El Blog de Mario Prades

Posa't en contacte amb mi mitjançant el correo electrònic: tocderock@hotmail.com

lunes, 28 de abril de 2014

Un Toc de Rock 08-57

Us he portat per escoltar en el programa d'avui la cançó de Shakira que ha creat rebombori a les xarxes socials, us parlo del “Boig per tu” que ha gravat en català. Pecat mortal! Ara bé, tindrem molt més, des Mazoni a Pedro Ruy-Blas, pasant per La Guardia, Els Catarres, Lorenzo Santamaría, Miguel Gallardo, José Feliciano, Luis Fierro i uns quants més durant aquesta hora que romandrem junts, compartint música i records. Per tant i des de La Xarxa de Comunicació Local i totes aquelles emissores que emeten Un Toc de Rock, começarem avui les desventuras d’aquell xicot que no vol treballar a la granja de la Paula.. Ara obro la barraqueta, soc Mario Prades i com ja es costum us diré.

Benvinguts a Un Toc de Rock

Mazoni – La granja de la Paula 2007

“Si els dits fossin xilòfons” és el títol d'aquest llarga durada de Mazoni, un projecte del músic de la Bisbal d'Empordà Jaume Pla, del qual us he extret aquest tema que escoltarem ara per començar Un Toc de Rock i que es una versión del “Maggie´s Farm” de Bob Dylan. Jaume Pla va formar el seu primer grup a l'escola, posteriorment seria el cantant de Holland Park, amb els quals gravaria un disc l'any 2002 i un altre el 2004, per finalment crear Mazoni i va debutar discogràficament amb el disc "7 songs for a sleepless night", cantat en anglès i que es va publicar l'any 2004. A partir del 2006 i amb el seu segon disc ja comença a interpretar les seves cançons en català. Aquest tema que us he extret del seu tercer àlbum, com us deia és una peça esscrita per Bob Dylan i en la versió de Mazoni ens explica els problemes d'aquest noi que no vol treballar a la granja de la Paula, però tampoc en la dels familiars de la noia. El nostre protagonista jutja que tothom l’explota i el tracten molt malament. El videoclip d'aquesta cançó va ser dirigit per Raúl Cuevas. Paral·lelament al seu treball com Mazoni, Jaume Pla (a la foto) té diversos projectes, entre ells va formar part, al costat de Pau Riba, de la Banda dels Lladres. En total i signant com Mazoni ha publicat set àlbums, l'últim "Sacrifiqueu la princesa", va sortir a la venda al gener passat.

Jorge Querol con Los Go Go’s – Rudi enamorado 1968

L'any 1968 el grup britànic The Locomotive van publicar un tema titulat "Rudi’s in love" que va tenir un relatiu èxit a Anglaterra, en els anys 80 tornarien a gravar-la els The Specials. Ara bé, la cançó a Espanya seria versionada en un single, publicat per Columbia, amb "Algo me pasó" a l'altra cara , per aquest cantant del qual poc recordo que fes en solitari llevat que el van acompanyar el grup barceloní Los Go-Go, una bona banda de pop rock catalana de la qual ell va ser cantant de l’any 1964 fins al 1967. Jorge Pérez Querol publicaria un altre single l'any 1969 amb el tema "¿A donde vas compañero?" i crec que poc més va fer, encara que la veritat és que aquest tema que escoltem ara a Un Toc de Rock està molt bé i te reminiscències de soul i ska. De seguida Jorge Querol es va incorporar a Vertice, una bona banda catalana de rock progressiu en la que també militava Max Sunyer i Tapi i que ja he punxat en diverses ocasions al programa. Los Go-Go van publicar dos singles i un EP abans de desaparèixer, però l’any 1998 el segell Cocodrilo Records va recuperar moltes de les cançons que havien gravat i no es van publicar i trauria un LP titulat "Grabaciones y rarezas" en el què també es va incloure el tema que estem escoltant ara. Al costat del cantant Jorge Pérez Querol, a Los Go-Go (a la foto)  hi trobàvem Fernando Gascó (guitarra solista), Albert Mitjans (bateria), Jordi Serra (guitarra rítmica) i José Valero (baix) i eren de Barcelona, del barri de Sant Gervasi. Per cert, durant un temps Óscar Janot va formar part del grup com a cantant i instrumentista. Al llarg de la seva curta carrera van versionar temes de T-Bone Walker, Spencer Davis Group, Muddy Waters, Procol Harum, Joe Cocker, Dave Clark Five, Wilson Pickett, Beatles, John Lee Hooker, Ray Charles i James Brown.

Miguel Gallardo – Recordando a Glenn 1974

José Miguel Gallardo Vera va néixer a Granada, el 29 de setembre de 1949, però des de petit va residir a Barcelona, on va començar a funcionar profesionalment. Miguel Gallardo va morir a causa d'un càncer de ronyó, a Madrid, un 11 de novembre de 2005. Va ser un dels més importants solistes dels anys 70, gràcies a cançons com la que estem escoltant ara i que va ser el seu primer gran èxit, si bé no es va incloure dins del seu primer álbum, Després va marxar-se a viure i treballar als Estats Units. Dins de la llarga discografia de Miguel Gallardo cal destacar la cançó “Hoy tengo ganas de tí", un single que va superar els 2 milions de còpies venudes. L’any 1988 Miguel Gallardo va ser nominat als Grammy i el 1990 va rebre el premi de l'Associació de Crítics de l'Espectacle de Nova York, com a millor cantant llatí. L’any 1990 Miguel Gallardo va editar el seu últim disc i va deixar els escenaris per dedicar-se a la composició i producció, tornan a Espanya. Les seves cançons han estat gravades per Azucar Moreno, Sergio Dalma, Ana Torroja, Ana Belén, Alejandra Guzmán, Estel, David Bustamante, Greta y Los Garbo, Valeria Lynch, Lucero, Millars, Los del Río i Betty Missiego, entre molts altres.

Lorenzo Santamaría – Rosy 1971

Vaig descobrir a Llorenç de Santamaria com a solista amb aquest tema. Jo en aquella época anava a ballar amb els amics i amiges de la Colla Bassegoda-Bonvehi-Torns, molts  diumenges a la tarda, a un Club del Passeig de Gràcia de Barcelona, crec que era el Club 21, però no em feu gaire cas, estava a l'alçada del carrer Aragó. Allà vaig escoltar per primera vegada "Rosy" i vaig saber que després de deixar els Z-66 l'any 1970, ja treballava en solitari, però Lorenzo Santamaría no va començar amb aquesta cançó, era ja el segon o tercer single... i jo sense assabentar-me. Lorenzo Santamaría és un bon amic i a més està afegit als "Amics de Un Toc de Rock" que ens coordina des de el seu facebook l'estimada Montse Aliaga. El veritable nom de Lorenzo Santamaría és Llorens Roselló Horrach i va néixer a la població mallorquina de Santa Maria del Camí, el 21 de febrer de 1946, d'aquí el seu nom artístic que va adoptar quan es va separar dels Z-66 per llançar-se en solitari a principis dels 70. L’any 1965 Lorenzo Santamaría va formar la seva primera banda a la qual va anomenar Los Chelines, però van seguir altres com Los Bríos i Los Fugitivos, fins arribar als Z-66. Encara que l'amic  Llorens sempre va ser un impenitent rockanroler, inicialment la seva carrera en solitari va estar marcada per les grans balades romàntiques i avui no pot deslligar-se de cançons com "Si tu fueras mi mujer”, “Para que no me olvides”, “Por ese amor”, “El último beso " o “Rosy” que sona ara, però no hem d'oblidar altres cançons de Lorenzo Santamaría plenes de canya, com "Quise ser una estrella de rock and roll", "Blue jeans" i un dels seus millors discos, el CD "Corazón de rock and roll” que va publicar ja en els anys noranta i que va estar produït per Carlos Segarra. De fet i al meu paré, es el millor disc en la carrera del amic Llorens de Santamaría. Recordo que quan el va publicar jo havie quedat un dia a les oficines de Divucsa amb ell i després de donar-me el disc, vam anar a un bar que hi havie a la cantonada del paseig de Carles I, a Barcelona, on el vaig entrevistar per Diari de Tarragona. Dins d’aquest disc hi ha una bona cançó, dedicada a la seva dona l’actriu Nuria Osta i la seva filla que llavors feia poc que havía nascut, es diu “Dos mujeres y un solo amor”, títul molt explicatiu.

Els Catarres amb Tomeu Penya – Camp d’oliveres 2013

L'any passat es va publicar un nou treball discogràfic de Els Catarres, el seu tercer disc i que porta per títol genèric "Postals", del qual us he seleccionat per escoltar a Un Toc de Rock aquest tema en el qual compten amb la col·laboració d'un bon amic, el mallorquí Tomeu Penya. En el nou àlbum també col·labora una altra bona amiga, la Noia de Sants, Núria Feliu, en el tema "Souvenirs". Per cert, el passat mes de març, crec que va ser, i dins de la seva gira, han actuat a Madrid i Conca. Cal recalcar que Els Catarres són un grup que permet descarregar-se els seus discos gratuïtament des de la seva pàgina web, una fórmula que van començar amb el seu primer disc “Cançons” i que els ha resultat positiva ja que no paren de treballar i és que els grups han de passar de discogràfica i campanyes de promoció orquestrades i mirant el passat gloriós dels anys seixanta, centrar-se en els concerts, el tracte directe amb la gent des d'un escenari, la veritable manera que té el músic per connectar amb el seu públic demostrant el que sap fer de veritat, sense embuts. Els Catarres que escoltem a Un Toc de Rock d'avui, són un tercet integrat per Èric Vergés i Jan Riera Prats que són d'Aiguafreda i Roser Cruells que és de Centelles. Us recomano entreu a la web d’Els Catarres perquè pugueu descarregar-vos el disc i el gaudiu i difoneu perquè són un tercet amb futur dins i fora del panorama català. També comprovareu a la seva web el llistat de concerts i alucinareu ja que això demostra el que us deia abans sobre l'acceptació que tenen per part del públic. Val a dir que els àlbums de Els Catarres suposso que també es poden comprar a les botigues ja que els va editar la discográfica barcelonina DiscMedi. Espero que amb el seu nou treball aconsegueixin l'èxit obtingut amb la cançó "Jenifer" que es va publicar l'estiu de 2011

Pedro Guerra y Ana Belén – Nadie sabe 2013

El cantautor canari Pedro Guerra va compondre aquesta cançó que va gravar Ana Belén duent-la a l'èxit i que va representar que a la península es conegués a Pedro Guerra, de fet també va escriure per a ella "Contamíname". En aquella època ell formava part d'un col·lectiu de cantautors canaris que es deien Taller i en un dels últims discos de Taller comptant amb Pedro Guerra titulat "Y ahora... ¿Qué?", ells la van gravar comptant amb la col·laboració d'Ana Belén i Víctor Manuel, va ser editat pel segell Manzana, la cap de promoció a Madrid era la meva amiga Luz Divina. Taller Canario de Canción es va crear l'any 1985 i més a més de Pedro Guerra es trobaven Andrés Molina, Rogelio Botanz i Marisa Delgado que els va deixar poc després de començar. L'any 1993 Pedro Guerra es traslladaria a Madrid i començaria la seva carrera com a cantautor. Aquest tema que escoltem ara us el he extret d'un triple CD recopilatori titulat "30 años" que s'ha publicat el 9 d'abril de l'any passat i que són cançons que Pedro Guerra (a la foto amb Ana Belén) havia gravat al llarg de la seva carrera, però aquesta vegada registrades en directe, al costat d'unes quantes versions. De nom complet Pedro Manuel Guerra Mansito, va néixer a Güímar, a l'illa de Tenerife, el 2 de juny de 1966 i és fill de Pedro Guerra Cabrera, primer president del Parlament de Canàries i senador pel PSOE.

Sangtraït – Blues del miner 1990

Els gironins Sangtraït van editar l’any 1990 un àlbum titulat "L' ultim Segell", un dels seus millors treballs discogràfics i tancant aquest llarga durada es troba aquest tema que us he seleccionat per escoltar a Un Toc de Rock i que sense perdre l'aire heavy metal característic de Sangtraït, ens mostra una faceta amb moltes connotacions bluseras. Sangtraït són un dels grups claus per a l'enlairament del rock en català i al costat de Sau, Sopa de Cabra i Els Pets, van participar en el famós concert del Palau Sant Jordi que va representar la revàlida per al gènere i la seva posada de llarg. Curiosament i malgrat que les actuacions dels quatre grups es van gravar, sols s'ha publicat un àlbum en directe, el dels gironins. Sangtraït es va formar a La Jonquera, l’any 1982 i van debutar discogràficament amb "Els senyors de les pedres" que es va publicar el 1988. En total van editar 12 discos de llarga durada i en un d'ells, el CD "Eclipsi", de 1995, es va incloure la primera pista digital per reproduir mitjançant ordinador de la indústria musical en català. Es van desfer a principis del nou segle. En aquest àlbum del que us he extret "Blues del miner", tot un cant loan la dura vida que suporta la gent que treballa a les mines, el grup l'integraven Quim Mandado (veu, baix i teclats), Josep M ª Corominas (guitarra), Lupe Villar (guitarra), Papa Juls (harmònica i saxo) i Martín Rodríguez (bateria) que s'havia incorporat al grup substituint a Víctor Rodríguez l’any 1985. Durant un temps van comptar amb el cantant Marc Gonzàlez. Quim Mandado i Martín Rodríguez van crear posteriorment  Los Guardianes del Puente, al costat de Joan Cardoner que venia de Terratrèmol i van publicar un àlbum cantat en castellà. Lupe Villar té una carrera interesant en solitari des que es va desfer Sangtraït, encara que no és tot el brillant que la qualitat de la noia es mereix. Jo coneixia la gent de Sangtraït, sobretot a Lupe i Quim que en diverses ocasions van estar a casa meva i he de dir que dins del món musical en català se'ls va criticar per l'edat del bateria, una cosa certa, però també una cosa de la qual ells van passar sempre, romanent units, ja que la gent no té en compte una cosa molt important que s'aprèn amb els anys: la veterania és un grau, xiquets, xiquetes.

Pedro Ruy-Blas – A los que hirió el amor 2008

Aquest tema, una de les cançons més importants en la carrera com a solista de Pedro Ruy-Blas i que va representar el seu debut en solitari l'any 1970, va ser regravat de nou per el mateix cantant i l'inclogué a l'àlbum "Ample", un disc en el que ens ofereix una lliçó de jazz i que es va publicar l’any 2008. Pedro Ample Candel, conegut artísticament com Pedro Ruy-Blas, es un home que va néixer a Madrid l’any 1949, havia estat el cantant de Los Príncipes i després de Los Grimm, amb els que va gravar un munt de discos i als que va deixar per incorporar-se com a suplent a Los Canarios quan Teddy Bautista va marxar-se a complir amb seus deures amb la pàtria, és a dir la mili, sent substituït en el grup Los Grimm per Pablo Abraira. Pedro Ruy-Blas va crear posteriorment el grup Frecuencia amb els que va gravar un LP i després va començar a gravar en solitari ja com Pedro Ruy-Blas, debutant amb el single "A los que hirió el amor". Val a dir que la seva carrera com solista va ser curta ja que l'any 1977 va crear la primera banda que va fusionar flamenc i jazz a l'estat espanyol, us parlem de Dolores, un grup pel qual van passar Jorge Pardo, Tomas SanMiguel, Rubén Dantas i altres músics, paraules majors del jazz espanyol i en la qual ell no va cantar, només tocava la bateria que no és poc (a la foto). El segon single de Pedro Ruy-Blas com a solista a principis dels anys setenta, havia de ser “Mi voz es amor”, però va ser vetat per la censura franquista en jutjar els justos i castos censors, protectors de la moral i els bons costums dels espanyolets de l’época que era una cançó subversiva i no és va publicar fins molt més tard. L'escoltarem un altre dia, paraula de Mario Prades. Per cert que Pedro Ruy-Blas va participar als musicals "Jesucristo Superstar" i "Los Miserables".

Presuntos Implicados – La noche 1989

En diverses ocasions us he dit que l'àlbum "Alma de blues", publicat l'any 1989 i la cançó del mateix títol, marquen un abans i un després de Presuntos Implicados, però sempre que agafo el LP a les mans per punxar un tema, unes vegades perquè així m'ho heu demanat mitjançant un correu o el Facebokk de Montse Aliaga i altres perquè jo mateix decideixo que és el tema adequat i acabem escoltant el "Alma de blues", però avui he decidit que com el disc té molt bons temes, al programa escoltarem aquesta cançó "La noche", que és un altre gran tema contingut en aquest impressionant àlbum. Presuntos Implicados, un bon grup creat a Yecla, Múrcia i establert a València. El grup Presuntos Implicados estava integrat per Soledad Giménez (París; 27 de febrer de 1963), el seu germà Juan Luis Giménez (França, 28 de maig de 1959) i Nacho Mañó (Valencia, 20 de juliol de 1963) que era el seu marit i abans Presuntos Implicados havian estat gravant peçes en una línea casi discotequera i amb més gent forman part del grup, amb el disc “Alma de blues” van cambiar d’estil i aixó va ser molt positiu per la seva carrera musical. Si bé Soledad Giménez els va deixar per treballar en solitari i des de la marxa de Sole, fa tres o quatre anys, el seu lloc l'ocupa Lydia Rodríguez. (Madrid, 15 de gener de 1980), però la veritat es que rés es el mateix, si bé la carrera de Sole per la seva compta tampoc es pot dir que sigui massa reixida. És calcula que Presuntos Implicados porten venuts més de tres millons de discos i han rebut catorce discos de Platí.

La Guardia – El túnel del adiós 1993

Dins de l'àlbum "Contra reloj" del grup granadí La Guardia, mesclat a Los Angeles, publicat per Zafiro l'any 1993 i amb producció de Dusty Wakeman, trobàvem aquest gran tema que ens porten en clau de jazz i amb un bon treball de vibràfon, un instrument poc habitual a La Guàrdia, però que en aquest cas quadra perfectament donant-li un caire molt especial. Es van crear l'any 1982 anomenant-se La Guardia del Cardenal Richelieu i eren Manuel España (cantant i guitarra), Enrique Moreno Conejo (baix) i Carlos Gilabert (caixa de ritmes i teclats). L'any 1983 i amb només quinze anys d'edat, van gravar el seu primer single del qual sol es van editar 500 còpies, avui "Las mil y una noches" és peça de col·leccionistes. L'any 1985 s'incorporen Joaquín Almendros (guitarra) i Emilio Muñoz (bateria), passen a dir-se ja La Guardia i guanyen el certamen de Pop Rock de Fuengirola gravant un maxi single com a premi. A partir d'aquest moment i després de fitxar per Zafiro i ser representats per Tibu, un gran professional i a més a més músic, comença l'ascens de La Guàrdia. L'any 1994 Juan Enrique Moreno va morir d'una malaltia cardíaca. La veritat és que en el si del grup ha hagut canvis constants i actualment només queda Manuel España (a la foto) dels membres originals. Des del 2007 són artistes del segell discogràfic barceloní Vale Music. Per cert la primera vegada que La Guardia va actuar a la província de Tarragona va ser a El Morell i la producció la vaig realitzar jo, va ser a la festa aniversari de Ràdio El Morell. Els teloners eren un grup de la meva escuderia, els cambrilencs Seis Disparos.

Luis Fierro – Reconciliación 1977

La curta carrera d'aquest guitarra i cantant que va ser el líder del grup Los Tifones des de 1961 fins que els que va deixar sent substituït per Phil Trim que va convertir el grup en Los Pop-Tops, està marcada per un parell de temas "Ella" i aquest que sona ara a Un Toc de Rock “Reconciliación”. Anys més tard Luis Fierro va tornar a incorporar-se als Pop Tops encara que com a guitarra i segona veu, romanen al grup fins la seva disolució i l’any 1977 es va llançar definitivament en solitari amb aquest extraordinari LP amb el seu nom per títol genèric i on trovaben aquestes bones cançons. Hi havia altres temes molt interessants com "Mía", "No, no hay ha nadie más", "Así, solo así", etc. Alguns d'ells ja els hem compartit a Un Toc de Rock. La producció d'aquest LP, així com els arranjaments i la direcció orquestral, van estar a càrrec de Ramón Arcusa, component del Dúo Dinámico, si bé aixó es curios per que en aquelles époques Ramón Arcusa era director artístic del segell EMI, però aquest disc el va publicar RCA. La veritat es que no recordo que Luis Fierro hagues tret cap altre álbum. Ah! També va liderà el Luis Fierro Quartet (a sota a la foto) i crec que seguéix en actiu.

Shakira – Boig per tu 2014

La cantant i guitarrista Shakira ha gravat en el seu últim disc una versió del "Boig per tu" del grup Sau, l'ha cantat en castellà, però la colombiana també ha gravat una versió en català i precisament per això se l'ha criticat i molt a través de les xarxes socials, sense tenir en compte que la seva parella és un català i aquesta és una de les cançons que més li agraden a Gerard Piqué, amb qui manté una relació sentimental que es va fer pública oficialment el 29 de març de 2011 via Twitter i amb el qual té un fill, a més, a ella li ha vingut de gust gravar aquest tema i no necessita demanar permís a ningú, bé, ningú no, potser en tindria molt a dir Pep Sala que és el compositor i ell està encantat amb que Shakira l'hagi gravat per la repercussió internacional que el tema tindrà, per tant i com deia Alaska en una de les cançons "¿A quién le importa?". Resposta: "A ningú". És clar que en aquest món nostre hi ha molt mala llet i gent amb mala bava. Ella es diu Shakira Isabel Mebarak Ripoll i va néixer a Barranquilla el 2 de febrer de 1977, és cantautora, productora discogràfica, ballarina, model, dissenyadora de moda, empresària, actriu de televisió, toca diversos instruments i és ambaixadora de bona voluntat de la UNICEF . Jo recordo un dia, fa catorze o quinze anys, ella tot just havia començat la seva carrera musical, un amic marroquí de nom Driss, em va fer escoltar-la en una cinta de cassette i em va explicar que el seu nom és àrab, degut precisament a que el seu pare era d'origen àrab i la seva mare catalana. Aquest nou àlbum es titula "Shakira" i s'ha publicat el 21 de març passat, ens ha arribat amb la primavera. Compta amb bones col·laboracions, entre elles Rihana, Benny Blanco, Tiësto, RedOne, Max Martin i altres, és un bon disc, tot i el que diguin tots aquests intolerants.

Joaquín Sabina – Eva tomando el sol 1988

En aquesta gran cançó que ens porta Joaquín Sabina al programa d'avui de Un Toc de Rock, ens parla d'una parella de squatters que viuen en un pis abandonat de Moratalaz, són feliços amb els poc que tenen, sobretot amb l'amor compartit per tots dos, fins que les convivències socials, amb una petita col·laboració per la seva part destrueix aquella felicitat i ara “Eva vende en un supermercado manzanas del pecado original, él canta en la calle Preciados, todos lo llaman Adán”. Aquesta cançó es trobava en el LP "El hombre del traje gris" publicat per Joaquín Sabina l’any 1988 amb cançons com “Una de romanos”, “Quien me ha robado el mes de abril” o “Eva tomando el sol” que escoltem ara i aquest àlbum, al costat de "Hotel, dulce Hotel" (1987), són els millors treballs en la llarga carrera de Joaquín Sabina, nascut a Úbeda, Jaén, el 12 de febrer de 1949 i de nom complert Joaquín Ramón Martínez Sabina. Inicialment Joaquín Sabina va formar part del grup La Mandràgora, al costat de Javier Krahe i Alberto Pérez amb els que va treure un LP amb lletres molt divertides. Va ser descobert al costat dels seus companys per Fernando García Tola en el seu programa "Si yo fuera presidente", però dels tres ell és el que ha aconseguit una millor carrera, plena d'èxits. Des que el 24 d’agost del 2001 Sabina va patir un infart cerebral a causa dels seus excessos i que va estar a punt de costar-li la vida, la seva veu ja no ha estat la mateixa. Joc crec que va haver de retirar-se llavors i dedicar-se a compondre. Ara bé, Joaquín Sabina té la gran sort de comptar amb Pancho Varona, un gran músic, arranjador i productor que va ser component de Viceversa i que es un gran profesional que ja a finals dels vuitanta era el que probava veu quan es feien les probes de só dels concerts de Sabina i si no miraves l’escenari no t’he adonaves de que aquell no era Sabina. A la foto Joaquín Sabina amb Mario Prades.

José Feliciano – Volveré otra vez 1982

L'any 1982 José Feliciano va publicar un àlbum titulat "Escenas de amor" editat a través del segell negre Motown amb la totalitat dels seus textos en castellà i l’únic disc integrament en espanyol del segell de Detroit. Estava ple de grans baladones, però entre ells em vaig ensopegar amb aquest "peaso cansión" i ara l’escotarem a Un Toc de Rock per tancar el programa d’avui. Cantant, guitarra i compositor invident José Feliciano es diu en realitat José Montserrate Feliciano Garcia, va néixer a Lares, Puerto Rico, el 10 de setembre de 1945 i sempre ha jugat amb els dos idiomes, espanyol i anglès i ho ha fet bé, alternan álbums tant en una llengua com en l’altre, traient bons treballs, grans discos que han assolit xifres de venda impressionants, no en aquest país, és clar, aquí ens guiem per la ràdio-fórmula. A Espanya avui en dia a José Feliciano es pot dir que només sel recorda per "Què serà", "El jinete" o "Dos cruces", bé, també per la nadala "Feliz Navidad", peró el genial cantant i guitarra invident de naixement, té una trajectòria discogràfica que acollona, entreu al Wiki i ho veureu. Va editar el seu primer disc, en angles, l’any 1964. Us explicaré una curiositat, va intervindre com a guitarrista en l’àlbum “Rock n’ roll” de John Lennon l’any 1973, en tres de les cançons. José Feliciano també es multiinstrumentista, toca 17 instruments.

La dita per acabar el programa es de Sant Francesc d’Asis que veritablement es deie Giovanni di Pietro Bernardone i que va dir.


“Qui treballa amb les mans és un operari. Qui treballa
amb  les mans i el cap és un artesà.  Qui  treballa  amb
 les mans, el cap i el cor és un artista”

Conclouré per ara Un Toc de Rock, però no us deixaré sols, soles, quedeu amb bona companyia, la de La Xarxa de Comunicació Local i totes aquelles emissores que emeten el programa. Jo soc Mario Prades i ara tancaré la barraqueta i donarem per acabat aquest viatge per el temps i els records. Fins el proper programa.
.
Apa! Ens veiem pel món.

Mario Prades

No hay comentarios:

Publicar un comentario