Tots els programes exposats en aquest blog,
Disposen
d'un enllaç per descarregar-sels,
sempre situat a peu de pàgina
Quan en els anys cinquanta va sorgir imparable el
rock and roll, va començar un
canvi estructural en els conceptes
musicals de l'època a tot el mon. En els anys seixanta i amb The Beatles des d'Anglaterra, el canvi va seguir i es
va anar consolidan un pop-rock que va anar molt més enllà. Avui començarem Un
Toc de Rock als
Estats Units i ens mantindrem en les
terres del Oncle Sam escoltant grups i
cantants que actualment formen part de la cultura musical del Segle XX
i de l'actual. Jo sóc Mario Prades i obro la barraqueta, des de de
la xarxa de emissores de Federació
de Mitjans de Comunicació Locals de Catalunya que emeten el programa, dient allò de sempre.
Benvinguts a Un Toc de
Rock
The Drifters – Under
the Boardwalk 1964
Arriva el
moment d'escoltar als nord-americans The Drifters, una bona banda vocal de color que van aconseguir
posar uns quants temes en els primers llocs de les llistes americanes i amb ells obrirem Un Toc de Rock per avui.
Curiosament d'aquest tema, molt versionat en castellà en els seixanta,
destacant la versió de Los Jóvenes
que la van titular "Bajo tu techo" que van imitadar la versió que
havien realitzat els Rolling Stones
i no recordo cap a Espanya que s'acostés a l'original dels The Drifters. El grup inicialment el van integrar Maurice Cannon, Michael Williams, Damion Charles i Ryan King, però per The Drifters han passat més de 65
músics i cantants, entre ells Ben E.
King. Després i sota un altre lideratge, van passar a ser Clyde McPhatter and The Drifters. El
single amb "Under the Boardwalk" es va publicar al juny de 1964 i
havia d'haver-se gravat el 21 de maig de 1964, però el cantant de la banda, Rudy Lewis, va morir d'una sobredosi
d'heroïna la nit anterior. Lewis havia
estat la veu principal des de la partida l’any 1960 de Ben E. King que en solitario va gravar el famos "Stand by
me", va ser el seu èxit i avui en dia es una cançó inmortal. Ells en
lloc de reprogramar la sessió d'estudi per un altre dia i tindre temps per
trobar un nou líder, no ho van fer així, és va decidir que la cançó la cantaria
Johnny Moore el mateix dia que
estava programat fer-ho, no volien desaprofitar l'estudi. Suposo que després de
gravar marxarien a l'enterrament del seu company Rudy Lewis. Despres va entrar el cantant Clyde McPhatter que es va convertir poc a poc en el líder del
grup, fins que, com os deia, van passar a ser Clyde McPhatter and The Drifters.
The Lovin’ Spoonful
– The Summer in the City 1966
Viatjarem ara dos anys cap al present i
escoltarem The Lovin' Spoonful, un grup que és va crear al Village de
Nova York. Eren la banda liderada pel cantant, guitarra, compositor i harmònica
John B. Sebastian, nascut a New
York el 17 de març de 1944. Aquest és el tema més popular en la carrera
d'aquest grup que va funcionar molt bé a finals dels 60., però The Lovin' Spoonful tenen altres bons
cançons, entre ells destaca "You're a big boy now" que es va incloure
a la banda sonora del film del mateix títol on tota la música va ser composta
per John B. Sebastian, l’escoltarem un
altre dia. El grup es completava amb Steve Boone (baix) i Joe
Butler (bateria), sense oblidar el cofundador que era Zal Janovsky (guitarra). Aquest i John B Sebastian es van conèixa en una
trobada d'amics celebrada a casa de Mama
Cash i allà després de muntar-se una jam-session, va sorgir The Lovin' Spoonful. Per cert, el pis
era propietat del cantant i compositor Harry Nilsson. John B Sebastian, ja en solitari, va ser un dels grans triomfadors del Festival Woostock 69 (la foto es d'aquest festival). "Summer in the City" va
ser el seu cinquè disc i va arribar a la primera posició en Estats Units i va
ser versionat anys més tard per Joe
Cocker.
El grup nord-americà The Lovin' Spoonful
Cupid’s Inspiration
– Yeterday has gone 1968
Amb aquesta cançó s'obria el primer llarga
durada del grup britànic Cupid’s Inspiration que
porta el nom del grup com a títol
i es va editar l'any 1968. La veritat és que
se m'han colat sense
avisar ja que el programa d'avui
anava de pop nord-americà, però com la cançó es va
classificar als Estats Units
anem a donar-ho per
bo. Aixó si que es agafar-ho per els pels. Cupid’s Inspiration es van crear a Stamford, Lincolnshire i inicialment es deien The Ends.
El tema es va publicar en single i va aconseguir el segon lloc a Anglaterra i el 4 als Estats Units. No era seva,
es tracta d'una versió d'un tema composat per Teddy Randazzo i
Victoria Pike que ja havien
gravat anys abans Little Anthony and
The Imperials que
eren de Nova York. Cupid’s Inspiration van funcionar de 1968 a 1971 i es van desfer, però
per la banda van passar un munt de músics, tot i
que inicialment eren Laughton
James (baix), Wyndham
George (guitarra), Bernie Lee (guitarra) i Steve Hammond, però
van passar gent de la talla
de Martin Cure, Gordon
Haskell que posteriorment s'aniria a King Crimson,
Roger Gray, Garfield
Tonkin i uns quants més.
The Monkees – Daydream believer 1967
Aquest tema era una composició de John Stewart
i la van gravar molt abans que
ells el grup de folk The Kingston Trio. The Monkees la van incloure en el seu cinquè àlbum "The Birds, The Bees & The Monkees"
editat el 22 d'abril de 1968 i produït per Chip Douglas, encara que es va publicar anteriorment en format single
el 30 de juny de 1967. Va arribar al número 1 als Estats Units el 2 de desembre, mantenint-se tres setmanes en aquesta posició i va aconseguir el cinquè lloc en el Regne Unit. En les llistes
de l'any el single va arribar al lloc 79.
El líder vocal en aquesta cançó és Davy
Jones. The Monkees
van ser una banda prefabricada nord-americana creada per lluitar contra els Beatles i que va tindre ja per començár, la
seva propia serie de TV, integrada per Michael Nesmith, Davy Jones, Micky Dolenz i Peter Tork. No tocaven ells en els seus primers discos ja que excepte
un, els altres no tenien ni idea de música, van ser escollits en un càsting
perquè eren resultons, no per les seves qualitats musicals. Però els Monkees van ser el primer grup que va
usar un sintetitzador moog en
una cançó. El tema era "Daily Nightly" i va aparèixa en el seu tercer
LP, editat l’any 1967, "Pisces Aquarius Capricorn and Jones Ltd".
Tornant al càsting de selecció que es van celebrar per triar els futurs membres
de The Monkees corren nombroses
llegendes i rumors, algunes certes, com la que Stephen Stills que després formaria part del supergrup Crosby, Stills, Nash & Young i que
en aquella època crec que tocava amb Buffalo
Springsteen, va ser rebutjat per la seva mala dentadura, també es va
dir, encara que no està confirmat que Paul
McCartney va fer una recomanació perquè entrés el seu germà Mike. Així mateix es diu, encara que
no hi ha cap certesa que el psicòpata assassí Charles Manson va ser rebutjat en les proves i dic que és dubtós
ja que en aquells dies hem sembla recordar que complia una condemna per robatori de cotxes. Mike Nesmith és avui en dia un home de
gran fortuna personal, però no us cregueu que és per les seves habilitats com a
músic ni per haver estat membre de The
Monkees, és ric perquè va heretar la fortuna de la seva mare que era la
inventora del famós producte corrector tippex.
Us explicaré una altra curiositat, quan ells se sentien grans entre els grans i
ja tocaven en els seus discos, se'ls va oferir la cançó "Sugar,
sugar". Curiosament The Monkees
van rebutjar gravar-la i el productor Don
Kirshner va crear un grup "fantasma" de dibuixos animats anomenat The Archies, basat en la tira còmica Archie i en la sèrie de televisió i
"Sugar Sugar" va ser el major èxit musical als Estats Units i mig
món, de l’any 1969. Vaja lumbreras els The Monkees.
Gary Puckett &
The Union Gap – Lady Willpower 1968
El grup Gary Puckett & The Union Gap es va formar a Califòrnia l’any
1967, al voltant del seu líder, el cantant Gary Puckett, un home nascut a Minnesota el 17 d'octubre de 1942, al
costat de Dwight Bement (teclats
i saxo), Kerry Chater (baix i
guitarra), Paul Wheatbread
(bateria) i Gary Withem
(teclats). El compositor de casi tots els seus temes era el que
també va ser el seu productor, Jerry
Fuller. Les cançons més destacades n la carrera de Gary
Puckett & The Union Gap, a més d'aquesta, van ser "Young girl",
"Woman, woman" i "Over you" i en els seus discos cridava
l'atenció el fet de que Gary Puckett & The Union Gap casi sempre
vestien uniformes militars, sobre tot de l’época de la Guerra Civil Americana. El
single amb la cançó "Lady Willpower" a la cara A es va edità al juny
de l'any 1968 i va arribar al segon lloc de les llistes. L’any 1971 el grup Gary Puckett & The Union Gap es va desfer i Gary es va llançar en solitari, però
va tindre molt poc èxit. En
total Gary Puckett & The Union Gap van
treure 7 discos grans, incloent recopilacions.
Gary Puckett & The Union Gap
The Mamas & The
Papas – California
Dreamin’ 1965
Icons del
flower-pop californià, el anomenat so hippy, al costat del "Monday,
Monday" aquest es el teme més popular en la carrera de The Mamas & The Papas, un grup
integrat per John Phillips (30
d'agost de 1935 - 18 de març de 2001) , Cass
Elliot (19 de setembre de 1941 - 29 de juliol de 1974), Denny Doherty (29 de novembre de 1940
- 19 de gener de 2007) i Michelle
Phillips (4 de juny de 1944) que venien del món del folk. Avui en dia ja
només segueix viva Michelle Phillips,
una dona de gran bellesa que també s'ha dedicat al cinema, tots els altres
components de The Mamas & The Papas
ja van morir. Ambdues cançons es trobaven en el mateix single, encara que
aquesta era la cara B. Amb el temps, el tema "California dreamin'"
s'ha convertit en la peça més recordada avui en dia de The
Mamas & The Papas, un bon grup vocal californià que inicialment es
van fer dir The Magic Circle. En
entrevistes que se'ls va fer, tots els membres de The Mamas
& The Papas van reconèixa obertament que en les seves sessions
d'enregistrament utilitzaven i en molta quantitat, drogues, sobretot fumaven
marihuana.
The Mamas
& The Papas son un grup mític gracies tan sols a dues cançons
Sonny & Cher – I
got you babe 1965
A mesura que
avançava la dècada dels 60, el folk-protesta als Estats Units va anà
barrejant-se amb diverses tendències més actuals en aquells moments. Un exemple
d’aixó és aquest matrimoni format per Sonny
Bono i Cher que van saber
integrar-se al moviment hippie amb arrels folk. Una de les seves grans cançons
va ser aquesta que escoltem ara. Quan el matrimoni de Sonny
& Cher es va trencar, es va desestabilitzar la parella artística i
finalment cadascú d’ells s’en va anar pel seu costat. El matrimoni de Sonny & Cher va durar fins l'any 1975, es van divorciar el 23 de juny. Sonny va gravar en solitari amb escàs
èxit finalment Sonny Bono va deixar la música per dedicar-se a la política. Va arrivar a ser congressista i va morir el 5 de gener de 1998 als 62 anys d'edat. Cher per la seva part, té una brillant carrera tant com a cantant, com
a actriu. Això si, ha de tenir accions del seu cirugià plàstic perque està
completament “restaurada”. Si voleu comprovar el que dic mireu las fotos i la
caràtula del disc que us pengaré al blog i podreu comprovar-ho in situ. Sonny Bono va néixa a Detroit el 16 de
febrer de 1935 i va morir un 5 de gener de 1998. La cantant, actriu, compositora i productora Cherilyn Sarkisian Lapierre, coneguda com Cher, va néixa a El Centro, Califòrnia, el 20 de maig de 1946. En el seu apartat com a actriu, ha guanyat un Oscar pel seu paper a "Encanteri de Lluna", de l’any 1987. Cher ha venut més de cent milions de discos a tot el món, sent una de les cantants amb més vendes en la història. Per
cert, a la pel.lícula "Atrapat en el temps", protagonitzada
per Bill Murray i
Andie MacDowell que realment s'hauria d'haver traduït com "El Dia de la Marmota",
una paranoia on el nostre protagonista viu cada dia el mateix dia que es repeteix una i altra vegada, quan el radi-desperttador de
la seva tauleta de nit es posa en marxa a les
sis del matí, sempre sona aquesta cançó.
Barry McGuire – Eve
of destruction 1965
Barry McGuire va ser un estendard, tot
una icona del moviment de protesta hippie, encara que és d'aquests cantants
d'un sol hit en una cursa bastant àmplia i Barry McGuire va gravar gairebé una vintena de
discos amb més pena que glòria, això si. Aquesta cançó que escoltem ara aquí al
nostre país es va titular "Dies sense demà" i hi ha una gran versió a
carrec del grup valencià Los Huracanes, és un cant en contra de la guerra i el
bel.licisme d'una generació que va voler enfrontar-se amb flors als fusells i
cridaven "Fes l'amor i no la
guerra", aixó si, mentre es posaven fins el cul de LSD, marihuana i veient núvols i floretes de colors que els portaven cap
a paradisos de ficció, però no podem negar que “Eve of
destruction” de Barry McGuire va ser tot un himne generacional. Es
tracta d’una composició de P. F. Sloan que la va escriure el mateix any 1965.
El cantant Barry McGuire va
néixa a Oklahoma City el 15 d'octubre de 1935. Barry McGuire segueix en actiu i viven de les rendes i el ressó d'aquesta cançó.
Scott McKenzie –
Flowers in you hair (San Francisco)
1967
Scott McKenzie va ser el líder del
flower pop, el moviment hippy i en el seu primer álbum es recullia la cançó
“Flowers in you hair (San Francisco)” de l’any 1967 i que es va convertir en
tot un himne generacional sent el seu gran hit internacional, però la cançó no es deia veritablement “San
Francisco”. Originalment el títol era "Flors en el teu cabell", però
l'afegitó es va convertir, per obra i gràcia del boca a boca, en el títol i
avui tothom la coneix a Espanya com "San Francisco". Es recullia al
LP “The Voice of Scott McKenzie”, el primer disc que va editar el cantant i es
va publicar l’any 1967. "Flors en el teu cabell" va ser tot un cant de llibertat i una oda a la ciutat
bressol de l'orgull gai. De fet va ser l'únic hit important en la carrera
d'aquest cantant nascut a Jacksonville, Florida, el 10 de gener de 1939 i de
nom real Philip Blondheim. Scott McKenzie va començar l'any 1960
i encara segueix en actiu, vivint de les rendes del "San Francisco"
que per cert, era una composició del malograt John Phillips que també va ser el productor, membre de The Mamas & The Papas, grup que hem escoltat abans i del
que només queda viva la seva ex-dona, l'actriu i cantant Michael Phillips. Per cert la portada del disc que us he possat al blog es una edició mexicana que també hem va fer arrivar la novieta del pais dels mariachis, un EP compartit. Scott McKenzie va morir el passat 18 d'agost, patia el síndrome de Guillain-Barre.
Janis Joplin – Me
and Bobby McGee 1971
En el passat programa vam escoltar a Janis Joplin i ara us porto un altre
cop a Un Toc de Rock un dels temes
més rellevants de
la Rosa. El tema que escoltem ara amb la
veu de Janis Joplin
es una composició country de Kris
Kristofferson que per supossat també la va gravar molt abans, inclus va
fer un duet amb Rita Coolige, es trobava en el disc pòstum de
Janis Joplin que es va titular "Pearl". Un disc incomplet ja que es van quedar una pista de veu i una altra
instrumental sense acabar de gravar-se i es va publicar tal com La Rosa
ho va deixar en morir. Per aixó la cançó "Mercedes Benz" la trobem en
aquest disc solsament a acappella. La fusió de la música folk, hippie i el R
& B va arribar amb gent com Janis
Joplin, una de les grans triomfadores del Festival Woodstock 69. En ella si que es ratifica allò de
"flors i drogues". Va morir per sobredosi quan semblava que havia
superat les crisis i deixat les substàncies psicotròpiques, el 4 d'octubre de
1970, tenia 27 anys (a la foto veureu una Janis molt joveneta). La veritat es que va comerçar a tindre
problemes amb les drogues i l’alcohol quan tenía solsament 16 anys i va arrivar
a pesar sols 35 kilos. Janis va néixa
a Port Arthur, Texas, el 19 de gener de 1943. L’amy 2008, la revista Rolling
Stone la va col.locar en el lloc 28 del llistat dels “Millors cantant de tot s
els temps”. Abans de gravar en
solitari havia format part del
grup Big Brother and the Holding
Company.
The Mardi Grass –
Girls I’ve got news for you 1970
Jo vaig
descobrir a aquest bon grup, una banda mixta integrada per blancs i negres, quan
em va enviar el single una nuvieta mexicana que vaig tenir anomenada Magnolia i de la que fa més de
quaranta anys que no sé res de res. El single que ella em va enviar mai va
arribar a editar-se aquí en el país, així i tot, van existir un parell o tres
de versions de la cançó en castellà, una d'elles a càrrec de Los Catinos. Us ofereixo al blog la caràtula original del single
editat a Mèxic que és del que disposo i a sota la nord-americana. Poc us puc dir de The
Mardi Grass, però la cançó es va classificar en les llistes americanes i
també en algunes europees (França, Holanda i Alemanya). El grup The Mardi Grass es va crear a Nova York i eren Lou Burgio cantant i bateria, al seu
costat Bob Azzaro que tocava el
òrgan i cantava, Flip Cesario a
la guitarra i cors i Noel Koward que
s'encarrega de cantar i del vibràfon de percussió, en anglès l'instrument es
diu vibes. The Mardi Grass només van gravar 3 LP's i es
van desfer a mitjans dels 70.
Bill Deal & The
Rhondels – I’ve been hurt 1969
Aquest bon
tema de Bill Deal & The Rhondels
que escoltem ara a Un Toc de Rock
no estic segur de que arribés a publicar-se mai aquí a Espanya, però va ser
versionat, entre d'altres, pels grups Z-66
de Lorenzo Santamaría i els
barcelonins Albert Band. Bill Deal & The Rhondels es
tractava d'un grup nord-americà molt nombrós, eran 9 components, però van
arrivar a ser 13. El grup Bill Deal
& The Rhondels és va crear l’any 1965 a Virginia Beach,
als Estats Units i amb aquest tema van arribar al lloc 35 del Billboard l’any
1969. Bill Deal que era el
líder, cantant i teclista del grup, va néixa el 8 de juliol de 1944 i va morir
un 10 de desembre de 2003 i per cert, tot i ser un grup que van fer R & B, Bill Deal, com la majoria de músics de
la banda, era blanc. L'any 1969 Bill
Deal & The Rhondels van col.locar dos temes en les llistes, van
gravar un sol LP, poc més van fer, peró aquesta es la cançó més important a la
seva curta carrera musical i l'escoltem a Un Toc de Rock, des de de
la xarxa de emissores de Federació
de Mitjans de Comunicació Locals de Catalunya que emeten el programa.
Al Green – How can
you mend a broken heart 1972/2010
Aquesta peça
es tot un clàssic en la carrera del cantant de color nord-americà Al Green, possiblement la seva millor
cançó i que em va sorprendre escoltar-la a la banda sonora de "El llibre
d'Eli", film protagonitzat per Denzel
Washington i Gary Oldman
i que es va estrenar l'any 2010. Albert
Greene va néixa el 13 d'abril de 1946 a Forrest City, Arkansas. Va començar l’any
1964 en el grup Creations que
van passar a ser Al Greene and the Soul
Mates i posant un dels seus temes en el Top-40. L’any 1969 Al Greene va iniciar la
seva carrera com a solista. Aquest tema que sona ara a Un Toc de Rock "Com pots reparar un cor trencat?", es
trobava en el seu LP "Let's Stay Together" que es va editar l’any
1972 i es tracta d’una composició dels germans Barry i Robin Gibb
que la van incloure en l'àlbum dels The
Bee Gees "Trafalgar", de 1971 i precisament aquesta cançó va
ser el primer single dels Bee Gees
a aconseguir un nombre U als
Estats Units. Tornant a Al Green us
explicaré una anècdota completament real i documentada. El 18 d'octubre de
1974, Mary Woodson, dona amb la
que Al tenia un ambolic, li va
demanar que es casessin i ell va refusar la proposta, de fet ella ja estava
casada i ambdós es dedicaven a adornar-li el cap al marit. La dona al sentirse
rebutjada, es va acostar al cantant mentre ell es banyava i li va llançar una
olla amb sèmola bullin asobre. Al Green va
ser hospitalitzat amb cremades de tercer grau en el seu estómac, dors i braços.
Ella es va tancar en una habitació a la casa d'Al Green de Memphis, va escriure una nota i es va suïcidar amb un
revòlver pertanyent a Green. Al sempre va creure que allò havia
estat un senyal de Déu i es va
ordenar com a reverend del Full Gospel
Tabernacle, l’any 1976, una de aquestes esglesias que surten als Estats
Units com a bulets, encara que va continuar gravant, però veient també com les
vendes dels seus discos baixaven, rebent crítiques negatives dels comentaristes
musicals. Després, Al Green va
comprar una església a Memphis, per poder exercir com a pastor causa de la
negativa de diversos membres de l'església protestant a acceptar-lo.
Conseqüentment, la religió va passar a ser el més important per Al Green, encara que sense abandonar
la música.
Billy Joel – Piano
man 1973
Amb tota
seguretat el "Home del piano" és, al costat de "Honesty"
les millors cançons en la carrera de Billy
Joel. Tot i que molts diuen a Espanya que el tema és d'Ana Belén i Víctor Manuel, gran error, és del cantant, pianista, compositor i
productor nord-americà Billy Joel.
William Martín Joel va néixa el
9 de maig de 1949 en el Bronx de Nova York. Va estudiar piano des dels 4 anys i
després de militar en un parell de grups Billy Joel es
va llançar en solitari l’any 1971, però no va ser fins el seu segon disc
"Piano man" al que aquest tema donava títol i que era, com la resta
de l'àlbum, composició del propi Billy
Joel que va triomfar plenament. El productor de l'àlbum va ser Michael Stewart i el single amb aquest
tema es va classificar de seguida en les llistes arribant al quart lloc. Dos temes "Tràveling'
Prayer" i "Worse Comes to Worst" també es van col.locar en
llistes. Billy Joel es va
retirar l’any 1993.
Per finalitzar
aquest segon programa de la setena temporada d’Un Toc de Rock us porto el que
al meu parer és el millor tema de The
Doors, la banda liderada per Jim
Morrison i Ray Manzarek,
al costat de John Densmore i Robby Krieger. La cançó es trobava al
álbum "L.A. Woman" del 1971 i està inspirada en el clásic del country
americà “Ghost riders in the sky”. The
Doors es van crear a Los Angeles, l’any 1965 i la polèmica sempre va
envoltar les actuacions de Jim Morrison,
un poeta passat de rosca i que va abusar de les drogues fins que el van portar
a la mort. Va néixa a Melbourne, Florida, el 8 de desembre de 1943, va morir a
París, França, un 3 de juliol de 1971, el seu nom complet era James Douglas Morrison Clarke. Hi ha
dubtes sobre les causes de la seva mort, fins i tot es diu, dins de la llegenda
urbana que Jim Morrison no va morir. L'historia ens parla de que va ser trobat a la banyera per la seva
companya Pamela Courson. No hi
va haver autòpsia, però es va declarar que va morir per una aturada cardíaca,
segons l'acta de defunció. Hi ha fonts que posen en dubte la versió oficial ja
que les circumstàncies van ser una mica estranyes. També es va dir que el pare
de Jim Morrison va treure el cos
del seu fill del cementiri per dur-lo als Estats Units, però fonts del Cementiri parisienc Père Lachaise
asseguren que ningú pot portar-se un cos del cementiri sense que l'administració
ho sàpiga. Una de les raóns dels que posen en dubte la seva mort es que les
targetes de crèdit i passaports de Jim
Morrison encara segueixen vigents. Poc temps abans de morir ell així ho
va especificar en el seu testament. Els únics que van veure el cos de Jim Morrison van ser la seva núvia i
un metge que ja no exercia (él que va donar que pensar sobre un posible suborn). Altres
versions diuen que Jim Morrison
va morir d'una sobredosi d'heroïna (tot i que el preferia les drogues
alucinògenes) en els lavabos del parisenc Rock'n'Roll Circus i posteriorment va ser traslladat a casa seva.
La veritat és que la seva tomba és un lloc de peregrinació encara
avui en dia. Després de la mort de Jim
Morrison, Ray Manzarek va
mantenir el grup en marxa i va cometre, al meu modest parer, un greu error. Va
voler cantar i havia d'haver convertit a The Doors en una banda instrumental. Després de publicar dos LP's
es van desfer, era 1973.
La dita per tancar Un Toc de Rock la va dir la que va ser primera
ministra de l’India Indira Gandhi (Allahabad, Índia; 19 de novembre de
1917 - Nova Delhi, 31 d’octubre de 1984), una dona
admirable que va morir assasinada per el seu guardaespatlles.
“No hi ha pitjor contaminació que la pobresa”
Ara fotre el camp i baixo
per avui la barraqueta d’Un Toc de Rock, us deixo amb la companyia de la de la
xarxa de emissores de la Federació de Mitjans de Comunicació
Locals de Catalunya i tothes aquelles que emeten el programa. Tancó per
ara Un Toc de Rock, tornaré al proper programa. Xiquets, xiquetes, sigueu bons,
bones i no feu rés que jo no faria.
Apa! Ens veiem pel món.
Mario Prades
No hay comentarios:
Publicar un comentario