Avui a Un Toc de
Rock realitzarem un recorregut per la geografia hispana i escoltarem a
Girasoules, Aerolíneas Federales, La
Unión, Rock Gaià, Tradivarius, Sistema Nervioso, La Trampa, Miguel Ríos,
Antonio Flores, Los Solitarios i l'actriu Salma Hayek a la qual acompanya el
grup Chingón, la banda del director de cinema Robert Rodriguez. Estils i
tendències molt dispars per acompanyar-nos en aquest viatge als records, al
passat que realitzarem des de les emissores a través de les quals sortim a les
ones dues vegades per setmana o internet si et descàrregues el programa del
blog o el facebook de Montse. Començarem el nostre recurregut amb Rubi y Los
Casinos que ens parlaran d’aquella noia que tenia un nuvi que tocava la batería
a un conjunt de beat. Jo soc Mario Prades i ara obriré la barraqueta dient com
ja es costum. alló de
Benvinguts a Un
Toc de Rock
Rubi y Los
Casinos – Yo tenía un novio que tocaba en un conjunto beat 1981
José Luis Borsani
Selva, músic, productor, compositor, cantant i actor, va néixer el 1945 a Florencio Varela,
població argentina propera a Buenos Aires. Va començar component cançons per
Palito Ortega i format part del grup Los Tíos Queridos que es van donar a
coneixer amb la cançó “Voy a pintar las paredes con tu nombre” que a España va
ser un éxito de Los Mismos, però que era una composición de Joe Borsani. Casat
amb la cantant Maria Teresa Campilongo, tots dos ja a Espanya van crear Rubi y
Los Casinos amb un gran hit "Yo tenía un novio (que tocaba en un conjunto
beat)" que escoltem ara i que va estar composada per ell. Aquest tema va
ser la cara A del primer single que van publicar, el seu disc de debut, editat
per Mercury l'any 1981 amb “En cualquier rincón” a l’altre costat. Dins de la
movida madrilenya Rubi y Los Casinos van ser un grup important i aquesta cançó
forma part de la història del pop
espanyol. Per cert María Teresa Campilongo, veritable nóm de Rubi, va néixer al
barri de Flores, a Buenos Aires. A Rubi y Los Casinos també trobavem als
argentins Ciro Fogliatta que havia estat, teclista del grup Los Gatos i Tito
Larregui com a guitarra, junt a Antonio Melgar a la bateria i Antonio de la Vega. La veritat és que
el grup no va resistir l'èxit obtingut i quan l'any 1982 va gravar el seu
primer LP “Quiero bailar contigo” que va estar produït per Julian Ruiz, de la
primitiva formació només quedava Rubi que es pot dir anava ja en solitari.. Ara
acompanyan-la a la gravación van estar Nacho Cano (Mecano), Carlos Berlanga
(Alaska y Dinarama, Alaska y Los Pegamoides, Kaka de Lux), Bernardo Bonezzi (Zombies), Joe Borsani,
Ariel Rot i Nacho Canut (Alaska y Dinarama, Alaska y Los Pegamoides, Kaka de Lux). El disc va ser un
fracàs en vendes malgrat la seva indubtable qualitat. Encara publicaria un
segon àlbum, l'any 1983 que es va titular “Todas fueron buenas chicas” en el
qual van incloure unes quantes versions, temes de Diana Ross & The
Supremes, Cole Porter, Brenda Lee, etc i van tornar a incloure “Yo tenía un
novio (que tocaba en un conjunto beat”. Va ser un altre fracas. Va tornar a
gravar l’any 1987 i ja no tornaria a treure un altre disc fins el 2008. Per la
seva part, val a dir que Joe Borsani era una excel·lent persona que em va
presentar un amic comú Mikel Barsa que va publicar mitjançant el seu segell el
disc del 1987. Va morir a la seva casa madrilenya del barri La Latina, el 8 de juny de
2003. Va ser trobat pel seu germà amb signes evidents de violència i es va
jutjar que havia estat assassinat. Els agents que es van desplaçar al lloc van
comprovar que Borsani tenia una samarreta enrotllada al coll i que el pis
"estava regirat".
Aerolíneas
Federales – No me beses en los labios 1986
Un altre grup
destacable dins de la moguda madrilenya, encara que ells es van crear a Vigo,
van ser Aerolínias Federales, amb tocs punks i reminiscències de new wave.
Aquest tema, un dels més representatius de la seva carrera discogràfica, es va
publicar en single, però es va extreure del seu primer àlbum, un LP titulat
genèricament "Aerolínias Federales", produït per Enrique Martínez i
que es va editar al 1986 a
través del segell DRO , venent 25.000 còpies, tot i que la discogràfica gairebé
no va promocionar el disc. Aerolíneas Federales sorgeixen al desembre de 1981,
com us deia a la ciutat de Vigo, a Galícia i van ser una idea de Miquel Costa,
nascut l'1 de març de 1961 que militava paral·lelament a Siniestro Total, al
costat de Federico Flechini àlies Frenchy i Silvino D. Carreras, conegut com
Bollito Singerman. Inicialment treballen només amb guitarra, baix i caixa de
ritme. L'any 1983 s'incorpora al grup el bateria Luis Santamarina que tocava
amb Batallón Disciplinario i Flenchy passa a ser ja només el cantant. Aquell
any guanyen el II Concurs de Rock de La Corunya i després se sumen al grup Coral Alonso i
Rosa Costas com a coristes i deixen el punk original per encarar la seva música
al pop. Frenchy abandona Aerolíneas Federales al no trobar-se a gust amb el nou
estil i forma el grup Las Termitas, va morir d'un infart, a Londres, el 2002.
El grup es reestructura i Aerolíneas Federales són ja Miguel Costas, Silvino,
Luis, Coral Alonso i Rosa Costas, començant la seva etapa més coneguda i
popular. L’any 1989 Coral deixa la banda i és substituïda per Silvia García. La
veritat és que en el grup havia sofert canvis en els seus components, Miguel
els va deixar per seguir amb Siniestro Total i per Aerolíneas Federales van
passar uns quants músics, entre ells Pablo Novoa, Pedro Díaz, Miguel Rodríguez,
Raúl Quintillán, Paco Dicenta i altres. En total Aerolíneas Federales gravarien
sis àlbums i es van separar a mitjans dels anys 90, encara que en el 2012 el
segell Elefant Records editaria “Hasta el final... i más allá Demos
1983-1993" i el van presentar a Madrid, Vigo i Santiago, a més de
participar en diversos festivals, de fet el grup va tornar a reunir-se al 2011,
però encara que van anunciar un nou treball discogràfic amb temes nous que
s'havia de publicar a l'any 2014, crec que el disc encara no ha vist la llum.
Sistema Nervioso
– Estás acabada 1985
La primera edició
del Concurs de Rock de Ràdio Reus el va guanyar un duet anomenat Junkel,
integrat per la cantant Ross Vendrell (a la foto amb Mario Prades) i el
teclista i productor Daniel Morel que van gravar dos maxi-single titulats
"Cámara y luz" i "Orient express", a través del segell
independent barceloní DNI, per desfer-se poc després. Ross va començar la seva
carrera en solitari, publicant varis maxi-singles ja dins de la música dance i
Daniel es va dedicar a representacions artístiques i també a les performances.
Ara bé, els guanyadors del Segon Concurs de Rock de Ràdio Reus van ser els
cambrilencs Sistema Nervioso, un grup a cavall del techno-pop i els new
romantics i guanyar aquell concurs els va representar l'enregistrament d'aquest
single que va publicar l’any 1985 el segell de Valls Capricornio, propietat del
cantant Juan Carlos Serrano a qui coneixíem pel seu nom artístic de Carles
Hammond i que també es va encarregar de la producció. En el single trobàvem
aquest tema que escoltem avui a Un Toc de Rock, "Estás acabada" junt
amb "Una nueva realidad" a la cara B, ambdues cançons van ser
composades pel guitarra i cantant del grup Françesc Losilla, un bon amic que
era propietari del pub Boulevard, a Cambrils i que anys més tard s'uniria
sentimentalment amb Bea, la meva secretària. Fa poc he sabit a traves d'una
amiga comú que Francesc es mort. En el grup també militaven Carles Rom a la
bateria que crec s’en va anar després amb el grup Nats, Jordi Pallarés al baix,
Salvador Segura que també era guitarra i veu i finalment David Chatelain als
teclats. Tot i que el disc sona molt bé, una companyia tan petita i a més
provincial va significar que tot i que els organitzadors eren una emissora de la Cadena SER, no
tinguessin promoció ni distribuició fora de Tarragona i Sistema Nervioso no va
tenir continuïtat. La veritat és que en aquests moments no recordo si el concurs
va tenir o no una tercera edició.
La Unión – El mundo en tus manos 2010
Sorgits també al
Madrid de "La movida", La
Unión va publicar un disc amb noves cançons i nova
discogràfica. Després de vendre més de 2 milions de discos i gravar amb
miltinacionals, aquest el va treure la barcelonina Vale Music i l’àlbum del que
us extrac aquesta cançó es va titular "Big Bang", la peça que sona té
qualitat i canya, per aixó us la he puntxat a Un Toc de Rock. La Unión van debutar l’any 1984
amb un maxi-single produït per Nacho Cano, llavors teclista de Mecano i un dels
primers "ex" de Penélope Cruz i en ell destacava el que va ser el seu
gran hit "Lobo-hombre en París", sobre una obra de Boris Vian. Per
cert que a més de Rafa, Mario i Luis, en aquells gloriosos moments inicials La Unión tenia un quart
component, el teclista Iñigo Zabala que va deixar la banda per convertir-se en
executiu del segell WEA. Us explicaré una anécdota. A finals dels 80 La Unión van participar en un
Gran Musical de la Cadena
SER que es va celebrar a l'Avinguda dels Màrtirs, a Reus, era
gratuït. Ells només van ser entrevistats, al costat d'altres molts artistes que
van realitzar un curt play-back, però els que si actuaven eren Toreros Muertos.
Amb Mario, Luis i Rafa, els nois de La
Unión, va vindre Pablo Cubells, cap de promoció a Catalunya de WEA i que a més havia estat, quan es dedicava a això, el primer disc-jockey
que va gravar un disc de mescles en sessió, abans de Mike Platines i Javier
Usia i molt abans de Tony Peret i José María Castells, tots quatre amb allò
dels "Max Mix". Doncs bé, quan després d'haver estat realitzant
fotografies del concert a l'escenari estàvem parlant Pablo Cubells i jo a la
zona de back-stage, darrere de l'escenari, quan una ampolla de vidre de Coca-cola,
de les antigues, d'aquelles de cul gruxut, va caure del cel sobre el seu cap i
es va trencar... l'ampolla, el cap per sort no, però jo amb el meu cotxe vaig
tindre de portar-lo a l'Hospital de Sant Joan de Reus. Allà i mentre es trobava
a urgències realitzant-le la cura se'ns van reunir Rafa, Mario i Luis i vam
tenir l'oportunitat, macabra això si, de conèixens millor. Pel que sembla el
culpable va ser un gamberro situat entre el públic que va llançar l'ampolla en
un arc aeri amb tan mala sort que en arribar a terra va ensopegar amb el cap
del pobre Pablo Cubells. Faig broma, però podia haver estat molt seriós, mai es
va descobrir qui havia estat. De fet no se ni tan sols si es va investigar o es
va presentar denúncia.
Tradivarius –
Rockabilly 1993
Ara escoltarem
rock and roll a la catalana amb reminiscencias celtes, per aixó ens anirem fins
a Reus, la capital del Baix Camp i us portaré una miqueta de rockabilly amb els
reusencs Tradivarius. Aquest tema, un dels principals d’aquest CD, es molt
desenfadat, està ple de bon humor i en el text surten fins i tot las avellanes
del Baix Camp. La cançó "Rockabilly" es trobava en el seu CD
"Bruixes", editat l’any 1993 pel segell AZ Records, propietat de
Braulio Paz. Els integrants de Tradivarius en aquest enregistrament eren
Izaskun Zubizarreta (violí), Emili Puig (bateria) i que anteriorment havia
militat en el grup Ipso Facto dels que jo vaig ser manager, Ferran Balanya
(baix), Salvador Daroca (gralles), Enric Granollers (flautes i gralles), Dani
Rambla (teclats) i el seu líder i compositor Pep Solorzano (veu i guitarra), un
bon amic a qui fa temps que no he vist. Col·laboren en la grabación Frances
Marimón a l'acordió i Robert Le Gal que toca el violí. El productor va ser el
mateix Robert Le Gall. Tradivarius van ser descoberts per Santi Arisa que es va
encarregar de la producción del seu primer disc, però després les coses es van
torçar entre ells
Rock Gaià – El
negro 1992
Eren de l'Alt
Gaià i responien al nom de Rock Gaià, per no oblidar-se de les seves arrels.
Rock Gaià van publicà aquest CD a través del segell Salseta Discos l’any 1992 i
en aquest enregistrament, l’únic que van treure, integraven aquest bon grup,
encara que molt desaprofitat, Paco Aguadé (baix), Eduard López (guitarres),
Josep Sánchez (guitarres), Ramón Creu (teclats), Ton Salvat "Titus"
(bateria) i Pep Boada (veu i kazoo). El productor va ser Jordi Deu. El disc
està dedica't a Vilabella, al riu Gaià i a Josep Rovira "Micolín". "El negro" és una de les millors cançons d'aquest álbum, ens arriba a
ritme de ska i està carregada de bon humor. Els Rock Gaià ens parlan del seu
germà petit al que diuen “El negro” i que passa molta “gana” de famella, es
clar que el germà deu de ser una mica siames, perque està enganchat. A mi
sempre m’ha resultat molt curiosa la pregunta que ells fan per lligar “Nena,
estudies, treballes o cobras del INEM?”. Aquí al blog us poso un parell de
fotografies del seu últim concert, fet a Vilabella del Camp, el 15 de juliol de
2006, va ser el acomiadament del seu públic d’aquest bon grup.
Concert d'acomiadament de Rock Gaià fer a Vilabella
Girasoules –
Flaco consuelo 1996
Sorgits al País
Valencià, trobàvem aquesta bona banda que responia al nom de Girasoules i des
del seu segon àlbum “Rompe tu silencio”, produït per KC Porter que va tocar la
trompeta en un dels temes, que es va editar al 1996 i es va gravar a Los Angeles,
sent el seu primer treball per el segell EMI, us he seleccionat per compartir
ara a Un Toc de Rock aquest tema. En la gravació van comptar amb bones
col·laboracions, entre elles trobàvem a Kurt Bisquera a la bateria, el
guitarrista Michael Thompson, Lee Sklar que era baixista de Phil Collins i Luis
Conte, un bon percussionista que havia tocat amb Madonna i també Phil Collins.
Girasoules es van crear a principis de la dècada dels 90 i van estar en actiu
fins al nou segle. Entre els seus components trobàvem a Quique Tarrasó (cantant
i guitarra acústica), Fernando Martínez (guitarra), Javier Vela (baix) i Ramón
Vela (bateria), sense oblidar a Javier Ros que també va ser membre del grup
durant un temps. Van debutar discogràficament l'any 1995 amb "Cuestión de
suerte” que va ser produït per Juan Luis Giménez de Presuntos Implicados,
encara que anteriorment ja havien edutat un disc autofinançat del qual només es
van editar 1000 còpies, titulat “A tu lado". En total van treure a la
venda quatre discos, l'últim "Cuenta conmigo" l’any 2001 i finalment
es van separar. La veritat és que Girasoules van ser un grup de gran qualitat
musical que van saber trobar el contrapunt just entre la música amb tocs
llatins, el rock americà i el pop britànic, però tot i això, mai han estat
reconeguts com la seva vàlua es mereixia.
La Trampa – Volver a casa 1990
Escoltarem ara a La Trampa, un bon tercet en la
línia de grups com La Guardia
o 091, van tenir el seu moment de glòria gràcies sobretot a aquest tema que
donava títol al seu segon treball i que va arribar a vendre gairebé cent mil
còpies. Una bella cançó amb una lletra que ens parla de solitut, anyorança de
la persona estimada quan per motius profesionals tens que anar a treballar
lluny de la teva llar, però el nostre protagonista finalment i amb tren, torna
a casa per reunir-se amb la seva familia. La Trampa eren Pablo Perea, Santos Luna i Jesús
Martín i la producció d'aquest disc va estar a càrrec de Steve Taylor que
col·labora en els teclats, es va gravar als estudis STP-Madrid. També hi
col·laboren Enrique Ariza a la guitarra acústica i Vicky Larraz (ex-Olé, Olé)
als cors. Va ser publicat per Zafiro l’any 1990. La Trampa encara va editar un
parell de discos mes i es van desfer. Pablo Perea, el líder de la banda va
néixer l'1 de maig de 1968. Va començar en un grup de heavy anomenat Criba.
L'any 1988 es posa en marxa La
Trampa que es va desfer quan una discogràfica va instar a
Pablo Perea a començar en solitari, cosa que va succeir l'any 1996. Ell també
ha compost per a gent com La
Guàrdia, Amistades Peligrosas, El Norte, Tennesse, Los
Inhumanos, El Pulpo, The Refrescos, Cómplices, Seguridad Social, etc. Fa un
quatre o cinc anys que Pablo va tornat a posar en marxa La Trampa, el grup que mai
havia d'haver desfet i és que les discogràfiques només lluiten per una cosa i
no és el bé de la música, només es barallen per diners, com qualsevol empresa
privada, per tant no ho censuro, si escau critico als artistes que es deixen
cegar i cauen en “la Trampa”
de la seva pròpia ambició. Crec que encara segueixen en actiu, però no estic
segur d’aixó. La Trampa
van tornar als escenarios i van gravar un disc titulat “Las botas gastadas”, al
2012, tot i que en principi sembla ser que és tenia que dir “Laberinto”.
Antonio Flores –
Canción de amor 1988
Us extrec aquesta
cançó de l'àlbum "Granvia" que Antonio Flores va publicar l'any 1988
i la veritat és que en el seu moment el tema va estar envoltat de polèmica ja
que Antonio Flores havia explicat que les seves cançons sempre tractaven temes
propers i vivències pròpies i aquesta cançó ens parla de l'amor i el desig que
sent per una dona "I que siguis la meva sang m'agrada encara més"
deie a la lletra. En cap moment va amagar que la cançó estava dedicada a la
seva germana Rosario i la incipient premsa del cor d'aquelles èpoques, res a
veure amb l'actual i la seva mala llet i poca afició per la veritat i si per
propagar rumors malintencionats, va castigar Antonio Flores que, encara que
havia treballat en diverses pel·lícules i tret dos LP's, no havia aconseguit
l'èxit ni l'aplaudiment popular com a músic i molts el valoraven no per el que ell era, un
bon músic de rock, si no pel fet de ser fill de qui era. Jo recordo que per
aquella època vaig organitzar un concert de Lola Flores a Cambrils i vaig
muntar una ruda de premsa, tot i que havia parlat amb diversos d'aquells
periodistes assistents sobre el tema d'aquesta cançó, cap es va atrevir a
fer-li a La Faraona
la pregunta clau i finalment vaig haver de ser jo mateix, en la meva qualitat
de periodista del Diari de Tarragona qui l'hi preguntés sense embuts. Quan va
veure que era jo qui preguntava no va deixar anar cap exabrupte, però va sortir
per peteneres i es va acabar l'entrevista, suposo que si hagués estat un altre
s'hagués muntat el pollastre, tenint en compte el caràcter de Lola Flores i el
seu sentit de clan familiar a protegir sempre. Antonio Flores mai es va treure
de sobre el fet de ser fill de qui era. Va tenir problemes amb les drogues i
molts. Fins i tot es va trencar el seu matrimoni i sols la seva mare i la familia
va estar al seu costat, recolzan-lo. Quan semblava haver-se recuperat, Antonio
Flores no va poder superar la mort de la seva mare, la genial Lola Flores.
Accident, suïcidi... deixem-ho així. Antonio González Flores va néixer a
Madrid, el 14 de novembre de 1961 i va morir per sobredosis el 31 de maig de
1995. Cantava rock, va treballar en diverses pel·lícules i amb la seva mort
Antonio Flores es va convertir en mite i va entrar a les pàgines de la història
del rock espanyol. Reconec que el disc més venedor en la carrera d’Antonio
Flores va ser "Cosas mias" del any 1994, pero “Granvia” va ser un bon
treball.
Salma Hayek &
Chingon – Siente mi amor 2003
L’actriu Salma
Hayek des de la banda sonora de "El Mariachi", encara que no us puc
dir si la segona "Desperado" o la tercera part titulada "Once
Upon a Time in Mexico", però crec que era d'aquesta última, ens canta i no
ho va gens malamente, aquesta cançó. Salma Hayek, acompanyada dels Chingon, ens
demostra que també sap cantar i s’ho fa molt be. Per tant ara us porto a Un Toc
de Rock aquesta peça interpretada per l'actriu Salma Valgarma Hayek Jiménez,
nascuda el 2 de setembre de 1966
a Veracruz, Mèxic que com podeu comprovar també canta.
L'acompanyam en aquest enregistrament el grup texà Chingon. El director Robert
Rodríguez forma part del grup Chingon tocant la guitarra. Els Chingon són
d'Austin, Texas i de fet és la unió de Robert Rodriguez i el grup Del Castillo,
integrat per Alex Ruiz a la veu, Mark del Castillo guitarra i veu, el seu germà
Rick del Castillo guitarra i veu, Alberto Besteiro al baix, Carmelo Torres a la
percussió i Mike Zeoli a la bateria. Aquí teniu tota una curiositat per
escoltar a Un Toc de Rock.
Johnny Deep, Robert Rodriguez, Antonio Banderas i Salma Hayek
Miguel Ríos –
Santa Lucía 1980
Miguel Ríos es va
retirar i ho va fer per la porta gran i en olor de multitud. Va publicar un
disc que va sortir el 30 d'octubre de 2010 i realitzar una gira perquè se’l
recordi bé. La gira va arrencar el 17 de setembre de l'any 2010, a Granada, la seva
ciutat natal i inicialmenet van col·laborar Pereza, Rosendo, Eva Amaral
(Amaral), Ana Belén, Carlos Tarque (M-Clan), J. Lapido (091), Carlos Goñi
(Revolver), Gold Lake i Manolo García. És clar que ara haurà de comprovar si
realmente es retira definitivament o com ha fet en moltes ocasions i com deia
la sarsuela "Dice que se va, dice que se va y vuelve". Per això el
diem el cantant Guadiana. Miguel Ríos Campaña va néixer a Granada el 7 de juny
del 1944 i inicialment el van anomenar Mike Ríos "El rei del Twist". Aquesta cançó que escoltarém avui a Un Toc de Rock va ser una composició del
argentí Roque Narvaja que també la va gravar i que ja hem escoltat a Un Toc de
Rock. Roque havía sigut component d’un grup mític del moviment musical anomenat
a l’Argentina Rock Nacional, es deien La Joven Guardia i la
cançó més famosa de la carrera del grup va ser "El extraño de pelo
largo". Miguel Ríos va incloure originalment "Santa Lucía" en el seu àlbum “Rocanrol bumerang” que
es va publicar l’any 1980 mitjançant el segell Polydor, produït per Miguel
Ríos, Carlos Narea i Tato Gómez, i la va recuperar al doble en directe “Rock
and Ríos” del que us la he extrater, sent avui en dia una de les seves cançons més carismàtiques. A
partir d’aquí la ha inclos en diversos discos recopilatoris i en gravacions en
directe.
Los Solitarios –
Sal de mi vida 1994
Acabarem el
programa d’avui amb una miqueta de bon blues a carrec del grup Los Solitarios.
L'any 1994 el segell Barsa Promocions va publicar aquest CD de Los Solitarios
titulat "De Nuevo Rock'n'Roll - vol.3 Sin reservas", encara que la
veritat és que no tinc constància que existissin els volums 1 i 2. Aquest tema
que escoltem ara a Un Toc de Rock obria l'àlbum. El productor va ser Tony
Reynoso, líder del grup i guitarra, es va gravar en els Estudios y Producciones
El Dorado que crec recordar era propietat del mateix Tony Reynoso. Los Solitarios
en aquest enregistrament eren Kike Jambalaya (piano, teclats i veu), Álvaro
Marialay (baix i veu) i que va ser el compositor d'aquesta cançó, Alfonso
Morales (bateria i veu), Diego Araoz (guitarres) i Tony Reynoso (guitarres).
Entre les dedicatòries de l'àlbum trobàvem a Medes, una bona amiga. Mario Tenia
i Toni Reynoso van ser l'ànima de Los Solitarios, una de les bones bandes
setenteras que no va tenir continuïtat, Però ja a finals dels 80, Tony va voler
posar de nou el grup a la carretera, si bé Mario Tenia no estava d'acord i va
declinar l'oferta. Tony Reynoso va tornar a posar en marxa a Los Solitarios que
van gravar un primer disc a través de Produccions Twins. En aquest primer disc de la nova etapa van
col·laborar Luis i Pachi als saxo i Javier Vargas, de la Vargas Blues Band, a
la guitarra. Tony Reynoso molt abans de Mario Tenia y Los Solitarios va ser
component de Los Flaps, Los Sonor, Los Continentales i Pekenikes, entre d'altres grups dels 60.
Durant un temps jo vaig ser el seu representant per a Catalunya, però la cosa
no va fructificar. Per cert no els hem de confondre amb altres grups sorgits a
Amèrica llatina i amb el mateix nom, Los Solitarios de Tony Reynoso són els
autèntics. Quan van començar a finals dels 70 sent Mario Tenia y Los Solitario
els nois van ser descoberts i llançats per Carlos Tena.
La frase d’avui
es de Miguel Ríos, al que hem escoltat abans i que va dir sobre la grabación
del doble disc en directe “Rock & Ríos”:
“Ho vam fer
perquè no sabíem que era impossible”
Conclou per avui
Un Toc de Rock i foto el camp, però us deixaré amb companyia de les emissores
per les que el programa surt a les ones dues vegades per setmana o internet si
t’el descarregas des del blog o bé el facebook de Montse Aliaga. Jo sóc Mario
Prades i ara baixaré la barraqueta i tocaré el dos fins el proper programa. A
reveure.
Apa, ens veiem
pel món
Mario Prades
No hay comentarios:
Publicar un comentario