El Blog de Mario Prades

Posa't en contacte amb mi mitjançant el correo electrònic: tocderock@hotmail.com

lunes, 17 de junio de 2013

Un Toc de Rock Programa 18-06-2013

Nota del Productor, realitzador i director:
Tots els programes  exposats  en aquest blog,
Disposen  d'un  enllaç  per descarregar-s’els,
sempre situat a peu de pàgina

Avui i per obrir Un Toc de Rock tindrem un reggae egipci realitzat per nord-americans. Escoltarem una bella història d'amor, Romeu i Julieta traslladats a les verdes praderies de l'oest, sonarà una cançó dels Stones i sentirem als propis Rolling amb un dels seus temes maleïts, una peça del "nou" disc de Jimi Hendrix, una altra del de Joe Cocker i acabarem amb uns duets molt interessants, a més de, per suposat, molt bona música. Algunes de les cançons que sonaran al programa d'avui me les heu demanat mitjançant el correo electrçonic. Per tant i des de la xarxa d’emissores de la Federació de Mitjans de Comunicació Locals de Catalunya i totes aquelles que emeten el programa, jo obro la barraqueta i posem a funcionar els nostres records dient alló de

Benvinguts a Un Toc de Rock

Jonathan Richman & The Modern Lovers – Egyptian reggae 1977

L’any 1977 el quartet nord americà Jonathan Ritchman & The Modern Lovers van editar l'àlbum "Rock and roll with The Modern Lovers" del que aquest tema que es va publicar en single, va ser la peça estrella. Escoltan-ho obrirem el programa d’avui. Jonathan Richman & The Modern Lovers estaven liderats pel compositor, cantant i guitarra Jonathan Michael Richman, nascut el 16 de maig de 1951 a Natick, Massachusetts, al costat del teclista Jerry Harrison (21 de febrer de 1949) que posteriorment tocaria amb The Talking Heads, el bateria David Robinson (2 abril 1949) que també formaria part deTalking Heads, DMZ i The Cars, sense oblidar el contrabaixista Greg Curly Keranen que venia del grup The Rubinoos amb els que crec va tornar poc després d'editar aquest àlbum, el tercer en la carrera del grup, sent substituit per Asa Brebner. Ara bé, el primer baixista que van tindre va ser Ernie Brooks. Jonathan Richman té una interessant carrera en solitari, però aquest tema que és instrumental, va marcar un abans i un després d'aquest cantant i guitarra que té gravats en total 15 discos d'estudi i tres en directe. Per cert aquest single es va publicar als Estats Units amb "Ice Cream Man" a la cara B i a Europa va ser canviat per "Roller Coaster By The Sea".

Johnny Preston – Running bear 1959

Escoltarem a Un Toc de Rock una cançó que ofereix un caire festiu i jocós, però en realitat és gairebé una tragèdia grega, bé, millor seria dir "Una tragèdia italiana" ja que és la versió del Romeu i Julieta traslladada a les praderies americanes i ens parla dels amors impossibles de dos joves indis, la història de Running Bear (Ós Corredor) i Paloma Blanca i l'enfrontament ancestral entre les seves dues tribus. La cosa acaba com el Rosari de l'Aurora ja que tots dos es suïciden. Finalment es llancen a l'embravit riu i moren junts, com els de Verona, ofegats en la corrent del riu. La frase final de la cançó de Johnny Preston és molt romàntica i serà del gust de les nostres oïdores i espero que també dels oïdors ja que es diuen un a l'altre "Ara sempre estarem junts en el nostre propi vedat de caça". Johnny Preston, de nom real John Preston Courville, va ser un cantant nascut el 18 d'agost de 1939 a Port Arthur, Texas, on també va neixer Janis Joplin. Va estar en actiu des de que va crear el grup The Shades i després va començà en solitari, fins a la seva mort, el 4 de març de 2011, encara que els seus discos no van arribar a publicar-se a Espanya en el seu moment. L’any 1960 aquest tema va aconseguir la primera posició en les llistes del Billboard, on va mantenir-se tres setmanes, és el millor hit de carrera de Johnny Preston i també va ser número 1 a Anglaterra. Escoltem ara a Johnny Preston a Un Toc de Rock, amb una peça que té una ambientació en què només falten pells rojes ballant al voltant de la foguera i que la fa molt original, tenint en compte que és de 1959. Els arranjaments de la cançó, per aconseguir aquest caire indi, són de Big Booper i George Jones. Fem una mica d'història, el tema va ser escrit pel cantant i compositor Jilles Perry Richardson,  conegut com The Big Bopper quan ere molt jove. Per cert Big Bopper va ser un dels que van morir al tràgic accident d'aviació que va costar la vida també a Ritchie Valens i Buddy Holly a Clear Lake, Iowa, el 3 de febrer de 1959. L’any 1969 va tornar a classificar-se en llistes amb la versió que va realitzar Sonny James i entre les que s'han gravat destaca la del grup Danny Davis and the Nashville Brass, l’any 1975 i també va formà part del repertori de directe dels Led Zeppelin.

Leela James – Miss You 2009

L'any 2009 la cantant Leela James, nascuda el 2 de juny de 1983 a Los Angeles, va publicar l'àlbum "Let's Do It Again" que va ser el seu segon disc i del que us he extret aquest tema que escoltem ara a Un Toc de Rock, una versió d'un dels èxits de The Rolling Stones, ja en els vuitanta. L'àlbum es va classificar en el lloc 84 en la llista dels millors àlbums del Billboard i va arribar al 11 en les de R & B. Es va publicar el 24 de març de 2009, es va gravar en els Eastside Sound Studios de Manhattan, a Nova York i va ser produït per la pròpia cantant. En aquest disc pràcticament tot són versions i trobem fins a una dels Foreigner. A més de Leela James a la veu i cors, en l'enregistrament van intervenir  Teodross Avery (saxo), Roland Barber (trombó), Kenyatta Beasley (trompeta), Rudy Bird (percussió), Melonie Daniels (cors), Ralph "Buttaz" Kearns (teclats i veu), Andrea Martin (cors), Ricardo Ramos (guitarra) i Steve "Supe" White (bateria). Leela James és una de les noves cantants de soul sorgides en els darrers anys i de les que us vaig parlar en passats programes, encara que en aquest cas ella si que és negra. L'any 2005 es va editar "A change is gonna come" que va ser el seu primer àlbum i la va donar a conèixer. De fet Leela James ha publicat quatre discos "My soul" l'any 2010, "Loving You More... In The Spirit Of Etta James" l'any passat, al costat d'un àlbum de remixes i aquest.

The Rolling Stones – Simpathy for the Devil 1968

La cançó dels The Rolling Stones va ser escrita per Mick Jagger inspirant-se en la novel·la de Mikhaïl Bulgàkov "El mestre i Margarida" que va fer arribar a les seves mans la nòvia d’aquella època, l'actriu i cantant Marianne Faithfull. Es va gravar a principis de juny del 1968, amb producció del nord-americà Jimmy Miller i hi van participar fent cors la pròpia Marianne Faithfull (a la foto) i Anita Pallenberg. Es va editar el 6 de desembre de 1968 com a cançó estrella de l'àlbum "Beggars Banquet", un disc que va estar censurat a Espanya degut a la seva portada on es veien uns serveis públics plens de grafitis molt ofensius i aquí es va editar amb una portada blanca i sols el títul. Anys més tard es reeditaria ja amb la portada original A la lletra, Mick Jagger ens parla d'un misteriós personatge del qual no dóna el seu nom i que afirma ser la principal força motora que està darrere de tots els actes de maldat que han tingut lloc al llarg de la història de la humanitat i parla de la Revolució russa i l'assassinat de la família Romanov, la crucifixió de Jesucrist, la Segona Guerra Mundial i els assassinats de Robert i John F. Kennedy. En la cançó destaca el paper del baix que toca el guitarrista Keith Richards i es converteix en protagonista, al costat de la bateria i la percussió a base de congues i maraques que toca el músic africà Rocky Dijon i Charlie Watts, Nicky Hopkins es va ocupar del piano. Curiosament el tema mai es va editar com a single, però els Rolling Stones van tenir molts problemes en ser acusats per molts d'adoradors de Satanàs, de fet les crítiques es van iniciar amb la publicació del seu anterior disc "Their Satanic Majesties Request". El grup The Rolling Stones l'integraven en aquells moments Mick Jagger, Keith Richards, Brian Jones, Bill Wyman i Charlie Watts. El desembre de l'any 1969 la cançó tornaria a la polèmica després del concert gratuït que The Rolling Stones va realitzar en Altamont, Califòrnia. Va acabar convertit en un caos per culpa dels Àngels de l'Infern, que van ser contractats com a encarregats de la seguretat, Deu ni do! Es diu que mentre el grup interpretava "Sympathy for the Devil" va començar un altercat davant de l'escenari que va acabar amb la mort de Meredith Hunter, un jove de color, a mans dels Àngels de l'Infern. Però no és cert, l'apunyalament es va produir mentre els Stones tocaven "Under My Thumb". Així i tot els Stones no van tornar a tocar aquesta cançó en vuit anys.

Jimi Hendrix – Mojo man 2013

Resulta curiós el cas de l'extraordinari guitarrista de color Jimi Hendrix, ha publicat un munt de discos dècades després d'haver mort, amb cançons inèdites i és que el guitarrista esquerrà que va consolidar la Stratocaster de Fender, la destral, va deixar molts temes gravats i altres sense acabar al llarg de la seva carrera, però van sorgir problemes pels drets de l'herència entre el seu pare, un seguit de desaprensius que volien explotar el seu llegat i la discogràfica i no es van derimir fins a mitjans dels noranta. Aquest tema us el he extret d'un disc publicat el passat 5 de març que s'ha titulat "People, hell and angels" i que recull gravacions realitzades entre 1968 i 1969. En gairebé totes les cançons Billy Cox toca el baix i Buddy Milers la bateria, comptant amb Larry Lee com a segon guitarra, encara que en altres va participar el bateria Mitch Mitchell i també intervé en una el baixista i cantant Stephen Stills. Ha estat produït per Eddie Kramer que de fet ha estat el supervisor de tots els discos de Jimi Hendrix (a la segona foto al Sgt, Peppers de Palma de Mallorca) publicats oficialment després de la seva mort, dins de la seva discografia original. És clar que Jimi Hendrix només va gravar en vida set àlbums d'estudi. De nom real Johnny Allen Hendrix, el guitarra esquerrà va néixer a Seattle el 27 de novembre de 1942 i va morir a Londres un 18 setembre 1970 a causa d'una sobredosi, sent un dels tràgicament fundadors del Club dels 27. Va prendre una barreja de somnífers i alcohol i, pel que sembla, va morir ofegat per engolir el seu propi vòmit. Aquella nit va anar a una festa i la seva nòvia, Monika Dannemann, el va deixar al seu apartament a l'Hotel Samarkand. Monika Dannemann va assegurar en la seva declaració a la policia que Hendrix va prendre les nou pastilles que li receptava el seu metge per dormir, l'informe mèdic va dictaminar que el vòmit va ser provocat per la ingesta excessiva d'alcohol. Jimi Hendrix ha estat considerat per les revistes Time, Total Guitar i Rolling Stones com el millor guitarra de tots els temps, encara que curiosament va haver d'abandonar els Estats Units i establir-se a Anglaterra per aconseguir l'èxit. Quan va començar a ser conegut era el guitarra del grup de Little Richard i existeixen al mercat enregistraments d'aquella època. Hi ha una nova teoria sobre la seva mort que va narrar el músic James Wright en el seu llibre "Rock Roade" (2009) i en ell parla d'assassinat. Segons aquest músic el culpable era el seu mànager Mick Jefreys, propietari en els seixanta de la sala Sgt Peppers a Palma de Mallorca i que també era representant de John Mayal, The Animals, Flowers Pot Men i els Z-66. Sempre segons l'autor del llibre, va fer prendre a Hendrix alcohol sabent que la barreja amb les pastilles que ingeriria més tard seria mortal, però havia fet una bona assegurança de vida al guitarrista i considerava que aquest estava acabat i volia acomiadar-lo. En fi, jo no sé si creure-ho. La veritat... Qui la sap?

Joe Cocker – The leeting go 2012

També Joe Cocker, l'incombustible rocker al que li deien "El blanc amb la veu negre", va treure un nou disc que es va publicat el 6 de novembre del any passat, si bé a Espanya es va editar el 27 de novembre, es tracta de "Fire it up" un bon àlbum del que us he extret aquesta cançó que estar composada per Charlie Evans, Joss Stone i Grahamn Lyle i l’havie gravat abans la cantant Joss Stone. Entre el munt impressionant de músics que han participat en l'enregistrament d'aquest àlbum, el 33 disc gravat en estudi per Joe Cocker, trobem a Ray Parker Jr, Chris Chaney, Dorian Crozier, Tom Bukovac, Julie Gegant, Roger Wilkie, Melinda Porto, Nicholas Tubbs, Melanie Fernandez, Richie Ferris, el RDVZ A Capella Group, Julie Waters i un llarg etc. encara que la banda oficial de Joe Cocker al disc i les gires està formada per Nick Milo, Steve Grove, Jack Bruno, Gene Black, Oneida James-Rebeccu, NikkiTillman i Kara Britz. L'anglès John Robert Cocker va néixer el 29 de maig de 1944, a Sheffield. Espero que amb els anys Joe Cocker hagi deixat el bourbon perquè recordo molts concerts en els que havien de treure'l de l'escenari, ja que es quedava estàtic. Això si, després d'haver acabat tot el concert i sense que el públic es donés compte de l’inmensa trompa que Joe Cocker portava a sobre. L’he entrevistat en diverses ocasions, una d'elles a Falset quan va realitzar el memorable concert del qual encara es parla a la Terra Alta el 2 d'agost de 1991. Per cert que amb tot l’amant del mam que ells es... Mira que portarlo al Priorat! Els teloners van ser Steve and the Hooligans i es calculan más de 10.000 espectadors. Jo vaig redactar la crònica i amb un fax, una màquina d'escriure i una taula, tot deixat per els del Patronat de Turisme, vaix envià l'article la mateixa nit del concert, abans del tancament de l'edició del Diari de Tarragona, és que la veterania és un grau xiquets i xiquetes. Aixó si, solsament vaig veure les tres primeres cançóns i les últimes. Tots els mitjans de comunicació acreditats i que eren un munt,van treure la notícia l'endemà passat i Diari de Tarragona la va publicar l'endemà. Jo em vaig quedar sense veure més de la meitat del concert, però l'article va sortir en primícia informativa. És clar que després em vaig endur una sorpresa. Jo em vaig equivocar en el nom d'un dels músics de Joe Cocker que havia estat acomiadat començada la gira i la meva sorpresa va ser veure que gairebé tots els mitjans de premsa escrita van publicà el mateix error que jo i que a més semblaven haver "afusellat" el que jo havia escrit. Però no em va cabrejar, al contrari, em va demostrar que tots aquells “periodistes” realment sabien llegir i escriure. Per cert, en medicina, a la gent que pateix aquest gestes convulsius que ell fa a l'escenari, es diu que tenen "El Sindrome de Joe Cocker".

Jackson Browne – Stay 1978

El nort-americà Jackson Browne va néixer a Alemanya, concretament a Heidelberg, el 9 d'octubre de 1948. Cantant, guitarrista i bon compositor, curiosament en el nostre país l’identifiquem amb el tema "Stay" que escoltem ara, però que es tractava inicialment d'una versió de farciment i gravada en directe que es va publicar al LP d'estudi "Running on Emty" i com cara B d'un single i que a més no era seva, es tractava d'un tema composat per a Maurice Williams l'any 1953, quan tenia 15 d'edat i que va ser gravada per el seu propi grup Maurice Williams & The Zodiacs l’any 1960 i va aconseguir el primer lloc en les llistes el 21 de novembre de 1960. El 1990, la versió original de Maurice Williams & The Zodiacs havia venut més de 8 milions de còpies. A Espanya i tornant a Jackson Browne, van ser més espavilats i Hispavox el va treure a single, però ja com a cara A. Al blog us he posat la caràtula del single espanyol que va comprar la meva germana i jo li "vaig demanar prestat". També va ser versionada pels britànics The Hollies, The Four Seasons, The Virginia Wolves, Andrew Gold, Cyndi Lauper, fins i tot la va gravar Jorge Drexler en el seu disc "Cara B", entre molts altres que la van gravar i molts més que sense gravar-la l'han interpretat en directe. La veritat és que Jackson Browne va realitzar dues versions diferents, va canviar part de la lletra i la va incloure també en el seu LP "Nowhere".

Gram Parsons & Emmylou Harris - Love Hurts 1974

Quan Gram Parsons va deixar The Flying Burrito Brothers abans de llançar-se en solitari va crear Gram Parsons and the Fallen Angels, posteriorment va gravar amb Emmylou Harris aquest tema que va quedar com una de les millors balades del country-rock i es trobava en el LP "Grievous Angel" que es va publicar, el gener de 1974 i va ser el seu disc pòstum, però només va aconseguir la posició 195 en les llistes del Billboard, si bé a l’any 2003 va ser qualificat entre els 500 millors discos de tots els temps. A més de Emmylou Harris va comptar entre els músics amb James Burton i Glen Hardin que eren membres de la Hot Band d'Elvis Presley. Va ser la seva última gravació abans de morir per sobredosi de morfina, LSD i alcohol el 19 de setembre de 1973, amb tot just 26 anys. Després de la seva mort i en contra dels desitjos de la seva família que volien fos enterrat al panteó familiar, però atenint-se als seus propis desitjos, el seu manager i amic Phil Kaufman, amb la seva amiga Margaret Fisher i un munt de fans, van robar el taüt amb el cadàver de Gram Parsons a l'Aeroport Internacional de Los Angeles, el van portar al peu del monument del Joshua Tree Park i el incineraren ruixant-lo amb 5 galons de benzina i calant-li foc. Aquest tema que escoltem avui a Un Toc de Rock, era una composició de Boudleaux Bryant i els primers a gravar-la van ser el duet The Everly Brothers al juliol de 1960, destacant la versió que va fer el grup Nazareth l'any 1975.
Gram Parsons i Emmylou Harris

Elton John – Daniel 1973

Ara parlarem i escoltarem a Un Toc de Rock a Elton John, aquest és un dels seus grans hits, un gran baladón i es va publicar en single l’any 1973, va arribar a la quarta posició a Anglaterra, la segona als Estats Units i va ser Disc d’Or tant a un pais com a l’altre. El tema es va extreure del LP "Your say shoot me I'm only the piano player" editat per Elton John el 26 de gener de 1973 i on també hi havia una de les seves millors cançons "Cocodrile rock". El LP va ser triple Disc de Platí als Estats Units, uns quans anys més tard, l’11 d'octubre de 1995. La lletra tracta d’un noi que viu a un petit poble de Texas i que torna de la guerra del Vietnam. L’havien lloat molt quan va arribar a casa i el van tractar com a un heroi. Però, ell només havia passat per la guerra volen tornar a casa, a la granja i tractar de seguir amb la vida que havia portat abans, olvidan aquella cruel guerra on l’avien portat en contra de la seva voluntat. Al llarg dels més de 40 anys de carrera, Elton John ha venut més de 250 milions d'àlbums, més de 150 milions de singles i ha col·locat més de 50 cançons en les llistes d'èxits, convertint-se en un dels músics de més èxit de tots els temps. Elton John va ser un dels pocs músics britànics que mai es va plantejar traslladar la seva residència als Estats Units per evadir els lleonins impostos de la Gran Bretanya i per això de deixà els cales al pais, la Reina el va nombrà Cavaller. El seu veritable nom és Reginald Kenneth Dwight i va néixa a Londres, el 25 de març de 1947. Si bé ara es fa dir Sir Hercules Elton John. La seva època més brillant va ser la primera dècada, quan comptava amb Bernie Taupin que va compondre gairebé tots els seus temes, entre ells aquest que escoltem ara a Un Toc de Rock i amb el qual l'unia una relació sentimental, encara que Elton John no va sortir de l'armari fins a finals dels 90. En el món musical era conegut com Les Plomes del Rock i potser un dia os expliqui el que ens va passar al meu soci Mikel Barsa i a mi, a una gira que vam organizar amb ell i la guerra del Golf va enxega en orris.

Al Green - How Can you Mend A Broken Heart 1972/2010

Aquesta peça es tot un clàssic en la carrera del cantant de color nord-americà Al Green, possiblement la seva millor cançó i que em va sorprendre escoltar-la a la banda sonora de "El llibre d'Eli", film protagonitzat per Denzel Washington i Gary Oldman i que es va estrenar l'any 2010. Albert Greene va néixer el 13 d'abril de 1946 a Forrest City, Arkansas. Va començar l’any 1964 en el grup Creations que van passar a ser Al Greene and the Soul Mates i posant un dels seus temes en el Top-40. L’any 1969 Al Greene va iniciar la seva carrera com a solista. Aquest tema que sona ara a Un Toc de Rock "Com pots reparar un cor trencat?", es trobava en el seu LP "Let's Stay Together" que es va editar l’any 1972 i es tracta d’una composició dels germans Barry i Robin Gibb que la van incloure en l'àlbum dels The Bee Gees "Trafalgar", de 1971 i precisament aquesta cançó va ser el primer single dels Bee Gees en aconseguir un número 1 als Estats Units. Tornant a Al Green us explicaré una anècdota completament real i documentada. El 18 d'octubre de 1974, Mary Woodson, dona amb la que Al tenia un ambolic, li va demanar que es casessin i ell va refusar la proposta, de fet ella ja estava casada i ambdós es dedicaven a adornar-li el cap al marit. La dona al sentirse rebutjada, es va acostar al cantant mentre ell es banyava i li va llançar una olla amb sèmola bullin asobre. Al Green va ser hospitalitzat amb cremades de tercer grau en el seu estómac, dors i braços. Ella es va tancar en una habitació a la casa d'Al Green de Memphis, va escriure una nota i es va suïcidar amb un revòlver pertanyent a Green. Al sempre va creure que allò havia estat un senyal de Déu i es va ordenar com a reverend del Full Gospel Tabernacle, l’any 1976, una de aquestes esglesias que surten als Estats Units com a bulets, encara que va continuar gravant, però veient també com les vendes dels seus discos baixaven, rebent crítiques negatives dels comentaristes musicals. Després, Al Green va comprar una església a Memphis, per poder exercir com a pastor causa de la negativa de diversos membres de l'església protestant a acceptar-lo. Conseqüentment, la religió va passar a ser el més important per Al Green, encara que sense abandonar la música.

Keane – The starting line 2012

A Un Toc de Rock escoltarem una altra tema que està tret del l'últim treball discogràfic del grup anglès Keane, titulat "Strangeland" que es va publicar el 4 de maig de l’any passat, encara que el van presentar el 24 de febrer de forma no oficial, pujant-lo immediatament a la primera posició a Anglaterra i és un bon àlbum ple de bones cançons, de fet i per a molts és el millor àlbum en la carrera de Keane. El segon single del disc és "Disconnected" i es va publicar el 27 d'abril de 2012. El videoclip del tema va ser rodat per Juan Antonio Bayona a Barcelona i va ser emès mundialment el 16 d'abril. Jo us he portat “The starting line” que es una bona balada, tot un “Peaso cansión”. Keane es van crear l’any 1997 a Battle, East Sussex i es van caracteritzar per usar el piano com a principal instrument, en lloc de les guitarres com és habitual en el mon del rock. De fet en els seus dos primers discos no tenien ni tan sols guitarra. No obstant això, fan ús de pedals d'efectes i sintetitzadors, cosa que també els allunya del clàssic so del piano. A partir del seu tercer àlbum "Perfect Symmetry", la banda va incloure ja les guitarres entre els seus instruments i això també ho escoltem en aquest nou àlbum editat aquest any. El grup Keane l'integran ara Tom Chaplin (cantant), Tim Rice-Oxley (compositor i teclista), Richard Hughes (bateria) i Jesse Quin (baix). Durant un temps van comptar amb el guitarra Dominic Scott.

Barbra Streisand & Barry Gibb – What kid of fool 1980

Des de Un Toc de Rock ara us faré una pregunta Quina mena de ximplet ets? De fet us ho pregunten Barbra Streisand i Barry Gibb des del LP "Guilty" que Barbra Streisand va publicar l’any 1980, un dels que millor s’han venut dins de la seva discografia. D'origen jueu, Barbra Streisand es diu en realitat Barbara, però un error d'impremta en el seu primer disc, va canviar el seu nom artístic. Va néixer a Brooklyn, Nova York, el 24 d'abril de 1942. Barbra Streisand és actriu, cantant, compositora, productora i directora de cinema. Es diu que es tota una “devora hombres” i en el seu currículum te de tot, des de actors a cantants i músics, passant per polítics. De Barbra Streidandcal destacar la seva extraordinària veu i el fet de que és la cantant femenina que més discos ha venut als Estats Units. Guanyadora de dos Oscar, quatre Emmy, vuit Grammy, quatre Golden Globe i un Tony. Va obtenir el premi American Film Institute a tota una carrera, la medalla Nacional d'Amèrica de les Arts i la Legió d'Honor francesa. El desembre de 2008 va ser la primera dona directora de cinema a rebre el Kennedy Center Honors. Aquesta cançó que escoltem ara és una composició de Barry Gibb que també va col·laborar cantant a duet en aquest disc junt als seus germans que fan els cors.Els germans Gibbs crec que van ser també els productors.

Paul McCartney & Stevie Wonder – Ebony and Ivory 1982

Acabarem el programa d'avui amb una altra bona col·laboració en blanc i negre, es tracta de Paul McCartney i el cantant invident Stevie Wonder que el 29 març 1982 van publicar aquest tema en un single que va pujar al primer lloc de les llistes norteamericans i britàniques i es va mantenir set setmanes en la primera posició del Billboard. Curiosament és un tema que algunes fonts citen com la millor cançó de Paul McCartney en la seva època post beatles, però altres la col·loquen entre les pitjors i més simplistes creacions del músic britànic. El tema tracta sobre les tecles d'un piano i al mateix temps és un crit social contra la descriminación racial. La lletra de la cançó se la va inspirar a Paul McCartney una frase de Spike Milligan "Notes negres, notes blanques, necessites tocar les dues per fer una bona harmonia, amic!". De fet les referències al piano s'han usat en moltes ocasions com proclames antirracials. A causa de la política d'apartheid dominant a Sud-àfrica a la dècada dels 80, "Ebony and Ivory" va ser prohibida. Tot i que inicialment l'enregistrament es va realitzar en l'estudi estant junts els dos músics, quan es va gravar el videoclip va ser un muntatge, van filmar per separat i les seves respectives obligacions no els van permetre estar junts al plató. A la gravació de l’àlbum només van intervenir tres músics: Paul McCartney que va posar la veu i va tocar guitarra, baix, piano, sintetitzadors, vocoder i percussió, Stevie Wonder que va ser cantant, piano elèctric, sintetitzadors, bateria i percussió i Isaac Hayes que va fer els cors. El tema es va incloure en "Tug of War" que va ser el quart àlbum d'estudi de Paul McCartney i el primer completament en solitari després de la dissolució de The Wings un any abans, es va publicar el 26 d'abril de 1982 i el productor va ser George Martin. Va estar nominat en quatre o cinc categories als Grammy, encara que em sembla que no es va portar cap, si va guanyar dos premis Bit, el seu equivalent britànic.

La frase per tancar el programa d’avui la va dir el novel·lista austriac Franz Werfel que va manifestar:


Per aquell que creu no és necessària cap
 explicació; per  el qui no creu, no n’hi ha
 prou amb totes les explicacions del mon”.

Conclou Un Toc de Rock per avui, us deixó amb bona companyia, la de la Federació de Mitjans de Comunicació Locals de Catalunya i totes aquelles emissores que emeten el programa i jo toco el dos. Tanco la barraqueta, porteu-se bé, a reveure.

Apa! Ens veiem pel món.

Mario Prades

No hay comentarios:

Publicar un comentario