Anem a realitzar a Un Toc de Rock un viatge pels nostres
records, per l'ahir més o menys llunyà i també tindrem algunes novetats de
recent aparició. La nostra banda sonora estarà avui plena de blues, rythm &
blues i soul. Anem a escoltar
a Alvin Lee, Rare Earth, Aretha Franklin, Otis Redding, Solomon Burke, John Lee
Hooker, Annie Lennox, Temptations, Pacific Gas & Electric i uns quants més
que ens acompanyaran en aquest viatge a l'ahir gràcies a la música. Començaré
amb el guitarrista de color Kenny Neal que ens aclareix sense cap tipus de
dubtes quina és la seva condició “Ell es un bluesman”. Jo soc Mario Prades,
toca obrir la barraqueta i des de les emissores que emeten el programa ens
posem en marxa ara mateix, no sense dir-vos alló de sempre que queda molt bé i
ja es una costum
Benvinguts a Un Toc de Rock
Kenny Neal
– I’m a blues man 1994
L'any 1994 el guitarrista, harmònica i cantant nord-americà
Kenny Neal va publicar un CD, a través del segell americà Alligator Records,
titulat genèricament "Hoodoo Moon" que s'obria amb aquest tema amb el
que jo avui també començaré Un Toc de Rock i en el que ens aclareix sense cap
tipus de dubtes quin és el seu lloc en el món de la música "Jo sóc un
bluesman". Es tracta d'una versió de l'èxit de BB King que van escriure
Gooldold, Shamwell i Prestage i que també va gravar Johnny Winter, el guitarra
albí, deu anys més tard, el 2004. En aquest enregistrament, crec que és el seu
cinquè disc, ha comptat amb el seu germà Noel Neal al baix, Lucky Peterson als teclats i Ken Johnson a la bateria, a més dels The King Snake Horns, integrat
per Bruce Staelens a la trompeta, Bob Greelee al saxo baríton i Bill Samuel al
saxo tenor que també és el director i arranjador de la secció de metall. En l'enregistrament del CD ha col·laborat el
teclista Dwight Champagne en un dels temes. El músic de color Kenny Neal va
néixer el 14 d'octubre de 1957
a Nova Orleans, Louisiana. Ha aconseguit un munt de
premís i ha estat nominat als Grammy en diverses ocasions, l'any 2009 ho va
estar en 4 categories diferents. Per cert, durant un temps va ser component de The Downchild Blues Band. La
veritat és que els discos de Kenny Neal només han arribat a Espanya com discos
d'importació, encara que crec recordar que ell ha actuat aquí diverses vegades
i em sembla que en alguna ocasió han estat distribuïts per la discogràfica
barcelonina Disc Medi, però no estic segur del tot.
John Lee
Hooker – One Bourbon, one Scoth, one Beer 1966
Un dels mites i figures més importants del blues va ser el
cantant i guitarra John Lee Hooker. El Mestre va crear un estil especial de
tocar, rústic i primitiu, però dins de la seva simpleza contundent i impactant.
Al principi John Lee Hooker que cantava
i tocava la guitarra, s'acompanyava amb cops de peu a manera de percussió i amb
la seva forma de cantar, mig parlant, amb connotacions de rap, encara que no
existia l'estil com tal, es va convertir en la seva carta de presentació. Més
tard ja es va instrumentar completament i es va envoltà de músics que
l'acompanyaven. Aquesta cançó que escoltem ara va ser composada per Rudy Toombs i el primer que la va gravar va
ser Amos Milburn l'any 1953. John Lee Hooker ho va fer per primera vegada a Chicago l'any 1966 i en l'enregistrament trobem a John Lee Hooker (veu i
guitarra), Lafayette Leake (piano), Eddie "Guitar" Burns (guitarra),
Fred Below (bateria) i un baixista del que no recordo el nom. La cançó va ser
publicada l'any 1966 dins l'àlbum "The Real Folk Blues", encara que
posteriorment el Mestre la va incloure en diversos discos tant d'estudi com
també en enregistraments en directe, entre ells la trobàvem al CD "Chill
out". John Lee Hooker va néixer a Coahoma County, Mississipí, el 22
d'agost de 1917 i va morir a Los Altos, Califòrnia, un 21 de juny de 2001.
Aquest tema tornaria a pujar a les llistes quan va ser versionat per George
Thorogood l’any 1977 i molt més recentment l'ha gravat John Lee Hooker Jr, fill
del genial mestre del blues que segueix els passos del seu pare i la va
incloure en l'àlbum "Blues With a Vengeance ", publicat l’any 2004.
NRBQ – A
little bit of bad 1994
A finals dels anys seixanta el grup New Rhythm and Blues
Quartet, coneguts simplement com NRBQ, van realitzar una de les millors
versions existens del “C'mon everybody” de Eddie Cochran i que aquí al país es
va publicar en single l’any 1969, de fet es l’únic single que va sonar a
Espanya d’aquest bon grup americà de rhythm and blues. Es va incloure en el seu
primer LP titulat com el grup "NRBQ", de l'any 1969. La vam escoltar
la passada temporada i ara arriva el moment de tornar a escoltar als NRBQ, però
la cançó que sona avui es va incloure al seu álbum “Message for the Mess Age”
que es va publicar ja a l’any 1994. De fet el grup NRBQ te una discografia que
tira d’esquena, tenen gravats fins el moment 30 o 31 álbums, es clar que aquí
al país avui en dia ni s’els recorda. La banda es va crear l’any 1967 i
inicialment estava integrada pel pianista Terry Adams, al baix Joey Spampinato,
el guitarrista Al Anderson i Tom Ardolino a la bateria. Tot i que segueixen en
actiu i gravant discos, amb una discografia voluminosa que impressiona per la
quantitat de discos gravats, de la formació original només queda Terry Adams.
El grup NRBQ va realitzar una gran versió del tema de la sèrie Los Simpson,
encara que no consta oficialment com a cançó de la sèrie de televisió. Un dia
d'aquests us la posaré. Els NRBQ van celebrar el seu 35 aniversari amb un
concert realtzat al Calvin Theater de Northampton, Massachusetts.
Pacific Gas
& Electric – Are you ready 1970
Aquesta bona banda nord-americana, Pacific Gas &
Electric, al igual que els Chicago van prendre el seu nom d'una empresa de la
seva ciutat, en aquest cas es tractava de la principal companyia de subministrament elèctric de la
Costa Oest, però al contrari que els va succeir als Chicago,
als Pacific Gas & Electric no els hi va anar malament, a la empresa
elèctrica li va fer gràcia i van poder treballar amb aquest nom sense cap
problema ni traba. Es clar que als Chicago no els hi va resultar tan fàcil. Es
van fer dir inicialment i en el seu primer disc Chicago Transit Authority que
era el nom de la companyia de transport públic (els tranvies) de la seva ciutat
i van haver d’abreujar-lo a tan sols Chicago ja que a la empresa pública de
transports no els hi va fer cap gracia que es diguesin així i els hi van fer
cambiar-lo al tindrel registrat. El “Estas preparat?” que escoltem ara a Un Toc
de Rock i que es de 1970, va ser el gran hit dels Pacific Gas & Electric,
una banda mixta (blancs i negres) que treballaven per CBS, encasellada en el
soul però plena de rhythm and blues. El tema “Are you ready” donava títol al
seu segon LP publicat l’any 1970. Pacific Gas & Electric eren de Los
Angeles i estaven liderats per l'extraordinari guitarra Glenn Shwartz que venia
de The James Gang i que els va deixar poc després de gravar aquest disc i també
el cantant Charlie Allen. Pacific Gas & Electric van funcionar de l’any 1967 a 1973 amb canvis
continus en la seva formació, aixó si. Per cert que aquest LP es tanca amb una
versió del clàsic del soul "When a man loves a woman" de Percy Sladge
que està plena de trempera, ja us la vaig punxar fa un parell o tres de
temporades, però no m’importaria rés tornar a posar-la un altre dia.
The
Louisiana Gator Boys – How Blue Can You Get 1998
“Com podem obtenir un bon blues?”, aquesta podría ser una
bona pregunta i la resposta en la portarà una macrobanda anomenada The
Louisiana Gator Boys. Dins de la banda sonora del film "Blue Brothers
2000" trobàvem un parell de temes a càrrec d'aquesta formació fictícia The
Louisiana Gator Boys, una macrobanda de blues que no existeix. Aquest és un
d'ells, però la pregunta veritablement és: Qui són The Louisiana Gator Boys?
Doncs us ho diré si esteu asseguts. En aquest grup, la Superbanda del Blues,
creada per a l'ocasió, és ha dir per la pel·lícula remake de l'antiga, es
trobaven BB King con a líder del grup, Eric Clapton, Jimmie Vaughan, Clarence Clemons, Billy Preston, Grover Washington Jr, Steve Winwood, Paul Shaffer,
Charlie Musselwhite, Isaac Hayes, Lou Rawls, Gary US Bonds, Travis Tritt, Koko
Taylor, Dr John i Bo Diddley amb la seva inconfusible guitarra quadrada, al
costat dels Blues Brothers amb Dan Aykroyd, Joe Moore i John Goodman. Què,
banda de luxe, no? Sonant avui a Un Toc de Rock, des de les sintonies de totes
aquelles emissores que emeten el programa perque disfruteu de valen amb aquesta reunió de mestres del blues.
Imatges de la pel·lícula
Brother
Jack McDuff – Teardrops from my eyes 1966/2000
Eugene McDuffy va ser conegut popularment com Brother Jack
McDuff, organista, pianista i compositor nord-americà de jazz, funky i R &
B, va néixer a Champaign, Illinois, el 17 de setembre de 1926, va morir a causa
d'un infart de miocardi a Minneapolis, Minnesota, un 23 de gener de 2001. va
ser alumne de l'organista Wild Bill Davis i l'any 1959 va formar el seu propi
tercet. Considerat un virtuós de l'orgue Hammond i del piano, va acompanyar a
Jimmy Forrest, Leo Wright, Red Holloway i va tocar en la big band de Benny
Golson, posteriorment amb Grant Green i després amb George Benson. A més de
gravar discos amb el seu trio, ha participat en enregistraments de Roland Kirk,
Jimmy Witherspoon, King Curtis, Sonny Stitt, Gene Ammons i Kenny Burrell, entre
d'altres. Malgrat el seu delicat estat de salut, Brother Jack McDuff va seguir
realitzant gires i enregistraments durant els anys vuitanta i noranta. Aquest
tema us ho he extret de l'àlbum "Tobacco Road - Do it now", editat
l'any 2000 en format CD, però es tractava d'una reedició digitalitzada de dos discos
"Tobacco Road" i "Do it now" que s'havien publicat, els
dos, l'any 1966 . La veritat és que Brother Jack McDuff va editar un total de
52 àlbums dins de la seva discografia oficial i en aquesta xifra no incloc
reedicions, recopilatoris, ni discos amb altres artistes. El seu últim treball
discogràfic va ser "Brotherly Love" que va treure el segell Concord
Jazz l'any 2001, com a disc pòstum.
Rare Earth – Tobacco Road 1969
Els Rare Earth als que escoltarem ara a Un Toc de Rock, van
ser la primera banda de la
Tamla Motown que tenia músics blancs, fins aquell moment el
segell estava reservat només per a gent de color, perquè veieu que el racisme
sempre té dues direccions. Van ser primer The Sunliners i es van crear a
Detroit el 1961. L’any 1967 es van convertir en Rare Earth i van estar en actiu
fins al 1979. Aquest tema, tot un clàssic composat i interpretat per John D.
Loudermilk l’any 1960 i que també va ser gravat per The Nashville Teens al
1964, es trobava dins del LP "Get ready" de Rare Earth, el seu millor
disc amb la cançó que donava títol ocupant tota la cara A, ja que durava més de
21 minuts i va ser la segona cançó "llarga" de la història del rock,
la primera era "In-a-Gadda-da-vida" d'Iron Butterfly. El grup Rare
Earth estava integrat en aquesta primera època per Gil Bridges (cantant, saxo,
flauta i percussió), Rod Richards (guitarra i veu), John Parrish (baix i veu),
Kenny James (orgue i piano) i Pete Rivera (bateria i veu), tots ells grans
instrumentistes. Es van produir canvis entre els seus components i van arribar
a ser vuit o nou músics. A Espanya es va realitzar una gran versió en els anys 60, a càrrec del grup
barceloní Los Extraños i la hem escoltat a El Temps Passa, programa que fem
Quimet i jo a aquesta meteixa emissora i us vaig prometre punxaros aquesta
versió a Un Toc de Rock i per tant, aquí està.
Alvin Lee – Motel blues 2007
Escoltarem al programa d’avui a un dels grans guitarristas
britànics. Jo coneixia a Alvin Lee amb el qual vem compartim una gira
organitzada pel meu amic Alfons Cito de Welcome Productions i he de dir-vos que
era una persona senzilla, planera i de fàcil i amè tracte. El gran cantant,
compositor i guitarrista britànic va ser el líder dels Ten Years After, una de
les bandes mítiques i més importants del blues anglès a finals dels seixanta i
a mitjans dels 70, Alvin Lee es va llançar ja en solitari, desfen-se el grup.
Integràvem Ten Years After, un dels gran triunfadors del Woodstock 69, l’Alvin
Lee, nascut el 19 de desembre de 1944
a Nottingham, al costat del bateria Ric Lee (20
d'octubre de 1945, Cannock, Staffordshire), Leo Lyons al baix (30 de novembre
de 1944, Stanbridge, Bedforshire) i Chuck Churchill que de cognom també es deia en realitat Lee (2 de gener
de 1949, Molt, Flintshire) als teclats. Molts Lee en el grup, pero no tots
estaven emparentats. La consolidació dels Ten Years After va arribar quan van
actuar al festival de Woodstock de l’any 1969 i la revalida en el de l’Illa de
Wight l’any 1970. Aquest tema que us porto avui a Un Toc de Rock es trobava
inclòs en el seu CD en solitari "Saguitar", publicat l’any 2007 i que
es un dels seus millors treballs. A la foto Mario Prades amb Alvin Lee i un
company de Tarragona. Per cert, Alvin Lee va morir el 6 de març de l’any 2013,
es trobava a Espanya, concretament el gran bluesman vivia a Málaga.
Annie
Lennox – Georgia on my mind 2014
La cantant escocesa Annie Lennox va publicar el passat 21
d'octubre un nou treball discogràfic amb producció de Mike Stevens, titulat
genèricament "Nostalgia", un àlbum ple de versions de temes ja
clàssics de la música i del que us he extret aquest que escoltarem ara a Un Toc
de Rock i que va ser una composició de Hoagy Carmichael amb lletra de Stuart Gorrell
que va ser portada a l'èxit pel cantant i pianista invident Ray Charles l'any
1960. el disc ha estat disponible durant tres setmanes, a partir del 30 de
setembre, en format vinil, en una edició especial per a col·leccionistes i
nostàlgics. Per cert, aquest tema és actualment l'himne oficial de l'estat de
Geòrgia, si bé quan la van escriure era un homenatge a la germana de Carmichael
que es deia Georgia i el primer que la va gravar va ser precisament Hoagy
Carmichael amb el trompetista Bix Beiderbecke, l’any 1930. Annie Lennox va
néixer el 25 de desembre de 1954
a Aberdeen, Escòcia i havia format part del duet
Eurythmics al costat de Dave Stewart, però anteriorment tots dos havien estat
components del grup The Tourists. Quan The Tourist va desfer-se, dos dels seus components, la cantant Annie Lennox i el guitarra i compositor David A. Stewart
van crear Eurythmics que va ser considerat el millor grup de techno pop i new
wave de la dècada dels 80 i que van arribar a vendre 75 milions de discos a tot
el món. Després va llançar-se en solitari. La veritat és que en la carrera de
l'escocesa Annie Lennox destaca la cançó central de la banda sonora de
"Dràcula" i "Into the West", un tema escrit per a la banda
sonora del film "El Senyor dels Anells: el retorn del Rei" que l'any 2004 va guanyar tant el Globus d'Or com l'Oscar a la millor cançó original. Una
de les característiques d'Annie Lennox és la controvertida i andrògina imatge
de la cantant, de la qual per cert, no es coneix l'autèntic color del seu cabell,
sempre el porta tenyit de tons diferents, es una de les coses que més crida
l’atenció d’ella.
Otis
Redding – I’ve been loving you too long (to stop now) 1965
Vaig redescobrir aquest tema a la banda sonora del film
"Stormy Monday", una pel·lícula de cinema negre protagonitzada per
Tommy Lee Jones, Sting i Melanie Griffith l'any 1988, dirigida per Mike Figgis
i vaig decidir que havíem de compartir-la en el programa, per tant aquí està.
Va ser escrita per Otis Redding i Jerry Butler i el single en versió mono es va
publicar el 19 d'abril de 1965, al juliol es va publicar ja en estèreo. Va
aconseguir la posició 5 en les llistes de rhythm and blues del Billboard i el
21 en les de pop. La cançó es
va incloure a l'àlbum "Otis Blue: Otis Redding Sings Soul". Existeixen
altres bones versions a càrrec de Marvin Gaye, Booker T & The MG’s, Percy
Sledge, Ike & Tina Turner, els Rolling Stones i Etta James, encara que
s'han realitzat moltes més. La mort d'Otis Redding en un accident aeri a
Madison, Wisconsin, el 10 de desembre de 1967, quan sols tenia 26 anys d'edat,
va representar un impacte en el món de la música i va truncar una carrera
brillant. Va ser el Rei del Soul, però també el van anomenar Mr Pitiful i va
portar el gènere al més alt, separant-lo completament del Rythm & Blues
imperant i fent que el soul fos un gènere en majúscules i amb entitat pròpia.
Aquell accident ocorregut a Lake Monona, a les afores de Madison i a només tres
minuts del seu destí, va acabar amb la vida de Otis Redding i amb tots els
membres de la seva banda d’acompanyament els The Bar-Keys, excepte James
Alexander i Ben Cauley, en estavellar-se l'avioneta. Als seus funerals (foto 1) van
assistir més de 5000 persones a l'auditori municipal de la seva ciutat adoptiva
Macon, Georgia. Curiosament el major èxit de la seva carrera va ser el single
"Sittin'on the dock of the bay" que havia acabat de gravar poc abans
de morir, però que es va posar a la venda un mes després de l'accident. Els
seus començaments també són molt interessants ja que acompanyava a Johnny
Jenkins i en una sessió d'enregistrament per a la Stax, quedaven diverses hores
lliures i estaven pagades, el productor Jim Stewart (co-propietari de Stax) va
decidir que podien aprofitar-se, sense cap cost, per que Otis Redding gravés
dos temes, un d'ells va ser "These Arms Of Mine", el seu primer èxit.
La seva veu passava de ser acariciadora i vellutada a forta i punyent, això li
va donar una amplitud de registre que el va convertir en el que va ser, un Rei.
The
Temptations – Hey girl (I Like Your Style) 1973
Ja fa temps, crec que va ser al principi de la passada
temporada, vam escoltar el tema que donava títol a un dels millors àlbums del
grup vocal de color The Temptations, "Masterpiece" i us vaig parlar
d'aquesta cançó dient que més endavant la escoltaríem, dons bé, a mi s’em va
passar, perquè vaig a dir el contrari, però un amic s'ha encarregat de
recordar-m'ho en un correu i com era veritat, aquí teniu el tema de The
Temptations. Però aquest tema no hem de confondre'l amb una altra de semblant
títol "My girl" i que ells mateixos van publicar l'any 1964 i van
portar a l'èxit, sent número 1 en les llistes el 1964, una der les grans
balades del soul que fins i tot va arribar a gravar Otis Redding i la va pujar
també a la part alta de les llistes. Aquest tema no té res a veure amb la
composició de Smokey Robinson, el títol complet d’aquesta és "Hey Girl (I
Like Your Style)", encara que s'ha abreujat sempre a "Hey girl"
i això de vegades crida a confusió, clar que si la cançó que l'oient volia
escoltar és l'altra, cosa que suposso, cap problema, la escoltarem pròximament,
si no em despisto, en aquest cas recordar-m'ho sense problemes. La que sona ara
a Un Toc de Rock va ser escrita per Norman Whitfield que també va ser el
productor de l'àlbum "Masterpiece" que es va publicar el 21 de febrer
de 1973, sent número 1 en les llistes de LP's del Billboard. Per cert els
arranjaments d'aquest àlbum van estar a càrrec de Paul Riser. El grup The
Temptations es van crear a Detroit, l’any 1961, quan es van fusionar dos grups
The Primer i The Distants. The
Temptations eren un grup vocal que estave integrat per David Ruffin, Eddie
Kendricks, Paul Williams, Otis Williams i Melvin Franklin. El seu gran
èxit va ser la cançó "My girl”, com ja us he dit. En aquesta gravació que escoltem ara, el grup
The Temptations son Dennis Edwards, Damon Harris, Richard Street, Melvin
Franklin i Otis Williams.
Solomon
Burke – You’re the one
Ara a Un
Toc de Rock escoltarem a Solomon Burke, coetani del mite del soul Otis Redding, anys després de la seva mort en accident d'aviació, Solomon Burke va ser
designat com el seu successor, el nou Rei del Soul. Solomon Burke va néixer el
21 de març de 1940 a
Filadèlfia, Pennsilvània. Va estar en actiu fins que va morir el 10 d'octubre
del 2010, mort ocorreguda a l'Aeroport d'Amsterdam, quan va aterrar el seu avió
provinent de Los Àngeles. Havia de fer un concert a la capital holandesa i les
entrades estaven totes esgotades des de feia setmanes. Solomon Burke va
començar a gravar al 1962 i l'any 2010 va publicar el seu últim disc en vida
"Hold on tight". Burke va ser pare de 21 fills (14 filles i 7 fills),
va tenir 90 néts i 19 besnéts. Alguns dels seus fills i néts es dediquen
professionalment a la indústria musical, encara que cap ha aconseguit el seu prestigi.
L’any 1964 va escriure i va
gravar "Everybody Needs Somebody To Love" que immortalitzarian The
Blue Brothers. Figura imponent, amb més de 200 quilos de pes i sempre
amb vistosos vestits de fantasia, són el seu senyal d'identitat, junt amb la
seva forma personal de sentir el soul. A causa de la seva edat i el seu
sobrepès, els darrers anys Solomon Burke sempre actuava assegut. La seva
discografia es bestial, només en recopilatoris Solomon Burke té publicats 23
àlbums i 38 o 39 d’estudi. Aquesta
peça us la trec d’un grans èxits.
Aretha
Franklin – At last 2014
Aquesta cançó amb la que avui tancarem Un Toc de Rock,
escrita per Mack Gordon i Harry Warren, va ser un dels grans èxits de la
recordada cantant de blues Etta James, ha estat versionada al llarg de la
història i en el programa l'hem escoltat en la versió original i també a càrrec
de Beyonce, ara i des de l'últim treball discogràfic de la Reina del Soul, us porto
aquesta immensa versió i que obre el nou àlbum d'Aretha Franklin que s'ha
titulat genèricament "Aretha Franklin Sings The Great Diva classics"
i es recullen un bon grapat de versions de temes clàssics del soul, blues i
rhythm and blues. Ha estat el disc 38 gravat en estudi de la Reina i es va publicar el
passat 17 d'octubre. Des que va editar "So Damn Happy" l'any 2003,
Aretha Franklin no treia un nou àlbum d'estudi, s'ha fet esperar, però el
resultat val la pena, clar que us aconsello que no us fixeu excessivament a la
foto de la portada de l'àlbum ja que em sembla ha de tenir un munt d'anys, o
això o ha passat i molt per fotoshoop. Va començar a gravar-se a mitjans del
2013 i ha comptat amb uns quants productors ja que anava aprofitant moments
inspirats per ficar-se en l'estudi, sense presses per acabar. Ha arribat a la
primera posició en les llistes de rhythm and blues del Billboard i va debutar
directament en el 13 en les de pop, arribant al 32 a Anglaterra, el 44 a França i el 49 a Alemanya, a Espanya va
arribar al 26, encara que ja us he dit en masses ocasions que aquí no és gens
fiable ja que tot això està manipulat. Aretha Franklin va néixer el 25 de març
de 1942 a
Memphis, Tennessee i és coneguda com Lady Soul o Queen of Soul. És una de les
veus que més han influenciat a les cantants de rhythm and blues i funky de les
posteriors generacions
La frase d'avui és de Sigmund Freud que quan els nazis van
cremar els seus llibres, pel sol fet que ell era jueu, el pensador i psiquiatre
va comentar irònicament:
"La humanitat ha avançat molt; a l'edat mitjana
m'haurien cremat a mi”
Conclou per avui Un Toc de Rock i tocaré el dos. Ara baixo
la barraqueta i foto el camp, però abans de acabar el programa us deixo amb la
bona companyia de totes les emissores per les que sortim a l’aire dues vegades
per setmana, a part les repeticions. Ens retrobarem a les ones amb molta més
música i records per tornar a viure. Soc Mario Prades i us dic A reveure!
Apa, ens veiem pel món
Mario Prades
No hay comentarios:
Publicar un comentario