El Blog de Mario Prades

Posa't en contacte amb mi mitjançant el correo electrònic: tocderock@hotmail.com

lunes, 7 de marzo de 2016

Un Toc de Rock 10-45


Escoltarem en Un Toc de Rock a gent que possiblement estiguin oblidats, amb el seu record cobert per la sorra del temps, altres segueixen vigents, actuals. Tots ells configuraran avui la banda sonora del nostre viatge per la història del rock i tindrem a D’Estranquis, La 5ª Reserva, Comite Cisne, I-6, Mediterráneo, Los Rebeldes, Jarabe de Palo, Gatos Locos, Ia i Batiste, La Unión, Coque Malla i Revolver. Acompanyats per la seva música intentarem recuperar records, vivències, una part del nostre passat que en masses ocasions creiem perdut i que ara tornarà des de totes les emissores per les que ens escoltes dues vegades cada setmana o vía internet si es que et descarregues el programa des de blog o el facebook de Montse Aliaga. Sóc Mario Prades, torno a conectar els motors i obriré la barraqueta dient, com ho faig sempre que tots i totes sou

Benvinguts a Un Toc de Rock

Comité Cisne – Ana Frank 1987

El que està considerat com el millor treball de Comite Cisne, una de les bandas clasicas dins de la anomenada “movida valenciana” es “El final del mar” de l’any 1987 i en el que es trobava aquesta cançó amb la que avui començarem Un Toc de Rock i en la qual els teclats prenen el protagonisme. Inicialment el grup valencià Comité Cisne van ser el teclista José Luis Macías, el cantant i guitarra era Carlos Goñi que venia del grup Garage, Remy Carreras al baix i Lino Oviaño a les programacions, caixes de ritme i bateria, aquest últim els deixaria abans de que traguessin el seu primer disc i seria substituit per Rafael Picó. L’any 1985 van publicar un maxi-single amb "Dulces horas". Es va incorporar a Comité Cisne un altre component del qual no recordo el nom, però l’any 1988 i després del seu tercer LP "Beber el viento", Carlos Goñi amb un esperit molt més rocker, abandona Comité Cisne i emprèn la seva pròpia carrera fent-se dir Revolver, més tard l’escoltarem, però tot i que Comité Cisne va treure encara un altre disc l’any 1990 amb Jesús Astorga com a cantant i Goyo Esteban al front de la guitarra, finalment es van desfer. En total Comité Cisne va treure quatre LP's i dos maxi-singles, a més d'uns quants discs senzills. Recordo un d’aquest maxis o Mini-Lp, on Comité Cisne van versionar a Lou Reed i que es va titular, per supossat “3 canciones homenaje a Lou Reed". Per cert, us recordaré que el 18 de juliol del passat any 2015, a Jardines de Viveros, a Valencia, es va fer una festival per recordar la “movida valenciana” amb músicos de Comité Cisne, Vídeo, Betty Trouppe, Glamour, Presuntos Implicados, Los Inhumanos, Orfeón Brutal, Esgrima, Jah Macetas, Sade, Los Kadetes, Armas Blancas, Girasoules i Última Emoción, entre altres bandes histórics valencians, interpretan en directe grans cançons de la movida valenciana.

D’Estranquis – A contracorrent 1993

El grup D’Estranquis eren Xavi Fortuny, David Puig, Jaume Romagosa, Jaume Soler i Francesc Bertran. Van pertànyer a la generació de rock en català posterior a Sau, Sopa de Cabra i els seus col·legues, però no van tenir la difusió que mereixien i això que el grup com comprovareu per aquest tema que es va incloure en l'àlbum "A contracorrent", al que donava títul, era bo i petaba molt bé. El disc va ser produït per Pep Sala comptant amb Maurizio Tonelli com a enginyer de so i el va publicar el segell On The Rocks a mitjans de 1993. El van gravar entre el 19 d'abril i el 7 de maig del mateix any i el disseny de la portada va ser de Ricard Jordà. En aquest treball van col·laborar Dani Nel·lo que en aquella época estava a Los Rebeldes a l'harmònica i saxo, Jordi Rebenaque als teclats, Pep Sala a la guitarra i Mariona Font i Maritxell Just als cors. El grup havie patit canvis en la seva formació, s'havien marxat Emilio Moreno i Toni Fernández amb els quals es va gravar el seu anterior disc "Ja t'ho miraré!" de 1991, incorporant-se Francesc Bertran. El 24 setembre 1991 D'Estranquis van ser teloners de Los Rebeldes i el grup nord-americà The Blue Brothers en un concert celebrat al Sot del Migdia, per les festes de la Mercè de Barcelona. També van participar en un memorable esdeveniment, el Festival "Parem-ho amb música. Tots contra la SIDA" que es va celebrar el 1992 a la Farga de l'Hospitalet i en el què van participar 16 grups, van assistir més de 8000 persones. D'Estranquis van incloure així mateix, el tema "La calba" en el disc benèfic "900 300 100 Telèfon de l'infància" i en el què van participar amb temes seus 092, Sergio Cervantes de D-Repente, Baloo Rock, Mone, Gerard Quintana, Frankie, José María Cañizares, etc. Aquell LP va ser publicat per Salseta Discos al febrer de 1992.

Gatos Locos – Sigo esperando 1986

Des de el primer àlbum de Los Gatos Locos titulat amb el nom del grup us porto ara una bona cançó. Aquest primer LP és possiblement el més ingenu de tots els discos que van gravar, però també és el més sincer i purista de tots ells, tenint en compte a més a més que aquest disc és l’únic en què van participar tots els membres originals de Los Gatos Locos i al costat del bateria i cantant Fernando Lavado es trobava Bernardo de Haro (guitarra i veus) que els va deixar quan es trobaven gravant el segon LP i que era el compositor de molts temes del grup, els altres dos "gats" eren Jordi Llobet i Germán, tot ells de Cambrils. Aquest primer àlbum va ser produït per ells mateixos i gravat a Tarragona comptant amb Jordi Valls. Aquella primera gravació els va costar només 6.000 de les antigues pessetes i es va editar a través del segell Grabaciones Accidentales (GASA) que els va pagar per el màster 20.000 amb el que ja van sortir beneficiats i les xifres de vendes van ser importants tenint en compte que era una companyia petita i la seva distribució i promoció no era l'adequada. Finalment del grup original només va quedar Fernando que va seguir endavant en format de trio fins que es van desfer definitivament i ell va emprendre carrera en solitari tot i que fa uns set o vuit anys va tornar a posar en marxa el projecte Gatos Locos. Bernardo que aleshores treballava a Correus i estudiava, va acabar els seus estudis i actualment és un prestigiós advocat, crec que amb despatx a Cambrils. Per cert, aquest disc no constava en la seva discografia oficial a la pàgina web dels Gatos Locos, la qual cosa resulta si més no curiósa, suposo que ha de ser un error del webmaster. La primera vegada que jo vaig veure en directe als Gatos Locos va ser al avui desaparegut pub DaDa de Reus, propietat de Manel, un bon amic i col·laborador de la meva empresa Guitar-T Produccions i del que fa anys no se res.

Los Rebeldes – Green Onions 1987

Posiblement Los Rebeldes són la banda de rock and roll més popular al país i ara escoltarem al grup català liderat per Carlos Segarra, un noi de Sants nascut el 6 d'agst de 1961 que segueix creient en el rock'n'roll. En pràcticament tots els seus discos en directe Los Rebeldes han inclòs alguna versió i aquest tema que compartirem ara a Un Toc de Rock i que us he extret de l'àlbum “Preferiblemente vivos”, editat l'any 1987, ho és. va ser un dels primers èxits del grup nord-americà Booker T & The MG's. De fet en aquest doble disc, el quart que publicaven, trobàvem també el “Come on everybody” de Eddie Cochram, “Caldonia” de Louis Jordan, “El Inspector” composada per Henry Mancini per a la pel·lícula “La pantera rosa”, “A little bit of your love” de Daniel Greanrenaud i alguna altra com “Esto nos es Hawai” que formava part del repertori de Carlos Segarra quan formava part del grup Teddy Loquillo y sus Amigos. En aquest enregistrament Los Rebeldes eren Carlos Segarra (cantant i guitarra), Moises Sorolla (bateria), Dani Nel-Lo (saxo), Javi Volumen (guitarra) i Toni Nervio-Roto (contrabaix i baix) i encara que en la caràtula s'indica que es va gravar el 24 d'agost de 1986 a Alcalá de Guadaira, Sevilla, amb Miguel Torres com a tècnic de so, i barrejat més tard en els madrilenys estudis Doublewtronics amb producció de Tony Luz, en realitat es van incloure talls gravats en diverses actuacions durant la gira que havien realitzat. Aquest va ser un dels discos més representatius, en quant a xifres de venda, en la carrera de Los Rebeldes. Quan es van crear l’any 1979 eren només tres components: Carlos Segarra (guitarra i veu), Aurelio Morata (baix i veu) i Moisès Sorolla (semi bateria). Aurelio els va deixar per formar el grup Aurelio y Los Vagabundos, si bé en els seus darrers treballs ha col·laborat de nou amb Los Rebeldes i ha fet la producció, entre  altres de “Noches de Luz, días de Gas” i ara torna a ser component del grup. Per Los Rebeldes han passat molts anys, discos, músics i carretera, però Carlos Segarra segueix mantenint viu l'esprit dels Rebeldes que van debutar amb “Cerveza, chicas y... Rockabilly!” l’any 1981, tot i tindre un grup paral·lel anomenat Carlos Segarra Rock’n’roll Club. Actualment Los Rebeldes està integrat per Carlos Segarra (cantant i guitarra), Juan Francisco García de Maya "Wichy" (bateria i cors), Alfonso Múgica (contrabaix), Antonio Garrido (baix), Dani Pérez (saxo i cors) i Aurelio Morata (guitarra, cantant i cors), però per Los Rebeldes han passat Santi Campillo que va ser membre de M-Clan, Dani Ne·lo i uns quans més. L’any 2013 van treure el seu últim treball fins el moment “123 Acción”.

La Unión – Lobo hombre en París 1984

La Unión eren inicialment Rafa Sánchez, Luis Bolín, Mario Martínez i el teclista Íñigo Zabala que els va deixar per incorporar-se com ejecutiu al segell Wea. El seu primer hit va ser "Lobo Hombre en París" que escoltem ara a Un Toc de Rock, amb producció de Nacho Cano de Mecano i basada en dos contes escrits per Boris Vian. Es va publicar inicialment en versió maxi-single i single, per descomptat en vinil. Las vendes van superar les 200.000 copias i va estar en el llstat de vendes durant 9 setmanes ocupant el primer lloc. La cançó crec es va incloure en el LP "Mil siluetas”. Aquest és el tema més popular a la carrera de La Unión i el que els ha marcat. De fet ells mateixos han anat realitzant diversdas versions al llarg dels anys, de ritmes molt diferents i amb diversos arranjaments, cal seguir esprement la mamella, però vull destacar dues versions alienes a La Unión, una per Ana Belén i un altre del grup colombià The Mills. La Unión han venut més de 2 milions de discos, rebent l’any 2006 un doble disc de diamant per la seva carrera  discogràfica. Van ser un dels grups de l’escuderia de Rosa Lagarrigue, una de les grans managers del pop-rock espanyol i a ella es deu la seva longeva vida profesional.

Mediterráneo – Mandrágora 1978

El grup Mediterráneo va debutar discogràficament amb un àlbum titulat “Estrechas calles de Santa Cruz” i d'aquest primer treball discogràfic, del que us he parlat en diverses ocasions, he extret aquest tema que ara escoltarem al programa d'avui d'Un Toc de Rock. L'àlbum, una obra mestra del rock progressiu amb cinc llargues cançons, aquesta es de les curtes, va ser editat pel segell independent Aphrodita i us diré que es va gravar en tan sols dos sessions realitzades els dies 13 i 14 de març de 1978 als estudis Musigrama de Madrid i en aquest àlbum van comptar encara amb Pepe Rey que deixaria la banda després. Mediterráneo va ser un dels bons grups desaprofitats a finals dels 70. Van començar l'any 1977 encara que els seus components havien coincidit anteriorment tocant en diverses bandes. Eren d'Alacant i Mediterráneo l'integraven Víctor Carratalá (cantant), Juan Guijarro (baix), Pedro Giménez (guitarra) i Alfonso Linares (bateria) que havien coincidit amb el guitarrista Pepe Rey que també es va incorporà al grup, en un parell de grups de curta vida anomenats Huevo Frito i Mandrágora. Un any després de gravar aquest àlbum Pepe Rey deixa el grup i entren el teclista Luis Hernández i Gino Pavone a la percussió. L'any 1979 Miguel Ríos els posa en contacte amb Mariscal Romero que els fitxa  per a la seva discogràfica Chapa. "Tabarca" era el títol del segon LP d'aquest bon grup de la costa llevantina, Mediterráneo, als que gràcies a temes com "Número Uno en USA" i “No, no, no” que van ser els seus singles més venedors, s'els va acusar de ser excessivament comercials, però cançons com la que donava títol al disc “Tabarca” que era molt llarga, ens demostren la seva gran qualitat. I es que ells tocaven veritablement rock progresiu amb tocs de jazz, es clar que sota de les directrius de Mariscal Romero i Chapa Discos, subsegell de la discogràfica Zafiro, es publicavan en single les cançons que sortien. Per cert, quan es trobaven gravat “Número Uno en USA” els va deixar el guitarra Pedro Giménez que seria substituït per Javier Rodríguez. En total Mediterráneo van gravar sis àlbums i es van desfer l’any 1986. Per el grup van passar altres músics com Napi Carratalá i Gaspar Montalbano. Despres de desfer-se alguns dels seus components van crear Slac Jazz, un grup més encarats cap al jazz i que estarien en actiu fins l’any 1990. A finals dels anys norata van reunir-se de nou i van gravar "Ya era hora" a l’any 2002, en el que van col·laborar pràcticament tots els músics que havien tocat a Mediterráneo, però no va  tindre continuitat.

La 5ª Reserva – Estrella de medianoche 1977

En un single de La 5ª Reserva editat l'any 1977, trobàvem aquest tema a la cara A, una cançó que sense perdre l'esperit vocal d'aquesta bona banda sorgida en els anys 70, s'albiren tocs de rock progressiu. Aquest bon grup bilbaí, amb bons jocs vocals i connotacions de pop i rock progressiu, sense deixar de banda un toc comercial, va estar en actiu de 1972 fins a l'any 1977 i van publicar bàsicament singles, vuit o nou, i un álbum, aquest crec que va ser l’últim i després es van desfer. Tots ells per el segell Polydor. Durant bastant de temps van estar actuant a Mallorca on van treballar temporades senceres. Per cert, en els seus principis van comptar amb Pepe Grano de Oro de Los Puntos com a productor. La seva obra va ser recuperada per el segell Ramalama en un doble CD, on també trobaven la cançó que escoltem ara. El grup va tornar l’any  2012 i en el seu retorn eren el cantant Larri Castro, Richy Bravo, Jorge Sánchez, David Díez i Poncho Lavaca, durant un temps van comptar amb l'amic José Luis Iglesias Pibe com a guitarrista i amb ell van gravar un àlbum, encara que el cantant en aquest tema que us he seleccionat per compartir ara és Carlos i el pianista Agustí Ferrero que va ser component de Los Módulos. Per cert amb el seu retorn van crear un projecte paral·lel amb Mike Kennedy, el que va ser líder de Los Bravos, anomenat Mike Kennedy y La 5ª Reserva, però només realitzarien una gira conjunta l'any 2013 i eren Juan C. Gutiérrez, Poncho Lavaca i David Diez, a més del cantant alemany

Jarabe de Palo – El lado oscuro 1996

Ara us porto a la banda liderada per l'aragonès Pau Dones. Es tracta d'un tema extret del primer disc "La Flaca" i que ha estat el seu àlbum més venedor. Pau Dones és un clar exemple que de vegades és millor néixer amb estrella i que a alguns se'ls apareix la verge. El disc es va publicar l’any 1996 i contenia el tema que li donava títol i va passar amb més pena que glòria fins que un any més tard, la seva discogràfica i el manager, van aconseguir que fos utilitzat per l'anunci del disc "Carácter Latino" que promocionava la marca de tabac Ducados, amb l’inclusió de la cançó “La Flaca”, convertint a aquella prima noia cubana amb la qual es va inspirar Pau Donés, en tot un supervendes, ja que l’spot es va emetre per molts països d'Amèrica Llatina, a més d'Espanya, llavors el disc va començar a vendre's, superant el milió de còpies a Espanya i Amèrica Llatina. Del LP jo us porto a Un Toc de Rock aquest tema que, tot i gastat, no ho és tant com "La Flaca" i al meu paré m'agrada més i és que em van enviar un "Emilio" demanant-me que posés un tema de Jarabe de Palo i crec que aquest es molt adecuat. Pau Donés, nascut a Montanuy, Hosca, el 11 d'octubre de 1966, va militar en diversos grups abans de posar en marxa Jarabe de Palo que per cert ara es diuen Jarabedepalo, així tot junt. Va començar juntament amb el seu germà Marc, amb el qual va formar el J. & Co Band i posteriorment Dentaduras Postizas. Després de viatjar a Cuba va escriure "La Flaca" que va donar títol al seu primer disc. Quan “La Flaca” va comenár a funcionar a nivell vendes, va fer que molts reconeguessin en Jarabe de Palo al grup que va iniciar el rock llatí, oblidant que ja ho havien fet altres anteriorment. A mi i a “bote pronto” em venen al cap Santiago Auserón amb Radio Futura i Juan Perro, el gallec Pablo Bicho i sobretot Ciudad Jardín, un grup al capdavant del qual es trobava el cantant i compositor Rodrigo de Lorenzo i segur que ell tampoc va ser el primer perquè dins de la Ona Laietana havien grups que van fusionar rock, pop i sons llatins com L'Orquestra Mirasol, fins i tot Los Mustang van gravar a principis dels 70 “La batea”, en aquesta línea, sense oblidar a Los Llopis a principis dels anys seixanta. Si és que tot està inventat a la vinya del Senyor. Per cert, el dia 1 de septiembre del passsat 2015, Pau Donés, va anunciar a través de les xarxes socials que es veia obligat a cancel·lar la gira del grup a causa d'un càncer de còlon que li va ser detectat feia 20 dies i del qual va ser operat a l'hospital Vall d'Hebron de Barcelona. Jarabe de Palo va anul·lar els més de 30 concerts que tenia previst oferir a Espanya i Amèrica. L'inici de gira havia de ser el 15 de setembre. Per sort sembla ser que s'ha recuperat.

Coque Malla – La hora de los gigantes 2009

Coque Malla va començar a ser conegut al capdavant de Los Ronaldos, però la veritat és que si bé va gravar uns quants discos amb el grup, tots sonen gairebé igual i és que el seu to de veu estrident i escardat, segueix més o menys sent el mateix i les seves cançons semblen des del principi, tallades per un mateix patró. Aquesta cançó ha estat feta servir recentment per a un anunci de televisió, crec que es per un cotxe, un BMW i la veritat es que es de les poques de Coque Malla que m’agraden. La cançó és la que dóna títol al àlbum “La hora de los gigantes” de Coque Malla, publicat l’any 2009. Ell es diu en realitat Jorge Malla Valle i va néixer a Madrid el 22 d'octubre de 1969, fills dels actors  Gerardo Malla i Amparo Valle. Los Ronaldos es van dissoldre l’any 1998, si be van tornar a reunirse l’any 2007, però la cosa no va tindre continuitat, tot i que crec recordar que van treure un EP amb cançons inédites. Amb Los Ronaldos va gravar cinc discos, però només destaca el tema "Adiós papa" que ens va cridar l'atenció precisament per la seva veu desagradable, la resta és com si aquesta cançó no s'hagués acabat mai. L’any passat va treure un disc ple de tocs llatins, versionant cançons de Rubén Blades. En total Coque Malla ha tret vuit discos en solitari fins el moment.

Ia i Batiste – El gessamí i la rosa

A mitjans dels anys 60 surgeix el Grup de Folk, on hi havia gent que es trobava entre dues aigües, entre elles Maria del Mar Bonet que pertanyia a les dues agrupacions, als Setze Jutges i el Grup de Folk. En aquest trobavem a gent com Jaume Arnella, Xesco Boix que sembla ser que es va suicidar, Eduard Estivill, Joan Boix i Amadeu Bernadet que integraven Falsterbo 3, Pau Riba, Jordi Pujol i Cortès, Albert i Jordi Batiste, Jaume Sisa, El Cachas, Oriol Tramvia, Consol i Ramon Casajoana, Gabriel Jaraba, Josep Maria Camarasa, Jaume Vallcorba o Josep Molí, entre altres. Avui podriem dir que el Grup de Folk, amb l’ajuda de molts altres, va ser el veritable embrió del que fa surgir la Ona Leietana i l’actual rock en catalán. A finals dels 60 i principis de la següent dècada, els músics catalans més progressius i "moderns" van començar a barrejar-se creant grups d'efímera vida fins que tot va eclosionar i va sorgir la "Ona Laietana". Ia Clua provenia del grup Dos + Un, mentre que Jordi Batiste havia estat component de Els 3 Tambors, Els Sapastres i Màquina!. El seu segon disc, orientat ja cap el rock progressiu amb tocs folk i cantat íntegrament en català va ser el LP "Chichonera's Cat" del qual us he extret aquest tema que escoltem ara a Un Toc de Rock i que va ser inclos de nou en un CD en directe que van treure en els noranta. Va ser publicat pel segell Oliba, propietat de Joan Manuel Serrat que d'alguna manera va ser el seu mentor ja que Dos + Un eren habitualment el seu grup teloner i es va distribuir mitjançant Edigsa. En la gravació tenen a Josep Más Kitflus als teclats i Max Sunyer a la guitarra que per aquella época militaven a Iceberg, un altre banda mítica, el bateria Francis Rabassa que tocava amb Barcelona Traction i abans crec que amb Los Gatos Negros i els Kroner’s de Tony Ronald, el baixista  Jordi Clua, germà de Ia i ex component de Dos + Un i que tocava en aquella època amb Fusioon, però crec que encara em deixo algun. Ia i Batiste van gravar 2 LP's si bé en els 90 van tornar a ajuntar-se i van gravar un doble en directe i un altre CD, "Esfera Malheur" ja l'any 1995. Precisament la foto que os he posat al blog és del dia que van venir a casa meva, a Cambrils, per portar-me aquest CD. Jordi Batiste ha gravat en solitari i amb diferent projectes, entre ells Els Miralls de Dylan. Ia Clua va morir el dimarts 13 de setembre del 2011, d'un càncer i amb ell s'en va una part molt important del rock fet en català, però sempre tindrem les seves cançons per recordar-lo.

Revolver – Las armas rotas 2015

El passat any 2015 Revolver, la banda liderada per Carlos Goñi, traurien un nou treball discogràfic titulat genèricament "Babilonia" que es va publicar el 10 de febrer i del qual ara us he extret aquest tema, escrit a l'igual que la resta de cançons per Carlos Goñi i que escoltarem ara a Un Toc de Rock. Aquest era el primer treball d'estudi de Revolver des que van editar "Argan" al 2011 i en aquest àlbum, el seu desè disc gravat en estudi, Revolver d'alguna manera podem dir que torna als seus orígens, amb una instrumentació més simplista i comptant amb el baixista Manuel Bagués i el bateria Julián Nemesio, al costat de la col·laboració del teclista Santiago Navalón, amb cançons més curtes, tot i que aquesta dura gairebé cinc minuts. Es va gravar a l'estudi que Carlos Goñi posseeix a L'Eliana. En disc ha pujat al segon lloc dels més venuts al país, només superat per Pablo Alborán i el seu "Terral". Posteriorment i com a  presentació del nou disc Revolver va oferir una gira que va començar al Teatre Barts de Barcelona el 13 de març. Un dels músics més rellevants surgits a Valencia es Carlos Goñi, tot i que va néixer a Madrid un 8 d'octubre de l’any 1961, si bé ell es sent valencià. Va formar part del grup alacantí Garage amb els que va treure dos singles i posteriorment es va incorporar a Comité Cisne i als que em escoltat abans, fins que es va decidir a llançar-se ja en solitari convertint-se en Revolver. Us explicaré una anècdota perquè aprecieu com són les cases de discos. L'any 1990 va treure el seu primer disc com Revolver, Carlos Goñi i jo ens coneixíem de la seva època a Comité Cisne i em van trucar de Wea, la seva discogràfica per donar-me el disc i que li fes una entrevista per Diari de Tarragona, vam quedar a la cafeteria de l'Hotel Maritim, a Cambrils, just al costat de casa meva i quan ens vam veure no vaig poder deixar de comentar-li com s'havia aprimat. Em va dir textualment “Wea me dio un tiempo limitado para perder 20 kilos o se negaban a sacar el disco, afirmaban que no daba la imagen”. Aquesta és una gran veritat quan parlem del mercat discogràfic a nivell de grans multinacionals del disc, en masses ocasions prefereixen imatge a qualitat.

I-6 – Fos pel vent 1991

Els I-6 amb els que avui conclouré Un Toc de Rock, van ser un grup de Vic descobert i recolzat per Pep Sala que es va encarregar de la producció i els arranjaments d'aquest disc, a més de col·laborar posant teclats i veus. L'àlbum "Segueix el joc", el seu primer LP i crec que únic, jo no recordo que fessin res més, es va editar al setembre de 1991 a través del segell Picap, propietat de Joan Carles Doval. D'ell he extret aquesta cançó que tancava la cara B del LP. Tornant al grup, I-6 estava integrat per Tomás González i Ramón Quintanas (guitarres i veus) que eren també els compositors de tots els temes, al costat del bateria Ramón Valero i el baixista Joan Yani. El disc es va gravar el febrer del mateix any en Estudi 84 amb David Casamitjana com ingenier de so i va ser barrejat en Aurha per Maurici Tonelli i Guy Wenger. És curiós perquè en aquella època tots els grups catalans que treien disc acostumaven a passar o pel Diari o per la meva casa per ser entrevistats, però no recordo haver estat amb els I-6 i això em resulta estrany degut, entre altres coses, a l'amistat que m'uneix amb Pep Sala.

La frase d'avui és d'Edward Snowden, antic consultor de l'Agència de Seguretat Nacional que va desvetllar uns quants secrets a través dels diaris The Guardian i The Washington Post, incloent els programes de vigilància massiva PRISM i XKeyscore, per la qual que es va convertir en un fugitiu, crec que es troba a Rússia.


"Dir que no t'importa  el dret a la privacitat perquè
no tens res a amagar, és igual a dir que no t'importa
la  llibertat  d'expressió  perquè  no  tens  res a  dir”

Acabaré Un Toc de Rock i ara us deixo amb companyia de totes les emissores per les que escoltes el programa dues vegades cada setmana o vía internet si t’el descarregues del blog o el facebook de Montse Aliaga. Jo sóc Mario Prades i per avui baixo la barraqueta. Sigueu bons, sigueu bones.

Apa, ens veiem pel món

Mario Prades

No hay comentarios:

Publicar un comentario