
La dècada dels
setanta a Espanya es va caracteritzar per la
proliferació de
solistes,
duets i
trios, bastant edulcorats, però no per això
les inquietuds musicals de la gent jove va quedar dominada pel
criteri de les
multinacionals del disc, van sorgir grups amb qualitat que van lluitar per
trobar el seu lloc i mentre que a Madrid es va gestar la
movida madrilenya, a
Catalunya apareix imparable la
Ona Laietana, encara que la falta de suport per part de les
discogràfiques grans, van frenar el seu avanç que no la seva qualitat. Avui
escoltarem a gent d'estils variats com
Barcelona Traction,
Ana y Johnny,
Evolution,
Barrabás,
Héctor Vila,
Control, el nord americà
Boz Scaggs, els
argentins
Daniel Magal i
Leonardo Favio,
Bars i altres, tot des de
La Xarxa de Comunicació Local i
aquelles
emissores que emeten
Un Toc de Rock. Obriré amb una peça
que ens porta l’italià
Claudio Baglione, ple
de
tocs simfònics, de fet i per començar tindrem a dos d’italians, el segon
serà
Sandro Giacobbe. Ara us diré que soc
Mario Prades i
obriré la barraqueta
dient alló de
Benvinguts a Un Toc de Rock
Claudio Baglioni – Sábado por la tarde 1975

Camuflats entre la fornada de cantants
pop /
romàntics
italians al més clàssic estil del mestre
Domenico Modugno, ens sorprèn de tant
en tant trobar
cantautors d'extrema qualitat i alguns, com és el cas de
Claudio
Baglioni, fins i tot amb tocs de r
ock simfònic i que infiltrats d'aquesta
manera, aconsegueixen col·locar les seves cançons a la part alta de les llistes
d'èxits no tan sols al seu país. Nascut a Roma el 16 de maig de 1951,
Claudio Baglioni és un músic, poeta, productor i cantant que va començar a cantar
davant de la gent amb tan sols
4 anys. Amb
14 va participar en un concurs en un
barri de Roma, la ciutat eterna i amb 16 escriu la seva primera cançó.
Escoltarem ara “Sabato pomeriggio", nom original d'aquest tema i que va donar títol a un àlbum publicat l'any 1975, el seu sisè LP i versionat al
castellà va donar títol al primer disc que es va publicar a Espanya d'aquest
artista que ens va arribar des d'Itàlia. La veritat és que
Claudio Baglioni
sempre ha tingut "tirada" a Espanya i moltes de les seves cançons han
estat versionades a la nostra llengua. De fet recordo que l'any 2005 i el 2006
es van publicar dos àlbums recopilatoris en castellà, "Todo Baglioni"
i "Siempre aquí" que es van editar també a Amèrica Llatina, on té
una bona quota de mercat, sobretot a Argentina. Claudio Baglioni segueix en
actiu i és l'autor de l'himne oficial dels
XX Jocs Olímpics d'Hivern de Torí
2006.
Sandro Giacobbe – Señora mía 1975

Un altre interessant cantant italià que va dominar el mercat
espanyol en els anys setanta va ser
Sandro Giacobbe, sobretot gràcies a dues
cançons “El jardín prohibido” i “Señora mía” que escoltarem ara, les dues
carregades de sentiment i parlant de relacions més o menys il·lícites, en
aquella època. Curiosament les dues cançons es van incloure en un mateix single
quan es van publicar en espanyol, també l'any 1975 i la producció va ser de
Bob
Limbroso. Aquesta cançó va ser escrita per
Sandro Giacobbe i
Daniele Pace l'any
1973 i va ser el seu primer single, es va convertir també en el seu primer èxit
a Itàlia quan va participar en el
Festivalbar de 1974, un festival històric de
la música italiana al costat del de
San Remo i que va estar funcionant de 1964
fins al 2007.
Sandro Giacobbe va néixer a Gènova el 14 de desembre de 1951,
inicialment va crear el grup
Giacobbe & li Allucinazioni, abans de
llançar-se en solitari en 1971.
a mi sempre m'ha resultat curiós, quan ho comparo amb
els cantants espanyols, el tarannà dels italians, si parlem de participar en
festivals i per a això posaré com a exemple el de
San Remo. Tots, per
importants que siguin, volen participar i se senten ofesos i molestos si la
seva cançó no és "seleccionada", que no estic parlant de guanyar o
no, només de participar. A Espanya pràcticament
cap cantant consolidat vol
intervenir en un festival, per això va fracassar finalment el de
Benidorm i
tants altres i és que en el fons, tenen por, els cantants o les cases de
discos, de perdre davant de gent que comença.
Ana y Johnny – Yo también necesito amar 1976
Entre els duets surgits a l’Espanya dels anys setenta
destacan per la seva qualitat
Ana y Johnny.
Ana Sánchez havia nascut a Màlaga
l’any 1950 i
Juan Enrique De Pena a Madrid al 1949. Van formar part del trio
Los Magos de Oz, que es va fundar l'any 1968 i als que no hem de confondre amb
el grup
Mago de Oz, molt més recents. Quan es van dissoldre l'any 1973, la parella
que s'havia casat al 1970, es van llançar com duet, a l’any siguent.
Comercialment funcionaren molt bé, sobretot gràcies a aquest tema que sona avui
a
Un Toc de Rock i que va ser el seu primer treball amb la multinacional CBS
encara que ja havien tret un parell o tres de singles per al segell GMA.
Ana
tenia una potència de veu adequada per al
heavy i
Johnny es trobava a cavall
entre la música melòdica italiana i també l'espanyola. La conjunció de les dues
maneres d'entendre la música va ser oportuna i van sorgir altres èxits com
"Y te amaré”, “Y me diste tanto amor", sense oblidar "Yo también
necesito amor" que escoltem ara i que és va editar en single l'any 1976 i
és va incloure en el seu àlbum “Quisiera ser

un caballo”. Per cert, els sols de
guitarra en aquesta cançó els fa
Armando de Castro que després formaria part de
Barón Rojo, però en aquella época crec que tocava amb
Coz. Abans d'acabar la dècada
Ana y Johnny van deixar la música, es van
muntar una botiga d'instruments musicals a Madrid i
Johnny es va dedicar també
a compondre, entre d'altres per
Manolo Galván i
Coz. Jo penso que si no fos per
que tenien contracte amb una multinacional, el
rock dur que va sortir durant
els anys 80 hagués estat un mercat on s'haguessin mogut molt bé, però per a les
multinacionals del disc qualsevol canvi d'estil es una cosa que els costa massa
acceptar-ho, ells decideixen quin tipus de música has de fer.
Control – Puede ser 1972

El grup valencià
Control va publicar el seu segon single
l’any 1972, en el qual aquest tema que us he seleccionat ara per escoltar a
Un
Toc de Rock, ocupava la cara B, la A
va ser per a "Nadie... nada” que al meu humil parer era un tema
interessant que per obra i gràcia de la discogràfica Belter que el va publicar,
va esdevenir excessivament comercial, però la cançó "Puede ser" ens
ofereix per el devant una banda amb possibilitats que apuntaven a
Carlos
Santana i la seva primera època, en la què les percussions llatines van ser
protagonistes del tot. De fet aquest tema tenia que haver sonat en el programa
que vaig fer sobre grups amb percusions llatines, però vaig decidir guardarlo per
avui.
Control 
traurien un altre single, el tercer, en 1974 i poc després es van
desfer. El baixista i compositor del grup era
Juanjo Andaní que ha escrit
alguns llibres sobre temes interessants com "Mis canciones de los 60"
i “Hay tantas chicas en el mundo. Iconografía femenina en el vinilo español de 1954 a 1990”. Ara bé, hi ha fonts
que asseguren que si bé va ser component del grup, no va gravar mai amb ells.
Vull fer constar que primer es deien
Los Riders amb els quals estaven
Juanjo,
Manuel Pérez Gil i
Paco Aranda. Es van convertir en els
Cronick’s. Amb la
incorporació de
Vicente Payá i
Enrique Ayala van passar ha ser ja
Control i
encara que les cançons les componien entre uns quants d’ells, les signava només
el teclista
Vicente Paya que era l'únic que posseïa el carnet vermell i havia
estudiat música. Per cert el bateria
Paco Aranda és actualment un reconegut
bateria de
jazz que acompanya moltes figures internacionals del gènere quan
actuen a la
Comunitat Valenciana.
Barrabas – Dolores 1982

Amb una línea que barrega també
connotacions llatines i
bones percusions amb toc
funkys, pero de molta qualitat i base musical, ara
escoltarem una gran banda, son els
Barrabás, un dels grans grups nacionals que
sempre van ser poc valorades aquí al país, malgrat aquesta gran qualitat i la
seva longeva vida professional. El tema es trobava en l'àlbum
"Bestial" que van publicar l’any 1982 a través del segell
Columbia-Barclay i amb la producció de
Fernando Arbex que havia estat el
creador de la banda quan es van desfer els
Brincos, sumant músics de
Alacrán i
altres professionals de la música espanyola.
Fernando Arbex que sempre va estar el productor, només va tocar la
bateria en la gravació del primer disc "Barrabas Música caliente",
però mai va tocar en directe amb el grup, sent el bateria titular des dels seus
començaments,
José María Moll que posteriorment es convertiria en el seu líder
i és l'únic músic que ha tocat en les seves tres etapes.
Barrabás van començar
l’any 1971 i encara segueixen en actiu. Van ser
uns avançats al seu temps,
interpretaven els seus temes en anglès i fusionaven
rock amb
funky i
tocs
llatins, en la línia de grups com
Osibisa,
Santana,
Titanic,
Mandrill i uns
quans més als que vam dedicar un programa fa dos o tres setmanes. El disc
"Bestial", en versió CD, va ser reeditat ja l’any 2000. Un dels
majors èxits de
Barrabás, inclòs en el seu primer àlbum, va ser
"Woman", que va arribar a col·locar-se en les llistes d'èxits
d'Amèrica del Nord, Europa i Amèrica Llatina, arribant a número
1 al Canadà i
és que
Barrabás eren molt bons, però mai van arribar a ser valorats a casa seva
com es mereixien. En el seu segon disc "Deja suelto a Barrabas"
trobàvem la cançó "Hi-jack" que va ser versionat per
Herbie Mann i en
la versió original per els
Barrabás va arribar a número
1 del
Billboard, en les
llistes de
música negra i aixó que ells son blancs. Per cert,
Barrabás son el
grup espanyol que més discos ha venut al mercat nord-americà on sempre van ser
molt valorats. En aquesta gravació el cantant era
José Luis Tejada que havía
sigut component del grup barceloní
Los No.
Evolution – I must live 1972
.jpg)
Aquest tema ple de
rock progressiu us el he extret del segon
single d'
Evolution publicat l'any 1972 pel segell Ekipo que crec tenien les
seves oficines costat d'una sortida de la estació del metro "Provença",
incloent "Pain and Pleasure" a la cara B del senzill.
Evolution van
ser una banda de
rock progresiu de nacionalitats mixtes, integraven el grup
quatre alemanys i un espanyol, el guitarra
Tony Ponce, però bàsicament van
desenvolupar la seva carrera a Espanya, concretament a Barcelona. Van gravar un
únic àlbum al llarg de la seva carrera, avui peça de col·leccionisme i amb els
anys s'han convertit en un grup de referència pel que fa al gènere. De l'àlbum
es van extreure un parell de singles i crec que també un EP.
Evolution
sorgeixen d'un grup que va funcionar de 1965 fins l'any 1969, anomenant
The Vampires, es va formar a Alemanya el 1965, però l'any següent es van
traslladar a Madrid publicant tres singles i dos EP 's per al segell Sesion. L'any
1969 van canviar el seu nom a
Evolution, es traslladen a Barcelona i van
evolucionar canviant el seu estil del
pop cap al
rock progressiu, amb tocs de
jazz fusió. Poc us podem dir ara d'ells, un altre dels seus components es deia
Det Ferring (cantant) i al costat de l’espanyol
Tony Ponce liderava el grup,
sense oblidar a
Wolfgang Junger (baix),
Micky Kluge (bateria) i
Paul Waldhecker
(saxòfon, clarinet i guitarra) que l'any 1970 va deixar el grup sent substituït
pel teclista
TJ Brown. Us explicarem una curiositat, després d'haver gravat el
disc i mentre aquest es barrejava a l'estudi, ells van anar-s'en a fer bolos.
Quan van tornar es van trobar amb el disc acabat però la discogràfica
barcelonina Ekipo havia inclòs una secció de vent a càrrec de
Rudy Ventura i
als nois no els va agradar gens, però la casa de discos pretenia que emulessin
a
Blood, Sweat and Tears o
Chicago. Van començar a preparar temes per a un
segon àlbum però no va arribar a acabar-se mai i encara que
Evolution va seguir
una temporada amb canvis de músics, no van tornar a gravar ni publicar res de
nou. Per cert, un dels últims a incorporar-se a
Evolution va ser
Artur Domingo
que venia de
Pan y Regaliz.
Falcons – Perdido en el Universo 1978
Falcons eren una bona banda mallorquina, concretament de
Manacor i es van crear quan es va desfer una de les formacions versioneras
clàssiques dels seixanta, el
Grupo 15. Curiosament mentres van ser
Grupo 15 van
gravar versions, quan van ser
Falcons solsament cançons propies. Aquesta cançó
que escoltem ara, en una línia molt de
rock progressiu ens mostra la qualitat
d'aquest grup, tot i que les imposicions de la seva companyia discogràfica van
fer que el públic conegués, en editar-se en single, cançons excessivament
comercials dels
Falcons, no mancades de qualitat, aixó si, però molt més
poppis
que la música amb la que ells gaudien de veritat. La peça us le he extret del
seu primer àlbum “Terciopelo y Fuego”.
Falcons 
van treure tres LP’s i la cançó
estrella del según LP titulat simplement “Falcons II”, editat per
Philips-Fonogram va ser “Date por vencido” que escoltarem un altre dia. La
veritat es que es tracte d’un bon tema que jo vaig descubrir una nit de sarao a
una sala de festes de Saragossa que crec es deie
Papagayo o una cossa així.
Havia anat a pendre una copa amb una amiga que era supervisora de
Telefónica i
la cançó de
Falcons va sonar. Em vaig adresar al discjokey per preguntar-li qui
eren y al día siguent, quan tornà a Reus vaig comprar-me el single.
Falcons
eren
Rafael Aguiló (cantant i guitarra),
Pep Nadal (baix),
Damià Tomàs
(batería) i
Josep Portell (guitarra).
Barcelona Traction – Has vist passar el ocells 1975

Ara al programa d'avui d'
Un Toc de Rock escoltarem a
Lucky
Guri i
Barcelona Traction. En formació de trio i a cavall del
jazz i el
rock
progressiu,
Barcelona Traction van ser un dels pilars de l’
Ona Laietana sobre
la qual es va afermar el
rock que surgia a Catalunya i les noves tendències
musicals. Van actuar al
Palau de la Música Catalana l'any 1974 i també al
Festival de
Jazz de Sant Sebastià, però encara es deien
New Jazz Trio. A partir del 1975
van passar a ser
Barcelona Traction i cal destacar la seva participació en el
Canet Rock del 75 (les fotos son d'aquell dia). A part de
Lucky Guri als
teclats es trobaven
Jordi Clua al contrabaix i
Francis Rabassa a la bateria que
havia tocat amb
Los Gatos Negros i
Els Kroner's de
Tony Ronald. Aquest tema que
us he seleccionat es del seu primer

LP "Barcelona Traction", publicat
pel segell Oliba, distribuït per Edigsa i va ser produït per
Joan Manuel Serrat
que els va cedir per a la gravació al seu pianista
Josep Maria Duran, però
també va col·laborar
María Albero del grup
La Rondalla de la Costa, el percussionista
Pedrito Díaz de l'
Orquestra Mirasol i
Manel Josep de
Dos + Un i que
posteriorment crearia l'
Orquesta Plateria. L'any 1976
Lucky Guri abandona
Barcelona Traction per unir-se a
Música Urbana. El seu lloc és ocupat pel
teclista,
Josep Maria Durán. Els tres membres originals van tornar a reunir-se
als vuitanta i van gravar un segon i ja últim disc "Nano", l'any
1982.
Lucky Guri, nascut a Calella i format al
Conservatori de Música de
Barcelona, s'ha especialitzat en
jazz i és un cotitzat pianista del gènere,
havent estat músic habitual acompanyant a
Guillermina Motta,
Laura Simó i
sobretot
Núria Feliu, La veritat és que
Barcelona Traction van ser uns avançats
per a la seva època i la seva música no va arribar a ser reconeguda com es
mereixia, els anys s'han encarregat de reivindicar-la. Els seus companys han
format part de la banda de
Serrat durant décadas.
Lucky Guri va gravar un
magnífic LP amb
Peter Roaf versionant en clau de jazz a
The Beatles en què va
comptar amb
Max Sunyer a la guitarra,
Carles Benavent al baix i
Salvador Font a
la bateria.
Concert de Barcelona Traction al Canet 75
Bars – Com roba mullada 1996

A l’àlbum “Dolces mentides” que el grup
Bars va publicar
l'any 1996 i que va ser el seu tercer disc d'estudi, us he extret aquest tema
que escoltem ara a
Un Toc de Rock. Una cançó plena d'amor i dolor, l'etern joc de
la tercera en discòrdia, l'
amant que només obté les sobres que deixa la dona.
La veritat és que aquest tipus de relació a tres bandes solen acabar molt
malament i rara és la vegada que el marit deixa a la dona o s'en va amb la seva
amant i la cosa funciona i us ho dic a través de la veu de l'experiència. Amb 7
discos a l'esquena i més de 15 anys de trajectòria,
Bars son un dels millors
grups de
rock- blues dins de les nostre terres catalanes.
Bars eren la cantant
Montse Llaràs que va formar part dels grups
Xarxa i
Crack Blues dels que van
surgir els
Bars, junt a
Xavier Tomàs (bateria),
Xavi Rubio (harmònica i veus),
Jordi Garròs (guitarres) i
Tony Moya (baix). Actualment i

despres de cambis
constants a la formació, crec que junt a
Montse i
Tony, els únics que queden
dels antics components, es troven
Josep Maria Vilà "
Koki",
Jordi
Mourelo i
Charlie Oliver.
Bars van començar a treballar l'any 1987, però no va
ser fins dos anys després que van gravar el seu primer disc. Avui
Bars estan
gairebé oblidats discogràficament, les noves generacions pot se no volen
recordar que
Bars van ser una de les millors
bandes catalanes de la història,
amb qualitat demostrada al llarg dels anys si bé els embarassos de la seva
cantant els va apartar dels escenaris en masses ocasions.
Hèctor Vila – Dansarem 1988

L'any 1988, el cantautor català
Hèctor Vila va publicar a
través del segell barceloní Picap un àlbum titulat "Sense fronteres",
el seu tercer LP i d'ell es van extreure diversos singles, entre ells un amb
aquesta cançó que escoltarem ara a
Un Toc de Rock. Va ser una de les fermes
promeses de la cançó catalana en els 80 i principis dels 90, és
Héctor Vila i
amb sa bon humor recordo que li dèiem "
El Noi de Tona" i és que
Hèctor
Vila va néixer a la població de Tona, en la comarca d'Osona, l'any 1955 i el
seu veritable nom és
Pere Vilaregut. Va tenir una carrera interessant que va
començar l'any 1985 amb l'àlbum "Aigua de roses" i jo he de
reconèixer que pràcticament cada vegada

que treia un disc li feia una
entrevista per
Diari de Tarragona, sempre em va caure molt bé per la seva
simpatia i senzillesa. La veritat és que
Hèctor Vila (a la foto amb
Mario
Prades) després de publicar un
CD
titulat "Àngel Solar" a l’any 1994, va abandonar el món de la música
i no tornaria a editar res fins "Port d'amour" ja al 2006, amb poemes
de
Fèlix Cucurull,
Josep Palau i Fabre,
Feliu Formosa,
Maria Beneyto, J
oan
Salvat-Papasseit i textos propis. No hem demaneu rés d'aquest dis per que no el
tinc.
Daniel Magal – Cara de gitana 1978

Aquesta bella cançó d’amor es tota una referència quan
parlem de la carrera musical del cantant i compositor argentí
Daniel Magal, va
ser el seu primer número
1 al nostre país, encara que estem referint-nos a
emissores
de ràdio-fórmula i tots sabem com funciona això, si pagues sones i si no pagues
és perquè no has de ser bo i no et posen.
Daniel Magal, un dels
Amics del
programa des de el
facebook que ens coordina
Montse Aliaga, va començar
interpretant música folklòrica del seu país, però arran de realitzar el servei
militar, va prendre la seva guitarra i va començar a passejar-se per garitos de
Buenos Aires. Al cap d'uns anys
Daniel Magal entra a formar part del grup
Guatambó, en un viatge a la seva província, com a teclista primer i més tard
com a guitarrista i va ser

coautor d'alguns temes que van gravar. L'any 1977 li ofereixen la possibilitat de gravar com a solista i
Daniel Magal fitxa per CBS
i grava els seus quatre primers temes “Cara de Gitana”, “Dónde andarás amor”,
“Esa canción que dejó de cantar” i “Fue mas fácil despedirme que olvidarte”.
Però a Espanya aquesta cançó es va publicar com a single. De fet al nostre país
no ha tornat a obtenir un altre hit igual, encara que
Daniel Magal segueix en
actiu a la seva Argentina.
Leonardo Favio – O quizás simplemente le regale una rosa
1969

Seguirem a la República Argentina amb un dels grans cantautors
del país dels meus pares,
Leonardo Favio, a qui vam descobrir aquí a finals
dels 60 i principis de la dècada següent, gràcies a cançons com "Fuiste
mia un verano", "La foto de carnet", “Ella... ella ya me olvidó”
o aquesta que us porto avui on és troba acompanyat per
Marito Cosentino y su
Orquesta. El nom real de
Leonardo Favio és
Fuad Jorge Jury i va néixer el 28 de
maig de 1938 a
Luján de Cuyo, Mendoza. A més de
cantautor, és un famós director de cinema
argentí i avui es recorda més a
Leonardo Favio per la seva faceta
cinematogràfica que com a cantant. És un fervent
peronista i va realitzar el
film "Perón, sinfonía del sentimiento", l’any 1999, un documental amb
una durada de 6 hores dedicat a
Perón. Us explicaré una curiositat. A principis
dels anys 70 i al

costat de dos amics vem llogar un apartament al carrer
Arizala de Barcelona, gairebé davant del
Camp Nou. Era un simple picadero per
trobades romántiques, de dues habitacions. Però quan vem voler reestructurar el
mobiliari, en desmuntar un armari, vaig trobar-me darrere dels calaixos dos
LP's, un de
María Dolores Pradera i un altre de
Leonardo Favio que per descomptat,
conservo ancara. Per cert, quan es va publicar aquest single, ell gravaba per
CBS Argentina, pero al país va ser distribuit per Discophon, parlem de l’any
1969, ja que el segell C.B.S. no es va establir a Espanya fins el 1970. La
cançó era la cara B del single i a l’altre cara es trovaba “Ella... ella ya me
olvidó, yo la recuerdo ahora”, una de las cançons més populars a la carrera de
Leonardo Favio.
Boz Scaggs – Sierra 1994

Jo vaig descobrir aquest tema del cantant i guitarra
nord-americà
Boz Scaggs que ara sona al programa d'avui d'
Un Toc de Rock, en un
recopilatori de
blues publicat pel segell Universal i em va cridar l'atenció al
adonar-me que estava interpretat en castellà. És l'únic tema que el guitarra i
cantant nord-americà ha gravat en el nostre idioma i la veritat és que també
tinc el LP on s'inclou la versió original en anglès, "Some changes"
que es va editar el 5 d’abril de 1994, però tinc que reconeixer que jo em quedo
amb la versió cantada en castellà i que te una gran lletra que podem entendre
de principi a fi.
Els músics
en aquest enregistrament, a part de Boz Scarggs que canta i toca diversos
instruments, són:
Michael Omartian (multiinstrumentista), Fred Tackett
(guitarres), Ricky Fataar (acordió, orgue, teclats, bateria i percussió),
Austin De Lone, Barry Beckett i Kevin Bents als pianos, William
"Smitty" Smith i Booker T. Jones (òrgan), al costat de James
"Hutch" Hutchinson, Nathan East i Neil Stubenhaus (baix). Ara
escoltem a
Boz Scaggs, nascut a Canton, Ohio, el 8 de juny de 1944, va ser
guitarra a la primera época de la
Steve Miller Band i també va tocar amb el grup
Toto, a més de tenir una brillant carrera en solitari. Us recordo que
Un Toc de
Rock el sintonitzeu des de la
La Xarxa de Comunicació Local i totes aquelles
emissores que
emeten el programa, si l'escolteu des del vostre aparell de ràdio, però també
us el podeu descarregar a les
webs de les respectives
emissores, no totes, aixó
es veritat, o també des de el
blog i escoltar-lo quan us vingui de gust.
La frase per tancar el programa d’avui la va dir el polític
Adolfo Suárez que va morir a principis d’aquest any i va manifestar:
“Els que arriben al poder amb demagògia acaben
fent-li pagar
al país un preu molt car”
Tancaré ara Un Toc de Rock i tocaré el dos, però abans de
baixar la barraqueta, us deixaré amb bona companyia, la de totes aquelles emissores per les que escoltes el programa. Fins el proper, ens
retrobarem a les ones..
Apa, ens veiem pel món
Mario Prades
Slotsaja.com Yang Merupakan Agen togel terbesar dan terpercaya menyediakan Togel online, Slot Online Terpercaya di asia hadir untuk anda semua dengan permainan permainan menarik dan bonus menarik untuk anda semua.
ResponderEliminarBonus yang kami berikan :
* BONUS NEW MEMBER 5% (Langsung masuk ke Akun)
* Bonus Harian 2%
* Bonus Cashback slot 3%
* Cashback togel bulanan 2%
* Bonus Casino 5%
Sebagai bandar taruhan togel online singapore terpercaya sejak 2018 kami menyediakan 10 pasaran togel online terbaik untuk anda. Dengan diskon di setiap pemasangan angka 4D: 66%, 3D: 59%, 2D: 29% terbesar untuk anda !
Info lebih lanjut kunjungi :
Whatsapp : +6282141143597
Ayo daftar : www.slotsaja.com
Alternatif : 157.230.41.10
Telegram : t.me/slotsaja
Bukti Pembayaran : facebook.com/slotsaja808