El Blog de Mario Prades

Posa't en contacte amb mi mitjançant el correo electrònic: tocderock@hotmail.com

martes, 8 de enero de 2013

Un Toc de Rock programa 09-01-2013

Nota del Productor, realitzador i director:
Tots els programes  exposats en aquest blog,
Disposen  d'un  enllaç  per descarregar-s'els,
sempre situat a peu de pàgina

Avui recordarem una mica de la moguda madrilenya i un parell de noms mítics. També escoltarem alguna que altre novetat, sense que per això deixem de recórre la història musical de l'últim segle, com diu el nostre eslògan promocional. Marxarem a Mèxic, sonaran a Un Toc de Rock boleros i viatjarem en un "Tren de mitjanit", tot això sense que ens moguem d'on estem, sempre en ales de la música i donant suport als nostres records. Per tant i des de la xarxa d'emissores de la Federació de Mitjans de Comunicació Locals de Catalunya i totes aquelles emissores que emeten el programa, oprimeixo el botó de posta en marxa i sortim a les ones dien.

Benvinguts a Un Toc de Rock

Clavel i Jazmín – El Twist del Autobús 1981

Abans d'aquest disc amb el que obrim el programa d’avui d’Un Toc de Rock, Paco Clavel va editar un EP com Bob Destiny. Es pot dir va ser el primer disc realment independent de tota la movida madrilenya i va estar produït per Yayo Aparicio de la Via Lactea. Despres Clavel i Jazmín van fitxar per CBS i van treure un LP del qual es va extreure aquest primer single, el més popular de la seva carrera fent el que ell diu que es "cutre-pop". Paco Clavel es diu en realitat Francisco Miñarro López i va néixa a Iznatoraf, Jaén, l’any 1945. "El twist de l'autobús" té una lletra plena de dobles sentits i elevat contingut homosexual. Existeix una altra versió de la cançó amb Paco Clavel a duet amb Pedro Almodóvar. Paco Clavel condueix el programa "Extravaganzza" a Ràdio Nacional d'Espanya i a Ràdio 5 i "El guirigay" a Ràdio 3, en què col·labora Luz Divina, una bona amiga a la qual vaig conèixa quan la noia era cap de promoció del segell Manzana a Madrid i que crec estava casada amb Diego Manrique. En Clavel i Jazmín també militava Nacho Campillo que després marxaria a RH + i més tard crearia Tam Tam Go!. Paco Clavel va ser un friki, però d'aquells frikis dels 70 i 80 que feien coses interessants, revestit tot amb tocs de glamour o ridiculeses, segons el cristall amb què es miri. Al contrari que els frikis d'avui en dia que només destaquen per haver estat en un Gran Hermano o per haver-se ficat al llit amb aquest o aquella famós o famosa. Per cert, no confongueu aquest tema amb "El blues de l'autobús" que va compondre Víctor Manuel i va popularitzar Miguel Ríos.
Paco Clavel, tota una figura carismàtica

Fundación Tony Manero – Supersexy girl 2001

Prenent com a referència la "Febre del dissabte nit" i el personatge que va llançar a la fama mundial a John Travolta, va sorgir l'any 1996 a Barcelona aquesta banda que ja es van identificar amb la línia musical que volien seguir en adoptar el nom de Fundació Tony Manero. Es van dedicar al funky disc en la línia musical dels setanta i van demostrar que tot i ser d'aquí, sabien oferir tota una lliçó de bona música com els “d’allà”. La macrobanda va tenir el seu moment de màxima esplendor gràcies precisament a la cançó que avui us he portat a Un Toc de Rock i que es va incloure en el seu primer àlbum "Looking for la festa" publicat l'any 2001 i que va ser Disc d'Or "Supersexi girl" va comptar amb un suport promocional important quan es va incloure en un espot de televisió. És clar que realment no era el seu primer àlbum ja que anteriorment havien editat, l'any 1999, "Bikini 17 y 18 marzo 99" que es va gravar en directe a la sala Bikini de Barcelona. La veritat és que des de "Pandilleros" de 2009 els he perdut la pista. El grup l'integraven Miguelito Superstar (cantant), Deliciosa Smith (baix i cantant), Ernesto Wilson Santamaría (percussió), Ginés Brown (saxo, flauta i baix), Lalo López (guitarra i cors), Dany Amatulo (trompeta, fiscorn i cors), Paco Santako (teclats), Paquito Sex Machine (cantant i pandereta), Solomon Rabinad (bateria) i Tom Johnson (trombó). Crec que ancara treballen, però no us ho poc assegurar, ni tampoc els canvis de components.
La Fundación Tony Manero, una macrobanda plena de ritme

Café Tacvba – Como te extraño mi amor 1996

El grup mexicà Café Tacvba han realitzat al llarg de la seva història musical una llarga sèrie de covers, com aquest que escoltem avui a Un Toc de Rock que ens interpreten Rubén, Joselo, Emmanuel i Enrique i que és una versió del gran èxit del cantant i compositor argentí Leo Dan que als seixanta va ser una autèntica fàbrica d'èxits. Aquest tema es va posar en “Avalancha de Éxitos”, el tercer àlbum de Café Tacvba, publicat el 5 de novembre de 1996 i en el qual es van incloure diverses versions, va ser produït per Gustavo Santaolalla. Café Tacvba van debutar el 28 de juliol de 1992 amb un àlbum homònim. Es van crear l'any 1989 a Ciudad Satélite, en Naucalpan, Estat de Mèxic i inicialment es van anomenar Alícia ya no vive aquí, passant més tard a ser Café Tacvba. El grup l'integren Rubén Albarrán, (cantant i guitarra), Emmanuel del Real Díaz (teclats, caixa de ritmes, guitarra, segona veu i cors), José Alfredo Rangel Arroyo (guitarra solista i cors) i Enrique Rangel Arroyo (baix, contrabaix i cors). Café Tacvba està considerat un dels millors grups del rock alternatiu llatí. Inicialment es deien Café Tacuba, nom pres d'un tradicional cafè de ciutat de Mèxic, però problemes legals per l'ús del nom van fer que canviessin la u per una v i així tots contents, bé, els propietaris del cafè no tant perquè ja es veien cobrant drets i aquests es van esfumar com el fum. Curiosament i malgrat que algun dels seus discos s'han editat a Espanya, al país Café Tacvba són uns grans desconeguts.

Fernando Márquez “El Zurdo” – A por todas 1995

És un dels noms històrics de la moguda madrilenya, referència quan parlem d'aquella època gloriosa per al rock espanyol. Fernando Márquez Chinchilla va néixa a Madrid el 18 de desembre de 1957, cantant, compositor, escriptor, dibuixant, editor i considerat un pensador, va ser anomenat "El Zurdo". Es va donar a conèixa precisament en la seva faceta de dibuixant de fanzines i al fet de dibuixar amb la mà esquerra va ser el que li va valer el sobrenom. Va ser el fundador de Kaka de Luxe que va començar com fanzine i es va convertir en un grup punk, on trobàvem també a Carlos Berlanga, Alaska, Nacho Canut, Manolo Campoamor, Pablo Martínez i Enrique Serra. De Kaka de Luxe van sorgir noms claus de la moguda com Alaska y Pegamoides i Ràdio Futura. Quan Fernando Márquez deixa Kaka de Luxe va crear Paraíso, un altre nom mític de la moguda i la cançó "Para tí", composada per Fernando, és avui en dia tot un himne. Més tard va seguir fent història i va sorgir La Mode. Problemes respiratoris el van allunyar dels escenaris, però retornà amb Pop Decó al costat de Teo Cardalda i posteriorment sorgeix Proyecto Bronwyn. Tot això sensedeixar d'escriure llibres. La seva etapa en solitari és possiblement la més anodina i en ella destaca el CD "Para tí..." que va publicar Barsa Promocions l'any 1995, el segell propietat del meu amic Mikel Barsa, encara que en algunes fonts equivocades per descomptat, afirmen que va ser editat pel segell Lollipop i com mostra al blog us poso el CD en el què va reversionà temes de totes les seves etapes musicals i aquesta cançó que escoltem ara que em sembla recordar era l'única nova de l'àlbum, encara que no estic segur del tot. En la gravació van col·laborar Eddy McLean i la seva Orquestra, Joe Borsani, Divina Comedia, La Honorable Sociedad, Cafè Teatro i Antonio Zancajo i les seves 5 guitarres. La producció va ser del recordat Joe Borsani, un argentí establert a Madrid i que va ser assassinat el juny de 2003. Per cert, en aquest CD hi ha un error en la cançó en la qual intervé Eddy McLean, s'han equivocat de cançó, anuncien en els títuls de crèdit que col·labora en "A por todas" que escoltem ara, però ho fa en “Credo”.
Fernando Márquez “El Zurdo" un nom mític de la moguda

Verona 9 – Promesas por cumplir 2010

Vaig descobrir aquesta grup gairebé per casualitat i aquest tema em va agradar des del principi i vaig decidir que anàvem a compartir a Un Toc de Rock i aquí està sonant des de la xarxa d'emissores de la Federació de Mitjans de Comunicació Locals de Catalunya i totes aquelles que també emeten Un Toc de Rock a Catalunya i Balears. La lletra tracta sobre el maltractament a la dona, la violència de gènere, cosa que últimament s'està utilitzant en excés en moltes cançons i tinc por que això només faci que es perdi el sentit d'alarma social que el cas mereix, acabi frivolizándose en excés i per gastat deixi de donar-se al trist fet la importància que té. Els madrilenys Verona 9 són un grup mixt, noies i nois. Aquest tema es troba en el seu primer àlbum "Promesas", un disc autofinançat que si no m'equivoco es va publicar el gener del 2010 a través de A New Label Records. El grup Verona 9 que porta quatre o cinc anys treballant, l'integraven inicialment Noemí Fernández (cantant), Iván Sanz (teclats i piano), Carlos Rodríguez (baix), María Vela (bateria) i Luis Pinedo (guitarra). Hi ha hagut canvis a Verona 9 que actualment crec que són quatre, però durant un temps van passar a ser sols tres.

SAU – Tren de mitjanit 1991/1992

Des de el seu disc doble "Concert de mitjanit", gravat en directe al juliol de 1992, us porto aquesta bona cançó de Sau, els que van ser el millor grup de pop-rock en català de la història. Ells i Sopa de Cabra van consolidar la potència i qualitat de la música que es feia des de Catalunya i per a Catalunya. La revàlida va arribar amb el macro concert celebrat el 14 de juny de 1991 en el Palau Sant Jordi on també van estar Els Pets i els ja desapareguts Sangtraït. Ningú s'esperava el resultat, però el recinte es va omplir de gom a gom. Aquest tema correspon al disc gravat en directe per Sau a la plaça de toros La Monumental de Barcelona, també ple fins la bandera i sota el títol "Concert de mitjanit" en el què a més de la col·laboració de Luz Casal, trobem el guitarra canadenc Robbie Robertson que va ser membre de The Band, Phil Manzanera que havie tocat amb Explorers i Roxy Music, junt a Carlos Segarra i Dani Nel-Lo, membres de Los Rebeldes. La banda que els va acompanyar la integraven Ramon Altimir, Pep  Sánchez, Quim "Benítez" Vilaplana, Jordi Mena i Gerry Duffy. Aquesta es una de les primeres cançons de Sau on la veu solista es compartida per Carles Sabater i Pep Sala que es convirteix en primera veu. La cançó es trobava originalment en el primer Disc d'Or que van aconseguir els nois de Sau, el doble álbum gravat en estudi "El més gran dels pecadors", de l’any 1991. Sau eren Pep Sala i Carles Sabater Hernández que va néixa el 21 de setembre de 1962 a Barcelona i va morir el 13 de febrer del 1999 a Vilafranca del Penedès a causa d'una aturada cardiorespiratòria, després d'un concert. Sempre resulta dolorós enterearte que una persona a qui admires per la seva vida professional ens deixa, però si a més a més és un amic encara és més dur. Tant ell com Pep eren bons amics meus i avui recordem a Sau i a Carles a Un Toc de Rock amb aquesta cançó, des de la xarxa d’emisores de la Federació de Mitjans de Comunicació Locals de Catalunya i unes quantes emisores més. La veritat és que no se que podries dir-vos de Sau i que no us ho hagi dit ja, per tant...

Manolo Tena – Siempre y nunca 1994

L'any 1994 el segell Avispa Records propietat de Luis Mendo i Bernardo Fuster, van editar un doble CD benèfic titulat "Amnistia Internacional" els beneficis anaven destinats a la campanya “Vidas silenciadas, Contra los homicidios políticos y las desapariciones forzosas” en el que van posar cançons, moltes d'elles inèdites, artistes de la talla d'Aute, Medina Azahara, Chavela Vargas, Mikel Erentxun, Los Secretos, Diego Vasallo, Pablo Guerrero, Loquillo y Trogloditas, Acadèmia Palanca, Rosendo, Tam Tam Go!, Enrique Morente, Juan Perro, Burning, Los Rodríguez, Miguel Ríos, Los Ronaldos, Os Resentidos, El Último de la Fila, Luis Pastor, Celtas Cortos, Tahúres Zurdos, Suburbano, Ruper Ordorika, Lluís Llach, Pedro Guerra, Còmplices i em sembla que em deixo algun, per cert, la producció no va comptar amb cap mena de subvenció oficial. En aquest doble CD també es va incloure aquest tema que escoltem ara a càrrec de Manolo Tena, un històric del rock espanyol que havia format part de Spoonful, Cucharada Alarma!! abans de llançar-se en solitari i triomfar gràcies sobretot a "Sangre española" i un mont de cançons més entre les que es troba aquesta que escoltem ara i que no està presentada com inèdita quan es va publicar en aquest CD benèfic, encara que jo no recordo que es gravés en un disc de Manolo Tena fins que va publicar "Insólito" l'any 2000 i que es va distribuir només per internet el que va representar el boicot per part de les grans cadenes de Ràdio Fórmula. De fet aquesta cançó també la va incloure en l'homenatge a Antonio Vega i es deia que la lletra estava dedicada precisament el genial músic de Nacha Pop que va morir el 12 de maig de 2009. José Manuel de Tena Tena, nom complet de Manolo Tena. va néixa l'any 1951 a Benquerencia de la Serena, a Badajoz, però va créixa i es va fer en el madrileny i castís barri de Lavapiés. Va tenir problemes molt seriosos amb les drogues, però per sort, Manolo Tena va saber sortir-s'en del sinistre forat.

Loquillo – La nave de los locos (Sin novedad en el paraíso) 2012

Ja us vaig parlar fa uns programes que Loquillo tenia nou treball publicat i d'aquest nou disc us porto el tema que d’alguna manera li dóna títol. L'àlbum "La Nave de los Locos" publicat el 23 d'octubre passat i que s'obre precisament amb aquest tema que escoltem ara, torna a reunir José María Sanz i a Sabino Méndez que ha composat pràcticament la música i lletra de tots els temes, després de dècades d'aparent trencament definitiu entre ells. La producció i arranjaments han anat a càrrec de Jaime Stinus i es va gravar en els estudis CATA de Madrid i els estudis Harreguy de Usúrbil, Guipúscoa, amb Haritz Harreguy com a enginyer de so. En el tema "Canción de despedida" compten amb la col·laboració de Mikel Erentxun. La banda que acompanya a Loquillo en aquesta nova producció està integrada per Jaime Stinus (guitarres), Igor Paskual (guitarres), Laurent Castagnet (bateria), Santi Comet (teclats), Josu García (guitarres) i Alfonso Alcalá (baix). Jo vull suposar i esperar que la col·laboració entre Loquillo i Sabino sigui duradora i per afinitat d'idees, no només per diners i interesos comercials. Heu de recordar que Sabino Méndez va ser el compositor principal de Trogloditas fins que va abandonar el grup l'any 1989 per desavinences amb Loquillo. José María Sanz Beltrán, nascut el 21 de desembre de 1960 en el barceloní barri del Clot, anava per jugador de basket, però va esdevenir un cantant de rock, la música va guanyar. El primer grup que va formar es va dir Teddy Loquillo y sus Amigos, al costat de Carlos Segarra, però van passar amb més pena que glòria. L’any 1980, va sorgir Loquillo y Los Intocables, amb els quals va arribar a gravar un disc i alguns singles. Va tindre que anar-sen a fer el soldat i la mili va trastornar els seus plans, però en tornar de complir amb els seus “deures amb la pàtria” es va trobar amb Sabino Méndez que l’estava esperant amb un grup preparat i van sorgir Loquillo y Los Trogloditas. Curiosament no van debutar a Catalunya, ho van fer a Tomelloso (Ciudad Real) a l'estiu de 1983.

Maná – En el Muelle de San Blas 1998

Aquesta és amb tota seguretat, la cançó més popular en la carrera del grup mexicà Maná. Va ser el quart single que es va extreure de l'àlbum "Sueños líquidos" que es va publicar l'any 1997 i el senzill es va editar el 23 maig 1998 pujant fins al lloc 18 en les llistes llatines del Billboard, mantenint-se durant sis setmanes. Precisament el passat 16 de setembre va morir Rebeca Méndez Jiménez (a la foto), que va ser la musa que va inspirar la lletra d'aquest tema. La història explica que l'any 1971 la noia va acomiadar al moll de San Blas al seu promès, un pescador anomenat Manuel, amb qui s'havia de casar quatre dies després, però mai va tornar a veure'l. Ella es va trastornar i vestida amb la roba de núvia, venia flors per San Blas mentre esperava a un amor que mai va tornar de la mar. Es va dir que ell havia mort en un accident sofert durant un huracà, però el motiu de l'absència no està clar. Altres fonts diuen que es tractava d'un venedor d'artesania de nom Ladislao que va ser atropellat a Guadalajara i més tard va morir a Tepic. La noia es va trobar un dia amb Fher a Puerto Vallarta i li va explicar la seva història, cosa que va inspirar a aquest per escriure la cançó. Les cendres de Rebeca Méndez Jiménez van ser escampades per la mar, com era el seu desig. L’historia es semblan a la de “Penélope” de Serrat o “Marinero” de Nubes Grises. Maná es va crear arran del grup Sombrero Verde, l’any 1978 i van gravar dos discos "Sombrero Verde" l’any 1981 i "A tiempo de rock" al 83. L’any 1987 van signar contracte amb Polygram i es van convertir en Maná, integrant el grup en aquell moment Fher Olvera com a cantant i els germans Ulises i Juan Diego Calleros a la guitarra i baix, respectivament, al costat del bateria cubà-colombià Alex González. El 1992 es produeixen camvis s’en va Ulises Calleros i s'incorporen el teclista Ivan González i el guitarra  César "Vampiro" López, però a meitat de 1994 Iván González i César López deixan el grup i s'incorporaria Sergio Vallin que per cert, va treure també un disc en solitari paralel·lament a Maná. Ulises va passar a ser el seu mánager. Posiblement el disc més vendedor de Maná sigui l’àlbum "¿Dónde jugarán los niños?" que es va publicar l’any 1992 i era el seu tercer disc. Es va gravar a Los Angeles. Les vendes van superar el milió de còpies només a Mèxic i es van editar vuit singles. Després Maná realitzarien una gira mundial amb 268 concerts en més de 17 països d'Amèrica, a més d'actuar a Espanya i Suïssa, on van participar al Festival de Montreaux.

José Manuel Figueroa – Sueño de amor 1995

Un dels bons intèrprets de l'estil anomenat Tex-Mex, no és texà, en aquest cas és mexicà i és tracta de José Manuel Figueroa que va néixa a Juliantla, Guerrero, el 15 de maig 1975. L’any 1995 va publicar "Expulsado del Paraiso" que va superar les 300 mil unitats venudes i posant el tema del mateix nom en els primers llocs de les llistes de popularitat. D’aquest disc ja vam escoltar fa un parell de temporades el tema “Ranchero” on, com és habitual en el gènere, barrejava texts en anglès i castellà. Va ser composada per ell mateix. Però avui us porto aquesta baladeta amb reminiscencias de bachata “Sueño de amor” que també era una composición propia. L’álbum del que us he extret aquesta cançó que escoltem ara a Un Toc de Rock va ser publicat aquí al pais mitjançan Discos Home, un subsegell de Bat Discos que va treure un grapat de álbum dins del Tex-Mex, però no van tindre massa trascendencia a Espanya degut a la manca de promoció i el seu baix pressupost.Us explicaré una cosa luctuosa, el seu germà de 32 anys d'edat, va ser assassinat al Gran Hotel, de Cuernavaca Morelos. Sebastián va rebre dos trets d'arma de foc i va morir a conseqüència de l'hemorràgia interna. Els fets van succeir el passat 12 de juny i es va deure a una baralla que va tenir amb elements de seguretat del bar. Un dels guàrdies, va treure una pistola, i li va disparar. José Manuel Figueroa i el seu germà Sebastián eren fills del cantant Juan Sebastian que també va morir tràgicament.

Cánovas, Rodrigo, Adolfo y Guzmán – Como una noria 1995

La primera gran superbanda del pop espanyol van ser Cánovas, Adolfo, Rodrigo y Guzmán, coneguts simplement com CRAG, el grup l’integraven Juan Robles Cánovas, Rodrigo García, Adolfo Rodríguez i José María Guzmán, CRAG han publicat només tres LP's i dos recopilatoris i val a dir que Cánovas, Rodrigo, Adolfo y Guzmán no van tenir l'èxit que es mereixien per la seva qualitat. Amb el temps CRAG han estat reivindicats per la seva música, les seves lletres i les seves harmonies vocals i comparats amb Crosby, Still, Nash and Young, fins al punt que "Señora azul", el seu primer disc, és considerat un dels millors de la història del pop espanyol, però jo he re reconeixa que tot i que ja la he puntxat a Un Toc de Rock, a mi no m’acaba de fer el pes. Aquest tema us l'ho extrec del seu tercer llarga durada "CRAG 1985" de l’any 1985. Quan van crear CRAG, tots ells ja eren veterans amb experiència, Cánovas havia estat bateria de Los Modulos i de Franklin, Rodrigo provenia dels Pekenikes, Adolfo havia estat cantant i guitarra de Los Iberos, i Guzmán, juntament amb Rodrigo i els germans José i Manuel Martín, pertanyien abans al grup Solera. Per cert, quan CRAG es van desfer, Jose Mari Guzmán crearia Cadillac, un altre de les bones bandas de pop espanyoles.

Sole Giménez – La Bohemia

En el seu nou treball discogràfic en solitari, el cinquè que publica, Sole Giménez que va ser l'eterna veu de Presuntos Implicados durant 23 anys i als que va deixar l'any 2006, realitza un recorregut per la chanson francesa amb temes avui clàssics als que la valenciana rendeix homenatge. Avui us he seleccionat per escoltar a Un Toc de Rock, el tema que obre el nou CD titulat genèricament "El cielo de París" i que es va publicar el passat 23 d'octubre, es tracta d'una cançó de Charles Aznavour, una de les millors del cantant i compositor d'origen armeni que la va portar a l'èxit a finals dels seixanta i que Aznavour també va versionar en castellà en el seu moment. A "La Bohemia" ens parla de la fi de la innocència, de com els temps han anat canviant i buscar els somnis de joventut quan aquesta ha quedat enrere pot resultar, com a mínim, una realitat decebedora. Curiosament amb aquest tema Sole Giménez torna a les seves primitives arrels ja que la cantant espanyola va néixa realment a París, al febrer de 1963. Actualmenmte Sole Giménez compagina la seva feina com a cantant amb el de professora de veu de la Berklee School de València. En aquest nou àlbum Sole ha versionat a Jacques Brel, Editt Piaf i altres grans de la "Chanson francesa". En propers programes escoltarem més cançons d'aquest àlbum. Paraula de Mario Prades. En total Presuntos Implicados superen els tres milions de discos venuts, un milió i mig, s'han venut tan sols a Espanya, on han obtingut 14 discs de platí. Actualment en el grup trobem a Lidia Rodríguez que va substituir a Sole, amb Juan Luis Giménez i Nacho Mañó que eren germà i marit de Sole, respectivament.

Café Quijano y Armando Manzanero – Quiero que mi boca se desnude 2012

El bolero és un d'aquests gèneres musicals que cíclicament torna al candelero i els artistes van recuperant-lo o redescubrin-lo cada dècada. Quan ja semblava un estil obsolet i oblidat va ser Rolando Ojeda qui ens el va recuperar en els setanta i a partir d'allí les noves i velles generacions han anat recuperant-lo. Ara ha estat Tamara i Moncho en un àlbum conjunt i també Cafè Quijano, als que escoltem ara en un tema extret del seu nou disc publicat el 30 d'octubre passat, el primer després de pràcticament una dècada d'absència i en el qual compta amb la col·laboració d'Armando Manzanero, un dels grans del bolero. Aquest nou disc en el què miren a les seves arrels, està ple de boleros composats per Manuel Quijano i en l'àlbum que es va gravar a Lleó, Miami i Los Angeles, han comptat també amb la col·laboració de Yelsy Heredia (contrabaix) i Richard Bravo (percussió). Han comptat amb el productor Kenny O'Brien que ja havia produït el disc "Santa Monica Boulevard" de Manolo Quijano en solitari, editat l'any 2008 i dient-se simplement Quijano. El trio es va crear a Lleó, l'any 1997 i es van desfer l'any 2007. Són els germans Manuel, Óscar i Raúl Quijano i us explicaré una curiositat, amb el seu pare tenen un pub a la seva ciutat que es diu La Lola, títol d'una de les seves cançons més conegudes i va ser allà on ells es van donar a conèixa com a grup musical.

Núria Feliu – El Temps podrà passar 1987

Acabarem el programa d’avui escoltam a una bona amiga meva i a la que m’estimo molt, la Dama de la Cançó, La Noia de Sants, Núria Feliu i una cançó que forma part de la història del cinema, es trobava en una pel·lícula sense temps de caducitat, tot i titular-se "El temps podrà passar" i que formava part originalment de la banda sonora del film "Casablanca". Es tracta d'aquella cançó de la que sempre és diu abans de punxar-la alló de "torna-la a tocar, Sam" i l'actor la interpretava cantant-la mentre toca el piano. Avui ens la porta una bona veu catalana amb qui he treballat en un grapat d’ocasions i a més a més, de joves erem veïns de barri, de Sants, on va nèixa un 21 de setembre, és l’amiga Núria Feliu. La música de la pel·lícula va ser escrita per Max Steiner que havia saltat a la fama per haver estat compositor de la banda sonora de "Allò que el vent s'endugué". La cançó "As time goes by" era de Herman Hupfeld. Va estar 21 setmanes en els primers llocs de les llistes d'èxits als Estats Units. Dooley Wilson va ser Sam, el pianista i cantant de color. Wilson, era un actor nord-americà de color, però en realitat era bateria i no sabia masa de tocar el piano. Hal Wallis prèviament va considerar la possibilitat de canviar la figura masculina del pianista per una femenina, un paper per al qual va pensar en Hazel Scott o Ella Fitzgerald. De fet, fins i tot després d'haver acabat el rodatge, el productor Hal B. Wallis va seguir considerant doblar la veu de Wilson en les cançons que aquest interpretava. Aquesta cançó amb la que tanquem el programa d’avui es trobava al disc “Els Óscars de la Feliu” que estaba ple de temas del cinema americà i que va editar l’any 1987 el segell PDI. Per cert, Núria Feliu també va editar un Disco Sorpresa de Fundador, un EP amb les cançons “Ja Estic be axi”, “Es Nadal”, “Est Esplendit” i “Tu que est l’únic amor” era 1970. A la foto del costat amb veureu a la Núria i a sota una que li vaig fer el dia que va presentar el disco "Us ho devia" al Hotel Ars de Barcelona, es troven Josep Cunit, Josep Guardiola, Víctoria de los Angeles, Núria Feliu i el conseller Guitart.
Núria Feliu, La Noia de Sants

La frase que us deixaré abans de fotre el camp la va dir Steve Biko, un dels homes que més van lluitar contra l’apartheid a Sudàfrica i que veritablement es deia Stephen Bantu Biko (18 de decembre de 1946 – 12 de septembre de 1977).


“L'arma més potent a les mans de l'opressor
és la ment de l'oprimit”

Conclou Un Toc de Rock per avui, toco el dos i baixo la barraqueta, però us deixaré amb companyia de la xarxa de emissores de la Federació de Mitjans de Comunicació Locals de Catalunya i també totes aquelles que emeten el programa. Porteu-se bé i no feu res que jo no fes.

Apa! Ens veiem pel món.

Mario Prades 

No hay comentarios:

Publicar un comentario