El Blog de Mario Prades

Posa't en contacte amb mi mitjançant el correo electrònic: tocderock@hotmail.com

martes, 9 de diciembre de 2014

Un Toc de Rock 09-26

En el nostre viatge pel passat musical escoltarem a Bars, recordarem a Marc Grau i Antonio Flores, però també us he portat una cançó de Doctor Pop a la qual van censurar el títol i de "Sofia" va passar a ser "Lucía", al costat de Frank Mercader, el cantautor andalús Benito Moreno, CRAG que van ser el primer super grup del pop espanyol, La Unión, Dani Flaco i uns quants més que ompliran avui la nostra banda sonora, aquest recorregut per l'ahir, per els records. Ara toca obrir la barraqueta i començar el programa des de totes aquelles emissores per les que ens escoltes i ho farem amb els M-Clan que van versionar una cançó de la Steve Miller Band l’any 2001. Jo soc Mario Prades i com us dic en cada un dels programes al posarnos en marxa 

Benvinguts a Un Toc de Rock

M-Clan – Llamando a la Tierra 1999/2001

Hi ha cançons que s'identifiquen amb un artista fins al punt de fer-nos oblidar, en moltes ocasions que es tracta d'una versió i arribem a relegar a l'oblit al seu intèrpret original. És el cas, entre altres, de "La Puerta de Alcalá" que no és d'Ana Belén ni de Víctor Manuel, és de Suburbano, una altra d'Ana Belén és "L'home del piano" i l'autor va ser Billy Joel o "Pedro Navaja" que no és de la Orquestra Plateria, és de Ruben Blades. Tot i que molts són els que afirmen que aquest tema amb el que avui obrim Un Toc de Rock és dels M-Clan, la veritat és que es tracta d'una versió del "Serenade from the stars" del grup nord-americà Steve Miller Band, això si, els murcians M-Clan fan una versió genial i per això sonen ara al programa d’avui. Es va incloure en el segon disc dels M-Clan “Usar y tirar”, publicat l'any 1999, si be jo us la he extret del següent, un acústic titulat “Sin enchufe” que van publicar el 25 de gener de l’any 2001. Després de la grabación d’aquest álbum, un dels fundadors de la banda, el guitarra Santiago Campillo va fotre el camp i van haver-hi problemas legals per els drets del nom. En aquesta grabación M-Clan eren Carlos Tarque (cantante), Ricardo Ruipérez (guitarra y coros), Santiago Campillo (guitarras), Juan Antonio Otero (batería) i Pascual Saura (bajo), però van tindre un grapat de col·laboracions. Es va gravar en els Estudis El Álamo de Madrid. Del grup original actualment ja només queden Carlos Tarque i Ricardo Ruipérez, i a l’actual formació també i trovem a Iván González al baix i Coki Jiménez que s'encarrega de la bateria (a la foto). Però pel grup han pasant músics com Santiago Campillo (guitarra), que formava part de M-Clan desde els sus inicis fins a l’any 2001 i que despres s’en va anar a Los Rebeldes, Juan Antonio Otero (batería), Pascual Saura (baix) i Alejandro Climent (teclats), junt a Carlos Raya (guitarra) i Íñigo Uribe. Per cert, us ho he dit en diverses ocasions, però ara ho repetiré, una associació d'aquestes de no-fumadors a possat a parir als M-Clan perque a la portada d’un dels seus discos Carlos Tarque i Ricardo Ruipérez estan fumant... Pecat mortal! Poca feina es el que tenen alguns i també molta intolerancia.

Dani Flaco – Una sortida d’emergencia 2006

Ara anem a escoltar a Un Toc de Rock, ja que feia un parell de temporades que no us el portava, a Dani Flaco que es diu en realitat Daniel Sánchez García, un noi de Bellvitge, a l’Hospitalet de Llobregat, nascut l’any 1977 i que anava per operari de la SEAT, com els Estopa, però que va asdevenir en cantautor. Avui ja tots el coneixen pel seu nom artístic de Dani Flaco, apel·latiu que li van posar quan era jove degut a la seva extrema primesa. Dani Flaco ens versiona al català aquesta cançó seva que escoltem ara a Un Toc de Rock i que és el tema que donava títol al seu primer disc que va sortir a la venda el 16 de gener de 2006 i cantat en castellà. Es tracta d’una cançó amb lletra molt dura però propera, com gairebé sol passar en tots els temes de Dani Flaco. La versió, en català va ser inclosa a l’álbum "Xarnego" on tothes les cançons van ser cantades en la llengua de Mossen Cinto. Per cert, al febrer passat a tret un nou disc titulat “Versos y madera” i que ha vist la llum amb el modern sistema de finançament externt, el crowdfunding, cal a dir que Dani Flaco no publicaba res des de l’any 2010.

Antonio Flores – Pongamos que hablo de Madrid 1982

Antonio Flores va ser un home amb la vida marcada per la fama de la seva mare i les drogues, mai es va treure de sobre el fet de ser fill de qui era. Con us deia va tenir també problemes amb les drogues i molts. Fins i tot es va trencar el seu matrimoni i sols la seva mare i la familia va estar al seu costat, recolzan-ho. Quan semblava haver-se recuperat, Antonio Flores no va poder superar la mort de la seva mare, la genial Lola Flores. Accident, suïcidi... deixem-ho així. Antonio González Flores va néixer a Madrid, el 14 de novembre de 1961 i va morir per sobredosis el 31 de maig de 1995. No feie rumbes, ell cantava rock, va treballar en diverses pel·lícules i amb la seva mort Antonio Flores es va convertir en un mite de la música aquí al país i va entrar en les pàgines de la història del rock espanyol. Aquest tema era una composició de Joaquín Sabina que també la va gravar, però jo sempre he preferit la versió més bruta, visceral, guitarrera i carregada de desig d'Antonio Flores, on el saxo es convertix en moltes ocasions en guitarra. El trobem en el LP "Al caer el sol" publicat l’any 1982 i la producció de l’àlbum va estar a càrrec de Jorge Álvarez. Aixó si, reconec que el disc més venedor en la carrera d’Antonio Flores va ser "Cosas mias" publicat l'any 1994 i que te bones cançons, però jo de totes, totes, em quedo amb aquest.

Bars - Temps Perdut 2000

Amb 7 discos a l'esquena i més de 15 anys de trajectòria, Bars son un dels millors grups de rock- blues dins de les nostre terres catalanes, tot i que des de fa temps semblen oblidats per les noves generacions. Aquesta cançó està inclusa originalmente dins del LP “Mala idea” publicat per DiscMedi l’any 1991. Bars seguiexen en actiu i son actualment i despres de cambis constants a la formació, Montse Llaràs (veu) i Tony Moya (baix), els únics que queden dels antics components, junt a Josep Maria Vilà "Koki", Jordi Mourelo i Charlie Oliver. En las seves gravacions hi han col.laborat en diverses ocasions Toni SaigiChupi” (piano, órga i veus) i Cristo Fontecilla (veus, guitarres, saxo i percussió) que per cert, van ser també productor d’alguns dels seus discos. Avui Bars estan gairebé oblidats discogràficament, les noves generacions pot ser no volen recordar que van ser una de les millors bandes catalanes de la història, amb qualitat demostrada al llarg dels anys si bé els embarassos de la seva cantant va apartar a Bars dels escenaris en masses ocasions. Aquesta cançó que escoltem ara us la he extret del seu recopilatori “Quan ens veiem - Selecció de cançons” que DiscMedi va editar l’any 2000.

Frank Mercadé – Un sacrificio más 1995

Us vaig parlar de Frank Mercader i el vam escoltar la passada temporada i també de la seva relació profesional amb Tino del Pozo, al que per cert, fa un parell de temporades que no escoltem, doncs ara ha arribat el moment d'escoltar a de nou aquest gran músic català, tot un histótic del rock i el pop fet a Barcelona, precisament amb una cançó composada per Tino del Pozo i que Frank Mercader va incloure en el seu àlbum "Country Bogart, aun queda lo mejor", editat pel segell barceloní Horus l'any 1995. Aquest tema ens parla de com de dur representa per a un músic aconseguir que el seu treball sigui valorat i sigui plasmat en un disc, és una bona lletra que ens parla sobretot, de sacrificis, molts sacrificis, intentant arribar. Frank Mercader és tot un veterà, va ser guitarrista en grups mítics com Los Gatos Negros, Los Salvajes, va militar al grup de Tony Ronald i va ser component i líder de la banda d'El Terrat, el programa  d'Andreu Buenafuente, per cert jo col·laborava un dia a la setmana a "El Terrat" quan el programa de ràdio es feia des de Reus, jo estava encarregat de parlar sobre les actuacions que es realitzaven a la zona, amb clau d'humor i presentava una cançó setmanal, sempre allunyat de les llistes dels 40, és clar. Aquest CD del qual hem extret la cançó que anem a escoltar ara a Un Toc de Rock es va gravar en els estudis de Santi Picó que per cert, es un dels Amics del Programa des de el facebook que ens coordina Montse Aliaga, i es va remasteriizar en els estudis Auha de Mauricio Tonelli. Country Bogart eren Frank Mercader que es va encarregar de les guitarres i la veu, mentre que Jordi Portaz va tocar el baix, David Simó la bateria i Xavier Ibáñez als teclats, van col·laborar Monica Green, Laura Simó, Santi Picó (a la foto ell i Frank), Paul Kazan i van comptar amb el suport de l'amic Fede Sardà que els va brindar la sala Luz de Gas per gravar uns temes en directe, entre ells la versió del "Everybody's talking" de Nilsson, encara que crec recordar que hi havia un parell més de versions també en directe.
El gran guitarrista català Frank Mercader

Doctor Pop – Sofía 1974

A principis de la dècada dels setanta José Luis Armenteros i Pablo Herrero que havien deixat a Los Relámpagos i es dedicaven a la producció, entre d'altres de Fórmula V, descobreixen a Doctor Pop, un bon grup en el qual trobàvem als germans Francisco i Jorge Granados, Diego Cascado i altres companys dels que no recordo el nóm. Van gravar un single l’any 1974 que va publicar el segell RCA amb el tema "Sofia" que escoltarem ara, a la cara A. La cançó va començar a sonar a les emissores de ràdio i tot donava a entendre que tenia moltes possibilitats de ser la cançó de l'estiu , però una trucada oficial a la discogràfica va obligar a retirar els singles del mercat. La cançó tracta sobre una noia que sempre torna a casa de dia, au nocturna a la qual li agrada la festa i vesteix a més de forma provocativa i allò no va agradar a la censura. Una de les raons adduïdes sembla ser que va ser el títol, "Sofia" que era el nom de la princesa i futura reina d'Espanya, en aquelles èpoques, és clar. La coincidència en el nom podria cridar a errors i per si de cas algú associava la protagonista de la cançó amb la futura Reina, el millor és prohibir i això van fer aquells castos i dignes censors franquistes i van tallar en sec, per si de cas. A RCA i els nois no els va quedar altra solució que retirar els discos de les botigues i per rendibilitzar la promoció i la inversió en general van decidir canviar el nom de la protagonista i la van gravar de nou titulant-la "Lucía", però no la van incloure en el àlbum que va sortir després, per evitar suspicàcies i així van aprofitar la resta de cançons. He trobat fonts en fòrums d'Internet afirmant que "Sofia" mai va ser censurada que es va tractar d'una estratègia comercial, en fi, vosaltres mateixos. De fet "Lucia" només es va publicar en single, amb la portada canviada, és clar, al blog us posaré les dues. Van treure un únic LP, però un bon munt de singles, encara que la veritat és que l'èxit no va somriure a Doctor Pop i s'han anat perdent en l'oblit. Anys després va sortir un àlbum recopilatori titulat “Lucia, Carolina y otros  éxitos”.

Benito Moreno – España huele a pueblo 1975

El cantautor i pintor sevillà Benito Moreno, nascut l’any 1940, és avui dia recordat per haver realitzat la cançó que és sintonia del programa de ràdio "El Larguero", però aquest tema que us he seleccionat per escoltar ara a Un Toc de Rock és possiblement la millor cançó que gravaria Benito Moreno al llarg de la seva carrera. Els arranjaments d'aquesta peça van estar a càrrec dels nois de Triana i es va gravar en els Estudis Kirios de Madrid l'any 1975. El disc el va publicar Movieplay que el editaria en format single amb "Sevillano" a l'altra cara, el mateix any. La cançó es va incloure posteriorment a l'àlbum "Romances del Lute i otras canciones" del 2004. Entre mig Benito Morena a tret alguns discos més, entre ells un de sevillanes on va tindre la col·laboració de Gualberto, però com ell mateix deia en una entrevista “No creo que haya sonado nunca de Despeñaperros hacia arriba”.

Cánovas, Adolfo, Rodrigo y Guzmán (CRAG) – Señora azul 1974

Juan Robles Cánovas, Rodrigo García, Adolfo Rodríguez i José María Guzmán, van publicar sols tres LP's i dos recopilatoris, així com un CD l’any 1994 on només eren tres. Cánovas, Rodrigo, Adolfo y Guzmán, als que es coneixía com CRAG no van tenir l'èxit que es mereixien en el seu momento i es que a la música que surgia a Madrid als 70 i durant els 80 hi havien dos separacions, els que sabien tocar i els que solsament li posaven ganes i glamour i aquest xicots a sobre havien començat en als anys seixanta, eren uns “iaios”. Amb el temps CRAG han estat reivindicats per la qualitat de la seva música, les seves lletres i les seves harmonies vocals i comparats amb Crosby, Still, Nash & Young, fins al punt que "Señora azul", que també va ser el títol del seu primer disc i que és la cançó que escoltem ara, és considerada una de las millors de la història del pop espanyol. De fet ells van ser el primer supergrup del rock espanyol. Tots quatre músics eren veterans amb experiència, Cánovas havia estat bateria de Los Modulos i de Franklin, Rodrigo provenia dels Pekenikes, Adolfo havia estat cantant i guitarra de Los Íberos, i Jose Mari Guzmán, juntament amb Rodrigo, havien format part del grup Solera. Guzmán crearia més tard Cadillac. “Señora azul” donava títul al primer LP de CRAG, editat per Hispavox l’any 1974 i va ser escrita per Rodrigo García. Es va dir que la cançó era una crítica contra la dictadura franquista i això els va portar problemes, però en realitat ells havien volgut posar a parir amb la seva cançó als crítics musicals de l'època. a la foto veureu que els anys també han passat per CRAG.

La Unión – El San Francisco 1986

Aquesta cançó ens parla de miseries i ganes de surtir del “forat”, fins el punt de oblidar les lleis i cometre actes penats. L’historia es centra en una parella amb final tràgic inclós. Us la he estret del que en la meva opinió, és el millor disc de La Unión, "4 x 4" publicat l’any 1986. Va ser un àlbum amb seqüela. Als pocs mesos de la publicació i per donar suport a la gira, Wea va treure un Mini-LP de La Unión amb cançons del "4 x 4" gravades en directe i amb una diferència significativa en la portada, les calces blanques de la model de la foto havien desaparegut, però no és que fos sense roba interior, és que s'havian "esborrat" de la imatge. Aquest Mini-LP de La Unión no va sortir a la venda, es va utilitzar només per a promoció a nivell premsa i mitjans selectius i Sabeu una cosa? A mi m’el van enviar i encara el tinc en perfecte estat. És peça de coleccionistes. La Unión eren inicialment Rafa Sánchez, Luis Bolín, Mario Martínez i el teclista Íñigo Zabala que els va déixar per incorporar-se com ejecutiu al segell Wea. El seu primer hit va ser "Lobo Hombre en París" amb producció de Nacho Cano i sobre una obra de Boris Vian. La Unión han venut més de 2 milions de discos, rebent l’any 2006 un doble disc de diamant per la seva carrera discogràfica. Aquest LP va ser disc de platí. Us explicaré una anécdota: A finals dels 80 La Unión van participar en un Gran Musical de la Cadena SER que es va celebrar a l'Avinguda dels Màrtirs, a Reus, era gratuït. Ells només van ser entrevistats, al costat d'altres molts artistes que van realitzar curts play-backs, però els que si actuaven eren Toreros Muertos. Amb Mario, Luis i Rafa va vindre Pablo Cubells, cap de promoció a Catalunya de WEA i que a més havia estat, quan es dedicava a això, el primer disc-jockey que va gravar un disc de mescles en sessió, abans de Mike Platines i Javier Usia i molt abans de Tony Peret i José María Castells, tots quatre amb allò dels "Max Mix".Doncs bé, quan després d'haver estat realitzant fotografies del concert a l'escenari estàven parlant Pablo i jo a la zona de back-stage, darrere de l'escenari, una ampolla buida de vidre de Coca-cola, de les antigues, va caure del cel sobre el seu cap i es va trencar... l'ampolla, el cap per sort no, però amb el meu cotxe vaig tindre de portar-lo fins a l'Hospital de Sant Joan de Reus. Allà i mentre es trobava a urgències realitzant-li la cura se'ns van reunir Rafa, Mario i Luis i vem tenir l'oportunitat, macabra això si, de parlar en tranquilitat. Pel que sembla el culpable va ser un gamberro situat entre el públic que va llançar l'ampolla en un arc aeri amb tan mala sort que en arribar a terra va ensopegar amb el cap del pobre Pablo Cubells. Faig broma, però podia haver estat molt seriós, mai es va descobrir qui havia estat. De fet no sé ni tan sols si es va investigar o es va presentar denúncia.

Juan Perro – Una bestia que ruge 2011

Després d’un quans anys, Santiago Auserón Marruedo (Saragossa, 25 de juliol de 1954) va tornar a posar en marxa el seu projecte Juan Perro l’any 2011 i va publicar "Río negro" un disc que continuava aquest projecte en el que entronca pop amb tocs cubans i tocs bluseros i que es el seu derrer treball fins el moment. Juan Perro no gravava res des de que va treure l’any 2002 "Cantares de vela". És clar que aquest  l'àlbum va aportar molt poc de nou. Segueix la mateixa línia que va començar després de "La cançó de Juan Perro" en la seva etapa a Radio Futura, quan després d'haver tret el disc al carrer va descobrir Cuba i els sóns calents barreja de pop-rock salsa, i va al·lucinar amb la cultura cubana. Aquest tema, un dels pocs que se salven del disc, ho fa per la lletra ja que el ritme segueix sent el mateix de sempre, amb poca variació. La lletra es bastant surreralista i ens parla d’una bestia que porta dins seu i que el transforma en una mena d’home llop, fen-lo molt, però que molt perillos, És clar que finalment i després d’haver sigutt una mena de Dr Jekyl i Mister Hyde, un docte metge certifica que ja està mentalment sa una altra vegada i pot tornar a reunir-se amb la gent i conviure amb els altres. Quan el nostre protagonista torna a emvoltarse de persones decideix amagar-se perquè s'adona que "Una bèstia rugeix dins d'ell".

Marc Grau – Com un huracà 1996

Aquesta cançó va ser escrita pel cantant, guitarrista i compositor canadenc Neil Young, sent possiblement una de les més populars de la seva llarga trajectòria musical. Aquesta extraordinària versió que ens porta el recordat guitarrista català Marc Grau, en aquesta ocasió instrumental, va donar títol a un projecte del propi Marc Grau. Una sèrie de grups de l'anomenat rock en català van participar en un disc tribut al gran guitarrista Neil Young. Entre els grups que van intervenir en aquest CD publicat l'any 1996 i que es va titular "Com un huracà, versionant a Neil Young" es trobaven Sopa de Cabra, Matamala, Gossos, Lax'n'Busto, Ossifar, Sau, Whisky'ns Cullons, Bars, Widside, Joan Bibiloni, Enric Hernaez, Els Pets i el propi Marc Grau amb aquesta peça que escoltem ara a Un Toc de Rock d’avui. La veritat és que la idea d'aquest CD tribut a Neil Young que va publicar el segell DiscMedi, no era nova, als Estats Units un parell d'anys abans ja s'havia fet amb grup d'allà. Marc Grau va ser l'artífex de l'evolució musical d'Els Pets i l'autor del canvi de so ingenu i brut dels seus principis a l'actual, arran del disc "Fruits sex", l'any 1992. Primer com a productor i després com a guitarra del grup fins a la seva mort. Marc Grau i Guasch va neixer a Gavà l’any 1954, va morir a Barcelona un 24 d'abril de 1999 a causa d’un càncer. Va  ser considerat un dels més important guitarristas de sessió catalans i va acompanyar, entre d’altres, a Jaume Sisa, Rocky Muntanyola i Joan Bibiloni. De l’any 1982 al 1992 va ser component d'El Último de la Fila, però els va deixar al·legant que no volia seguir fent grans i extenses gires per tota la península, ell preferie quedar-se a prop de casa. Com us deie, després de produïr a Els Pets, va acabar sent component del grup. Per cert, va treure un CD en solitario que em va fer arribar en una de les Fires del Disc i Cinema que jo organitzava, crec que va ser a la segona de Vila-seca, però no estic segur ara.

Manolo Tena – Cuerpo de mujer 2002

Si al principi del programa hem escoltat a Antonio Flores, ara us porto aquest tema que era seu, però ens la versionarà Manolo Tena que la va gravar per a l'àlbum tribut "Para Antonio Flores, Cosas tuyas" que es va publicar l'any 2002 i en el que també van incloure versions Miguel Ríos, Joaquín Sabina, Serrat, Lolita, Ana Belén i Víctor Manuel, Nacho García Vega, Rosario, Antonio Carmona, Ariel Rot, Raimundo Amador, Antonio Vega, Jarabe de Palo, Rosendo, Antonio Vega, La Barberia del Sur i uns quants més. Un històric de la música a la capital del Regne és Manolo Tena qui va començar a destacar dins de la movida quan va crear, l’any 1977, el grup Cucharada, amb Antonio Molina (guitarra), José Manuel Díaz (bateria, veu i guitarra)) i Jesús Vidal (guitarra), però per la banda van passar molts músics. Manolo Tena havia militat en Spoonful Blues Band, l'Orquesta Lemmon Show, Cáñamo.i treballava sota el pseudònim Lolilla Cardo i en aquelles èpoques col·laborava amb el col·lectiu Laboratorio Colectivo Chueca. Cucharada va estar en actiu fins 1981, aquell mateix any Manolo Tena, Jaime Asua i José Manuel Díaz crearien Alarma!! i quan es van desfer Manolo Tena es llança definitivamente en solitari i Jaime Asua forma Llámalo X, una banda en la qual el bateria era el tarragoní Ramiro Penas que havia militat abans en els mítics Leño i anteriorment a Coz. Després Jaime Asua passaria a ser músic de sessió tocant amb Víctor i Ana, Serrat, Sabina, Luz o Miguel Ríos i també va produir a Burning i altres.

Biagio Antonacci – Cuanto tiempo y ahora 2003

Des que vaig escoltar aquesta cançó del cantant italià Biagio Antonacci per primera vegada, no se que dir-vos, es que em va agradar. La veritat és que ja ha sonat a Un Toc de Rock, però l'altre dia me la van tornar a demanar al Facebook de Montse i em vaig dir "Ara ha arribat l'hora de posar-la de nou" i aquí està, sonant ara per a tots vosaltres des d'Un Toc de Rock. Aquest bon cantant italià de pop, Biagio Antonacci va néixer a Milà el 9 de novembre de 1963 i es va donar a conèixer en l'edició de l’any 1989 del Festival de San Remo. Possiblement la cançó més coneguda d'aquest cantant, Biagio Antonacci, al nostre país sigui "Entre tu y mil mares" que també va ser versionada per ell al castellà. El tema que escoltem ara a Un Toc de Rock, donava títol a un àlbum publicat en castellà l’any 2003. Per cert, el títol es “Cuanto tiempo y ahora”, pero ell a la cançó diu “Cuanto tiempo y aun sigues”, deu ser cosa dels traductors, com deia la gent de La Trinca, tot són “Coses del idioma”.

Carlos Núñez y Luz Casal – Negra sombra 1996

En el disc “A irmandade das estrelas”, publicat l'any 1996 i que és el primer treball del gaiter Carlos Núñez, un dels noms més importants internacionalment d'aquest instrument, reconegut com un dels millors gaiters del món i que a part del sac de gamecs, també toca la flauta, va recuperar aquest tema que compta amb la veu de Luz Casal que la canta en gallec i es tracte d’un bell poema de Rosalía de Castro que havien musicat i gravat en els seixanta el grup Los Tamara, cantant-la en castellà, això si i molt anys abans ja ho havie fet la cantant de copla Antoñita Moreno que també va cantà poemas de Machado, Lope de Vega i Gregorio García Segura en un disc titulat “Ausencias”. També el grup català Fusioon, liderat per Santi Arisa i Manel Camp, van fer una bona versión de la “Negra sombra”. Escoltan aquesta bella cançó, acabaré Um Toc de Rock per avui. Carlos Núñez Muñoz va néixer a Vigo el 16 de juliol de 1971 i va començar als 13 anys, quan va ser descobert pel grup irlandès The Chieftains i va ser convidat per aquests a col·laborar en l'enregistrament de la banda sonora de la pel·lícula "La Isla del tesoro" i amb els que seguiria treballant fins al punt de ser anomenat el setè Chieftain. Carlos Núñez té gravats 10 àlbums en solitari i ha realitzat moltes col·laboracions, entre elles cal destacar les que ha fet amb León Gieco, Dan Ar Braz, Jackson Browne, Phil Cunningham, Ry Cooder, Ronnie Drew, Frankie Gavin, Roger Hodgson, Paddy Keenan, Joan Manuel Serrat, Noa, Martin O'Connor, Liam O`Flynn, Dulce Pontes, Teresa Salgueiro, Sharon Shannon, Donald Shaw, La Vieja Trova Santiaguera i la Banda de Gaitas de Cea.

La dita d’avui per acabar el programa es del gran escritor Miguel de Cervantes Saavedra que va dir


“No desitgis res i seràs l'home més ric del món”

Conclou per avui Un Toc de Rock i jo baixaré la barraqueta i foto el camp, us deixo amb la companyia de les emissores per les que ens escoltes. Tornarem a fer junts aquest viatge per els records i l'ahir en el proper programa , tot amb la música envoltan-nos. Soc Mario Prades i ara toco el dos..

Apa, ens veiem pel món

Mario Prades

No hay comentarios:

Publicar un comentario