Nota del Productor, realitzador i director:
Tots els
programes exposats en aquest blog,Disposen d'un enllaç per descarregar-s’els,
sempre situat a peu de pàgina
Avui anem a començar el nostre viatge pels records a
Barcelona, on va passar la meva infantesa i es va configurar el meu caràcter, la
veritat és que estimo a Barcelona, però avui he de reconèixer que també estimo a
la meva Tarragona, la ciutat on resideixo des de fa molts anys i des d'on
aquests programes surten a l'aire per a Catalunya i Balears, a través de les
emissores de La Xarxa
de Comunicació Local i totes aquelles que emeten el programa. Ara ens posem un
altre vegada en marxa i escoltarem música que en moltes ocasions ha configurat
la banda sonora de la nostra vida. Jo soc Mario Prades i avui obro la
barraqueta per compartir amb vosaltres, música i sentiments, records i
fragments de la nostra vida, d’aquell ahir, d’aquell passat que amb música,
torna un altre vegada a ser present.
Benvinguts a Un Toc de Rock
Loquillo y Trogloditas – Barcelona ciudad 1983
Una de les cançons més emblemàtiques en la discografia de
Loquillo y Trogloditas és “Barcelona
ciudad” que escoltem avui per començar el programa i que es va incloure en el
seu primer àlbum "El ritmo del garage", publicat l'any 1983 per
DRO-Tres Cipreses i en què també trobavem, a més de la cançó que donava títol,
“Quiero un camión” i "Cadillac solitario", temes histórics de
Loquillo que deixava enrere a Los Intocables i començava la millor etapa
musical per Loquillo. José María Sanz, un noi del Clot que anaba per jugador de
basket i es va reconvertí en cantant de rock and roll, va néixer el 21 de
desembre de 1960. Los Trogloditas eren Sabino Méndez, Ricard Puigdomènech,
Jordi Vila i Josep Simón Ramírez. Aquest últim és el propietari del nom
Trogloditas, per això des de 2007 José María només utilitza el Loquillo.
Després van tindre canvis en la formació, anades i vingudes, cosses que passan.
El nucli musical es va centrar en Jaime Stinus i Sergio Fecé. Aquest últim era,
a més de teclista, un bon productor. Va produir un dels discos d'un grup que jo
vaig portar, els lleidatans Adhesivo. Un bon dia vaig organitzar un concert de
Loquillo y Trogloditas a la discoteca Torn de l’Hospitalet de l’Infant i allí
vaig tindre problemes amb Loquillo que va
aceptar una roda de premsa i finalment no va volguer fer-la. Jo vaig tindre que excusar-lo, però sembla ser, segons em va explicar un del grup que Loquillo
estaba en unes condicions que no podía sortir devant dels mitgans i aixó que
durant un temps es va dedicar a criticar a Sabino Méndez. Quan els crítics
realitzem la cobertura d'un concert, almenys jo, sempre procurem ser
imparcials. El problema és que amb els anys coneixes gent del món de
l'espectacle, adquireixes simpaties i antipaties, el que de vegades fa que en
un concert vegis sols les fallades o sols les coses ben fetes, més destacades
unes de les altres. Us puc dir que quan Jorge Porcar, cap de promoció
d'Hispavox o el seu ajudant Ignacio Martín em feien arrivar un nou disc de
Loquillo, sempre em deien que no feia falta que el publiqués, que m'ho enviaven
per la meva col·lecció privada.
M-Clan – Llamando a la Tierra 1999
Hi ha cançons que s'identifiquen amb un artista fins al punt
de fer-nos oblidar, en moltes ocasions que es tracta d'una versió i vam arribar
a relegar a l'oblit al seu intèrpret original. És el cas, entre altres, de
"La Puerta
de Alcalá" que no és d'Ana Belén ni de Víctor Manuel, és de Suburbano, una
altra d'Ana Belén és "L'home del piano" i l'autor va ser Billy Joel o
"Pedro Navaja" que no és de la Plateria, és de Ruben Blades. Tot i que molts són
els que afirmen que aquest tema és dels M-Clan, la veritat és que es tracta
d'una versió del "Serenade from the stars" del grup nord-americà
Steve Miller Band, això si, els murcians M-Clan fan una versió genial i per
això sonen ara a Un Toc de Rock i es va incloure en el disc de M-Clan “Usar y
tirar”, publicat l'any 1999. Del grup original actualment ja només queden Carlos
Tarque i Ricardo Ruipérez, i a l’actual formació també i trovem a Iván González
al baix i Coki Jiménez que s'encarrega de la bateria. Però pel grup han pasant
músics com Santiago Campillo (guitarra), que formava part de M-Clan desde els
sus inicis fins a l’any 2001 i que despres s’en va anar a Los Rebeldes, Juan
Antonio Otero (batería), Pascual Saura (baix) i Alejandro Climent (teclats),
junt a Carlos Raya (guitarra) i Íñigo Uribe. Per cert, us ho he dit en diverses
ocasions, però ara ho repetiré, una associació d'aquestes de no-fumadors a
possat a parir als M-Clan perque a la portada del seu últim disc Carlos Tarque
està fumant... Pecat mortal! Poca feina es el que tenen alguns i també molta
intolerancia.
Antonio Flores – Pongamos que hablo de Madrid 1982
Antonio Flores va ser un home amb la vida marcada per la
fama de la seva mare i les drogues, mai es va treure de sobre el fet de ser
fill de qui era. Va tenir també problemes amb les drogues i molts. Fins i tot
es va trencar el seu matrimoni i sols la seva mare i la familia va estar al seu
costat, recolzan-lo. Quan semblava haver-se recuperat, Antonio Flores no va
poder superar la mort de la seva mare, la genial Lola Flores. Accident,
suïcidi... deixem-ho així. Antonio González Flores va néixer a Madrid, el 14 de
novembre de 1961 i va morir per sobredosis el 31 de maig de 1995. Cantava rock,
va treballar en diverses pel·lícules i amb la seva mort Antonio Flores es va
convertir en un mite de la música aquí al país i va entrar en les pàgines de la
història del rock espanyol. Aquest tema era una composició de Joaquín Sabina
que també la va gravar, però jo sempre he preferit la versió més bruta,
visceral i carregada de desig d'Antonio Flores, on el saxo es convertix en
moltes ocasions en guitarra. El trobem en el LP "Al caer el sol"
publicat l’any 1982 i la producció de l’àlbum va estar a càrrec de Jorge Álvarez.
Aixó si, reconec que el disc més venedor en la carrera d’Antonio Flores va ser
"Cosas mias" publicat l'any 1994 i que te bones cançons, però jo de totes,
totes, em quedo amb aquest.
La
Orquesta Mondragón – Johnny cogió su fusil 2006
Aquesta cançó que es trobava en l'àlbum "Viva
Mondragón", una mena de recopilatorio on es van incloure tres o quatre
versions que eren noves. pren com a font d'inspiració la pel·lícula del mateix
títol, de Dalton Trumbo, estrenada l’any 1971. Un cant antimilitarista, basat
en una novel·la de finals dels anys 30 que va escriure el mateix director. La
història és un crit en contra de les guerres i al mateix temps una proclama a
favor de l' eutanàsia. Ens narra la història d'un noi al que porten a combatre
al front, durant la primera Guerra Mundial, l'anomenada Gran Guerra. A causa
d'una bomba, el noi desperta al llit d'un hospital, però només és la caricatura
del que va ser, cec, sord, mut, sense braços i sense cames, un monyó humà, però
que s'adona de tot el que passa al seu voltant, encara que el que li ha passat
és de lenta comprensió per a ell. La Mondragón, la banda liderada per Javier
Gurruchaga, s'han inspirat en aquesta novel·la i film per la seva cançó i
mentre que l'acció de la pel·lícula transcorria a la Primera Guerra
Mundial, coneguda com La
Gran Guerra, la
Mondragón l'han extrapolat a la Guerra del Desert, molt més
propera en el temps, però cruel i innecessària, com totes les guerres.
Gurruchaga es més beningne, a Johnny Alvarado fa que la bomba en lloc de
destrozarlo, el mati i torna a casa embolicat en barres i estels. Hem d'aclarir
una cosa, hi ha una cançó titulada "Over there" que comença amb la
frase "Johnny, get your gun" que traduiríem com "Johnny, pren el
fusell" i es tracta d'un tema utilitzat per reclutar joves per defensar el
país, és un cant a favor de la guerra. Possiblement la novel·la de Dalton
Trumbo va ser una rèplica a aquesta cançó i ens ofereix aquesta conclusió:
"Johnny va agafar el seu fusell, va anar a la guerra i va tornar mutilat
de per vida". L'Orquestra Mondragón es va formar a Sant Sabastià, l'any
1976 i està liderada per Javier Gurruchaga i en els seus inicis també per
Popotxo Ayestaran, còmic que valent-se
únicament de la mímica convertia cada cançó en un petit gag humorístic.
Són una de les primeres bandes espanyoles o possiblement la primera, a
realitzar autèntiques performans a l'escenari, unint rock i teatre, en la línia
de Sam The Sham & The Pharaons o Johnny Kid & The Pirates. Per la Mondragón han passat
moltíssims músics al llarg dels anys, destacar a Tony Carmona, Javier Vargas,
Tino di Geraldo, Jaime Stinus, Angel Celada, Ray Gómez i molts més, de fet per
l'Orquestra Mondragón han pasat un total de 24 músics.
Alejandro Sanz – Amiga mía 1997
Possiblement el disc més comercial i el que millor s'ha
venut en la carrera del cantant Alejandro Sanz sigui "Más" en què el
que trobàvem el seu gran hit "Corazón partio". La veritat és que
l'àlbum va marcar un canvi en la línia musical d'aquest cantant que va començar
gravant música molt discotequera i anomenant-se inicialment Alejandro Magno, va
treure un LP en què va destacar el tema "Los Chulos son pa'
cuidarlos". Quan va començar ja com Alejandro Sanz les seves cançons
estaven plenes de pop juvenil, enfocat a les emissores de ràdio fórmula i la
criaturada, amb cançons bastant anodines però que van fer que fos un ídol entre
les adolescents, amb el temps ell va anar canviant i a partir d'aquest àlbum la
seva obra esdevé adulta i també li surt la seva vena andalusa en moltes de les cançons. Arran de "Más" començan les seves gires per terres
americanes. Alejandro Sánchez Pizarro va néixer el 18 de desembre de 1968 a Madrid, ha venut més
de 25 milions de discos a tot elámón i ha guanyat en total 18 Grammys. Aquest
tema que escoltem ara us el he tret de l'àlbum "Mas", cinquè disc d'Alejandro
Sanz, publicat l'any 1997 i que es va gravar entre Itàlia i Espanya. El single
amb la cançó que escoltem va aconseguir la segona posició en les llistes
llatines del Billboard i la primera a les de pop i va ser número 1 a Espanya, Argentina i Mèxic,
en aquest últim país no tinc ni idea de com van les llistes d'èxits, però a
Argentina funciona exactament igual que a Espanya, és a dir les posicions es
venen, però el que no es por manipular, del tot, aclarem-ho, son les llistes de
venda reals que van ser molt bones.
Collage – Como dos niños 1977
Vam descobrir al grup italià Collage aquí a Espanya gràcies
a la cançó "Como dos niños" que anem a escoltar ara a Un Toc de Rock
i que es va publicar en format single i va ser editada l'any 1977, és clar que
com gairebé tots els seus èxits, va ser també versionat al castellà i es la
versió que escoltem avui. Collage va tenir el seu moment d'esplendor musical a
finals dels 70 i principis dels 80. Feien música pop i a Itàlia es van fer
famosos per les seves repetides aparicions al Festival de San Remo. Ara bé, els
seus primers discos van passar força inadvertits al seu país, fins que van
treure "Due ragazzi nel sole", la versió italiana d’aquesta cançó i
amb la qual van guanyar el Festival de Castrocaro, no el de San Remo. El grup
Collage es van crear l’any 1975
a Sardagna i el grup l’integraven Tommaso Usai,Piero Fazzi, Tore Fazzi, Piero Pischedda i
Pino Ambrosio. Seguiexen en actiu i a partir de l’any 2012 Collage eren
Salvatore "Tore" Fazzi (veu i baix), Piero Fazzi (veu i guitarra),
Mario Chessa (teclats i cors) i el percusionista i bateria Francesco Astara. A
Espanya van editar cinc singles en castellà entre 1977 i 1981, aquest va ser el
primer, un altre dels seus èxits va ser “Sol caliente” que ja hem escoltan al
programa. Avui dia les cançons de Collage, interpretades tant en castellà com
en el seu idioma natal, estan incloses en gairebé tots els recopilatoris de
música pop italiana que han aparegut i segueixen editant-se en el mercat. Per
cert, no hem de confondre aquest grup de pop italià amb un altre del mateix nom
que fan R & B i son de California.
Alberto Bourbon – Uniforme de franela 1975
Escoltarem ara a Un Toc de Rock a Alberto Bourbon, un dels
cantautors sorgits en els 70 molt propers al pop-rock que van treure discos
molt interessants, però que no va tenir la repercussió que mereixia. Aquest
tema, es trovaba al àlbum "Años de amor" de 1975 i va ser el últim
single que va publicar Alberto Bourbon, té una lletra molt bona on ens parla
d'amors de joventut i records del passat i tot i ser la millor cançó de la seva
carrera, no hem d'oblidar "Antes de ti no hubo antes" que es va
vendre molt millor. Alberto Bourbon era fill d'un diplomàtic francès assentat a
Espanya i es va quedar al nostre país. Quan Alberto Bourbon va deixar els
escenaris no va abandonar la música i és va dedicar a compondre bandes sonores,
entre elles "Memorias de Leticia Valle" l’any 1979 o "El jardín
secreto" al 84, Alberto Bourbon també va compondre per a altres cantants,
entre ells Massiel, Rocío Jurado, Mocedades, Marisol, Nydia Caro, Donna
Hightower i molts més. A la foto el veureu amb Rocío Jurado. Va publicar 7 singles, el primer l’any 1968 i l'últim
que és el que estem escoltant ara, el 1975 i també dos LP's. Per cert, una
altra de les seves grans cançons amb una lletra molt interessant és
"Cuando seamos viejos" o “Antonio”. Jo creia que Alberto Bourbon ja
havie mort, però no us ho podia assegurar ja que a internet hi ha molt poca
informació d’Alberto Bourbon, però Luis del Olmo en un dels seus programes va
llegir un poema d’Alberto Bourbon i ho va confirmar, és mort. La seva obra ha
estat recuperada i editada en versió CD per el segell Rama Lama.
Cánovas, Rodrigo, Adolfo y Guzmán (CRAG) – Como una noria
1985
La primera gran superbanda del pop espanyol van ser Cánovas,
Adolfo, Rodrigo y Guzmán, coneguts popularment com CRAG i així signaven molts
dels seus discos. El grup l’integraven quatre grans músics amb experiencia:
Juan Robles Cánovas, Rodrigo García, Adolfo Rodríguez i José María Guzmán, en
total han publicat només tres LP's i dos recopilatoris, la veritat és que no
van tenir l'èxit que ells es mereixien. Amb el temps CRAG han estat
reivindicats per la seva música, les seves lletres i les seves harmonies vocals
i comparats amb Crosby, Still, Nash and Young, fins al punt que "Señora
azul", el seu primer disc, és considerat un dels millors de la història
del pop espanyol. La veritat es que penso que aquesta cançó ara està
sobrevalorada. Aquest tema que escoltem a Un Toc de Rock us el he extrec del
seu tercer llarga durada d’estudi "CRAG 1985" de 1985. Val a dir que
CRAG ja eren veterans amb experiència quan van crear el grup, Cánovas havia
estat bateria de Los Modulos i de Franklin, Rodrigo provenia dels Pekenikes,
Adolfo havia estat cantant i guitarra de Los Iberos, i Guzmán, juntament amb
Rodrigo i els germans José i Manuel Martín, pertanyien abans al grup Solera.
Per cert, quan CRAG es van desfer, Jose Mari Guzmán va crear Cadillac, un altre
de les bones bandas de pop espanyoles. En els noranta van tornar, pero ja sols
eren tres.
Cómplices – Verdad que sería estupendo 1991
Escoltarem ara a Un Toc de Rock per avui escoltant una meravellosa
cançó en la qual Teo Cardalda i María Monsonis li donen la volta a la truita i
ens expliquen com tot un seguit d'expressions vinculades a la guerra i la
violència, podrien tenir realment una altra explicació molt més bella i
agradable. Bastant utòpica, la veritat, però "Oi que seria
fantàstic?". Aquesta cançó s'incloïa en el seu àlbum "Está llorando
el sol" que van publicar l'any 1991 i també en el disc recopilatori
"Complices 20 años" que es va editar el 2010 la van gravar comptant
amb la col·laboració de Huecco. Quan es va desfer el grup Golpes Bajos, una
banda gallega mítica del pop nacional, Teo Cardalda va crear l'any 1987 un dels
millors projectes del pop espanyol, Cómplices, al costat de María Monsonis, la
seva parella. Inicialment Cómplices
eren, a més a més de Teo i María, Tino DiGeraldo i Billy Villegas. El seu
primer treball discogràfic va ser "Manzanas" que es va publicar el 1988.
L’any 2001, María Monsonis decideix
deixar el duet, perquè amb tant enrenou no pot dedicar-se als 5 fills que té
amb Teo i es que posiblement tots dos van obrir la “biblía” a un full equivocat
que deie “Quereos y multiplicaos...” aixó es broma Eh! Així que l’any 2002 Teo
Cardalda, ja en solitari, edita el novè disc titulat "A veces", però
van tornar a gravar junts l’any 2003. De fet també va fer una gira i va gravar
un CD en directe amb el seu company Germán Coppini, recuperant per un breu
periode de temps a Golpes Bajos. En total Cómplices han editat 13 àlbums.
Dúo Dinámico – Regálame una noche 1987
Tal i com us vaig prometre la passada temporada, aquí tenim
una de les noves cançons que es van incloure en el que va ser el disc de retorn
del Dúo Dinámico. Clar que la discogràfica no acabava de créure amb ells i
pensave que podien estar cremadets, els va forçà a incloure remixes i antics
èxits seus, es tractava de asegurarse el “Tirón”. Aquesta és una gran cançó, la
veritat es que es tracte d’un “Peaso canción” i que escoltem avui a Un Toc de
Rock. Els catalans Ramón Arcusa i Manolo de la Calva, el Dúo, son dos artistes que van canviar
els conceptes musicals de la joventut dels seixanta i van crear escola musical.
Per cert que el 21 de setembre de 2007 es va estrenà al Teatro Nuevo Apolo de
Madrid el musical "Quisiera ser" amb una banda sonora basada en 24
èxits del Dúo Dinámico. La primera actuació davant del públic la van realitzar
al programa "La comarca nos visita" de Ràdio Barcelona. Però això no
és realment cert ja que ells havien actuat en les festes que se celebraven a
l'empresa on treballaven com a enginyers tècnics, la fàbrica de motors Elizalde,
però crec que estic errat en el nom. Tornem a la ràdio, en aquest moment es
deien The Dinamic Boys, però el presentador Enrique Fernández, va dir no saber
anglès i els va presentar com Dúo Dinámico. Aixó consta inclus a la pàgina web del Dúo Dinámico, si
bé el net d’Enrique Fernández em deia que no, el seu avi parlava anglés,
alemany i fins i tot una mica de francés i italià. La veritat és que els dos
músics barcelonins van acceptar el nom, des de aquell día el Dúo Dinámico van
entrar a formar part de la història de la nostra música.
José Feliciano – La balada del pianista 1982
L'any 1982 José Feliciano va publicar un àlbum titulat
"Escenas de amor" amb la totalitat dels seus textos en castellà.
Estava ple de grans baladones, però entre ells em vaig ensopegar amb aquest
"peaso cansión" en què el cantant, guitarra i compositor invident
José Feliciano es llueix en el text. Per a la lletra d'aquesta extraordinària
balada José Feliciano s'inspira d'alguna manera en el "Piano man" de
Billy Joel que a Espanya va popularitzar Ana Belén. Ens parla de fracàs,
solitud i oblit. Ens explica el moment present d'un gran pianista a qui l'amor
que sentia per una dona dolenta el va destruir fent-lo un fracassat.
Possiblement avui en dia dir una cosa així pot ser considerat políticament
incorrecte, però a mi sempre m'ha resultat curiós que la paraula Feminisme
sigui sinònim de coses nobles i Masclisme ho sigui d'alguna cosa censurable.
Caldrà consultar amb algun filòleg ja que Les dues paraules no haurien de significar el mateix amb diferència de sexe? La veritat és que no heu de fer-me
gaire cas perquè jo sempre he estat molt transgressor amb allò establert per
imposició i que diguien el que diguien, descrimina. José Feliciano es diu en
realitat José Montserrate Feliciano Garcia, va néixer a Lares, Puerto Rico, el
10 de setembre de 1945 i sempre ha jugat amb els dos idiomes, espanyol i anglès
i ho ha fet bé, alternan álbums tant en una llengua com en l’altre, traient
bons treballs, grans discos que han assolit xifres de venda impressionants, no
en aquest país, és clar, aquí ens guiem per la ràdio-fórmula. A Espanya avui en
dia a José Feliciano es pot dir que només sel recorda per "Què serà",
"El jinete" o "Dos cruces", bé, també per la nadala
"Feliz Navidad", peró el genial cantant i guitarra invident té una
trajectòria discogràfica que acollona, entreu al Wiki i ho veureu.
Mayte Martín – El reloj 1996
Els boleros acostumen a ser bells poemes d'amor i desamor
embolicats en sons acariciadors. Avui us he seleccionat tot un clàssic "El
rellotge" que no ha de marcar les hores, ha d'aturar el temps a les mans i
fer la nit perpètua per que la vida s'acaba i mai ha de clarejar. Va ser una
composició del mexicà Roberto Cantoral que va estar durant molts anys el
president del SGAE mexicà i després de la seva mort va ser substituït per
Armando Manzanero. Va compondre moltes cançons al llarg de la seva fructífera
carrera, destacant, a més d'aquesta, "La barca", "Quiero huir de
mí" i "El preso número nueve". Una de les millors versions que
es van fer d'aquesta cançó la va realitzar el xilè Lucho Gatica, però jo he
mirat cap a casa i us porto la que van fer la cantant catalana de flamenc Mayte
Martín i l'extraordinari pianista invident Tete Montoliu, també català, un dels
millors pianistes de jazz internacional de totes les èpoques. La cançó us la he
extret de l'àlbum "Free boleros" que Mayte Martín i Tete Montoliu van
gravar l'any 1996, segon disc de la cantant, de nom complet Maria Teresa Martín
Cadierno, nascuda a Barcelona el 19 d'abril de 1965 i de la qual crec que mai
hem escoltat res a Un Toc de Rock. Per el que respecta a Tete, es deie en
realitat Vicenç Montoliu i Massana i va nèixer a Barcelona un 28 de març de
1933, va morir el 24 de agosto de 1997. Va ser un dels pianistas de jazz amb
més fama i reconeixement internacional, tot i ser invident.
Sabor de Gracia – Què volen aquesta gent 2006
Alguns dels components de Sabor de Gracia, grup de rumbetes
amb el que avui conclouré Un Toc de Rock, van formar part del grup del recordat
Gato Pérez i van saber recollir el testimoni deixat per aquest argentí que
cantava rumbes moltes vegades en català. Són gitanos i porten el ritme i la
rumba a la sang i això es mostra en el seu treball. Aquest tema, una composició
de Maria del Mar Bonet que ens porten Sabor de Gràcia és un dels temes més
controvertits de la cantautora mallorquina Maria del Mar Bonet i en el qual es
reflecteix la forma d'actuà que tenia la policia social franquista. La lletra
es molt dura, però així i tot, la cançó va passar la censura, una cosa que
francament, ara i miran enrera, em resulta com a minim molt estrany. Ens parla d'un
fet real que va tindre dues versions, la oficial de la policia segons la quan
el jove estudiant es va suicidar tiren-se des de la finestra i l’altre, vox
populi, ons es deie que el van “fer suicidar” aquells mateixos policies vestits
d’un “alegre” to gris. De fet Maria del Mar Bonet en la seva cançó narra la
primera versió, l’oficial i pot ser per aixó va colar per el cedas dels castos
i dignes censors. El grup Sabor de Gracia va ser una idea d'Antonio Carbonell,
gitano de Gràcia i es van crear l'any 1994. A la pel·lícula "El Gran Gato"
de Ventura Pons, acompanyen a tots els artistes que versionen les cançons de
Gato Pérez. Sabor de Gràcia està integrat per Antonio Carbonell (veu i
guitarra), Lorenzo Barriendos (baix), Yumitus (piano), Quino Béjar (congues,
percussió i bateria), Francesc Batista (congues i cajón), David Torras
(guitarra, tres i guitarra elèctrica), i Enrique "El Guan" (palmes i
ball). Aquest tema obria el CD "La Cançó amb rumba", editat per Sabor de Gràcia
l'any 2006 i en què tot són versions de la cançó passats a la rumbeta catalana,
i mai millor dit.
Avui acabarem amb una altra frase encertada del periodista i
escriptor Eduardo Galeano que es preguntava amb aguda curiositat
"Si es prohibeix la indústria de la droga, indústria
assassina, per què no es prohibeix la indústria
d'armaments, que és la més
assassina de totes?"
Conclou Un Toc de Rock per avui, peró abans de deixar-vos,
us dire que quedeu amb companyia de La
Xarxa de Comunicació Local i totes aquelles emissores que
emeten el programa, jo soc Mario Prades i toco el dos, a reveure.
Apa! Ens veiem pel món.
Mario Prades
No hay comentarios:
Publicar un comentario