El Blog de Mario Prades

Posa't en contacte amb mi mitjançant el correo electrònic: tocderock@hotmail.com

jueves, 9 de junio de 2016

Un Toc de Rock 10-68


Dins del rock, com a concepte musical, hi ha tot un seguit d'estils que podríem definir com "subgèneres", entre ells cal destacar el Rock Sureny. Avui Un Toc de Rock estarà dedicat a aquest estil amb grans seguidors als Estats Units, encara que poc difós a Espanya, excepte grups molt puntuals. La veritat és que dins del rock sureny trobem una gran barreja d'estils, entre ells i predominant el country, però també hi ha rock and roll, blues, heavy, jazz, folk, psicodèlia i altres. Avui tindrem en el programa a Molly Hatchet, Lynyrd Skynyrd, la Charlie Daniels Band, Black Oak Arkansas, Georgia Satellites, Marshall Tucker Band, Allman Brothers,  Outlaws, Atlanta Rhythm Section, The Kentucky Headhunters, Amazyng Rhythm Aces, Bachman-Turner Overdrive i fins i tot la Creedence Clearwater Revival. Tots ells ens acompanyaran en el nostre viatge a la història musical dels últims cent anys, des de les emissores per les que ens escoltes o per internet, si t’el descarregues des del blog o el facebook de Montse Aliaga. Sóc Mario Prades i obro de nou la barraqueta per dir-vos alló de sempre

Benvinguts a Un Toc de Rock

Molly Hatchet – Whiskey man 1979

Anem a començar aquest breu recorregut de 55 minuts pel Rock Sureny escoltant els Molly Hatchet i aquest tema, escrit per Danny Joe Brown, Bruce Crump, Dave Hlubek i Steve Holland que obria l'àlbum "Flirtin' with Disaster", segon disc d'estudi de la banda i que es va publicar al setembre de 1979. Està considerat com el millor àlbum en la carrera del grup. En aquest enregistrament Molly Hatchet estava integrat per Danny Joe Brown (cantant), Bruce Crump (bateria), Dave Hlubek (guitarra), Steve Holland (guitarra), Duane Roland (guitarra) i Banner Thomas (baix), comptant amb les col·laboracions de Max Gronenthal (cantant i cors), Tom Werman (percussió) i Jai Winding (teclats). Aquest àlbum va ser certificat com a doble Disc de Platí, en superar les dos milions de còpies venudes i va aconseguir el lloc 19 en les llistes de pop de l'any 1979. Al 2001 va ser remasteritzat i tret de nou a la venda en format CD, incloent quatre cançons addicionals, tres d'elles gravades en directe en un concert realitzat a Jacksonville, Florida, al 1980, precisament la ciutat on va ser creada la banda per Dave Hlubek i Steve Holland l’any 1975. Curiosament el nom de Molly Hatchet era el d'una famosa prostituta que assassinava als seus clients decapitan-los i mutilant-los. Molly Hatchet que segueixen en actiu, són una de les bandes més representatives del rock del sud dels Estats Units d'Amèrica i un dels principals referents del gènere. Porten publicats 12 discos d'estudi, 7 en directe i 6 recopilatoris de grans èxits.

The Allman Brothers Band – Ramblin’ Man 1973

Un altre dels grups destables dins del rock sureny, de fet molts els consideren els creadors del gènere, són The Allman Brothers Band que van formar al 1969 els germans Duane i Gregg Allman, també a Jacksonville, Florida. De fet eren un grup de directe, on destaban per les seves llargues inprovisacions. Malgrat tot, els seus primers discos van passar desapercebuts, fins que al 1973 va publicar-se "Brothers and Sisters", el seu quart disc d'estudi i del que us he extret aquest tema que escoltem ara i que els va col·locar en l'avantguarda dels grups nord-americans de la dècada dels 70. Aquesta cançó “Home enrevesat”, escrita per Dickey Betts, obria l'àlbum que The Allman Brothers Band van publicar a l'agost del 1973, pràcticament dos anys després de la mort en accident de Duane Allman (Nashville, Tennessee 20 de novembre de 1946 - Macon, Geòrgia 29 d'octubre de 1971), guitarrista, cantant i líder del grup. També havia mort, així mateix en accident de moto, el baixista Berry Oakley (Chicago 4 d'abril de 1948 - Macon, Geòrgia, 11 d novembre de 1972). El grup ja havia publicat anteriorment "Eat a Peach", un recull de temes d'estudi i directes que havia estat un èxit, però l'àlbum “Brothers & Sisters” de The Allman Brothers Band, produït per Johnny Sandlin i el grup, va representar el retorn definitiu d'aquesta gran banda de rock sureny a la qual es donava per acabats. El protagonisme el va prendre Gregg Allman, germà de Duane que va passar a ser el cantant, a més d'organista del grup. Havien ingressat Chuck Leavell com a pianista i Lamar Williams en el rol de baixista, passant el guitarrista Dickey Betts a ser el solista i també compositor de molts dels temes de The Allman Brothers Band, decantant la seva música més cap al country. De l'antiga formació trobàvem a Jai Johanny Johanson (bateria i congues) i Butch Trucks (bateria, percussió i timbals). Així i tot, els músics de sessió Les Dudek i Tommy Talton van tocar la guitarra solista en algunes cançons. El disc "Brothers & Sisters" va ser el major èxit comercial en la carrera de The Allman Brothers Band, en les seves primeres tres setmanes va ser Disc d'Or i va vendre 760.000 còpies, aconseguint finalment més d'un milió d’unitats venudes, sols als Estats Units i es va mantenir durant cinc setmanes a la primera posició del Billboard, també va ser número 1 a Canadà, aconseguint el lloc 42 al Regne Unit. Per cert, simultàniament a les sessions d'enregistrament d'aquest disc que es van realitzar en els estudis Capricorn Sound a Macon, Gregg Allman també va gravar un àlbum en solitari “Laid Back”, el seu primer disc per la seva compta.

The Georgia Satellites – Red light 1986

En els vuitanta el rock sureny va tenir influències molt heavys i cal destacar al grup The Geòrgia Satellites que sorgeixen a Atlanta, Geòrgia, dels que us he seleccionat per compartir avui Un Toc de Rock aquest tema que he tret del seu primer àlbum, amb el nom de la banda "George Satellites" per títol genèric i que gravat en els Cheshire Sound Studios d'Atlanta, es va publicar a l'octubre de 1986, arribant a la segona posició del Billboard, la primera va ser per a Bon Jovi i el seu "Livin' on a Prayer". El grup l'integraven Dan Baird (cantant i guitarra), Rick Richards (guitarra i cors), Rick Price (baix) i Mauro Magellan (bateria), van comptar amb la col·laboració de Dave Hewitt (baix) i Randy Delay (bateria) que van intervenir en un dels temes de l'àlbum, no en aquest. El grup s'havia creat en l'any 1980, però es van separar al 83 per tornar a unir-se de nou al 1985 i allí va començar la seva etapa més brillant, tot i que van tornar a separar-se en el 1990 per tornar al l'any 1993 i encara segueixen en actiu. La veritat és que al llarg dels anys per The Geòrgia Satellites han passat un bon munt de músics, més d'una dotzena i actualment només queda un dels components originals, avui The Geòrgia Satellites són Rick Richards, Bruce Smith, Fred McNeal i Todd Johnston.

Black Oak Arkansas – Uncle Elijah 1971

Us porto ara una altra de les bones bandes de rock sureny que estan molt entroncats amb el country rock. Es tracta de Black Oak Arkansas que van prendre el seu nom de la població on van sorgir Black Oak, d'on també és oriünd Tony Joe White, a l'estat d'Arkansas. Inicialment es van anomenar The Knowbody Else i eren Jim "Dandy" Mangrum (cantant i guitarra), Richie Reynolds (guitarra), Stanley Knight (guitarra), Harvey Jett (guitarra), Pat Daugherty (baix) i Wayne Evans (bateria), gravant un primer disc amb aquest nom. Es van veure implicats en un robatori i els van ficar a la presó. Quan van sortir es van traslladar a Los Angeles i van adoptar el nom de Black Oak Arkansas. Per la banda han passat, al llarg dels anys més d'una trintena de músics i en total porten editats 17 àlbums entre discos d'estudi i directes, a més de 3 recopilatoris. L’any 1971 es va publicar en format single aquest tema del grup Black Oak Arkansas i es va extreure del seu primer àlbum, amb el seu nom per títol "Black Oak Arkansas" i que va aconseguir el lloc 127 en les llistes dels Estats Units. Actualment Black Oak Arkansas que segueixen en actiu, són James L. Mangrum conegut com Jim Dandy, Rickie Lee Reynolds, Arthur Pearson, George Hughen i Johnnie Bolin. Per cert, Jim Dandy ha gravat també pel seu compte i paral·lelament al grup.

The Marshall Tucker Band – Fire on the mountain 1975

Amb tocs gospel, country, jazz i rhythm and blues sorgeix a Carolina del Sud, l'any 1972 un altre dels grups destacables dins del rock sureny, es tracta de The Marshall Tucker Band que originalment eren al guitarrista, cantant i compositor Toy Caldwell, el cantant Doug Gray, el teclista i flautista Jerry Eubanks, a la guitarra George McCorkle, enfront de la bateria Paul Riddle i al baix Tommy Caldwell. Aquesta cançó es trobava en el seu quart àlbum "Searchin' for a Rainbow" que es va publicar l'any 1975 i va ser Disc d'Or als Estats Units. El tema també es va publicar en format single, encara que només va aconseguir el lloc 38 en les llistes del Billboard. The Marshall Tucker Band treballaven per al segell Capricorn Records, un dels més importants del gènere, encara que amb escassa o nul·la distribució a Espanya. Tommy Caldwell va morir als 30 anys en un accident automobilístic, el 28 d'abril de 1980, sent reemplaçat pel baixista Franklin Wilkie. He de dir que tot i que encara es troben en actiu, la majoria dels músics originals es van separar a mitjans dels vuitanta per emprendre projectes individuals, Actualment a The Marshall Tucker Band trobem a Doug Gray (cantant), Marcus James Henderson (teclats ), Rick Willis (guitarres), Pat Elwood (baix) i BB Brodin (bateria). El guitarrista i cantant Toy Talmadge Caldwell va morir el 25 de febrer del 1993, l'informe del forense va dictaminar que la causa va ser insuficiència cardiorespiratòria a causa de la ingestió de cocaïna. En total The Marshall Tucker Band porten publicats 28 àlbums, entre discos d'estudi i directes i 11 recopilatoris, a més de 27 singles.

Creedence Clearwater Revival – Cottonfields 1969

La CCR van ser un grup históric, a caball de diversos estils musicals i avui en dia molt els engloban també dins del rock sureny. Aquest tema que ara ens porten la Creedence Clearwater Revival, coneguda popularment com La Creedence o CCR, és tot un clàssic del blues, escrit per Huddie Ledbetter i el primer que la va gravar va ser Leadbelly l’any 1940. Existeixen versions folk de la cançó i entre elles destaca la de Odetta & Larry, del 1954. Vull fer constar que un any abans que la gravés la CCR ho van fer The Beach Boys en una versió molt més poppi i he de reconèixer que les vendes van ser molt superiors a les de la Creedence, però la veritat és que jo em quedo amb la versió del grup de John Fogerty. La van incloure en l'àlbum "Willy and the Poor Boys", considerat un dels seus millors discos, es va publicar al novembre de l'any 1969. Posteriorment es va remasteritzar i va editar-se en suport CD, però va ser ja a l’any 2006. La veritat és que cançons del disc com "Down on the Corner", "Fotunate són" o "The Midnight Special" van eclipsar als "Camps de cotó". La Creedence Clearwater Revival la integraven John Fogerty (harmònica, cantant, guitarra, piano, productor i arranjador), el seu germà Tom Fogerty que ja va morir (guitarra), Stu Cook (baix) i Doug Clifford (bateria i washboard), però van comptar amb un munt de col·laboracions, entre elles la de Booker T Jones (òrgan), Steve Cropper (guitarra), Donald "Duck" Dunn (baix) i Al Jackson Jr (bateria). La CCR inicialment es va anomenar The Blue Velvets, però quan l'any 1965 van signar contracte amb el segell Fantasy Records van canviar a The Golliwogs i posteriormenet al seu nom definitiu. La CCR es va crear a El Cerrito, a Califòrnia. Funcionaren de 1967 fins a 1972. John Fogerty té una interessant i abundant carrera en solitari, però sense desenganxar-se mai dels seus inicis amb la Creedence. Va començar en solitario l’any 1973 amb el LP "The Blue Ridge Rangers". Per cert que una vegada va deixar la banda i al començar en solitari, John Fogerty es va trobar que durant molts anys, més de 20, no va poder regravar cançons de la CCR, ni tan sols tocar-les en directe i aixó que la gran majoria havien sigut escrites per ell. Va haver de recórra als tribunals. També Tom tenia la seva pròpia carrera en solitari, però més discreta, va morir el 6 de septembre de 1990. Per el seu costat Doug Clifford i Stu Cook van continuar treballant junts després de la dissolució de la Creedence, com a músics de sessió i membres de la Don Harrison Band. Clifford va publicar un disc en solitari titulat "Cosmo" al 1972. Després d'un període d'inactivitat, tots dos van formar Creedence Clearwater Revisited l'any 1995.

Bachman-Turner Overdrive – You ain’t seen nothing yet 1974

Una altre bona banda de rock sureny i als que escoltarem ara amb el tema “No han vist res encara”, tot i que decantats cap al so més heavy, són els Bachman-Turner Overdrive. Es tracta d’un grup canadenc, fundat l’any 1972 per Randy Bachman, cantant i guitarrista que venia dels Guess Who, aquells del “American woman” i que ja havia gravat un disc en solitari. També es trovaba en els Bachman-Turner Overdrive, Fred Turner al baix i veu i dos dels germans de Randy anomenats Robbie Bachman a la bateria i Tim Bachman a la guitarra, teclats i cors. D'aquí el nom Bachman-Turner, afegint-te Overdrive que era el nom d'una revista del motor que a tots ells els agradava llegir.  Tim va ser substituït abans d’aquest enregistrament per Blair Thornton. En aquesta gravació també van contar amb Frank Trowbridge (guitarra slide). Aquest tema, escrit per Randy Bachman, us ho he extret del recopilatori "Best of Bachman-Turner", publicat l'agost de 1976 i que va arribar al lloc 19, tot i que la cançó estava inclòsa inicialment en l'àlbum "Not Fragile" i va ser publicada en single al setembre de l’any 1974. La cançó, escrita per Randy Bachman, va aconseguir el lloc 2 en les llistes de singles anglesas, va ser número 1 al Canadà i va aconseguir el primer lloc del Billboard, on també es va clasificar al lloc 21 en las llistes del l’any.

Atlanta Rhythm Section – Imaginary Lover 1978

A la llista general del Billboard de l'any 1978 el grup nord-americà Atlanta Rhythm Section va col·locar aquest tema “Amant imaginari”, en el lloc 51, però en les setmanals va pujar al 7. La cançó es va editar en un single extret de l'àlbum "Champagne Jam" que es va publicar al gener de 1978.  En moltes ocasions el seu nom s'ha abreujat a ARS, però ells són Atlanta Rhythm Section, un dels millors grups nord-americans de rock sureny de la història. En aquesta gravació els Atlanta Rhythm Section que es van crear al 1971, eren Buddy Buie (cantant), Ronnie Hammond (cantant), Barry Bailey (guitarres), James B. Cobb Jr (guitarra, percussió i cors), Paul Goddard (baix), Roy Yeager (bateria i percussió), Robert Nix (bateria i cors) i Dean Daughtry (teclats) que es l’únic músic que queda actualment al grup de la formació original. Atlanta Rhythm Section van tenir molts canvis en la seva formació al llarg dels anys, però segueixen en actiu i per la banda han passat més de una veintena de músics i porten publicats 13 àlbums. L’any 1983 va entrar en els Atlanta Rhythm Section el cantant Andy Anderson que els va deixar l’any 1986, però va tornar el 2001. El 26 de març de 2008, poc abans d'un concert al Gold Coast Casino de Las Vegas, Andy Anderson va patir un greu atac de cor del que sembla que s’ha recuperat. Per cert, durant la gira europea presentant l'àlbum "Champagne Jam", el grup Atlanta Rhythm Section va actuar en el britànic Knebworth Festival compartint cartell amb Genesis, Jefferson Starship, Brand X, Devo, Tom Petty and the Heartbreakers i Roy Harper.

Amazing Rhythm Aces – The end is not in sight (The Cowboy Tune) 1976

A l’àlbum “Too Stuffed to Jump”, segon treball discogràfic del grup Amazing Rhythm Aces que es va classificar en el lloc 16 en les llistes de country del Billboard i en el 157 a les d'àlbums, trobàvem aquest tema “La fi no està a la vista (La melodía del cowboy)” que us he seleccionat per compartir avui en aquest programa especial d'Un Toc de Rock dedicat al rock sureny. Totes les cançons del disc, aquesta també, van ser composades per Russell Smith, cantant del grup. El tema es va extreure en format single pujant al lloc 12 en les llistes de country i al 42 en les de pop, aconseguint per Amazing Rhythm Aces un Grammy en l'apartat  Millor Grup Vocal de Country. Van debutar l'any 1975 amb el disc "Stacked Deck". El grup es va crear a Knoxville, Tennessee, l'any 1974 i eren el cantant i compositor Russell Smith, el baixista Jeff "Stick" Davis, el bateria Butch McDade i el guitarra Mike Brooks, mantenint-se en actiu fins a l'any 1981, però van tornar al 1994 i segueixen treballan, encara que amb canvis en la formació ja que avui només queda Russell Smith dels primitius components de Amazing Rhythm Aces, una banda que sempre va enfocar la seva música cap al country rock.  

The Outlaws – Night cries 1986 (crits nocturns)

Una de les grans bandes de rock sureny són The Outlaws, als quals escoltarem ara amb aquest tema que van incloure en el seu àlbum "Soldiers of fortune" que van publicar al setembre del 1986. En aquest enregistrament The Outlaws eren Henry Paul (guitarra, cantant i cors), Hughie Thomasson (guitarra, cantant i cors) que ja es mort, Steve Grisham (guitarra, cantant i cors), Chuck Glass (baix, teclats, cantant i cors) i David Dix (percussió i bateria), però van comptar també amb la col·laboració de Randy Bishop (teclats, programacions i cors) al costat de Jon Butcher (cors) que van ser els autors del tema, junt a Bart Bishop, John Townsend i Stacey Lyn Shaffer també als cors. Buster McNeil (guitarra i cors) i Jimmy Glenn (bateria). La producció va ser de Randy Bishop. The Outlaws, un grup pràcticament desconegut a Espanya, però amb una àmplia i interessant carrera discogràfica al seu país, són una de les millors bandes de rock sureny i country rock sorgides als Estats Units i que ja hem escoltat en diverses ocasions a Un Toc de Rock amb moltes cançons seves. Van debutar discogràficament l’any 1975 amb el disc “The Outlaws” i val a dir que es caracteritzen per disposar de tres guitarristas, una de les senyes d’identitat del rock sureny. Es van crear l'any 1967 estant en actiu fins al 1971, encara que van tornar al 75 i a partir d'aquest moment han mantingut la seva carrera estable. Aquests The Outlaws són nord-americans, no confondre amb una banda anglesa del mateix nom surgida en els anys seixanta i en la què va militar el genial guitarrista Ritchie Blackmore, el que va ser uns dels creadors de Deep Purple i també de Rainbow. The Outlaws són de Tampa, Florida, i con us deia es van crear l'any 1967. Els components de The Outlaws eren inicialment el cantant i guitarra Hughie Thomasson que va morir el 9 de setembre de 2007, el bateria Monte Yoho, al baix Phil Humberg, les guitarres de Hobie O'Brien i Frank Guidry junt al cantant i guitarra Herb Pino. Per cert, l'esquelet del cap de vedella que veieu en moltes de les caràtules dels discos del grup, es el signe d'identitat dels The Outlaws, la seva mascota. Porten publicats 12 discos d’estudi, l’ultim “A Matter of Pride” editat l’any 2015, 4 en directe i 3 recopilatoris.

Lynyrd Skynyrd – Free bird 1974

Aquest single del grup Lynyrd Skynyrd, una gran cançó, es va publicar al novembre de 1974, encara que es recollia també a l'album “(Pronounced 'lĕh-'nérd 'skin-'nérd)” que va ser el disc de debut d'aquesta banda mítica i que es va posar a la venda el 13 d'agost de 1973. Per cert, el títol de l'àlbum és una referència a com s'ha de pronunciar el seu nom, una cosa que ells ja deduïen que seria complicat . Va ser produït per Al Kooper i va aconseguir ser Doble Disc de Platí als Estats Units. La cançó ofereix un gran sol instrumental, en format "duel de guitarres", a càrrec del guitarrista Allen Collins que la revista especialitzada Guitar World va situar en la tercera posició entre els 100 millors solos de guitarra de la història. Tot i la reconeguda qualitat del tema, el single només va aconseguir el lloc 19 als Estats Units. Per cert, hi ha una versió en directe, gravada el 7 de juliol de 1976, en què el sol de guitarra dura cinc minuts i que és la cançó més llarga en la història de Lynyrd Skynyrd. Curiosament i quan el tema va ser versionat l’any 1988 pel grup Will to Power que la van entremesclar amb el "Baby, I Love Your Way" de Peter Frampton, va pujar al primer lloc del Billboard. En aquest primer àlbum, Lynyrd Skynyrd estaven integrats per Ronnie Van Zant (cantant, guitarra i líder), Allen Collins (guitarres), Gary Rossington (guitarres), Ed King (baix), Billy Powell que es va incorporar mentre s'estava gravant l'àlbum (piano) i Bob Burns (bateria). Una de les millors bandes de rock del sud de la història són els Lynyrd Skynyrd que curiosament i malgrat la polèmica amb el tema "Sweet Home Alabama" i Neil Young, no eren d'Alabama, eren un grup sorgit a Florida. Es van crear l'any 1964 i van estar liderats pel cantant Ronnie Van Zant (a la foto) fins a la seva mort l’any 1977. Per cert, també utilitzaven tres guitarres. El 20 d'octubre de 1977 Lynyrd Skynyrd va patir un accident quan volaven en una avioneta a Gillsburg, Mississippi, on van morir el cantant Ronnie Van Zant, el guitarrista Steve Gaines, la seva germana la corista Cassie Gaines i el mànager Dan Kilpatrick. Es desconeixen les causes de l'accident, però abans d'enlairar-se, es va informar a la gent del grup que podia haver problemes amb l'avió, a lo que irònicament, Ronnie va contestar: "Anem-nos! De totes maneres si avui és el teu dia no podràs fugir d'ell". Us explicaré una curiositat sobre el seu nom, sabeu en qui es van inspirar, doncs no era el director de l'escola on estudien Lisa i Bart Simpson, però gairebé. El nom és un tribut irònic i burleta a Leonard Skinner, un professor que van tenir a l'escola secundària i que era excessivament rígid i retrògrad en les seves normes. Una d'elles deia "El pèl ha d'estar dos dits per sobre de les celles, no pot tocar el coll" i per incomplir-ho va manar a alguns dels components del grup al despatx del director. Després de a mort de Ronnie, el seu lloc com a líder del grup va ser ocupat per el seu germà Johnny Van Zant, fins a l’actualitat.

The Kentucky Headhunters – You got it 2003

Un altre grup molt interessant dins del rock sureny, encara que com sol ser habitual, pràcticament uns desconeguts a casa nostra, són The Kentucky Headhunters als que escoltarem ara a Un Toc de Rock amb aquest tema “Ho tens” que es va incloure a l'album "Soul", sisè disc del grup, editat el 6 de maig del 2003 i que, com la majoria de cançons recollides en aquest disc, va ser una composició del grup. The Kentucky Headhunters en aquest enregistrament eren Anthony Kenney (baix, pandereta, harmònica i cors), Greg Martin (guitarres), Doug Phelps (cantant, cors, guitarra, cabasa i güiro), Fred Young (bateria, congues i percussió) i Richard Young (guitarres, cors i cantant en un dels temes). Van comptar amb músics addicionals, entre ells Chris Dunn (trombó), Jim Horn (saxos i arranjaments de metalls), Steve Patrick (trompeta), Reese Wynans (orgue Hammond) i Robbie Bartlett (segones veus). La banda es va crear a Glasgow, Kentucky l'any 1968 i es van separar en el 82, encara que van tornar a l'any 1986 i segueixen en actiu. Curiosament no van aconseguir gravar el seu primer àlbum fins a 1989 i fins al moment porten editats 8 discos d'estudi i 3 recopilatoris, a més de 23 singles. The Kentucky Headhunters han estat nominats en tres ocasions als Grammy i han obtingut un com a Millor Interpretació de Country Grup o Duo, va ser al 1990 per "Pickin 'on Nashville", el seu àlbum de debut, també han aconseguit dos premis de la Country Music Association i un de la Academy of Country Music. Pel grup també han passat James Harrison (guitarra solista) que va estar de 1973 a 1976, Mark S. Orr (cantant) de 1992 a 1995 i Ricky Lee Phelps (cantant i harmònica) de 1986 fins al 1992.

The Charlie Daniels Band – Mississippi 1979

Aquesta cançó amb la que avui acabaré aquest programa especial dedicat al rock sureny d’Un Toc de Rock, es va incloure a l’àlbum “Million Mile Reflections” que la Charlie Daniels Band va publicar el 20 d’abril de l’any 1979 i la banda l’integraven en aquesta grabación Charlie Daniels (cantant, guitarra, violí i fiddle), junt a Tom Crain (guitarra i cors), "Taz" DiGregorio (teclats i cors), Fred Edwards (bateria i percusions), James W. Marshall (bateria i percusions) i Charles Hayward (baix), van comptar amb les col·laboracions de Bergen White que va fer els arrengaments de corda, els Lea Jane Singers als cors i Terry Mead a la trompeta. El disc va arrivar al primer lloc en les llistes de country del Billboard i el single amb aquesta cançó al lloc 19 als Estats Units i el tercer al Canadà. La cançó “Reflectionsque es troba a l’àlbum, es un tribut als desapareguts Elvis Presley, Janis Joplin i Ronnie Van Zant. The Charlie Daniels Band són una de les millors bandes de rock sureny de la història, encara que molt poc coneguts o millor seria dir pràcticament desconeguts a Espanya. The Charlie Daniels Band van estar liderats per Charles Edward Daniels que va néixer el 28 d'octubre de 1936, a Leland, Carolina del Nord, un home amb un carisma indiscutible i una imatge fàcilment reconeixible amb la seva barba abundant, avui blanca, la pancheta de bon vivant i sempre amb el seu barret de cowboy o gorra de beisbol, ressalta en cadascun dels seus discos que són molts, la veritat es que a mi sempre hem recoda al home dels pollastres aquells de Kentucky. Charlie Daniels és un personatge carismàtic en la música americana i ha influït en músics de diverses generacions. Un dels principals èxits de la Charlie Daniels Band va ser "The Devil Went Down to Geòrgia" que també es trovaba en aquest álbum i que escoltarem un altre dia. La Charlie Daniels Band tenen gravats 40 àlbums d’estudi, 8 directes i 4 recopilatoris oficials, l'últim disc es va publicar l'any 2010 sota el título “Land That I Love”, si no estic errat.

Per descomptat, en només una hora no han tingut cabuda tots i m'he deixat a molts altres grups importants dins del Rock Sureny, com 38 Specials, Blackfoot, Elvin Bishop Band, Point Blank, Louisiana's Le Roux, Dixie Dregs, Drive-By Truckers (a la foto), Brothers Brooks, The Black Crowes, Sea Level, Dash Rip Rock, Blues Traveler, Doc Holiday, Cowboy Mouth i tants altres, com ZZ Top, Stevie Ray Vaughan, Kid Rock, Bo Bice o Tom Petty que també podríem incloure dins d'aquest gènere en el qual han fet incursions. En altres programes n’escoltarem més.

La frase d'avui la diu l'actriu Lauren Bacall (de veritable nom Betty Joan Perske (Nova York, 16 de setembre de 1924 - 12 d'agost de 2014) a la pel·lícula "El trompetista" que va protagonitzar al costat de Doris Day i Kirk Douglas.


"Hi ha alguna cosa en el jazz que allibera les inhibicions.
És com les drogues, però més barat

Conclou Un Toc de Rock per avui, ara us deixo amb companyia de totes aquelles emissores per les que sortim a l’aire dues vegades per setmana o be per internet, si es que et descarregues el programa des el blog o el facebook de Montse Aliaga. Sóc Mario Prades i em tocar baixar la barraqueta un altre vegada. Xiquets, xiquetes, sigueu bons i bones.

Apa, ens veiem pel món

Mario Prades

No hay comentarios:

Publicar un comentario