Us he seleccionat per compartir avui a Un Toc de
Rock dues cançons dels nous discos de Graham Nash i Santana, publicats
recentment, però també comptarem amb Siouxsie and The Banshees, Chicago, The
Byrds, 10000 Maniacs, Bruce Springsteen, The Animals, Neil Diamond, el
saxofonista Chris White, Neil Young i Peter Gabriel que tancarà el programa
d'avui interpretant un tema a duet amb la cantant Kate Bush. Tots ells ens
acompanyaran per les ones en aquest recorregut per la història musical dels
últims cent anys que t'arribarà des de totes aquelles emissores per les que ens
escoltes dues vegades cada setmana o bé per internet, si t’el descarregues des
del blog, el facebook de Montse o les webs de les emissores que ho permeten.
Sóc Mario Prades i ara toca obrir la barraqueta un altre vegada i ho faré dient
com sempre alló de
Benvinguts a Un Toc de Rock
Siouxsie and The Banshees – Israel 1980
Una de les banda líders del post-punk a
Anglaterra van ser Siouxsie and The Banshees amb els que avui obrirem Un Toc de
Rock i ho farem amb aquest tema que per cert, no es va incloure en cap àlbum,
es va publicar sols en format single, editat el 26 de novembre de 1980. Va ser
escrita per Susan Ballion, Peter Edward Clarke, John McGeoch i Steven Severin i
el single va aconseguir el lloc 41 en el Regne Unit i el 73 als Estats Units.
Ja al 1981 i en el recopilatori "Once Upon a Time: The Singles", vam
tornar a trobar la cançó que també es va incloure a l'album “The Best of
Siouxsie and the Banshees” de l’any 2006, però com a bonus track. Siouxsie and
The Banshees es van posar en marxa l'any 1975, a Londres i estaven
liderats per la cantant Siouxsie Sioux, el seu veritable nom era Susan Janet
Ballion, nascuda a Londres el 27 de maig de 1957, al costat de Steven Severin
(baix) que realment es deia Steven Bailey. Se'ls van unir inicialment Marc
Pirroni a la guitarra i Sid Vicious (Sex Pistols) a la bateria i van debutar al
setembre de 1976 al festival punk del 100 Club de Londres, però després
d'aquell concert van decidir deixar el grup. Els Banshees es consoliden el 24
de febrer de 1977 quan entra el guitarrista Pete Fenton, encara que
posteriorment seria substituït per John McKay i també es va incorporar el
bateria Kenny Morris. Quan es va publicar aquest single la banda estava integrada
per Siouxsie Sioux (cantant i guitarra), Steven Severin (baix, guitarra, veu,
caixa de ritmes, piano, sintetitzadors i sitar), John McGeoch (guitarra, saxo i
òrgan) i Budgie (bateria, harmònica, baix i percussió). La veritat és que pel
grup han passat un munt de músics al llarg dels anys. Siouxsie and The Banshees
es van separar a finals dels noranta, tot i que Siouxsie va seguir amb el grup
The Creatures i després ja en solitari. En total publicarien 11 àlbums
d'estudi, 3 en directe, 4 recopilatoris, 1 EP i 30 singles, a més de 5 DVD.
Graham Nash – Another broken heart 2016
Un històric del rock internacional és el britànic
Graham Nash, un home que va començar formant part de The Hollies, una de les
grans bandes de pop a l'Anglaterra dels seixanta i l'any 1967 se'n va anar cap
als Estats Units per unir-se a la primera superbanda nord-americana Crosby,
Stills, Nash & Young. Té així mateix una interessant carrera en solitari i
precisament aquest any ha publicat un nou treball discogràfic, titulat genèricament
“This Path Tonight” que es va posar a la venda el passat 15 d'abril, amb
producció de Shane Fontayne i que ha estat el seu primer àlbum amb temes nous
en 14 anys. Totes les peces del disc són composicions de Graham Nash i Shane
Fontayne i es van gravar en tan sols vuit dies, de fet en van gravar 20. S'ha
publicat en format CD i també vinil i aquest ha inclòs una targeta de
descàrrega que conté tres cançons més i un concert complet de més de 2 hores
que es va gravar l'any 2014. El veterà guitarrista, cantant i compositor
britànic Graham Nash va néixer el 2 de febrer de 1942 a Blackpool,
Lancashire, va ser nomenat cavaller de l'Ordre de l'Imperi Britànic al 2010
pels seus serveis a la música i les seves moltes obres de caritat. En total i
en solitari ha publicat sols vuit àlbums, el primer "Songs from
Beginners" l'any 1971, però ha col·laborat en diversos enregistraments
dels seus companys de Crosby, Stills, Nash & Young i també és un bon
fotògraf que ha realitzat moltes exposicions.
Chicago – Another rainy day in New York City 1976
Us he portat a Un Toc de Rock de nou als Chicago.
Aquest fantàstic tema es trobava en el seu LP "Chicago X", un dels
seus millors discs, de l’any 1976 i va ser composat per Robert Lamm, teclista i
cantant del grup. El single va ser número 2 a les llistes del Billboard i el LP també
incloïa el gran hit "If You Leave Me Now" que escoltarem un altre
dia. La banda va estar integrada inicialment per Lee Loughnane (trompeta),
James Pankow (trombó), Walter Parazaider (saxos, flauta), Robert Lamm (veu,
piano, òrgan), Terry Kath (guitarra, veu), Peter Cetera (baix, veu) i Danny
Seraphine (bateria, percussió). Al contrari que Blood Sweet & Tears,
Chicago va mantenir aquesta formació bastant estable, al llarg de la seva
història. El grup es va formar a l'hivern de 1967 i es deien inicialment The
Missing Links. Durant una jam session a la Universitat DePaul
a la qual es van unir alguns nous músics, es creà Chicago Transit Authority que
era el seu nom original, però coincidia amb el de la companyia de tramvies de
Chicago i a aquests no els va agradar la idea i els van obligar a canviar-ho,
el van reduir tan sols a Chicago que era el nom de la ciutat on havien sorgit.
Els Chicago sempre han numerat els seus discos i sols tenen títol els recopilatoris
i encara es troben en actiu. Per cert, Chicago van debutar als Estats Units amb
un disc doble, tot un repte per un grup novell, però a Espanya CBS no va tindre
prou confiança amb ells i es van editar dos LP's simples, el primer
"Chicago I" i el segon es va titular "I'm a man", prenent
el títol de la cançó que ells van versionar i que era dels Spencer Davis Group. El seu segon treball discogràfic també va ser doble.
Neil Young – Alabama 1972
Una de les cançons importants en la discografia
del guitarra i cantant canadenc Neil Young és "Alabama" que avui
escoltarem a Un Toc de Rock i va estar inclosa al disc "Harvest". Com
us he dit en moltes ocasions, va sorgir l'enemistat i la guerra quan el grup de
rock sureny Lynyrd Skynyrd va escriure la cançó "Sweet Home Alabama"
com a resposta al "Southern Man" de Neil Young, inclusa a l'àlbum
"After the Gold Rush". La cançó tracta sobre l'esclavitud al sud dels
Estats Units. En ella Neil Young explica la història d'un home del sud,
"southern man" en anglès que maltracta als seus esclaus i en la
lletra de la cançó Neil Young reclama que el Sud compensi el dany causat per
les fortunes aconseguides gràcies a l'esclavitud. Bé, es pot dir i resumint que
posa el Sud i el estat d’Alabama a parir. La polèmica s'havia desenfrenat i la
premsa, com sol ser pràctica habitual, va avivar el foc afegint més llenya. Jo
crec que per pressions de la discogràfica o degut a l'enrenou social que
s'havia armat, Neil Youg va decidir donar un gir de 180º a l'assumpte. Després
de tot aquell enrenou Neil Young es va declarar admirador de la cançó i del
cantant Ronnie Van Zant, líder de Lynyrd Skynyrd, reconeixent estar
"orgullós de tenir el seu nom en una cançó com la d'ells". La veritat
és que tot va ser engreixat en excés per la premsa de l'època i per calmar
completament els ànims i demostrar que no tenia res contra Lynyrd Skynyrd, Neil
Young va compondre "Alabama", on el sud ja és més bonic i bo. Es va
incloure en el que jo considero el seu millor àlbum "Harvest", editat
l'any 1972. Per demostrar la seva camaraderia i allò de "pelillos a la
mar, aquí no ha passat res, oh que bons companys som", Ronnie Van Zant va
dur una samarreta publicitant l'àlbum "Tonight s the Night" de Neil
Young en algun dels seus concerts. Però cal dir que Neil Young ha tocat la
cançó “Alabama” només en concerts ocasionals i mai ha format realment part del
seu repertori de directe, tot i que és un dels seus millors temes. El cantant,
guitarra i compositor Neil Young néix a Toronto, un 12 de novembre de 1945, va
formar part dels Buffalo Springfield, després va gravar en solitari per
integrar-se al primer supergrup americà Crosby, Stills, Nash & Young. La
seva guitarra i tendències musicals resultaven excessivament dures per als seus
companys i va decidir seguir en solitari, però amb The Crazy Horse.
10000 Maniacs – Trouble me 1989
El passat any 2015 es va publicar un nou treball
discogràfic de 10000 Maniacs, un grup creat a Jamestown, Nova York, l'any 1981
i que va tenir el seu màxim esplendor mentre va estar liderat per la cantant
Natalie Merchant (a la foto) que els va deixar per llançar-se en solitari l'any
1993, després de gravar un unplagged. El grup va treure el nou disc, titulat
"Twice Told Tales" i va predre el seu nom d'una col·lecció de contes
de Nathaniel Hawthorne, publicats per primera vegada a la primavera de 1837.
Però el tema que us he seleccionat per escoltar ara a Un Toc de Rock no pertany
a l’últim àlbum, l'he extret del "Blind man's zoo" que es va publicar
el 16 de maig del 1989 i va ser disc de Platí als Estats Units, aconseguint la
posició 13 del Billboard i en el qual la cantant i autora de totes les cançons
va ser Natalie Merchant, cantant, pianista i organista, de nom complet Natalie
Anne Merchant, nascuda el 26 de octuber de 1963. 10000 Maniacs són actualment
Dennis Drew (teclats o cors) i Steve Gustafson (baix i cors) que són els únics
que queden de la formació original del 81, al costat de Jerry Augustyniak
(bateria i cors) que es va incorporar l'any 1983, la cantant Mary Ramsey que
també toca la viola i es va incorporar el 1993 i Jeff Erickson (guitarra i
cantant) què va entrar al 2001.
a la carrera de 10000 Maniacs cal destacar els àlbums
"Our Time in Eden" i "in My Tribe" de 1992 i 1987
respectivament i que van ser doble disc de Platí cada un d'ells. Originalment
10000 Maniacs eren Natalie Merchant (cantant) John Lombardo (guitarra), Robert
Buck (guitarra) que va morir el 2001, Steven Gustafson (baix), Dennis Drew
(teclats) i Jerry Augustyniak (bateria). Un altre dels components del grup, el
bateria Bob "O'Matic" Wachter va morir l’any 2013.
Chris White – A way of life 1996
Chris White va ser el saxofonista de Dire Straits
durant molts anys, però té una discreta, encara que interessant carrera en
solitari. Aquesta bona cançó de Chris White, de la qual ell és coautor, es va
publicar en un CD titulat "Control" que a Espanya va editar el segell
Konga Music, subsegell de Blanco i Negro, l’any 1996, però ja havia estat
publicat abans, amb diferent portada i el títol cambiat a
"Shadowdance", també les cançons és trobaven en ordre diferent, tenia
format vinil i va ser quatre o cinc anys abans, encara que no recordo que casa
de discos el va treure i he estat buscant el vinil per la discoteca de casa i
segurament el tinc traspaperat, per tant, ja el trobaré quan busqui algún altre
artista, segur. En aquest CD de Chris White, nascut a Bristol, Anglaterra, el
13 de juliol de 1955, un disc sense cap desperdici, col•laboren Mark Knopfler,
Brian Powell, Hugh Burns, Andy Caine, Gary Husband, Dany Schogger, Felix Krish,
Jean Paul "Bluey" Maunick, Mike Mainieri, Andy Scott, Pi Palladino i
la cantant Sam Brown. En aquest tema la veu és Andy Caine i els teclats i les
programacions eren de Jean Paul "Bluey" Maunick, amb Sam Brown fen
els cors. A la foto Chris White i Marck Knopfler.
The Animals – The house of the rising sun 1964
Aquesta cançó era tot un clàssic del folk
tradicional americà d'aquelles que ningú sap qui va escriure, però un bon dia
Alan Price, líder i organista del grup de R & B britànic The Animals va
decidir arreglar-la i adaptar-la al estil de la seva banda i va sorgir el tema
tal i com el coneixem ara, esdevenint un estàndard que ja tots identifiquen amb
The Animals. Hi ha grans versions, entre les quals jo destacaria la de Joan
Baez en línia folk i la dels nord-americans The Frijin Pink que ja hem escoltat
en passades termporadas a Un Toc de Rock i que un dia d'aquests tornaré a
posar-vos, sense oblidar la de The White Buffalo, fins i tot el mateix Alan
Price va enregistrar-la més tard per la seva conta i amb nou arrengaments. A
Espanya hem de recordar la dels Lone Star que la van convertir en seva i Bruno
Lomas que també al igual que Los Diablos Negros, la van brodar i la de Els
Dracs que la van catar en català, entre moltes altres. Tornant als britànics,
eren inicialment Alan Price Rhythm and Blues Combo i amb la inclusió del
cantant Eric Burdon, van passar a ser The Animals, comptant també amb Hilton
Valentine (guitarra), John Steel (bateria) i Chas Chandler (baix). La van
gravar en una sola presa el 18 de maig de 1964 i el tema surgeix d'un arpegi en La
Menor del guitarrista Hilton Valentine que és el seu signe
d'identitat. Va arribar al primer lloc al Regne Unit al juliol de l’any 1964 i
als Estats Units al setembre, sent el primer número 1 britànic de l'era beat
que no era dels Beatles. Després de gravar uns quants singles d'èxit, la
rivalitat entre Alan Price i Eric Burdon va fer que el primer deixés el grup.
Quan Alan se'n va l’any 1965 la banda
segueix fins a finals dels seixanta, encara que hi ha un moment en que canvien
el seu nom a Eric Burdon & The Animals i més tard passen a ser War, però ja
amb tots els músics que acompanyaven a Eric Burdon nord-americans. Us explicaré
una curiositat, el primer single dels
Animals va ser "Baby let me Take you Home" que va arribar al
número 15 a
Anglaterra i al 102 als Estats Units. Fins aquí anem bé, però resulta que es
tractava d'una cançó que el seu manager en aquell temps, Mickie Most, els va
obligar a gravar. Al grup, aquesta tema que els havien imposat no els agradava
ja que la consideraven massa propera al "pop" i mai van voler
tocar-lo en directe. Es va obligar a The Animals a gravar-la, però no van poder
obligar-los a tocar-la. Despres el seu manager passaria a ser Mike Jeffrevs que
també era propietari d’un local al Terreno, a Palma, que es deia Sgt. Peppers, on
els Z-66 que també portava ell, es van montar moltes jams amb gent de la que
els grups espanyols solsament sabiem per discos i referéncies.
The Byrds – Mr Tambourine Man 1965
Ells van ser els culpables de l'electrificació de
Bob Dylan quan The Byrds van agafar aquesta cançó del "jueu errant" i
la van versionar amb un caire country-rock, convertint-la en una de les cançons
claus i mítiques del segle XX. The Byrds van ser considerats inicialment com la
resposta a la invasió beat britànica a Amèrica. Eren Roger McGuinn (Chicago,
1941), Gene Clark (Tipton, Missouri 1941), David Crosby (Los Angeles 1941),
Chris Hillman (Los Angeles 1942) i el bateria Michael Clarke (Texas, 1944),
alguns d'ells venien dels Buffalo Springfield. Quan van començar imitaven als Beatles
i això va fer que Columbia es proposés treure'ls un disc, és clar que ells en
aquell moment es deien Jet Set. El 26 de novembre de 1964 els Jet Set van
canviar oficialment el seu nom pel el de The Byrds, els Ocells, però amb una
errata per diferenciar-los d’un grup britànic que es deie The Birds. El
productor Terry Melcher i Jim Dickson de la discogràfica, volien que gravessin
"Mr Tambourine man" de Dylan, però ells no estaven conformes i van abandonar els assaigs a l'estudi de gravació. La veritat és que Columbia amb
ells es va curar en salut i els va fer signar un contracte per només 6 mesos i
que no obligava a la discogràfica més que ha gravar quatre cançons, però no a
publicar-les. Finalment el 20 de gener de 1965 es va celebrar la sessió d'enregistrament
de "Mr Tambourine Man" i també es va gravar "I Knew I'd Want
You", però només va tocar Roger McGuinn i van cantar David Crosby i
Michael Clark, la resta eren músics de sessió. El grup no va consentir que això
tornés a passar mai més. El primer disc de The Byrds s'havia d'haver publicat
al febrer, però es va tornar a gravar el 8 de març per que als productors no
els hi agradava el resultat, encara que Columbia tampoc es decidia a
publicar-lo. Finalment l'abril de 1965 "Mr Tambourine Man" va sortir
a la venda i gairebé immediatament The Byrds van aconseguir el número 1 a nivell mundial, començant
per Califòrnia. A partir de l'any 1966 els canvis de components a The Byrds van
ser continus i cal destacar a Gram Parsons, Kevin Kelly i Clarence White, entre
d'altres, fins que a principis dels 70 es van desfer. Aquesta cançó va donà
títol al seu primer LP.
Bruce Springsteen – Streets of Philadelphia 1993
Bruce Frederick Joseph Springsteen, el Boss,
conegut com Bruce Springsteen, va néixer a Long Branch, Nova Jersey, el 23 de
setembre de 1949 i el guitarra, productor, cantant i compositor Bruce
Springsteen va aconseguir un Oscar per aquesta cançó que formava part de la
banda sonora del film de Jonathan Demme "Philadelphia", del l’any
1993. Un film en el què intervenien els actors Denzel Washington i Tom Hanks
(tot dos a la foto inferior), junt a Antonio Banderas i Jason Robards. La
veritat es que aquesta pel·lícula te una temàtica molt dura ja que tracte d’un
malalt de la SIDA,
les relacions gais i la intolerància social com a eix central i tot embolicat
amb judicis. La cançó es bonissima i al meu parer i com ja us he dit en moltes
ocasions escoltant al Boss, es la millor composició en la carrera de Bruce
Springsteen. En aquesta peça el Boss no compta amb la E Street Band,
s’acompanya per una orquestra. Per cert, la banda sonora està plena de bones
cançons i val la pena recomenarla des d’Un Toc de Rock. Tinc que reconeixer que
jo no tenia aquet LP i el vaig comprar a la primera Fira Internacional del Disc
i Cinema de Col•lecionisme de Tortosa, l’any 1996 que jo organitzaba,
precisamente al stard d'un bon amic, en Didac, amb botiga a Reus, i a bon preu.
Santana – Sueños 2016
També Carlos Santana ha tret aquest any 2016 un
nou àlbum "Santana IV", en el que d'alguna manera, torna al so dels
inicis de Santana a finals dels seixanta, quan va participar en el Festival
Woostock 69, sent l'únic grup que no havia publicat encara cap disc dels que
van participar en el memorable i històric esdeveniment. De fet fins i tot la
portada que veieu en el blog, està inspirada en la del seu primer àlbum,
D'aquest disc, en el qual les percussions i els ritmes llatins tornan a
dominar-ho tot i que va sortir a la venda el passat 15 d'abril, us he extret
aquesta cançó que compartim ara a Un Toc de Rock. També amb la banda ens tornan
al Santana dels seus començaments, ja que està integrada per Carlos Santana
(guitarra i cors), Gregg Rolie (teclat i cantant), Neal Schon (guitarra i
cors), Michael Carabello (percussió) i Michael Shrieve (bateria), per primera
vegada junts en 45 anys, des que van gravar el "Santana III", per
això el títol del nou àlbum. També compta amb les col·laboracions de Karl
Perazzo (percussió), Benny Rietveld (baix) i el cantant Ronald Isley que és el
solista en dues de les cançons, si bé jo trobo a faltar al percussionista
Chepito Areas que veritablement es diu José Octavio Areas Dávila, nascut a
Nicaragua el 25 de juliol del 1946 i que va ser un dels pilars de Santana en
els seus tres primers discos i autor de moltes de les cançons, actualment
retirat. Per cert, us explicaré una curiositat sobre Carlos Santana, l'any 1971
el general Juan Velasco Alvarado li va prohibir tocar al Perú i el va expulsar
del país després de classificar-lo com "hippie imperialista". Carlos
Alberto Alves Santana Barragán va néixer a Autlán de Navarro, a Mèxic, el 20 de
juliol de 1947 i curiosamente, quan va començár a treballar als Estats Units i
per guanyar-se la vida es dedicaba a tocar en “bodas, bautizos y comuniones” i
tocava mariachis. Per cert, una cosa a dastacar dels discos de Carlos Santana
son les seves cobertes, veritable obres d'art i sicodelia i ho comprobareu així
mateix amb la portada d’aquest.
Neil Diamond – He ain’t heavy... he’s my brother
1970
Tot i que aquest tema que compartirm al programa
d’avui es diu que es una cançó de Neil Diamond, la veritat és que els seus
autors van ser Bobby Scott i Bob Russell i la primera en gravar-la va ser Kelly
Gordon l’any 1969. Neil Diamond va enregistrar el tema al 1970 i es va incloure
en el seu àlbum "Tap Root Manuscript" que va ser disc de Patí i va arrivar al lloc 13 del Billboard. És en la meva opinió, una de
les millors cançons en la llarga carrera de Neil Diamond cantant, compositor i
actor, nascut a Nova York el 24 de gener de 1941. De la cançó van realitzar una gran versió els britànics
The Hollies i que ja hem escoltat a Un Toc de Rock en diverses ocasions, en la
què destaquen els jocs de veus, però la de Neil Diamond és genial i sona per a
tots vosaltres a Un Toc de Rock. Neil Diamond va començar com a compositor i
les seves cançons han estat interpretades per The Monkees, Elvis Presley, U2,
Frank Sinatra, The Ventures, UB40, Julio Iglesias, Johnny Cash, Cliff Richard,
Lulu, The Hollies dels què parlàvem abans i centenars d'artistes al voltant del
món. No obstant això, ell al seu torn ha versionat temes d'altres compositors i cantants. En l'apartat cinematogràfic cal destacar el seu paper en el remake
del film "El Cantor de Jazz". El seu doble LP "Hot August
Night" de 1972, té el rècord de ser el primer àlbum doble que va generar
vendes superiors als 2 milions de còpies, va romandre en llistes 243 setmanes
consecutives i l’any 1996 les vendes mundials de l'àlbum superaven els 17
milions d'exemplars. Es clar que les llistes al Estats Units no poden comprarse
con passa aquí, on es pràctica normal. També l’any 1972 Neil Diamond va signar
amb Columbia Records/CBS un contracte per una xifra mai oferta a un altre
artista fins aquell moment, 5 milions de dòlars. Neil Diamond porta publicats
32 àlbums d'estudi, a part d’un munt de directes i recopilatoris d’èxits. En un
dels artistes que, malgrat els anys, se segueix "menjant" el mercat,
prova d'això és que Neil Diamond al 2005 va aconseguir la posició 47, segons la
revista Forbes, en un article dedicat als artistes més taquillers del 2005 i en
aquest mateix any la seva gira mundial va recaptar més de 73 milions de dòlars,
sent la gira més taquillera d'un cantant solista. Es un dels artistes de vella
escola que millor han sabut envellir.
Peter Gabriel & Kate Bush – Don’t give up
1986
Aquest tema amb el qual tancarem Un Toc de Rock,
és el cant de pessimisme i desesperació d'un home, a qui li respon una dona
oferint una espurna d'esperança, animant-lo a no ensorrar-se i seguir endavant.
"No et rendeixis" es va incloure a l'album "So" que Peter
Gabriel va publicar el 19 de maig del 1986, sent triple Disc de Platí al Regne
Unit i número 1 tant a Anglaterra com als Estats Units, Canadà, Àustria,
Alemanya, Suïssa, Noruega, Nova Zelanda, França i uns quants països més. En
aquesta cançó que escoltem ara va comptar amb la col·laboració de Kate Bush i
amb Laurie Anderson en un altre dels temes. El productor va ser Daniel Lanois,
amb el què ja havia treballat a la banda sonora de la pel·lícula
"Birdy" i també van comptar amb el guitarrista David Rhodes, al
costat de Tony Levin (baix), els bateries Stewart Copeland, Jerry Marotta i
Manu Katché, juntament a PP Arnold (cors), Youssou N'Dour (cors), Nile Rodgers (guitarra) i uns quants músics més. El cantant i compositor britànic Peter Brian
Gabriel va néixer a Chobham, Surrey, el 13 de febrer del 1950. Va ser el
cantant, flautista i líder del grup Genesis, als quals va abandonar l'any 1977
per llançar-se en solitari per discrepàncies amb Phil Collins que malgrat de
ser sols el bateria, volia també cantar. Per la seva part la cantant i
compositora anglesa Kate Bush, va néixer al Gran Londres el 30 de juliol de 1958. A l'edat de 16 anys
va ser descoberta per David Gilmour dels Pink Floyd, que va quedar sorprès amb
el talent de la jove anomenada llavors Cathy. Va aconseguir per mediació de
Gilmour, gravar algunes cançons i signar contracte amb EMI. Kate Bush va estar
en actiu fins al 1987 i es va retirar, però va tornar de nou als escenaris i
als estudis de gravació amb "Aerial", gravat l’any 2005, després de
dotze anys de silenci i ha seguir gravant.
La frase d'avui és del filòsof francès Jean
Jacques Rousseau (1712-1778) que va dir
"La igualtat de la riquesa ha de consistir
en que
cap ciutadà sigui tan opulent perquè pugui
comprar a un altre i cap tan
pobre que es vegi
necessitat a vendre’s”
Conclou per avui Un Toc de Rock i us deixo amb
companyia de les emissores per les que sortim a l’aire dues vegades cada
setmana o bé per internet, si t’el descarregues des del blog o el facebook de
Montse Aliaga. Jo sóc Mario Prades i ara baixaré la barraqueta fins el proper
programa. A reveure.
Apa, ens veiem pel món
Mario Prades
No hay comentarios:
Publicar un comentario