El Blog de Mario Prades

Posa't en contacte amb mi mitjançant el correo electrònic: tocderock@hotmail.com

lunes, 21 de noviembre de 2016

Un Toc de Rock 11-21


A Un Toc de Rock de vegades faig algun que altre monogràfic, básicament temàtic, molt de tant en tant aixó si, no és l'habitual, normalment acostumo a buscar música variada i de tendències diferenciades amb un nexe comú, la qualitat, com avui. Tindrem en el programa a Medina Azahara, Patricia Oliver, Noel Soto, Nina, Pep Sala i la Banda del Bar, Paco Enlaluna, Los Secretos, Nacho Campillo, Asfalto, Meditarráneo i Antonio Vega que ens acompanyen en aquest viatge pels últims cent anys de la història del rock i que t’arriba dues vegades per setmana des de totes les emissores per les que ens escoltes o per internet, si et descarregues el programa del blog, el facebook de Montse o les webs de totes aquelles emissores que ho permeten. Sóc Mario Prades i toca obrir la barraqueta un altre vegada.

Benvinguts a Un Toc de Rock

Nina – Tot queda enrera 1995

A Catalunya hem tingut i seguim tenint grans veus femenines. Així mateix moltes van ser les cantants que van posar els seus ulls en el mercat forà i van versionar cançons mítiques del rock gravant-l’es en la llengua de Mossèn Cinto, una d'elles va ser Nina que inicialment va ser cantant d'orquestras. Nina amb la que avui començarem Un Toc de Rock, va militar a l'Orquestra Costa Brava, la Janio Martí Orquestra i Cors i també l'Orquestra Caravana-Xavier Cugat. Va ser hostessa del "Un, Dos, tres" i es llançà en solitari fitxan per EMI i representant-nos en el Festival d'Eurovisió l’any 1989 amb la cançó "Nacida para amar" que val a dir va ser tot un fracas. Nina va treure discos molt comercials fins que es va desenganyar de tot i va tornar a les seves arrels jazzístiques-country amb aquest CD titulat "Començar de Zero", un títul molt al-legoric i que Nina va publicar per Picap amb totes les cançons cantades en català i en el qual, entre d'altres, trobavem la peça que li donaba títol i que era una composició dels músicos brasilenys Ivan Guimarã es Lins i Vitor Martins, ja l’hem escoltat en pasades temporades, pero jo ara us porto una de les que millor van funcionar del CD, es tracte també d’una versió d’un gran clásic dels Eagles New kid in Town”, adaptada al català per Lluis Gavaldà de Els Pets. La producció d’aquest CD va estar a carrec del recordat Marc Grau i Toni SaigiChupi”. Els músics que aconpanyan a Nina en aquesta cançó son Marc Grau (guitarres), Toni Saigi (órgue i piano), Ángel Celada (bateria), Sergi Riera (baix), Pedro Javier González (guitarra espanyola), Nau Mercader (pandereta) i Carme Canela als cors. Després per Nina va arribar una bona carrera com a actriu de culebrons a TV3, destacan el seu paper a la serie "Nissaga de poder" i la de directora del nefast Operación Triunfo on va repudià de les seves arrels musicals i es va ficar de ple en el "bussines" més comercial i sense cap respecte pels artistes. Això si, el programa ha estat des de el principi una fàbrica de pasta gansa per a La Trinca i els seus aláteres. Nina va ser la protagonista del musical "Mamma mia". El seu nom és Anna Maria Agustí Flores i va néixer a Lloret de Mar, l'1 d'octubre de l’any 1966. Jo estic plenamente convençut que Nina, Laura Simó, Carme Canela i Mone, son les millors veus femenines catalanes que actualment podriem englobar dins del jazz i el blues.

Los Secretos – Déjame 1980

Escoltarem ara a Los Secretos, una de les millors bandes sorgides en el territori nacional i tot i que van ser englobats dins de la movida madrilenya, ells sempre es van decantar més cap al country rock i han sabut mantenir la seva carrera al llarg dels anys, malgrat els canvis produïts en la formació a causa de les morts d'alguns dels seus components. “Déjame”, aquest tema, escrit per Enrique Urquijo l'any 1978 que escoltarem ara a Un Toc de Rock i que es va publicar en un EP editat al 1980, és una de les cançons més importants de la movida, al costat de “La Chica de ayer” de Nacha Pop. Aquest disc que va ser produït per Juan Luis Izaguirre va representar el seu debut com Los Secretos i en ell també es van incloure “Niña mimada”, “Sobre un vidrio mojado” i “Loca por mí”. Poc després es va reeditar en format single. Per cert el tema “Déjame” ja s'havia inclòs anteriorment en una maqueta que van publicar quan encara eren Tos. Al 1981 la cançó va tornar a incloure’s en el seu primer LP titulat simplement "Los Secretos", obria la cara B. Curiosament durant una època Enrique(a la foto 1) va crear un grup paral·lel anomenat Enrique Urquijo y Los Problemas i van tornar a gravar cançons escrites per ell que havien estat èxit de Los Secretos, però aquest tema mai va formar part del seu repertori. Al llarg dels anys el tema s'ha tornat a incloure en un munt de recopilatoris de Los Secretos i l'han regravat comptant amb la veu d'Álvaro Urquijo. De fet de la cançó s'han fet unes quantes versions, entre elles destaca una en anglès a càrrec del grup The Mockers que la van gravar al 2001. Los Secretos es van crear l’any 1978 encara es van anomenar inicialment Tos. Eren els germans Urquijo, Álvaro (guitarra i veu), Javier (guitarra i veu) i Enrique (baix i veu) al costat d'un amic de la infància José Enrique Cano, anomenat Canito, a la bateria i cors. Les cançons de Tos les componien Enrique i Canito. Quan aquest últim pateix un accident de circulació la matinada l'1 de gener de 1980 que pocs dies després li va ocasionar la mort, tot comença a canviar. Un mes més tard es va organitzar un concert homenatge a Canito en el qual participaren Mamá, Nacha Pop, Alaska y Los Pegamoides, Mermelada, Bólidos i altres músics. A l'abril de 1980 els germans Urquijo decideixen posar una altra vegada el grup en marxa, però anomenant-se ja Los Secretos, amb Pedro Antonio Díaz substituint al desaparegut Canito. Al desembre van publicar el seu primer disc, aquest EP que es va titular "Los Secretos". Al maig de 1984 i també en un accident, mor el bateria i cantant Pedro Antonio Díaz. Amb la seva mort i la marxa de Javier Urquijo a la mili el grup ha de reestructurar-se de nou i queda integrat per Enrique Urquijo a la veu i guitarra, Álvaro Urquijo a la veu i guitarra, Steve Jordan a la bateria i veu, Ramón Arroyo a la guitarra i Nacho Lles al baix. La veritat és que a Los Secretos s'han produït molts canvis de músics, però el esdeveniment més important va ser la desaparició d'Enrique Urquijo que va néixer a Madrid el 15 de febrer de 1960 i va ser trobat mort, aparentment a causa d'una sobredosi, al portal del número 23 del carrer del Espíritu Santo, en el barri madrileny de Malasaña, al voltant de les 9 del vespre del dimecres 17 de novembre de 1999. precisament el dia anterior al llançament de l'àlbum "Grandes éxitos vol. II", després del decés el lideratge del grup el va prendre el seu germà Álvaro (a la foto amb nous músics) i l'ha mantingut en actiu fins al moment i bé. L'Ajuntament de la ciutat ha posat el nom d'Enrique Urquijo a un carrer al barri de Vicálvaro a Madrid.

Paco Enlaluna – La tieta i els avions 2012

L’amic Manolo Rivera va convidar a Paco Enlaluna perquè actués en la presentació del llibre "El Comecuentos", un compedi de relats coordinats per Víctor Navarro Remesal realitzats per aquest llibre per un munt d'escriptors amics de Tarragona i els seus voltants que va editar Silva Editorial. De fet Manolo ha inclòs en aquest llibre dos relats seus. La presentació de l'acte que es va realitzar al Museu d'Art Modern de Tarragona va estar presentat per Ana Santos i després de la presentació tots ens vam anar a sopar i vaig tornar a retrobar-me aquella nit amb Paco Enlaluna, feia uns quants anys que no ens veien, però ens vam adonar que l'amistat seguia igual de fresca. Paco em va passar el seu nou CD "Bufones y Antihéroes" que acaba de publicar, explicant-me que l’havia de presentat en el marc del Festival Barnasants que coordina l'amic Pere Camps del que us vaig parlar en un dels programes de la passada setmana. Us recomano encaridament que no us perdeu un concert de Paco Enlaluna, els seus directes valen la pena, amb grup o només amb la seva guitarra. Aquesta cançó que compartir ara a Un Toc de Rock està plena d'ironia i ens explica les dificultats de la "tieta" que resulta que li té molta por a volar en avió. Possiblement no li hagin explicat a la tieta que hi ha altres companyies a més de Ryanair, aixó és broma. Tots els temes inclosos en el nou CD estan composats i arreglats pel mateix cantautor. La veritat és que es tracta d'un treball molt interessant ple de bones cançons que us recomano també des del programa. Quan va començar es feia dir Paco Hilaluna, després i fins ara és Paco Enlaluna. El nom no fa la cosa, ell es el mateix. I més en el cas d’aquest trobador transformista que os ho dona tot en cada actuació. Un home fet a si mateix i amb una gran cultura. És filòleg d’estudis, se li nota en les paraules. És de barri (de Bonavista) se li nota en el sentiment. També és guionista de programes d’humor, entre d’altres per a José Luis Moreno i aixó se li nota en el “cachondeíllo” i la ironia sempre constants. Es tot un showman. No us perdeu els seus directes, valen la pena.

Pep Sala & La Banda del Bar – La Taverna d’Old John 1997

Un dels millors discos de Pep Sala i la Banda del Bar és "Paranys de la memòria", un doble àlbum amb doble títol publicat l'any 1997, en el que aquesta cançó “La Taverna d’Old John” donava títol i obria al primer CD, el segon es va titular "Mardi Gras". La cançó ens parla d'Irlanda, un pais que Pep Sala, amb el que m’uneix una bona amistat, coneix molt bé, admira i estima. En aquesta bona cançó ens compta les vivències d'un personatge irlandes ric en experiència, el Vell John. El doble disc es va gravar entre l’octubre de 1996 i el març del 97 a Guilleries Recording Studio, propietat de Pep Sala que també va ser el productor. En aquesta gravació La Banda del Bar eren Jordi Mena, Ramón Altimir, Quim "Benítez"  Vilaplana i Jordi Gas, però també van col·laborar el recordat Carles Sabater, company de Pep a Sau,  Lorenzo Qinn, Robbie Robertson, Ricard Puigdomenech, Pino Paladino, Pello García, Simone Lambregts, Gerry Duffy, Rafael Vilanova, Mar Blancaflot, Lluís Monteis, gent de Gossos i crec que em deixo algun. De fet Pep em va convidar a anar a l'estudi per fer cors, però jo amablement i en atenció a l'amistat que m'uneix amb ell, vaig rebutjar la invitació, no volia espatllar les esplèndides gravacions de Pep Sala i la Banda del Bar amb la meva veu cascada i trencada. Pep Sala va ser la meitat de Sau i tant amb el recordat Carles Sabater com amb ell m'unia una bona amistat. Pep Sala és un bon col·leccionista de llibres i una vegada ens va ajudar a taxar la biblioteca familiar. Josep Sala i Bellavista va néixer a Vic el 17 de juliol de 1960. Quan va començar va formà part de dos grups escocesos, Midnite Hour i Eclipse. L’any 1986 i amb Carles Sabater, van crear Sau, la millor banda de pop català de tots els temps. Al 1993 sorgeix Pep Sala & La Banda del Bar, un projecte per donar sortida a les seves inquietuds musicals els anys sabàtics de Sau. Aquest grup va funcionar paral·lelament al seu traball amb Sau, fins que després de la mort de Carles Sabater va donar per tancat Sau i es va llançar en solitari.

Patricia Oliver – Esperando 1998

Poca informació us puc donar ara de Patricia Oliver i això que a aquesta cantant la vaig tindre al meu despatx de Vila-seca quan va treure aquest CD, el seu segon treball. Patricia Oliver va venir a presentar-me el nou disc i li vaig fer una entrevista que es va publicar al Diari de Tarragona, peró no recordo masses cosas d’aquella l’entrevista i tinc que confesar que no conservo la cinta. Però us puc dir que les seves cançons són molt bones, amb lletres interesants i d’ella puc dir també que entronca ritmes de rock amb connotacions de cantautora. Cantant, guitarrista i compositora, Patricia Oliver va publicar aquest disc que incloïa el tema que escoltem ara a Un Toc de Rock, “Esperando”, en el que hi ha que destacar el violí que toca Eduardo Ortega i que es va titular "Un sitio en mi corazón". El CD va ser publicat pel segell Arcade l’any 1998 i estava produït per Carlos Oliver. Patricia Oliver va comptar a la gravació amb lescol·laboracions de Enzio Filippone a les bateries i percussió, Eduardo Ortega (violí), Carlos Oliver al baix, José Nortes a la guitarra, Carlos Raya (guitarres), Boris Alarcón (piano i teclats), Phil Shillman (violí) i crec que encara hi havia algú més. Excepte una o dues cançons, totes las que recull el CD van ser composades per la mateixa Patricia Oliver. Aquesta peça és una de les que més m'agraden de l'àlbum, per això us l'he portat, perquè la escoltem junts. Patricia Oliver va debutar l’any 1996 amb el disc “En este mundo quizás”.

Noel Soto – Noche de Samba en Puerto España 1974

Anirem ara fins els anys 70. Aquesta és amb tota seguretat, la cançó més popular en la carrera de Noel Soto, un cantautor molt rocker amb tocs country que va començar en els seixanta sent el cantant del grup Los Escorpiones, als que no tenim que confondre amb els valencians Suco y Los Escorpiones, de la mateixa época. Manuel Eduardo Soto Palomino és el seu veritable nom, va néixer a Nador, al Marroc, de pares espanyols, però Noel Soto ha viscut gairebé sempre a Madrid. Va començar a gravar sota el seu nom Manuel Eduardo Soto i va treure un parell de singles. Aquesta cançó que sona ara per a tots vosaltres des Un Toc de Rock, es trobava en el seu primer LP com Noel Soto "3, 3, 5, 7" que va publicar Polydor l'any 1974. Un any més tard Noel Soto va treure el seu segon treball discogràfic "Alfa i omega", una mena d'òpera rock amb tocs del rock progressiu que començava a estar de moda en aquella dècada, però que no fou del gust dels seus fans, molt més propers al pop comercial del seu primer disc. En total Noel Soto ha publicat deu u once àlbums d'estudi i dos recopilatoris, però cap va arribar a les xifres de vendes del primer. El seu últim projecte es diu The Sixties Band, es tracta d'un grup que realitza versions de clàssics del rock anglosaxó dels 60. L’any 2010 Noel Soto va ser un dels candidats per representar Espanya al Festival d'Eurovisió amb el tema "Canciones tristes", però ell finalment no va ser seleccionat encara que al meu parer va ser un dels millors temes, si no el millor que es van presentar. Noel Soto també ha treballat com a compositor amb Joaquín Sabina i temes seus els ha gravat fins i tot Luz Casal.

Asfalto – Rocinante 1987

Al llarg de la història de la música s'han fet grans cançons que ens parlen de la fi de la il·lusió, quan la realitat fa tristament que posem els peus a terra. Aquesta es una d’elles. Fa ja setmanes que us vaig parlar de Asfalto i els vem escoltar, ara sonaran de nou a Un Toc de Rock amb aquesta altre peça. Al costat dels Burning, crec que són les millors bandes del rock espanyol dels anys 70. La cançó que us he seleccionat és un cant a la desilusió, una crida d'atenció dient-nos que de vegades, els somnis no han de donar pas a la realitat. La cançó ens diu que Don Quixot va abandonar a Rocinante i després de vendre la seva llança es va comprar un tractor, mentres que Sancho Panza i Dulcinea van muntar una botiga de recanvis per al tractor. Es una bona lletra i una millor cançó que ens portan un dels grups histórics del rock espanyol de totes les époques… Asfalto. Van començar dien-se Tickets  fins l’any 1972, acompanyàn a Vainica Doble, i al igual que Burning, inicialment van gravar en anglès i van versionar a The Beatles. Aquí trobem a la formació més original d’Asfalto, els millors músics que van integrar el grup i això que van passar-hi de molt bons, però aquests són els ideals, la que va ser la millor formació d’Asfalto: Lele Laina, Julio Castejón que es l'unic que roman actualment al grup, José Luis Jiménez i Enrique Cajide (a la foto). Aquest tema es va regrabar amb els mateixos músics que ho van fer la primera vegada i amb mitjans moderns per a la época, dins del LP "Asfalto 15 años de música", editat per conmerorar l’aniversari d’Asfalto l’any 1987 i que va editar el seu propi segell discogràfic Snif Records, del qual jo vaig ser, en aquella època, delegat de promoció i vendes per a Catalunya, però inicialmente s’havia inclos en el seu primer álbum “Asfalto”, de l’any 1978.

Antonio Vega – Entre tú y yo 1998

A l’àlbum “Anatomía de una ola” que Antonio Vega va publicar l'any 1998, el seu tercer disc en solitari, s'incloïa aquesta cançó que escoltem ara a Un Toc de Rock, un dels seus principals temes. Antonio Vega ha estat considerat un dels compositors més importants del pop espanyol des de l'arribada de la democràcia. Guitarra, compositor, poeta, cantant i escriptor, Antonio Vega va néixer a Madrid el 16 de desembre de 1957 i seva és una de les cançons més importants del pop dels 80 "La noia d'ahir" que va gravar amb Nacha Pop, la banda que va crear amb el seu cosí Nacho García Vega. L'any 1988 va començar la seva carrera com a solista, encara que no va ser fins 1991 que publicaria el seu primer disc "No me iré mañana". La mort de la seva companya sentimental Margarita del Río, coautora d'alguna de les seves cançons, va suposà un cop anímic per a Antonio Vega, que va patir primer una pneumònia que el va tenir hospitalitzat i va caure després en un període d'intensa depressió. Encara publicaria el seu últim disc en solitari titulat "3000 noches con Marga", editat l'any 2005 i dedicat a la que va marxar-se. L'any 2007 Nacha Pop es tornen a reunir per oferir una sèrie de concerts per Espanya entre juny i octubre d'aquest any, però la veritat és que el deteriorament físic d'Antonio Vega era tan evident que els concerts podien arribar a resultar gairebé patètics. El 20 d'abril de 2009 va ser ingressat a l'Hospital Puerta de Hierro de Madrid afectat d'una pneumònia aguda que el va obligar a suspendre la seva gira. Va morir el 12 de maig següent, als 51 anys d'edat, a conseqüència d'un càncer de pulmó que li havia estat diagnosticat mesos abans.

Nacho Campillo – Loco de amor 1995

Nacho Campillo, el líder dels Tam Tam Go! i al que ara escoltarem a Un Toc de Rock, va intentar una dura prova que no li va sortir massa bé, però que parla de tot lo “Tirao pá lante” que és. Un dia del mes de maig de l’any 2007 Nacho Campillo va realitzar una actuació "espontània" al metro de Madrid, a l'estació Bilbao. Durant una hora Nacho Campillo amb la seva guitarra va estar cantant amb el barret prest... Sabeu quan va recollir? Només va recaptar 71 cèntims, "ni para un café" deia el cantant i no va ser reconegut per ningú, bé, una persona si el va reconèixer, però aixó es un altre historia. Nacho Campillo va néixer a Badajoz el 14 d'abril de 1959 i amb Tam Tam Go! van començar gravant en anglès. De fet, en el seu primer LP només el tema "Manuel Rachel" estava cantada en castellà. Curiosament es la cançó més reixida del disc. La cançó "Loco de amor" que sona ara al programa i estem compartint, amb arranjaments gairebé jazzístics, estava inclosa en el seu primer disc en solitari amb el seu nom “Nacho Campillo” per títol genèric, editat l’any 1995. Abans de crear amb el seu germà el grup Tam Tam Go! Nacho Campillo habia tocat amb RH+ i anteriorment ho havie fet amb Clavel i Jazmín, el grup de Paco Clavel.

Mediterráneo – Tabarca 1979

Mediterráneo va ser un dels bons grups desaprofitats a finals dels 70. Van començar l'any 1977 encara que els seus components havien coincidit anteriorment tocant en diverses bandes. Eren d'Alacant i Mediterráneo l'integraven Víctor Carratalá (cantant), Juan Guijarro (baix), Pedro Giménez (guitarra) i Alfonso Linares (bateria) que havien coincidit amb el guitarrista Pepe Rey que també es va incorporà al grup, en un parell de grups de curta vida anomenats Huevo Frito i Mandrágora. L'any 1978 el petit segell independent Aphrodita els va publica el seu primer LP, gravat als estudis Musigrama de Madrid i que es va titular "Estrechas Calles de Santa Cruz", un bon disc ple de millors cançons que escoltarem en una altra ocasió. Un any després Pepe Rey deixa el grup i entren el teclista Luis Hernández i Gino Pavone a la percussió. L'any 1979 Miguel Ríos els posa en contacte amb Mariscal Romero que els fitxa  per a la seva discogràfica Chapa, un subsegell de Zafiro. La cançó "Tabarca" que compartim ara, donaba títol al segon LP d'aquest bon grup de la costa llevantina, Mediterráneo, als que gràcies a temes com "Número Uno en USA" i “No, no, no” s'els va acusar de ser excessivament comercials, però cançons com aquesta ens demostren la seva gran qualitat. I es que ells tocaven veritablement rock progresiu amb toc de jazz, es clar que sota de les directrius de Mariscal Romero i Chapa Discos, es publicavan en single les cançons que sortien. Per cert, quan es trobaven gravat “Número Uno en USA” els va deixar el guitarra Pedro Giménez que seria substituït per Javier Rodríguez. En total Mediterráneo van gravar sis àlbums i es van desfer l’any 1986, ancara que per el grup van passar altres músics com Napi Carratalá i Gaspar Montalbano. Despres de desfer-se alguns dels seus components van crear Slac Jazz, un grup més encarats cap al jazz i que estarien en actiu fins l’any 1990. A finals dels anys norata van reunir-se de nou i van gravar "Ya era hora" a l’any 2002, en el que van col·laborar pràcticament tots els músics que havien tocat a Mediterráneo, però no va  tindre continuitat. “Tabarca” és un cant ecologista a una illa paradisíaca que existeix veritablement, es troba a uns 22 quilòmetres de la ciutat d'Alacant i de la que us recomano busqueu informació i fotos a internet ja que encara avui segueix en el mateix estat de bona conservació. Es un bon consell i aixó que jo no acostumo a donar-los, els consells em refereixo.

Medina Azahara – Todo tiene su fin 1992

Hereus de l'esperit del rock andalús creat per Smash i sublimat per Triana, ambdues bandes de Sevilla, Medina Azahara que eren de Còrdova i segueixen en actiu, són un dels millors grups de rock andalús de la història. Aquesta cançó que avui compartirem a Un Toc de Rock per concloure el programa, va ser el gran èxit de Los Módulos i els cordovesos la van recrear en aquesta versió plena de qualitat i força interpretativa. La van incloure inicialment a l'àlbum “Sin tiempo” que van publicar l'any 1992 i la van recuperar al 1996 incloent-la en el seu disc doble gravat en directe “A Toda Esa Gente” i posteriorment tornem a trobar-la a “Versión Original” del 2002, “25 Años” editat en 2005 i a “30 Años y La Historia Continúa” del 2011. Medina Azahara  es va formar a Còrdova l'any 1979 i va ser creat per Manuel Martínez (veu), Pablo Rabadán (teclats), Manuel S. Molina (baix), José A. Molina (bateria) i Miguel Galán  (guitarra). Des de llavors s'han anat produint canvis en la formació i actualment integren aquesta banda Nacho Santiago (bateria), Manuel Ibáñez (teclats), Juanjo Corbacho (baix), el guitarra Paco Ventura i el cantant Manuel Martínez que és l'únic que roman a Medina Azahara de la formació original. L’any 2014 van publicar un nou treball d'estudi “Las Puertas del Cielo” que és el seu últim traball discogràfic fins el moment. En total ha tret 18 àlbums d’estudi, 3 en directe, 5 DVD’s i 4 recopilatoris de grans èxits. Val a dir que Paco Ventura ha tret dos CD’s en solitari i el cantant Manuel Martínes un l’any 1998.

La frase per tancar Un Toc de Rock per avui és de l'exuberant cantant de country nord-americana Dolly Parton que va manifestar:


"Si veus a algú sense un somriure, dóna-li el teu”

Acaba per ara Un Toc de Rock, però tornaré un altre vegada la propera setmana. Us deixaré en companyía de les emissores per les que surto a l’aire dues vegades cada setmana o via internet, si us el descarregueu del blog, el facebook de Montse Aliaga o les webs de les aquelles emissores que ho permeten. Sóc Mario Prades i ara baixaré la barraqueta fins el proper programa.

Apa, ens veiem pel món

Mario Prades

No hay comentarios:

Publicar un comentario