aconseguir l'èxit massiu, va ser
l'àlbum més venut de l'any 1987 als Estats Units i a nivell mundial, superant
les 28 milions de còpies venudes.
Shawn Colvin – American Jerusalem 2012
Us porto ara a la cantautora nord-americana Shawn Colvin que va publicar el seu
vuitè disc titulat "All Fall Down", l'any 2012, el seu últim treball
discogràfic fins al moment, i en aquest àlbum han col·laborat Emmylou Harris,
amb la qual forma duet en aquesta cançó i Patty Griffin. D'aquest disc us he
extret el tema que escoltarem ara i que és una versió, va ser escrita pel
cantant, compositor i guitarrista de folk Rod MacDonald en 1978, i sempre se la
va considerar la seva "sintonia". La cançó en la seva versió original
és llarga, gairebé sis minuts i va aparèixer publicada per primera vegada en
l'àlbum de debut de Rod MacDonald, editat l'any 1983 i titulat "No Commercial Traffic". La veritat és que he de reconèixer que la lletra de
la cançó és molt pessimista i parla de la lluita de classes entre rics i pobres.
Alguns "entesos" en la matèria diuen que el tema és una premonició
dels successos del 11-S a Manhattan, prefereixo no opinar. La cantautora Shawn
Colvin, a cavall entre el folk i el country, va néixer a Dakota del Sud un 10
de gener de 1956. Es va mudar a Austin, Texas, i es va unir a una banda de
swing occidental anomenada The Dixie Diesels. Va gravar el seu primer disc en
solitari, titulat "Steady On", l'any 1989 i va obtenir tres Grammy el
1997 per l'àlbum "Steady On" i el single "Sunny Came Home",
encara que ha estat nominada en vuit ocasions.
Lobo – I’d
love you to want me 1972
Saltem ara
als Estats Units i escoltarem a Lobo. Un cantant, guitarra i compositor
clasificat dins del country i que només va obtenir dos èxits relativamente
importants aquí al país, aquest que us he extret de l’àlbum “Simple Man” que va
publicar l’any 1972 i "Me and You and a Dog Named Boo" del 1971. Però
té una bona carrera musical al seu país, encara que els seus discos no
apareguin a Espanya. Lobo es diu en realitat Roland Kent Lavoie i va néixer el
31 de juliol de 1943 a
Tallahassee, Florida. Aquesta cançó que sona va aconseguir la seguna posició en
les llistes del Billboard al novembre del 72, va arrivar al primer lloc a
Anglaterra, també va conseguir la primera posición a Australia, Canadà i
Alemanya, on va estar tretze setmanes en llistes i val a dir que a aquest pais
sempre ha tingut molt bona aceptació. La peça ha estat versionada per diversos
cantants de country nord americans i altres estils i entre les versions més
destacades trobem la de Liza Minnelli, Teddy Robin, el grup Bonfire, Guildo
Horn i un grapat més, entre ells els espanyols Los Catinos. Lobo, avui prácticamente olbridat a Espanya, té gravats
15 àlbums d'estudi, 12 recopilacions i 22 singles.
Urge
Overkill – Girl, you’ll be a woman soon 1994
Aquesta peça que escoltarem ara a Un Toc de Rock, era una
composició de Neil Diamond que Urge Overkill, aquest grup de Chicago, van versionar admirablement. La banda la integren actualment Nathan "Nash
Kato" Kaatrud (veus i guitarra) i Eddie "King" Roeser (veus,
guitarra i baix), al costat de Mike Hodgkiss i Brian Quasten, però pel grup han
passat un munt de músics. Es van crear l’any 1986 i es van separar el 1997,
encara que van tornar de nou el 2003 i van realitzar una gira internacional que
va recalar a la Sala El
Sol de Madrid. El tema que escoltem es va publicar en single l’any 1994, però
el va treure al carrer el segell MCA, tot i que ells gravaven per Geffen
Records. L'explicació és simple, el tema es va gravar per a la banda sonora del
film "Pulp Fiction" de Quentin Tarantino. Va arribar a la primera
posició en les llistes Indie del Billboard americà i a la 60 a les de pop. L’any 2000,
el cantant i guitarra Nash Kato, líder de Urge Overkill, va gravar en solitari.
Els Urge Overkill, una bona banda de Chicago
The Edge
& Sinëad O’Connor – Heroine 1986
The Edge, guitarra, teclista, compositor i component del
grup irlandès U 2 va compondre i va gravar la banda sonora del film
"Captive", un trhiller de l’any 1986 i d'ell es va extreure el single
"Heroine" que era el tema principal de la pel·lícula i es l'única
cançó cantada, la resta són instrumentals. L’àlbum es va gravar a Dublin i la lletra d’aquesta cançó va ser
escrita per tots dos. Per això va comptar amb la veu d'una cantant en aquella
època completament desconeguda a Espanya i anomenada Sinëad O'Connor que en la
portada del single surt amb el nom sense diéresis De fet aquest disc mai es va
publicar al país ja que Ariola, el segell discogràfic que distribuïa els discos
de Virgin no va jutjar que fos interessant i aquest single, el de mostra i que
la discogràfica finalment va rebutjar, m'ho va regalar el cap de promoció de
Ariola junt a una caixa sencera de veritables joies, totes elles rebutjades per
els lumbreras del segell. The
Edge, de veritable nom David Howell Evans, va néixer el 8 d'agost de 1961 a Barking, Anglaterra. Ell
ha estat la peça clau, al costat del carisma de Bono, per l'èxit del grup U2.
De Sinëad O'Connor prefereixo no parlar, la veritat és que no crec que tingui
la "bola pensant" massa bé moblada i que li falta un bull al seu
cervell. Només us diré que lluïa una llarga cabellera sobre el seu rostre
angelical de nena bona i que la discogràfica havia preparat la sessió
fotogràfica per al seu llançament, però ella abans de la sessió de fotos es va
passar pel perruquer i es va fer rapar els cabells al zero, deixant-se la testa
monda i lironda, només per fotre als que invertien els seus diners en ella i es
disposaven a llançar-la. Dolçeta la nena! Aquesta cançó es va incloure més tard
en l'àlbum "So Far: The Best of Sinead O'Connor". Per cert, compta
amb Larry Mullen Jr a la bateria i Lesley Bishop a la trompeta, però tinc
dubtes sobre si l’últim va intervindre en aquesta cançó..
The Edge, component de U2, va escriure i gravar aquesta banda sonora
The Walker
Brothers – The sun ain’t gonna shine anymore 1986
Ara us porto per acabar Un Toc de Rock per avui a un tercet
nord americà vocal, masculí i blanc, The Walker Brothers, un altre grup dels
que van ser produïts per Phil Spector fent servirt el seu “Mur de só” i que per
cert crec que encara està tencat a la presó cumplint comdena per assesinat.
Funcionaren de 1964 a
1968, si bé van tornar el 1976 i es van separar definitivament en el 78. De fet
els The Walker Brothers no eren germans, tan sols una bona reunió de nens
guaperes amb bones veus. Eren
Scott Engel conegut com Scott Walker, John Maus i Gary Leeds que es feia dir
Gary Walker. Desfet el grupo, dels tres el que va tenir millor carrera
en solitari i a Anglaterra va ser Scott, encara que no va ser res de l'altre món. The Walker
Brothers va ser un d'aquests grups que van ser desplaçats per l’invasió beat
que va arrivar als Estats Units des d'Anglaterra. Si be i aixó es curios, com
passaba amb cuasi totes les produccions de Phil Spector, van funcionar casi
millor a les Illes Britàniques que als Estats Units. El tema es va publicar
l’any 1966 i va arribar a la posició 13 en els Estats Units i la primera al
Regne Unit. Va ser composada pel tàndem Bob Crewe i Bob Gaudio i ja l'havia
gravat un any abans el cantant Frankie Valli. A Espanya es van fer diverses
versions, però jo vull destacar la que van fer Los Mustang.
La frase d'avui és una de les moltes que s'atribueixen a
l'escriptor de la Roma
antiga Publio Siro (Publilius Syrius, 85 AC - 43 DC.) i va manifestar amb
agudesa
"No li tinc temor a l'enemic que m'ataca,
sinó al fals
amic que m'abraça”
Conclou per ara Un Toc de Rock, jo tancaré la barraqueta i
tocaré el dos, pero abans us deixaré amb companyia de totes aquelles emissores per les que el programa surt a les ones.
Sigueu bons i bones...
Apa, ens veiem pel món
Mario Prades
No hay comentarios:
Publicar un comentario