
El nostre recorregut per
la música dels últims cent anys ens
portarà avui a
Un Toc de Rock música
negra i anem a escoltar a
Otis Redding amb
Carla Thomas,
Aretha Franklin,
Commodores,
Kool & The Gang,
Edwin Starr,
Lafayette Afro Rock Band,
Tavares,
Buddy Miles,
Billy Paul i uns quants més, entre ells
Blood, Sweat & Tears que son blancs i entre tots ompliran aquests
55 minuts de
records, però anem a començar la nostra
singladura escoltant una gran banda vocal femenina
Martha & The Vandellas.
Soc
Mario Prades i des de totes aquelles
emissores per les que ens escoltes o
bé des del
blog o el
facebook de
Montse si ho fas per la
xarxa,
obriré la
barraqueta dient com cada vegada
Benvinguts a Un Toc de Rock
Martha
& The Vandellas – Dancing in the street 1964

Aquest grup vocal femení del segell de Detroit Tamla Motown,
van començar a l'any 1957 i van triomfar anomenant-se
Martha & The Vandellas,
però a partir de 1967 van alterar el seu nom passant a ser
Martha Reeves &
The Vandellas i àdhuc segueixen en actiu. Les seves cançons s'inclinaven cap un
R & B més dur que el de les seues coetànies
The Supremes o
The
Marvelettes, encara que van incursionar en altres gèneres com el
doo-wop,
pop,
blues,
rock i
soul. Aquest tema amb el que avui obrim
Un Toc de Rock és una de
les seves cançons més populars. Van col·locar
deu singles al
Top 10 del
Billboard i
dos van ser número
1. Aquest single va aconseguir la
segona posició
als Estats Units i la
quarta a Anglaterra i en l'enregistrament trobem entre
altres a
Marvin Gaye a la bateria,
Henry Cosby al saxo,
Robert White a la
guitarra i
Paul Riser al

trombó. Van tenir molts canvis al llarg dels anys.
Inicialment eren
Annette Beard,
Rosalind Ashford i
Gloria Williams, però la
formació que més èxits va aconseguir va ser la integrada per
Rosalind Ashford,
Betty Kelly i
Martha Reeves (18 de juliol de 1941, Eufaula, Alabama), encara
que pel grup també van passar
Betty Kelly,
Sandra Tilley,
Annette Beard Helton,
Roschelle Laughhunn,
Lois Reeves i
Delphine Reeves.
Van publicar aquest single l'any 1964, produït
per William "Mickey" Stevenson i la cançó va ser escrita per aquest
al costat de Ivy Jo Hunter i Marvin Gaye. El tema ha estat molt versionat al
llarg dels anys, destacant les que van realitzar The Mamas & The Papas,
Grateful Dead, Black Oak Arkansas, David Bowie amb Mick Jagger i Van Halen.




Otis
Redding & Carla Thomas – Knock of wood 1967

El recordat
Rei del Soul va gravar un àlbum del qual es van
extreure un parell o tres d'EP's amb la cantant de color
Carla Thomas, filla
d’un altre gran artista de
soul,
Rufus Thomas. Aquesta peça "Tocar
fusta", va ser la cançó estrella del LP titulat "King &
Queen" que va aconseguir el lloc
36 en les llistes americanes, encara que
la cançó va arribar al
8é lloc de les llistes als Estats Units. La cantant de color
Carla Thomas va néixer el 21 de desembre de 1942 a Memphis, Tennessee i
va ser anomenada
La Reina
del Soul de Memphis, suposo que per diferenciar-la d'
Aretha Franklin,
La Reina del Soul que per cert, també era
de Memphis. Ha publicat 12 LP's, l'últim l’any 2007.
Otis Redding va ser el
Rei
del Soul, però també el van anomenar
Mr Putiful, nascut a Geòrgia el 9 de
setembre de 1941, va morir en un accident d'aviació a Madison, Wisconsin, el 10
de desembre de 1967, al costat de diversos components de la seva banda

d'acompanyament
The Bar-Keys, quan només tenia 26 anys d'edat. De fet del grup
The Bar-Keys sols es van salvar
James Alexander i
Ben Cauley que no viatjaven a l'avió. Curiosament el
major èxit en la carrera d'
Otis Redding va ser el single "Sittin 'on the
dock of the bay" que ja havia gravat abans de morir, però que es va posar
a la venda un mes després de l'accident. Va ser el seu disc pòstum i el que
millor es va vendre. Els seus
començaments també són molt interessants ja que
va acompanyar a
Johnny Jenkins i en una sessió d'enregistrament per a la Stax, com quedaven diverses
hores lliures i estaven pagades, el productor
Jim Stewart (co-propietari de
Stax) va decidir que podien aprofitar-se, sense cap cost, per que
Otis Redding
gravés dos temes, un d'ells va ser "These Arms Of Mine", el seu
primer èxit. La seva veu passava de ser
acariciadora i
vellutada a
forta i
punyent, això li va donar una amplitud de registre que el va convertir en el
que va ser, un
Rei. Despres de la seva mort, la trona de
Rei del Soul va estar
ocupada per
Solomon Burke.
+El+muelle+de+la+Bah%C3%ADa.jpg)



Aretha Franklin – Respect 1967

Aquest és un dels temes més importants en la carrera
d'
Aretha Franklin, tot i que primer va triomfar en la versió que va realitzar
el seu autor,
Otis Redding, al qual hem escoltat abans, l'any 1965, encara que
en la versió de
la Reina
del Soul que va ser produïda per
Jerry Wexler, es va afegir un sol de saxo a
càrrec de
King Curtis i es van canviar unes estrofes musicals inspirant-se en
el tema "When something is wrong with my baby", de
Sam & Dave. A
més d'
Aretha Franklin (cantant i piano) i
King Curtis (saxos), també
van intervindre a la gravació
Carolyn Franklin,
Erma Franklin i el grup
The
Sweet Inspirations als cors, al costat de
Willie Bridges (saxos),
Charles
Chalmers (saxo),
Gene Chrisman (bateria),
Tommy Cogbill (baix),
Jimmy Johnson
(guitarra),
Melvin Lastie (trompeta i corneta),
Chips Moman (guitarra) i
Dewey
Oldham (teclats).
Per cert,
Aretha Franklin també la va interpretar en el film “Blues Brothers
2000”, on tenia un petit paper. Un dels millors discos
d'Aretha Franklin es l’album "I never loved a man (The way I love
you)" que va publicar l'any 1967, d'ell us he extret aquest tema. L'àlbum
va aconseguir la
segona posició en les llistes del
Billboard i va ser
Disc d'Or
per les seves vendes als Estats Units, sobretot pel tema "Respect"
que escoltem ara i que es va publicar en single i va ser número
1 a les llistes, així com un
altre single amb la cançó que li donava títol que també es va vendre molt bé.
L'àlbum es va publicar en versió
mono, però aquest tema us el he tret de la
reedició en CD que es va publicar l'any 1995 i incloent alguns temes com
aquest, en
stereo.
Aretha Franklin va néixer el 25 de març de 1942 a Memphis, Tennessee i
és coneguda com
Lady Soul o
Queen of Soul. És una de les veus que més han
influenciat a les cantants de
rhythm and blues i
funky de les posteriors generacions




Edwin Starr – War 1969

L'actor oriental especialitzat en films d'arts
marcials
Jackie Chan, en una de les seves pel·lícules, crec que va ser
"Hora Punta", canta aquest tema mentre viatja en un cotxe amb
Chris
Ricker. La veritat és que l’ha arribat a versionar fins i tot
Bruce Springsteen
acompanyat per la
E Street
Band, col·locant-la en la posició
10 de les llistes, de fet van gravar-la fins
fins i tot els britànics
Frankie Goes to Hollywood, però jo us he portat avui a
Un Toc de Rock la millor versió, a càrrec d'
Edwin Starr que la va gravar l’any
1970. La cançó va ser escrita en 1969 per
Norman Whitfield i
Barrett Strong i
es tracta d'un cant
en contra de la guerra del Vietnam i inicialment la van
enregistrar
The Temptations, però aquests no van jutjar que fos una temàtica
adequada i no es va promocionar, passant desapercebuda. Finalment va ser
Edwin
Starr el que la va treure en format single l'any 1969, aconseguint el
primer lloc
de les llistes de
pop del
Billboard l’any 1970, el
tercer en les de
rhythm and blues i
també el
tercer a Anglaterra, convertint-se "War" en al
hit més
important de la seva carrera. Amb el temps ha esdevenit una de les
"
cançons protesta"

més
populars de la història musical americana,
encara que a Espanya, la veritat, va passar amb més pena que glòria malgrat la
seva qualitat. Un dels factors que van influir en l'èxit va ser
la potència
vocal dels cors i allí trobem a
Freddie Gorman,
Walter Gaines,
Hank Dixon i
CP
Spencer que formaven part del grup
The Originals, però també van estar-hi
Joe
Harris,
Billie Rae Calvin i
Brenda Joyce Evans, els músics van ser el grup
The
Funk Brothers.
Edwin Starr, de nom real
Charles Edwin Hatcher, va néixer el 21
de gener de 1942 a
Nashville, Tennessee. El 2 d'abril de 2003, amb 61 anys d'edat,
Edwin Starr va
morir després de patir un atac de cor mentre prenia un bany a la seva casa de
Bramcote, prop de Nottingham. En total al llarg de la seva carrera va gravar 11
àlbums i 53 singles. L’any 1993 va regravar aquest tema, ja residint a
Anglaterra, acompanyat per
The Shadows, encara que no es va classificar en els
Estats Units i al Regne Unit només va aconseguir el lloc
69.




Lafayette
Afro Rock Band – Soul Makossa 1974
Aquest tema
havia estat gravat per la
Fania All Stars de Tito Puente i el grup Lafayette Afro Rock
Band la van publicar l'any 1974 donant títol a un dels seus millors treballs
discogràfics. Es tracta d'un grup que fusiona ritmes
funkys amb
tocs
africans,
rock i
percussions llatines, en una línia similar a la de
Carlos
Santana que es van crear a Nova York el 1970, encara que van desenvolupar la
major part de la seva activitat musical a França, concretament a París. Quan
van començar es deien
Bobby Boy Congress, però de seguida van decidir marxa-se
cap a Europa. Residien al barri parisenc de Barbesse, on vivien molts
immigrants d'origen africà. Gràcies a aquesta influència, el seu so va anar
canviant. Al 1973 el cantant i líder del grup
Bobby Boy, va decidir tornar al
seu país i la resta de la banda es van quedar i van canviar el seu nom a
Ice
gravant 6 discos. Paral·lelament van treballar també com
Lafayette Afro Rock
Band i "Soul Makossa" va ser el seu primer àlbum, encara que van
arribar a gravar quatre discos i un altre l'any 1978 signat com
Crispy &
Company. Aquesta nombrosa banda estava integrada per
Larry Jones (guitarra),
Michael
McEwan (guitarra),
Lafayette Hudson (baix),
Frank Abel (teclats),
Ronnie James Buttacavoli (metalls),
Arthur Young (metalls i percusio),
Ernest
"
Donny"
Donable (bateria) i
Keno Speller (percusio). Van ser la banda
fixa a l'
estudi Parisound, propietat de
Pierre Jaubert i van acompanyar a molts
dels artistes que van gravar allà. Van col·laborar amb
Mal Waldron i
Sunnyland
Slim i l'any 1975 van reprendre el nom d'
Ice, però al 1978 van tornar als
Estats Units i es van separar poc després. Les seves cançons han estat
recuperades com a
base musical per artistes de
hip hop com
Public Enemy,
Wreckx
N Effect,
Tuff Crew i fins i tot
Janet Jackson, el que ha fet que es
converteixin en un grup de culte, però tan sols com
Lafayette Afro Rock Band,
la resta de discos amb altres noms estan pràcticament oblidats excepte per a
quatre
melòmans com nosaltres.




Kool & The Gang – Fresh 1984

Els nord-americans
Kool & The Gang van ser un dels grups
de
funky dance més importants de la dècada dels 70 i sobretot en els 80. Aquest
tema, un dels més recordats èxits del grup, us el he extret de l'àlbum
"Emergency" que van publicar el 15 de novembre de 1984 i es va editar en single el 24 de novembre, aconseguint la posició
9 en les
llistes americanes i l'
11 a
Anglaterra, tot i que en les llistes de
hot dance del
Billboard van assolir el
primer lloc. De l'àlbum es van extreure dos single que també van funcionar
comercialment "Misled" i "Cherish".
Kool & The Gang es
van crear l'any 1964 i inicialment es deien
The Jazziacs, per passar el 1969 a ser
Kool & The
Gang i un dels seus primers èxits era un tema instrumental que portava el

seu
nom per títol i que el grup el el que jo tocava, a finals dels seixanta,
utilitzava com a
presentació en cadascuna de les nostres actuacions. El seu
primer èxit va arribar amb l'àlbum "Wild and Peaceful" que van editar
l'any 1973. La veritat és que el reconeixement massiu va arribar amb la
incorporació del cantant
James "
JT"
Taylor i l'àlbum "Ladies'
Night" que es va publicar al 1979.
Segueixen en actiu i actualment són Robert "Kool" Bell, Ronald
Bell, George Brown, Robert Mickens, Dennis Thomas, Clifford Adams, Sonnie
"Skip" Martin, Shawn McQuiller, Rodney Ellis i Jirmad Gordon, però
pel grup han passat també Rick Westfield i Claydes Charles Smith que ja han
mort.




Commodores – Nightshift 1985

Una altra de les grans bandes de
funky dance nord-americanes
va ser
Commodores que van tenir la seva època de màxim esplendor en els 80 i
aquest tema és un dels més importants que van gravar. Donava títol a un àlbum i
la cançó que es va publicar en single el 31 de gener de 1985, va ser escrita
pel líder del grup
Walter Orange, en col·laboració amb
Dennis Lambert i
Franne
Golde. Era un homenatge a
Marvin Gaye i
Jackie Wilson, dos
cantants de color
històrics de la
música negra als Estats Units que ja havien mort. Aquest va ser
el primer disc que el grup va gravar després que els deixés
Lionel Richie que
havien estat component de la banda i es va llançar en solitari obtenint grans
èxits. El tema va aconseguir el
primer lloc en les llistes de
música negra del
Billboard nord-americà, també a Alemanya i el
tercer a Anglaterra, publicant-se
en format single i maxisingle, van obtenir un
Grammy el mateix any. A

les
llistes de
pop dels Estats Units va aconseguir el
tercer lloc.
Commodores es van formar a Detroit,
l’any 1968 i inicialment eren Lionel Richie (piano, saxo i cantant), William
King (trompeta), Thomas Mc Clary (guitarra), Milan Williams (teclats), Ronald La Pread (baix) i Walter Orange
(bateria). La veritat és que van tenir canvis en la formació i també han
passat per la banda
Heatwave JD Nicholas,
Sheldon Reynolds,
James Ingram,
Skyler Jett,
Andre Callahan i crec que em deixo algun. Curiosament l'etapa més
brillant de
Commodores va ser la de
Lionel Richie, però l'únic
Grammy el van
obtenir amb aquesta cançó, després de la seva marxa. Segueixen en actiu.




Tavares – More than a woman 1977

Ara i des de la banda sonora de la pel·lícula "
Febre
del dissabte a la nit" us he seleccionat aquesta cançó que també va ser un
èxit i que estava interpretada pel grup de color
Tavares. El tema "Més que
una Dona" va ser escrit pels
germans Gibbs per aquesta banda sonora i en
el film la interpreten
Tavares que la van publicar en single el 1978, sonant
mentre
Tony Manero practica el seu ball amb
Stephanie Mangano, però també la van
gravar
The Bee Gees i s'escolta la seva versió en el
concurs de ball.
Tavares
eren un grup de New Bedford, a Massachusetts, integrat per
cinc germans i
aquest tema va ser el seu gran èxit, tot i que també van incloure un altre peça
seva "Heaven

must be missing an angel", a la banda sonora de
"
Els Angels de Charlie".
Tavares eren
Ralph Viera Tavares (10 de desembre de
1942),
Pooch que es deia en realitat
Arthur Paul Tavares (12 de novembre de
1943),
Chubby de verdader nom
Antone Lee Tavares (2 de juny de 1945),
Butch
que es deia en realitat
Feliciano Tavares (18 de maig de 1947) i
Tiny que era
en realitat
Perry Llegeix Tavares (24 d'octubre de 1949). Gravarien en total
11
àlbums de estudi i
tres recopilatoris. Es van formar l'any 1959 i crec que
segueixen en actiu, encara que el seu últim disc gravat en estudi és del 1983.




Carmel – More, more, more 1983

Ara i des de l’àlbum “The Drum is Everything” que
Carmel van
publicar l'any 1983, produït per
Mike Thorne i que va ser el seu segon disc, us
he seleccionat per compartir avui a
Un Toc de Rock aquest tema que obria el
vinil. La cantant britànica líder del grup, a cavall del
funky i el
jazz, es
diu de nom complet
Carmel McCourt i va néixer el 24 de novembre de 1958 a Wrawby, Lincolnshire.
Es van crear a Manchester i al costat de la cantant trobem al baixista
Jim
Parris i el bateria
Gerry Darby. Aquest tema es va publicar en single,
aconseguint el lloc
23 en les llistes britàniques, mentre que l'àlbum va pujar
al lloc
19, encara que ni el single ni el disc

gran es van classificar en els
Estats Units. La veritat és que la carrera de
Carmel és molt interessant i
plena de bons discos
molt bé instrumentats, encara que mai han estat un grup de
masses. En total
Carmel porta editats
10 àlbums i
18 singles, tots ells molt
recomanables i ofereixen una
música ben
elaborada i
assequible. Per cert,
aquest tema va donar títol a un DVD que van treure l'any 2004.




Buddy Miles – Heart’s Delight 1970

No és habitual trobar un bateria com a líder d'una banda o
com a solista, tot i que n'hi ha hagut un bon grapat, ara us porto a
Un Toc de
Rock a un gran bateria de color amb una interessant carrera com a solista, es
tracta de
Buddy Miles, el que va ser bateria dels
Experience de
Jimi Hendrix (a
la foto) fins que es va llançar en solitari. Aquest tema us el he extret de
l'àlbum "Them changes" que va ser publicat per Mercury l'any 1970. La
veritat és que la carrera de
Buddy Miles és brillant, encara que poc coneguda
aquí al país, va gravar
8 àlbums formant part de la banda de
Jimi Hendrix,
17
en solitari i ha gravat realitzant col·laboracions amb
Carlos Santana "Carlos Santana & Buddy Miles
Live!" de 1972,
John McLaughlin,
Hardware i
The
Electric Flag, grup del
qual va ser fundador, fins i tot va tocar posteriorment en el disc "Band
of Gypsys" de
Jimi Hendrix, el genial guitarrista esquerrà. El bateria,
cantant, compositor i productor de color
Buddy Miles es deia veritablement
George Allen
Milers Jr i va néixer el 5 de setembre de 1947 a Omaha, Nebraska.
Moriria a la seva casa d'Austin, Texas, envoltat de la seva família, als 60
anys d'edat, un 26 de febrer de 2008
a causa d'una malaltia cardíaca congestiva. Es va saber
que portava temps lluitant amb la seva enfermetat, durant els últims anys i el
cor sembla que li funcionava només en
un 15%. El seu epitafi va ser "
Ell
havia apagat al seu desfibril·lador i estava llest per anar-s’en al cel".
El seu cos fou incinerat.




Blood, Sweat & Tears – Hi-de-ho 1970

Una de les millors bandes de
jazz fusió nord-americanes, al
costat de
Chicago i
Wheater Report, el grup de
Jaco Pastorius, va ser
Blood,
Sweat & Tears als que escoltarem ara amb aquest tema que obria el seu
tercer treball discogràfic titulat genèricament "Blood, Sweat & Tears 3 ", produït per
Roy
Halee i el bateria del grup,
Bobby Colomby i que es va publicar l'any 1970,
sent el disc amb el qual es van donar a conèixer a Espanya. L'àlbum va
aconseguir el
primer lloc en la llista de discs grans del
Billboard. Aquest
tema que va ser un dels singles que es van extreure, era una composició de
Carole King i el que llavors era el seu marit
Gerry Goffin, de fet en el disc
es van incloure algunes versions, entre elles una de fosca i pesada del
"Simpatia pel diable" dels
Stones i "40.000 Headmen"
escrita per
Stevie Winwood i
Jim Capaldi que crec era de la seva etapa a
Trafuc, sense oblidar cançons de
Laura Nyro,
James Taylor,
Joe Cocker i alguna
més.
En aquest enregistrament
Blood, Sweat & Tears estava integrat per Lew Soloff i Chuck Winfield
(trompeta i fiscorn), Jerry Hyman (trombó), Dick Halligan (trombó, flauta,
piano, òrgan i clavicordi), Fred Lipsius (saxo alt i piano), Steve Katz
(guitarra, harmònica i cantant),
Jim Fielder (baix), Bobby Colomby (bateria i
percussió) i David Clayton-Thomas (cantant), encara que també van comptar amb
el Cor Borough-Wide de Manhattan, sota la direcció de Bill Smith. Blood,
Sweat & Tears van sorgir l'any 1967 a Nova York, creats pel pianista i
organista
Al Kooper que els va deixar després del seu primer disc. Jo els vaig
descobrir gràcies al doble disc de presentació del segell CBS a Espanya que es
va titular "Llena mi cabeza de rock" i es va vendre
a preu de disc
simple,
no doble com és el lògic d'acord amb com funcionen les discogràfiques
avui en dia.
Al Kooper creà
Blood, Sweat & Tears quan militava a The Blues Project, al costat del
guitarrista Steve Katz que també formava part d'aquesta banda i el baixista Jim
Fielder que havia tocat amb Buffalo Springfield i The Mothers of Invention de
Frank Zappa i Blood, Sweat & Tears va ser creada com una Big Band. Per
Blood, Sweat & Tears han passat molts músics i avui en dia crec que
segueixen en actiu.




Barry White
– You are the first, the last, my everything 1974/2000

Ara al
Un Toc de Rock d’avui escoltarem a qui ha estat el
líder del
so Philadelphia, el cantant de color, compositor, arranjador,
productor i director d'orquestra
Barry White al costat de
The Love Unlimited
Orchestra i està considerat
el primer cantant de la història que va interpretar
el que es diria "
música disco". El seu veritable nom era
Barry Eugene
Carter i va néixer a Galveston, Texas, el 12 de setembre de 1944.
Barry White
va patir una insuficiència renal en la tardor de 2002 com a resultat d'anys de
pressió arterial alta crònica causada pel seu sobrepès.
Barry White va tindre
un vessament cerebral el maig de 2003, després de la qual cosa es va veure
obligat a
retirar-se dels escenaris. El
4 de juliol de 2003,
Barry White va morir a l'
Hospital Cedars-Sinai Medical
Center de Los Angeles. Aquest tema que podriem traduïr com “Tu ets la primera,
l’última, tu ho ets tot”, va ser escrita per
Barry White,
Tony
Sepe i
Peter
Radcliffe i es va publicar l’any 1974, sent número
1 del
Billboard, es va incloure al seu àlbum “Can't Get Enough”, però jo us la he
extret del doble CD "The Ultimate Collection", un disc recopilatori
que va publicar el 25 d'abril de 2000 i que es va reeditar el 11 març 2008
titulant "Barry White Gold". És una de les formes que tenen les cases
de discos d'intentar vendre un mateix producte dues vegades i els que
piquen,
doncs
han picat. Això si les portades eren diferents. Serveixi com a mínim
perquè es consolin els que tenen les dues còpies.
Barry White va intervenir en
un capítol de "
Els Simpson", aquell del
Dia de l'Apallissament, en el
què la gent del poble és dedica a colpejar serps.




Harold
Melvin & The Blue Notes – If you don’t know me by now 1972
Un altre
artista dins del anumenat So Philadelphia es Harold Melvin & The Blue
Notes. Aquesta ha estat amb tota seguretat, la millor cançó en la
carrera del grup nord americà de color
Harold Melvin & The Blue Notes i tot
i que com us deia, el van ser encasellats en l'anomenat "
so
Philadelphia", val a dir que
Harold Melvin & The Blue Notes eren una
bona
banda de soul de la qual va ser cantant
Billy Paul, aquell del “Me and Mrs
Jones” que escoltarem després, durant una curta temporada, encara que en aquest
tema la veu és
Teddy Pendergrass (26 de març de 1950), un altre gran cantant i
compositor nord americà de color que posteriorment es va llançar també en
solitari amb

una brillant carrera, morint el 13 de gener de 2010. El grup
Harold Melvin & The Blue Notes van funcionar des de l’any 1960 fins al 1996
i un any més tard, el 24 de març de 1997, moriria el seu líder
Harold Melvin
que havie nascut a Philadelphia el 25 de juny de 1939. La cançó "Si no em
coneixes ara" va aconseguir la
tercera posició l’any 1972 en les llistes
generals del
Billboard nord-americà i el
primer lloc en les de
rhythm and blues. Avui
en dia es la cançó de referencia quan es parla del grup
Harold Melvin & The
Blue Notes.




Billy Paul –
Me and Mrs Jones 1972

El cantant de color
Billy Paul amb el que avui acomiadarem
Un Toc de Rock, ja havia gravat en solitari, però quan va tornar del servei
militar va passar a ser cantant del grup
Harold Melvin & The Blue Notes, un
dels més representaius del anomenat “
So Philadelphia” i als que hem escoltat
abans, però
Billy Paul de seguida va tornar a gravar en solitari deixan el
grup. L'èxit li va arribar amb l'àlbum "360 Degrees Of Billy Paul",
on es trobava aquesta cançó, el seu gran èxit internacional, “Me and Mrs.
Jones" que va ser número
1 durant
tres setmanes, també a l'any 1972, a les llistes del
Billboard. El single va vendre
dos milions de còpies i li va permetre a
Billy
Paul guanyar un
Grammy en la categoria
"
Millor intèrpret masculí de R & B". A ell també el van encasellar
dins del

"
So Philadelphia", potser perquè va néixer en aquesta ciutat
l'1 de desembre de 1934, però
Billy Paul era un cantant de
soul i
rhythm and blues. El
seu nom real era
Paul Williams. Aquest bon cantant de color ja mai va tornar a
tenir un altre èxit igual, si be a anat treien álbums molt interesants i degut
a la seva esplèndida trajectòria és considerat avui en dia una de les figuras
més importants de
la música soul americana, sobre tot gracias a alló de “Hi ha
calcom d’important entre jo i la senyora Jones”.




La frase per acabar el programa d'avui i aprofitant que
sembla ser han aparegut les seves despulles, és del gran escriptor Miguel de
Cervantes Saavedra que va manifestar:
"La
Ingratitut és filla de la Supèrbia”
Acaba ara Un Toc de Rock, jo tanco la barraqueta i foto el
camp, però us deixaré amb companyia de les aquelles emissores per les que ens
escoltes dues vegades cada setmana, si ho fas a través de les ones o via
internet si t’el descarregues des de el blog o el facebook de Montse. Soc Mario
Prades i marxaré fins el proper programa.
Apa, ens veiem pel món
Mario Prades
No hay comentarios:
Publicar un comentario