El Blog de Mario Prades

Posa't en contacte amb mi mitjançant el correo electrònic: tocderock@hotmail.com

jueves, 1 de diciembre de 2016

Un Toc de Rock 11-24


Aquest recorregut que fem dues vegades per setmana per la Història musical dels últims cent anys, a través d'Un Toc de Rock, comptarà avui amb Leadbelly, un home que es va fer popular amb les seves cançons quan era a la presó complint 20 anys de condemna, però també tindrem a la Creedence Clearwater Revival, The Sorrows, Kingfish, Stray Cats, The Brian Setzer Orchestra, The Tractors, Allen Tousaint, The Peddlers, Peter White, Billie Holiday amb Louis Armstrong, Billy Paul, Otis Redding i acabarem amb Billy Joel i el seu “Piano man”. Tots ells ens acompanyaran en aquest viatge a l'ahir que està amb tu des de totes les emissores per les que ens escoltes o via internet, cas de que t’el descarreguis del blog, el facebook de Montse Aliaga o les webs de les emissores que ho permeten. Jo sóc Mario Prades i ara obro de nou la barraqueta dient alló de

Benvinguts a Un Toc de Rock

Leadbelly – Cotton fields

Començarem el programa d'avui amb un tema que forma part de la història de la música del passat segle, es tracta del "Cottonfields", “Camps de cotó” que va ser un dels grans èxits comercials de la Creedence Clearwater Revival que la van gravar en el seu àlbum "Willy and the Poor Boys” que era del 1969 i als que també escoltarem després, però va ser escrita per Huddie Ledbetter, cantant, acordionista i guitarra d'un incipient blues amb reminiscències de country i folk, al qual es coneixia artísticament com Leadbelly i que va ser el primer a gravar-la a principi dels anys 40 del passat segle. Leadbelly va néixer en una plantació propera a Mooringsport, una població de l'estat de Louisiana, el 21 de gener de 1888, però als cinc anys es va traslladar a Leigh, Texas. Allà el seu oncle li va regalar el seu primer instrument, un acordió, i li va ensenyar a tocar la guitarra de 12 cordes i l'harmònica. Podem dir que des que va iniciar la seva carrera artística es va veure immers en conflictes, bàsicament de caràcter passional, penseu que als vint anys ja havia tingut almenys dos fills i ell mateix va declarar que en la seva joventut s'havia arribat a ficar al llit amb vuit o deu dones per nit, així que mentre guanyava reputació com a músic, es va començar a convertir en un conegut delinqüent al sud dels Estats Units, fins al punt que passaria diverses etapes tancat en presons de Texas i Louisiana. Leadbelly es trobava en una presó de Texas complint 20 anys de condemna per assassinat quan el van descobrir els folkloristes John i Alan Lomax que foren allà amb la intenció de gravar música folk negra per la Llibreria del Congrés i amb un rudimentari equip de gravació portàtil es va registrar una de les seves millors cançons "Goodnight, Irene". Quan va ser indultat pel governador, va començar la seva veritable carrera professional. Es calcula que Leadbelly va gravar més de dues-centes peces fins al 1942. Va realitzar moltes actuacions al costat d'artistes folk com Pete Seeger, Sony Terry, Woody Guthrie i Josh White. L'any 1949 va fer una gira per França, i va ser el primer artista del seu estil que va donar un concert a Europa. No obstant això, abans d'acabar la gira, va caure malalt i se li va diagnosticar ELA (esclerosi lateral amiotròfica). Va haver de suspendre la gira i va tornar als Estats Units, morint a Nova York el 6 de desembre de 1949, als 61 anys. Existeixen versions folk de la cançó que escoltem ara i entre elles destaca la de Odetta & Larry, del 1954. Vull fer constar que un any abans que la gravés la CCR ho van fer The Beach Boys en una versió molt més poppi i he de reconèixer que les vendes van ser molt superiors a les de la Creedence, però la veritat és que jo em quedo amb la versió del grup de John Fogerty, tot i que també la van enregistrar els Highwaymen al 1961, Elton John, The Pogues, Johnny Cash, Esther Ofarim i un munt més de gent, també hi ha una bona versió en espanyol a carrec del grup mexicà Los Apson.

Creedence Clearwater Revival – Who’ll stop the rain 1970

La Creedence Clearwater Revival, de la que he parlat abans, va ser una de les millors bandes de country rock de la història, tot i que als Estats Units els van englobar dins d'un estil anomenat swamp rock. Estaven liderats per el guitarra, pianista, saxo i compositor John Fogerty, el seu germà el guitarra Tom Fogerty que va morir el 6 de setembre del 1990, el baixista Stu Cook i el bateria Doug Clifford. La Creedence Clearwater Revival, coneguts com CCR es va crear l’any 1967 i van funcionar fins el 1972, escrivint pàgines d'or dins de la història de la música, tot i que ja portaven anys treballant, inicialment es va anomenar The Blue Velvets, però quan l'any 1965 van signar contracte amb el segell Fantasy Records van canviar a The Golliwogs i posteriormenet al seu nom definitiu. La CCR es va crear a El Cerrito, a Califòrnia. Finalment la Creedence va ser inclosa en el Rock'n'roll Hall of Fame l’any 1993, però no va ser perquè tardaran a reconèixer la seva tasca, es que has de portar 25 anys dins del mon de la música per poder ser inclòs en el Saló de la fama del Rock. "Suzie Q" va ser el primer single de la CCR i també el primer a classificar-se en llistes arribant al lloc 11 i convertint-se en l'únic èxit del grup no composat per  John Fogerty, tot i que han gravat unes quantes versions al llag de la seva carrera, entre elles “Midnight express” o “Cottonfields”. El tema que escoltem avui avui a Un Toc de RockQué pot parar la plutga?”, si va ser escrit per John Fogerty i es va gravar en els Wally Heider's Studios de Sant Francisco, a finals de l’any 1969, la cançó es va incloure en el seu LP "Cosmo's Factory" editat el 25 de juliol de 1970, aconseguint el primer lloc en les llistes del Billboard. Per cert que una vegada deixada la banda i al començar en solitari, John Fogerty es va trobar que durant molts anys no va poder regravar cançons de la CCR, ni tan sols tocar-les en directe, tot i ser ell el compositor. Va haver de recórra als tribunals i no fa masses anys que van fallar a favor seu. Per cert, hi ha una bona versió d’aquesta cançó gravada per el grup espanyol The Privados que van incluiré en el seu disc en directe “12 canciones desnudas más una”, publicat l’any 1994.

The Sorrows – Take a heart 1965

El segell Hispavox va publicar l'any 1965 a Espanya un EP del grup britànic The Sorrows en el qual es va incloure aquest tema i com solia ser habitual, a la portada, els títols de les cançons es van traduir i aquest tema va passar a ser “Toma un corazón”. Originalment el disc havia estat editat pel segell Pye Piccadilly Records. The Sorrows es van crear al 1963 a Coventry, Warwickshire, dins de l'estètica mod i van marxar-se a Alemanya per realitzar una gira, pràctica habitual en els grups britànics de l'època, de fet ho van fer fins els Beatles. Quan van tornar els va agafar per banda el productor John Schroeder i amb ell van començar a gravar. El seu primer disc va ser una versió del “Smoke Gets in Your Eyes” de The Platters. Inicialmene eren Don Fardon (cantant), Pip Whitcher (guitarra solista i cors), Terry Juckes (guitarra i cors), Phil Packham (baix) i Bruce Finley (bateria), aquesta és la formació que va intervenir en l'enregistrament d'aquest tema, encara que posteriorment es van produir canvis i per The Sorrows van passar també Roger Lomas (guitarra solista), Chuck Fryers (guitarra i cantant), Chris Smith (cantant i organista), Nigel Lomas ( bateria i cors), Marcus Webb (guitarra), Brian Wilkins (guitarra, harmònica i cors) i Mark Mortimer (baix). Don Fardon, de veritable nom Donald Arthur Maughn, posteriorment va tenir una interessant carrera en solitari aconseguint l'èxit gràcies a la seva versió del tema "Indian Reservation". El grup es va separar l'any 1969, encara que van tornar a reunir-se al 2011 i crec que segueixen en actiu, liderats per Don Fardon.

Kingfish – School days 1985 / 1991

Escoltarem ara al programa d’avui d’Un Toc de Rock a Kingfish, una bona banda de rock nord-americana liderada pel cantant i guitarrista Matthew Kelly, pràcticament desconeguda a Espanya, tot i que l’any 1994 el segell Arcade, penso que va ser, va editar al país un dels seus àlbums "Kingfish", el quart que treient, un disc que va estar produït per Matt Kelly i originalment va publicar el segell nord-americà Relix Records l'any 1985 i es va reeditar en versió CD ja al 1991. Es tractava de grabacions realitzades entre 1973 i 1980, d’ell us he extret aquest tema, una versió del clàssic de Chuck Berry, el cantant i baix és Dave Tobert (a la foto) i els guitarres Matt Kelly, Bob Weir que havia estat component dels mítics Grateful Dead i més tard tocaria amb la Steve Miller Band i Robbie Hoddinott, juntament el bateria  Chris Herold.  Kingfish es van crear l'any 1973 a la zona de la badia de Sant Francisco, a la costa oest, però no van gravar el seu primer àlbum fins al 1981. Mick Ward, un dels membres fundadors del grup, va morir en un accident i va ser substituït pel teclista Barry Flast. El cantant i baixista Dave Torbert també va morir, el 7 de decembre de 1982. La veritat és que per una raó o una altra, la banda ha sofert molts canvis en la formació, tot i que encara segueixen en actiu, pel grup Kingfish han passat més de trenta músics, entre ells el guitarrista Danny DeGennaro que va morir el 28 de decembre del 2011. En les cançons d’aquest àlbum van comptar amb bones col·laboracions, entre elles un dels fundadors Mick Ward, al costat de John Lee Hooker, Michael Bloomfield, Michael O'Neill, Patti Cathcart, Dave Perper, Fred Campbell, Garth Webber, Barry Frost i em sembla que em deixo algun. En total Kingfish ha publicat 13 àlbums, l'últim “I Hear You Knockin'”,  l’any 2004.

Stray Cats – Rock this town 1981

La banda de rockabilly The Stray Cats es van formar l’any 1979 i inicialment es van fer dir The Tomcats i amb aquest nom van treure un àlbum sense rellevancia i en el que originalment es va incloue aquesta cançó que després van regravar de nou. Integraven el tercet el guitarra i cantant Brian Setzer (Nova York, 10 d'abril de 1959) que era el líder del grup, al contrabaix Lee Rocker (3 d'agost de 1961) de veritable nom Leon Drucker i Slim Jim Phantom (20 de març de 1960) que es deia en realitat James McDonnell, a la bateria. Tot i ser nord americans i fer rockabilly, van haver de marxar-se cap a  Anglaterra i allí van funcionar molt bé, desfent-se l’any 1993. Stray Cats van ser un dels pilars en el que es va recolzar el resurgiment del moviment a Europa. El seu disc de debut es va publicar l’any 1981 i portava el nom del grup per títol genèric "The Stray Cats", un dels hits extret d’aquest disc va ser el tema que escoltem avui a Un Toc de Rock i que com us deia, ja havien inclos en el seu disc com The Tomcats. Després de desfer-se, Brian Setzer va crear The Brian Setzer Orchestra, una Big Band amb la que es dedicava a fer R & B amb molta canya i als que escoltatem aquí al programa ara mateix. A mitjans de la primera dècada del nou segle els Stray Cats van tornar a reunir-se per realitzar una gira, però alló no va tindre continuitat.

The Brian Setzer Orchestra – Summertime blues 2010

Ara al programa d’avui i com us deia, porto un tema extret del doble CD gravat en directe "Don't Mess With A Big Band Live!" que The Brian Setzer Orchestra van publicar l'any 2010 i que és una versió del clàssic d'Eddie Cochran. Brian Setzer va ser el guitarra i cantant del grup The Stray Cats, líders del ressorgir del rockabilly a Europa, tot i ser nord-americans i és que per poder funcionar els Stray Cats van haver d'anar-s'en cap a Anglaterra. Quan el grup es va desfer l'any 1984 i tot i que esporàdicament es van reunir en diverses ocasions per fer gires, Brian Setzer (Nova York, 10 d'abril de 1959) va gravar en solitari i posteriorment va crear la The Brian Setzer Orchestra, tota una Big Band que era un retorn al swing i al R & B. Es tractava d'un projecte molt ambiciós amb una orquestra de 17 músics que van treure 4 o 5 àlbums d'estudi, un parell o tres de discos de nadales i diversos en directe. Aquest àlbum és un d'ells, crec que l'últim que han tret. En total Brian Setzer ha publicat un disc com Bloodless Pharaohs, el seu primer grup, 11 com Stray Cats, un grapat com The Brian Setzer Orchestra i 7 en solitari, a més d'haver estat component de The Honeydripers, la superbanda paral·lela creada per Robert Plant dels Led Zepellin. L'any 1987, Brian Setzer va participar fent el paper d'Eddie Cochran, a "La Bamba", la pel·lícula que narrava la biografia de Ritchie Valens. També ha aconseguit tres Grammy i el vam veure en un episodi dels Simpson, aquell del “Campamento rock”, amb Keith Richards, Mick Jagger, Tom Petty i Elvis Costello, en dibuixos animats, es clar.

The Tractors – The Tulsa Shuffle 1995

Amb aquest CD jo vaig descobrir al grup nord-americà The Tractors, una de les bones bandes que en els noranta, es van englobar dins del gènere anomenat per la discogràfica Universal com New American Music, una etiqueta que no era res més que una barreja de gent fen country, rock i R & B, amb tocs de pop. The Tractors estava integrat, en aquesta gravació que es va realitzar en els The Churca Studio de Tulsa, per Steve Ripley (cantant, guitarra i bateria), Walt Richmond (piano, acordió, clavicornio, bateria, metalls, baix i cors), Ron Getman (guitarres, slide, steel, dobro, mandolina, harmònica i cors), Casey Van Beek (baix i cors) i Jamie Oldaker (bateria, pandereta i percussió), com podeu comprovar, tots ells multiinstrumentistes. En el disc de The Tractors col·laboren així mateix Ray Cooder, Bonnie Raitt, el recordat guitarrista JJ Cale, Leon Russell que va morir fa poc, Jim Ketner, Joe Davis, Glenn Mitchel, Eddie Richmon, Curley Lewis, James Burton, Eldon Shamblin i crec que uns quants més. Aquest tema, una composició de Steve Ripley, era el que obria el seu primer CD "The Tractors" que es va publicar als Estats Units a l'agost de 1994, encara que a Espanya es va editar a l'abril de 1995, pràcticament un anys després i va passar desapercebut. L'àlbum va arribar a la posició 11 del Billboard i va ser Doble Disc de Platí. El grup era d'Oklahoma i es va crear l'any 1988. Curiosament el seu segon disc era un àlbum de nadales i es va titular “Have Yourself a Tractors Christmas”.

Allen Toussaint – St James Infirmary 2009

El 10 de novembre de l’any 2015 va morir en un hotel de Madrid, després d'haver efectuat un concert al Teatre Lara, a causa d'un atac de cor, el cantant, pianista, compositor i productor de color Allen Toussaint que va ser una de les figures més influents en el rhythm and blues que ens va arribar des dels Estats Units. Nascut a Gert Town, Louisiana, el 14 de gener del 1938, pràcticament tota la seva carrera que es va iniciar l'any 1955, la va passar a la ciutat de Nova Orleans. Com a productor cal destacar treballs realitzats amb Dr. John i Labelle amb les que va va fer el disc "Lady Marmalade". Aquest tema us el he extret de l'àlbum "The Bright Mississippi", el seu dissetè disc i que es va publicar el 21 d'abril de l'any 2009, ha estat el seu últim treball discogràfic abans de la seva mort, tot i que fa pocs mesos s’ha tret un nou disc seu “American Tunes”. La producció va estar a càrrec de Joe Henry i van col·laborar Brad Mehldau. Joshua Redman i Nicholas Payton. Els músics que van participar van ser Don Byron (clarinet), Nicholas Payton (trompeta), Marc Ribot (guitarra acústica), David Piltch (baix), Jay Belleros (bateria i percussió), Brad Mehldau (piano) i Joshua Redman (saxo tenor), un bon grapat de bons músics, tot i que en la majoria dels seus discos la instrumentació és escassa i en molts d'ells només compta amb el seu piano i la veu. Aquesta cançó és el tercer tall del CD i es tracta d'un tema considerat tradicional del folk anglès del segle XVIII que en els anys 30 del passat segle XX el cantant nord-americà Cab Calloway va gravar en una versió entre blues i swing i que es va titular originalment "The Rake Unfortunate" sense autor reconegut, si bé en algunes fonts es diu que va ser escrita per Joe Primrose que era un pseudònim d'Irving Mills. També Louis Armstrong la va gravar l’any 1928, però s'han fet moltes versions, jo vull destacar la que van realitzar Trombone Shorty & Booker T. Jones. Originalment la cancó portava lletra, tot i que la versió que escoltem a carrec d’Allen Toussaint es instrumental, tractava sobre un soldat que es gasta els diners de la soldada en prostitutes i finalment mor d'una malaltia venèria. És clar que quan va ser versionada als Estats Units la causa de la mort va passar a ser l'alcohol i el joc. El títol està pres del St James Hospital de Londres que originalment era una leproseria. A Espanya es va fer una bona versió en els anys seixanta a carrec de Tony Ronald y sus Kroner’s.
The Peddlers – Where have all the flowers gone 1969

The Peddlers van ser un tercet britànic, concretament de Manchester, que va ser creat l'any 1964 i que es va desfer a mitjans dels anys 70. The Peddlers estaven a cavall entre el jazz, el R&B i el rock. Van ser un grup força interessant i de molta qualitat musical que es recolzaven sobretot en el treball del seu organista. The Peddlers estava integrat en els seus inicis per Trevor Morais (bateria), Tab Martin (baix) i Roy Phillips (cantant i órgan). Aquest tema que us he seleccionat avui i que ara sona a Un Toc de Rock, es trobava en el seu quart LP titulat "Birthday", un disc genial que va arribar el lloc 16 en el rànquing britànic i que a Espanya va editar el segell CBS. Aquesta cançó es tracta d’una adaptació completament al seu caire, d’aquest clàsic del folk americà que fins i tot va arivar a gravar Dolly Parton a ritme molt country i per supossat els Kingston Trio i Peter, Paul & Mary. En total The Peddlers van arrivar a gravà 7 àlbums, l'últim va ser "Live In London" que es va publicar l'any 1974. Si bé despres van tornar i avui en dia segueixen en actiu i gravan.

Peter White – Time never sleeps 2012

A principis del’any 2012 l'extraordinari guitarrista Peter White va editar el seu tretzè àlbum "Here We Go", un disc ple de bones cançons de les que us he seleccionat “El temps mai dorm” per escoltar ara al programa d'avui d'Un Toc de Rock. Jo vaig conèixer a Peter White quan va venir a Espanya com a director de la banda d'Al Stewart. Vaig organitzar, conjuntament amb l’amic Mikel Barsa, la gira espanyola de retorn de Al Stewart que va començar a Sevilla i el grup teloner va ser Alan Cook & The Cookies. La foto lateral en què veureu a Peter White al meu costat, tots dos ajupits, correspon a la nit en què vam actuar al teatre Arriaga de Bilbao tancant el tour, es va fer després de sopar. Durant tota la gira la tònica imposada per Al Stewart, escocès  establert a Califòrnia, era que en una mena de mitja part, Al Stewart desapareixia entre bastidors i deixava el protagonisme al grup i sobretot a Peter White que interpretava quatre o cinc cançons del que va ser el seu primer disc "Reveillez-Vous" i que es va publicar pocs mesos més tard. La veritat és que Peter White és un gran professional, va néixer a Lutor, al nord de Londres, el 20 de setembre de 1954. Amb el seu germà Danny White va tocar al grup Matt Bianco, però va començar a treballar amb Al Stewart i junts van gravar el seu millor disc "Year of the cat" i va estar dirigint la banda fins l’any 1989. Per cert que Peter White deu haver acabat fa uns mesos una llarga gira que va fer per Nevada i Califòrnia.

Billie Holiday & Louis Armstrong – Summertime 1936

Us porto ara jazz amb tocs de blues. La de Billie Holiday i Louis Armstrong va ser la millor versió que al llarg de la història s'ha fet d'aquest tema, tot un clàssic de George Gershwin amb lletra de DuBose Heyward que van compondre per a l'òpera-jazz "Porgy and Bess" l’any 1935. Eleanora Fagan Gough, veritable nom de Billie Holliday, va néixer a Filadèlfia el 7 d'abril de 1915 i va morir a Nova York un 17 de juliol de 1959, a causa d'una cirrosis hepàtica. Era coneguda com Lady Day. La cantant de color Billie Holiday es va unir a un grup de músics dirigits per Benny Goodman, debutant el 27 de novembre de 1933 amb la cançó "Your Mother's Son-In-Law". Billie Holiday va ser una de les cantants negres de jazz que tenia millor reputació professional, tot i que la seva veu era molt baixa, apenes una octava, cosa que compensava amb una gran expressió emocional. Fumava marihuana des dels dotze o tretze anys d'edat. No obstant això, van ser l'heroïna i l'acohol els que van destruir a Billie Holiday. Al costat d'ella trobem en aquesta gravació de l’any 1936 al gran trompetista Louis Armstrong (Nova Orleans, 4 d'agost de 1901 - Nova York, 6 de juliol de 1971), també conegut com Satchmo i Pops i en aquest tema, a més d'usar la trompeta tan bé com solia fer-ho, també canta amb la seva veu característica. Així mateix va col·laborar el pianista Charlie Beal (tots tres a la foto). D’aquesta cançó es calcula que s’han fet més de 33.000 versions al llarg dels anys. Ara us explicaré una anècdota de Billie Holiday. Una vegada, quan imperava als Estats Units la segregació racial, ella actuava en un club "selecte" i la cantant de color va sentir necesitat d'anar al lavabo a orinar. Quan es va dirigir al bany es va trobar amb un cartell col·locat a la porta que indicava clarament "Només per a blancs". Sabeu que va fer? Doncs sense tallar ni un pèl, Billie Holiday es va arremangar la faldilla, va baixar-se les calces i es es va pixar a la porta.

Otis Redding - (Sittin' On) The Dock Of The Bay 1968

Escoltarem ara al Rei del Soul i aquesta cançó dedicada a la badia de San Francisco, l'obra pòstuma d'aquest cantant de color. La mort d'Otis Redding en un accident aeri a Madison, Wisconsin, el 10 de desembre de 1967, quan només tenia 26 anys d'edat, va representar un impacte en el món de la música. Va ser el Rei del Soul, però també el van anomenar Mr Pitiful i va portar el gènere al més alt, separant-lo completament del Rythm & Blues imperant i fent que el soul fos un gènere en majúscules i amb entitat pròpia. Aquell accident ocorregut a Lake Monona, a les afores de Madison i a només tres minuts del seu destí, va acabar amb la vida de Otis Redding i amb tots els membres, excepte James Alexander i Ben Cauley, del seu grup d'acompanyament The Bar-Keys, en estavellar-se l'avioneta. Als seus funerals van assistir més de 5000 persones a l'auditori municipal de la seva ciutat adoptiva Macon, Georgia. Curiosament el major èxit de la seva carrera va ser el single "Sittin 'on the dock of the bay" que escoltem ara a Un Toc de Rock i que havia acabat de gravar poc abans de morir, però que es va posar a la venda un mes després de l'accident, amb “Sweet Lorene” a la cara B. Ocupa el lloc 28 en la llista de les 500 millors cançons de tots els temps segons la revista Rolling Stone i ha sigut molt versionada, inclus per Pearl Jam. Va ser el seu disc pòstum. Els seus començaments també són molt interessants ja que va començar acompanyant a Johnny Jenkins i en una sessió d'enregistrament per a la Stax, quedaven diverses hores lliures i estaven pagades, el productor Jim Stewart (co-propietari de Stax) va decidir que podien aprofitar-se, sense cap cost, per que Otis Redding gravés dos temes, un d'ells va ser "These Arms Of Mine", el seu primer èxit. La seva veu passava de ser acariciadora i vellutada a fort i punyent, això li va donar una amplitud de registre que el va convertir en el que va ser, un Rei

Billy Paul – Me and Mrs. Jones 1972

El cantant de color Billy Paul al que avui escoltarem a Un Toc de Rock, ja havia gravat en solitari, però quan va tornar del servei militar va passar a ser cantant del grup Harold Melvin & The Blue Notes, un dels més representaius del anomenat “So Philadelphia” i als que escoltarem en propers programes, però Billy Paul de seguida va tornar a gravar en solitari deixan el grup. L'èxit li va arribar amb l'àlbum "360 Degrees Of Billy Paul", on es trobava aquesta cançó, el seu gran èxit internacional, “Me and Mrs. Jones" que va ser número 1 durant tres setmanes, també a l'any 1972, a les llistes del Billboard. El single va vendre dos milions de còpies i li va permetre a Billy Paul guanyar un  Grammy en la categoria "Millor intèrpret masculí de R & B". A ell també el van encasellar dins del "So Philadelphia", potser perquè va néixer en aquesta ciutat l'1 de desembre de 1934, però Billy Paul era un cantant de soul i rhythm and blues. El seu nom real era Paul Williams. Aquest bon cantant de color ja mai va tornar a tenir un altre èxit igual, si be a anat treien álbums molt interesants i degut a la seva esplèndida trajectòria és considerat avui en dia una de les figuras més importants de la música soul americana, sobre tot gracias a alló de “Hi ha calcom d’important entre la senyora Jones i jo”.

Billy Joel – Piano man 1973

Aquesta cançó.amb la que avui conclourem Un Toc de Rock, ens parla de fracàs, de frustració, de com l'amor que sentia per una mala dona que el va enganyar, pot arribar a enfonsar la vida d'un gran concertista de piano que després de la desfeta es veu obligat a tocar en petits garitos plens de fum i misèries, en els quals la gent passa del pianista que toca a l'escenari i ell, mentre va desgranant les seves cançons "Fa l'amor amb tònica i gin", pretenent oblidar tots els seus desenganys al fons d'un got de licor. Amb tota seguretat "L'home del piano" és, al costat de "Honesty" les millors cançons en la carrera de Billy Joel. Tot i que molts diuen aquí a Espanya que el tema és d'Ana Belén i Víctor Manuel, és un gran error, és del cantant, pianista, compositor i productor nord-americà Billy Joel. De veritable nom William Martín Joel, l’artiste va néixer el 9 de maig de 1949 en el Bronx de Nova York. Va estudiar piano des dels 4 anys i després de militar en un parell de grups Billy Joel es va llançar en solitari l’any 1971, però no va ser fins el seu segon disc "Piano man" al que aquest tema donava títol i que era, com la resta de l'àlbum, composició del propi Billy Joel que va triomfar plenament. El disc es va publicar l’any 1973. El productor de l'àlbum va ser Michael Stewart i el single amb aquest tema es va classificar de seguida en les llistes arribant al quart lloc. Dos temes del disc, "Tràveling' Prayer" i "Worse Comes to Worst", també van col·locar-se en llistes. Billy Joel es va retirar l’any 1993 si bé i molt esporàdicament, ha anat realitzant algunes col·laboracions i aparicions en públic. Val a dir que va ser un dels molts que van col·laborara en el disc benéfic “USA from Africa”.

La dita per acabar el programa d'avui és una frase que va dir el que va ser primer ministre anglès Winston Churchill:


“L'èxit és anar de fracàs en fracàs sense
perdre l'entusiasme”

Acaba per avui Un Toc de Rock i us deixo en bona companyía, la de totes les emissores per les que ens escolteu dues vegades per setmana o via internet, cas de que us el descarregeu del blog, el facebook de Montse Aliaga o les webs de aquelles emissores que ho permeten. Sóc Mario Prades i ara baixaré la barraqueta, però ens retrobarem de nou en el proper programa.

Apa, ens veiem pel món

Mario Prades

No hay comentarios:

Publicar un comentario