Nota del Productor, realitzador i director:
Tots els programes exposats en aquest blog,
Disposen d'un enllaç
per descarregar-sels,
sempre situat a peu de pàgina
El proper disabte Altafulla Ràdio celebra els seu decé
aniversari, aquest es el cartell dels actes que es celebran
i allí ens veurem si hi aneu, jo hi estaré.
FELICITATS COMPANYS
Avui Un Toc de Rock
es convertirà en un
calaix de sastre musical amb música dels anys
setanta, vuitanta, els noranta i una mica
més. Estils diferents
sonaran al programa que anem a començar amb
un duet alemany gairebé discotequer i
que acabarà en clau de jazz amb un grup
de Girona. Veureu amb la primera cançó que
la realitat sempre és subjectiva i varia
segons els ulls
que l'estan contemplant. Des de
la xarxa d’emissores de la
Federació de Mitjans de Comunicació Locals de Catalunya obro
la barraqueta dien alló de sempre.
Benvinguts a Un Toc de Rock
Stephan & Nina – Fuegos artificiales 1984
Tal i com
estan les coses en el nostre planeta, potser seria el moment d'escoltar
una cançó que es va publicar en single i maxi-single l’any 1984 i que ens pot
mostrar, en clau d'humor, això si, diferents punts de vista sobre una mateixa
realitat i que afecta a aquest món
nostre que agonitza dia a dia. Stephan
& Nina van publicar aquest disc i va sonar bastant en les emissores
espanyoles en la seva versió en castellà i que si bé va ser gravada en
l'alemany natal dels seus dos intèrprets, també va ser èxit a Gran Bretanya
cantada per ells en anglès. La cançó va ser composada pel propi Stephan al costat de M. Homberg i C. Toro i produïda per Klaus
Voormann, un alemany d'Hamburg molt amic de The Beatles des de la seva època en aquesta ciutat alemanya i que
va ser baixista del grup britànic Manfred Mann. El cantant Stephen Rammler va néixa el 25
d'octubre de 1946 a
Renània del Nord, a Alemanya i va formá part del German Band Trio, al costat de Gert Krawinkel (guitarra) i Peter Behrens (bateria). Des de fa anys resideix a Suïssa. Aquí al
blog os he possat la portada del
disc i la contraportada ja que ambdues són tota una historieta, una mena de cómic, sobre el text de
la cançó. La veritat és que la lletra és molt interessant ja que els
extraterrestres que ens visiten i ens contemplen des de l'espai, amb aire molt
ingenu, pensen que estem de festa i
revetlla amb molts de focs
artificials i ens ho estem passant molt bé, res més allunyat de la realitat i
és que el planeta està patint una guerra atòmica a escala mundial. Per això us
deia en començar Un Toc de Rock
que la realitat sempre és subjectiva. Ah! De la Nina no se res de res.
El cantant alemany Stephen Rammler
Cristal Oskuro – Aún no ha llegado el día 1987
La veritat és que
dins de la moguda madrilenya van sorgir un
munt de grups que van passar pràcticament desapercebuts i avui ni se'ls recorda, altres
no van tenir gaire bé transcendència. Entre aquests últims podríem incloure
Cristal Oskuro que van publicar només un
àlbum i als quals avui se'ls
recorda tan sols pel fet que van tenir
com a cantant a Marta Sánchez que els va
deixar per incorporar-se a
Olé, Olé quan
Vicky Larraz va començar la seva carrera en solitari,
amb més pena
que glòria, la veritat ja que excepte el
"Samurai" poc més he fet rellevant i això
que va anar a l'OTI o Eurovisió que ara no ho tinc clar. Cristal Oskuro començan anomenant-se Témpano i es diu que van telonejar a
Camel, Rick Wakeman
i Isaac Hayes, gires que crec recordar va coordinar des de Madrid el meu
amic Mikel Barsa
que mai em va
parlar d'ells ni els va esmentar i això que
amb Camel a la
plaça de toros de les Vendes van haver-hi problemes de pirateig d'entrades.
L'any 1984 canvien el cantant Benjamín Wittaker per Marta Sánchez
que quan els va deixar va ser substituïda per
Silvia García que
actualment treballa com a
periodista a Antena 3 i l'any 1986 graven el seu únic LP "Cristal Oskuro", el disc va trigar més
d'un any en
publicar-se, el va editar el segell Aspa al 87,
però mentre va
morir el bateria Chechu. No hi va haver continuïtat i Cristal Oskuro
es van separar poc després
de treure tres singles de l'àlbum, entre ells un
amb aquest tema.
Mario Prades, sentat a l'esquerra, a la roda de premsa de
presentació de Marta Sánchez amb Olé, Olé. Darrera
seu Jorge Porcar i Ignacio Martín d'Hispavox.
Zombies – Groenlandia 1980
Un dels grups
més emblemàtics de la "movida madrilenya" van ser Zombies i "Groenlàndia" es
la cançó més identificativa en la seva curta carrera profesional. La veritat és
que es tracta d'un tema molt infantil i ingenu, tant a nivell lletra com
música, però no obstant això té un encant especial que la va fer sonar i molt
en les emissores més modernillas de l'època i sobre tot las que es deien
“emisoras piratas” i també a les municipals que llavors començaven i tenien
llibertat per puntxar el que volien els locutors. El seu líder Bernardo
Bonezzi (cantant i guitarra) va morir a la seva casa de Madrid el passat
30 d’agost. Zombies estaven influenciats pel glam-rock i la new wave, el
resultat es comprovava en cadascun dels seus concerts. Bernardo va començar amb 13 anys i l'unia una estreta amistat amb
la gent de Kaka de Lux i amb Alaska i es reunien al costat de Carlos Berlanga, Alaska, Fernando Márquez "El
Zurdo" i altres amics a casa de Nacho Canut. Allà van sorgir pàgines inoblidablesde la moguda. El
primer grup en què va tocar Bernardo
Bonezzi va ser Morbus Acre,
però finalment decideix crear una banda pròpia i van sorgir Zombies, quan se li van unir Álex de la Nuez (guitarra), Massimo Rosi (baix), Miguel
Ordóñez (caixa de ritmes), Tesa
Arranz (caixes xineses i cors) i Juanma
del Olmo. Zombies compartien local d'assaig amb Kaka de Luxe. Aquesta cançó va ser el seu single de debut i es va
incloure en el primer LP de Zombies
titulat "Extraños juegos", editat per RCA l'any 1980. Encara
traurien un segon àlbum "La Muralla China", en el 82 i es van dissoldre,
bàsicament per falta de creativitat ja que es van quedar estancats. Ambdós discos van ser reeditats anys més tard en un sol CD. Bernardo Bonezzi es va dedicar bàsicament a compondre bandes
sonores i va guanyar un Goya en
el 95. De fet va debutar en aquesta faceta fent la música de la segona
pel.lícula de Pedro Almodóvar
amb qui l'unia una bona amistat, "Laberint de Passions" filmada l'any
1982. També va produir a Almodovar
y McNamara. Dels seus companys
en Zombies us puc dir que Juanma del Olmo crearia Los Elegantes i Álex de la Nuez va substituir a Felipe Lipe com a baixista de Tequila i després de formar part d'Alex y Christina es llançaria en
solitari. Us explicaré una anècdota, quan es va acabar el programa de televisió
"La Edad
de Oro del Pop Espanyol", l'última cançó que va sonar va ser
"Groenlàndia" interpretada en directe per Zombies i en l'escenari al costat d'ells i fen veus o una cosa
així, van estar Pedro Almodovar,
McNamara i Carlos Berlanga. A internet corren
vidéos d’aquest esdeveniment i us els recomano, lucinarem amb el personal.
Hotel – No soy yo quien te besa 1985
Quan a mitjan anys vuitanta va arribar aquest maxi-single,
editat per Epic
a les meves mans, vaig descobrir al grup Hotel que crec
eren catalans, de
Barcelona, encara que no estic
segur. Només van
publicar aquest disc i la cançó que us he
seleccionat era la
cara B, però opino que tenia més
qualitat que la de l'altre costat "Yo te espío" que va ser el tema estrella.
Primer es van dir Telegrama i eren un
grup englobat dins
de la cultura mod,
posteriorment van passar a ser Hotel Paradiso
i la seva música es
va decantar més cap al pop
electrònic amb reminiscències
disc, per finalment i arran de signar contracte
amb EPIC, subsegell
de la multinacional del disc CBS, avui Sony Music, van
escurçar el seu nom al definitiu Hotel. Integraven
la banda Berto Rodríguez que era
el cantant i baixista,
al costat de José Belmonte a la guitarra, Juan Antonio
també guitarra i
Jordi Miró davant
la bateria. Hotel no van tenir
continuïtat i el
grup es va desfer més tard, tot i que comprovareu
que no petaban
gens malament. "Yo te espío"
es va incloure en un recopilatori
de grups molt dispars,
publicat per CBS també
l'any 1985 i titulan-se “Hola verano”.
Antonio Banderas con Los Lobos – La canción del
Mariachi
Des de la pel·lícula "Desperado" de Robert Rodríguez i en la qual compartia
protagonisme amb Salma
Hayek, ens arriba
aquest tema interpretat
per Antonio Banderas, el nostre actor més internacional
i en el qual l'acompanyen
Los Lobos. José
Antonio Domínguez Bandera va néixa a Màlaga el 10
d'agost de 1960 i si bé va conseguir el reconeixement a Espanya quan
va ser "Noi Almodovar",
als Estats Units es va donar a coneixa al protagonitzar “Los Reyes del mambo”
que es va estrenar l'1 de gener de 1992 amb Armand Assante compartin protagonisme. Els components de Los Lobos que han treballat
en diverses ocasions amb Antonio Banderas, eren Steve Berlin, David
Hidalgo, Conrad Lozano, Louie Pérez i Cesar Rosas. Los Lobos són
una banda de tex-mex creada per fills d'immigrants mexicans assentats a Los
Angeles. Hi ficseu-se bé, Los Lobos
que són una de les formacions més comercials i conegudes internacionalment del
gènere, no són de Texas com es habitual en les bandes de tex-mex. Es van
donar a conèixa mundialment en interpretar la banda sonora del film "La
bamba", sobre la vida de Richie
Valens.
Imatges des de el film "Desperado"
Los Enemigos –
Juan Valdés 1986
Saimaza va posar de moda a través dels seus anuncis de cafè el personatge de Juan Valdés, aquell conreador de cafè que des de la plantació allà a les muntanyes a les quals havia de pujar en un cavall o potser era un ruc, ell i tota la seva familia es preocupavan perquè el seu gra fos el millor de tots per tal que Saimaza oferís qualitat en els seus productes i el
controlaven gra a gra. El grup madrileny Los Enemigos van prendre el camperol de l'anunci i el van convertir en el protagonista d'aquesta cançó plena sobretot de bon humor. A mi sempre m’ha fet molta gràcia allò de “Dios lo quiere
así” i la veu de fons que va dient cada vegada que Josele ho diu: “Solo! Cortado! Con leche!
Carajillo…”. Los Enemigos es
van crear l'any 1985 a Madrid i el mateix any van guanyar el concurs de rock Villa de Madrid. Gràcies a això es va gravar l'àlbum "Ferpectamente"
que va ser publicat l'any 1986 per el segell Grabaciones Accidentales, amb producció de Paco Trinidad i es va incloure aquesta cançó. A la portada del disc apareix la barra del Bar Velarde, al barri de Malasaña que va ser quarter general de Los Enemigos i en el qual aquest disc podies comprar-lo per mil pessetes que també incloïen una canya i tapa de xoriço. A la portada apareix per primera vegada el mític porró dissenyat per Josele Santiago que es convertiria en el logo del grup. Los Enemigos es van desfer l’any 2002, però han tornat aquest any, clar que de la primera formació crec que avui només queda el seu líder Josele Santiago (cantant i guitarra).
Los Secretos con Miguel Ríos – Ojos de Gata 1991
“Ojos de Gata”
va ser una composició iniciada per Joaquín
Sabina que té dos finals, la de Sabina
i la de Los Secretos. Us ho explicaré. Sabina s'estava barallant-se
amb la lletra d'aquesta
cançó i només
tenia les estrofes
inicials quan van
arribar els germans Urquijo, es trobava
bloquejat. Aquests, després d'escoltar el composat fins al moment li van suggerir una
lletra i un ritme. Com Sabina tenia
molt clar el que volia,
tot i que no acabava de trobar-lo, els va dir que ells gravesin en el seu
següent disc la seva
versió i ell
gravaria l'altra que es va titular "Y nos dieron las
diez" i portava ritmillo de vals anglès.
En el disc homenatge "A tu lado - Un homenaje a
Enrique Urquijo" va participar molta gent del món musical espanyol i entre
ells Miguel Ríos al que escoltem
en aquest tema. Altres als que trobàvem en aquest doble disc van ser Carlos Goñi de Revolver, Antonio Vega de
Nacha Pop, Carlos Tarque de M-Clan, Ariel Rot, gent de Celtas Cortos, Maria Monsonis i Teo
Cardalda de Cómplices, Cristina Lliso de Esclarecidos, Javier Álvarez, David
Summers d'Hombres G, José María Granados de Mama, Luz Casal, Manolo Tena, Mikel
Erentxun, Nacho Campillo de Tam Tam Go! i Pau Donés de Jarabe de Palo. Enrique
Urquijo Prieto (a la foto) va néixa a Madrid el 15 de febrer de 1960 i va ser trobat
mort al portal del número 23 del carrer del Espíritu Santo, al barri de Malasaña
de Madrid, al voltant de les 9 del vespre del dimecres 17 de novembre de 1999. L'Ajuntament de la
ciutat ha posat el nom d'Enrique
Urquijo a un carrer al barri de Vicálvaro a Madrid.
T.R. – Carn de canó 1986
Un dels
primers grups que va realitzar rock en català van ser Coses, allà pels anys 70. El seu cantant Ton Rulló va crear en els 80 el grup TR, una banda d'extrema qualitat molt desaprofitada i amb bons
músics catalans de rock, entre ells Quim
Bernat (saxo), Pep Bao (baix)
i Nacho Lesko (piano). Un dia Ton Rulló em comentava que va conèixa
a un jove, com a molt tenia catorze anys d'edat, a la parada d'un autobús. Ell
li va demanar un cigarret i a Ton la
seva desemvoltura li va fer molta gràcia. Van entaular una conversa mentre
esperaven el bus en el curs de la qual el xicot li va fer confidències i li va
dir que "Quan
se sentia més feliç era després d'haver robat un cotxe potent i posar-lo a
l'autopista a 140 o més, conduint amb una mà mentre que amb l'altra
s'embolicava un peta". Al noi, a aquell inconscient, Ton Rulló li va compondre la cançó que
escoltem avui "Carn de canó". Per cert que actualment i despres
d’haver format part de La Rural, Ton és troba al grup Ton Rulló i la Pegebanda, amb un
altre gran músic català, Jordi
Pegenaute. Aquesta cançó excel.lent que sona ara a Un Toc de Rock es va incloure al LP
"T.R." editat l'any 1986
a través de Justine Records. Per cert que una vegada, estant
Julio Castejón, guitarra d'Asfalto i co-propietari del segell
Snif Records del qual jo era delegat per a Catalunya, a casa meva, a Reus, li
vaig punxar aquesta cançó. Quan Julio
Castejón la va escoltar em va dir immediatament "Quiero este grupo
para nosotros". Finalment no es va poder arribar a cap acord ja que
Julio volia que gravessin en
castellà i Ton Rulló es va
negar. A la foto feta per Mario Prades veureu a Ton Rulló a una entrevista a la radio
Sopa de Cabra – Camins 2001
És una de les bones cançons en la llarga trajectoria discogràfica de Sopa de Cabra. Va ser inclosa a l’álbum “Plou i fa sol” que va ser publicat l’any 2001 per el segell Música Global. A mi aquest tema sempre em recorda al amic Ricard Escarré que condueix o conduía un programa a una emisora del Camp de Tarragona, sobre viatges i que es deia així “Camins” i fa servir aquesta cançó com a sintonia. La cançó va ser versionada amb català per el grup aragones Amaral. Els gironins Sopa de Cabra l’any 1991 graven el seu primer disc en directe "Ben endins", a la Sala Zeleste, avui Razzmatazz, a Barcelona. Uns mesos després actuen en el multitudinari concert del Rock Català al Palau Sant Jordi al costat de Sau, Sangtraït i Els Pets que va representà la madureça per el génere, aconseguint el rècord europeu d'assistència en un recinte tancat amb 22.104 persones i que va significar la revàlida per al rock en català. Un dia pot ser osexplicaré el perqué no van interpretà cap cançó tots el grups junts. Sopa de Cabra eren inicialment Joan "Ninyin" Cardona, Francesc "Cuco" Lisicic, Josep Maria Thió, Gerard Quintana i Josep Bosch. Sopa de Cabra van funcionar de 1985 fins l’any 2001. Josep Thió i Gerard Quintana tenen sòlides trajectòria en solitari, mentre que Francesc "Cuco" Lisicic, Jaume Soler "Peck" i Josep Bosch s’uneixen al grup Kabul Baba. Joan “Ninyin” Cardona va morir el 20 de febrer de 2002 a causa d'un càncer de fetge, tenia 43 anys d'edat i havia nascut a Girona el 29 de novembre de 1959. Era el de mes edat de tots els components de Sopa de Cabra. El mes de setembre de l’any passat, Sopa de Cabra va fer una serie de concerts un altre vegada junts, veurem quan durarà i si hi haurà continuïtat.
És una de les bones cançons en la llarga trajectoria discogràfica de Sopa de Cabra. Va ser inclosa a l’álbum “Plou i fa sol” que va ser publicat l’any 2001 per el segell Música Global. A mi aquest tema sempre em recorda al amic Ricard Escarré que condueix o conduía un programa a una emisora del Camp de Tarragona, sobre viatges i que es deia així “Camins” i fa servir aquesta cançó com a sintonia. La cançó va ser versionada amb català per el grup aragones Amaral. Els gironins Sopa de Cabra l’any 1991 graven el seu primer disc en directe "Ben endins", a la Sala Zeleste, avui Razzmatazz, a Barcelona. Uns mesos després actuen en el multitudinari concert del Rock Català al Palau Sant Jordi al costat de Sau, Sangtraït i Els Pets que va representà la madureça per el génere, aconseguint el rècord europeu d'assistència en un recinte tancat amb 22.104 persones i que va significar la revàlida per al rock en català. Un dia pot ser osexplicaré el perqué no van interpretà cap cançó tots el grups junts. Sopa de Cabra eren inicialment Joan "Ninyin" Cardona, Francesc "Cuco" Lisicic, Josep Maria Thió, Gerard Quintana i Josep Bosch. Sopa de Cabra van funcionar de 1985 fins l’any 2001. Josep Thió i Gerard Quintana tenen sòlides trajectòria en solitari, mentre que Francesc "Cuco" Lisicic, Jaume Soler "Peck" i Josep Bosch s’uneixen al grup Kabul Baba. Joan “Ninyin” Cardona va morir el 20 de febrer de 2002 a causa d'un càncer de fetge, tenia 43 anys d'edat i havia nascut a Girona el 29 de novembre de 1959. Era el de mes edat de tots els components de Sopa de Cabra. El mes de setembre de l’any passat, Sopa de Cabra va fer una serie de concerts un altre vegada junts, veurem quan durarà i si hi haurà continuïtat.
Txarango – Mr. Tambourine man 1996
Va ser el gran èxit
en la carrera del grup nord-americà The Byrds,
però es tractava
d'una composició de
Bob Dylan que avui en dia és una de les
cançons claus de
la música del segle XX. S'ha fet versions
del tema per un tub.
Aquesta que ens
porten el grup vocal
espanyol Txarango és bona i mereixia ser
escoltada a Un Toc de Rock. En diverses ocasions us he parlat del grup
Txarango i d'aquest
àlbum “Todo tiene su sitio bajo el
sol” editat l'any 1996
pel segell canari Bat Records des de la
seva subdivisió Discos Home, però fins un dels programes de la passada setmana, no
els haviem escoltat. Txarango eren
bones veus: Ana Bejarano, José Ipiña i Roberto Uranga que
venien de Mocedades, al costat de Amaya Saizar
que va formar part de Trigo Limpio i Francisco Javier Saizar. Algun
d'ells també havia
militat al grup Bravo.
Els músics que
els acompanyen en la gravació, realitzada en els Estudis
Primera Base i
Sintonia, van ser Óscar Gómez, Juan
Cerro, Tony Low,
Luis Dulzaides, José
Morato i Víctor
Reyes que també va realitzar els arranjaments. Per
cert, no em de
confondre a aquest grup amb un altre del mateix
nom que va sorgir a Barcelona fa un parell
d'anys que realitzen
rock en català i que peten molt bé, però no hem demaneu
rés d’ells ja que no tinc cap dels seus discos.
Mario Prades amb Ana Bejarano
Kansas – Polvo en el viento 1977
Ara anem a
escoltar a Un Toc de Rock un
dels millors temes del rock i una de les primeres cançons que van incloure
secció de corda, es a dir violins en el seu contexte. Es clar que els primers
de veritat van ser el grup Flock a
finals dels anys seixanta que portaven un violí eléctric. Jo us porto a Kansas i el seu "Dust in the
wind", “pols en el vent”, un tema inclòs en el cinquè àlbum "Point of
Know Return" que el grup nord americà Kansas va publicar l’any 1977 i que va ser 4 vegades Disc de Platí.
En anglès, és clar. La cançó s'ha inclòs l’any passat a la banda sonora del
film "Destino final 5" i sona cada vegada que s'acosta una cosa
dolenta. En la seva versió original va arribar al lloc 6 del Billboard, el
22 d'abril de 1978, encara que va ser número 1en gairebé tot el món. És una de les primeres peces acústiques
de Kansas, un grup que es va
crear a Topeka, Kansas, l’any 1970 i que es van dissoldre el 1984, però van
tornar l'any següent i segueixen en actiu. Originalment eren el baixista Dave Hope, el bateria Phil Ehart, a la guitarra Kerry Livgren, al costat del cantant Lynn Meredith, els teclistes Don Montre i Dan Wright i el saxofonista Larry Baker. Pel grup han passat altres músics com Steve Morse, John Elefante, Robby
Steinhardt, etc. En aquest tema van incloure violins i això li donà
aquest aire de genialitat que té. Entre les moltes versions que s'han realitzat
hi ha una molt destacable, cantada en castellà, a càrrec de Bertín Osborne.
Amaya – Ya no vive aquí 1989
Si abans parlàvem de Mocedades, ara escoltarem
a la que va ser
la veu de Mocedades per excel.lència. Aquesta
cançó obria el
segon àlbum d'Amaya Uranga en solitari "Seguimos
juntos" que es
va publicar a través de CBS l'any 1989. El tema ens parla
de un adeu, del
final d'una relació en la que l'abandonada assumeix la seva situació acceptant l'adéu
i que la seva parella vagi amb una altra dient-li
"Em vaig acomiadar sense plors ni rancor,
si de cas un somriure disfressant el meu dolor. El vaig ajudar a marxar, li vaig donar el barret i el bastó i li vaig dir Sort! Vés amb Déu meu
bon amor".
La veritat és que
tot i ser un bon àlbum, no va aconseguir
el lloc en les llistes
de vendes que es mereixia.
Amaya Uranga és una de les millors veus
femenines de la història del pop espanyol, nascuda a Bilbao el 18 de febrer de 1947 i de nom complet Maria Icíar Amaya Uranga Amézaga. Va
formar part de Mocedades, la
millor banda vocal del pop espanyol, fins
l'any 1984, quan es va llançar ja en solitari i a Mocedades va ser substituida per Ana Bajerano. Amaya Uranga
va debutar amb el seu àlbum "Volver" que es va publicar l’any 1986.
En total Amaya Uranga va gravar
quatre discos en solitari i després al costat d'antics components de Mocedades i germans seus, va formar El Consorcio amb els quals ha gravat 6 àlbums.
Víctor y Diego – El Parque 1973
Qualsevol de
les nostres ciutats té o ha tingut un parc com el que ens descriuen els
madrilenys Víctor y Diego en la
seva cançó, un tema preciós que ara sona a Un Toc de Rock. Els seus noms complets són Víctor Manuel Martín Rubio i Jesús de Diego Nieto i van néixa al costat del Rastro de Madrid. Van formar un bon
tàndem intèrprets - compositors i Víctor y Diego van funcionar molt bé en els 70. Ramón Arcusa component del Dúo
Dinámico i que allavors era director artístic d'EMI va ser el seu
descobridor i van gravar el seu gran hit "La Mujer de Cristal",
produït per Ramón Arcusa i
gravat en els estudis de l'EMI de Barcelona. Per cert, os explicaré una
curiositat, l'àlbum “Semblanzas" és un dels discos més barats de la seva època.
Amb totes les guitarres gravades en directe, el duet va registrar els 12 temes
en sols 2 dies. El temps de gravació total, inclosos els arranjaments de Ramón Arcusa no va passar de la setmana. En
aquest LP trobem "El Parque", al meu parer la seva millor cançó. A
mitjans dels 80 Víctor y Diego es desfan, encara que crec
que anys més tard i seguint la moda dels retorns... ells també van tornar.
Víctor y Diego, bones armonies vocals
Santi Arisa – La sopa de farigola 1997
El manresà Santi Arisa, és conegut com a bateria
de Pegasus, però la seva
trajectòria artística va molt més enya de Pegasus. Aquest tema que escoltem ara
a Un Toc de Rock, des de la xarxa d’emissores de la Federació de Mitjans de
Comunicació Locals de Catalunya, amb lletra del poeta Joan Carner, es trobava
en el seu LP "Taverna de poetes" on ell canta, però sembla que ja no
recordem que va formar part de grups mítics del rock català dels 70 com Fusioon, on també militava el gran
pianista de jazz Manel Camp o La Tribu,
banda que va recuperar en els 90 convertint-la en una extraordinària orquestra
de ball i on ell també canta, no toca la bateria i que segueix en actiu, així
com el grup de jazz Lakatans que
també va recuperar en els 90. Per cert en aquest tema Santi Arisa també toca la
batería i l’acompanyen els seus companys de Pegasus, Max Sunyer, Rafael Escoté i Kitflus (a la foto). En aquest CD editat per Columna Música musica també poemas de Miquel Martí i Pol, Salvador Espriu, Jordi Jané, Vicent Andrés Estellés, Ferran Adell i altres. Santi Arisa va néixa el 7 març 1947 i als tretze anys va fundar el seu primer grup, Santi Arisa y su Ritmo on només cantava. Més tard va formar part del Conjunto Club San Remo. Ja com a bateria va formar part de diverses orquestres de ball i la seva trajectòria en aquella època en la qual va actuar i molt a l'estranger va inspirar la pel·lícula "Orquestra Club Virginia". Per cert, també ha treballat en algunes pel·lícules com a actor, entre elles "Desnuda Inquietud" amb Nadiuska, dirigida per Miguel Iglesias Bonns, el meu "sogre" on feie de soldat a la conquesta d’América.
batería i l’acompanyen els seus companys de Pegasus, Max Sunyer, Rafael Escoté i Kitflus (a la foto). En aquest CD editat per Columna Música musica també poemas de Miquel Martí i Pol, Salvador Espriu, Jordi Jané, Vicent Andrés Estellés, Ferran Adell i altres. Santi Arisa va néixa el 7 març 1947 i als tretze anys va fundar el seu primer grup, Santi Arisa y su Ritmo on només cantava. Més tard va formar part del Conjunto Club San Remo. Ja com a bateria va formar part de diverses orquestres de ball i la seva trajectòria en aquella època en la qual va actuar i molt a l'estranger va inspirar la pel·lícula "Orquestra Club Virginia". Per cert, també ha treballat en algunes pel·lícules com a actor, entre elles "Desnuda Inquietud" amb Nadiuska, dirigida per Miguel Iglesias Bonns, el meu "sogre" on feie de soldat a la conquesta d’América.
Tot el personal que va participar a "Taverna de poetes"
Back Line Trío – Days of wine and roses 1994
Acabarem el programa d'avui d'Un Toc de Rock
en clau de jazz i
ho farem escoltant als Back Line Trio, un tercet de
Girona, des del seu àlbum
"Dies de vi i roses" que va
editar el segell Música Global a finals del 93
o potser serien
principis de 1994. A mi em va arribar al gener. Aquest tema traduït
al català, donava títol al CD que es va
gravar en els Estudis Livia-So l'abril de
1993, produït pel mateix grup que està integrat per
Francesc Ubanell (guitarra)
que ha estat
professor de guitarra, llenguatge, harmonia i
combos en el
taller de música de Banyoles
i ha acompanyat,
entre d'altres a Laura
Simó; Toni Pujol
(contrabaix) que ha tocat amb Perico Sanbeat i
amb el seu company el bateria César Martínez, nascut
a Blanes l'any 1962, forma part del grup
de música safardí Tati Cervià &
Sepharazz Mishpaha, César Martínez ha
gravat al costat de Havana Quartet, Moments
Quartet, Sic Trio
o Tati Cervià
Havana ensemble, entre
molts altres. Aquesta cançó és una composició
de Henry Mancini que va donar també, en
la seva versió original, títol
a una pel3lícula que
crec recordar protagonitzava Jack
Lemmon.
El grup gironí Back Line Trío
La frase d'avui per
acabar Un Toc de Rock és de la novel.lista
i filòsofa rus-americana Alisa Zinov'yevna
Rosenbaum, coneguda com Ayn Rand (2 de febrer de 1905 - 6 de març de 1982) que va
manifestar:
"La pietat per al culpable,
és traïció per
l'innocent"
Crec que el govern hauria
de tenir-la en compte quan concedeix privilegis
penitenciaris als presos pertanyents a la banda terrorista
ETA.
Dono per acabat Un Toc de Rock per avui i toco el
dos. Baixo la barraqueta i us deixaré amb la bona companyia de la xarxa de
emissores de la Federació de Mitjans de Comunicació
Locals de Catalunya i totes aquelles que emeten el programa.
Apa! Ens veiem pel
món.
Mario Prades
No hay comentarios:
Publicar un comentario