He
anat a rebuscar en el "Bagul dels records" una de les primeres
cançons que estan catalogades com a rock & rol, es tracta de "Caldonia" de
Louis Jordan que es va gravar l'any 1945, però també escoltarem avui altres pioners
com Danny & The Juniors, al costat dels britànics The Kinks, Cliff Richard
i els seus Shadows, junt a les tres millors veus masculines sorgides al Regne
Units a final de la dècada dels seixanta: Tom Jones, Engelbert Humperdink i
John Rowles. Així mateix escoltarem a The Rippingtons, Magna Carta, Rod Stewart i Santana,
al costat de molts altres. Ara i sense dilacions anem a començar el viatge per
la nostra banda sonora des de La
Xarxa de Comunicació Local i totes aquelles emissores que
emeten el programa amb Louis Jordan. Obriré la barraqueta, jo soc Mario Prades
i com faig al iniciar cada programa us dic
Benvinguts
a Un Toc de Rock
Louis
Jordan and his Tympany Five – Caldonia 1945
Quan
rebusquem en els orígens més antincs del Rock and Roll ensopeguem amb aquesta
cançó amb la que avui comencem Un Toc de Rock i que si bé es tracta d'un
boogie-woogie, està considerada com un dels temes ancestrals del gènere i que
han tocat pràcticament tots els grups i intèrprets de rock'n'roll de totes
les èpoques, encara que en algunes versions la titulen "Caledònia".
Avui dia podria dir sense por d'equivocar-me que és una de les primeres cançons
que es poden considerar rock and roll. Louis Jordan and his Tympany Five la van
gravar per primera vegada el 19 de gener de 1945 per al segell Decca, encara
que posteriorment van realitzar diverses versions i regravacions. Va debutar en les llistes al
maig del mateix any i va ser número 1
a les llistes de R &
B al juny, aconseguint el lloc 6 en les generals. L'autora va ser
Fleecie Moore que era la dona de Louis Jordan. El cantant, saxofonista,
clarinetista i director de Big Band de color Louis Jordan, va néixer a
Brinkley, Arkansas, el 8 de juliol de 1908, va morir a Los Angeles a causa d'un
atac de cor, un 4 de febrer de 1975. Era conegut com The King of the
Jukebox i va començar interpretant swing. Va ser un dels pioners en
incorporar l'òrgan i la guitarra elèctrica a les Big Bands. Val a dir que a
principis dels anys cinquanta la seva popularitat va anar decaient i avui és un
dels artistes prácticament oblidats, sols recordat per alguns melómans com
vosaltres i jo.
Danny
and The Juniors – At the hop 1957
Danny
& The Juniors eren un quartet de doo-wop creat a Philadelphia i integrat
per Danny Rapp, Dave White, Frank Maffei i Joe Terranova, tots quatre eren
blancs. Es van formar l'any 1955 i avui en dia se'ls recorda bàsicament per
aquest tema que us porto ara a Un Toc de Rock "At the Hop", també
titulat en alguns discos "Let 's go to the hop", publicat l'any 1957.
La cançó “Anem a donar el salt” que escoltem ara, va ser escrita per Arthur
Singer, John Medora i Dave White per Danny & The Juniors i el single que
tenia el tema "Sometimes (When I'ma All Alone)" a la cara B, va
aconseguir el primer lloc del Billboard el 6 de gener de 1958, a les llistes de R
& B. El tema va ser versionat l'any 1969 pel grup Sha Na Na que la van
tocar al Festival de Woostock i l'any 1973 i dins de la banda sonora del film
"American Graffitti" per Flash Cadillac & The Continental Kids.
Danny Rapp, el líder del grup, va ser trobat mort a l'habitació d'un hotel a
Arizona, el 5 d'abril de 1983, aparentment s'havia suïcidat. Va néixer el 9 de
maig de 1941 a
Philadelphia. Amb la incorporació de Bobby Maffei, germà de Frank, el grup va
seguir endavant.
Chet
Ankins & Mark Knopfler – Poor boy blues 1990
Un
bon dia Mark Knopfler va trucar per telèfon a Memphis i va parlar amb Chet
Atkins a qui admirava profundament i li va demanar que gravessin un disc junts.
Chet Atkins no coneixia el líder dels Dire Straits i li va demanar un parell de
discos seus que Mark li va enviar immediatament. Després d'escoltar a Knopfler,
Chet li va dir que si, endavant, que li enviés una llista de les cançons que li
interessaven i quan hi hagués un estudi disponible Mark podia desplaçar-se a
Memphis i gravarien l'àlbum. Al britànic li va mancar el temps i es va plantar
a Tennessee. A l'octubre de 1990 es va publicar l'àlbum "Neck And
Neck", una obra mestra en una línia més country-folk i de la qual us
extrec aquest tema que escoltem ara i que era un tema composta per Kennerley.
La veritat es que va ser una reunió de monstres de la guitarra, el geni de
l'ahir i un altre d'aquell present que avui també és ja passat i en aquest disc
Chet Atkins va tornar a les seves arrels més countrys. En la gravació van tocar
Chet Atkins (guitarra i veu), Mark Knopfler (guitarra i veu), el genial Floyd
Cramer (piano), Guy Fletcher (baix, bateria i teclats), Paul Franklin (dobro),
el cantant de country Vince Gill (cors), Larri Londin (bateria), Edgar Meyer
(baix), Mark O'Connor (violí i mandolina) i Steve Wariner (baix). El disc i el
treballar conjuntament van unir a tots dos músics i va canviar també les seves
carreres musicals. Chet Atkins va tornar a les seves arrels country que veiem
en els seus següents treballs discogràfics i Mark Knopfler també va donar un
gir cap al country en "On Every Street" que va representar l'últim disc
de Dire Strait i el començament de la carrera en solitari del guitarrista
escocès plena de bones bandes sonores . El productor i guitarrista Chester
Burton Atkins va néixer el 20 de juny de 1924 a Luttrell, Tennessee. Va tocar a la banda
d'Elvis Presley i va ser un dels grans músics americans de la història, una
llegenda. Chet Atkins va morir a causa d'un càncer el 30 de juny de 2001.
Dave
Dee, Dozy, Beaky, Mick & Tich – The Legend of Xanadu 1968
Dave
Dee, de veritable nom David John Herman, va morir el divendres 9 de gener de 2009 a causa d'un càncer,
tenia 61 anys d'edat. Ell va crear el grup británic Dave Dee, Dozy, Beaky, Mick
& Tich que primer es van fer dir Dave and The Bostons, l’any 1964. Us
explicaré una curiositat, Dave Dee abans de dedicar-se a la música era policia
i va ser un dels que van realitzar l'atestat quan es va produir l'accident de
trànsit que va costar la vida a Eddie Cochran i va deixar semi paralític a Gene
Vincent. Dave Dee, Dozy, Beaky, Mick & Tich van aconseguir molts èxits amb
els seus singles, però "The legend of Xanadu" que es va publicar el 9
de febrer de 1968 i havia estat gravada el 17 de gener i que va estar composat
per Ken Howard i Alan Blaikley, va ser el major hit en la carrera de Dave Dee,
Dozy, Beaky, Mick & Tich, sent número 1 a Anglaterra, tercer a Austràlia, cinquè a
Alemanya i onze al Japó, però només va arribar al 123 als Estats Units. Dave
Dee, Dozy, Beaky, Mick & Tich es van desfer l’any 1972, encara que van
tornar anys més tard ja sense èxit. A Espanya aquesta cançó també va ser
versionada i molt bé, per Los Mustang. Li menjaré el tarro a Quimet i us la
punxarem a El Temps Passa, el programa que tots dos fem sobre la música
espanyola dels seixanta que s'emet per aquesta mateixa emissora.
The
Cuff Links – Tracy 1969
Els
The Cuff Links eren una banda de Staten Island, a Nova York i aquest tema va
pujar fins al lloc número 9 als Estats Units a l'octubre de 1969, però va ser
l'únic èxit a Espanya d'aquest grup liderat pel cantant Ron Dante (a la foto). Val a dir
que el single va estar dotze setmanes en llistes, va superar el milió de còpies
venudes i va ser Disc d'Or als Estats Units La cançó va estar composada pels
productors Paul Vance i Lee Pockriss que van crear el grup sobre la marxa i
mentre es gravava el primer LP. Aquest tema va ser el seu primer single. The
Cuff Links van estar en actiu fins a l’any 1975. El grup l'integraven a més a
més del cantant Ron Dante, Pat Rizzo (saxo), Rich DiMino (teclats), Bob Gill
(trompeta/fiscorn/flauta), Dave Lavender (guitarra), Andrew Junior Dennis
(baix), Joe Cord (veu) i Danny Valentine (bateria ). En total van treure 8
singles que es van classificar en llistes, però cap va arribar a l'altura de
"Trazy" i a Espanya crec que ni es van publicar. El cantant i
productor Ron Dante va néixer el 22 d’agost de 1945 a Staten Island, Nova
York i va ser un dels que van posar la seva veu a les cançons i la serie de The
Archies, ell canta en el “Sugar, sugar”. Va ser co-productor dels primers
àlbums de Barry Manilow.
The
Kinks – Lola 1970
La
cançó "Lola" va ser escrita per Ray Davies, líder de The Kinks i en
la lletra ens explica la trobada d'un noi jove i un transvestit al qual coneix
en una discoteca del Soho, un barri de Londres i acaben enrotllats, encara que
ell sembla, no s'assabenta-se del veritable sexe de la noia fins al moment més
íntim. Curiosament la cançó va passar la dura censura franquista de l’època i
es va permetre la seva publicació malgrat la temàtica de la lletra. Jo sempre
he estat convençut que un factor decisiu va ser el fet del nom de la
"noia", amb un nom tan femení i espanyol, no hi havia res amagat,
suposso va jutjar el censor, però la veritat és que la noia si que tenia alguna
cosa amagadeta entre les cames. El single es va publicar al juny de 1970 i va
ser extret de l'àlbum "Lola versus Powerman and the Moneygoround , Part
One", va aconseguir pujar al segon lloc en les llistes del Regne Unit i al
novè als Estats Units. L'àlbum es un disc molt conceptual, irònic i satíric,
ridiculitzant una part de la societat britànica i sobretot el món de
l'espectacle, editors, sindicats, premsa, comptables, directius i sobretot
parla de la carretera, una cosa tan vinculat a la indústria de la música. La
veritat és que The Kinks són una de les millors bandes angleses de tots els
temps. Integren el grup The Kinks Ray Davies, cantant, guitarra, compositor i
líder del grup, amb el seu germà Dave Davies que va tenir una interessant
carrera en solitari, encara que no va ser molt reeixida, al costat de Pete
Quaife que va morir a Dinamarca el 23 de juny del 2010 i Mick Avory, encara que
a The Kinks que es van crear l’any 1956 i es van desfer en el 96 van haver
molts canvis. Ara vui aclarir una llegenda urbana que fins i tot consta com a
veritable en algunes biografies de Micky y Los Tonys, s'ha dit que van ser
teloners de The Kinks a Madrid en la seva primera gira espanyola i això, encara
que havia de ser cert, no és veritat ja que aquella gira no va arribar a
produir-se mai, The Kinks no van passar de Portugal, van ser vetats pel règim.
Ara bé, crec que si van actuar a les Illes Balears, pot ser Palma de Mallorca
no era Espanya. La primera vegada que van venir va ser ja a mitjans dels 70 i
els va portar Mikel Barsa, un bon amic meu que anys després va escriure un
llibre sobre Ray Davies i els Kinks.
Magna
Carta – Wind of the water 1995
Magna
Carta estan liderats pel cantant i guitarra Chris Simpson (Yorkshire 13 de
juliol de 1972) i van començar a Londres l’any 1969. En algun dels seus discos
va col·laborar el teclista Rick Wakeman. Van patir molts canvis en la formació
que va començar com a trio. Tenen gravats 41 o 42 àlbums, crec que l'últim es
“Prisoners on the Line” de l’any 2009. Inicialment i al costat de Chris Simpson
trobàvem al guitarrista australià Lyell Tranter i el cantant Glenn Stuart.
Magna Carta son una gran banda de folk-rock britànica, una de les millors del
seu gènere. Aquesta cançó es va incloure en un doble CD editat l'any 1995 pel
segell Barsa Promociones, propietat de l'amic Mikel del que us parlava abans, sota el títol "Las
tierras del viento" i que incloïa cançons dels seus discos "Sweet Deceiver"
i "Nothlands", arreglades i remasteritzades de nou per Chris i Linda
Simpson (tots dos a la foto), junt a altres peces noves. Per cert i això és important, era un CD doble, però es va vendre a preu de senzill. Si tenim en compta que Barsa
Promocions era una companyia petita, no feia els tiratges d’una multinacional i
així i tot podie permetres vendre a aquest preu, vol dir que les gran empresas
del disc no ho fan perque no els rota i solsament volen guanyar cales, per
tant mens queixar-se de la pirateria i més abaratir els preus, llavors vendran
més i l’artista sortira beneficiat. El problema es que sabent que guanyen
menys, volen seguir tenint els mateixos beneficis anuals i això no és una cosa
que jo em inventi o dedueixi, m’ho explicaba el cap de promoció d’una multinacional
del disc. “Las tierras del viento”, doble CD de Magna Carta, no te desperdici,
si be no consta a la discografia oficial de Magna Carta. Suposo que serà per el
fet de no haver-se publicat a Anglaterra, però te una cançó inédita composada
durant una gira per Espanya y que no van gravar en el seu moment, os parlo de
“Highway to Spain” que ja hem escoltat a Un Toc de Rock.
Cliff
Richard – Evergreen Tree 1960
A
l’àlbum “Me and my Shadows”, publicat a l'octubre de 1960 i que era el tercer
disc de Cliff Richard, es va incloure aquest tema que escoltem ara a Un Toc de
Rock i que va ser una composició del tàndem Schroeder / Gold. El LP que es va
començar a gravar el 5 de setembre de 1959 i va finalitzar al març de 1960, va
aconseguir la segona posició en les llistes britàniques i d'ell es van extreure
3 EP's, tots en format monoaural. Quan es va reeditar en format cassette es van canviar algunes cançons, però es va publicar en versió stereo. Posteriorment va ser reeditat i masteritzat en format CD. Cliff Richard
compta amb Norrie Paramor a la producció i l'acompanyen The Shadows que en
aquella època eren Hank Marvin (guitarra solista i líder del grup), Bruce Welch
(guitarra rítmica), Jet Harris (baix) i Tony Meehan (bateria). Cliff Richard
acompanyat pel seu grup habitual, The Shadows va intervenir en moltes
pel·lícules, però una de les que formen part de la memòria de la meva infàntesa
és "The young ones" que a Espanya la van titular "Los años
jóvenes". Aquest film es titulava realment "Wonderful to
Be Young!" i va ser dirigida per Sidney J. Furie. La causa o la culpa, digueu-ho com vulgueu, la van tenir
l'escola on estudiava, els HH Maristes de Sants, a la plaça dels tramvies, a
Barcelona i és que cada any i per celebrar la festa de l'escola, ens portaven
als alumnes al cinema Albeniz, recordat per la gent del barri com el cinema Manelic
i ens passaven gratuïtament una pel·lícula. Dues d'elles romandran per sempre
en els meus records "El Professor Chiflado" de Jerry Lewis i la de
Sir Cliff Richard, de veritable nom Harry Webb que per cert, va ser el primer
cantant anglès a ser nomenat Cavaller i va néixer a Lucknow, l'Índia, el 14
d'octubre de 1940. Per cert Cliff
Richard va quedar en segona posició al Festival d'Eurovisió del 1968 que va
guanyar Massiel, ell va interpretar “Congratulation” i els seus fans britànics
sempre han afirmat que Espanya "va comprar" el triomf, jo no ho crec
així, però he de reconèixer als fills de la Gran Bretanya el
dret de queixar-se i dir-lis malgrat tot i amb molta cortesia catalana
"Congratulation Boys". Un altre curiositat es que tot i ser un dels
artistes més reconeguts al seu pais, mai va aconseguir funcionar bé en el
mercat americà ni en les llistes del Billboard
Engelbert
Humperdink – Please, release me 1967
En
els anys seixanta van sorgir tres extraordinàries veus dins del univers del pop
britànic: Tom Jones, John Rowles i Engelbert Humperdinck. Aquest últim al que
anem a escoltar ara, va néixer a Madras, la Índia, el 2 de maig de 1936, però als
10 anys es va traslladar a Anglaterra. El seu manager era Gordon Mills, el
mateix de Tom Jones i el va llançar amb força quan va sentir tot el seu
potencial vocal. Aquest va ser el tema que va donar a conèixa a tot el mon a
Engelbert Humperdink i el seu major hit internacional, es va publicar en format
single l’any 1967. La veritat es tracta d’una de les cançons més agraidetes per
ballar “agarraets” als popular guateques dels anys seixanta. Engelbert
Humperdinck es deia en realitat Arnold George Dorsey i un bon dia, quan ja
començava a ser un cantant famós, es va donar compte de que havie adoptat un
nom molt enrevesat i de dificl pronunciació, llavors va voler canviar-se el nom
artístic degut precisamente a la difícil pronunciació, però les fans del cantant
es van indignar i molt... Ara que havien après a dir bé alló de "Engelbert
Humperdinck"… Pretenia canviar-ho? Això si que NO! I va tenir que seguir
anomenant-se així. Avui en dia Engelbert Humperdinck es mou bàsicament pel
circuit de casinos dels Estats Units, però no us penseu que aixó es senyal de
haber perdut popularitat, ni de lluny, al circuits de casinos es pagen les
actuacions molt bé i traballes molts dies seguits.
John
Rowles – One day 1969
Abans
us he comentat que en la segona meitat de la dècada dels 60 a Anglaterra van sorgir
tres grans veus masculines, tres grans crooners: Tom Jones, Engelbert
Humperdinck i John Rowles, però a aquest últim i no se perquè, crec que mai
l'hem escoltat a Un Toc de Rock. Ha arribat l'hora de reparar l'oblit i ara
sona al programa, des de La
Xarxa de Comunicació Local i totes aquelles emissores que
l’emeten. Per tant aquí teniu el tema més important de la seva carrera musical,
publicat en single l'any 1969 i va ser el que millor va funcionar a Espanya
d'aquest gran cantant britànic, de veritable nom John Edward Rowles i que va néixer el 26 de
març de 1947 a
Whakatane, Nova Zelanda, té en els seus gens una part maori. És clar que al
Regne Unit la serva millor cançó no va ser aquesta que escoltem ara, el seu
gran hit va ser "If I Only Had Time" de l’any 1968. John Rowles va
rebre l'Ordre de Cavaller de l'Imperi Britànic que li va lliurar la Reina Isabel II i val
a dir que John Rowles segueix en actiu, encara que a Espanya avui en dia es pot
dir que està pràcticament oblidat.
Tom
Jones – I’m coming home 1967
Ja
que parlem de les grans veus anglesas, ara us porto aquest tema, tot un clàssic
en la trajectòria professional del Tigre de Gal·les que sona a Un Toc de Rock.
Tom Jones no podia faltar avui, es diu en realitat Thomas John Woodward, és
també Cavaller de la Corona
Britànica i va néixer a Treforest, prop de Cardiff, País de
Gal·les, el 7 de juny de 1940. Al llarg de la seva fructífera carrera Tom Jones
ha venut més de 100 milions de discos a tot el món. El single amb aquest tema
es va publicar l'any 1967 i va aconseguir la segona posició en les llistes de
vendes angleses i la 57 als Estats Units. En el seu moment només es va publicar
en single, encara que anys més tard s'inclouria en alguns recopilatoris. Fa
cosa d'un parell o tres d'anys, crec que va ser a l'agost de 2011, Tom Jones va haver de
ser hospitalitzat a Mònaco, després de patir un col·lapse en finalitzar l'últim
concert de la seva gira europea. Per sort només va ser un avís i sembla ser que
s'ha recuperat. Abans de res us diré que malgrat tot el que es diu, Tom Jones
mai va treballar de miner, clar que es podria dir allò de que "La seva veu
és una mina". Sempre ha estat en actiu, si bé els seus discos fa temps que
no es mouen en el circuit de la ràdio-fórmula i pot semblà que Tom Jones està
una mica oblidat, cosa que no és certa. De fet us diré que a finals dels 90 el
meu soci Mikel Barsa em va oferir una gira seva per Espanya que vaig haver de
rebutjar i és que cada concert sortia per cinc milions de les antigues pessetes
més despesses i estava segur que a aquet preu, no en vendria ni un sol. Per
cert, el gal·les Tom Jones va sortir a un episodi de Los Simpsons (a la foto).
Rod
Stewart – You’re in my heart (The Final Acclaim) 1977
Un
dels temes més importants en l'àmplia carrera de Rod Stewart és aquest que
escoltarem ara i que es va incloure en el seu àlbum "Foot Loose &
Fancy Free" que es va publicar l'any 1977. La cançó es va editar en
single, va ser número 4 del Billboard i va aconseguir la primera posició a
Austràlia, però ara no us puc dir com va quedar a Anglaterra, no ho recordo. En
la cançó una composició del propi Rod Stewart, es diu que parla de dos equips
de futbol, esport al que és molt aficionat, el Glasgow Celtic i el Manchester
United. L'àlbum es va publicar el 4 de novembre de 1977, va arribar al segon
lloc en les llistes americanes i en l'enregistrament van participar els
guitarristes Jim Cregan, Gary Grainger, Steve Cropper, Billy Peek i Fred
Tackett, junt al baixista Phil Chen, el bateria Carmine Appice que va ser
component de Vanilla Fudge, a part dels teclistes John Jarvis, David Foster i
Nicky Hopkins, els percusionistes Paulinho Da Costa i Tommy Vig, als metalls
Phil Kenzie i amb el violí Richard Greene. Rod Stewart va néixer el 10 de gener
de 1945 a
Highgate, Londres i el seu naixement va ser sonat ja que en el moment en què va
arribar al món una bomba volant alemanya va caure just a la comissaria situada
a la cantonada del carrer on vivien. Té una carrera que lucina i dels seus 61
singles, 31 han estat en el top 10 i sis han sigut número 1 als Estats Units.
Rod Stewart va començar en solitari per la Costa Blava francesa,
però va ser expulsat del país per gamberro. Va formar part de diversos grups,
entre ells The Brian Augen Trinity, Jimmy Powell & The Five Dimensions, The
Soul Agents, Steampacket, la
Jeff Beck Band, Shotgun Express i Faces que es va crear de
les restes del Jeff Beck Group i Small Faces. Faces va ser una de les grans
bandes britàniques i formavan el grup Rod Stewart com a solista, Ron Wood a la
guitarra, Ian McLagan als teclats, Kenny Jones a la bateria i Ronnie Lane al
baix. Rod va començar a gravar en solitari, encara que sense deixar als Faces
fins que una carrera va absorbir a l'altra i la seva trajectòria com a cantant
solista es va consagrar amb "Atlantic crossing", el seu sisè àlbum
d'estudi. Val a dir que l’últim treball de Rod Stewart es un àlbum titulat
"Time" que es va publicar el 7 de maig del 2013 i ha estat el primer
disc amb cançons noves de Rod Stewart des que va editar "Human" l'any
2001.
The
Rippingtons – Tourist in Paradise 1989
The
Rippingtons van ser una banda de jazz fusió nord-americana liderada pel
teclista, guitarra, arranjador i productor Russ Freeman que en aquest tema
compta amb Steve Reid (percussió), Steve Bailey (baix), Tony Morales (cymbal),
Brandon Fields (saxo) i Carl Anderson (veus) que integren The Rippingtons. La
cançó donava títol al tercer àlbum de The Rippingtons "Tourist in
Paradise" que es va publicar a Espanya a través del segell Nuevos Medios,
crec que va ser, però no estic segur perquè la còpia de promoció que em van enviar en
vinil, era l'americana i la memòria falla Als Estats Units es va publicar el 15
de maig de 1989, encara que al país va sortir al juliol. El productor va
ser el mateix Russ Freeman (a la foto) que va comptar amb Dave Grusin i Larry Rosen. The Rippingtons són una bona banda de jazz fusió i smooth jazz creada per Russ Freeman l'any 1986, a Califòrnia. Els membres actuals de The Rippingtons són a més de Russ Freeman (11 de febrer de 1960, Nashville, Tennessee), Dave Karasony (bateria), Bill Heller (piano), Rico Belled (baix) i els saxofonistes Jeff Kashiwa, Paul Taylor i Eric Marienthal. Quan Russ Freeman va començar, es va traslladar a Los Angeles i allà va treballar com a músic de sessió amb Jane Fonda, Engelbert Humperdinck i la canadenca Anne Murray i també va realitzar anuncis, fins que li van oferir la possibilitat de gravar un disc i van sorgir The Rippingtons i el seu primer àlbum "Moonlighting", de 1986. A més dels seus discos amb el grup, Russ Freeman també ha gravat quatre àlbums en solitari.
ser el mateix Russ Freeman (a la foto) que va comptar amb Dave Grusin i Larry Rosen. The Rippingtons són una bona banda de jazz fusió i smooth jazz creada per Russ Freeman l'any 1986, a Califòrnia. Els membres actuals de The Rippingtons són a més de Russ Freeman (11 de febrer de 1960, Nashville, Tennessee), Dave Karasony (bateria), Bill Heller (piano), Rico Belled (baix) i els saxofonistes Jeff Kashiwa, Paul Taylor i Eric Marienthal. Quan Russ Freeman va començar, es va traslladar a Los Angeles i allà va treballar com a músic de sessió amb Jane Fonda, Engelbert Humperdinck i la canadenca Anne Murray i també va realitzar anuncis, fins que li van oferir la possibilitat de gravar un disc i van sorgir The Rippingtons i el seu primer àlbum "Moonlighting", de 1986. A més dels seus discos amb el grup, Russ Freeman també ha gravat quatre àlbums en solitari.
Santana – Canela 2012
Santana
ha sigut el veritable creador de la fussió rock, blues i els sóns i percussions
caribenyas, si més no es l'home que ha sabut difondre l'estil a reu de tot el
mon. Extraordinari guitarrista sempre ha sabut veure el que te al seu voltant i
mai li ha fet fastics a una bona cançó, de fet els seus grans èxits
pràcticament sempre han sigut peçes escrites per altres, una d'ells "Blues
latino" que va gravar com Santana Brothers, era del espanyol Javier
Vargas. L’any 2012 Carlos Santana va publicar un disc amb temas nous i entre
ells es troba aquesta extraordinaria balada amb la que tancarem el programa
d’aqvui de Un Toc de Rock, molt en el seu estil habitual de peces com
"Samba pa tí", "Europa" o "Moonflower", on la
guitarra semble que ens esté cantant i Carlos Santana la fa lluïr plena de
força. L’àlbum del que us he extret aquesta cançó és titula “Shape Shifter” i
es va publicar el 14 de maig de 2012 i que si no hem fallan les comptes, és el
disc 36 de Santana grabat al estudi. “Canela” que escoltem ara, es una
composició de Carlos i Salvador Santana que es el seu fill, al que va dedicar
quan va nèixer, un altre peça histórica de la seva carrera
"Salvador". En el disc editat l’any 2012 també trobem a part de
Carlos Santana (guitarra), a Salvador Santana (teclats), Andy Vargas i Tony
Lindsay com a cantants, Chester Thompson (teclats), Dennis Chambers (bateria),
Benny Rietveld (baix), Raul Rekow (congas) i Karl Perazzo (percusió). Per cert,
us explicaré una curiositat, quan Santana va actuar al mític festival de
Woostock, era l’únic dels que van participar que no tenia encara cap disc al
carrer.
La frase per tancar el programa d'avui és del constructor d'automòbils nord-americà Henry Ford que va manifestar parlant de les poques opcions que tenia la primigènia indústria de l'automòbil als Estats Units:
"Podeu
comprar el cotxe del color que vulgueu,
amb la condició que sigui negre”
Acaba
per avui Un Toc de Rock, però abans de marxar-me us deixo amb companyia de La Xarxa de Comunicació Local i
totes aquelles emissores que emeten el programa. Jo soc Mario Prades i després
d’aquest breu viatge per la nostra banda sonora, tanco la barraqueta. A
reveure.
.
Apa!
Ens veiem pel món.
Mario
Prades
No hay comentarios:
Publicar un comentario