El Blog de Mario Prades

Posa't en contacte amb mi mitjançant el correo electrònic: tocderock@hotmail.com

lunes, 2 de diciembre de 2013

Un Toc de Rock 08-21

Nota del Productor, realitzador i director:
Tots els programes  exposats  en aquest blog,
Disposen  d'un  enllaç  per descarregar-s’els,
sempre situat a peu de pàgina

La música ens acompanya al llarg de la nostra vida, va tenyint pàgines dibuixades en blanc i negre de tons vius i diversos, omplint els nostres dies de color. La música va configurant la banda sonora de la nostra vida i d'alguna manera sempre anirà estretament lligada als nostres records, bons o dolents. Per això la música és sempre la nostra protagonista a Un Toc de Rock i ara i per La Xarxa de Comunicació Local i totes aquelles emissores que emeten el programa, ens posem en marxa. Jo soc Mario Prades i obro la barraqueta dient alló que ja es costum

Benvinguts a Un Toc de Rock

Greta y Los Garbo – Soy la que sufre por tu amor 1990

En diverses ocasions us he dit a Un Toc de Rock que Greta y Los Garbo tenian la millor veu femenina del pop espanyol modern, Beatriz González. Greta y Los Garbo es van crear a Valladolid l’any 1989 i eren Beatriz González (Greta) i les seves germanes Belén i Sara González fen els cors. Fins a l’any 1995, també va formar part del grup Ignacio Gómez (veu i teclats). Aquest tema que escoltem avui per obrir el programa, es trobava en el seu primer àlbum "Menuda fiesta", publicat l’any 1990, però no és seva, és una bona versió de la cançó "Eleonor" dels nord-americans The Turtles i que ja havien versionat en els 60 Los Mitos i també Miguel Moreno y Los Dinos, això si, amb el títol original que Greta y Los Garbo van reconvertir-lo en “Soy la que sufre por tu amor”, pot ser per marcar la diferencia entre cantarla un home o una dona. Greta y Los Garbo gravaven per al segell Fonomusic que els va recolzar, però era una discogràfica petita i ja sabeu com funciona el negoci de la música a Espanya, la ràdio fórmula es mou per diners. Jo recordo que vaig entrevistar a les noies de Greta y Los Garbo en una ocasió i va haver molt bon rotllo entre elles i jo ja que eren molt simpàtiques i senzilles i es van marcar una cançó a acapella plena de connotacions negres que em va fer lucinar. Per cert que Chenoa sempre s'ha confessat una fan de Greta y los Garbo.

Asfalto – La paz es verde 1983

Una de les millors bandes de rock espanyol de la dècada dels setanta va ser Asfalto, però amb l'arribada dels 80 la seva carrera va començar un declivi tot i que ells han seguit en actiu, amb molts canvis en la seva formació, això si, avui només queda Juliol Castejón de la primitiva formació. Tot i que sempre han cantat els diversos instrumentistes del grup, Asfalto ha comptat també amb cantants solistes. A partir de 1981 van crear el seu propi segell discogràfic Snif Records i van publicar, ja a l’any 1983 "Más que una intención", amb la incorporació del cantant madrileny Miguel Oñate. En aquest disc es va incloure el tema que escoltem ara a Un Toc de Rock i que era una composició del mateix Miguel Oñate, va ser el segon single del disc. Per cert, amb aquest tema hi va haver-hi problemes, el Partit dels Verds va voler fer-ho servir en una de les seves campanyas electorals, amb la negativa de Miguel Oñate (a la foto)a polititzar una cançó seva. Encara va gravar un segon disc amb Asfalto "Cronophobia" i va deixà el grup, sent substituit per Richie, un noi de Mallorca. Miguel Oñate va gravar un disc en solitari, però ja va ser l’any 2007. En la grabación del “Más que una intención” i a part de Miguel, Asfalto eren Julio Castejón (guitarra i cors), Enrique Cajide (bateria), Jorge G. Banegas (teclats) i José Ramón Pérez Guny (baix). Per cert, us explicaré una curiositat. Jo vaig ser cap de promoció i vendes a Catalunya de Snif Records, que era el segell propedad dels Asfalto. A les oficines de Madrid es parlava que Ricardo Benítez, conegut com Richie que va substituir a Miguel Oñate i que com us vaig dir era de Mallorca, va deixar el grup al·legant que al viure ara a Madrid, quan sortia a la finestra no veia el mar. Això pot semblar un absurd, però els que hem viscut de cara al mar ho comprenem perfectament.

Nacha Pop – La chica de ayer 1980

Ara recordarem a Un Toc de Rock al cantanht, guitarra i compositor Antonio Vega i escoltarem la seva millor creació musical. Una cançó que forma part de la història del rock espanyol per mèrits propis i va ser composada per Antonio Vega l’any 1977, quan es trobava fent la mili a Valencia. Està considerada com la cançó més representativa del pop español dels 80 i la més important. Va ser el gran hit en la carrera de Nacha Pop, un grup que es van crear l’any 1978 en desfer-se Uhu Helicopter i en aquells moments Nacha Pop eren Antonio Vega i el seu cosí Nacho García Vega a les guitarres i veu, al costat de Carlos Brooking al baix i Ñete enfront de la bateria que em sembla que ja va morir. En total Nacha Pop van gravar sis àlbums d'estudi i un en directe. Es van dissoldre deu anys més tard, encara que l’any 2007 Nacha Pop van tornar a reunir-se a la gira de la que us parlava abans i que veient el deteriorament físic d'Antonio Vega gairebé resultava patètica. Antonio Vega va néixer a Madrid  i va morir a Majadahonda, Madrid, un 12 de maig de 2009. “La chica de ayer” va ser una cançó que estava en el seu primer disc "Nacha Pop", editat a l’any 1980 i que es va gravar en els estudis Hispavox, al carrer Torrelaguna, la producció va estar a càrrec de Teddy Bautista, el que va ser polémic president del SGAE i que en la gravació els acompanya front dels teclats. Ara sona per a vosaltres a Un Toc de Rock. Per cert que des de l’escàndol del SGAE, la auditoria i les acusacions, que es van produir ja no s’ha sentir parlar més del tema, la veritat és que sembla com si algú tingues interes en tapar-ho tot i “correr el estupido velo”, inclus des de el govern del país. El SGAE te nou president, el gallec Antón Reixa que va ser componenet de Os Resentidos. Tornem a la cançó, ara una curiositat, el grup nord-americà Gigolo Aunts va gravar aquest tema, adaptant la seva lletra a l'anglès i amb el títol “The Girl from Yesterday”.

Ilegales – Ángel exterminador 1988

Un dels millors discos de Ilegales, la banda liderada pel cantant i guitarra madrileny Jorge Martínez, és "Chicos pálidos para la máquina" que va publicar Hispavox l’any 1988. Precisament el 5 d’agost de 1989 jo vaig organitzar des de la meva empresa Guitar-T Produccions un concert al camp de futbol de Salou. Cap de cartell eren Ilegales, al costat dels lleidatans Adhesivo, el grup de Barcelona Ipso Facto, aquest dos eren de la meva escuderia i els madrilenys La Coartada. Aquell matí de dissabte tot estava preparat. No havia caigut ni una gota de pluja en tot el que portàvem d'estiu i a les dotze en punt del migdia, just quan els camions amb l'equip de so i llums estaven entrant en el camp de futbol, va començar a ploure. Caigueren mes de 150 litres de plutga per metre cuadrat en poc mes d’un hora i tot Salou es va inundar Va caure, com va dir un amic meu argentí "Gotas como pingüinos". Els camions van quedar bloquejats pel fang amb les seves rodes empresonades. Fins i tot quan estava trucant per telèfon des de les oficines del camp, a la companyia asseguradora, un llamp va caure a la caseta i em va afectàr a través del telèfon que es va cremar i emb va fotre un “calambrazo” de nassos. Els aficionats es van quedar sense concert, l'empresari no va perdre res ja que tot estava assegurat i ben assegurat, i en els salons del Hotel Caspel, a Salou, Ilegales, Adhesivo i crec que també gent de La Coartada, es van muntar un improvisat concert acústic que va durar fins que els hostes de l'hotel van començar a queixar-se. La veritat és que no se perque. Total… Qui dorm a les cuatre de la matinada? Aixó es broma, perdoneu les molesties.

Kerouacs – Canción de las mil voces 1971

Kerouacs es van donar a conèixa versionant al castellà la cançó "Illa de Wight" que de fet es deia veritablement “Wight is Wight”, una peça del francès Michel Delpech. Kerouacs van ser descoberts pel productor d’origen frances Alain Milhaud, el mateix que va descubrir a Los Bravos, Pop-Tops i tans altres i que es va encarregar de la producció dels seus dos singles. Aquest tema que us porto avui a Un Toc de Rock es trobava en el segon disc, com cara A, editat per Poplandia, subsegell de RCA, l’any 1971. La cançó és una versió del "Song of a Thousand voices" del guitarrista i compositor Les Fearless Fradkin que crec que era nord americà. Poc us puc dir del grup Kerouacs, llevat que no tenen res a veure amb l'escriptor nord-americà Jack Kerouac, com he llegit en alguns llocs d'internet. Que jo sàpiga l'escriptor estendard del moviment hippy i els films de carretera, els "road movies", mai va cantar, almenys en un disc, a la dutxa no ho sé. Bé, també dir-vos que el guitarra del grup Kerouacs era Julio Seijas i jo sempre he estat convençut de que el cantant era estranger, posiblement francés, però tampoc es una cosa que tingui massa clara.

Diego Torres – Color esperanza 2001

Chenoa, India Martínez, Lamari de Chambao, Leire de La Oreja de Van Gogh, Mai Meneses de Nena Daconte, Paula Rojo, Susana de Efecto Mariposa, Luz Casal i Rozalén han participat en l'enregistrament de "Color esperança", un tema que es va presentar el 17 d'octubre del 2013 i és un projecte benèfic de l'Associació Espanyola Contra el Càncer per donar suport a la lluita contra el càncer de mama. Ha comptat amb la col·laboració de la Societat General d'Autors d' Espanya i Cadena 100. Ara a Un Toc de Rock us he portat la versió original d'aquest tema que va ser gravat per Diego Torres, aquest la va incloure en el seu àlbum “Un mundo diferente", publicat l'any 2001, el tema és una composició del també argentí  Coti Sorokin. Aquest àlbum va vendre més de cinc milions de còpies, va obtenir un Grammy i en la gira de presentació va omplir 13 dies consecutius el Luna Park, el popular recinte situat a Buenos Aires. Diego Antonio Torres va néixer a Buenos Aires el 9 de març de 1971 i és fill de l'actriu i cantant argentina Lolita Torres. Va començar com a actor i paral·lelament formava part del grup La Marca, de 1989 a 1991. Va debutar l’any 1993 amb l'àlbum "Diego Torres". Per cert, el 3 de maig de 2003 va cantar "Color esperança" a Madrid en la trobada de la joventut mundial amb el Papa Joan Pau II.

Mana – En el muelle de San Blas

El 16 de setembre del 2012 va morir Rebeca Méndez Jiménez (a la foto), que va ser la musa que va inspirar la lletra d'aquest tema del grup Maná. La història explica que l'any 1971 la noia va acomiadar al moll de San Blas al seu promès, un pescador anomenat Manuel, amb qui s'havia de casar quatre dies després, però mai va tornar a veure'. Ella es va trastornar i vestida amb la roba de núvia, venia flors per San Blas i rodalies, mentre esperava a un amor que mai va tornar de la mar. Es va dir que ell havia mort en un accident sofert durant un huracà, però el motiu de l'absència no està clar. Altres fonts diuen que veritablement es tractava d'un venedor d'artesania de nom Ladislao que va ser atropellat a Guadalajara i més tard va morir a Tepic. La noia es va trobar un dia amb  Fher a Puerto Vallarta i li va explicar la seva història, cosa que va inspirar a aquest per escriure la cançó. Les cendres de Rebeca Méndez Jiménez van ser escampades per la mar, com era el seu desig. L’historia es semblan a la de “Penélope” de  Serrat i Augusto Algueró o “Marinero” de Nubes Grises, però por ser el primer atecedent históric o més bé literari tindriem que buscar-ho en la Penélope grega que esperava a Ulises. Aquesta és amb tota seguretat, la cançó més popular en la carrera del grup mexicà Maná. Va ser el quart single que es va extreure de l'àlbum "Sueños líquidos" que es va publicar l'any 1997 i el senzill es va editar el 23 maig 1998 pujant fins al lloc 18 en les llistes llatines del Billboard, mantenint-se durant sis setmanes. Maná es va crear arran del grup Sombrero Verde, l’any 1978 i van gravar dos discos "Sombrero Verde" l’any 1981 i "A tiempo de rock" al 83. L’any 1987 van signar contracte amb Polygram i es van convertir en Maná, integrant el grup en aquell moment Fher Olvera com a cantant i els germans Ulises i Juan Diego Calleros a la guitarra i baix, respectivament, al costat del bateria cubà-colombià Alex González. L'any 1992 es produeixen camvis s’en va Ulises Calleros i s'incorporen el teclista Ivan González i el guitarra  César "Vampiro" López, però a meitat de 1994 Iván González i  César López deixan el grup i s'incorporaria Sergio Vallin que per cert, va treure també un disc en solitari paralel·lament a Maná. Ulises va passar a ser el seu mánager. Posiblement el disc més vendedor de Maná sigui l’àlbum "¿Dónde jugarán los niños?" que es va publicar l’any 1992 i era el seu tercer disc. Es va gravar a Los Angeles. Les vendes van superar el milió de còpies sols a Mèxic i es van editar vuit singles. Després Maná realitzarien una gira mundial amb 268 concerts en més de 17 països d'Amèrica, a més d'actuar a Espanya i Suïssa, on van participar al Festival de Montreaux.


Ocults – País petit

Es tracta d'una de les millors composicions de Lluís Llach i va ser versionada pel grup balear Ocults, una de les bandes de rock en català, en aquest cas en mallorquí, sorgides en els vuitanta. Ens parla d'un "País Petit" en el què quan el sol se'n va a dormir, mai no està segur d'haver-lo vist veritablement, per això torna al dia següent, per estar segur que està allà. Curiosament, van començar anomenant-se Ocultos, en castellà i així van signar el seu primer disc, un mini-LP que es va publicar l'any 1987 a través del segell Blau, propietat de Miquel Àngel i de Joan Bibiloni. Posteriorment van passar ja a ser Ocults i sorgeix la que possiblement sigui la seva millor obra, l'àlbum "Pa amb Oli nacional" en què van incloure dues versions: “La Balanguera” de  Maria del Mar Bonet i “Mi carro” de Manolo Escobar. S'havien produït canvis en Ocults, va marxar el bateria i cantant Toni Vallespir i es van convertir en quartet integrat pels germans Antonio (guitarra, cantant i teclats) i Jaume Nicolau (baix), al costat de Biel Ferré (bateria) i Àngels Casas (saxo). El seu següent disc era tot un crit per la unitat dels Països Catalans, es va titular "Mallorca sempre" i es va publicar l’any 1991 i en el que es va incloure aquesta cançó que escoltem ara. El disc portava al seu interior un fanzíne amb les lletres. En total Ocults han publicat nou àlbums, l'últim d'ells l’any 2012.

Jaume Sisa – L’home dibuixat

Aquest és Jaume Sisa, nascut a Barcelona el 24 de setembre de 1948. És el nostre cantautor més galàctic i tot un referente quan parlem de la Ona Laietana. Aquest és el seu primer single, tot un document sonor, publicat pel segell Edelton Hi-Fi l’any 1968 i possiblement, al costat de "Quansavol nit pot sortir el sol", els seus millors discos. Jaume Sisa pertanyia al grup del folk, però també va cantar, poc temps, aixó si, en la Orquesta Plateria fent-se dir Ricardo Solfa. Aquest nom el recuperaria després, quan va començar a fer rucades per un tub, volent demostrar tot lo galàctic que era i afirmant que no coneixia a Jaume Sisa de res i marxant-se cap a Madrid per cantar en castellà. Més tard va tornar a recuperar el  Sisa i ara ja no sabem qui és, si Sisa o Solfa. Després de publicar aquest single s'uneix al Cachas, Pau Riba i Albert Batista i editen un EP titulat "Miniatura". La veritat és que Sisa, tot i ser una icona musical per els postmoderns de Catalunya i un referent per a les noves generacions del rock en català, excepte "Quansavol nit pot sortir el sol" les seves xifres de vendes sempre han estat més aviat minses i els seus concerts no és que siguin precisament multitudinaris, ni tan sols els gratuïts. Recordo un d’aquests recitals-concert que Jaume Sisa va fer a la Plaça del Rei, a Tarragona, ja fa uns quans anys i on, tot i ser gratuït i estar inclos dins de les festes majors de Tarragona, a la plaça del Rei i amb un fons urbà idílic, érem poc més de quatre gats.

Joan Manuel Serrat – Te guste o no 1994

Joan Manuel Serrat sempre ha destacat per les seves extraordinàries lletres, veritables poemes socials en moltes ocasions, com en aquest tema que us porto ara i que és tot un crit en contra del racisme. Ens parla de tot el que ell i aquell home de color tenen de diferent i en comú, però al final arriba a la conclusió que totes aquestes coses que els diferencien, possiblement siguin les mateixes que també els acaben unint i els converteixen en semblants. Em resulta atraient aquella frase “Tu reniegas en suajili y yo en catalán”. La cançó estava inclosa en el LP "Nadie es perfecto", una dels millors discos de Joan Manuel Serrat i que va ser publicat l’any 1994 mitjançant el segell Ariola i que va estar produït per Josep Mas Kitflus. El àlbum inclueix dues cançons amb textes de José María Fonollosa i de Mario Benedetti. En aquest disc i a part de Kitflus als teclats, també hi col·laboravent Jorge Pardo al saxos (a la foto feta per Mario Prades a La Fábrica de Reus)), Steve Shehan, Carles Benavent, Josep Maria Bardagí, Rodolfo Mederos, Ricard Roda i un grapat més de bons músics, entre ells també hi trobavem a la Coral Sant Jordi. Joan Manuel Serrat Teresa va néixer a Barcelona, al Poble-Sec, un 27 de desembre de 1943, va estudiar per a torner a la Universitat Laboral de Tarragona i amb la seva família estiuejava al Càmping l'Esquirol, entre Salou i Cambrils, la mili la va fer a Castillejos, també a Tarragona. Aquesta cançó me l’ha heu demanat mitjançant el correo, el Emilio i aquí ha estat. A la foto Mario Prades amb Serrat i la cantant Mara Castel.

Joe Dassin – Y si no existieras 1977

També hem veu demanar que escoltesim un tema d'aquest gran cantant americà-francès Joe Dassin i ja he rebut un altre correu que amb recorda que no l’he posat. Bé, dons aquí tenim un altre dels millors temes en la carrera de Joe Dassin, una peça on ens explica que si tu no existissis no podria viure, es a dir que tindria que inventarte de nou. El nom complert d’aquest bon cantant i compositor francés era Joseph Ira Dassin, va néixer el 5 de novembre de 1938 a la ciutat de Nova York i va morir a Tahití, quan es trobava de vacances, a causa d'un atac de cor, el 20 d'agost de 1980. Els seus pares van haver d'emigrar a França a causa de les seves tendències comunistes. Curiosament Joe Dassin ha estat un dels pocs cantants de l'Europa no comunista que han funcionat a nivell vendes darrera del teló d'acer i que ha sonat i molt a la Rússia Soviètica, va ser un dels pocs artistes europeus amb discos que van ser permesos darrera del teló d'acer i que es programaven a les emisores comunistes, possiblement a causa de les tendències polítiques dels seus pares que d'alguna manera, li van servir d'aval. Al llarg de la seva carrera Joe Dassin va gravar cançons en espanyol, alemany, castellà, italià i grec, a més per descomptat de francès i anglès. Per cert, val a dir que Joe Dassin és el compositor mort que més drets d'autor genera en el veí país, la SGAE francesa deu estar molt contenta
Tomba de Joe Dassin

La Puerta de los Sueños i Jofre Bardagí – Llagrimes al cel 2008

La passada setmana en un dels programes vem escoltar la versió original d’aquesta peça a carrec del seu autor, el genial guitarrista britànic Eric Clapton i ja us vaig explicar l’historia de la cançó. L’any 2008 els catalans La Puerta de los Sueños van publicar un àlbum que es va titular “Tres” en el que trobavem una bona versió del gran èxit d’Eric Clapton, escrita en memoria del seu fill Conor.  El 20 de març de 1991, el fill amb quatre anys d'edat, va morir en caure del pis 53 d'un gratacels de Nova York, on estava amb la seva mare. El dolor per la mort del seu fill de forma tan tràgica, el reflexteix Eric Clapton en el tema "Tears in Heaven", que va escriure 9 mesos després junt amb Will Jennings. La cançó apareix primer a la banda sonora de la pel·lícula "Rush" i després en el seu àlbum de 1992 "Unplugged", pel qual va rebre sis Grammy l’any 1993, entre ells el de Millor àlbum de l'any i Millor cançó de rock de l'any. "Llàgrimes al cel" va arribar al segon lloc del Billboard en les llistes de l'any i es va mantenir tres setmanes en el primer lloc de les llistes setmanals. El grup La Puerta de los Sueños han editat diversos discos tant en català com en castellà, aquest trio a cavall del pop i rock, són fracamente bons. La Puerta de los Sueños que es van crear l’any 2000 a Sant Cugat del Valles, són la cantant Virginia Martínez, que havie treballat en diversos musicals protagonitzats per Àngels Gonyalons i dirigits per el marit de l’actriu, el director i productor Ricard Reguant, també ha posat veu a pel·lícules de dibuixos animats, entre elles “Anastasia”. Al seu costat és troben els germans Jaume i Oriol Saltar que s’encarreguen de les guitarres. El primer d’ells també canta. Inicialment es fan fer diu Deja Vú i feien versions, actuan molt sovint a la sala Luz de Gas que porta el meu amic Fede Sardà. Van debutar amb el disc “Como un Indio a la Tierra”. En aquesta versió del tema d’Eric Clapton comptan amb la col·laboració de Jofre Bardagí (a la foto) que encara que ara va en solitari, va formar part del grup Glaucs. Crec que aquesta peça es va incloure en un dels discos de la Marató de TV3, peró no estic segur. Per tant, no hem feu gaire cas.

Juan Erasmo Mochi – Amada mía 1978

Al programa d’avui escoltarem a Mochi que més tard va passar a dir-se Juan Erasmo Mochi i es va fer molt popular en els seixanta quan va presentar un dels millors programes de televisió de la dècada, em refereixo a programes musicals, és clar. Es tractava de "Escala en Alta Fidelidad", al qual es coneixia popularment com "Escala en Hi-Fi" i que va ser precursor dels playbacks a la tele. Però Mochi, ja que com us deia aixó de Juan Erasmo ho vam saber ja en els 70, va tenir també una brillant carrera com a cantant melòdic. Recordo una gran versió que va realitzar de "La Hiedra", un maravellos bolero. Aquesta gran balada que sona ara la va editar en single l’any 1978. Mochi va néixer a Barcelona el 24 de gener de 1943, provenia d'una família de casa bona i va viure una joventut molt bohèmia viatjant per Europa amb una guitarra i interpretan temes de Brassens i Brel. Va marxar a Mallorca i allà el van acompanyar Los Beta Quartet, per crear més tard The Runaways als que va deixar i aquests es convertirien en Mike & The Runaways i posteriorment els seus components passarien a Los Bravos, Z-66 i Zebra. La seva popularitat com a presentador va fer que aparegués en el cinema, Mochi al costat de Micky va protagonitzar el film "Megatón Ye Ye" (foto de la presentació al Festival de Sant Sebastià, amb Maria José Goyanes i Micky) i algun altre. Va tenir diversos matrimonis, més que jo, uns a Espanya i altres a l’Amèrica llatina, on es va traslladar i també un munt de fills. L’any 1984 torna a Espanya on es va dedicar a la producció d'artistes de gent com Los Chichos, Paolo Salvatore, Silvia Tortosa, María Jiménez, Sara Montiel, Joselito, Rosa Valenty, Mari Trini, Betty Misiego, etc. Es un dels amics del programa al facebook que ens coordina Montse Aliaga.

Toni Xuclà – Ulls plorosos

Tancaré el programa d'avui amb aquest gran tema instrumental del guitarrista català Toni Xuclà, que va néixer a Barcelona l'any 1955. Aquest tema que us he preparat estaba inclos en un CD que es va publicar l'any 1999 a través de Música Global i titulat “I si...?”, però curiosament l’àlbum crec que no consta en la seva discografia publicada al Wikipedia, però si a la de la seva pròpia pàgina web. Toni Xuclà és un dels més prestigiosos guitarristes del panorama català actual, també productor i aquest CD es un dels millors de la seva carrera musical.  En la grabación de l’àlbum intervenen, a més del guitarrista, compositor i productor Toni Xuclà, Gerard Quintana, Juanjo Muñóz de Gossos, Víctor Uris a l'harmònica, Jordi Ruiz al baix, Santá Salas a les percussions,  Oswaldo Noa a la bateria sense oblidar les col·laborcions d’altres històrics de la música a Catalunya com Carles Benavent, Chris Juanico, Toti Soler, Xavier Ibáñez i Germán Díaz. Toni Xuclà ha publicat sis àlbums en solitari i l'any 2000 va formar amb Chris Juanico i Juanjo Muñoz el grup Menaix a Truà i també forma part de Taima Tesao. Ha produït treballs de Ginesa Ortega, Gema 4, Maria Salgado, Miquel Gil, Sopa de Cabra, Ovidi Montllor, Pau Alabajos, Ivette Nadal i Turnez i Sesé. Ha col·laborat amb Ja t’ho Diré, Georges Moustaki, Tomatito, Armando Manzanero, Toti Soler, Gato Pérez, Shuarma, Patriarcas de la Rumba i Maria del Mar Bonet, entre d'altres. Ala foto Toni Xuclà i Àngels Gunyalons.

La frase d'avui la va dir Sant Tomàs de Aquino que va manifestar referin-se al fanatisme


"Tinguis por de l'home d'un sol llibre"

Conclou Un Toc de Rock per avui, peró abans de marxarme i fotre el camp, us deixo amb companyia de La Xarxa de Comunicació Local i totes aquelles emissores que emeten el programa, jo soc Mario Prades i ens trobarme a les ones.

Apa! Ens veiem pel món.

Mario Prades

No hay comentarios:

Publicar un comentario