El Blog de Mario Prades

Posa't en contacte amb mi mitjançant el correo electrònic: tocderock@hotmail.com

lunes, 25 de febrero de 2013

Un Toc de Rock Programa 26-02-2013

Nota del Productor, realitzador i director:
Tots els programes  exposats  en aquest blog,
Disposen  d'un  enllaç  per descarregar-s’els,
sempre situat a peu de pàgina


En el programa d'avui escoltarem tot un seguit de temes que majoritàriament van ser caps de llistes d'èxits a pràcticament tot el món i que meu anat demanant per correu electrònic, l'Emilio i també el facebook de l'estimada Montse Aliaga que sempre es preocupa per el programa. Alguns d'aquests artistes ens arribaran des d'Anglaterra, altres dels Estats Units, França, fins i tot escoltarem un grup de Grècia. El nostre viatge musical pels records, per la nostra banda sonora, començarà amb el grup nord americà Blondie i la seva bella cantant Deborah Harry, una dona de molt bon veure, al menys a la seva primera etapa musical ja que va ser cunilleta del Playboy. Per tant i des de la xarxa d’emissores de la Federació de Mitjans de Comunicació Locals de Catalunya i aquelles que emeten el programa començo dient alló de  

Benvinguts a Un Toc de Rock

Blondie – Heart of glass 1979

Aquest "Cor de vidre" publicat en single al gener de 1979, va ser el primer gran èxit de la banda nord-americana Blondie, liderats per Debbie Harry, un dels grups més influents durant els anys 70 i que van ser una autèntica fàbrica de fer diners, aconseguint un hit darrere l'altre. Aquest single va ser número 1 simultàniament als Estats Units i Gran Bretanya i el vídeo-clip es va gravar a la discoteca novaiorquesa Studio 54. En total és calcula que Blondie han venut més de 50 milions de discos a tot el mon. La formació original era, a més de la cantant Deborah Harry, una dona de gran bellesa que fins i tot havia sigut cunilleta del Playboy, Clem Burke a la bateria, Gary Valentine com a baixista, James Destri als teclats i Chris Stein a la guitarra. Aquest tema es trobava en el seu tercer LP titulat "Parallel lines" que es va editar al setembre de l’any 1978. Que consti que "Heart of glass" no és res més que la reversió de la cançó gravada l’any 1975 per ells mateixos i titulada originalment "Once I hand Love" que tenie un ritme molt més lent, apropant-se més al blues i al reggae, sent una de les principals cançons que tocava el grup en els seus concerts, però el productor Mike Chapman li va donar un altre gir a la cançó, un altre títol i va pujar al cim de les llistes.

Ohio Express – Yummy, yummy, yummy 1969

El grup nord americà Ohio Express són una de les bandes més conegudes dins del bubblegum pop americà, al costat dels 1910 Fruitgum Company. The Ohio Express van surgir d'una escissió del grup Sir Timothy & The Royals i estaven liderats per el cantant Joey Levine. Van estar en actiu del 1967 al 1970, si bé van tornar, amb canvis, en diverses ocasions. El tema, possiblement el seu gran hit, es va publicar el maig de l’any 1968 i va arribar al quart lloc en les llistes americanes. Ohio Express estaven englobats en un so anomenat "Bublegum pop", pesat i repetitiu, però dur, una mica a l'estil del mur de so de Phil Spector, però amb molts menys costos de producció, en hores d'estudi es clar. L’estil va ser creat pels productors Jerry Kasenetz i Jeffrey Katz per al segell Budah Records i ells van produïr prácticament a tot els grups que es va dedicar a aquest estil, tret de poques excepcions com The Archies.
Els Ohio Express

1910 Fruitgum Company – The train 1969

Els 1910 Fruitgum Company van ser els reis del bubblegum pop, també sota la batuta dels productors Kasenetz i Katz. Els grups Ohio Expres, Crazy Elephant, The Archies i 1910 Fruitgum Company, són els més representatius del so anomenat bublegum pop, un so creat pels productors nord-americans Kasenetz & Kazz. 1910 Fruitgum Company són una banda liderada pel cantant Frank Jeckell i que van aconseguir a finals dels anys seixanta uns quants hits rellevants, sobretot la cançó "Simon say" que va ser el seu gran èxit, al costat de "1-2-3 Red Light", "Indian Giver", "Gimme, gimme good loving", "Goody, Goody Gumdrops” i "May I Take a Giant Step", però "The train" que us porto ara i es va publicar en single l’any 1969 amb "Eternal Light" a la cara B, és també un bon tema i mereixia sonar a Un Toc de Rock. 1910 Fruitgum Company va començar amb el nom de Jeckell and The Hides l’any1965. Els membres originals van ser Frank Jeckell, Floyd Marcus, Pat Karwan, Steve Mortkowitz i Mark Gutkowski, tots originaris de la ciutat de Linden, a Nova Jersey. Els components del grup amb la resta de músics de l'escuderia dels seus productors, van formar una immensa superbanda que va gravar un parell de singles sota el nom de The Kasenetz-Katz Singing Orchestral Circus. En total 1910 Fruitgum Co. van treure sis àlbums i 10 singles, així com 2 recopilatoris. Es van separar l'any 1970.

Middle of The Road – Sacramento (A Wonderful Town) 1972

Al grup escocès Middle of the Road avui en dia se'ls identifica bàsicament pel tema "Chirpy chirpy cheep cheep" de l'any 1971 i encara que realment va ser la cançó més popular de la banda liderada per la cantant Sally Carr, ells en van treure unes quantes més, entre elles aquesta que us he portat a Un Toc de Rock d'avui, sense oblidar "Soley Soley" o "Samson and Dalilah". El grup l'integraven, al costat de la cantant Sally Carr, el bateria Ken Andrew, el guitarrista Ian McCredie i el seu germà, el baixista Eric McCredie que va morir el 6 d'octubre de 2007 als 62 anys d'edat. Ells van fundar la banda l'1 d'abril 1970. Posteriorment es va incorporar un cinquè membre, el guitarra Neil Henderson que em sembla recordar que va militar també al grup BayCity Rollers, però va estar poc temps. "Sacramento (A Wonderful Town)" es trobava en el segon àlbum de Middle of the Road titulat "Acceleration", publicat l'any 1972. El single va arribar al lloc 23 a Anglaterra i al primer a Alemanya, però no es va classificar en els Estats Units. L'any 1976 i després de publicar un single amb "Everybody Loves A Winner", es van desfer. Middle of The Road van treure en total 4 àlbums. Sally Carr es va casar l'any 1978 amb el periodista Chick Young. Als 80 Middle of the Road van tornar a la carretera, encara que ja no van estar al centre, ni de bon tros. Una cosa, els mini shorts i les llargues cames de la Sally Carr van fer historia. Que quedi constanti d’aixó.

Dire Strait – Walk of life 1986

Mark Knopfler és un dels millors guitarristes del món, però quan va començar amb Dire Straits imitavan i molt a Mick Dyche, guitarrista de Sniff'’n'the Tears. En els seus inicis Dire Strais eren Mark Knopfler (guitarra i veu), David Knopfler (guitarra), John Illsley (baix) i Pick Withers (bateria). Van funcionar del 1977 al 1995. "Communiqué" va ser l'àlbum que els va portar a les llistes d'èxits de tot el món i que va fer descobrir a aquesta gran banda britànica. Dire Straits van posar aquest LP a la venda el 27 novembre 1978, si bé va ser el següent disc "Making Movies" de 1981, el que els va consolidar. Aquest tema que escoltem ara és va publicar en single i es trobava al LP "Brothers in Arms", cinquè àlbum de Dire Straits que es va editar l'1 de maig de 1985 i va superar les 29 milions de còpies venudes, es troba entre els 15 discos més venuts de la història, sent el primer que va superar el milió de còpies en el recentment creat format CD. El LP va ser número U del Billboard, mantenint-se 97 setmanes en llistes i va aconseguir 9 Discos de Platí als Estats Units i 13 a Anglaterra. Dire Straits ja havia patit canvis i en aquest enregistrament, a més de Mark Knopfler també estaven John Illsley (baix i cors), AlanClark (teclats), Guy Fletcher (teclats i cors), Terry Williams (bateria) i Jack Sonni (guitarra), van comptar amb un munt de bones col·laboracions, entre elles Sting, Michael Brecker al saxo i Dave Plews a la secció de vents. Es va parlar de que també havia col·laborat Eric Clapton a la guitarra, però això no és cert, si bé la confusió es va deure a que Clapton va tocar amb ells en la posterior gira. El single on es trobava aquest tema va ser número 2 a les llistes, ja l'any 1986 i la cançó és un homenatge de Mark Knopfler al cantant nord-americà Johnny Mathis. Aquest tema inicialment va ser la cara B del single que Tony Palau, al que per cert coneixia de jove ja que tots dos havíem estudiat a els HH Maristes de Sants i que era el cap de promoció de Polygram a Barcelona, em va lliurar. Jo li vaig comentar que incloure aquesta cançó com cara B amb "Money For Nothing" a la cara A era un error. Un parell de setmanes després els "experts" del segell sembla que em van donar la raó ja que va ser reeditat i les cançons estaven en l'ordre invertit, tal com jo i suposo que uns quants més, vem suggerí.

Dionne Warwick – Heartbreaker 1982

El seu nom real és Marie Dionne Warrick, nascuda a East Orange, Nova Jersey, el 12 de desembre de 1940, però un error d'impremta en el seu primer disc la va convertir en Dionne Warwick. És cosina de la mare de la cantant i actriu Whitney Houston, encara que en algunes biografies diuen que és cosina de la mateixa cantant que per cert va morir l’any passat, aixó no es cert. De fet Cissy Houston, la seva mare, també era cantant i bona, això pot haver induït a l'error ja que va tindre un grup de gospel on també militava Dionne Warwick. Dionne va treballar molt amb el compositor Burt Bacharach, durant més de dues décades, encara que aquest tema que us porto ara "Heartbreaker", publicat en single l’any 1982, estava composat per els Bee Gees i ells fan els cors. Donava títol a un àlbum que va ser produït també a l’any 1982 per Barry Gibb, Karl Richardson i Albhy Galut i que va ser Disc d'Or als Estats Units arribant a superar els 3 milions de còpies venudes a la resta del món. El 16 d'octubre de l’any 2002, Dionne Warwick va ser nomenada Ambaixadora de Bona Voluntat de les Nacions Unides per a l'Agricultura i l'Alimentació. Per cert, no confongueu aquest tema que estem escoltan ara amb el del mateix títol que Led Zeppelin van incloure en el seu segon LP. Res a veure.

Ben Harper – By my side 1995/2012

El guitarrista i cantant californià Ben Harper va publicar el 16 d'octubre del passat any un nou treball al què aquesta cançó que us he seleccionat, "By my side", donava títol. De fet és una mena de disc recopilatori i s'ha anunciat un nou àlbum d'estudi per aquest any 2013 que es titularà "Get Up!", a duet amb Charlie Musselwhite, suposo que a hores d'ara estarà al carrer ja que es va dir que seria editat a mitjans de gener. He d'aclarir que jo aquest programa el estic gravant el 31 de desembre, serà l'últim programa del 2012, clar que a vosaltres us arribarà a finals de febrer o al març. He de replantejarme el gravar amb tanta anticipació, però sóc bastant convulsiu pel que fa als programes d'Un Toc de Rock i sempre vull avançar feina "Per si de cas que mai se sap". Ben Harper va néixer a Pomona, Califòrnia, el 28 d'octubre de 1969 i la veritat és que al llarg de la seva carrera ha anat evolucionant i experimentant amb el seu so oferint discos gairebé heavys i altres pràcticament poppies, passant per versions de temes de Led Zeppelin o Marvin Gaye. Aquest tema es va incloure inicialment en el seu àlbum "Fight For Your Mind" que Ben Harper havia publicat l'any 1995. Ha treballat en diverses ocasions amb els grups Blind Boys of Alabama amb els que va gravar un disc d'estudi i un altre en directe, amb The Innocent Criminals va gravar un disc en directe el 2007 i darrerament amb Relentless 7 amb els que va gravar els seus dos últims discos de estudi. Té en el seu poder dos Grammys aconseguits l'any 2005. Curiosament el seu primer disc, publicat el 1992 i titulat "Pleasure and pain" només va vendre 1500 còpies que es van publicar en vinil, clar que va ser tota l'edició que es va realitzar i és que Virgin no semblava creure en Ben Harper. Avui en dia qualsevol disc d'aquella primera edició és peça buscada per col·leccionistes. És clar que el seu següent àlbum "Welcome to the cruel world" que va dedicar a la seva besàvia que era d'origen rus-jueu i va néixer a Lituània, també va ser un fracàs en vendes.

Antoine – Cosa hai messo nel caffè 1969

A França va sorgir un enfrontament entre dos cantants de pop amb tocs de cantautor, Eduard que portava unes chollas fins a la cintura i que molts estàvem convençuts que eren falses i Antoine amb els cabells llargs, però no tant. És clar que més tard l'enfrontament va ser entre aquest últim, molt més pop i modern i el rockanrolero Johnny Halliday que va arribar a compondre i gravar, referint-se a Antoine, la cançó "Pèls llargs idees curtes". Us porto un tema, publicat per Discos Vogue l'any 1969, un dels millors d'Antoine, interpretat en italià i amb el qual va participar al Festival de San Remo 69, amb arranjaments depurats i  connotacionsjazzístiques, al meu parer un dels millors que  va escriure i va gravar, encara que la seva cançó més popular va ser "Les Élucubrations d'Antoine". De fet Antoine va gravar uns quants temes en italià i ja havia intervingut en el Festival de San Remo de 1968 amb "La Tramontana" que va defensar conjuntament amb el grup espanyol Los Catinos, encara que em sembla que no van guanyar. Antoine era el nom artístic de Pierre Antoine Muraccioli, afincat a França, però nascut a Tamatave, Madagascar, el 4 juny 1944 i que despres s'en va anar a Italia definitivament i allà va tindre fins i tot el seu propi show de televisió.

Michel Polnareff – Love me please love me 1966

Els francesos, tan xovinistes ells, van posar el crit al cel i es van dedicar a criticar al compositor, cantant, pianista i guitarra gal Michel Polnareff, posant-lo a parir quan va gravar aquest tema amb fragments de la lletre en anglès, així com el títol. Cal recordar que en les llistes d'èxits del veí país bàsicament els temes eren cantats en la llengua de Molière. És clar que quan van veure les impressionants xifres de vendes obtingudes amb aquest disc més enllà de les fronteres franceses van decidir que "pelillos a la mar, però canta en francès Xiquet...!". L'any 1966 Michel Polnareff va gravar el seu primer èxit "La poupée qui Fait Non", en aquesta ocasió cantat en francès i a continuació el seu popular "Love me please love me" que escoltem ara a Un Toc de Rock. És clar que el seu següent disc també va estar envoltat de polèmica ja que el single amb el tema "L'amour avec toi" no podia ser emès en les emissores de ràdio en horari infantil que a França és fins les 10 de la nit, degut a que va ser catalogada com pornogràfica pels censors francesos de l'època. La veritat és que Michel Polnareff va ser un transgressor per la chanson de la seva època, començant ja amb el seu aspecte bastant cridaner, amb robes vistoses, ulleres fosques, la seva rossa cabellera gairebé albina i una ambigüitat que ell va saber fomentà. La veritat és que musicalment parlant podem aplicar allò de que "de casta le viene al galgo" ja que el seu pare era músic professional i va treballar amb Edith Piaf usant el pseudònim de Leo Poll. Michel Polnareff néix a Nérac el 3 de juliol de 1944 i segueix en actiu. en la seva obra cal destacar la banda sonora del film "Lipstick" de 1976, una peça instrumental i molt electrònica.

Aphrodite’s Child – Marie Jolie

El tercet francés-grec Aphrodite’s Child van ser precursors en el seu temps del rock simfònic i és que en aquesta banda grega feta a França, hi havia tres dels noms més rellevants per a la música internacional, A Aphrodite¡s Child hi trovabem al gran teclista Vangelis Papathanassiou (Grécia 29 de març de 1943), el cantant i baix Demis Roussos (15 de juny de 1946, Alexandria, Egipte) i el batería Lukas Sideras. Aphrodite’s Child van funcionar molt bé de l’any 1968 fins 1972, deixant en les pàgines de l’historia del rock temes mítics com "End of the world", "It's five o'clock", "Rains & Tears" i moltes més com aquest que us porto avui a Un Toc de Rock i que jo vaig descobrir en un recopilatori publicat a principis dels 70 en el qual la primera cara eren temes rítmics i la segona una selecció de baladons com els que us he esmentat o el que escoltem ara i que és un "Peaso cansión", de fet també va ser cara B d'un single, però jo crec que es van equivocar de costat al posar la cançó. Aphrodite's Child va vendre al voltant de 20 milions d'àlbums en tan sols cinc anys que va durar la seva carrera professional. Despres cadascun d’ells va seguir per la seva compta si bé al bateria Lukas Sideras l’he perdut la pista va anys, després de que fes de productor entre altres, per Richard Cocciante i Sigma Fay. Crec recordar que en els vuitanta fa formar un grupo anomenat Diesel.

Engelbert Humperdinck – Please release me 1967

En els anys seixanta van sorgir tres extraordinàries veus dins del univers del pop britànic: Tom Jones, John Rowles i Engelbert Humperdinck. Aquest últim va néixa a Madras, la Índia, el 2 de maig de 1936, però als 10 anys es va traslladar a Anglaterra. El seu manager era Gordon Mills, el mateix de Tom Jones i el va llançar amb força quan va sentir tot el seu potencial. Aquest va ser el tema que el va donar a conèixa a tot el mon i el seu major hit, es va publicar en single l’any 1967. Es tracta d’una de les cançons més agraidetes als popular guateques dels seixanta. Engelbert Humperdinck es deia en realitat Arnold George Dorsey i un bon dia, quan ja començava a ser un cantant famós, es va donar compte de que havie adoptat un nom molt enrevesat i de dificl pronunciació, llavors va voler canviar-se el nom artístic per la aquesta difícil pronunciació, les fans del cantant es van indignar i molt... Ara que havien après a dir "Engelbert Humperdinck" correctament Pretenia canviarlo? Això si que NO. I va tenir que seguir anomenantse així. Avui en dia Engelbert Humperdinck es mou bàsicament pel circuit de casinos dels Estats Units, però no us penseu que aixó es senyal de haber perdut popularitat, el circuits de casinos es paga molt bé.

Tom Jones – I’m coming home 1967

Ja que parlem de les grans veus anglesas, ara us porto aquest clàssic en la trajectòria professional del Tigre de Gal·les que sona a Un Toc de Rock. Tom Jones es diu en realitat Thomas John Woodward, és Cavaller de la Corona Britànica i va néixer a Treforest, prop de Cardiff, País de Gal.les, el 7 de juny de 1940. Al llarg de la seva fructífera carrera Tom Jones ha venut més de 100 milions de discos a tot el món. El single amb aquest tema es va publicar l'any 1967 i va aconseguir la segona posició en les llistes de vendes angleses i la 57 als Estats Units. En el seu moment només es va publicar en single, encara que anys més tard s'inclouria en alguns recopilatoris. Fa cosa de més d’un any, crec que va ser a l'agost de 2011, Tom Jones va haver de ser hospitalitzat a Mònaco, després de patir un col·lapse en finalitzar l'últim concert de la seva gira europea. Per sort només va ser un avís i sembla ser que s'ha recuperat. Abans de rés us diré que malgrat tot el que es diu, Tom Jones mai va treballar de miner, clar que es podria dir allò de que "La seva veu és una mina". Sempre ha estat en actiu, si bé els seus discos fa temps que no es mouen en el circuit de la ràdio-fórmula i pot semblà que Tom Jones està una mica oblidat, cosa que no és certa. De fet us diré que a finals dels 90 el meu soci Mikel Barsa em va oferir una gira seva per Espanya que vaig haver de rebutjar i és que cada concert sortia per cinc milions de les antigues pessetes més despesses i estava segur que a aquet preu, no en vendria ni un. Tom Jones va sortir a un episodi de Los Simpsons (a la foto). Abans de que digueu res que us conec, a John Rowles l'escoltarem un altre dia, ara saltaremun altre vegada cap a França.

Alain Barriere – Ma vie 1964

Una de les millors cançons del pop francès que van arribar a l'Espanya de principis dels seixanta va ser aquest tema del cantant francès Alain Barrièrre que la va gravar també en castellà, encara que avui escoltarem la versió original en l'idioma de Molière en lloc de la castellana. Alain Barrièrre va néixer a La Trinité-sur-Mer, Bretanya francesa, el 18 de novembre de 1935. L’any 1963 va representar al seu país en la Vuitena Edició del Festival d'Eurovisió a Londres el 23 de març d'aquell any, el mateix en el què José Guardiola ho va fer en nom d'Espanya. La cançó més important de la seva carrera va ser aquesta que escoltem ara a Un Toc de Rock i de fet Alain Barrièrre ha viscut sempre de rendes d'aquest tema, tot i tindre una interesant carrera discogràfica, fins que al setembre de 2003 es va retirar dels escenaris amb 71 anys d'edat. Aquesta cançó va ser molt versionada aquí al país i la van interpretar i van gravar des Micky y Los Tonys a Los Catinos, passant per Luis Gardey i José Guardiola que també la va gravar en català, però sobre tot destaca la versió que van realitzar Los Mustang.

Barbra Streisand – Memory 1980

La cançó amb la que tancarem el programa d’avui d’Un Toc de Rock formava part del musical "Cats" i ens la porta Barbra Streisand. Es un dels musicals més longeus en les cartelleres novaiorquesas i arreu del món i aquesta es la gran versió que va fer i portar a l’èxit Barbra Streisand. De la cantant, directora de cinema, productora i moltes coses més, Barbra Streisand que us podria dir? Té un nas que aparentment la fa lletja, molt lletja, però crec que tot i ser una paradoxa, aquí rau precisament el seu gran atractiu físic. És una “Devora hombres” i les  seves histories amorosas amb actors, cantants i polítics són aixó, història. Ella es diu en realitat  Barbara, però quan es va publicar el seu primer disc i al igual que va passar amb Dionne Warwick, va haver una errada d'impremta, es van mengar una lletra i no es van donar compte fins que el disc ja estava a les botigues i se li va quedar el "Barbra". Actriu, cantant, compositora, productora i directora de cinema, va néixer el 24 d'abril de 1942 amb el nom de Barbara Joan Streisand, en el si d'una família jueva a Williamsburg, Nova York. El tema que us porta ara a Un Toc de Rock, un dels més famosos de la seca carrera, obria el seu LP "Memories" que es va publicar l’any 1980 i va vendre més de 12 milions de còpies.

La frase per tancar Un Toc de Rock d'avui la va dir el recordat John Lennon:


Vivim en un món on ens amaguem per fer l'amor, mentre
la violència es practica a plena llum del dia”

Conclou per avui Un Toc de Rock i us deixo amb la bona companyia de la xarxa de emissores de la Federació de Mitjans de Comunicació Locals de Catalunya i totes aquelles que emeten el programa. Foto el camp i baixo las persiana, ens trobarem de nou al proper programa.

Apa! Ens veiem pel món.

Mario Prades

No hay comentarios:

Publicar un comentario