El nostre recorregut per la música dels últims cent anys ens
portarà avui a Un Toc de Rock música negra i anem a escoltar a Otis Redding amb
Carla Thomas, Aretha Franklin, Commodores, Kool & The Gang, Edwin Starr,
Lafayette Afro Rock Band, Tavares, Buddy Miles, Billy Paul i uns quants més, entre ells Blood, Sweat & Tears que son blancs i entre tots ompliran aquests 55 minuts de records, però anem a començar la nostra
singladura escoltant una gran banda vocal femenina Martha & The Vandellas.
Soc Mario Prades i des de totes aquelles emissores per les que ens escoltes o
bé des del blog o el facebook de Montse si ho fas per la xarxa, obriré la
barraqueta dient com cada vegada
Benvinguts a Un Toc de Rock
Martha
& The Vandellas – Dancing in the street 1964
Aquest grup vocal femení del segell de Detroit Tamla Motown,
van començar a l'any 1957 i van triomfar anomenant-se Martha & The Vandellas,
però a partir de 1967 van alterar el seu nom passant a ser Martha Reeves &
The Vandellas i àdhuc segueixen en actiu. Les seves cançons s'inclinaven cap un R & B més dur que el de les seues coetànies The Supremes o The
Marvelettes, encara que van incursionar en altres gèneres com el doo-wop, pop,
blues, rock i soul. Aquest tema amb el que avui obrim Un Toc de Rock és una de
les seves cançons més populars. Van col·locar deu singles al Top 10 del
Billboard i dos van ser número 1. Aquest single va aconseguir la segona posició
als Estats Units i la quarta a Anglaterra i en l'enregistrament trobem entre
altres a Marvin Gaye a la bateria, Henry Cosby al saxo, Robert White a la
guitarra i Paul Riser al trombó. Van tenir molts canvis al llarg dels anys.
Inicialment eren Annette Beard, Rosalind Ashford i Gloria Williams, però la
formació que més èxits va aconseguir va ser la integrada per Rosalind Ashford,
Betty Kelly i Martha Reeves (18 de juliol de 1941, Eufaula, Alabama), encara
que pel grup també van passar Betty Kelly, Sandra Tilley, Annette Beard Helton,
Roschelle Laughhunn, Lois Reeves i Delphine Reeves. Van publicar aquest single l'any 1964, produït
per William "Mickey" Stevenson i la cançó va ser escrita per aquest
al costat de Ivy Jo Hunter i Marvin Gaye. El tema ha estat molt versionat al
llarg dels anys, destacant les que van realitzar The Mamas & The Papas,
Grateful Dead, Black Oak Arkansas, David Bowie amb Mick Jagger i Van Halen.
Otis
Redding & Carla Thomas – Knock of wood 1967
El recordat Rei del Soul va gravar un àlbum del qual es van
extreure un parell o tres d'EP's amb la cantant de color Carla Thomas, filla
d’un altre gran artista de soul, Rufus Thomas. Aquesta peça "Tocar
fusta", va ser la cançó estrella del LP titulat "King &
Queen" que va aconseguir el lloc 36 en les llistes americanes, encara que
la cançó va arribar al 8é lloc de les llistes als Estats Units. La cantant de color
Carla Thomas va néixer el 21 de desembre de 1942 a Memphis, Tennessee i
va ser anomenada La Reina
del Soul de Memphis, suposo que per diferenciar-la d'Aretha Franklin, La Reina del Soul que per cert, també era
de Memphis. Ha publicat 12 LP's, l'últim l’any 2007. Otis Redding va ser el Rei
del Soul, però també el van anomenar Mr Putiful, nascut a Geòrgia el 9 de
setembre de 1941, va morir en un accident d'aviació a Madison, Wisconsin, el 10
de desembre de 1967, al costat de diversos components de la seva banda d'acompanyament The Bar-Keys, quan només tenia 26 anys d'edat. De fet del grup
The Bar-Keys sols es van salvar James Alexander i Ben Cauley que no viatjaven a l'avió. Curiosament el
major èxit en la carrera d'Otis Redding va ser el single "Sittin 'on the
dock of the bay" que ja havia gravat abans de morir, però que es va posar
a la venda un mes després de l'accident. Va ser el seu disc pòstum i el que
millor es va vendre. Els seus començaments també són molt interessants ja que
va acompanyar a Johnny Jenkins i en una sessió d'enregistrament per a la Stax, com quedaven diverses
hores lliures i estaven pagades, el productor Jim Stewart (co-propietari de
Stax) va decidir que podien aprofitar-se, sense cap cost, per que Otis Redding
gravés dos temes, un d'ells va ser "These Arms Of Mine", el seu
primer èxit. La seva veu passava de ser acariciadora i vellutada a forta i
punyent, això li va donar una amplitud de registre que el va convertir en el
que va ser, un Rei. Despres de la seva mort, la trona de Rei del Soul va estar
ocupada per Solomon Burke.
Aretha Franklin – Respect 1967
Aquest és un dels temes més importants en la carrera
d'Aretha Franklin, tot i que primer va triomfar en la versió que va realitzar
el seu autor, Otis Redding, al qual hem escoltat abans, l'any 1965, encara que
en la versió de la Reina
del Soul que va ser produïda per Jerry Wexler, es va afegir un sol de saxo a
càrrec de King Curtis i es van canviar unes estrofes musicals inspirant-se en
el tema "When something is wrong with my baby", de Sam & Dave. A
més d'Aretha Franklin (cantant i piano) i King Curtis (saxos), també
van intervindre a la gravació Carolyn Franklin, Erma Franklin i el grup The
Sweet Inspirations als cors, al costat de Willie Bridges (saxos), Charles
Chalmers (saxo), Gene Chrisman (bateria), Tommy Cogbill (baix), Jimmy Johnson
(guitarra), Melvin Lastie (trompeta i corneta), Chips Moman (guitarra) i Dewey
Oldham (teclats). Per cert,
Aretha Franklin també la va interpretar en el film “Blues Brothers 2000”, on tenia un petit paper. Un dels millors discos
d'Aretha Franklin es l’album "I never loved a man (The way I love
you)" que va publicar l'any 1967, d'ell us he extret aquest tema. L'àlbum
va aconseguir la segona posició en les llistes del Billboard i va ser Disc d'Or
per les seves vendes als Estats Units, sobretot pel tema "Respect"
que escoltem ara i que es va publicar en single i va ser número 1 a les llistes, així com un
altre single amb la cançó que li donava títol que també es va vendre molt bé.
L'àlbum es va publicar en versió mono, però aquest tema us el he tret de la
reedició en CD que es va publicar l'any 1995 i incloent alguns temes com
aquest, en stereo.Aretha Franklin va néixer el 25 de març de 1942 a Memphis, Tennessee i
és coneguda com Lady Soul o Queen of Soul. És una de les veus que més han
influenciat a les cantants de rhythm and blues i funky de les posteriors generacions
Edwin Starr – War 1969
L'actor oriental especialitzat en films d'arts
marcials Jackie Chan, en una de les seves pel·lícules, crec que va ser
"Hora Punta", canta aquest tema mentre viatja en un cotxe amb Chris
Ricker. La veritat és que l’ha arribat a versionar fins i tot Bruce Springsteen
acompanyat per la E Street
Band, col·locant-la en la posició 10 de les llistes, de fet van gravar-la fins
fins i tot els britànics Frankie Goes to Hollywood, però jo us he portat avui a
Un Toc de Rock la millor versió, a càrrec d'Edwin Starr que la va gravar l’any
1970. La cançó va ser escrita en 1969 per Norman Whitfield i Barrett Strong i
es tracta d'un cant en contra de la guerra del Vietnam i inicialment la van
enregistrar The Temptations, però aquests no van jutjar que fos una temàtica
adequada i no es va promocionar, passant desapercebuda. Finalment va ser Edwin
Starr el que la va treure en format single l'any 1969, aconseguint el primer lloc
de les llistes de pop del Billboard l’any 1970, el tercer en les de rhythm and blues i
també el tercer a Anglaterra, convertint-se "War" en al hit més
important de la seva carrera. Amb el temps ha esdevenit una de les
"cançons protesta" més populars de la història musical americana,
encara que a Espanya, la veritat, va passar amb més pena que glòria malgrat la
seva qualitat. Un dels factors que van influir en l'èxit va ser la potència
vocal dels cors i allí trobem a Freddie Gorman, Walter Gaines, Hank Dixon i CP
Spencer que formaven part del grup The Originals, però també van estar-hi Joe
Harris, Billie Rae Calvin i Brenda Joyce Evans, els músics van ser el grup The
Funk Brothers. Edwin Starr, de nom real Charles Edwin Hatcher, va néixer el 21
de gener de 1942 a
Nashville, Tennessee. El 2 d'abril de 2003, amb 61 anys d'edat, Edwin Starr va
morir després de patir un atac de cor mentre prenia un bany a la seva casa de
Bramcote, prop de Nottingham. En total al llarg de la seva carrera va gravar 11
àlbums i 53 singles. L’any 1993 va regravar aquest tema, ja residint a
Anglaterra, acompanyat per The Shadows, encara que no es va classificar en els
Estats Units i al Regne Unit només va aconseguir el lloc 69.
Lafayette
Afro Rock Band – Soul Makossa 1974
Aquest tema
havia estat gravat per la
Fania All Stars de Tito Puente i el grup Lafayette Afro Rock
Band la van publicar l'any 1974 donant títol a un dels seus millors treballs
discogràfics. Es tracta d'un grup que fusiona ritmes funkys amb tocs
africans, rock i percussions llatines, en una línia similar a la de Carlos
Santana que es van crear a Nova York el 1970, encara que van desenvolupar la
major part de la seva activitat musical a França, concretament a París. Quan
van començar es deien Bobby Boy Congress, però de seguida van decidir marxa-se
cap a Europa. Residien al barri parisenc de Barbesse, on vivien molts
immigrants d'origen africà. Gràcies a aquesta influència, el seu so va anar
canviant. Al 1973 el cantant i líder del grup Bobby Boy, va decidir tornar al
seu país i la resta de la banda es van quedar i van canviar el seu nom a Ice
gravant 6 discos. Paral·lelament van treballar també com Lafayette Afro Rock
Band i "Soul Makossa" va ser el seu primer àlbum, encara que van
arribar a gravar quatre discos i un altre l'any 1978 signat com Crispy &
Company. Aquesta nombrosa banda estava integrada per Larry Jones (guitarra),
Michael McEwan (guitarra), Lafayette Hudson (baix), Frank Abel (teclats),
Ronnie James Buttacavoli (metalls), Arthur Young (metalls i percusio), Ernest
"Donny" Donable (bateria) i Keno Speller (percusio). Van ser la banda
fixa a l'estudi Parisound, propietat de Pierre Jaubert i van acompanyar a molts
dels artistes que van gravar allà. Van col·laborar amb Mal Waldron i Sunnyland
Slim i l'any 1975 van reprendre el nom d'Ice, però al 1978 van tornar als
Estats Units i es van separar poc després. Les seves cançons han estat
recuperades com a base musical per artistes de hip hop com Public Enemy, Wreckx
N Effect, Tuff Crew i fins i tot Janet Jackson, el que ha fet que es
converteixin en un grup de culte, però tan sols com Lafayette Afro Rock Band,
la resta de discos amb altres noms estan pràcticament oblidats excepte per a
quatre melòmans com nosaltres.
Kool & The Gang – Fresh 1984
Els nord-americans Kool & The Gang van ser un dels grups
de funky dance més importants de la dècada dels 70 i sobretot en els 80. Aquest
tema, un dels més recordats èxits del grup, us el he extret de l'àlbum
"Emergency" que van publicar el 15 de novembre de 1984 i es va editar en single el 24 de novembre, aconseguint la posició 9 en les
llistes americanes i l'11 a
Anglaterra, tot i que en les llistes de hot dance del Billboard van assolir el
primer lloc. De l'àlbum es van extreure dos single que també van funcionar
comercialment "Misled" i "Cherish". Kool & The Gang es
van crear l'any 1964 i inicialment es deien The Jazziacs, per passar el 1969 a ser Kool & The
Gang i un dels seus primers èxits era un tema instrumental que portava el seu
nom per títol i que el grup el el que jo tocava, a finals dels seixanta,
utilitzava com a presentació en cadascuna de les nostres actuacions. El seu
primer èxit va arribar amb l'àlbum "Wild and Peaceful" que van editar
l'any 1973. La veritat és que el reconeixement massiu va arribar amb la
incorporació del cantant James "JT" Taylor i l'àlbum "Ladies'
Night" que es va publicar al 1979. Segueixen en actiu i actualment són Robert "Kool" Bell, Ronald
Bell, George Brown, Robert Mickens, Dennis Thomas, Clifford Adams, Sonnie
"Skip" Martin, Shawn McQuiller, Rodney Ellis i Jirmad Gordon, però
pel grup han passat també Rick Westfield i Claydes Charles Smith que ja han
mort.
Commodores – Nightshift 1985
Una altra de les grans bandes de funky dance nord-americanes
va ser Commodores que van tenir la seva època de màxim esplendor en els 80 i
aquest tema és un dels més importants que van gravar. Donava títol a un àlbum i
la cançó que es va publicar en single el 31 de gener de 1985, va ser escrita
pel líder del grup Walter Orange, en col·laboració amb Dennis Lambert i Franne
Golde. Era un homenatge a Marvin Gaye i Jackie Wilson, dos cantants de color
històrics de la música negra als Estats Units que ja havien mort. Aquest va ser
el primer disc que el grup va gravar després que els deixés Lionel Richie que
havien estat component de la banda i es va llançar en solitari obtenint grans
èxits. El tema va aconseguir el primer lloc en les llistes de música negra del
Billboard nord-americà, també a Alemanya i el tercer a Anglaterra, publicant-se
en format single i maxisingle, van obtenir un Grammy el mateix any. A les
llistes de pop dels Estats Units va aconseguir el tercer lloc. Commodores es van formar a Detroit,
l’any 1968 i inicialment eren Lionel Richie (piano, saxo i cantant), William
King (trompeta), Thomas Mc Clary (guitarra), Milan Williams (teclats), Ronald La Pread (baix) i Walter Orange
(bateria). La veritat és que van tenir canvis en la formació i també han
passat per la banda Heatwave JD Nicholas, Sheldon Reynolds, James Ingram,
Skyler Jett, Andre Callahan i crec que em deixo algun. Curiosament l'etapa més
brillant de Commodores va ser la de Lionel Richie, però l'únic Grammy el van
obtenir amb aquesta cançó, després de la seva marxa. Segueixen en actiu.
Tavares – More than a woman 1977
Ara i des de la banda sonora de la pel·lícula "Febre
del dissabte a la nit" us he seleccionat aquesta cançó que també va ser un
èxit i que estava interpretada pel grup de color Tavares. El tema "Més que
una Dona" va ser escrit pels germans Gibbs per aquesta banda sonora i en
el film la interpreten Tavares que la van publicar en single el 1978, sonant
mentre Tony Manero practica el seu ball amb Stephanie Mangano, però també la van
gravar The Bee Gees i s'escolta la seva versió en el concurs de ball. Tavares
eren un grup de New Bedford, a Massachusetts, integrat per cinc germans i
aquest tema va ser el seu gran èxit, tot i que també van incloure un altre peça
seva "Heaven must be missing an angel", a la banda sonora de
"Els Angels de Charlie". Tavares eren Ralph Viera Tavares (10 de desembre de
1942), Pooch que es deia en realitat Arthur Paul Tavares (12 de novembre de
1943), Chubby de verdader nom Antone Lee Tavares (2 de juny de 1945), Butch
que es deia en realitat Feliciano Tavares (18 de maig de 1947) i Tiny que era
en realitat Perry Llegeix Tavares (24 d'octubre de 1949). Gravarien en total 11
àlbums de estudi i tres recopilatoris. Es van formar l'any 1959 i crec que
segueixen en actiu, encara que el seu últim disc gravat en estudi és del 1983.
Carmel – More, more, more 1983
Ara i des de l’àlbum “The Drum is Everything” que Carmel van
publicar l'any 1983, produït per Mike Thorne i que va ser el seu segon disc, us
he seleccionat per compartir avui a Un Toc de Rock aquest tema que obria el
vinil. La cantant britànica líder del grup, a cavall del funky i el jazz, es
diu de nom complet Carmel McCourt i va néixer el 24 de novembre de 1958 a Wrawby, Lincolnshire.
Es van crear a Manchester i al costat de la cantant trobem al baixista Jim
Parris i el bateria Gerry Darby. Aquest tema es va publicar en single,
aconseguint el lloc 23 en les llistes britàniques, mentre que l'àlbum va pujar
al lloc 19, encara que ni el single ni el disc gran es van classificar en els
Estats Units. La veritat és que la carrera de Carmel és molt interessant i
plena de bons discos molt bé instrumentats, encara que mai han estat un grup de
masses. En total Carmel porta editats 10 àlbums i 18 singles, tots ells molt
recomanables i ofereixen una música ben elaborada i assequible. Per cert,
aquest tema va donar títol a un DVD que van treure l'any 2004.
Buddy Miles – Heart’s Delight 1970
No és habitual trobar un bateria com a líder d'una banda o
com a solista, tot i que n'hi ha hagut un bon grapat, ara us porto a Un Toc de
Rock a un gran bateria de color amb una interessant carrera com a solista, es
tracta de Buddy Miles, el que va ser bateria dels Experience de Jimi Hendrix (a
la foto) fins que es va llançar en solitari. Aquest tema us el he extret de
l'àlbum "Them changes" que va ser publicat per Mercury l'any 1970. La
veritat és que la carrera de Buddy Miles és brillant, encara que poc coneguda
aquí al país, va gravar 8 àlbums formant part de la banda de Jimi Hendrix, 17
en solitari i ha gravat realitzant col·laboracions amb Carlos Santana "Carlos Santana & Buddy Miles
Live!" de 1972, John McLaughlin, Hardware i The Electric Flag, grup del
qual va ser fundador, fins i tot va tocar posteriorment en el disc "Band
of Gypsys" de Jimi Hendrix, el genial guitarrista esquerrà. El bateria,
cantant, compositor i productor de color Buddy Miles es deia veritablement George Allen
Milers Jr i va néixer el 5 de setembre de 1947 a Omaha, Nebraska.
Moriria a la seva casa d'Austin, Texas, envoltat de la seva família, als 60
anys d'edat, un 26 de febrer de 2008
a causa d'una malaltia cardíaca congestiva. Es va saber
que portava temps lluitant amb la seva enfermetat, durant els últims anys i el
cor sembla que li funcionava només en un 15%. El seu epitafi va ser "Ell
havia apagat al seu desfibril·lador i estava llest per anar-s’en al cel".
El seu cos fou incinerat.
Blood, Sweat & Tears – Hi-de-ho 1970
Una de les millors bandes de jazz fusió nord-americanes, al
costat de Chicago i Wheater Report, el grup de Jaco Pastorius, va ser Blood,
Sweat & Tears als que escoltarem ara amb aquest tema que obria el seu
tercer treball discogràfic titulat genèricament "Blood, Sweat & Tears 3 ", produït per Roy
Halee i el bateria del grup, Bobby Colomby i que es va publicar l'any 1970,
sent el disc amb el qual es van donar a conèixer a Espanya. L'àlbum va
aconseguir el primer lloc en la llista de discs grans del Billboard. Aquest
tema que va ser un dels singles que es van extreure, era una composició de
Carole King i el que llavors era el seu marit Gerry Goffin, de fet en el disc
es van incloure algunes versions, entre elles una de fosca i pesada del
"Simpatia pel diable" dels Stones i "40.000 Headmen"
escrita per Stevie Winwood i Jim Capaldi que crec era de la seva etapa a
Trafuc, sense oblidar cançons de Laura Nyro, James Taylor, Joe Cocker i alguna
més. En aquest enregistrament
Blood, Sweat & Tears estava integrat per Lew Soloff i Chuck Winfield
(trompeta i fiscorn), Jerry Hyman (trombó), Dick Halligan (trombó, flauta,
piano, òrgan i clavicordi), Fred Lipsius (saxo alt i piano), Steve Katz
(guitarra, harmònica i cantant), Jim Fielder (baix), Bobby Colomby (bateria i
percussió) i David Clayton-Thomas (cantant), encara que també van comptar amb
el Cor Borough-Wide de Manhattan, sota la direcció de Bill Smith. Blood,
Sweat & Tears van sorgir l'any 1967 a Nova York, creats pel pianista i
organista Al Kooper que els va deixar després del seu primer disc. Jo els vaig
descobrir gràcies al doble disc de presentació del segell CBS a Espanya que es
va titular "Llena mi cabeza de rock" i es va vendre a preu de disc
simple, no doble com és el lògic d'acord amb com funcionen les discogràfiques
avui en dia. Al Kooper creà
Blood, Sweat & Tears quan militava a The Blues Project, al costat del
guitarrista Steve Katz que també formava part d'aquesta banda i el baixista Jim
Fielder que havia tocat amb Buffalo Springfield i The Mothers of Invention de
Frank Zappa i Blood, Sweat & Tears va ser creada com una Big Band. Per
Blood, Sweat & Tears han passat molts músics i avui en dia crec que
segueixen en actiu.
Barry White
– You are the first, the last, my everything 1974/2000
Ara al Un Toc de Rock d’avui escoltarem a qui ha estat el
líder del so Philadelphia, el cantant de color, compositor, arranjador,
productor i director d'orquestra Barry White al costat de The Love Unlimited
Orchestra i està considerat el primer cantant de la història que va interpretar
el que es diria "música disco". El seu veritable nom era Barry Eugene
Carter i va néixer a Galveston, Texas, el 12 de setembre de 1944. Barry White
va patir una insuficiència renal en la tardor de 2002 com a resultat d'anys de
pressió arterial alta crònica causada pel seu sobrepès. Barry White va tindre
un vessament cerebral el maig de 2003, després de la qual cosa es va veure
obligat a retirar-se dels escenaris. El
4 de juliol de 2003, Barry White va morir a l'Hospital Cedars-Sinai Medical
Center de Los Angeles. Aquest tema que podriem traduïr com “Tu ets la primera,
l’última, tu ho ets tot”, va ser escrita per Barry White, Tony
Sepe i Peter Radcliffe i es va publicar l’any 1974, sent número 1 del
Billboard, es va incloure al seu àlbum “Can't Get Enough”, però jo us la he
extret del doble CD "The Ultimate Collection", un disc recopilatori
que va publicar el 25 d'abril de 2000 i que es va reeditar el 11 març 2008
titulant "Barry White Gold". És una de les formes que tenen les cases
de discos d'intentar vendre un mateix producte dues vegades i els que piquen,
doncs han picat. Això si les portades eren diferents. Serveixi com a mínim
perquè es consolin els que tenen les dues còpies. Barry White va intervenir en
un capítol de "Els Simpson", aquell del Dia de l'Apallissament, en el
què la gent del poble és dedica a colpejar serps.
Harold
Melvin & The Blue Notes – If you don’t know me by now 1972
Un altre
artista dins del anumenat So Philadelphia es Harold Melvin & The Blue
Notes. Aquesta ha estat amb tota seguretat, la millor cançó en la
carrera del grup nord americà de color Harold Melvin & The Blue Notes i tot
i que com us deia, el van ser encasellats en l'anomenat "so
Philadelphia", val a dir que Harold Melvin & The Blue Notes eren una
bona banda de soul de la qual va ser cantant Billy Paul, aquell del “Me and Mrs
Jones” que escoltarem després, durant una curta temporada, encara que en aquest
tema la veu és Teddy Pendergrass (26 de març de 1950), un altre gran cantant i
compositor nord americà de color que posteriorment es va llançar també en
solitari amb una brillant carrera, morint el 13 de gener de 2010. El grup
Harold Melvin & The Blue Notes van funcionar des de l’any 1960 fins al 1996
i un any més tard, el 24 de març de 1997, moriria el seu líder Harold Melvin
que havie nascut a Philadelphia el 25 de juny de 1939. La cançó "Si no em
coneixes ara" va aconseguir la tercera posició l’any 1972 en les llistes
generals del Billboard nord-americà i el primer lloc en les de rhythm and blues. Avui
en dia es la cançó de referencia quan es parla del grup Harold Melvin & The
Blue Notes.
Billy Paul –
Me and Mrs Jones 1972
El cantant de color Billy Paul amb el que avui acomiadarem
Un Toc de Rock, ja havia gravat en solitari, però quan va tornar del servei
militar va passar a ser cantant del grup Harold Melvin & The Blue Notes, un
dels més representaius del anomenat “So Philadelphia” i als que hem escoltat
abans, però Billy Paul de seguida va tornar a gravar en solitari deixan el
grup. L'èxit li va arribar amb l'àlbum "360 Degrees Of Billy Paul",
on es trobava aquesta cançó, el seu gran èxit internacional, “Me and Mrs.
Jones" que va ser número 1 durant tres setmanes, també a l'any 1972, a les llistes del
Billboard. El single va vendre dos milions de còpies i li va permetre a Billy
Paul guanyar un Grammy en la categoria
"Millor intèrpret masculí de R & B". A ell també el van encasellar
dins del "So Philadelphia", potser perquè va néixer en aquesta ciutat
l'1 de desembre de 1934, però Billy Paul era un cantant de soul i rhythm and blues. El
seu nom real era Paul Williams. Aquest bon cantant de color ja mai va tornar a
tenir un altre èxit igual, si be a anat treien álbums molt interesants i degut
a la seva esplèndida trajectòria és considerat avui en dia una de les figuras
més importants de la música soul americana, sobre tot gracias a alló de “Hi ha
calcom d’important entre jo i la senyora Jones”.
La frase per acabar el programa d'avui i aprofitant que
sembla ser han aparegut les seves despulles, és del gran escriptor Miguel de
Cervantes Saavedra que va manifestar:
"La
Ingratitut és filla de la Supèrbia”
Acaba ara Un Toc de Rock, jo tanco la barraqueta i foto el
camp, però us deixaré amb companyia de les aquelles emissores per les que ens
escoltes dues vegades cada setmana, si ho fas a través de les ones o via
internet si t’el descarregues des de el blog o el facebook de Montse. Soc Mario
Prades i marxaré fins el proper programa.
Apa, ens veiem pel món
Mario Prades
No hay comentarios:
Publicar un comentario