Avui
tindrem a Un Toc de Rock la gran super banda del tex-mex, Los Super Seven,
també escoltarem al acordionista Flaco Jimenez, pero tornarem a la península amb Celtas
Cortos, Antonio Orozco, Miguel Ríos, Ana Belén, Guillem d’Efak, Joan Bibiloni,
Duble Buble, Aute i uns quans més per acompanyarnos durant aquesta horeta que
durará el programa. Anem a començar el viatge per la nostra banda sonora des de
La Xarxa de
Comunicació Local i totes aquelles emissores que emeten Un Toc de Rock,
escoltan un grup ple de swing, The Manhanttan Transfer amb una de les seves
cançons més populars a Europa. Obriré la barraqueta, jo soc Mario Prades i com
cada programa us diré alló que ja es costum
Benvinguts
a Un Toc de Rock
The
Manhattan Transfer – The Speak Up Mambo (Cuentame) 1976
Avui
i per començar Un Toc de Rock us porto als Manhattan Transfer, aquesta gran
banda vocal a cavall del jazz, swing, rock i ritmes llatins, es va formar a
Nova York el 1972, un dia plujós, quan Tim Hauser i Laurel Massé van compartir
un taxi. Després van conèixer a Janis Siegel, en aquells moments cantant d’un
grup folk i la van convèncer per unir-se a un projecte musical. La formació
inicial es va completar amb Alan Paul, galant i cantant a Broadway. Per tot
aixó el dia 1 d'octubre de 1972 es
considera la data en què el grup Manhattan Transfer es va crear, aquell dia
plugos a la ciutat de Nova York. El seu primer disc amb el nom del grup es va
editar l’any 1975. El 1978 Laurel Massé va patir un greu accident de trànsit i
es va retirar momentàniament de la música, sent substituïda per Cheryl Bentyne.
"Cuéntame" que escoltem ara, va ser la cançó que els va obrir les
portes del mercat europeu, al costat de "Chanson d'amour" que era la
cara A del senzill als Estats Units, encara que aquest són els temes més criticats pels seguidors
del grup al considerar-los molt patxanguers, van ser produïdes per Richard
Perry. La cançó “The Speak Up Mambo (Cuentame)” es va publicar a la cara B del
single americà i es va incloure en l'àlbum "Coming Out" publicat a
l'agost de 1976 i en els recopilatoris "Anthology: Down In Birdland",
"The Definitive Pop Collection" i en el directe "The Manhattan
Transfer Live ". Ara bé, jo crec recordar que aquí a Espanya aquestes dues
cançons dels Manhattan Transfer es van editar en singles separats i les dues van ser cara A.
Los
Super Seven – Me voy pal pueblo 2001
Aquesta
cançó és un clàssic del folklore llatí que va ser escrita per Mercedes Valdez,
encara que algunes fonts citen a Marcelino Guerra com el seu autor i els
primers que la van gravar van ser Los Panchos, encara que hi ha altres bones
versions, entre elles les de Los Hermanos Rosario, Alfredo Sadel, Benny Moré,
Jimmy’s Boom, Fruko y sus Tesos, Manoella Torres i molts altres, a mi em sembla
recordar que fins i tot la va gravar Manolo Escobar, i això que era un bolero.
La considerada "superbanda" del tex-mex són indiscutiblement Los
Super Seven, un grup de luxe integrat per membres de The Texas Tornados, Los
Lobos, Calexico, Ozomatli, Sir Douglas Quintet i The Mavericks. Los Super Seven
són una macroformación amb una curta discografia, només 3 LP's. Aquesta cançó
és va incloure en el segon, publicat l’any 2001 i titulat "Canto". El
grup Los Super Seven va estar integrat en aquest disc per: Wil-Dog Abers (de
Ozomatli) baix, Susana Baca veu, David Hidalgo (Los Lobos) baix, guitarra,
percussió, bateria, veu i requint; Raul Malo (The Mavericks) veu (a la foto), Ruben Ramos
veu, Rick Treviño veu, Cesar Rosas (Los Lobos) baix, guitarra, veu, guitarró i
gresca; Alberto Instal piano, Caetano Veloso guitarra i veu, Conrad Lozano (Los
Lobos) guitarró, Louie Perez (Los Lobos) guitarra i veu i Cougar Estrada (Los
Lobos) percussió i bateria. Van comptar amb Steve Berlin (Los Lobos) com a
productor. Per cert, en el tercer disc que van treure, els Super Seven encara
són més tropa.
Flaco
Jimenez – En el cielo no hay cerveza 2003
Tinc
que reconèixer que a mi aquesta peça sempre m’ha fet molta gracia i en aquesta
cançó que el gran acordionista texà Flaco Jiménez, va incloure en el seu àlbum
“Squeenze By King”, vull destacar la lletra carregada de bon humor, per tant, si escolteu amb atenció, en aquest
castellà/anglès tan sui generis i propi del Tex-Mex, us acabareu asabentan de
com Flaco Jimenez ens explica el que ha descobert i és que "En el cielo no
hay cerveza que beber"... doncs això será veritablement tot un problema
per a molts i moltes. Ell per si de cas, decideix que és millor beure ara no
sigui que al morir s’acabi tot i en l’altre barri no poguem tirar de barril.
Allors del “No deixis per demà el que puguis beure avui”. Aquest àlbum es va
editar l’any 2003 mitjançant el segell Compadre. Flaco Jimenez va formar part
de Sir Douglas Quintet, Los Texas Tornados i la gran superbanda del tex-mex,
Los Super Seven que hem escoltat abans, a part de tindre la seva propia carrera
en solitari i haver acompanyat a molts altres artistes de tot tipus i estils,
entre ells Dr. John, The Mavericks, David Lindley, Peter Rowan, The Rolling
Stones, Ry Cooder, l’espanyol Javier Vsrgas i Bob Dylan. Leonardo
"Flaco" Jimenez va néixer a San Antonio, Texas, el 11 de març de
1939. L’any 1986 va guanyar el seu primer Grammy, un altre al 96 i ancara en te
mes, un d’ells l’any 1999 i també va sortir a le pel·lícula “Picking up the
Pieces” de Woody Allen, a part d’haver fet unes quantes bandas sonores. El seu
germà Santiago Jimenez Jr també toca l’acordeó
Celtas
Cortos – Blues del pescador 2010
Avui
us porto a Un Toc de Rock una cançó extreta del àlbum dels vallisoletans Celtas
Cortos "Introversiones", un disc que es va posar a la venda el 31
d'agost del l’any 2010 i que està ple de bones versions, jo us porto ara una
d’elles, "El Blues del Pescador", la versió que els Celtas Cortos fan
del gran èxit "Fisherman's Blues" del grup escoces-irlandes The
Waterboys. I és que en aquest disc, la banda liderada per Jesús Cifuentes, es dedicaven
a fer versions de cançons que els van motivar en el seu moment, una cosa que
sembla haver-se possat de moda des de fa quatre o cinc anys al panorama musical
espanyol. Celtas Cortos es van crear l’any 1984 a Valladolid i avui
només queden quatre dels membres originals, liderats per Jesus Cifuentes. Van
començar sent un grup instrumental, però l’incorporació de veu a les seves
cançons a partir del LP "Gente inpresentable" publicat l’any 1990 va
ser un encert i els va obrir el mercat espanyol fins arribar a les 180.000
còpies venudes del disc, si bé él que els va consagrar va ser "Cuéntame un cuento" que es va editar al març de 1991. L'any 2002 Jesús
Cifuentes els va deixar si bé ja tenia una carrera paral·lela en la què destaca
l'àlbum "El caimán verde". L’any 2006 va tornar a reunir Celtas
Cortos, encara que amb molts canvis en la seva formació. Actualment Celtas
Cortos son Alberto García (violí i trombó), Óscar García (baix), Jesús H.
Cifuentes (guitarras i veu), Goyo Yeves (saxo i whistles), Antón Davila
(gaites, flautes i whistles), Diego Martín (bateria) i José Sendino
(guitarras). L’any passat van treure un doble disc gravat en directe i que es
va titular “Vivos y directos”. A la foto Mario Prades amb Celtas Cortos i Vito
que era companya al Diari i la seva neboda.
Antonio
Orozco – Voces 2013
El
català Antonio Orozco va publicar el 3 de desembre del passat 2013 un nou
treball discogràfic titulat "Dos orillas", produït per Rafa Sardina i
que es va gravar i va realitzar entre Los Angeles i Espanya, aquesta és una de
les raons del títol. D'aquest àlbum us he extret la cançó que escoltarem ara a
Un Toc de Rock i en la qual aquest modern trobador es fa unes quantes preguntes
“¿Quién será el que no tenga las manos manchadas?”, “¿Dónde escondo la razón?”,
“¿Dónde están todas las voces que faltan?”, “¿Cuánto más tiempo sin voz?” totes
preguntes sense resposta que ens fan pensar que potser sigui ja el moment de
plantejar-se que si és sumem moltes veus clamant a l'uníson, reclamant dignitat
als nostres representants polítics, potser tot podria arreglar-se una miqueta i
pot ser, tan sols pot ser, veuríem un poc de llum al final del negre túnel,
però els temps no canvien, tot i el que deia Bob Dylan, van canviar, però
d'això fa tants anys que ja ni ho recordem. El cantant i compositor Antonio
Orozco va néixer a Barcelona el 23 de novembre de 1972 i va debutar amb
"Un reloj y una vela" publicat l'any 2000. Des de llavors la seva
carrera ha seguit sempre endavant i es calcula que ha superat les 600.000
còpies venudes dels seus discos, encara que les seves cançons sempre em semblan
massa properes a la ràdio-fórmula, però reconec que les lletres del seu últim
treball m’han cridat l'atenció, es un bon disc.
Jarabe
de Palo – La Flaca
1996
Em
van demanar aquesta cançó, la més important en la carrera de Jarabe de Palo,
mitjançant un correu electrònic i aquí està, sonant pota tots vosaltres, per
totes vosaltres a Un Toc de Rock. Pau Donés, després de viatjar a Cuba va
escriure "La Flaca"
que va donar títol al seu primer disc, publicat l’ány 1996, però que en
principi i al costat del CD al complet, va passar amb més pena que glòria fins
que un any més tard, el seu manager i la discogràfica van pactar amb la marca
Ducados de cigarrets i va ser utilitzada per l'espot de televisió del CD
"Caracter Latino" i llavors el disc va començar a vendre's, superant
el milió de còpies a Espanya i Amèrica Llatina. Allò va fer que molts
reconeguessin en Jarabe de Palo al grup que va iniciar el rock llatí, oblidant-se
que ja ho havien fet altres anteriorment. A mi i a bote pronto em venen al cap
Santiago Auserón amb Radio Futura i Juan Perro, el gallec Pablo Bicho i
sobretot Ciudad Jardín, un grup al capdavant del qual es trobava el cantant i
composito Rodrigo de Lorenzo que ho va fer a principis dels anys vuitanta i
segur que ell tampoc va ser el primer perquè dins de la Ona Laietana havien
grups que van fusionar rock, pop i sons llatins. De fet finhs i tot Los Mustang
van gravar “La batea” en aquesta línea a principis dels 70 y una década abans
ho havien fet Los Llopis, un bon grup cubà que va comentan fent rock and roll,
els primer que ho van gravar en castellà. La veritat és que tot està inventat a
la vinya del Senyor. Per cert, aquest any Jarabe de Palo han tret un disc nou
titulat “Somos”, però signat ja com Jarabedepalo, així, tot juntet.
Miguel
Ríos – Balada de Mackie El Navaja 1999
Amb
música de Kurt Weil i la lletra escrita per Bertolt Brecht, us porto ara la
història d'aquest ferotge delinqüent que té aterrida a la ciutat "La
balada de Mackie El Navaja", de la qual us vaug parlar fa uns quants
programes quan vam escoltar a Rubén Blades i el seu "Pedro Navaja".
La cançó va ser escrita el 1928 i un any després la van incloure a l'obra de
teatre "La ópera de los tres centavos" que va ser escrita per Bertolt
Brecht. Al llarg de la història s'han fet grans versions del tema, destacant les
de Louis Armstrong, Bobby Darin i Frank Sinatra, a Espanya la va gravar José
Guardiola que li va donar un caire country, entre d'altres, encara que la lletra
ha estat canviada en moltes d'aquestes versions i no dic res pel que fa a les
traduccions. Miguel Ríos ens porta ara aquesta versió en la qual el text mante
l’espirt original i ha estat molt poc alterat. Miguel Ríos la va incloure en un
doble àlbum gravat amb Ana Belén i titulat "Canten a Kurt Weil" i en
el què a duet o per separat, versionen peces del compositor alemany. L’àlbum es
va publicar l'any 1999. Miguel Ríos Campaña va néixer a Granada el 7 de juny de
1944 i quan va començar l'anomenaven Mike Ríos, el Rei del Twist, però aixó va
ser per obra i gracia de la seva discogràfica. La primera cançó que va gravar
era “Pera madura”, al gener de 1962 i li van pagar 3000 pessetes com a
avançament. Miguel Ríos va anunciar la seva retirada fa un parell o tres d’anys, però
jo sempre li he dit el cantant Guadiana, per que cada dos per tres apareix i
desapareix, però Miguel Ríos sempre acaba per tornar. La veritat ja la va dir
el gran Louis Armstrong “Els músics no es retiren, ho deixen quan no tenen més
música dins seu” i a Miguel Ríos crec que ancara li queda molt a dins seu per a
dir. A la foto Mario Prades amb Miguel Ríos.
Duble
Buble – Clava’t 1987
La
cançó donava títol al segon disc del grup català Duble Buble publicat l’any
1987. La lletra d'aquest tema és de l'escriptora Maria Jaén, però
en el disc trobem també textos de Quim Monzó i Ramon Barnils. A mi aquesta
escriptora, Maria Jaén, sempre m’ha fet
gracia, sobre tot quan la vaig descubrir gracies a La Trinca que va fer servir el
títul del seu llibre més popular per un skets a la televisió, es tracta del
“Amorrada al piló” que crec va guanyar un premi de literatura erótica. Duble
Buble, aquesta banda mixta era d'Osona i aquest va ser el millor LP de la seva
curta carrera discogràfica. Tan sols van gravar tres discos i un
recopilatori. Formaven Duble Buble Mari
Martínez (veu), Ramón Ferrer (guitarra), Jaume Coromina "Met" (veu),
Lluïsa Latorre (teclats), Francesc Latorre (baix), Leonci Coromina
"Fonso" (bateria) i un jove Pep Poblet (saxòfon i clarinet) que te
una interesant carrera en solitari i a acompanyat a molts dels gran cantants i
músics catalans els darrers anys. Duble Buble es van crear a principis dels 80
i es van desfer l’any 1989, si bé en el 2007 van regrabar les seves cançons i van
tornar a la carretera, encara que no us podria dir si eren els mateixos
components. Duble Buble van ser un dels grups que a finals dels 80 van
participar en una gira anomenada "Música Viva" per petites sales
de Catalunya, patrocinada i
subvencionada per la
Generalitat, en un primerenc intent per promocionar el rock
fet en català, posiblemente un sistema millor que el actual que consisteix en
comprar les primeres trescentes copies de cada CD. La gira “Música Viva”, a
Tarragona va recalà a la sala Va Com Va que en aquells temps es deia Quick Sala
Platea i avui en dia ja no existeix. A part dels Duble Buble també hi eren
Detectors, N’Gai N’Gai, Bocanegra, TR, Dioni Oliver, Grec, Octubre i crec que
em deixo algú.
Luis
Eduardo Aute – Todo sexo femenino
Gato
Pérez, un gran entre els grans, va escriure i va gravar aquest tema que es va
incloure en el seu àlbum “Prohibido maltratar a los gatos”, editat a l'abril de
1982, després que s'hagués recuperat del seu primer atac de cor i que ara us
porto a Un Toc de Rock en la versió que va realitzar Luis Eduardo Aute per a la
banda sonora del film "El Gran Gato" de Ventura Pons, comptant amb
els músics de Sabor de Gràcia, un grup que els seus components,
majoritàriament, van ser la banda d'acompanyament de Gato Pérez. A la lletra
d'aquesta cançó Gato Pérez ens explica la història d'un jove que es fa home en
una casa plena de dones amb els problemes que això comporta ja que "les
veus agudes" s'uneixen en "clara unanimitat" per tal d'imposar
el criteri de "las leonas". És clar que quan el noi es casa per
seguir la tradició, té una filla i així afegeix "dues veus noves al cor familiar".
Cas curios el d’aquest home Gato Pérez. Argentí, afincat a Barcelona i fen
rumbes moltes vegades en catalá. Sentia quan era viu i segueixo sentint ara que
miola per algú més alt, una gran admiració per ell, per les seves qualitats
humanes i per la seva qualitat com artista. Jo vaig arribar a conèixer-lo
encara que no es pugui dir que mantinguéssin una gran amistat. L'última vegada
que ven estar parlant va ser en un concert que el gran Gato va realitzar a
l'antiga sala Bikini de Barcelona, quan presentava el seu disc "Ten"
que va publicar l’any 1987 Picap, el segell de l'amic Joan Carles Doval. Aquest
argentí conegut com Gato Pérez va arribar a Barcelona l'any 1966 i el seu
veritable nom era Xavier Patricio Pérez Álvarez, va néixer l'11 d'Abril de 1951 a Buenos Aires, va
morir a Caldes de Montbui, un infaust 18 octubre 1990. Ell va ser el que va
inventar i va encunyar el terme "Ona Laietana" que va donà nom al
moviment musical autòcton català que va sorgir en els anys 70. Abans de
llançar-se en solitari, Gato Pérez va formar part del grup Secta Sònica, un
altre históric de l’Ona Leietana. L’any 1981 Gato Pérez va patir un primer
infart, la salut i la fatiga produïda pels seus problemes cardíacs el van
obligar a deixar l'alcohol i dosificar les seves actuacions i finalment va ser
reclamat per un empresari molt més Alt perquè actuessi ja només per a Ell, però
ens va deixà les seves cançons i mentre aquestes sonin, Gato Pérez seguirà viu
en els nostres records. Luis Eduardo Aute Gutiérrez, un dels millors cantautors
espanyols, junt a Serrat, va néixer a Manila, Filipines, el 13 de setembre de
1943 i quan va venir a Espanya va residir al barceloní barri de Gràcia. Per
això xampurreja el català.
Fusioon
– Negra sombra
El
grup Màquina! va obrir el camí al rock progressiu a Catalunya, però continus
canvis entre els seus components va fer que finalment desapareguessin. El
problema bàsic era mantenir el grup en actiu, per a això calia actuar i les
sales demanaven una música més comercial i assequible. Jo els vaig veure un
matí al Tobogán de la plaça Reial i eren molt bons. Un altre dels grans grups
de rock progressiu catalans va ser Fusioon, una banda sorgida l’any 1970 a Manresa i en la que
trobàvem noms tan importants dins el panorama musical català com l'amic Santi
Arisa (bateria i percussió), Manel Camp (piano i orgue), Martí Brunet
(guitarra) i Jordi Camp (baix). Aquest tema que també es va publicar com a
single, us el he extrec del seu primer LP editat l’any 1973 i és l'adaptació
musical d'un text de la poetessa gallega Rosalía de Castro que anys més tard
recuperaria Carlos Núñez que la va gravar comptant amb la veu de Luz Casal,
però anys abans que la gravessin Fusioon, ja ho havien fet Los Tamara que eren
gallecs. Fusioon van gravar tres àlbums, l'últim "Minorisa" el 1975.
L’any 1976 Fusioon es va desfer. El 3 de gener actuarien per última vegada a
Manresa, la ciutat que els va veure néixer i el 24 de febrer van tancar
definitivament la barraca amb un concert celebrat al club Helena, de Barcelona.
Avui Manel Camp és un gran pianista de jazz, Santi Arisa va crear Pegasus i
actualment també milita a Lakatans i La Tribu. Per la seva part Martí Brunet es va
especialitzar en música electrònica i de Jordi Camp, germà de Manel, no us puc
dir res ja que li vaig perdre la pista. Per cert, en els seus inicis van
comptar amb el guitarrista Alfred Pla i el baixista Paco Chacón i per Fusioon
també va passar el baixista Jordi Clua. A finals dels 90 els seus tres discos
van ser reeditats en CD per Divucsa.
Ana
Belén – Lía 1989
Una
matinada José María Cano es va presentar al xalet a la serra d'Ana Belén i
Víctor Manuel, al soterrani tenen un estudi de gravació i Víctor estava
treballant amb dues cançons escrites pel component de Mecano i que Ana Belén anava
a incloure en el seu nou treball discogràfic. José María portava unes copes de
més. Sense donar-los cap explicació els va reclamar les seves cançons i a canvi
els va lliurar una altra que acabava de compondre, pel que sembla havia patit
un desenganyar amorós. Quan Víctor Manuel va veure la cançó va acceptar el
canvi encantat i l'endemà es va posar a treballar-hi. Es tractava de
"Lia", el tema que escoltarem ara i que és una de les cançons més
precioses en la carrera d'Ana Belén i que es va incloure a l'àlbum “Rosa de
amor y fuego”. El disc es va presentar oficialment al Teatro Español de Madrid,
amb un espectacle que va estar deu dies en cartell, va ser dirigit per Miguel
Narros i el vestuari va ser dissenyat per Jesús del Pozo. En total Ana Belén ha
gravat 21 àlbums d'estudi, 6 recopilatoris i en directe, a més d'uns quants
discos conjuntament amb altres artistes com “El gusto es nuestro” o “Mucho más
que dos”, així com quatre o cinc bandes
sonores. El seu veritable nom és María del Pilar Cuesta Acosta i la cantant,
actriu i directora va néixer a Madrid el 27 de maig de 1951. Curiosament es va
donar a conèixer al presentar-se en un concurs de joves talents de televisió
espanyola, on va actuar amb el seu veritable nom quedant en segona posició la guanyadora va ser una noia que es deie Mimo, i el
seu debut va ser al cinema amb la pel·lícula “Zampo y yo”.
Guillem
d’Efak – Febre
Ara
us porto tot un cl’asic del blues. Aquest EP de Guillem d’Efak publicat per
Concentric l’any 1965 i que compta amb Francesc Burrull al piano i la direcció musical,
incloïa el clàssic del blues americà "Febre", composat per John
Davenport i Eddy Cooley, al costat de "Com ahir ", versió del tema
del film "Casablanca", "Setembre, temps Plujos" i
"Plorant", totes les lletres van ser adaptades al català per Ramon
Folch i Camarasa. La veritat es que jo sento una especial debilitat per Guillem
d’Efak, aquest gran cantant de color nascut a Rio Muni, Guinea Espanyola, l’any
1929 i que va morir a Mallorca l’any 1995, de veritable nom Guillem Fullana i Fada
d'Efak, va formar part de la
Nova Cançó per dret propi. Era un home que cridava l’atenció:
Era de color, cantava en català, perteneixia a la Nova Cançó i va
escriure llibres, poemes i cançons. Un extrany coctel. Com us deiem escriptor,
poeta, compositor i cantant, Guillem d’Efak va compondre moltes cançons,
algunes d'elles gravades per altres cantant com Núria Feliu que va enregistrar
un disc sencer "Viure a Barcelona", amb cançons del mallorquí
d'adopció on les lletres eren de Guillem d'Efak i la música d'Antoni Parera
Fons, un altre mallorquí a qui escoltarem un altre dia i que va composar
l’himne dels Jocs Paralimpics Barcelona 92. Per cert Guillem D'Efak va gravar
també per el segell Concentric, propietat de Josep Maria Espinas, un disco
compartit de Nadales, era un EP.
Joan
Bibiloni – Nits de la Sultana
1986
Quan
Zebra es van desfer després de gravar un grapat de singles i un LP, Joan
Bibiloni es va unir al també guitarra Pepe Milán que havia estat component del
grup de folk mallorquí Euterpe i van publicar l’any 1977 el LP "Milán
& Bibiloni", un bon disc instrumental. Després Joan Bibiloni
començaria una bona carrera en solitari que el va consagrar com l'extraordinari
guitarrista que és. Per cert i només com a dada anecdòtica perquè comprengueu
la seva vàlua, quan Chick Corea venia de gira per Europa, sempre exigia que el
guitarra fos Joan Bibiloni. De 1981
a 1982 es va unir a la Kevin Ayers Band. Ha
gravat amb el flautista nord-americà Ernie Mansfield i l’any 1985 i 1986 forma
duo al costat de Larry Coryel. L’any 1989 presentà el seu disc "For a
future smile" al Festival de Jazz de Montreux, a Suïssa. Per cert, quan va
començar va formar part del grup Harlem amb Tomeu Penya i també va tocar amb el
Grupo 15. Com podeu comprovar, un brillant currículum que us presento molt,
molt resumit, d'un gran estilista de la guitarra i una millor persona. És o
era, al costat de Miguel Àngel, soci del segell discogràfic Blau-DiscMedi. Joan
Bibiloni Febrer va néixer l’any 1952
a Manacor, d'on també eren el Grupo 15. Ha produït a molts
intèrprets, entre ells Marina Rossell i Antonio Vega. Aquest tema, amb el que
acabarem Un Toc de Rock per avui, es al meu parer un dels millors en la
carrera en solitari de Joan Bibiloni. Us
el he extrec del LP "Papi, are you OK" editat l’any 1986, un disc ple
de funky i on compta amb la
Joan Bibiloni Band i compta amb la col·laboració de la
cantant de color Deborah Carter. La veritat es que sempre he sentit admiració
per aquest gran guitarrista mallorquí, Joan Bibiloni. També he pensat sempre
que mai ha estat prou valorat i això que la seva carrera avala el que dic, però
mai ha treballat per a multinacionals del disc, els seus discos per tant no
sonen a les emissores comercials de ràdio-fórmula i la seva obra és coneguda
només per aquells als que realment els agrada gaudir de la bona música.
La
frase per tancar el programa és de l'escriptor francès Víctor Hugo que va
manifestar:
"Els
braços d'una mare estan fets de tendresa i
el nen dorm més profundament entre ells”
el nen dorm més profundament entre ells”
Conclou
Un Toc de Rock per avui, acaba aquí el nostre viatge per la música i els
records, però abans de fotre el camp, us deixaré amb companyia de La Xarxa de Comunicació Local i
totes aquelles emissores que emeten el programa. Jo soc Mario Prades i ara tanco
la barraqueta i us dic Adéu.
.
Apa!
Ens veiem pel món.
Mario
Prades
No hay comentarios:
Publicar un comentario